در دومین نشست از هشتمین دوره مجلس دانش آموزی ، نمایندگان دانش آموزی از استان های مختلف نطق داشتند . ( این جا )
هیچ یک از رسانه ها و خبرگزاری هایی که در این نشست حضور داشتند سخنان دانش آموزان را منعکس نکردند .
« صدای معلم » بنا بر وظیفه حرفه ای و اخلاقی خود این سخنان را منتشر خواهد کرد .
این بار سخنان نماینده دانش آموزان استان کرمانشاه ارائه می گردد
ماجرا این بود که براساس این مصوبه مدیران دولتی میتوانند ٢٤برابر یک کارگر حقوق بگیرند/ در ماده «٣٨» برنامه ششم توسعه، قواعدي براي حقوق و دستمزد درنظر گرفته شده بود که در تبصره «یک»، ٤ گروه مستثنا شده بودند که اين ٤ گروه، شامل افراد داراي مشاغل خاص، واحدهاي عملياتي مانند پزشکان، افراد شاغل در مناطق مرزي و همچنين افراد شاغل در مناطق محروم ميشدند/ براي تأمين نظر شوراي نگهبان، افراد داراي پستهاي مديريتي در مناطق محروم نيز به اين استثنا اضافه شدند که بر اين اساس، دستگاهها ميتوانند مازاد بر سقف حقوق، ٦٠درصد دريافتي آنها را افزايش دهند/ چرا اولویت کار مجلس درنظر گرفتن حقوق مدیران بود؟! درحالیکه نزدیک به ١٣میلیون کارگر در کشور با حقوق ماهانه ٨٠٠هزارتومان مجبور به پرداخت هزینههای زندگی و بعضا خانوادههایشان هستند چطور میتوان به افزایش حقوق مدیران توجهای ویژه نشان داد/ مسأله پرداخت حقوقهای کلان که دربسیاری ازموارد هم به ناحق پرداخت میشدهاند، سالیان سال است که به صورت پنهانی وجود داشته و بالاخره امسال مشخص شد. حقوقهایی که براساس کار کارشناسی به مدیران پرداخت نمیشد و بیشتر به روابط فامیلی، خویشاوندی، حزبی و... ارتباط پیدا میکرد/ یکی از مدیران دولت پیشین که ٢ دکل نفتی هم در بر دارد، ظرف ٤سال، ٦٠میلیارد تومان حقوق و مزایا دریافت کرده است/ با مسأله حقوقهای نجومی سیاسی و احساسی برخورد شده است/ ما هیچوقت حقوقها را براساس تورم و قدرت خرید تعیین نکردهایم و تنها از بعد سیاست حقوقها و دستمزدها تعیین میشوند/ «شورای نگهبان به این تبصره اشکال گرفت و معتقد بود که به این تبصره باید مدیران هم اضافه شوند، اما مجلس این موضوع را نپذیرفت و همچنان سقف دریافتی مقامات و مدیران را ١٢و نیممیلیون تومان درنظر گرفت. از طرف دیگر، در اصلاح این تبصره ٦٠درصد افزایش حقوق متخصصان درمناطق محروم به ٣٠درصد تقلیل پیدا کرد/ پیش از این، ازطرف مدیریت خدمات کشوری به سازمانها اجازه برآورد حقوق کارکنان داده شده بود؛ به همین دلیل هم ممکن بود برخی از هیأتمدیرهها برای خودشان حقوقهای ١٠٠ و ٢٠٠میلیونی قایل شوند، اما الان طبق این مصوبه دیگر درکشور حقوقی بالای ٢٥میلیون و ٤٠میلیون نخواهیم داشت و مدیران نیز نباید حقوقشان بیشتر از ١٢,٥میلیون تومان شود. دیوان محاسبات نیز به تمامی حقوقها پس از اجراییشدن این مصوبه قانونی رسیدگی خواهد کرد/ به استناد به ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری هیچکس در دولت نباید بیش از ۷برابر حداقل حقوق یک کارمند عادی (یعنی حداکثر ۵۲میلیون و ۵۰۰هزار ریال) حقوق بگیرد/ پیشینه پرداخت حقوقهای کلان غیرمتعارف به سال ۱۳۸۲ بازمیگردد/ در دولت احمدینژاد «پاداشهای یکمیلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی، ۶۸۰میلیون تومانی و ۴۵۶میلیون تومانی» به هیاتمدیره بانکها و شرکتهای دولتی پرداخت شده است/ آنچه از تاریخچه دستمزدها در زمان هخامنشیان نیز برداشت میشود حکایت از اختلاف دستمزد کارگران با اربابان دارد اما آنچه مسلم است برقراری تراز نسبی است که میتواند دولتی را برپایه رضایت کارگران و مدیرانش قدرتمندتر کند....
گروه رسانه /
همان طور که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ مدیر صدای معلم توسط عوامل حراست و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از نشست مجلس دانش آموزی اخراج شد .
سایت فانوس در مطلبی نسبت به این برخورد واکنش نشان داد
در حال حاضر نظام آموزشی کشور در بعد آموزش یک سویه است/ در نظام آموزشی ما امر آموزش مثل جاده یک طرفه است در صورتی که اگر این مسیر دوطرفه باشد و دانش آموزان در تدریس دخالت و مشارکت داشته باشند مثمر ثمر و مفید خواهد بود/ می طلبد که متولیان امر آموزش، سیستم فعلی را که میراث گذشتگان می باشد دگرگون ساخته و مشارکت دانش آموزان را در نظام آموزشی تعریف و نهادینه سازند
گروه اخبار/
بنا بر اعلام پلیس اردبیل، مقارن ساعت 21 و 11 دقیقه جمعه شب در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره انفجار شدید منزل مسکونی به واسطه تهیه و تولید مواد محترقه دست ساز، غیر مجاز و غیر قانونی در محله آرازعلی، خیابان اروج آباد، مامورین انتظامی و اکیپ های امدادی بلافاصله به محل حادثه اعزام و پس از حضور در صحنه به بررسی اولیه محل و امدادرسانی به مجروحان و مصدومان حادثه پرداختند.
بر اساس آخرین خبرها تا ساعت 23و 45 دقیقه متاسفانه 7 نفر فوتی به شرح زیر گزارش شده است:
1_معرفت عالی 41 ساله
2_رضا عالی 13 ساله
3_بهار جودی 40 ساله
4_حمید رضا نوعی 13 ساله
5_یوسف جودی 15 ساله
6_قادر خرمدل 39 ساله
7_میررضا موسوی 15 ساله
بنابر این گزارش دختر خردسالی هم که در ابتدا خبر فوت وی اعلام شده بود، با تلاش پزشکان و بازیابی علائم حیاتی به زندگی بازگشت.
منبع: میزان
سلام
از تابستان سال گذشته زمزمه تکمیل فرم تک کارت شروع شد و معلمان ملزم به تکمیل فرم اینترنتی شدند. اما حالا در آخرین ماه سال زمان تحویل تک کارت به فرهنگیان شده. اما تحویل تک کارت به حراست اداره واگذار شده!
زمانی که بنده طبق لیست زمان بندی اداره برای تحویل تک کارت به اداره مراجعه کردم با فرم چند صفحه ای مواجه شدم که تکمیل آن تنها شرط تحویل تک کارت بود. در آن فرم که به عنوان تعرفه پرسنلی تحویل اینجانب شده بود شخصی ترین اطلاعات ذکر شده بود. مشخصات فیزیکی فرد و همسر ؛ کلیه مسافرت های خارجی و دلیل آن ها ؛ مکان هایی که مراجعه شده از شخص و همسر و دوستان و اقوام ضمن این که خلاف قانون اساسی است تصویر امنیتی در ذهن تکمیل کننده فرم می سازد.
و اما چند سوال:
۱- طبق قانون اساسی و صحبت های ریاست محترم جمهور به عنوان اصلی ترین شخصیت اجرایی کشور پرسش های شخصی خلاف قانون است و شخص آزادانه و بدون هیچ محدودیت و محرومیت می تواند به آنها پاسخ ندهد. چطور می شود که حراست مرکزی به راحتی قانون را نقض می کند ؟
۲- تک کارت چه ارتباطی با تکمیل این فرم دارد که آموزش و پرورش ارائه تک کارت را منوط به تکمیل این فرم می داند ؟
۳- با توجه به این که تعرفه پرسنلی مختص کلیه کارمندان می باشد آیا اگر کارمندی از اداره دیگر که هیچ تک کارتی برایش تعریف نشده از تکمیل این فرم امتناع کند دچار مشکل می شود؟
۴- اصولا تک کارت که یک فرم بیمه ای بود ؛ چه ارتباطی با بانک سرمایه و سیستم حقوقی باید داشته باشد که این مورد اهرم فشار وزارت آموزش و پرورش برای تکمیل این فرم شده است ؟
۵- و در آخر مگر معلمان کارمند دولتی نیستند؟پس چرا سیستم حقوقی آن ها باید به یک بانک خصوصی ورشکسته واگذار شود تا بلکه به وسیله آن یک بانک از ورشکستگی نجات پیدا کند؟
بی صبرانه منتظر پاسخ صحیح و صریح از آموزش و پرورش هستم تا حداقل بدانم منشور حقوق شهروندی کاغذ پاره است یا برگه ای از کتاب قطور کرامت انسانی ـ ایرانی ـ اسلامی ؟
از هیئت تحریریه صدای معلم هم خواستار پیگیری این موضوع هستم.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
آدم ها بلد نیستند که در زمان مناسب، نیازها و ارزش هایشان را مطرح کنند و در مورد ترس و دغدغه هایی که دارند، حرف بزنند/ شروع مهارت های ارتباطی از لحاظ علمی و از نظر ساختاری و نگرشی، به سن دو سالگی بر می گردد/ ارتباط و گفت و گو از کودکی شکل می گیرد و تجربه می شود ولی چون کسی بر آن توجه ندارد و خانواده ها فکر می کنند موضوعی روزمره و عادی در فرآیند رشد فرزندان است/ گفتمان یک سویه است و یک طرف ارتباط هر آنچه که مطرح کند، طرف مقابل تسلیم است و می پذیرد اما در گفت و گو، ارتباط، پینگ پنگی و دو طرفه است و فرآیندی پویا و در حال حرکت است/ نقطه شروع عواطف و احساسات در ارتباطات اجتماعی است و هر احساسی که در ارتباط تولید شود، امکان تسری به سایر تعاملات را نیز دارد/ به عنوان یک مسئولیت اجتماعی هر احساسی که داشته باشیم به جامعه نیز منتقل می کنیم/ افراد پیش از اینکه با دیگران وارد ارتباط شوند، باید اول با خود ارتباط برقرار کنند و خود را بفهمند و درک کنند/ مسئولان و رسانه ها به عنوان الگوی ارتباطات و تعاملات اجتماعی بسیار موثر هستند و می توانند به عنوان تلنگرهایی در ارتباطات بین فردی اشخاص، تاثیر گذار باشند/ هر کلمه ای بار احساسی و عاطفی دارد و می تواند شور و شعور اجتماعی را در جامعه برانگیخته کند/ ایرانیان در مقایسه با سایر مردم دنیا اهل تعامل و ارتباط هستند ولی متاسفانه به دلیل عدم آگاهی، این ارتباطات زیر کوه یخ مدفون شده است
البته که آرتیستها به علت خصلت هیجانی و احساسیشان، ممکن است بعضی مواقع با ما هم راستا نباشند، اما نباید آنها را کنترل احساسی کرد/ دنیای تصویر هم نشریهای خاص و متفاوت در زمان خود بود. تفاوت، دغدغهی همیشگی علی معلم بود/ چه در تصاویر رنگی دنیای تصویر در آن روزهای سیاه و سفید و چه در شادمانیهای جشن حافظ در روزگاری که لبخند برای خیلیها، پدیدهای نامیمون و نامبارک محسوب میشده است و مرزهای هنر، به چارچوبِ تنگِ سلیقهی برخی کجسلیقهگان محدود و مسدود بوده است/ او را دوست داشته باشیم یا نه، استقلال سلیقهی او و تلاش حرفهای او قابل ستایش است. در جامعهای که این هر دو، چندان مورد ستایش واقع نمیشوند/ در فرهنگهای تشابهطلبی مثل فرهنگ ما، قلب انسانهای متفاوت، معمولاً زودتر از آنچه انتظار میرود از حرکت میایستد
قریب به ۱۵ مدیرکل دانشگاه فرهنگیان دارای مدرک معادل هستند که طبق قانون نمی توانند بیش از سی سال خدمت کنند، اما با وجود گذشت سی و پنج سال از سنوات خدمت همچنان با لابی و فشار، بازنشستگی خود را به تاخیر می اندازند/ اخبار واصله حاکی از آن است که احکام بازنشستگی این تعداد مدیرکل غیرقانونی به ۳۱ اردیبهشت ۹۶ موکول شده تا از مزایای سال جدید بی نصیب نمانند/ آموزش و پرورش باید پاسخگوی اصرار رئیس این دانشگاه برای ابقای این تعداد مدیر غیرقانونی باشد که با مدرک پایین و معادل، مناصب مدیریتی را با حقوق و مزایایی باورنکردنی اشغال کرده اند. مدیرانی که یا از دولت قبل مانده اند و یا با فشار و توصیه افرادی همچون شهاب الدین غندالی منصوب شده اند/ واقعا با کدام منطق، دبیران رسمی با مدرک دکتری تخصصی باید پشت درهای این دانشگاه بمانند اما مدیرانی امتحان پس داده و غیرقانونی با اعمال نفوذ و اهرم های سیاسی فقط به ابقای خود فکر کنند/ در حال حاضر به دستور سرپرست و معاونان دانشگاه فرهنگیان، قراردادهای متعددی با افراد بازنشسته و یا خارج از آموزش و پرورش با رقم های نامتعارف بسته شده و سقف بالایی از پست های مدیریتی در اختیار مدیران مسن و دارای مدارک پایین یا معادل است