صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دیگر کتاب خواندن ، هنجار زندگی ما نیست/ چرا درگیر تفکر نیستیم ؟ تفکری که از نان شب ما هم واجب تر است و می تواند دغدغه های متعدد ما را تا حدی سامان بخشد/ رخوتی که تکرار کلیشه ای زندگی را نصیبمان کرده و جهلی که ما را در زندان حقارت اسیر کرده است/ اگر فرزندمان اولویت کتاب را در رفتار روزمره ما شاهد باشد یاد می گیرد که برای او هم باید، کتاب از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد/ هر یک از ما در خانواده به عنوان یکی از پایگاه های اصلی تربیت شهروند مطلوب، موظف هستیم که از خودمان شروع کنیم/ متولیان فرهنگ، به جای نگرانی برای کم بودن نرخ مطالعه در کشور، به فکر برنامه ای مدون برای رفع این بحران باشند/ باید ببینیم ما در کجای جهان ایستاده ایم

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

در پی برخوردهای صورت گرفته با مدیر صدای معلم در دومین نشست از هشتمین دوره مجلس دانش آموزی ،؛ این رسانه طی نامه ای رسمی به آقای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی خواهان توضیح ایشان و برخورد قاطع و قانونی با عوامل و مسببان این واقعه موهن گردید .

متن نامه به شرح زیر است

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

کاهش حقوق

مرکزی

منتشرشده در نامه های دریافتی

وقتی بحث تولید و اشتغال مطرح می شود اگر به زیر ساخت ها و پایه ها توجه نشود قطعا راه به هدف نمی یابد و یا مسیرآن کژراهه و بیراهه خواهد بود/ مردم را توجیه کردند که باید در این بازه زمانی برای سربلندی خودشان و خوشبختی نسل فردا ، ریاضت را خوراک خود نموده و بیشتر از حد معمول ، کار ، تلاش و زحمت بکشند و در این مسیر وجدان را سرلوحه روزگار خود نمایند و خود ارزیابی و خود نظارتی را در دستور داشته باشند ، سر مردم و دیگران کلاه نگذارند ، اختلاس از بیت المال نداشته باشند تا بتوانند از فقر و نداری نجات یافته و ازفاصله بین فقیر و غنی بکاهند/ آنان در این کارزار پس از اطمینان از زمامداران و آحاد مردم ، با خیال آسوده به سراغ مراکز هدف ، پیش دبستانی ابتدایی رفتند با دقت و با بودجه کافی نقشه راه را پیاده کردند/ از سازمان های موازی و تعلیمات رسمی و غیر رسمی بی هماهنگ با آموزش و پرورش خبری نبود/ حتی نهاد کلیساها برای پرورش های مذهبی حق ارتباط مستقیم با متربیان و حضور وقت و بی وقت در کلاس های درس را نداشتند بلکه فقط باید با معلمان مباحثه و تبادل داشتند تا مرجعیت از آن معلمان باشد که دو گانگی در تعلیم و تربیت پیش نیاید/ در کتاب ها تنبلی و کار نکردن تقبیح و کار کردن و وجدان کاری بر ذهن و جان نونهالان نهادینه می شد/ مدارس شان کارچاق کن اداره متبوع نبودند/ اگر تولید و اشتغال به معنای واقعی را می خواهیم باید در تخصیص بودجه و در مرجعیت آموزش و پرورش و تولید نیروی مولد ، فقط و فقط دستگاه تعلیم و تربیت را به عنوان مرجع تولید سرمایه انسانی و منبع تولید و اشتغال ببینیم ولا غیر/ اگر همچنان هشتاد درصد بودجه های تعلیم و تربیتی و فرهنگی به مراکز مدعی هیچ کاره و همه کاره و بیست درصد به آموزش و پرورش همه کاره و هیچ کاره اختصاص یابد طعم تلخ بیکاری و نابودی تولید ، همچنان ویروس کشنده ای خواهد بود در سرزمین پر از منابع مادی و معنوی ایران....

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

تحقير خدمتگزار

یزد

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

اعمال مدرک تحصيلي

یزد

منتشرشده در نامه های دریافتی

مجلس دانش آموزی در سال 1380 با ابتکار دولت اصلاحات با هدف تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و همچنین تمرین دموکراسی تاسیس شد/ در دومین نشست از هشتمین دوره مجلس دانش آموزی حدود شصت نماینده خواستار استیضاح رییس مجلس و همچنین برگزاری انتخابات میان دوره ای بودند/ در دو روز پیاپی تخریب های کورکارانه در نطق های پیش از دستور علیه دولت صورت گرفت/ متاسفانه ضعف های خود دبیرخانه نیز در بعضی مسائل نمی تواند قابل چشم پوشی باشد/ اگر در تربیت آن ها درست حرکت نشود آینده ای نه چندان در خشان در انتظار  ما  می باشد...

منتشرشده در دانش آموز

توسعه بر گذار از ساختارهای و پیوندهای اجتماعی و فرهنگی سنتی و استقرار ساختارها و پیوندهای اجتماعی نوینی با محوریت فرد تاکید دارد/ چرا برخی جوامع با وجود خواست عمومی جهت رسیدن به مراحل مطلوب توسعه، اما از لحاظ میزان توسعه یافتگی در عرصه واقعی از وضعیت ملموس و مطلوبی برخوردار نیستند/ رسانه های جمعی آزاد با کنکاش در امور عمومی و ایجاد شفافیت به ازدیاد سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی که از عوامل و مولفه های اصلی توسعه اجتماعی هستند کمک می کنند/ رسانه های جمعی با کنترل قدرت به کاهش نابرابری اجتماعی - اقتصادی و به برابری فرصت ها کمک می کنند/ رسانه های آزاد از مهم ترین  ستون های پایدار جامعه مدنی هستند که نقش حلقه واسط بین سیستم سیاسی و توده اجتماعی را ایفا می کنند/رسانه ها مستقل و آزاد چشم بینا و گوش شنوایی جامعه فردگرا و شهروند محور هستند/ نادیده گرفتن رسانه ها نشانه رفتار غیر مسوولانه و عدم پاسخ گویی به کلیت جامعه شهروندی است/ رفتار ناشایست مسوولان برگزاری نشست شورای دانش اموزی در اخراج مدیر سایت صدای معلم به بهانه توزیع بدون مجوز مکتوبیه ای- که خلاصه نطق های جلسات پیشین بوده است- در بین دانش آموزان حکایت از ذهنیت توسعه گریز و عدم پاسخ گویی مسوولان را در برابر مطالب مطروحه در مکتوبیه را عیان می سازد/ شکیل مجالس دانش آموزی صوری و فرمالیته کمکی به توسعه اجتماعی سیاسی در نسل های آتی جامعه نخواهد داشت/ مسوولان ارشد وزرات آموزش و پرورش ضمن قبول مسوولیت در قبال اقدامات احتمالی غیر قانونی و پوزش از رسانه صدای معلم، ساز و کاری را فراهم نمایند تا از بروز رفتارهای غیر قانونی و غیر مسوولانه در آینده ممانعت به عمل آید

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

وزارت آموزش و پرورش به عنوان فراگیرترین مجموعه  در میان دستگاه های دولتی و اداری دارای مکان ها و مراکز تفریحی متعدد است .

در کنار مراکز اسکان تعدادی مراکز تفریحی و نیز گردشگری وجود دارند که پذیرای تعداد قابل توجهی از مردم و نیز معلمان می باشد .

متاسفانه وضعیت این گونه مراکز آن گونه که انتظار می رود رضایت بخش نیستند و وزرات آموزش و پرورش نیز فاقد مدیریت و یا توان کافی برای پشتیبانی و نیز به روز آوری خدمات و سرویس ها در این مجموعه می باشد .

حتی وضعیت ظاهر و نیز برخی گفته ها نشان از این دارد که این مراکز به حال خود رها شده اند در حالی که با یک مدیریت  علمی و برنامه ریزی و نظارت جامع می توان این مراکز را به مکانی قابل توجه و مجهز تبدیل کرده و درآمد زایی قابل توجهی نیز برای وزارت آموزش و پرورش داشت .

یکی از این مکان های پربازدید و زیبا ، مجموعه " کُلَک‌چال " وابسته به وزارت آموزش و پرورش می باشد . ( 1 )

گزارش زیر در مورد این مجموعه و مقایسه وضعیت آن با قبل تهیه شده است .

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور