از آغاز سال ۹۵ نحوه پرداخت حقوق با تأخیر سه تا پنج روز شده است/ به گفته مسئولان معمولا تاریخ واریز حقوق از ۲۶ تا سی ام هرماه انجام میشود و با اجرای طرح یکپارچه سازی پرداخت حقوق ها که از آبان 95 کلید خورده ، روال و سازوکارهای پرداخت حقوق به شدت تسریع پیدا میکند/ ، علت تاخیر در پرداخت حقوق آذر هم کمبود اعتبار برای پرداخت معوقات ناشی از صدور احکام ارتقا رتبه های حرفه ای است که از فروردین ماه سال جاری به تاخیر افتاده است/ به اکثر کارمندان ادارات مبلغ قابل توجهی پاداش شب چله دادند/ جامعه فرهنگیان کشور هم خواستارند افرادی در راس زيربناييترين نهاد توسعهاي کشور قرار گیرند که قد و قوارهشان در حد این وزارت خانه مهم و حساس باشد....
گروه رسانه/
اخیرا انتقاداتی متوجه ماهیت و کارکرد " دانشگاه فرهنگیان " گردیده است .
« علی غیاث آبادی فراهانی » یادداشت زیر را برای صدای معلم ارسال نموده است .
« صدای معلم » مطابق فراخوان قبلی خویش ( این جا ) ؛ آماده پذیرش و انتشار نظرات ، یادداشت ها و مقالات کارشناسان ، صاحب نظران و همکاران در مورد ماهیت و کارکرد سازمان های اقماری ( وابسته ) وزارت آموزش و پرورش می باشد .
گروه اخبار/
مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از آغاز عملیات واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال 94 خبر داد.
منصور مجاوری در گفتوگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 تا بدین لحظه در شهرستانهای تهران، استان همدان و چند استان دیگر واریز شده و مابقی استانها مشغول فعالیت برای واریز پاداش پایان خدمت هستند. همچنین عملیات مربوط به پرداخت برخی معوقات معلمان از جمله حق التدریسیها نیز در حال انجام است و تا شنبه واریز میشود.
وی درباره علت تأخیر در واریز حقوق آذرماه فرهنگیان گفت: پرداخت حقوق در اختیار خزانه است و منتظر تخصیص بودجه از سوی خزانه هستیم.
به گزارش ایسنا، قرار بود بار مالی ناشی از پاداش پایان خدمت 30 هزار بازنشسته سال 94 که 2000 میلیارد تومان بود از طریق انتشار اوراق قرضه تأمین شود.
انتهای پیام
برخی تصمیمات مهم برای تامین مالی دولت حکایت از وجود نوعی تفکر استراتژیک ، درازمدت منسجم و منطقی دارد/ مهم ترين اتفاق در لايحه بودجه سال 96 که اين برنامه را نسبت به ادوار مشابه گذشته متمايز مي کند، تاکيد و تصريح بر «توسعه بازار بدهي» است/ يک نکته جالب مورد تاکيد در رسالت هاي بودجه سال آينده نيز، تاکيد بر اين است که «کسري بودجه» نبايد از 4 درصد بيشتر باشد/ بودجه عمومی کشور حدود 320 هزار میلیارد تومان است که از این رقم ، 60 هزار میلیارد تومان را به بودجه عمرانی اختصاص داده شده است که این میزان در بودجه عمرانی برای اولین بار در کشور، رقم میخورد/ برخي منتقدان نسبت به لايحه بودجه 1396 ، معتقدند که سهم آموزش و پرورش از کل بودجه کشور اندک است و بايد سهم آموزش و پرورش از کل بودجه را افزايش داد/ مصارف کل بودجه کشور در سال 1396 برابر 10/849/392/934 ميليون ريال پيش بيني شده است ؛ يعني سهم آموزش و پرورش از کل بودجه کشور حدود 3% مي باشد / يکي از زيربودجه هاي آموزش و پرورش (بخش سوم ؛ بودجه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ) از کل بودجه وزارت جهاد کشاورزي ، بيش از 900% بزرگتر يا از کل بودجه وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات ، حدود 10/000% بزرگتر است/ اگر بخواهيم 20% به بودجه ي آموزش و پرورش اضافه شود . بايد به فرض از بودجه وزارت خانه و نهادهاي فوق الذکر حدود 11% کسر شود/ ممکن است اين سوال مطرح شود که وقتي يک بخش از چند بخشˏ وزارت آموزش و پرورش ، بيش از 200 درصد رشد دارد ؛ چرا حقوق و مزاياي مستمر چنين رشدي نداشته باشد/ مأموريت هاي مهم آموزش و پرورش با کمتر از 6% بودجه دست نايافتني است/ آموزش و پرورش بايد پرچمي را برافرازد که عموم مردم به دور آن حلقه بزنند ( عزم ملي براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش شکل گيرد ) و سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص ملي افزايش يابد تا بخشي از توليد ناخالص ملي به سوي آموزش و پرورش جاري شود ؛ در اين صورت ،آموزش و پرورش علاوه بر سهم يک سی امی از بودجه کشور، مي تواند به بخشي از توليد ناخالص ملي هم تکيه کند.....