صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شايد يكى از دلايل ارايه اين نوع تحليل‌ها توسط برخى از كانديداهاى محترم رياست‌جمهورى، نبود مشاوران اقتصادى زبده در حلقه اطرافيان‌شان باشد/ « ركود تورمى » يكى از بيمارى‌هاى تازه كشف شده در اقتصاد است و تقريبا تا حدود ٤٠ سال پيش، وقوع همزمان ركود و تورم بعيد به نظر مى‌رسيد/ در سال ١٩٨٠ با روى كار آمدن ريگان، بانك مركزى آمريكا (فدرال رزرو) شديدترين سياست‌هاى انقباضى را براى مهار تورم به كار گرفت/ با پشتيبانى كامل ريگان، اين سياست‌ها حدود سه سال ادامه يافت؛ اگرچه باعث سقوط محبوبيت ريگان از مرز ٧٠ درصد به حدود ٣٥ درصد در همين مدت شد/ اين سياست، سرانجام از اواسط ١٩٨٣ نتيجه داد و در حالي كه تورم به شدت كاهش يافته بود رشد اقتصادى نيز به صورت اعجاب‌انگيزى از زير صفر به بالاى چهار درصد جهش كرد و تا نزديك دو دهه با همين سرعت، اقتصاد آمريكا را به پيش راند/ همزمان با اجراى نسخه صحيح در ايران، اين نسخه ناصواب در ونزوئلا تجويز و عملیاتی شد/ نتيجه همان بود كه تئورى مى‌گفت: نه تنها ركود علاج نشد بلكه توليد ملى تا مرز نابودى كامل رفته است و نرخ تورم نيز سه‌رقمى شده و اكنون سخن از تورم ٨٠٠ درصدى است ....

منتشرشده در اقتصاد

این متنی بود که در شبکه های اجتماعی بازخورد قابل توجهی داشت/ البته که در آمریکا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته مدارس غیرانتفاعی تحت عنوان مدارس خصوصی داریم و بعضا نیز امکانات بهتری در این مدارس یافت می شود/ تفکیک مدارس در آمریکا و کشورهای غربی به مدارس غیر دولتی، مدارس خصوصی،مدارس ایالتی، مدارس مستقل، مدارس آزاد ،مدارس کاتولیک و … به معنی تفکیک غنی و فقیر نیست و بعضا هزینه و بودجه بسیاری از این مدارس از طریق سازمان ها و نهاد های عمومی تامین می شود/ اصولا در آنجا اعتقادی به تربیت دانش آموز تیزهوش و المپیادی و نخبه از دانش آموزان معمولی ندارند ؛ اگر استعداد و پتانسیل فوق العاده ای در کسی نهفته باشد به طور اتوماتیک نمایان شده مسیر برای به روز و به کارگیری آن فراهم است/ اگر نخبه و تیزهوش واقعی نیز احیانا وجود داشته باشد یا هنرش از بین می رود یا در نهایت از ممکلت می رود/ بیچاره کودکان و نوجوان نسل امروز که به جای کودکی تبدیل به مهره های والدینی شده اند که اسیر این سیستم غلط آموزشی شده اند و ناکامی ها و عقده های درونی و آرزوهای دست نیافتی شان را در فرزند خویش دنبال می کنند....

منتشرشده در یادداشت

مرگ و میر ژاپنی ها به خاطر کار زیاد  گروه اخبار/

در حالی که در کشور ما در ساعات کار مفید دو سه ساعتی بیشتر نیست، حالا خبر رسیده است که در ژاپن به خاطر اضافه کاری زیاد، در خطر مرگ قرار گرفته اند.

نخست وزیر ژاپن برای کاهش مرگ و میر شهروندان این کشور ناشی از انجام اضافه کاری بیش از حد، سقف آن را ۱۰۰ ساعت در ماه قرار داد.

اعتیاد ژاپنی ها به کار کردن زیاد این بار موجب شد که برای اولین بار طرح کاهش اضافه کاری آنها به میان آید. از این پس هر ژاپنی نمی تواند بیش از ۱۰۰ ساعت در ماه اضافه کاری داشته باشد.

علت اصلی این طرح جلوگیری از مرگ و میر ژاپنی ها به دلیل اضافه کاری زیاد است که البته گروهی از منتقدین این طرح معتقد هستند که محدود کردن میزان اضافه کاری ژاپنی ها نمی تواند به عنوان راهکاری برای جلوگیری از مرگ آنها به دلیل کار زیاد شود.

بر اساس آمار رسمی ژاپن، سالانه شماری از شهروندان شاغل این کشور به دلیل انجام اضافه کاری زیاد دچار سکته مغزی، حمله قلبی و خودکشی می شوند.

پاراف

گروه اخبار/

سرانه مطالعه در فرانسه

بنا بر تازه‌ترین پژوهش مرکز ملی کتاب فرانسه که در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب پاریس منتشر شده، میزان کتابخوانی فرانسوی‌ها افزایش یافته است.
هر فرانسوی به طور متوسط در سال ۲۰ کتاب می‌خواند.
 ۸۶ درصد فرانسوی‌هایی که از آنان سوال شده، بدون مکث گفته‌اند که کتابخوان هستند.

 از هر ده فرانسوی نه نفر (۹۱ درصد) در سال گذشته دست‌کم یک کتاب خوانده‌اند.

 پاسخ به این که چرا باید کتاب خواند، چنین است:
۲۷ درصد برای "افزایش شناخت"
۲۲ درصد برای "لذت بردن"
۱۷ درصد برای "فرار" از زندگی روزمره "
و ۱۴ درصد نیز برای "استراحت".

 کتابخوانی فرانسوی ها روز به روز بیشتر می‌شود.
طبق برآورد میانگین تعداد کتاب هایی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ خوانده‌اند از ۱۶ به ۲۰ کتاب افزایش می یابد.

هر فرانسوی در سال ۱۷ کتاب چاپی و ۳ کتاب الکترونیک مطالعه می‌کند. این آمار در سال ۲۰۱۵ چهارده کتاب چاپی و ۲ کتاب الکترونیک بود.

 دو سوم فرانسوی‌ها اعلام کرده‌اند که اگر وقت آزاد بیشتری داشته باشند باز هم مایلند که کتاب بخوانند.
بر این اساس، رئیس مرکز ملی کتاب فرانسه گفته که مهم‌ترین مانع کتابخوانی مردم این کشور، نه گرانی کتاب، بلکه کمبود وقت است.

 منبع: RFI & CNL با تلخیص و ویرایش

( کانال فردای بهتر - مصطفی تاج زاده )

منتشرشده در پژوهش

قوم افغان میزبانی بسیار عالی همراه با ادب خاصی انجام دادند / مسئولان درکلاس ها شرکت می کردند، از نماینده یونسکو در کابل گرفته تا نماینده یونیسف،انجمن های مردم نهاد کمک به کودکان از فرانسه و کشورهای مختلف، معاون وزیر آموزش و دادگستری تا مقامات محلی/ مسئولان علیرغم کمبودها تمام سعی خود را به کار گرفته و برای پذیرایی ، اسکان و مکان آموزشی سنگ تمام گذاشتند/ . درخواست،خواهش،التماس به جایی نرسید/ مِستِر ما تیچر  هستیم تـیچر / راستی جایگاه " معلم " در اجتماع ما کجاست...

منتشرشده در یادداشت

برخي آداب و سنن با گذشت زمان منسوخ ، خرافاتي و غير عقلاني مي شوند ولي ارثيه اجداد خردمند ما ، همچون  جشن  نوزوز باستاني  و ...  بعد از گذشت بيش از سه هزار سال با اقبال عمومي جامعه امروزي مواجه مي شود به گونه اي  که مردم پنچ کشور ، تلاش مي کنند به جمع هفت کشور قبلي جهت ثبت جهاني نوروز بپيوندند/ صورت عمده جشن‌های زمستان مبتنی بر تفکر است/ يکي از بزرگترين جشن هاي باستاني که نشان خردورزي اجداد ما و پيوند دهنده همه اقوام ايراني است ، جشن نوروز مي باشد/ عمق وجودی همه آن ها مشترک و یکسان است و این امر نشان دهنده فراگیری این آیین در گستره ایران فرهنگی است/ نوروز روز پیروزی بزرگ جمشید بر دیوان است که نماد پلیدی‌هایی چون سرما، تاریکی، جهالت و خشونت بودند/ "نوروز"  تعالی کرامت انسانی و خرد و صلح است

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ یک روزنامه مخالف دولت با حمله شدید به سند جهانی یونسکو موسوم به سند 2030 اجرای این را حرکتی علیه ارزش های دینی جامعه خواند. نکته جالب اینجا است که روزنامه جوان طرح آموزش و ترویج اصولی مثل ؛ مردم سالاری، حقوق بشر، ارتقای شهروندی جهانی، بردباری ،مشارکت مدنی و توسعه پایدار ،آموزش سلامت جنسی و پرهیز از خشونت و گسترش صلح در سند یونسکو را خلاف معیارهای مذهبی جامعه ایران خواند و آموزش و پرورش نباید به اجرای آن تن دهد

در فاصله ی قرن های نوزدهم و بیستم، نهاد آموزش و پرورش در کشورهای مردم سالار تبدیل شد به چالشی اساسی. جمهوری سوم فرانسه، در بدو شکل گیری، نهاد آموزش و پرورش و بازسازی آن را در راس برنامه های خود قرار داد/ در دهه ی پنجاه میلادی، تغییرات مردم سالارانه و نیز تحولات اقتصادی، از طرفی باعث بالا رفتن سطح درخواست های مردم و از طرفی نیاز بیش از گذشته به بالا بردن سطح ایشان شد. به همین منظور مدت زمان تحصیل برای دانش آموزان افزایش پیدا کرد/ امروزه دانش آموزانی از همه ی اقشار وارد دبیرستان می شوند در صورتی که تا چند دهه ی قبل، این مقطع تحصیلی مختص به دانش آموزان خانواده های بورژوآ بود. یعنی همان هایی که پیر بوردیو و  ژان کلود پاسرون از آن ها با عنوان وراث یاد می کنند. امروز کودکان ( متعلق به هر قشری که باشند) درخانواده و مدرسه جایگاه بسیار بهتری نسبت به گذشته به دست آورده اند/ در طول تحولات قرن بیستم، تحلیل هایی که امیل دورکیم ارائه داد، باعث شد تا بیش از پیش به مدرسه به عنوان درگاهی برای ورود به جامعه توجه شود/ کنار زدن ماهیت مقدس مابانه ی نهاد آموزش و پرورش موقعیتی بسیار مناسب را برای محققان پدید آورد تا بتوانند این نهاد را با دقت هرچه تمام تر بررسی کنند و امروزه از نتایج این تحقیقات بهره ببرند. باید به این امر اشاره کرد که الگوی آموزش و پرورش جمهوری سوم امروزه به هیچ عنوان با شرایط جامعه سازگار نیست. ولی نهاد مدرسه هنوز هم نتوانسته به خوبی با شرایط جامعه کنار بیاید و هنوز هم نیاز به زمان دارد

منتشرشده در معرفی کتاب

سرمايه‌اي كه به آموزش اختصاص مي‌يابد، بازتاب ارزشي است كه يك كشور براي آموزش قائل است/ سرانه هر دانش آموز در واقع نشان از انتظار آن نظام از خروجی آموزش و پرورش در سال های بزرگسالی دارد و اینکه با چه رویکردی در آموزش و پرورش هزینه کرده و یا سرمایه گذاری می کنند، اینکه در یک حکومت به آموزش و پرورش با دیدگاه هزینه ای نگاه می شود یا سرمایه گذاری خود بحثی است که می تواند بسیاری از مشکلات را روشن کند/ هزینه های آموزش و پرورش کمتر از 3 درصد هزینه های دولت است، این درصد در کشورهای همجوار ما بیش از 5 درصد و در کشورها پیشرفته تا 15 درصد است/ سرانه آفریقای جنوبی برای هر دانش آموز بیش از سه برابر ایران است/ بودجه آموزش و پرورش به مسائلی مرتبط شده که سال هاست هرگز محقق نشده است/ در برخی مواقع حتی بودجه شرکت ها و نهادهایی که تعداد شاغلین شان از یک اداره معمولی آموزش و پرورش هم کمتر است از کل بودجه در اختیار وزیر آموزش و پرورش هم بیشتر است/ چرا  مشکلات آموزش وپرورش را مانند تمام ردیف های بودجه ای کشور از منابع خزانه و یا صندوق توسعه و یا صندوق ذخیره ارزی حل نمی کنند/ ‌میلیارد و ٤٦٦‌ میلیون‌تومان هم سهم برای سازمان ها و نهادهای موضوع جدول 17 قانون بودجه است. نهادهایی که وجود خارجی آنها هم محل شک و شبهه است و اینکه این نهادها در هیچ جایی به چگونگی هزینه این بودجه پاسخ گو نیستند ؛ چگونه است که سازمان ها و نهادهای نظارتی به این موضوع ورود پیدا نمی کنند هم خودش جای سوال دارد/ دولت در هر ماه به ازای هر ایرانی 127.700.000 ریال هزینه می کند، که از این مبلغ 350.000  ریال سهم آموزش و پرورش از این هزینه هاست ؛ به عبارت خیلی ساده، دولت حدود 365 برابر بودجه آموزش و پرورش را در جاهای دیگر هزینه می کند/ آیا جامعه به همان اندازه که از آموزش و پرورش متوقع است، از سایر دریافت کنندگان هم متوقع است/ ما فرهنگیان به سادگی از کنار این موضوعات می گذریم و هیچ وقت نمی پرسیم که آن 97 درصد هزینه های کشور کجا هزینه می شود/ آیا می دانستید پولی که بابت یارانه به مردم داده می شود حدود 15 درصد از کل بودجه آموزش و پرورش بیشتر است / بودجه برخی نهادها در دوره روحانی بیش از 200 درصد افزایش پیدا کرده و بودجه آموزش و پرورش حدود 25 درصد

منتشرشده در اقتصاد

بیش از 80 درصد آنها گفتند مهمترین هدف آنها در زندگی پولدار شدن است، و 50 درصد از همین افراد گفتند هدف مهم دیگر آنها مشهور شدن است/ "تحقیق هاروارد دربارۀ بزرگ سالی" احتمالا طولانی ترین پژوهشی است که در این باره تا به حال صورت گرفته است. در این تحقیق زندگی 724 مرد به مدت 75 سال مورد پیگیری قرار گرفته، به این ترتیب که در سال های مختلف عمر از نوجوانی تا پیری، از آنها دربارۀ کار، زندگی خانوادگی و سلامتی آنها سوال شده است/ من (روان پزشک رابرت والدینگر) چهارمین مسئول این تحقیق از سال شروع آن یعنی 1938 هستم/ حالا من می خواهم برای شما افشا کنم که ده ها هزار صفحه اطلاعات که در این تحقیق در طول چندین دهه جمع شد به ما دربارۀ زندگی چه می گوید. حاصل تحقیق این است که پول، شهرت و سخت کار کردن، هیچ یک باعث خوشبختی نمی شوند/ از الان تصمیم بگیرید

منتشرشده در پژوهش

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور