صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

هنوز این مناسبت جهانی در تقویم رسمی کشور جای نگرفته است/ در بیشتر کشورهای جهان نهادها و سندیکاهای صنفی نقش پررنگی در پیگیری مطالبات اقشار مختلف مردم دارند/ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این فضا تعدیل شده و مجوز شکل گیری و برگزاری مجامع عمومی تعدادی از تشکل های صنفی فرهنگیان صادر شده است/ با نگاهی به جامعه کنوني ايران می توان گفت که روند کاهشي قابل توجهي در جايگاه و منزلت معلمان اتفاق افتاده است/ در سایه تلاش انسان‎های وامانده و دچار دغدغه مخارج زندگی، پرورش انسان‎های آزاد، خلاق، متفکر و کارآفرین بعید به نظر می‎رسد/ آنچه که امروز در کلاس های درس کمتر به آن توجه می شود تکریم رابطه اجتماعی استاد و شاگرد و ضرورت توجه به ارزش های معلم توسط متعلمان است/ در ماده ۵ توصیه نامه یونسکو بیان شده است که همان طور که درخشش ، پیشرفت و نیاز به آموزش و پرورش قابل مشاهده و تقدیر است مقام و منزلت معلم نیز می‌بایست با این توانمندی متناسب باشد/ هرچند معلمان با فقر واقعي روبه رو هستند اما متاسفانه گاهي عده ای  احساس فقر را هم به آنها تحميل مي کنند.....

منتشرشده در یادداشت

تجلیل از روز معلم در واقع ارج نهادن به دانش و علم و آگاهی است و قدردانی از انسانی فداکار و ایثاگر که به نام معلم از او یاد می شود/ این حق از لحاظ کارکردی نیز مسئولیت هایی را متوجه اربابان قدرت و حکومت می نماید تا در جهت تادیه آن همت به خرج دهند/ ایجابی بودن این حق شهروندی و انسانی یعنی این که دولت‌ها مسوولیت دارند تا شرایط دسترسی برابر آن را برای آموزش و پرورش فراهم گردانند/ واقعیت آن است که نظام آموزشی کشور، به خصوص معلمان در امر پیش برد آموزش و فرهنگ سازی برای نسل امروز و فردای کشور با چالش های بسیار اساسی و موانع جدی روبه رو می باشند/ به معنای دقیق چگونگی تامین معیشت معلمان کشور نشان دهنده جایگاه و ارزش و اهمیتی است که نظام آموزشی در تصور و برنامه دولت و نظام سیاسی قرار دارد/ اگر در کنار مشکلات و محرومیت های یاد شده ، در شرایط کنونی موضوع تهدید، وحتی سربریدن معلمان از سوی طالبان، دشمنان علم و دانش را علاوه نماییم ، انجام چنان رسالت مهمی در برابر اندک ترین تسهیلات و خدمات و حمایت ها ، جفای بسیاربزرگ و غفلت نابخشودنی تلقی می گردد/ تقدیر از معلم و تجلیل از روز جهانی معلم در آنست که با تمهیدات و فراهم آوری تسهیلات آموزشی و خدماتی و فرهنگی این چراغ کم فروغ را تقویت بخشیده تا جهانی از نور و روشنایی به روی جامعه ما گشوده شود ....

منتشرشده در یادداشت

یادها و نام ها برای این بوده و هست که خویش را فراموش نکنیم و به خود یادآور شویم که برای چه هستیم چه می خواهیم و چه باید بکنیم/ درد همه معلمان در جهان درد مشترکی هست و آموزش دانایی و توانایی به نونهالان و فرزندانی که جهان آینده را می سازند مسئولیتی سنگین است که نیاز به معلمانی شاداب ، توانا و واجد کرامت انسانی که زیبنده مقام و شغل مقدس آنان می باشد هست/ این مهم محقق نمی شود مگر آنکه پیش ازآن معلمان به شادی و صلح و کرامت رسیده باشند/ از هم بگوییم و  بیاموزیم ....

منتشرشده در یادداشت

از روز جهانی معلم، درحالی گرامی داشت به عمل آمد که هنوز هم حکومت وحدت ملی، بر تعهداتش عمل نکرده و معلمین از نبود سرپناه، پایین بودن معاش و ماندن در یک بست رنج می برند/ با آنکه معلمین همیشه افتخار آفرینی می کنند و قربانی می دهند؛ اما به مشکلات شان توجه جدی صورت نگرفته است/ تجلیل از مقام معلم در حقیقت تجلیل از دانایی، روشنایی، شگوفایی، اخلاق و معنویت است و از همین جهت است که ملت های آگاه و پویا همواره معلمین خود را تکریم نموده، جایگاه آنان را گرامی می دارند/ کیفیت در نظام تعلیمی معارف، نسبت به گذشته به شدت پایین آمده؛ چنانچه یک شاگرد توانایی نوشتن یک عریضه را ندارد و علل عمدۀ آن عدم کم توجهی معلمان می باشد/ تدریس٢٧ ساعت ٤٥ دقيقه يی در یک هفته، طاقت فرسا است و خارج از توان یک معلم است؛ در این راستا باید تغيیرات به میان آید/ از اثر سعی و تلاش منسوبین این وزارت، در قانون کارکنان خدمات ملکى تعدیل به میان آمده و در بست و قدم معلمین، سر از آغاز سال ١٣٩٦ خورشیدی، مشکلی وجود نخواهد داشت....

گروه اخبار/ وزير آموزش و پرورش در پيامي به مناسبت روز جهاني معلم گفت: جهان براي رهايي از جنگ و خشونت به آموزه هاي معلمان نيازمند است.

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی معلم  به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، متن پيام علي اصغر فاني به شرح زير است:

اوراق زرين تاريخ تعليم و تربيت، مزين به نام معلمان بزرگي چون ابراهيم (ع) ، موسي (ع) ، عيسي (ع) و پيامبر اعظم حضرت محمد (ص) است. مربيان سترگي كه منادي بشر به توحيد، عدالت و برابري انسان ها بودند و آموزش و پرورش را بر پايه‌هاي تزكيه، علم و فضيلت بنا نهادند.

پنجم اكتبر در تقويم جامعه جهاني به عنوان روز معلم نامگذاري شده ا ست. نامگذاري يك روز به نام روز جهاني معلم از طرف سازمان يونسكو ، فرصتي مغتنم است تا ملل جهان بيش از پيش به نقش اثرگذار و جايگاه بي بديل معلمان به عنوان ادامه دهندگان مسير ارزشمند برگزيدگان الهي و مروجان ارزش هاي انساني و آموزش دهندگان فضيلت هاي راستيني چون عدالت طلبي،  حقيقت جويي، صلح خواهي و نوع دوستي، توجه و اهتمام ويژه نمايند و قدردان تلاش و كوشش خستگي ناپذير آموزگاران كودكان و نوجوانان جامعه ي خود باشند.

در كشور ما، بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) با درك عميق از نقش و جايگاه ممتاز معلم در تعالي و رشد جامعه ، ماموريت معلمان را همتراز رسالت پيامبران عنوان نموده است و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) آموزش و پرورش را كانون خلق دنياي آينده مي داند و در تقويم رسمي كشور با هدف ارج نهادن به آموزگاران و معلمان روز دوازدهم ارديبهشت ماه هرسال ، سالگشت شهادت استاد گرانقدر مرتضي مطهري به عنوان روز معلم ناميده شده است.

بدون ترديد روز جهاني معلم براي رهبران سياسي جهان نيز حامل اين پيام است كه توجه به آموزش و پرورش به عنوان مهم ترين عامل توسعه ي متوازن بايد مد نظر آنان قرار گيرد و ارج نهادن به آموزگاران و معلمان  علاوه بر بهبود جايگاهشان در نظام اقتصادي، اجتماعي وسياسي و تسهيل مشاركت همه جانبه آنان، نيازمند اهتمام به توسعه و گسترش آموزش هاي عمومي، ارتقاي برنامه هاي حمايتي از معلم و محوريت نهاد تعليم وتربيت در برنامه‌ريزي ها مي باشد.

اينجانب ايمان راسخ دارم، توسعه، رشد، امنيت، همزيستي مسالمت آميز و صلح جهاني تنها از طريق گسترش آموزش و پرورش در جوامع و بسط آگاهي ها و آشنايي با آموزه هاي راستين و حياني در ميان ملت ها ممكن است و جهان امروز  براي رهايي از تنازعات، جنگ،آشوب و خشونت به آموزش هاي معلمان در ترويج مهارت‌هاي زندگي مسالمت آميز و گسترش مهر و دوستي بين كودكان جهان بيش از هر زماني نيازمند است .

در پايان با تبريك فرارسيدن روز جهاني معلم به آموزگاران و معلمان فرهيخته ي كشورمان از اول معلم هستي خداوند متعال توفيق روز افزون فرهنگيان عزيز و عزت و سربلندي ميهن اسلامي را مسئلت مي نمايم.

یکشنبه, 21 شهریور 1395 10:36

یک دیالوگ در مورد FATF

اتحادیه بین المللی مبارزه با پول شویی(Financial Action Task Force on Money Laundering – FATF) یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که به منظور مبارزه با پول شویی شکل گرفته است. اعضای این سازمان را کشورهایی تشکیل می‌دهند که از مراکز مهم مالی و اقتصادی جهان هستند/ مقررات مبارزه با پول شويي شامل قوانيني است كه اشخاص و شركت ها را موظف مي كند در مورد نحوه كسب درآمدشان به دولت ها توضيح دهند، ؛ از اين راه، پول هايي كه از راه هاي نامشروع، مانند قاچاق، رشوه و تخلف هاي مالي به دست آمده است، براي ورود به بازارهاي مالي با دشواري بيشتري رو به رو مي شود و سلامت نظام مالي و اقتصادي قابل تضمين تر خواهد بود/ در سال 2009 برای اولین بار، نام ایران در کنار نام پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان وارد لیست سیاه پیشنهادهای سرمایه‌گذاری FATF شد/ نمی توان گفت تا زمانی که ایران تمامی استانداردهای این سازمان را به صورت صد درصدی رعایت نکند امکان خروج از لیست سیاه وجود ندارد/ سرانجام در پی اقدامات دولت روحانی، گروه اقدام مالی (FATF) در تاریخ چهارم تیر ۱۳۹۵ با انتشار بیانیه‌ جدید خود، درخواست خود از کشورها برای انجام اقدامات مقابله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد/ هیچ یک از جریانات منتقد تعامل با گروه اقدام مالی، در آن دوران انتقادی را نسبت به تصمیمات یاد شده ابراز ننمودند / دولت تدبیر و امید  در راستای تعهد خود به ملت شریف ایران مبنی بر رفع محدودیت های بین المللی حرکت در مسیر خروج ایران از فهرست کشورها و مناطق پرخطر و غیر همکار گروه اقدام مالی را به عنوان یکی از برنامه های خود مدنظر قرارداد/ گروه اقدام مالی به جمع آوری اطلاعات تراکنش‌ها و معاملات خاصی نمی‌پردازد. این گروه، هیچ مکانیزمی برای دریافت اطلاعات از بانک ها و کشورها ندارد و اساساً کارکرد این گروه، بررسی سیاست ها و رویه‌هاست نه داده‌ها، معاملات و تراکنش ها/ کارکرد این گروه، بررسی سیاست‌ها و رویه‌هاست نه داده‌ها، معاملات و تراکنش‌ها. اگر چنین الزاماتی وجود داشت، 198 کشور نسبت به عضویت در این گروه اقبال نشان نمی‌دادند/ در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (1999)، تعریفی از تروریسم پذیرفته شده است که در قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب 1394 در جمهوری اسلامی ایران نیز با اندکی تغییر در عبارات، مورد قبول قرار گرفته است/ به لحاظ فنی و تخصصی هیچ امری در استانداردهای گروه اقدام مالی وجود ندارد که ایران یا هیچ کشور دیگری را مکلف به تبعیت از تحریم‌های آمریکا کند؛ رژیم تحریم‌های آمریکا مستقل از گروه اقدام مالی است/ در حال حاضر 198 کشور، پذیرفته اند که توصیه های گروه اقدام مالی را اجرا نمایند. بنابراین تعداد کشورهایی که با گروه ویژه اقدام مالی همکاری می نمایند از تعداد دولت های عضو سازمان ملل متحد (193عضو) نیز بیشتر است

منتشرشده در اقتصاد
چهارشنبه, 10 شهریور 1395 10:19

تبریز جهانشهر نیست !

تبریز  کلانشهری زیبا و توسعه یافته و دارای جاذبه های توریستی  است/ خبر اعلام تبریز به عنوان جهانشهر موثق نیست و منبع معتبر ندارد/ تبریز شهری است دارای مردمی با فرهنگ و سخت کوش و تاریخی سرشار از افتخار/ همه لینک های این خبر  به گزارش 8 شهریور روزنامه ایران ختم می شوند و آن هم منبع موثق ندارد/  جهانشهر به شهری می گویند که مهاجر پذیر باشد و هویت قومی، نژادی ، زبانی و مذهبی  معینی نداشته باشد/ در یک جهانشهر فقط  قراردادهای اجتماعی (قانون) ، شهروندان را با هم پیوند می دهند/ در جهانشهر  نقطه پیوند شهروندان نژاد و خون و زبان و فرهنگ و تاریخ  مشترک نیست/ در کشورهایی قدیمی مانند ژاپن ، چین ، ایران و... هویت ملی ، فرهنگی ، مذهبی  و تاریخی عامل پیوستگی مردم است/ شهرهای کانادا و آمریکا با و پژگی چند نژادی و چند فرهنگی و چند زبانی نمونه ای از جهانشهرها هستند/ در ایران واژه "بیگانه" یا "اجنبی"  بار بسیار منفی و تقریبا مترادف "دشمن" دارد/ در زبان پهلوی (قبل از اسلام ) مردم به دو گروه ( ایرانیان و انیران) تقسیم می شدند/ عنوان جهانشهر بر تبریز و هیچ یک از شهرهای ایران حتی تهران منطبق نیست/ تبریز که حتی  افغان ها در آن اجازه کار و اقامت ندارند چگونه می تواند جهانشهر باشد/  اینکه جهانشهر خوب است یا بد مورد بحث این یادداشت نیست/ در میان 100 منظره برگزیده چهار سال اخیر این سایت عکسی از مناظر تبریز و ایران ندیدم/ در آرشیو وبسایت عکس دو منظره از شهر تبریز در سال 2012 دیده می شود/ هرکس می تواند برای این وبسایت عکس بفرستد و بازدیدکنندگان به عکس ها نمره می دهند/ برای دیدن عکس ها لینک های پایین صفحه را بازکنید

منتشرشده در یادداشت

اعدام وزیر آموزش کره شمالی  گروه اخبار/

منابع خبری در سئول اعلام کردند عالی‌ترین مقام بخش آموزش کره شمالی اعدام شده است.

جئونگ جون هی سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی امروز چهارشنبه 10 شهريور در کنفرانسی مطبوعاتی در سئول این خبر را اعلام کرد.

یک مقام دیگر وزارت وحدت کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد: کیم جونگ جین وزیر آموزش کره شمالی به جرم فعالیت‌های ضدحزبی و ضد انقلابی در ماه ژوئیه اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه،وزارت وحدت کره جنوبی همچنین تائید کرد دو مسئول دیگر بخش آموزش کره شمالی و همچنین کیم جونگ چول از مسئولان بلند پایه امور دو کره نیز به اردوگاه‌های کار اجباری منتقل شده‌اند.

روزنامه جونگ‌ آنگ ایلبو روزنامه چاپ سئول نیز در شماره روز سه شنبه خود به نقل از یک منبع آگاه از اخبار کره شمالی اعلام کرد هوانگ مین، وزیر کشاورزی پیشین کره شمالی و ری یونگ جین از مسئولان بلند پایه وزارت آموزش کره شمالی به جرم نافرمانی از کیم جونگ اون اعدام شده‌اند.

 کیم جونگ اون در سال 2011 پس از فوت پدرش کیم جونگ ایل اداره امور کره شمالی را به دست گرفت و از آن زمان از طریق پاک‌سازی عناصر مخالف و اعدام برخی از مسئولان بلندپایه رژیم تلاش کرد پایه‌های قدرت خود را در این کشور کمونیستی تقویت کند.

از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون شایعات مربوط به اعدام عناصر مخالف در کره شمالی افزایش یافته است. پر سر و صداترین اعدام مخالفان در کره شمالی دسامبر سال 2013 اتفاق افتاد و ژانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون که از نفوذ زیادی هم برخوردار بود به جرم خیانت و فساد اعدام شد.

گروه اخبار/

رتبه های ایران در حوزه نوآوری جهانی سال 2016 و آمار فارغ التحصیلان مهندسی

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد - تهران، دست یابی به رتبه چهارم در تحصیلات دانشگاهی، رتبه 26 در خلق دانش، رتبه 31 درصد کل ثبت نام در دانشگاه، رتبه 41 در زیرساخت عمومی، رتبه 48 در سرمایه انسانی و پژوهشی و همچنین رتبه 51 در نرخ کارآمدی نوآوری از دیگر توفیقات جمهوری اسلامی ایران در حوزه نوآوری جهانی سال 2016 گزارش شده است. 

نمایه نوآوری جهانی 2016 که اخیرا با همکاری دانشگاه کورنل، دانشگاه اقتصاد اینسید و سازمان جهانی مالکیت معنوی ارائه شده است، عملکرد نوآورانه 128 کشور و اقتصاد سراسر جهان را براساس 82 شاخص رتبه بندی می کند.

'فرانسیس گوری' مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی معتقد است سرمایه گذاری بر نوآوری یکی از ضرورت های رشد اقتصادی طولانی مدت جوامع به شمار می آید. 

به گزارش ایرنا، آخرین آمارهای ارائه شده در زمینه شاخص های جهانی نوآوری نشان می دهد که از سال ۲۰۱۵ تا کنون ایران از جایگاه یکصد و ششم با ارتقای ۲۸ رتبه ای به جایگاه ۷۸ صعود کرده است.

تحلیل گفتمان ،ابزار دیگری ست که می تواند حقایق پنهان در پس تک تک واژه ها و جملات را آشکار سازد/ مرور دوران تصدی صاحب نامه این واقعیت را روشن می کند که کلید واژه های نامه  جهت دار گزینش شده است/ آیا می توان مدعی احقاق حقوق ملت بود و در گفتمان سیاسی یا حقوقی خود فرد یا دولت مخاطب را ظالم و زورگو خطاب کرد؟ در یک تعامل دوسویه گزینش واژگان مناسب نقش مهمی دارد/ حقیقت محصول گفتمان هاست/ آقای احمدی نژاد از چه جایگاهی با چه عنوان سیاسی یا غیر سیاسی نامه نگاری می کند/ چرا گفتمان غالب در نامه از موضع کسی است که مقتدرانه ، با الفاظی صریح و لحنی تحکم آمیز می نگارد ضمن این که با الفاظی غیر دیپلماتیک  دولت آمریکا را شماتت می کند/ hصولا در تعامل دوجانبه حتی به قصد اصلاح فرد لحن تحکم آمیز چقدر مثمر ثمر است/ اگر بپذیریم این نامه نه با شائبه ی نزدیکی به انتخابات و دیده شدن نگارش یافته است ؛چه دلیل محکمه پسندی می توان ارائه داد که نشان دهد قصد سیاسی بر آن متصور نیست / آیا این اقدام نادیده انگاشتن دولتمردان منتخب ملت نیست/ آیا ظلم وارده آمریکا به ملت ایران در مصادره دو میلیارد دلار خلاصه می شود / آنچه در این برجسته سازی باید به حاشیه رانده شود . اتهامات مربوط به اختلاس و سؤاستفاده های مالی نزدیکان دولت نهم و دهم است/ جناب عالی مستظهرید ایران طراح گفتگوی تمدن هاست/ این مهم در سایه ی دولت مردانی ممکن شد که  جمله ی " هرگز یک ایرانی را تهدید نکن " را به عنوان گفتمان عزت و سربلندی ، سرلوحه ی سیاست خویش قرار دادند

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور