مختارالسطنه، بقال ماست فروش را سرو ته از درخت آویزان کرد / یک معلم در تلگرام نوشت حیف که دیگر مختارالسلطنه ای نیست/ معنای "ماست ها را کیسه کردن" ترسیدن و جاخوردن و تسلیم شدن در برابر زور است/ سرپاس مختاری رییس نظمیه دوره رضاشاه پسر مختارالسلطنه بود/ می گویند رضا شاه، نانوای بیچاره را در تنور انداخت و بعد از آن نان ارزان و با کیفیت شد/ آویزان کردن ماست فروش و انداختن شاطر در داخل تنور مانند باز کردن یک پیچ با استفاده از تبر است/ مشکلات اقتصادی مانند تورم ، گرانی ، رشوه خواری ، اختلاس و... دلیل و منطق اقتصادی دارند/ گرانی نتیجه عدم تعادل بین عرضه و تقاضای یک کالا و نبود فضای رقابتی است/ رشوه خواری، حقوق های نجومی، املاک نجومی و اختلاس های چند هزار میلیاردی، محصول اقتصاد دولتی و شبه دولتی (خصولتی) است/ بین فساد اقتصادی و اقتصاد دولتی رابطه مستقیم وجود دارد/ دلیل اصلی بازتولید استبداد و خشونت بعد از انقلاب مشروطه را باید در بافت اجتماعی و فرهنگ و انتظارات مردم جست و جو کرد/ اگر واکنش ما در برابر دانش آموزِ ته کلاس که صدای بزغاله درآورده ، عصبانیت ، توهین و کتک زدن است، ما هم مختار السطنه هستیم / اگر با عمه و خاله و عمو و برادر و خواهر در کشمکش و دعوا هستیم، استعداد مختارالسلطنه شدن را داریم/ اگر طرفدار روش های مختارالسلطنه ای هستیم، تفکر ما رعیتی است و هنوز شهروند نشده ایم/ استفاده از اعدام و بگیر و ببند در چین، فساد را کم نکرده است/ عقب ماندگی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی جامعه از عوامل دوام روش های مختارالسلطنه ای است/ فرق کشور سوئیس و افغانستان فقط در نهادهای دولتی و قوانین و دولتمردان دو کشور نیست/ جامعه قبیله ای افغانستان مستعد استبداد و خشونت و فساد است/ در مدرسه با رفتار خود تلاش کنیم خشونت و نَسَق کِشی و روکم کنی متوقف شود
از این رهگذر بهانه ای دست داد تا با نگاهی دیگر « دیدگاه های مخالف » با « سیاست های پولی در آموزش و پرورش » واکاوی گردد / آنچه مورد نظر است؛ نبود سازوکاری صریح و شفاف است تا با مشارکت خانواده ها ، مشکلات مالی آموزش و پرورش حل شود/ اگر تلاش شود هر دانش آموز به میزان قدرت مالی والدین خود مشارکت مالی داشته باشد عقلانی تر و عملی تر است/ در شرایط فعلی آنچه می تواند مثمر ثمر باشد ترغیب اولیا به مشارکت مالی است/ چگونه است والدین قادر هستند برای گذران اوقات فراغت فرزندان خویش هزینه های جانبی چون تبلت و موبایل اختصاصی و... صرف کنند اما برای آموزش فرزند خویش حاضر به مشارکت مالی در مدرسه نیستند/ چگونه است در فرهنگ ژاپن که بی تردید آموزش و پرورشی با ساختار مستحکم دارد و با کسر بودجه مواجه نیست وظیفه نظافت مدرسه به عهده ی دانش آموزان است/ اگر قرار است جامعه ای مسئولیت پذیر و متعهد بسازیم باید این حس و تعهد را از همان عنفوان جوانی بیاموزیم/ « مدرسه » جایی است که بایدها و نیایدهای زندگی جمعی را در آن می آموزیم و یاد می گیریم برای رفاه آموزشی باید هزینه پرداخت کنیم...
گروه استان ها و شهرستان ها/
جمعی از نیروهای خدماتی شاغل در استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند خواهان توجه به مطالبات خود گردیدند .
در عصر كنونی، تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب ناپذیر كرده است/ بود نظام ارزیابی و كنترل در یك سیستم به مبنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمانی تلقی میشود كه پیامد آن كهولت و در نهایت مرگ سازمان است/ قوام و دوام یك سیستم منوط به وجود نظام ارزیابی و كنترل است/ ارزیابی و اندازهگیری عملكرد موجب هوشمندی سیستم و برانگیختن افراد در جهت رفتار مطلوب میشود و بخش اصلی تدوین و اجرای سیاست سازمانی است/ مهمترین اقدامات وزارتخانه و دولت در سال های اخیر در جهت چابک سازی سیستم تعلیم و تربیت...
گاهی اندیشه وداع با قلم و سکوت و بی تفاوتی در برابر مشکلات و نابه سامانی های جامعه وجودم را فرا می گیرد اما در این گرداب تردید و دودلی،ندایی درونی ؛ رسالت معلمی و احساس مسئولیت در برابر مصائب جامعه را در گوش جانم یادآوری می کند/ بیماری قلبی و بروز سکته دومین عامل مرگ و میر در ایران پس از تصادفات جاده ای است و کارشناسان کشور،الگوی غلط تغذیه،کم تحرکی، آلودگی هوا،افزایش مصرف دخانیات،استرس و مشکلات روحی - روانی را از مهم ترین دلایل شیوع آن در میان جوانان ارزیابی کرده اند/ بی تردید مشکلات روحی - روانی و استرس عامل اصلی جوانمرگی قلب های ایرانی است...