صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

 طنزانه ماجرای هرزه پرانی کاریکاتوریست به معلمان ( برداشت از این نمایش برای هرگونه اجراء صحنه ای و تصویری بدون اجازه نویسنده بلامانع است )

پرده اول

کاریکاتوریست1: یه چیزی زدم توپ !

کاریکاتوریست 2: چه چیزی ؟

کاریکاتوریست 1: بیا و ببین ، معلمان مدرسه را دست انداختم !

کاریکاتورست 2: خوب این که توپ نیست ، تصویرقلی پسرته !

کاریکاتوریست 1: آره این قلیه و اون مادرشه

کاریکاتوریست 2: این کجاش توپه ؟

کاریکاتوریست 1: ها نمی دونی دیگه ! میگم توپه یعنی مثل توپ صدا می کنه !

کاریکاتوریست 2: چی ! ببینم ناقلا چقدر گرفتی برای این توپ ؟

کاریکاتوریست 1: حالا گرفتم ! مگه به تو ربطی داره ؟ زیاد نیست همین که اسمم سرزبونا بیوفته ها خوشحالم

کاریکاتوریست 2: اسمت ،نامرد عکس زن و بچه ات رو رو کردی که اسمت بیافته روی زبون مردم ! عجب آدم نافرمی هستی تو دیگه ! برو توبه کن

کاریکاتوریست 1: تو نمی فهمی ، من با این کار نرخم بالاتر میره ، بگم  بگمه دیگه !

کاریکاتوریست 2: من نفهمیدم تو دنبال چی هستی و به چه قیمتی ! من رفتم

کاریکاتوریست 1: فردا خواهید دید شهرت منو هورا هورا

 

پرده دوم

(دفتر کار روزنامه قانون)

کاریکاتوریست 1: آقای سردبیر این هم آخرین مدل کارم

سردبیر: چه کارتونی آماده کردی برای روزنامه ما

کاریکاتوریست 1: یه سوگلی برای معلمان

سردبیر: معلمان ؟ ببینم

کاریکاتوریست 1: بفرما آقای رئیس

سردبیر: خوبه ، لااقل تیراژ روزنامه رو بالا می بره ، می دهم برای درجش فوری اقدام کنند

کاریکاتوریست 1: خیلی ممنونم

 

پرده سوم

(در راه مدرسه)

سهراب پسر کاریکاتوریست : (به دوستش) ها مجید این کاریکاتور رودیدی ؟

مجید : نه ندیدم بیارجلو ببینم

سهراب : پدرم کارکرد ، خوبه مگه نه ؟

مجید : عالیه ، آخ جون یافتم ، یافتم ! پسر تو محشری

سهراب : چی رو یافتی چرا ذوق کردی مجید ؟

مجید : از این به بعد هر وقت معلم از ما تکلیف و درس خواست و یا قرار شد ما را در شلوغ کاری چپ نگاه کنه اینو نشونش می دهیم

سهراب : یعنی تهدید ؟

مجید : تهدید نه نه ، آره یه جورایی تهدید

سهراب : بزن قدش ببینم ، مجید ، حالا سیگارت رو آوردی ؟

مجید : آره ( این طرف و آن طرف را می پاید و از جیبش بسته را بیرون می آورد ) ایناهاش

مجید و سهراب (هر دو) : هورا هورا ، درام درام ، درام دریم ، امروز کلاس چه شود کلاس، آخ کریم دارم برات ، نمره بیست می گیری و مارو محل نمی گذاری داریم برات ، بریم که دیر شد

 

پرده چهارم

(کلاس درس ، معلم پای تخته مشغول نوشتن است و بچه ها حسابی سرگرم نوشتن و گوش دادن هستند)

مجید : (به سهراب با اشاره ) : حاضری ؟ فقط با هم اوکی؟ یکی چپ ، یکی راست ، آماده سه دو یک (مجید و سهراب با هم در یک لحظه سیگارت را در کلاس رها می کنند ، پرتاب ، صدا ، انفجار)

(کلاس با صدای سیگارت به هم می ریزد یکی از بچه ها که سابقه صرع داشته نقش زمین می شود)

(معلم پای تخته برمی گردد ، یقه چه کسی را بگیرد مکث می کند ، بچه های مشاهده کننده از ترس تهدید به زد خورد در خارج از مدرسه توسط سهراب و مجید جنب نمی خورند ، مجرم مشخص نیست ، معلم مبصر را به سوی دفتر و به دنبال مدیر می فرستد در همین لحظه زنگ می خورد)

 

پرده پنجم

(کاریکاتوریست دیگری در روزنامه ای به نام « بی قانون » کارتونی را به تصویر می کشد که بچه های کلاس دستاشان روزنامه « قانون » است و معلم را تهدید می کنند که اگر به شیطنت و تنبلی شان واکنش نشان بدهد او را کاریکاتور خواهند کرد)

 

پرده ششم

ده سال بعد

(سهراب سرکوچه با مجید در حال پخش مواد توسط نیروی انتظامی دستگیر می شود)

 

پرده هفتم

(محل کلانتری منطقه ، کاریکاتوریست 1 به کلانتری می آید، افسر نگهبان ماجرای جرم پسرش را تفهیم می کند ، پدر مستاصل است شوکه شده و غش می کند به بیمارستان منتقل می شود)

 

پرده هشتم

ده روز بعد

(کاریکاتوریست روی تخت بیمارستان و دکترفوق تخصص بالای سرش و احوال بیمار را می پرسد و پس از معاینه علت سکته قلبی را فشارعصبی ناگهانی عنوان می کند اما یک لحظه به اسم بیمار خیره می شود از ایشان سئوال می کند)

دکتر: شغل شما چیست ؟

کاریکاتوریست 1: کاریکاتوریست

(دکتر نسخه می نویسد و دستور مرخص شدن بیمار را صادر می کند ، می خواهد برود بیمار دستش را می گیرد و می گوید)

کاریکاتوریست 1: دکتر فامیلی شما چقدر برایم آشناست شما با معلم ... نسبتی دارید ؟

دکتر : آره ایشان پدر من هستند

کاریکاتوریست 1: (شرمنده می شود و اشک می ریزد و ناله می کند و می گوید:) کاریکاتور آن روزهای من در روزنامه و رفتار زشت من نسبت به معلم ، فرزندم را مواد فروش کرده است . او گستاخ شد و روز به روز ناهنجاری رفتاریاش زیاد می شد ، آن روز معلم به من هشدار می داد اما من می خندیدم و درد درآمد و شهرت داشتم اکنون پشیمانم و می فهمم معلم چه می گفت ، حیف که پشیمانی سودی ندارد ؛ من پسرم و دوستانش رو بدبخت کردم ! هرزه پرانی و جلف اندیشی من روزگار خوبی را برایم به ارمغان نیاورد . پرده بسته می شود .

رونوشت : روزنامه قانون و اعتماد


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

معوقه آموزش و پرورش

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

پاداش پایان خدمت

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از معلمان استان همدان در نامه ای که خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان توجه به مطالبات خود گردیدند .

متن کامل این نامه به شرح زیر است

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

پرسش از صدای معلم

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

استان کرمان دل عالم  استانی که به مهمان نوازی اش  می نوازد و با  آسمانی لاجوردی و  صاف  و  پرستاره  بی  ابر  و  بی  مه و  زنان  و دخترانی  هنرمند که بر کنار دار  قالی با تار پودی از عشق و سرپنجه هنرمند و فسونگر خود نقشی جاودان  می زنند/ در کنار  همه  ی این توصیف های زیبا  از  رودبار جنوب  اندکی  هم  واقع  بین باشیم  و بپردازیم به از خود گذشتی های  همه ی  معلمان کشورمان  خصوصا  معلمان  بی  ادعای این  دیار ؛ آنان که  هر روز باید  مسافتی  حدود  صد و  پنجاه  کیلومتر و گاه  بیشتر  را طی طریق  کنند بی هیچ گونه  سرویس  ایاب و ذهابی که حق آنهاست ؛ در  گرما  و  سرما و کلاس های  فاقد امکانات و تجهیزات آموزشی به  امر مقدس تعلیم و تربیت  مشغول باشند/ معلم  رودباری  در حالی  درس  مهریانی  را  به  دانش آموزان می  آموزد که خود  مورد بی مهری قرار گرفته  اما  همچنان  مهر  می ورزد/ معلم  رودباری  است ، بی عدالتی  آموزشی ؛  معلم‌‌ رودباری است و بی  مهری معلم  رودباری  است و ‌صبوری/ و همچو تنها  آرزویش  داشتن  مدرسه  ای در خور  شان خود و  دانش آموزانش  می باشد/ معلم رودباری فقط  و  فقط اندکی  عدالت  آموزشی  می خواهد ؛ اندکی انصاف ، اندکی  توجه  تا  معنای  واقعی  این  واژه ها  را  به  دانش  آموزانش  بیاموزد ...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

وزیر ضد معلم

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با انتقاد از روند کند رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: حق فرهنگیان در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ادا نمی شود و قدرت در کار نیست. ما به طور ویژه از سوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی این پرونده را پیگیری می کنیم.
وی ادامه داد: کسانی که مسئولیت پذیرفتند باید بایستند و کار کنند مخصوصا در راس و مدیریت هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اما وقت نمی گذارند و چون وقت نمی گذارند کاری از پیش نمی رود. هیات تحقیق و تفحص دائم باید در رفت و آمد باشد تا این پرونده به سرانجام برسد اما چنین چیزی را شاهد نیستیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: کسانی که در هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مسئولیت قبول کردند باید 6 ماه از وقتشان را برای این موضوع بگذارند. ما در بنیاد شهید دو سال از عمر کاری خودمان را صرف کردیم تا به نتیجه رسیدیم. این راهی که در حال حاضر در هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان طی می شود جواب نمی دهد لذا حق فرهنگیان ادا نمی شود.
خجسته با اشاره به جلسه اش با فرهنگیان، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که بنده با فرهنگیان داشتم به آنها گفتم که تا کنون چشممان از تحقیق و تفحص مجلس آب نمی خورد و من فکر نمی کنم حق فرهنگیان در اینجا ادا شود. پیگیری تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی 16 هزار میلیارد برگشت پول اما چقدر کار کردند؟ بیایند و گزارش دهند. کسی نباید مصاحبه کند و این به معنای این است که مدارک ارائه ندهند؛ اما می توانند به مردم گزارش ارائه کنند.
وی تاکید کرد: هیات تحقیق و تفحص باید قدرتمند ظهور کند و اگر چنین نباشد کار پیش نمی رود بخصوص در صندوق ذخیره فرهنگیان که بسیار مهم است و حق مطلب باید ادا شود و بحث 12 تا 16 هزار میلیارد تومان پول است. هیات تحقیق و تفحص باید فشار بیاورند تا پولها برگردانده شود و اقدامات اساسی برای سایر مراحل نیز انجام دهند.
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان اظهارداشت: روندی که بنده از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می بینم رضایت بخش نیست و حق مردم ادا نشده است.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور