بارها و بارها گفته ایم که انتخابات بهترین زمان برای طرح پرسش و مطالبه گری حداقل برای فرهنگیان و معلمان است/ تعجب ما این است ؛ معلمان که از گروه های مرجع جامعه هستند چرا در این موارد سکوت می کنند/ من آمدهام تا منزلت معلمان، کارمندان و هنرمندان محترم شمرده شود/ حق گرفتنی است/ « صدای معلم » بر اساس دکترین مطالبه گری و انتقادی خویش پرسش های زیر را مطرح می سازد/ در دولت آینده شما ؛ آموزش و پرورش الویت چندم شما در برنامه ریزی ها و تخصیص منابع خواهد بود/ برنامه شما برای افزایش سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی (GDP) چیست/ یکی از موسسات اقتصادی آموزش و پرورش که به نوعی از معضلات بزرگ آن بوده و به موضوعی برای بازهای سیاسی و تسویه حساب های جناحی تبدیل شده است ؛ " صندوق ذخیره فرهنگیان " است/ شما و چگونه می خواهید اصل وام هایی که البته و اکثرا در دولت قبل از بانک سرمایه اخذ شده است را به صاحبان اصلی آن بازگردانید/ در دولت های نهم و دهم با فعالان تشکل ها و معلمانی که به خاطر حقوق قانونی خود دست به اعتراض مدنی زده بودند به شدیدترین وجه برخورد شد/ آیا اگر معلمی به خاطر حقوق و معیشت خود لب به انتقاد و اعتراض گشود باید به دست هیات های تخلفات و... سپرده شود/ از آن جا که سیستم اداره کشور ما بر اساس " تحزب " واقعی نیست و افراد و جریان ها غالبا به خاطر وعده های خیالی و شعاری مورد بازخواست قرار نمی گیرند؛ جناب عالی چه تضمین های عملی و عینی برای جبران اعتماد از دست رفته به جامعه فرهنگیان کشور ارائه می فرمایید
دموکراسی همان اندازه که نیاز به اتفاق نظر دارد به اختلاف عقیده نیز نیازمند است وگرنه خود دموکراسی عاملی بر دیکتاتوری خواهد بود/ بارها دیده شده کسانی که دیگران را متهم می کنند که اصول دموکراسی را زیر پا می گذارند می خواهند نظرشان را تحمیل نموده و به زور می خواهند به دیگران دموکراسی بیاموزند یعنی استفاده از دیکتاتوری برای برقراری دموکراسی/ در بخش آموزش ما معلمان نقش بسیار موثری می توانیم داشته باشیم/ آموزش دموکراسی باید از کودکی و در خانواده شکل بگیرد و در مدرسه نیز ادامه یابد و تمرین شود وگرنه درک آن در بزرگ سالی مشکل خواهد بود/ کودکی که در خانه پدرسالاری، هرج و مرج سالاری و یا حتی فرزند سالاری را می بیند و جایگاه مشورت و خرد جمعی را در خانه خود کم رنگ حس می کند نباید توقع داشته باشیم بعدا وقتی خانواده تشکیل داد از روش های دموکراتیک استفاده نماید/ نباید با بهانه این که بخشی از جامعه درک بهتری از مسائل دارند و می توانند تصمیمات بهتری بگیرند دارای امتیازات ویژه شوند و نظراتشان را محترم تر شمرد که خود مقدمه ای خواهد بود بر ظهور دیکتاتوری/ نقدپذیری و پذیرش این که دیگران نیز حق اظهار نظر دارند همه اختلاف نظرها را قابل تحمل می سازد/ نیازی نیست که حتما مستقیما راجع به آن صحبت کنیم همین که در کلاس و مدرسه از این روش استفاده نماییم بزرگترین آموزش است
بهرهوری در کشور بسیار پایین است/ بیشترین بیکاری در دستگاههای اجرایی وجود دارد، در برخی نهادها کارمندان تنها نیم ساعت کار مفید انجام میدهند/ دستگاههای ستادی در پایتخت مملو از کارکنانی است که هیچ بهرهوری ندارند/ میزان کار مفید در کشورهای افغانستان و پاکستان بیشتر از ایران است/ این پرسش اساسی مطرح است در حالی که میزان بهره وری در همه دستگاه های دولتی در سطح مطلوب و رضایت بخشی قرار ندارد پس این همه تفاوت در پرداخت ها ناشی از چیست/ چرا دولت قانون مدیریت خدمات کشوری را که در حال حاضر مبنای همه پرداخت هاست را به صورت کارشناسی و عادلانه متناسب با واقعیت های جامعه و کشور و نیز چشم اندازها مورد اصلاح و بازنگری قرار نمی دهد/ چرا قانون مدیریت خدمات کشوری برای دهمین سال باید در شکل آزمایشی آن تمدید شود/ چرا معلمان باید از کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم که هر ساله هم زمان با ضوابط اجرایی قانون بودجه به دستگاه ها ابلاغ می شود محروم باشند/ در سال 90 با وجود نرخ تورم 21.5 درصد، تنها 10 درصد و در سال 91 با نرخ تورم 31.5 درصد تنها 20 درصد حقوق کارمندان و کارکنان دولت افزایش یافت/ در دهه 80 آموزش و پرورش با پرداخت بن های غیرنقدی معلمان موافقت کرد و در سال 1380 مبلغ 600 هزار ریال بابت این بن ها به معلمان پرداخت می شد اما با روی کار آمدن دولت نهم بن های غیرنقدی از دریافتی های معلمان حذف شد/ چرا باید پاداش بازنشستگان در برخی دستگاه ها بلافاصله پرداخت شود اما پاداش معلمان بازنشسته به این وضعیت دچار شود فقط به این دلیل که تعداد آنان زیاد است/ از مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم باید اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس منطق کارشناسی و توجه به برون داد وبازدهی فعالیت فرد در چرخه سازمانی باشد
گروه اخبار/ مدیرکل دفتر نوسازی،تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ تصویبنامه هیات وزیران مبنی بر تعیین ضریب حقوقی سال ۹۶ برای کارکنان شهرداری های کشور خبر داد.
گروه اخبار/

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، دكترفخرالدين دانش آشتياني در ديدار صميمي با دانشجو معلمان پرديس دخترانه شهيد با هنر گفت: با تغيير شتاب زده نظام آموزشي از 4-3-5 به 3-3-6، يك پايه از مقطع متوسطه كم و يك پايه به مقطع ابتدايي اضافه شد كه به دليل عدم آمادگي زيرساخت هاي لازم، در دوره ابتدايي با كمبود نيرو و در مقطع متوسطه با تراكم نيرو مواجه شديم.
وي با بيان اينكه انتقال نيروهاي مازاد از وزارت آموزش و پرورش به ديگر دستگاه هاي دولتي ميسر نيست، تصريح كرد: آموزش و پرورش براي سامان دهي نيروي انساني موردنياز خود در مقطع ابتدايي، بايد از نيروهاي دوره متوسطه استفاده كند كه براي معلمان انتقالي، دوره آموزش ضمن خدمت پيش بيني شده است.
دانش آشتياني ادامه داد: هر ساله در وزارت آموزش وپرورش تعدادي از معلمان به افتخار بازنشستگي نائل مي شوند كه در سال 95، حدود 50 هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال96 هم همين تعداد بازنشسته پيش بيني مي شود.
عضو كابينه تدبيرواميد به جذب نيروي انساني درآموزش و پرورش براساس مدل «بومي گزيني» اشاره كرد و افزود: باتوجه به نياز آموزش وپرورش در هر استان برحسب مقطع تحصيلي، جنسيت و رشته تحصيلي جذب افراد از دو روش دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجايي و استفاده از ظرفيت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان صورت مي گيرد.
وي بيان كرد: فارغ التحصيلان دانشگاه فرهنگيان پس از 4 سال درس خواندن، درآموزش و پرورش استخدام مي شوند و اين افراد متعهد مي شوند تا 10 سال نبايد درخواست نقل و انتقال داشته باشند.
دانش آشتياني خاطرنشان كرد: بيشترين درخواست نقل و انتقال نيرو در آموزش وپرورش، از مناطق محروم به كلان شهرها به ويژه شهر تهران است كه متأسفانه نمي توانيم آنها را انجام دهيم.
گفتني است؛ درابتداي اين ديدار صميمي، دانشجومعلمان پرديس دخترانه شهيد باهنر، مشكلات آموزشي و اداري خود را با وزير آموزش و پرورش درميان گذاشتند.
پایان پیام/
گروه دانش آموزی/ همان گونه که واقف می باشید مجلس دانش آموزی در سال 1380 با ابتکار دولت اصلاحات تاسیس گردیده است و هم اکنون هشتمین دوره از آن در جریان می باشد اما این دوره به دلیل سیاست های خاص دبیرخانه کمی پر حاشیه تر به نظر می رسد چرا که اکثر نمایندگان آن به نحوه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فعلی آن معترض و منتقد هستند که مهندسی انتخاباتی صورت گرفته است.
به همین دلیل ما سعی کردیم طی گفت و گو با یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی که یکی از معترضین به عملکرد هیئت رییسه در دومین نشست مجلس دانش آموزی می باشد شما را بیشتر در وقایع اتفاق افتاده در مجلس دانش آموزی قرار دهیم.

با توجه به توسعه سرمایه گذاری ها در صنایع نفت و پتروشیمی از طرف صندوق ذخیره و انباشت سرمایه گزاف این صندوق، اکنون سودی که به معلمان تعلق میگیرد باید بسیار بیشتر ازچیزی باشد که در ابتدا به ما تعهد کرده اند!
شما اگر در همین تهران کسب و کار ساده ای راه بیاندازید و مغازه ای اجاره کنید مطمئنا کرایه مغازه یا دفتر و یا کارگاه شما، هر سال بالاتر می رود! ولی تعهد سود صندوق در این سال ها نه تنها افزایش نیافته، بلکه با تهدیدهایی نیز روبه رو بوده است.
باید اهل فن و اقتصاد دانان و فعالان اقتصادی در این باب نظر بدهند و تشکل های معلمی از آنان بخواهند که از نظر تئوری و قانونی ما را یاری دهند تا سازوکار این مطالبه مشخص شود.
امروز در پشت این مسایل از قبیل تخلفات گسترده در صندوق و شرکت های وابسته، چه بسا سعی در دور کردن ذهن ما از این موضوع دارند که نباید از این مساله غافل شد!
با توجه به سرمایه گذاری در نفت و گاز و پتروشیمی و.... امروز باید سود بیشتری از این صندوق برای معلمان متصور بود، بسیار بیشتر!
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
جریمه یکی از ابزارهای بازدارنده جهت رفع خطاهای یادگیری محسوب می شود/ اگر بار تخریب شخصیتی آن بیش از بار آگاه بخشی باشد می تواند منجر به ثبات رفتار غلط در دانش آموز گردد/ دانش آموزی که ناهنجاری های رفتاری بخشی از شخصیت او را شکل داده است ؛ بازخورد شیوه ی غلط تربیتی در محیط خانه تا مدرسه است/ معلم حرفه ای کسی است که به عوامل حساسیت زا دامن نمی زند و تلاش می کند با دیده ی اغماض گر از کنار برخی مسائل بگذرد/ ، برجسته سازی برخی ناهنجاری های تربیتی مشکلات عدیده ای به همراه دارند/ وقتی سیاست آموزشی به طور غیر مستقیم تعلیم را مقدم بر تربیت می داند چگونه می توان ضمن برقراری توازن در کلاس به مسائل تربیتی آن چنان که بایسته تر است توجه نمود