گروه اخبار/
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دریافت هر گونه وجه از معلمان برای برگزاری کلاسهای ضمن خدمت تخلف است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صداوسیما، زرافشان افزود: دوره های ضمن خدمتی که مجری آن آموزش و پرورش است رایگان است و منابع مالی آن را وزارتخانه تأمین می کند و مدیران مدارس حق دریافت وجه از معلمان برای برگزاری کلاسهای ضمن خدمت را ندارند.
اوگفت: دو مرکز آموزشی غیر دولتی برای برگزاری دوره های ضمن خدمت معلمان با آموزش و پرورش همکاری دارند که آنها نیز آموزش معلمان غیر رسمی مدارس غیر دولتی را بر عهده دارند و از این جهت مبالغی را دریافت می کنند.
او به استفاده غیر قانونی از دستگاه های کارت خوان در مدارس اشاره کرد و افزود: دریافت هر گونه کمک های داوطلبانه اولیا تنها از طریق حساب مدرسه انجام می شود و دریافت هر گونه وجه به صورت نقدی، چک و یا از طریق دستگاه های کارت خوان ممنوع است.
پایان پیام/
فرهنگیان دلفان از سیاستزدگی و سیاستبازیهای منفی در عرصه آموزش و پرورش به شدت انتقاد نمودند/ قریب به نیمی از اعضای شورای شهر نورآباد فرهنگی می باشند/ در بحث تخصیص بودجه، معتقد به عدالت در تخصیص میباشم/ در بحث آموزش و پرورش معتقد به تعامل و رفتار انسانی میباشم/ صرفاً صدور بخشنامه در اتاقهای دربسته و پشت میزهای آنکادر شده دردی را درمان نمیکند/ باید از ورود سیاست به عرصه آموزش و پرورش جلوگیری شود و این وظیفه آموزش و پرورش است که دیگر نهادها را مجاب کند که تعلیم و تربیت تخصصی است و دیگر نهادها باید همواره به روند روبه رشد آموزش و پرورش کمک و مساعدت نمایند/ آموزش و پرورش بدون یاری دیگران، قادر به انجام وظیفه نخواهد بود/ توانستهایم ۸۰ درصد از مطالبات فرهنگیان را پرداخت نموده و بقیه مطالباتی که از سال ۱۳۸۹ مانده است همانند هزینه فوت، ازدواج و غیره، به زودی پرداخت میشوند و مرحله چهارم سرانه مدارس به زودی واریز میشود....
به نظرم :
احساسی هستیم : احساس در اکثریت مواقع بر عقل و عقل گرایی ما غلبه دارد ، زود به هیجان می آییم و به قول معروف جوگیر می شویم.
ناسیونالیستیم : با تهدید یا تهدید فرضی زود مسائل داخلی را فراموش می کنیم .
لجباز هستیم : حتی در لجاجت بر خلاف منافع خود عمل می کنیم.
گرایش به طرفداری از ضعیف تر داریم : بالعکس بیشتر مردم جهان که برای منافع گرایش به طرفداری از قوی تر دارند.
اهل یا طرفدار همه یا هیچ ایم : حمله یا فرار به خاطر عدم انعطاف پذیری ، از مکانیزم مصالحه به خاطر نداشتن نرمی و انعطاف کمتر استفاده می کنیم ، حتی آن جایی هم که می توانیم با مصالحه به 60/0 درصد خواسته مان برسیم از آن صرف نظر می کنیم .
کمتر نظارت می کنیم و نظارت اجتماعی خوبی نداریم : بمن چه ؟ به خاطر اینکه گروهی فکر نمی کنیم و گروهی عمل نمی کنیم ، شخصی هستیم .
ظریف طبع ایم : خشونت را دوست نداریم .
اگر هم بترسیم کمتر بروز می دهیم : بیان نمی کنیم و به دلیل تظاهر واکنش معکوس داریم .
رئوف و مهربان یم .
کم گوش می دهیم و تحمل کوش دادن مطلب را نداریم . به خاطر همین هم الف مطلب را شنیدیم اظهار نظر می کنیم.
کم تحلیل می کنیم و زود به ظاهر و صورت بسنده می کنیم . فکر می کنیم همه چیز را می دانیم ، یا باید همه چیز را بدانیم و به خاطر همین هم حتی مواقعی که می دانیم نفهمیدیم تظاهر به فهمیدن می کنیم .
تصویری هستیم : عکس را بیشتر از مطلب دوست داریم.
شنیداری هستیم : حوصله مطالعه نداریم و می خواهیم برایمان تعریف کنند ، می پرسیم : چه خبر ؟
ریا کاریم : به قول معروف صورت مان را با سیلی سرخ می کنیم ، به ظاهر خیلی بهاء می دهیم.
چاپلوسیم : اگر کسی بد کسی را گفت ما هم چند تا روش می گذاریم ، در تاکسی اگر راننده مرتکب خلافی شد و آن را به گردن راننده مقابل انداخت همه آن را تایید می کنیم.
بی ثباتیم : اگر تصمیم درستی برای مثلا دوره پنج ساله گرفتیم سال بعد آن را دنبال نمی کنیم .
مال خود می کنیم : بهره کار دیگران را به خود نسبت می دهیم ، کامپیوتر را رایانه اش می کنیم ، فاکس را نمابر می کنیم ، SMS را پیامک می کنیم ، در هر سازمانی کاری که از پایین ترین رده سازمانی تا بالا صورت می گیرد به حساب مدیر منظور می کنیم ، به خاطر همین هم انگیزه فعالیت را از دست می دهیم .
کمتر از دیگران تعریف می کنیم یا کمتر نکات مثبت دیگران را می گوئیم ، فکر می کنیم اگر بالا رفتند برای ما دردسر می شوند ، شاید به خاطر اینکه موقعیت ها در کشور ما محدود است.
چسبندگی و حس مالکیت داریم چسبندگی به ملک ، خانه ، ماشین ، وسائل منزل ، زن ، فرزند که همه اینها فرد را زمین گیر می کنند ، بالعکس اروپایی ها که حس مالکیت کمتری دارند با کیف دستی وارد جایی می شوند و با کیف دستی از آن جا خارج می شوند و زندگی پویاتر و متنوع تری دارند.
سایت شخصی
چرا اسمی از جامعه میلیونی معلمان به صراحت نامی برده نشده است/ الفبای فرهنگ نقد و فنون نقادی و اظهار نظرها و آموزش اهداف متعالی و مزایای تشکل های علمی و صنفی و سیاسی و اجتماعی را باید همین اساتید فرهیخته و دانشجویان گرامی توسط همین معلمان و در همین مدارس آموزش ببینند زیرا از دبستان تا پایان دوره متوسطه شکل گیری شخصیت ها تقریبا تکمیل و خلاقیت ها و استعدادها تقریبا شکوفا شده است/ معلمی که حق اظهار نظر و نقد و حق پایه گذاری تشکل و کانون های صنفی نداشته باشد چگونه به دانش آموزان از مزایای نقد و اظهار نظر حرفی بزند و با چه انگیزه ای فنون نقادی و اظهار نظرها و سایر فرهنگ ها آموزش دهند ...
تا نگاه مسئولین برنامه ریزی کلان نسبت به آموزش و پرورش تغییر نکند، اوضاع آموزش و پرورش در همه زمینه ها بهتر نمی شود و در حد کج دار و مریز فقط آن را سرپا نگه می دارند/ امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شش صد هزارتن شرکت کرده اند/ تا کنون ندیده یا نشنیده ایم که برای سایر ارگان ها آزمون استخدامی برگزار شود/ کسی نمی پرسد که این معلم را چه کسی استخدام کرده....
بزرگ ترین روستای کشور ؛ کمب که در حاشیه دو کیلومتری شهر چابهار - دروازه ی اقتصادی و سرمایه گذاری و اتصال به آب های آزاد- واقع شده ؛جمعیت آن 30 هزار نفر می باشد.
این روستا 11 مدرسه در مقاطع محتلف دارد که آمار تخمینی 2500 نفر دانش آموز دارد و در هر کلاسی 35 تا 40 نفر دانش آموز در کلاس های استیجاری غیرقابل استاندارد و فاقد امکانات آموزشی و سرمایشی (حتی مدرسه ها برق مناسب ندارند ) تحصیل می کنند.
معمولا در مدارس ابتدایی آن روستا سه یا چهار نفر دانش آمور "فاقد شناسنامه " تحصیل می کنند.
مدارس خوارزمی و امیرکبیر دوره اول با آمار 410 نفر دانش آموز که حتی در سال تحصیلی آینده در کلاس ها جایی برای" سوزن انداختن " نخواهد بود و دانش آموزان آن با نبود نیمکت و صندلی در کلاس ها دعوا و مشاجره می کنند . در هر صندلی یک نفره 2 نفر دانش آموز یا صندلی 3 نفره چهار دانش آموزنشسته اند و گلایه می کنند و یا گاهی شاهد نشستن آنها روی زمین هستیم .
متاسفانه هر از گاهی به خاطر نپرداختن هزینه اجاره بها توسط صاحبان منزل با تهدید اخراج روبه رو هستیم.
مدارس بزرگترین روستای کشور از کیفیت آموزشی چندانی برخوردار نیستند و به حاشیه های مختلف گرفتار هستند و اکثر خانواده های دانش آموزان وضعیت اقتصادی و زیر خط فقر قرار دارند. بیشتر خانواده های این روستا سواد خواندن و نوشتن آن چنانی ندارند. دانش آموزان پسر و دختر معمولا تا دوره راهنمایی ترک تحصیل می کنند. مفهوم و واژه تحصیل برای آنان قابل فهم و هضم ذهن ها آنها نیست.
مسئولین عزیز کشور و جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور و بنیاد برکت روستای کمب را دریابید که مدارس دبیرستان دوره اول پسرانه نیازمند به ساخت مدرسه نوساز دارند.
همه آنهایی که این نامه را می خوانید !
چشم هایتان را باز کنید!
دست خالی دانش آموزان این روستا را بگیرید، دست نیکی به سوی ما دراز کنید تا شاید لبخندی بر لبان دانش آموزی نشیند و دلی شاد شود.
کمب ؛ بزرگ ترین روستای کشور دانش آموزان دوره اول متوسطه در کلاس های نامناسب استیجاری درس می خوانند ...
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید