از نظر وي ، انسان موجودي است كه تنها پديدارها و احساس را درك ميكند و نميتواند فراسوي آنها برود/ ميل در مورد مذهبش معتقد است از اول بدون اعتقاد ديني به معني متعارف كلمه بار آمده است/ اصالت فایدهای ایجاب مینماید که هر انسانی آزاد باشد که توان خود را طبق اراده و تشخیص خود بپرورد، به شرط این که به شیوهای عمل نکند که با عملکرد همین آزادی توسّط دیگران تعارض پیدا کند/ هر قدر که افراد جامعهي خود را آزادانه پرورش دهند، جامعه به همان میزان غنیتر میشود/ پرورش آزادانهي فردیّت یکی از لوازم اصلی خوشی خوشبختی انسان، و مایهي اصلی پیشرفت فردی و اجتماعی است/ انسان را موجودي ميداند در معرض لذت، رنج و رفتارهايي كه از وي سر ميزند از يك طرف مربوط به منافع شخصي است كه خودخواهانه خوانده ميشود و از طرف ديگر دستخوش بيمهري يا همدردي با ديگران است/ اصولاً انسان منفعت طلب است و بنيان اخلاقياش مبتني بر اصل بيشترين خوشي است/ انسان در برابر جامعه و ديگران مسؤول و متعهد است ولي در مورد خودش از استقلال مطلق برخوردار است/ معلم بايد فقط خدمتگزار دولت نباشد. دانشآموز فرمانبرداري را فضيلت نشمارد و دانشآموز بايد خوي انديشيدن مستقل را در خود پرورش دهد/ وي معتقد است از جمله وظايف والدين اين است كه تعليم و تربيت فرزندان را بايد فراهم سازند و اگر چنين نكند به جامعه ضرر رساندهاند و به وظيفه خود در قبال جامعه عمل ننموده اند ....
« حقوق بشر » مجموعه ای از اصول و معیارهایی است که بدون آنها مردم نمی توانند به" زندگی با عزت" در مقام نوع بشر ادامه دهند/ انسان خود، بنیان آزادی،عدالت و صلح است/ اغلب مدارس در ایران به جای ترویج حقوق بشر ،ناامیدکننده عمل می کنند/ پیش داوری ها و تعصباتی وجود دارد که بعضی از افراد حقوق بشر را در مدارس انکار می کنند/ اگر به دانش آموزان اجازه داده شود که دانش آموزان اقلیت های مذهبی یا قومی دیگر را با نام های توهین آمیز خطاب کنند و هیچ گونه واکنشی از طرف معلم صورت نگیرد ،این پیام را برای دانش آموزان دارد که تحمل نکردن، قابل قبول است/ روزی فرا برسد که اعلامیه حقوق بشر به صورت سازمان یافته و دقیقا به همان صورتی که در خود اعلامیه آمده است ،بدون کمترین نقصی، به کودکان این مرزوبوم آموزش داده شود
این ایده که مدارس آمریکا ماموریت مدنی مشخصی دارند از روزهای ابتدایی جمهوریت مطرح شده بود/ یک جامعه آزاد در نهایت باید بر دانش ،مهارت ها و و ارزش های مدنی شهروندان خودش متکی باشد/ آموزش های مربوط به شهروندی شایسته باید اولویت اول مدارس باشد/ گزینه "تربیت دانش آموزان به عنوان شهروندانی مسئول" ، بسیار مهمتر از دیگر هدف ها قلمداد شده بود.86 درصد کسانی که در خانواده خود دانش آموز نداشتند با کسانی که فرزندی در مدارس دولتی نداشتند، در سراسر کشور بر سر این مسئله توافق داشتند، درصد این توافق در بین والدین دانش آموزان مدارس غیر دولتی تا 88 درصد میرسید/ هشتاد و چهار درصد معلم های آمریکایی اظهار داشتند که"تربیت دانش آموزان به عنوان شهروندانی مسئول" ، "بسیار مهم" است در حالیکه پانزده درصد دیگر این امر را "کاملا مهم" ارزیابی کردند/ متاسفانه وقتی از آمریکاییها پرسیده شد که آیا آنها اطمینان دارند که مدارس تاثیر عمدهای بر گسترش شهروندی شایسته دارند ، فقط 59 درصد آنها پاسخ مثبت دادند/ عدم تمایل دانش آموزان به سیاست با کاهش علاقهشان به کنشگری همراه است/ "شرکت در برنامههای تمیز کردن محیط زیست" هدفی بسیار مهم یا ضروری است ، به طور پیوسته از 33.6 درصد در 1992 به 19.4 درصد در سال 1997 کاهش یافته است/ بیش از 90 درصد آمریکاییها توافق داشتند که "قانون اساسی ایالات متحده برای من مهم است" و این که "من به قانون اساسی ایالات متحده مفتخرم"/ این تحقیقات نشان دادهاند که "مردم به طور وحشتناکی فاقد آگاهی از اسنادی هستند که بر زندگی روزانهشان تاثیر میگذارد."/ ادوارد جی. رندل(Edward G. Rendell) از فیلادلفیا ، رئیس فعلی مرکز،میگوید بیش از سه چهارم (83 درصد) اقرار میکنند که "مقداری" یا "خیلی کم" در مورد جزئیات قانون اساسی میدانند/ بیش از نیمی از آمریکاییها تعداد سناتورها را نمیدانند/ فقدان آگاهی آمریکاییها تا حدودی از آموزش و پرورشی ریشه میگیرد که میخواهد حکومت را در قالب تاریخ تدریس کند نه به عنوان سندی زنده که وقایع جاری را شکل میدهد/ آمریکاییها نظام ایالات متحده را مانند یک ارثیه خانوادگی ملاحظه میکنند که در کمدی در طبقه بالا محافظت میشود ولی هیچ گاه بیرون آورده نمیشود و بررسی نمیشود/ نیمی از دانش آموزان سال های بالای دبیرستان که مورد آزمون قرار گرفتند ،شناختی جزیی از ساختار اصلی دولت و کارکردهای آن نشان دادند ، فقط شش درصد از دانش آموزان با طیف وسیعی از نهادها و جریانات سیاسی آشنا بودند/ بیش از 40 ایالت به مدارس اجازه میدهند معلمانی که فاقد تحصیلات لازم هستند را با مدارک فوری (دوره های کوتاه مدت) استخدام کنند. بعضی از آنها توجه بیشتری به دامپزشکانی دارند که سگ و گربه مردم را درمان میکنند تا معلم هایی که بچهها و جوانان مردم را آموزش میدهند/ در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد صلاحیت معلم ها در تدریس موضوعات مربوط به دولت و امور مدنی در دسترس نیست .اما میتوان گمان برد که تعداد معلم های متخصص در زمینه علوم سیاسی یا موضوعات مرتبط با آن ، حتی کمتر نیز باشد
گروه بین الملل/
ارائهی پژوهشِ سهند عباسی در كنفرانس طراحي داخلي منطقهی جنوب غرب امريكا
آستين، تگزاس
13 تا 15 اکتبر 2016
١.طراحي محيط چند منظوره براي كودكان داراي اختلال بيشفعالي
Creating a multi-purpose environment for children with ADHD
٢.كاهش سطح استرس كودكان در مهد كودكها
Reducing stress levels for children in daycare facilities
سهند عباسی
کارشناس ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت
دانشجوی دکترای طراحی داخلی در دانشگاه فناوری تگزاس
IDEC
2016 Southwest Regional Conference
October 13-15, 2016
Austin, Texas, USA
هنوز این مناسبت جهانی در تقویم رسمی کشور جای نگرفته است/ در بیشتر کشورهای جهان نهادها و سندیکاهای صنفی نقش پررنگی در پیگیری مطالبات اقشار مختلف مردم دارند/ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این فضا تعدیل شده و مجوز شکل گیری و برگزاری مجامع عمومی تعدادی از تشکل های صنفی فرهنگیان صادر شده است/ با نگاهی به جامعه کنوني ايران می توان گفت که روند کاهشي قابل توجهي در جايگاه و منزلت معلمان اتفاق افتاده است/ در سایه تلاش انسانهای وامانده و دچار دغدغه مخارج زندگی، پرورش انسانهای آزاد، خلاق، متفکر و کارآفرین بعید به نظر میرسد/ آنچه که امروز در کلاس های درس کمتر به آن توجه می شود تکریم رابطه اجتماعی استاد و شاگرد و ضرورت توجه به ارزش های معلم توسط متعلمان است/ در ماده ۵ توصیه نامه یونسکو بیان شده است که همان طور که درخشش ، پیشرفت و نیاز به آموزش و پرورش قابل مشاهده و تقدیر است مقام و منزلت معلم نیز میبایست با این توانمندی متناسب باشد/ هرچند معلمان با فقر واقعي روبه رو هستند اما متاسفانه گاهي عده ای احساس فقر را هم به آنها تحميل مي کنند.....
تجلیل از روز معلم در واقع ارج نهادن به دانش و علم و آگاهی است و قدردانی از انسانی فداکار و ایثاگر که به نام معلم از او یاد می شود/ این حق از لحاظ کارکردی نیز مسئولیت هایی را متوجه اربابان قدرت و حکومت می نماید تا در جهت تادیه آن همت به خرج دهند/ ایجابی بودن این حق شهروندی و انسانی یعنی این که دولتها مسوولیت دارند تا شرایط دسترسی برابر آن را برای آموزش و پرورش فراهم گردانند/ واقعیت آن است که نظام آموزشی کشور، به خصوص معلمان در امر پیش برد آموزش و فرهنگ سازی برای نسل امروز و فردای کشور با چالش های بسیار اساسی و موانع جدی روبه رو می باشند/ به معنای دقیق چگونگی تامین معیشت معلمان کشور نشان دهنده جایگاه و ارزش و اهمیتی است که نظام آموزشی در تصور و برنامه دولت و نظام سیاسی قرار دارد/ اگر در کنار مشکلات و محرومیت های یاد شده ، در شرایط کنونی موضوع تهدید، وحتی سربریدن معلمان از سوی طالبان، دشمنان علم و دانش را علاوه نماییم ، انجام چنان رسالت مهمی در برابر اندک ترین تسهیلات و خدمات و حمایت ها ، جفای بسیاربزرگ و غفلت نابخشودنی تلقی می گردد/ تقدیر از معلم و تجلیل از روز جهانی معلم در آنست که با تمهیدات و فراهم آوری تسهیلات آموزشی و خدماتی و فرهنگی این چراغ کم فروغ را تقویت بخشیده تا جهانی از نور و روشنایی به روی جامعه ما گشوده شود ....
یادها و نام ها برای این بوده و هست که خویش را فراموش نکنیم و به خود یادآور شویم که برای چه هستیم چه می خواهیم و چه باید بکنیم/ درد همه معلمان در جهان درد مشترکی هست و آموزش دانایی و توانایی به نونهالان و فرزندانی که جهان آینده را می سازند مسئولیتی سنگین است که نیاز به معلمانی شاداب ، توانا و واجد کرامت انسانی که زیبنده مقام و شغل مقدس آنان می باشد هست/ این مهم محقق نمی شود مگر آنکه پیش ازآن معلمان به شادی و صلح و کرامت رسیده باشند/ از هم بگوییم و بیاموزیم ....
از روز جهانی معلم، درحالی گرامی داشت به عمل آمد که هنوز هم حکومت وحدت ملی، بر تعهداتش عمل نکرده و معلمین از نبود سرپناه، پایین بودن معاش و ماندن در یک بست رنج می برند/ با آنکه معلمین همیشه افتخار آفرینی می کنند و قربانی می دهند؛ اما به مشکلات شان توجه جدی صورت نگرفته است/ تجلیل از مقام معلم در حقیقت تجلیل از دانایی، روشنایی، شگوفایی، اخلاق و معنویت است و از همین جهت است که ملت های آگاه و پویا همواره معلمین خود را تکریم نموده، جایگاه آنان را گرامی می دارند/ کیفیت در نظام تعلیمی معارف، نسبت به گذشته به شدت پایین آمده؛ چنانچه یک شاگرد توانایی نوشتن یک عریضه را ندارد و علل عمدۀ آن عدم کم توجهی معلمان می باشد/ تدریس٢٧ ساعت ٤٥ دقيقه يی در یک هفته، طاقت فرسا است و خارج از توان یک معلم است؛ در این راستا باید تغيیرات به میان آید/ از اثر سعی و تلاش منسوبین این وزارت، در قانون کارکنان خدمات ملکى تعدیل به میان آمده و در بست و قدم معلمین، سر از آغاز سال ١٣٩٦ خورشیدی، مشکلی وجود نخواهد داشت....
گروه اخبار/ وزير آموزش و پرورش در پيامي به مناسبت روز جهاني معلم گفت: جهان براي رهايي از جنگ و خشونت به آموزه هاي معلمان نيازمند است.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، متن پيام علي اصغر فاني به شرح زير است:
اوراق زرين تاريخ تعليم و تربيت، مزين به نام معلمان بزرگي چون ابراهيم (ع) ، موسي (ع) ، عيسي (ع) و پيامبر اعظم حضرت محمد (ص) است. مربيان سترگي كه منادي بشر به توحيد، عدالت و برابري انسان ها بودند و آموزش و پرورش را بر پايههاي تزكيه، علم و فضيلت بنا نهادند.
پنجم اكتبر در تقويم جامعه جهاني به عنوان روز معلم نامگذاري شده ا ست. نامگذاري يك روز به نام روز جهاني معلم از طرف سازمان يونسكو ، فرصتي مغتنم است تا ملل جهان بيش از پيش به نقش اثرگذار و جايگاه بي بديل معلمان به عنوان ادامه دهندگان مسير ارزشمند برگزيدگان الهي و مروجان ارزش هاي انساني و آموزش دهندگان فضيلت هاي راستيني چون عدالت طلبي، حقيقت جويي، صلح خواهي و نوع دوستي، توجه و اهتمام ويژه نمايند و قدردان تلاش و كوشش خستگي ناپذير آموزگاران كودكان و نوجوانان جامعه ي خود باشند.
در كشور ما، بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) با درك عميق از نقش و جايگاه ممتاز معلم در تعالي و رشد جامعه ، ماموريت معلمان را همتراز رسالت پيامبران عنوان نموده است و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) آموزش و پرورش را كانون خلق دنياي آينده مي داند و در تقويم رسمي كشور با هدف ارج نهادن به آموزگاران و معلمان روز دوازدهم ارديبهشت ماه هرسال ، سالگشت شهادت استاد گرانقدر مرتضي مطهري به عنوان روز معلم ناميده شده است.
بدون ترديد روز جهاني معلم براي رهبران سياسي جهان نيز حامل اين پيام است كه توجه به آموزش و پرورش به عنوان مهم ترين عامل توسعه ي متوازن بايد مد نظر آنان قرار گيرد و ارج نهادن به آموزگاران و معلمان علاوه بر بهبود جايگاهشان در نظام اقتصادي، اجتماعي وسياسي و تسهيل مشاركت همه جانبه آنان، نيازمند اهتمام به توسعه و گسترش آموزش هاي عمومي، ارتقاي برنامه هاي حمايتي از معلم و محوريت نهاد تعليم وتربيت در برنامهريزي ها مي باشد.
اينجانب ايمان راسخ دارم، توسعه، رشد، امنيت، همزيستي مسالمت آميز و صلح جهاني تنها از طريق گسترش آموزش و پرورش در جوامع و بسط آگاهي ها و آشنايي با آموزه هاي راستين و حياني در ميان ملت ها ممكن است و جهان امروز براي رهايي از تنازعات، جنگ،آشوب و خشونت به آموزش هاي معلمان در ترويج مهارتهاي زندگي مسالمت آميز و گسترش مهر و دوستي بين كودكان جهان بيش از هر زماني نيازمند است .
در پايان با تبريك فرارسيدن روز جهاني معلم به آموزگاران و معلمان فرهيخته ي كشورمان از اول معلم هستي خداوند متعال توفيق روز افزون فرهنگيان عزيز و عزت و سربلندي ميهن اسلامي را مسئلت مي نمايم.
اتحادیه بین المللی مبارزه با پول شویی(Financial Action Task Force on Money Laundering – FATF) یک سازمان همکاری میان دولتهاست که به منظور مبارزه با پول شویی شکل گرفته است. اعضای این سازمان را کشورهایی تشکیل میدهند که از مراکز مهم مالی و اقتصادی جهان هستند/ مقررات مبارزه با پول شويي شامل قوانيني است كه اشخاص و شركت ها را موظف مي كند در مورد نحوه كسب درآمدشان به دولت ها توضيح دهند، ؛ از اين راه، پول هايي كه از راه هاي نامشروع، مانند قاچاق، رشوه و تخلف هاي مالي به دست آمده است، براي ورود به بازارهاي مالي با دشواري بيشتري رو به رو مي شود و سلامت نظام مالي و اقتصادي قابل تضمين تر خواهد بود/ در سال 2009 برای اولین بار، نام ایران در کنار نام پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان وارد لیست سیاه پیشنهادهای سرمایهگذاری FATF شد/ نمی توان گفت تا زمانی که ایران تمامی استانداردهای این سازمان را به صورت صد درصدی رعایت نکند امکان خروج از لیست سیاه وجود ندارد/ سرانجام در پی اقدامات دولت روحانی، گروه اقدام مالی (FATF) در تاریخ چهارم تیر ۱۳۹۵ با انتشار بیانیه جدید خود، درخواست خود از کشورها برای انجام اقدامات مقابلهای علیه جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق درآورد/ هیچ یک از جریانات منتقد تعامل با گروه اقدام مالی، در آن دوران انتقادی را نسبت به تصمیمات یاد شده ابراز ننمودند / دولت تدبیر و امید در راستای تعهد خود به ملت شریف ایران مبنی بر رفع محدودیت های بین المللی حرکت در مسیر خروج ایران از فهرست کشورها و مناطق پرخطر و غیر همکار گروه اقدام مالی را به عنوان یکی از برنامه های خود مدنظر قرارداد/ گروه اقدام مالی به جمع آوری اطلاعات تراکنشها و معاملات خاصی نمیپردازد. این گروه، هیچ مکانیزمی برای دریافت اطلاعات از بانک ها و کشورها ندارد و اساساً کارکرد این گروه، بررسی سیاست ها و رویههاست نه دادهها، معاملات و تراکنش ها/ کارکرد این گروه، بررسی سیاستها و رویههاست نه دادهها، معاملات و تراکنشها. اگر چنین الزاماتی وجود داشت، 198 کشور نسبت به عضویت در این گروه اقبال نشان نمیدادند/ در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (1999)، تعریفی از تروریسم پذیرفته شده است که در قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب 1394 در جمهوری اسلامی ایران نیز با اندکی تغییر در عبارات، مورد قبول قرار گرفته است/ به لحاظ فنی و تخصصی هیچ امری در استانداردهای گروه اقدام مالی وجود ندارد که ایران یا هیچ کشور دیگری را مکلف به تبعیت از تحریمهای آمریکا کند؛ رژیم تحریمهای آمریکا مستقل از گروه اقدام مالی است/ در حال حاضر 198 کشور، پذیرفته اند که توصیه های گروه اقدام مالی را اجرا نمایند. بنابراین تعداد کشورهایی که با گروه ویژه اقدام مالی همکاری می نمایند از تعداد دولت های عضو سازمان ملل متحد (193عضو) نیز بیشتر است