گروه اخبار/ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از لغو 6 ساعت تدریس هفتگی اجباری مدیران مدارس ابتدایی خبر داد.
در زمان استقرار دولت يازدهم کشور با بحران صعب العلاج رکود تورمي ( رشد اقتصادي منفي شش و هشت دهم درصد و تورم 42% ) با تاراج دادن 700 ميليارد دلار ، گسترش تحريم هاي ناعادلانه ، کاهش فروش نفت ، کاهش قيمت نفت در سايه افزايش توليد اوپک و غير اوپک ، سونامي ورود 9 ميليون جوياي کار ، سيلوهاي خالي و ... مواجه بوديم/ بر خلاف 4 دهه گذشته آموزش و پرورش به اولويت اول يا اولويت مهم نامزدها تبديل شده است/ تا اصلاح ساختار صورت نگيرد ، اگر تمام بودجه دولت و حتي چند برابر کل بودجه دولت ، به سوي آموزش و پرورش سرازير شود باز هم چالش هاي آن باقي مي ماند/ شيوه عملکرد ما بر اساس کار کارشناسي فرا بخشي و تکيه بر قانون مداري استوار است/ تحول يک فرآيند است نه يک اتفاق! پس فرآيند تحول را با مدرسه محوري آغاز کنيم/ لازمه تعامل جهاني آنست که دانش آموز از ابتداء تعامل با ديگر ملل و اقوام را بياموزد/ در فرآيند تحقيق براي يافتن راهکار چالش ها ، از دانش آموزان بخواهيم که براي يافتن راهکار براي چالش درسي ، کلاسي ، مدرسه اي ، شهري يا استاني و منطقه اي ،جهاني فکر کند و منطقه اي عمل کنند/ انتظار مي رود در مورد تعيين ساختار مناسب براي آموزش و پرورش ، تجربه کشورهاي موفق در اين زمينه مورد مطالعه قرار گيرد و سپس بومي سازي شود و از موسسات معتبر در اين زمينه نظر خواهي شود/ در دولت اصلاحات قرار بود که سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان يک نهاد بالا دستي ، سند ملي آموزش و پرورش را تدوين نمايد که در دولت هاي مهرورز ، سند تحول بنيادين در آموزش و پروش توسط شوراي عالي آموزش و پرورش و شوراي عالي انقلاب فرهنگي تدوين شد/ « سند تحول بنیادین » با تمام ويژگي هاي مثبتي که دارد ، فاقد نگاه بالادستي و فرا بخشي به آموزش و پروش است/ رأس راهبردي ( وزير ) آموزش و پرورش بايد از سويي توانايي تشخيص نياز هاي کل جامعه را داشته باشد و از سوي ديگر درک عميقي از روابط ارگانيک بين اين اجزاء و اثر متقابل آنها داشته باشد/ رأس راهبردي آموزش و پرورش ( وزير ) بايد توانمندي هایي بيش از شناخت آموزش و پرورش را داشته باشد و يک ديدگاه فرا وزارتخانه اي داشته باشد/ تا سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص ملي افزايش نيابد سهم آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي افزايش نمي يابد/ کلان فکر کنيم و خرد عمل کنيم و براي انتخاب وزير آموزش و پرورش در دولت دوازدهم از دايره بسته مديران آموزش و پرورش خارج شويم ! (دکتر علي اصغر فاني که بهتر از همه آموزش و پرورش را مي شناخت ولي به دليل نداشتن ديدگاه فرا بخشي و عدم توانايي در تجزيه وتحليل امور زير بنايي و افزايش بهره وري نتوانست پاسخ گوي نيازهاي امروز آموزش و پرورش باشد/ با توجه به آنکه قحط الرجال نيست که براي تعيين وزير يک نهاد فرا بخشي مثل آموزش و پرورش به دايره بسته مديران آموزش و پرورش که توانايي و درک درستي از خارج آموزش و پرورش ندارند بسنده کنيم