صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها - جواد بابازاده و توفیق مرتضی پور/

پس از گذشت حدود 5 ماه از نامه رسمی صدای معلم به مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ( این جا )  ، سرانجام این گفت و گو انجام شد .

سعی کرده ایم تا مشکلات و چالش های این استان در یک فضای شفاف و پرسش گرانه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گیرد .

این گفت و گو در سه بخش ارائه خواهد شد .

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات همکاران و مخاطبان محترم ، راه گشای ما و مسئولان برای حل مشکلات و ارتقای کیفیت گفت و گو خواهد بود .

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پیگیری بازنشستگی بیش از موعد

کرمانشاه

منتشرشده در نامه های دریافتی

به یکباره خبر انتصاب « گودرز کریمی فر » برای این سمت، معلمین و کارکنان این سازمان را به سکوت معناداری واداشت ؛ چرا که کریمی فر آن مقبولیت بایسته را نداشت و همگان منتظر ماندند تا ببینند که وی در عرصه عمل چه می کند/ عملکرد ایشان در سه سال گذشته به گونه ای بود که جای هیچ دفاعی را از ایشان باقی نمی گذاشت/ اشرافی گری ناخجسته و نگاه از بالا به معلمان، سیاسی کردن بیش از حد این سازمان، وامدارکردن خود به چند نفر که او را در تصدی این پست پشتیبانی کرده بودند، عدم توجه به فعالیت میدانی و از همه مهمتر بی توجهی به عدالت آموزشی حتی از نوع نسبی آن موجبات اعتراض و نارضایتی گسترده معلمان نسبت به او را فراهم کرد/ با اعلام خبر انتصاب خدانظر دریکوند برای این پست موجی از خوشحالی میان فرهنگیان به راه افتاد/ سیل معلمان این سازمان منتظرند تا ببینند که دریکوند واژه تغییر را چگونه بخش می کند...

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 18 دی 1395 06:55

همیشه حق با مسوول است!

پس از طی شدن چهار ماه تحصیلی به صورت قانونی حق انجام وظیفه محوله را پیدا نمودیم/ طاقت نیاوردم که از گوشه ای هر چند اندک از تعامل و عملکرد مهروزانه مسؤولان بالا دستی خود تلنگری رونمایانه نداشته باشم/ آخر تو چقدر شاکر،ساکت سر به زیر و روبه راه هستید/ واقعاً اگر یکی از مزایایی قانونی تو می بایست حذف می شد مثلاً تغییر محل خدمت از روستا به شهر، فوت یکی از افراد تحت تکفل و... چقدر طول می کشید تا حکم کارگزینی جنابعالی صادر شود تا نکند خدای ناکرده ریالی از بیت المال و خزانه مملکت به ناحق به جیب مبارکت واریز گردد/ اصلاً چهار ماه ازسال تحصیلی گذشته ... دستمزد حق التدریس و اضافه کاری پیشکش صدور ابلاغ ناقابل آن هم لابد ردیف بودجه ای می خواهد/ وظیفه تو درس دادن، امضاء کردن ،تأیید نمودن، ورود و خروج به موقع ،زیر پای خود را  دقیق نگاه کردن بدون چرخش به چپ و راست،درست ایستادن و نشستن در مقابل مسؤولان بالا سر و تکان دادن به جا و موقع  سر خود، هنگام فرمایش های این عزیزان به نشانه تأیید است/ بار دیگر به خود نهیب زدم که هر چه از بالا رسد نکوست و باورم را تجدید کردم...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

مدیریت موروثی

سمنان

منتشرشده در نامه های دریافتی

« منشور حقوق شهروندی » گامی به جلو در مورد توجه به حقوق و مسئولیت های متقابل حاکمیت و مردم است و به نظر نگارنده سندی فرهنگی در جهت شناخت هر چه بیشتر مردم و جامعه در مورد حقوق و جایگاه آنان بوده و اقدامی قابل تقدیر است/ افراد جامعه با آگاهی از حقوق و وظایف خویش و با تکیه بر اصل " کنش گری" می توانند و باید مطالبه گر این حقوق باشند/ چرا  آموزش و پرورش و جامعه یک میلیونی فرهنگیان و معلمان از این بند مستثنی شده اند/ آیا " ارتقای حرفه ای " آنان در جهت " تربیت معلم حرفه ای " به رسمیت شناخته می شود/ هنوز وزارت آموزش و پرورش قادر به طراحی و اجرای آموزش ضمن خدمت فراگیر در این زمینه و متناسب با نیازهای حرفه ای آنان نیست/ بخشنامه شماره۱۷۰۰۶۱مورخه ۹۳/۱۲/۲۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به یک مانع در برابر ادامه تحصیل معلمان مبدل شده است/ . حجم بالای مواد درسی و نیز عدم تناسب میان مواد درسی و زمان آموزش به عنوان دو عامل مهم موجب شده است تا یک ترافیک حجیم و زاید در تقویم آموزشی و تربیتی مدرسه شکل بگیرد/ در حال حاضر ، " مدرسه " فاقد توان و پتانسیل لازم و کافی جهت آموزش مهارت های شهروندی و تربیت دانش آموز به عنوان " شهروند " است/ معضل و به عبارتی بیماری  " نمره محوری " در مدارس با نقشی که موسسات آموزشی – تجاری به عنوان " مافیای آموزش "  در تشدید این وضعیت دارند به هیچ وجه با کیفی سازی آموزش قابل جمع نیست/ متاسفانه در سایه سیاست های و برنامه ریزی های نادرست و غیرعلمی و ناشی از " آزمون و خطا " ؛  « مدرسه » از نقش اصلی خود تهی شده و به مکانی برای کاسبی و تجارت عوامل مختلف تبدیل شده است/ خاستگاه اجرای " منشور حقوق شهروندی " باید مدرسه و آن هم از سنین پیش دبستانی و دبستانی باشد .الزام منطقی این گزینه ؛ بازتعریف " مدرسه " به عنوان نقطه ثقل برنامه ریزی ها و نیز نقش و جایگاه " معلم " در چرخه آموزشی است...

منتشرشده در دیدگاه

معایب اجرای رتبه بندی معلمان  گروه اخبار/

فرهاد فلاحتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاخیرها و تعویق ها در پرداخت مطالبات معلمان گفت: نارضایتی های معلمان در چند سال اخیر نگران کننده است و البته بخشی از نارضایتی معلمان به این که حق و حقوق اصلی خود را نمی گیرند، برمی گردد.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته اعتراضاتی بین فرهنگیان مطرح شد و نتیجه آن، طرح رتبه بندی معلمان بود که اگرچه طرح بسیار خوبی بود و همه معلمان داوطلب آن بودند اما بسیار ناشیانه و بدون پشتوانه مالی شروع به کار کرد و به مثابه طرح ابتری ماند که باعث نارضایتی بیشتر معلمان شد.
وی ادامه داد: دولت اعلام کرد برای افزایش حقوق، ارتقاء معلمان و رتبه بندی آنها ملاک است. در صورتی که طرح رتبه بندی کجا و صرفا افزایش ۱۰ درصد حقوق معلمان کجا.
فلاحتی بیان کرد: اگر رتبه بندی فرهنگیان جدی گرفته شود و اعتبارات آن در بودجه۹۶ تامین شود و این اعتبارات هر سال تزریق شود، بخش عمده ای از رضایت مندی بین معلمان ایجاد خواهد کرد.
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مادامی که بودجه آموزش و پرورش فقط صرف مخارج می شود، نمی توان انتظار تغییر و تحول در رکن اصلی جامعه را داشت در صورتی که وزارت آموزش و پرورش وزارتی است که نسل آینده را تربیت می کند لذا طبیعی است که باید توجه به اصل آموزش و پرورش اولویت اول باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس ادامه داد: رضایت معلمان شرط اساسی در این موضوع است چراکه دانش آموز با معلم در ارتباط است و معلم نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت دانش آموز دارد

فرهنگیان در شرایط نامناسب معیشتی قرار داشته و این موضوعی پنهان و قابل کتمان نیست/ آیا راه حل هایی برای ترمیم این وضعیت در اختیار دارید/ آیا تاکنون به قوانین و آیین نامه هایی که می توانند به بهبود وضعیت کمک کنند فکر کرده اید/ کی از این برنامه ها و قوانین اساس نامه ی « صندوق وام ضروری فرهنگیان » است/ حداقل چهار منبع مالی برای این صندوق در نظر گرفته شده است و تاکنون فقط دو منبع یعنی قرض الحسنه ی پرداختی کارکنان و وجوه باز پرداختی از وام ها که توسط کارکنان پرداخت می شود در اختیار صندوق قرار دارد/ آیا تاکنون دولت سهمش که در بند ( ب) ماده چهار این آیین نامه به عنوان کمک های رفاهی دولت ذکر شده را پرداخت نموده است/ آیا طبق بند( پ ) این ماده موسساتی مانند صندوق ذخیره ی فرهنگیان که سهامدار اصلی آن معلمان می باشند اعتباری در اختیار صندوق قرار داده اند/ مگر دولت خود تعهد به تامین بخشی از منابع مالی صندوق در زمان تاسیس (سال 1362) نکرده است / اگر دولت ها قصد عمل به وظایف قانونی خود را ندارند چرا اساس نامه را ابطال نمی کنند...

منتشرشده در اقتصاد
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

خواب نما شده!!

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور