صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/

ایام نوروز امسال گروه صدای معلم سفری به استان آذربایجان شرقی داشت .

در بخش پیشین ، گزارشی از خانه معلم مرند داشتیم .

در این بخش گفت و گو با  « معراج پیری » مدیر آموزش و پرورش مرند ارائه می شود .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از دبیران شاغل در مقطع ابتدایی ارومیه در نامه ای به استاندار آذربایجان غربی که نسخه ای از آن برای صدای معلم ارسال گردیده است خواهان توجه و پاسخ گویی مسئولان گردیدند .

متن کامل این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/ وزير آموزش و پرورش از تدوين نظام حقوق معلمي براساس صلاحيت حرفه اي در آموزش و پرورش خبر داد.
 
تدوين نظام حقوقي معلمان براساس صلاحيت هاي حرفه اي

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، عصر دیروز فخرالدين دانش آشتياني در ديدار با كاركنان معاونت حقوقي و امور مجلس كه در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد، اظهاركرد: اقدامات خوبي در بودجه سال 96 آموزش و پرورش و احكام برنامه ششم در مجلس شوراي اسلامي داشتيم كه نشان از عملكرد خوب اين معاونت در سال گذشته بوده است.

وي ادامه داد: باتوجه به اين كه در زمان حضورم در اين وزارتخانه، بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه از دولت به مجلس فرستاده شده بود، ولي توانستيم با حمايت دولت و تعامل با مجلس، به توفيقات خوبي در بحث بودجه و املاك آموزش وپرورش دست پيدا كنيم. 

عضو كابينه تدبير و اميد از تدوين نظام حقوقي معلمان براساس صلاحيت هاي حرفه اي در معاونت توسعه مديريت و پشتيباني خبر داد و گفت: پس از تصويب اين قانون در هيئت دولت ، اين معاونت  مي تواند  در تعامل سازنده با كميسيون هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي، مراحل تصويب آن را تسريع بدهد كه البته كاري زمان بر است.

دانش آشتياني خاطرنشان كرد: اميد است با تصويب اين قانون، بتوانيم بخشي از مشكلات معيشتي معلمان را مرتفع كنيم.

وزير آموزش و پرورش املاك آموزش و پرورش را «منابع درآمدي» خواند و تصريح كرد: براساس حكمي كه در بودجه امسال آموزش و پرورش آمده، بايد كاري كنيم تا از ارزش افزوده اي كه براي املاك  ايجاد مي شود، درآمدهايي را كسب كنيم و آن را براي كيفيت بخشي آموزش و پرورش هزينه كنيم كه اين موضوع از پيچيدگي هاي حقوقي و قضايي زيادي برخوردار است .

وي با بيان اين كه در هيچ كدام از اين اقدامات، بحث واگذاري املاك مطرح نيست، خاطرنشان كرد: بايد با مشاركت بخش خصوصي و تغيير در كاربري املاك،آورده اي را بر اين املاك اضافه كنيم تا بتوانيم از اين محل،  درآمدهاي جديدي را براي آموزش و پرورش ايجاد كنيم .

عضو كابينه تدبيرواميد ميزان تخلفات اداري درآموزش و پرورش را در مقايسه با ساير دستگاه ها بسيار پايين عنوان كرد و گفت: بايد با اصلاح روش ها، آموزش كاركنان، وضع قوانين جديد و نظارت بيشتر بر فرآيندهاي تعليم و تربيت، شرايط را به گونه اي مديريت كنيم تا اين معضلات كه بعضاً داراي بازتاب اجتماعي زيادي در جامعه است را به حداقل برسانيم.

وي ادامه داد: بايد براي اصلاح اين روش ها، كار كارشناسي توسط كاركنان اين معاونت صورت گيرد تا بتوانيم رضايت نسبي بيشتري را براي مردم فراهم كنيم.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در ارديبهشت ماه امسال، گفت: وظيفه آموزش و پرورش دعوت از عموم مردم و حضور حداكثري در انتخابات است و به هيچ عنوان مهم نيست كه مردم به چه كسي رأي بدهند.

وي بابيان اين كه حضور حداكثري مردم در انتخابات باعث رفع تهديدات جهاني و حل معضلات بين المللي مي شود، خاطرنشان كرد: وظيفه آموزش و پرورش است كه مردم را براي انتخابات تشويق و ترغيب كند تا امنيت و اقتدار جهاني را براي نظام به همراه داشته باشد.

گفتني است؛ در ابتداي اين ديدار يوسف نجفي معاون حقوقي و امور مجلس از اقدامات صورت گرفته در اين معاونت در سال  95 گزارشي را ارائه كرد.

گروه گزارش/

گفت گوی اختصاصی و تخصصی مدیر صدای معلم با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد تشکیلات دانش آموزی

امروز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه بر اساس دعوتی که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای گفت و گو با رسانه صدای معلم به عمل آمد پیرامون مسائل و موضوعاتی مانند تشکیلات دانش آموزی شامل شوراهای دانش آموزی ، سازمان دانش آموزی ، مجلس دانش آموزی و... بحث و بررسی شد .

همچنین در این گفت و گوی صمیمانه ، معاون وزیر آموزش و پرورش از مسائل پیش آمده و برخورد های صورت گرفته با مدیر صدای معلم اظهار تاسف نموده و عذرخواهی نمود .

ایشان قول داد در نشست فوق العاده ی مجلس دانش آموزی که در تابستان امسال برگزار خواهد گردید از صدای معلم اعاده حیثیت شود .

متن کامل این گفت و گو به محض آماده شدن در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

پایان پیام/

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها - جعفر عابدی/

در حادثه تاسف بار تصادف خودروی پراید معلمان در مسیر بخش کوراییم به اردبیل که روز سه شنبه روی داد یکی از همکاران عزیزمان (مرحوم بایرامعلی باقری) جان خود را از دست داد و سه نفر از همکاران مصدوم شدند که دو نفر از آنها در بیمارستان بستری می باشند و یکی از همکاران مرخص شده است.
انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل درگذشت این همکار گرامی را به خانواده ایشان و جامعه معلمان تسلیت عرض نموده و برای همکاران مصدوم آرزوی سلامتی کامل می نماید.

« صدای معلم » نیز درگذشت این معلم را به خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید و برای سایر همکاران سلامتی و تندرستی را آرزومند است .

فوت یک معلم در تصادف خودروی معلمان در اردبیل

فوت یک معلم در تصادف خودروی معلمان در اردبیل

پایان پیام/

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

کمک به همکاران

کرمان

منتشرشده در نامه های دریافتی
نصيحت با رفتار و نصيحت با گفتار   هرآنچه که قرار است روزی بیاید پس نزدیک است. روزي که ديديد دزدان و مفسداني در بيرون از خانه، لباس خون‌آلود صاحب خانه را در دست گرفتند و مي‌خواهند با افتخار آن را به همه نشان بدهند، بدانيد كه كليد دسترسي به آن لباس را از خود آن صاحب‌خانه گرفته‌اند.
عذاب عمومي آنجا آغاز مي شود كه افراد جامعه از گناهان خصوصي هم با خبر باشند وخود را به بي اطلاعي بزنند و آنها را نهي و منع نكنند.
نفس قبل از شيطان دشمن شماره يك انسان است .
 بايد از هواي نفس، بدون ترس از مردن، به هواي تهي از نفس هجرت كرد و عاقلانه و با حساب، نفَس كشيد زيرا كه آن:
اولاً: فريب‌دهنده؛
ثانياً: زخم‌زننده؛
ثالثاً: بازكننده؛
رابعاً: خارج‌كننده؛
و خامساً: تاريك‌كننده است.
هواي نفس فريب‌دهنده‌ي خودمان است و به ما مي‌گويد: اعتقاد داشته باش كه بره هستي و غير تو همه روباه؛ و ما را از اعتماد به آنهایي كه معتمَد هستند، بازمي‌دارد.
زخم‌زننده‌ي آبروي ديگران است؛ به ما مي‌گويد راهي جز اين كار نداري كه، كم‌كم آن زخم‌ها از بين مي‌رود و جز حسرت برايمان هيچ نمي‌گذارد.
باز‌كننده‌ي سفره‌ي دل براي سخن‌چين‌هاست و به ما مي‌گويد براي رسيدن به آرامش بايد اين كار را كرد كه ناگهان بادی مي‌وزد و همه‌ي آن سفره را پخش و پلا مي‌كند و رسوايي به بار مي‌آورد.
خارج‌كننده‌ي ما از قطار پر‌تحرك انسانيت است و به ما مي‌گويد تو مي‌تواني فقط در ايستگاه حيوانيت توقف کنی و يا تشويق مي‌كند كه مانند مترسك‌ها باشي.
و تاريك‌كننده‌ي اعمال خوب‌هاست و به ما مي‌گويد از اعمال بدها صرف‌نظر كن و از اعمال خوب‌ها بد دفاع كن كه عاقبت نور مي‌تابد و آنها را روشن‌تر مي‌كند.
در گذشته ای نزدیک یکی از دانشمندان دین شناس در مورد موضوعی مهم و خاص به نتایجی رسيد. بعد یادش آمد كه خودش هم منافعی را بعد از اعلام این نتایج از دست می دهد و ممکن است به سختی بیفتد و نظر خود را کتمان و آن را اعلام نکرد.
با خود گفت: شايد به دلیل هوای نفس و یا به خاطر راحتى بیشتر زن و فرزندان و یا شاگردانم به اين چنين نظری رسيده باشم و خواست خدا در میان نباشد. سپس چاه‏ منافع خود را اول بست و در حالى كه سودی نداشت بعد تحقیقات را از نو شروع كرد و همان نتایج اولیه و حتی بهتر از آن را گرفت و نظر خودش را اعلام نمود.
ای ناصح! 
نصيحت با رفتار از نصيحت با گفتار گرچه سخت تر است اما دوام و اصلاح آن بيشتر و رسا و شيرين تراست.
پس وقتي توانايي گرفتن دست شخصي را داري سزاوار نيست صاحب آن دست را نصيحت كني ؛ پس اول دستگيري كن سپس نصيحت كن.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

در پی درج نامه ای از سوی « جمعی از مشاوران مدارس کشور » در صدای معلم ( این جا ) ؛ معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به آن پاسخ داد .

متن کامل این جوابیه یه شرح زیر است

گروه اخبار/

شورای عالی آموزش و پرورش و مدرسه

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، فخرالدين دانش آشتياني در ديدار نوروزي كاركنان دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش نقش شوراي عالي را هدايت و راهبري كل نظام تعليم و تربيت دانست و اظهاركرد: هر قدر شورا بر روي موضوعات كار كارشناسانه و علمي صورت دهد، مصوبات از پشتوانه علمي برخوردار مي شوند و در اجرا دچار مشكل نخواهند شد .

وي افزود: نقش شوراي عالي آموزش و پرورش، هدايت و سياست گذاري در عرصه تعليم و تربيت است و از اين منظر جايگاه شورا بسيار بالا ست .

وزيرآموزش و پرورش تصريح كرد: اگر مصوبه اي در مدرسه قابل اجرا نباشد و يا به مدرسه نرسد به معني آن است كه مصوبه از پشتوانه علمي برخوردار نبوده است،‌ بنابراين بايد در تصميم سازي ها، دستور العمل و قوانيني كه توسط شورا تدوين مي شود،كار علمي و كارشناسانه صورت گيرد.

دانش آشتياني خاطرنشان كرد: مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش بايد در مدرسه تغيير ايجاد كند و اگر چنين نشود آن مصوبه كاربرد نداشته است، بنابراين قبل از تصويب هر قانون و يادستورالعمل بايد به اين سئوال پاسخ داده شود كه اين مصوبه چه تغييري در مدرسه ايجاد خواهد كرد .

وي افزود: افرادي كه در كميته هاي مختلف شوراي عالي آموزش و پرورش قرار دارند،  بايد اشراف كامل بر مسائل مدرسه داشته باشند و قبلا در مدارس حضور يافته باشند .

عضو كابينه تدبيرو اميد اظهاركرد: بين مدرسه و مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش بايد ارتباط نزديكي وجود داشته باشد تا مصوبات موثر واقع شوند و نقش شورا درآموزش و پرورش پر رنگ تر شود .

پایان پیام/

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور