صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شفاف سازی مالی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای روحانی


تمامی جوامع پیشرو ؛ ثبات و شکوه خود را مدیون سرمایه گذاری اصولی در امر آموزش و پرورش هستند و پرواضح است معلمان به عنوان بنیادی ترین اصل در توسعه ی آموزش در نظر گرفته می شوند و هر تغییر دیگری جز تقویت جامعه ی فرهنگیان از هر نظر ممکن نیست.
حق معیشت مناسب معلمان در تمامی این سال ها از مطالباتی بوده که هرگز اراده ی مقامات در حل آن کافی نبوده است.
همان طور که مستحضرید ؛ متاسفانه این روزها شاهد اختلاس عظیمی در صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم که از تجمیع سرمایه های اندک فرهنگیان با هدف تقویت توان مالی در حین خدمت و بعد از بازنشستگی تاسیس گردیده‌است.
با توجه به بند 1 و 3 از ماده 2 اساسنامه موسسه یکی از اهداف اصلی طراحی و ایجاد این صندوق٬ جبران بخشی ازمشکلات مالی و معیشتی قشر فرهنگیان بوده که متاسفانه با نگاهی به عمر صندوق درمی یابیم مدیریت بر صندوق بیشتر هدفی غیر صنفی داشته و در خدمت ارگان ها و نهادهایی غیر مرتبط بوده است.
نتیجه چند ساله این موسسه بیانگر بی صداقتی مسئولین در این حوزه بوده که منجر به خرید سهام در شرکت‌های اقماری و حضور فعال در فعالیت های متنوع اقتصادی شخصی بوده است.
به این جهت استدعا داریم برای تحقق خواسته به حق جامعه خدوم فرهنگیان ما را در برآوردن این مطالبات یاری فرمایید:


1-  شفاف سازی اعداد و ارقام سوء استفاده شده در صندوق در اسرع وقت
2- برخورد قاطع و بدون اغماض با خاطیان به عنوان خیانت در امانت
3- جبران خسارات وارده از طریق اموال منقول و غیر منقول اختلاسگران و سازمان و نهادهایی که به عنوان نهادهای نظارتی به موقع به وظیفه خود عمل ننموده اند .
4 - در کنار موارد فوق لازم است فرآیندهای جاری صندوق از قبیل تشکیل هیات امنا ، نحوه نظارت، مجموعه حسابرسی صندوق،ساختار سازمانی و قوانین مرتبط، مورد بررسی مجدد و تجدید نظر قرار گیرد تا تمامی منافذ بر روی نااهلان بسته و اهداف اصلی صندوق محقق گردد،به نحوی که صاحبان اصلی «معلمین » مدیریت این مجموعه را به دست گرفته و این نهاد اقتصادی که دارای کارکرد اجتماعی نیز می باشد خدمات را به ذی نفعان و سهام داران ارائه نماید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEDkgygi57GwuXhveQ
گروه کشوری فرهنگیان متقاضی شفاف سازی مالی صندوق ذخیره و بانک سرمایه


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

اخراج معلمان در ترکیه  گروه اخبار/

« صدای معلم » هم زمان با اخراج معلمان پس از کودتای ترکیه در مطلبی با عنوان "  تحمل منتقد و مخالف هنر یک حکومت است " چنین نوشت : ( این جا )

" اخراج و تعلیق ده ها هزار معلم و دانشگاهی بعد از کودتای ناکام ترکیه برای معلمان ایرانی اقدامی شگفت انگیز و غیرقابل انتظار بود.

پرسش این است که چه رابطه ای بین کودتای نظامیان و اخراج معلمان وجود دارد؟

 بسیاری بر این باور بودند که ترکیه کشوری است که می تواند از نظر « توسعه و دموکراسی » الگوی سایر کشورهای منطقه قرار گیرد . اما حوادث اخیر به خصوص  اخراج معلمان و به عبارتی " پاک سازی " فرهنگیان و دانشگاهیان و تعرض به حقوق شهروندان ،شک و تردید فراوان در این باور ایجاد کرد .

بر اساس آن چه آموزش بین الملل گفته است : "تاکنون  15200نفر از معلمان از کار تعلیق شده و به بیش از 1500 رئیس دانشکده گفته شده است تا استعفا دهند و گواهی اشتغال به کار 21000 معلم مدارس خصوصی لغو شده است . "

پرسش ما این است که گناه این معلمان در کدام دادگاه اثبات شده است؟ 

آیا مجازات افراد بدون طی روند قضایی با دموکراسی و حقوق شهروندی که دولت ترکیه خود را مدافع آن می داند سازگار است؟

آیا این تعداد عظیم معلمان خطری برای حکومت ترکیه بوده اند ؟

به نظر می رسد اهداف دیگری پشت این پاک سازی ها نهفته است و این معلمان به خاطر عقاید متفاوت با ایدئولوژی رسمی دولت مجازات شده اند و لیست اسامی آنها از قبل تهیه شده بود.

انتظار این است که جامعه مدنی ایران ، احزاب ، گروه ها و تشکل های صنفی و شخصیت های مستقل فرهنگی این اقدام دولت ترکیه را محکوم و از سرکوب جامعه مدنی ترکیه انتقاد کنند. "

« صدای معلم » همچنین از وزیر وقت آموزش و پرورش  « علی اصغر فانی » درخواست کرد تا  ضمن تماس با وزیر آموزش ترکیه مراتب نگرانی خود و فرهنگیان ایرانی را از این اقدامات ابراز نماید و خواستار بازگشت به کار هزاران معلمی شود که به بهانه سرکوب کودتا مشمول اخراج و تعلیق شده اند.

دولت ترکیه در ادامه سرکوب افراد مرتبط با فتح‌الله گولن که به گفته مقام های این کشور در کودتای 15 ژوئیه 2016 دست داشته است، قریب به 4500 کارمند دولتی دیگر را از کار برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، 2600 تن از افراد اخراج شده از وزارت آموزش هستند و بعد از آن بیشترین اخراجی متعلق به پلیس این کشور است. آنکارا می گوید این اقدام را به دلایل "امنیتی" انجام داده است.

همچنین کارمندانی از تلویزیون دولتی ترکیه، دادگاه تجدید نظر و کمیسیون انتخابات ترکیه نیز به بر اساس دستور جدید دولت آنکارا اخراج شده‌اند.

ترکیه در پی کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال 2016، حالت فوق العاده اعلام کرده و به سرکوب جنبش فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا پرداخته و بسیاری از افراد مرتبط با وی را از کار برکنار و زندانی کرده است.

گولن دست داشتن در این کودتای نافرجام را رد کرده است.

پایان پیام/

گروه اخبار/

سازمان نظام معلمی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بحث سازمان نظام معلمی چندین سال مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: هنوز از سوی آموزش و پرورش در این زمینه لایحه یا طرحی به مجلس ارائه نشده است.
 
وی ادامه داد: در برنامه ششم، باید سازمان نظام معلمی را مورد توجه قرار دهیم اما در کمیسیون تلفیق این مسئله به نتیجه نرسید و باید مطالعات بیشتری روی این مسئله انجام شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه سازمان نظام معلمی به حقوق معلمان و به ویژه بحث معیشت و مسائل مربوط به آن کمک می‌کند، گفت: همان طور که سایر نهادها و تشکل‌های سایر مشاغل سازمانی توجه به مسائل خود دارند، وجود این سازمان برای معلمین نیز امکان پذیر است.
 
وی بیان کرد: اگر بحث سازمان نظام معلمی از سوی دولت به مجلس ارائه شود، در کمیسیون آموزش به دنبال این مسئله هستیم تا این سازمان به نتیجه برسد.
 
محمدی با بیان اینکه جزییات این سازمان تاکنون در مجلس مورد توجه نبوده، یادآور شد: به طور کلی مجلس نگاه مفرطی به برپایی چنین سازمانی برای معلمان دارد.
 باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

بخشنامه شماره ۱۹/۷۱۰ آموزش پرورش درباره ضوابط پاداش و عیدی پایان سال ۹۵ فرهنگیان

شماره بخشنامه : 710 / 19 تاریخ بخشنامه : 17 / 11 / 95 جزئیات بخشنامه عیدی فرهنگیان :

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای به استان‌ها میزان و نحوه پرداخت عیدی کارکنان آموزش و پرورش را اعلام کرد.

در بخشنامه ابلاغی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آمده است:

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به مزان هفت میلیون و هفتصد و پنج هزار ریال به کارمندان (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت ، قراردادی و موقت ) به نسبت خدمت تمام وقت با رعایت تبصره های ۱ و ۲ بند “یک” و بند “سه” مصوبه مذکور و سایر مقررات بلامانع است.

ضمنا دانشجویان متعهد خدمت (مشغول به تحصیل) به لحاظ عدم اشتغال به کار شامل مفاد مصوبه نخواهند بود و معلمان حق‌التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول عیدی خواهند شد.

بخشنامه شماره ۱۹/۷۱۰ آموزش پرورش درباره ضوابط پاداش و عیدی پایان سال ۹۵ فرهنگیان

بخشنامه شماره ۱۹/۷۱۰ آموزش پرورش درباره ضوابط پاداش و عیدی پایان سال ۹۵ فرهنگیان

بخشنامه شماره ۱۹/۷۱۰ آموزش پرورش درباره ضوابط پاداش و عیدی پایان سال ۹۵ فرهنگیان

گروه استان ها و شهرستان ها/

در مدرسه « آزادگان سنندج » گوشی همکاران هنگام ورود به واحد آموزشی جمع آوری و در پایان وقت آموزشی تحویل داده می شود .

جمع آوری موبایل معلمان در مدرسه آزادگان سنندج

پایان پیام/

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پاداش پایان خدمت 95

سیستان و بلوچستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

 آن کس که حقیقت را نمی داند بی شعور است و آن کس که حقیقت را می د اند و آن را دروغ می نامد تبهکار است ( برتولت برشت )

کارمندان ما خواهی نخواهی جای بزرگی در اجتماع شهری گرفته اند. خصوصیت های اخلاقی و طرز زندگی شان آنها را قشری متمایز کرده است که با قشرهای دیگر اجتماع جوش نمی خورند/ "بی هدفی( اگر چه چنین وانمود شده که آنها هدف هایی هم دارند )،سقوط، بی تفاوتی، بی اعتنایی و دوری از مسائل اجتماعی، خانواده کارمندان را به شکل قطعه گوشت مرده ای در تنه محیط زندگی اجتماعی در آورده است که روز به روز به وسیله حلقه کبود ناکامی ها و دروغ ها، از سرچشمه های حقیقی و شاداب زندگی جدا می شود و روز به روز بیشتر به مبانی استوار اخلاق که گذشتگان ما به وسیله گذشتگانشان به آنها مؤمن شده اند تمایل نشان می دهند. روز به روز بیشتر خود و خانواده خود را می فریبند/ با اجازه تان این "تکه بزرگ گوشت مرده" را زیر میکروسکوپ می گذارم و با هم تماشا می کنیم/ آسان طلبند. هر چه آسان تر بهتر/ آسایش خانوادگی هدف است/ روی سخن با معلم های خوب که حکم کیمیا دارند ، نیست/ اگر بتوانیم دریابیم که چه می بینند و چرا می بینند، ویژگی های بیماری را شناخته ایم/ وقتی من خوشم می آید و سرگرم می شوم، چه مانعی دارد/ به همین دلیل ساده است که خنک بازی ها، عوام فریبی ها، احساساتی شدن های سطحی و احمقانه و چشم بسته فیلم سازی کردن" راج کاپور" "سنگام" را فیلم دلخواه فرهنگیان- یا به طور کلی کارمندان- تبریز کرد.تئاتر هم که تبریز ندارد و تهران دار- فکر نمی کنم سرنوشتی بهتر از این داشته باشد/ خواندنی ها یشان چیزی است همسطح فیلم های دلخواهشان/ کتاب هم اگر گاهی بخوانند باید داستان باشد/ موسیقی صد در صد برای سرگرم شدن است/ رادیو طور دیگری هم سرگرمشان می کند/  در تربیت بچه هاشان، هر کس گرایشی دارد به سوی طبقه های اشرافیت تر و بالاتر از خود/ می خواهند خود را وابسته به دو گروه بکنند که اگر زد و یکی نادرست از آب درآمد، بتوانند به دامان دیگری پناه ببرند. رای مستقل ندارند. جهت وزش باد است که بر فکر و رأی آنها فرمان می راند/ جهان بینی شان محدود است به چهار دیواری خانه و آغوش زن و بچه ( اگر داشته باشند ) و راهشان منحصر به راه اداره و مدرسه به خانه. "روز به روز بیشتر به مبانی استوار اخلاق که گذشتگان ما به وسیله گذشتگانشان به آنها مومن شده اند تمایل نشان می دهند. روز به روز بیشتر خود و خانواده خود را می فریبند/ نتیجه همه این ها : آدم هایی سطحی و محافظه کار بار می آیند. کله شان مثل اعلای کاهدان می شود. به هر چیز مبتذل دل می بندند ( فیلم، موسیقی، کتاب، آدم، روزنامه و مجله و ...). سطح ذوقشان آن قدر پایین می آید که اگر قطعه موسیقی، فیلم یا کتابی حرفی و اندیشه ای داشته باشد و از ابتذال یک سانتی متر فاصله گرفته، درکش نمی کنند و خسته کننده می یابندش. تفکر نمی کنند و نمی توانند....

منتشرشده در معرفی کتاب

در میان جمعیت میلیونی معلمان، تعداد معلمان اهل قلم و روزنامه نویسی که به نقد و واکاوی مسائلی که نظام آموزشی به آنها مبتلاست، می پردازند، به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد/ اغلب معلمان به طور شفاهی و بی نیاز از تحلیل جوانب امر، معمولا چاره ی کار را در استعفای شخص وزیر می پندارند/ بگذریم از این که برخی از اینها قبل از آنکه خود را به جای یک روز کاری شخص وزیر اطلاح طلب یا اصول گرا بگذارند، چه بسا از اداره ی یک مدرسه هم ناتوان بوده و یا هستند/ معلمان، تنها قشری هستند که پتانسیل زیادی در جهت شکوفایی تفکر انتقادی دارند/ نظام آموزشی هرکشور، آئینه ی تمام نمای حکومت آن است/ .نظام آموزشی باید در کلیات، محتوی و روش ها، منتقد و انتقاد پذیر باشد و در این راه باید از حضور معلمانی فکور، منتقد و خلاق بهره ببرد/ معلم منتقد نیز، به معنی مخالف، معاند یا مغرض نیست.این ها نسبت به سایرین، بیدارتر و دردمندترند/ ساختار آموزشی هر جامعه، بلای جان اندیشه هست/ از آنجایی که مدارس زیر نظر دولت ها اداره می شوند، روحیه ی محافظه کاری خاصی در حفظ آرامش محیط برای امر آموزش دارند/ دانش آموزان، شنونده های خوبی هستند و همین خاموشی آنها، معلمان را در حرف زدن تشویق و ترغیب می سازد / آنها، تمام حرف های معلم و حتی حاشیه رفتن ها و از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن او را حمل بر توضیح بیشتر درس می پندارند و دم برنمی آورند/ این بالا نشینی معلم، به افتادن از آن سوی بام منجر می شود/ معلم، به ندرت مخاطبی را درمیان دانش آموزان می یابد که او را به چالش بکشد/ ما معمولا ذهنیتی مشوش و متوهم داریم/ بنابراین و با این توجیه که مدرسه صرفا جای آموزش علم و دانش است، همدیگر را به مواظبت از آب باریکه ی حقوق سفارش می کنند که در صورت از دست دادن شغل شان، کار دیگری بلد نیستند تا در این طوفان تورم، گلیم خویش را از آب بیرون بکشند/ غم نان هم نمی گذارد تا معلمان متفکر بشوند/ گاهی دورماندن برخی معلمان از حال و هوای تفکر انتقادی ، انگیزه ی شخصی دارد.آنها معلمانی هستند که دوست دارند فقط  معلم باشند....

منتشرشده در یادداشت

سیستان و بلوچستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور