گروه گزارش/
« صدای معلم » تاکنون گزارش های متعدد و متنوعی را از وضعیت بازگشایی مدارس در کشورهای جهان و در بحران کرونا منتشر کرده است .
در موججدید کرونا که حتی موجب قرنطینه عمومی و اعمال محدودیت های شدید و سخت گیرانه در بسیاری از کشورها شده است ؛ با این حال برخی کشورها اجازه نداده اند که مدارس تعطیل شوند .
ایندیپندنت در گزارشی نوشت : ( این جا )
« آندرس تگنل، متخصص ارشد همهگیری سوئد گفت: «موضوع مصونیت جمعی بحثی پیچیده است» و آنها «هیچ نشانهای از مصونیت» در جمعیت خود که درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، مشاهده نکردهاند.
از آغاز شیوع این بیماری عالمگیر، سوئد راه خود را از اکثر کشورهای دیگر جدا کرد و تصمیم گرفت برای کنترل این ویروس به قرنطینه سراسری و تعطیلی ملی متوسل نشود. گرچه «مصونیت جمعی» هیچ گاه به صراحت به عنوان هدف مقامات این کشور عنوان نشد، اما این کشور به مدارس، رستورانها و مغازهها اجازه داد باز بمانند و از افراد بالای ۷۰ سال خواست روابط اجتماعی خود را تا حد ممکن محدود کنند.
این مساله باعث شد روند پیشروی این کشور از نزدیک تحت نظر گرفته شود، به ویژه از طرف کسانی که معتقدند این ویروس وقتی به اندازه کافی افراد زیادی را مبتلا کند و باعث ایجاد پادتن در بدن آنها شود، به طور طبیعی متوقف خواهد شد.
دکتر تگنل در مصاحبه خبری خود در استکهلم در روز سهشنبه گفت سوئد تاکنون هیچ مدرکی از وقوع چنین اتفاقی را شاهد نبوده است. او گفت: «ما هیچ نشانهای از مصونیت را در بین جمعیت شاهد نبودهایم که نشان دهد نرخ ابتلا به ویروس در حال حاضر کاهش یافته است.»
توماس لیندن از هیات ملی سوئد برای بهداشت و تامین اجتماعی گفت آنها هنوز شاهد «افزایش در آمار بیمارانی هستند که به مراقبت و مراقبت ویژه نیاز دارند» و هشدار داد: «هیچ کس نباید این واقعیت را که واکسنی تا چند ماه دیگر آماده خواهد شد دلیلی برای بیاحتیاطی وعدم توجه به تمهیدات موجود بداند.»
آقای لیندن گفت: «در موج سوم شیوع این بیماری، نظام بهداشتی حتی بیش از آن چه تاکنون تحت فشار قرار گرفته است، با مشکل مواجه خواهد شد.»
طی دو ماه گذشته، کشورهای اروپایی از جمله سوئد، شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ بودهاند. کشورهایی نظیر بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز به همین دلیل به تمهیدات سابق خود برای تعطیلی کامل یا بخشهایی از کشور روی آوردند تا شیوع این بیماری عالمگیر را کنترل کنند. معلمان نیز بر این باورند که باز ماندن مدارس بسیار حیاتی است به ویژه برای دانش آموزانی که با این کار مخالفت می کنند .
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، سوئد تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۹۵ مورد ابتلا داشته و ۶۴۰۶ نفر در اثر ابتلا به ویروس جان باختهاند. در این میان، بیش از ۵۰ هزار مورد، یعنی حدود ۲۵ درصد کل موارد ابتلا در این کشور، تنها در ماه نوامبر اتفاق افتاده است.
براساس آمارهای رسمی تازه منتشر شده، یک سوم از ساکنان استکهلم پادتن این ویروس را در بدن خود دارند.
ماه گذشته، دکتر تگنل، که یکی از معماران کلیدی رویکرد سوئد درعدم توسل به تعطیلی سراسری است، گفت که «امری بیهوده و غیراخلاقی» خواهد بود که به دنبال مصونیت جمعی باشیم.
در ماه اکتبر، وقتی از حدود ۱۷۰ هزار نفر از ساکنان آپسالا، شهری در شمال استکهلم، خواسته شد از خانه به کار خود ادامه دهند، این کشور شمال اروپا اولین تعطیلی جزیی و قرنطینه محلی خود را از زمان شروع شیوع این بیماری عالمگیر اعمال کرد.
هفته گذشته، سوئد رویدادهای عمومی را با حضور بیش از هشت نفر ممنوع کرد و استفان لوفون، نخست وزیر این کشور هشدار داد «اوضاع بدتر خواهد شد» و از مردم خواست «وظیفه خود در جلوگیری از شیوع این بیماری را انجام دهند».
در گزارشی که شبکه FRANCE 24 در تاریخ هفدهم اکتبر منتشر کرد ( این جا ) گفته شد :
« بر خلاف اکثریت بچه های ساکن اروپا ، دانش آموزان سوئدی حتی یک روز هم مدرسه را با وجود کرونا ویروس ترک نکرده اند .
مقامات بهداشت عمومی این کشور تصمیم گرفتند تا مدارس را از همان آغاز شیوع بیماری باز نگاه دارند و آن ها حتی زمانی که نرخ مرگ و میر در این کشور ده درجه بالاتر از همسایگان شمالی سوئد بود این رویه را با قوت ادامه دادند .
حضور همه دانش آموزان در کلاس ها تا سن 16 سالگی اجباری بوده است و البته الزامی برای استفاده دانش آموزان و معلمان در استفاده از ماسک وجود نداشته است .
معلمان نیز بر این باورند که باز ماندن مدارس بسیار حیاتی است به ویژه برای دانش آموزانی که با این کار مخالفت می کنند . »
نکته ی مهم در مشاهده این گزارش تلویزیونی آن است که بسیاری از دانش آموزان با " دوچرخه " در مدرسه حضور پیدا می کنند .
در گزارشی که پیش تر در « صدای معلم » با عنوان : " بحران کرونا و ناتوانی آموزش و پرورش در تحقق مدارس هوشمند و الکترونیک " منتشر کرد ( این جا ) به گزارش مجمع جهانی اقتصاد از نظر شاخص دسترسي مدارس به اينترنت در سال 2019 هم اشاره شده بود . بر خلاف اکثریت بچه های ساکن اروپا ، دانش آموزان سوئدی حتی یک روز هم مدرسه را با وجود کرونا ویروس ترک نکرده اند .
بر اساس این گزارش ايران از ميان 142 کشور، در رتبه 118 قرار دارد. در اين ردهبندي کشورهاي ايسلند، سوئد، استوني، فنلاند، هلند، سنگاپور، قطر، دانمارک، سوئيس و کره جنوبي با کسب بالاترين نمره، ردههاي اول تا دهم را از آن خود کردهاند و کشورهاي بوروندي، يمن، آنگولا، چاد و هائيتي در پايينترين رده جدول دسترسي به اينترنت در مدارس قرار گرفتهاند.
همچنين، چين پرجمعيتترين کشور جهان در اين ردهبندي رتبه 28 را به خود اختصاص داده است. در منطقه خاورميانه هم بهترين وضعيت از نظر شاخص دسترسي مدارس به شبکه اينترنت مربوط به کشورهاي قطر، امارات و بحرين است و ايران از نظر اين شاخص در ميان کشورهاي خاورميانه، بالاتر از سوريه قراردارد. اين در حالي است که بر اساس آمار این وب سايت بيش از نيمي از کاربران اينترنت خاورميانه به کشور ايران اختصاص دارند، ولي با اين حال ايران نتوانسته است از نظر شاخص پيشرفت در زمينه اتصال مدارس به اينترنت، جايگاه مناسبي را به خود اختصاص دهد. »
در گزارش دیگری که « صدای معلم » منتشر کرد ؛ سوئد در کنار سنگاپور ، هنگ کنگ ، ژاپن ، کره جنوبی ، کانادا و فنلاند زمره کشورهای با توسعه انسانی بسیار بالا قرار گرفته است . ( این جا )
پایان گزارش/
گروه گزارش/
« صدای معلم » تاکنون به آموزش تطبیقی در زمینه بازگشایی مدارس هم زمان با بحران کرونا در نظام های آموزشی مختلف جهان پرداخته است .
یکی از این جوامع ، نظام آموزشی کانادا و به صورت ویژه " انتاریو " می باشد .
در بخش های پیشین چنین آمد : ( این جا ) و ( این جا )
« از زمان شیوع COVID-19 دانش آموزان ، والدین و کارکنان انتاریو ، تعهد خود را نسبت به یادگیری و تاب آوری نشان داده اند که همه افراد درگیر راه های جدید آموزش ، یادگیری و ارتباط هستند. با این حال ، روشن بود که برای اطمینان از انتظارات در حال تغییر دانش آموز و والدین برای پاییز ، اقدامات لازم انجام شود.
در طول تابستان ، دانش آموزان و خانواده ها از فرصت های یادگیری اضافی که از طریق برنامه های گسترده یادگیری تابستانی در سراسر استان ارائه می شود ، بهره گرفتند. بیش از 150،000 دانش آموز در مدارس تابستانی ثبت نام کرده اند ، از جمله بیش از 21،000 دانش آموز درجه استاندارد یادگیری را کسب کرده اند ، که نشان دهنده افزایش تقریبا 70٪ نسبت به تابستان گذشته است. در حالی که تعداد ثبت نام های اضافی همچنان با وزارت آموزش و پرورش به اشتراک گذاشته می شود ، این آمار اولیه حاکی از افزایش علاقه دانش آموزان و خانواده ها برای ادامه یادگیری خود در طول تابستان است.
دانش آموزان ابتدایی در برنامه های سوادآموزی و شناخت اعداد شرکت کرده اند و دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی در برنامه های انتقال هدفمند جدید در آماده سازی برای سال تحصیلی آینده شرکت می کنند. این برنامه ها به دانش آموزان کمک می کند تا در مسیر خود قرار بگیرند و سال تحصیلی 2020 تا 21 را با اطمینان و دانش کافی و با موفقیت آغاز کنند.
دانش آموزان آماده هستند که یادگیری خود را در ماه سپتامبر از سر بگیرند و این ماموریت ماست که ضمن حمایت از سلامت روان و بهزیستی دانش آموزان ، از فرصتهای دستیابی به حداکثر موفقیت برسند. این موضوع باید همراه با سلامتی و ایمنی افراد به عنوان یک اصل اساسی انجام شود.
اکثر مدارس در انتاریو برای دانش آموزان در 8 سپتامبر سال 2020 افتتاح می شوند. انتظار وزارتخانه این است که هیئت های مدارس سه روز فعالیت حرفه ای را قبل از 8 سپتامبر برنامه ریزی کنند. قبل از افتتاح مدارس ، در یک آموزش بهداشت و ایمنی با زمان یک روزه شرکت می کنند .
دولت انتاریو برای اطمینان از بازگشت ایمن، از جمله بودجه برای بازگشایی مدارس با 309 میلیون دلار سرمایه گذاری حمایت می کند:
* حداکثر 500 پرستار بهداشت عمومی که برای کمک به مدارس و هیئت مدیره در پروتکل های بهداشت محلی به کار گرفته شده اند.
* ماسک و تجهیزات محافظ شخصی
* موقعیت های تدریس اضافی
* متولیان اضافی در مدرسه و لوازم تمیز کردن پیشرفته
* تمیز کردن اتوبوس های مدرسه و تجهیزات محافظ شخصی برای رانندگان اتوبوس
* پشتیبانی اضافی برای دانش آموزانی که نیاز به آموزش ویژه دارند
* آموزش بهداشت و ایمنی اضافی برای کارکنان مستقر در مدرسه
* افزایش بودجه برای حمایت از سلامت روان
* بودجه برای آزمایش
این بودجه علاوه بر 25 میلیون دلار سرمایه گذاری در زمینه سلامت روان و فن آوری است که 10 میلیون دلار دیگر برای کارمندان ، منابع و برنامه های بهداشت روان اختصاص خواهد یافت. 15 میلیون دلار بودجه فناوری برای حمایت از تهیه 35،000 دستگاه برای دانش آموزان انتاریو برای پشتیبانی از یادگیری همزمان در مدرسه و بعد از آن. و 4 میلیون دلار بودجه برای تمیز کردن ، پروتکل ها و پشتیبانی مالی برای استخدام کارمندان متولی اضافی.
علاوه بر این ، این وزارتخانه در حال همکاری با همکاران وزارت بهداشت است تا اطمینان حاصل شود که ظرفیت بهداشت عمومی برای حمایت از بازگشایی مدارس ، از جمله پرستاران بهداشت عمومی و افزایش ظرفیت آزمایشگاه برای آزمایش گسترش خواهد یافت.
همه کارکنان و دانش آموزان باید هر روز قبل از حضور در مدرسه خود را از نظر نداشتن علائم بیماری، بسنجند. هیئت مدیره مدارس باید برای انجام غربالگری روزانه دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه ، یک چک لیست به والدین ارائه دهند و ابزارهای خودارزیابی را برای اطمینان از آگاهی از علائم احتمالی COVID-19 در اختیار کارکنان قرار دهند. علائم باید در ورودی مدرسه نصب شود تا برای دانش آموزان ، کارکنان ، والدین ، مراقبان و بازدیدکنندگان نکات ضروری را از نظر غربالگری یادآوری کند. اگر دانش آموز یا کارمندی علائم COVID-19 را تجربه کرد ، باید در خانه بماند و به دنبال آزمایش و مراقبت پزشکی مناسب باشد.
این وزارتخانه همچنین در حال همکاری با مقامات بهداشت عمومی برای اطمینان از تأمین پرستار برای کمک به مدارس در سراسر استان ، از جمله کمک در غربالگری موارد بالقوه COVID-19 است.
همه کارکنان و دانش آموزانی که علائم جدید یا بدتر شده مطابق با COVID-19 را تجربه می کنند ، نباید در مدرسه شرکت کنند و در صورت لزوم باید از نظر پزشکی مناسب ، از جمله آزمایش در یک مرکز تست COVID-19 ، مراجعه کنند.
کارکنان و دانش آموزانی که احساس بیماری می کنند باید تا زمان مشخص شدن نتایج آزمون در خانه بمانند.
اگر آزمایش فردی علامت دار برای COVID-19 مثبت باشد ، آنها باید همچنان در خانه در انزوا باقی بمانند و دستورالعمل های واحد بهداشت عمومی محلی خود را دنبال کنند. »
در آخرین خبر ، نخست وزیر کانادا ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش مبتلایان به کرونا تاکید کرده است که تورنتو از دوشنبه 23 نوامبر قرنطینه میشود .
یورونیوز نوشت : ( این جا )
« جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز شنبه از افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا در کشورش ابراز نگرانی کرد.
آقای ترودو با بیان اینکه بیمارستان به زودی پر خواهند شد گفت که «ماههای سختی در پیش است.»
بر اساس برآورد مقامات بهداشتی کانادا احتمالا شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور تا پایان ماه دسامبر به ۶۰ هزار مورد در روز خواهد رسید.
این گزارش میافزاید که کاناداییها مانند گذشته پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمیکنند و دورهمیها و مهمانیها موجب افزایش شمار مبتلایان شده است.
آقای ترودو با اشاره به همین مساله گفت که امسال «کریسمس عادی» در کانادا وجود نخواهد داشت.
همزمان داگ فورد، نخست وزیر ایالت انتاریو از قرنطینه تورنتو، پرجمعیتترین شهر کانادا از روز دوشنبه خبر داد.
وی با انتشار توییتی نوشت: «شرایط بهشدت نگران کننده است و برای جلوگیری از سناریوی بدتر باید اقدامات بیشتری انجام داد.»
بر اساس مقررات وضع شده، برگزاری جشنها، دورهمیها و مهمانیها در منازل به طور کلی ممنوع میشود و متخلفان ۷۵۰ دلار کانادا جریمه خواهند شد.
همچنین کسب و کارها غیرضروری از جمله باشگاههای ورزشی، بارها و کازینوها تعطیل خواهند شد اما رستورانها میتوانند سفارشها را به منازل ارسال کنند. مدارس نیز به کار خود ادامه خواهند داد.
برآوردهای رسمی حاکی از آن است که احتمالا تا پایان ماه میلادی جاری شمار قربانیان ویروس کرونا در کانادا به ۱۱ هزار و ۸۷۰ تا ۱۲ هزار و ۱۲۰ و تعداد مبتلایان به ۳۶۶ تا ۳۸۰ هزار نفر برسد.
در کانادا تا کنون بیش از ۳۱۷ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدهاند که از این میان ۱۱ هزار و ۲۷۳ نفر جان خود را از دست دادهاند.
پایان گزارش/
در « روز جهانی معلم » در سال ۲۰۱۸، به موضوع حقِ داشتن آموزگار شایسته توجه شد. این موضوع به مناسبت هفتادمین سالگرد اعلامیهی حقوق بشر مطرح شد؛ زیرا آموزش و پرورش کودکان و داشتن معلم شایسته، یکی از حقوق اساسی بشر است. اما «آموزگار شایسته» دقیقاً چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
معلم شایسته کیست؟
معلم شایسته، آموزگاری است که صلاحیتهای علمی لازم را برای تدریس در یک کشور خاص دارد. این تعریف، با اصطلاح معلمان آموزشدیده متفاوت است. معلمان آموزشدیده معلمانی اند که بهطور سازمانیافته (پیش از خدمت و ضمن خدمت) برای تدریس در سطح مشخص آموزش دیدهاند؛ زیرا بعضی معلمان دارای مدرک تحصیلی لازم برای تدریس هستند ولی برای تدریس آموزش ندیدهاند؛ همچنین معلمانی هستند که مهارت درس دادن دارند ولی اطلاعات و معلومات مورد نیاز را برای تدریس ندارند. برخی از معلمان هم نه مدارک تحصیلی مورد نیاز و نه توانایی تدریس را دارند.
آیا همهی کشورها معلمان شایستهی کافی دارند؟
پاسخ این پرسش، «خیر» است. در بسیاری از کشورهای کمدرآمد، معلمان آموزشدیده و شایستهی کافی وجود ندارند. در جنوب صحرای آفریقا، فقط ۶۴٪ از معلمان مدارسِ ابتدایی آموزش دیدهاند. در جنوب آسیا این میزان به ۷۱% میرسد. کشورها از نظر مدت برنامهی درسی، محتوای برنامه، کیفیت تجربهی میدانی، آموزش عملی و بسیاری از جنبههای دیگر، با هم متفاوت اند. برنامههای آموزش معلمان در یک کشور، ممکن است محدود به یک دورهی تمرین تدریس باشد که تحت نظارت استادان و بهطور موقت اجرا میشود. در برخی از کشورها علاوه بر این، نیاز به مدارک تحصیلی است. این تفاوتها، بر شایستگی معلمان، کیفیت آموزش دادن آنها در کلاس درس و در نهایت بر پیشرفت یادگیری دانشآموزان تاثیر میگذارد. براساس پژوهشیای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد فقط ۶۲٪ از معلمان مدارس ابتدایی و ۴۵٪ از معلمان مدارس متوسطه در جنوب صحرای آفریقا، آموزشهای لازم را، مطابق با استانداردهای ملی، با موفقیت گذراندهاند.
چگونه میتوانیم در جهانی که با کمبود معلم ، چه شایسته چه معمولی و چه بدون صلاحیت، روبهرو است از معلمان شایسته و واجد تمامی شرایط حرف بزنیم؟
کمبود معلم ، یکی از چالشهای اصلی نظامهای آموزش و پرورش در سراسر جهان است. این کمبود از دیرباز مشهود بوده است. ۲۶۳ میلیون کودک و نوجوان دانشآموز در سراسر جهان وجود دارد؛ بنابراین طبق بررسیها تا سال ۲۰۳۰، جامعهی جهانی نیاز دارد میلیونها معلمان در مقاطع مختلف جذب کند. کشورهای واقع در جنوب آفریقا، خلاء بیشتری در این زمینه دارند. بررسیها نشان میدهند ۷۰% از کشورهای جهان با کمبود جدی معلم روبهرو هستند؛ بهطوری که به بیش از ۱۷ میلیون معلم نیاز دارند که ۹۰% از این میزان مربوط به معلمان دورهی متوسطه است. این شکاف در دسترسی به معلمان، در جمعیتهای آسیب پذیر مانند دختران، کودکانِ کمتوان، کودکان پناهنده و مهاجر و کودکان فقیری که در مناطق روستایی یا دوردست زندگی میکنند، عمیقتر است.
کمبود معلم چه تاثیری بر جوامع دارد؟
کمبود معلم در بسیاری از کشورهای کمدرآمد، از دستیابی به آموزش باکیفیت، عادلانه و فراگیر جلوگیری میکند. برای جبران این کمبود، کشورها مجبور میشوند معلمانی را به صورت موقت به کار بگیرند. بیشتر این معلمان نه صلاحیت علمی لازم را برای تدریس دارند، و نه برای این شغل مناسباند. این اقدامات سطحی برای برآورده کردن نیاز فوری جامعه، شکاف طبقاتی در آموزش دانشآموزان را عمیقتر میکند.
در کشورهایی که شرایط بحرانی دارند، مانند کشورهای جنگزده یا مهاجرپذیر، طبیعی است که شمار معلمان شایسته بسیار کمتر است. در شرایط بحرانی، آموزش کودکان، باید آنها را برای کنار آمدن با این شرایط توانمند سازد؛ اما غالباً مراکز کمکهای بشردوستانه، معلمانی را در این کشورها استخدام میکنند که هیچ آمادگیای برای پاسخگویی به نیازهای پیچیدهی کودکان آسیبپذیر ندارند.
نقش یونسکو برای بهبود این اوضاع چیست؟
از اولویتهای اصلی یونسکو، فراهم کردن معلمان کاملاٌ آموزشدیده، شایسته و واجد شرایط است. معلم شایسته، پایهی آموزش مناسب و عادلانه است. از زمان تصویب اهداف توسعه پایدار- که ۴ هدف آن دربارهی آموزش باکیفیت و فراگیر از هدفهای ویژه دربارهی آموزگاران(SDG 4.c ) است- هرساله روز جهانی معلم فرصت خوبی برای سنجش دستاوردها و بررسی میزان دستیابی جامعهی جهانی به این اهداف با ارتقای حرفهی معلم است.
منبع : یونسکو - برگرفته از کتابک
نوجوانان مدرسهای در نزدیکی نخستین منطقه روسپیگری قانونی در انگلستان میگویند بارها به آنها پیشنهاد جنسی دادهاند.
دانشآموزان آموزشگاه روت گورس در شهر لیدز به آموزگاران خود گفتهاند وقتی از منطقه موسوم به رهیافت سامانمند در محله هولبک این شهر میگذرند احساس خطر میکنند چرا که کارگران جنسی آن جا بدون هراس از دستگیری، مجاز به فعالیت هستند.
آنها میگویند در راه مدرسه روی زمین کاندوم و سرنگهای مصرف شده میبینند و با افرادی مواجه میشوند که مواد تزریق میکنند و در پی یافتن روسپیان هستند.
اکنون بن مالینسون مدیر این مدرسه از شورای شهر درخواست کرده است تا این منطقه آزمایشی را برچیند. این منطقه نخستین بار از سال ۲۰۱۴ به راه افتاد.
او در مصاحبه با ایندیپندنت گفت هم نگران آسیب دیدن بچهها است هم نگران است که مبادا مشاهده روزمره فعالیت روسپیان بر دیدگاهشان در مورد روابط سالم بزرگسالان اثر منفی بگذارد.
«مدرسهای عالی داریم اما بیش از صد دانشآموز ما در سنی که واقعاً سن شکلگیری دانستههای آنها است هر روز باید از این ناحیه بگذرند و مکرراً چیزهایی را ببینند که نباید ببینند مثل تزریق مواد و سرنگ و کاندوم مصرف شده.
نگرانیم که مبادا مشاهده هر روزه چنین چیزهایی، روابط ناسالم یا خطرناک را برای آنها عادی کند.
وقتی به سراغ دانشآموزان میروند و به آنها پیشنهاد میدهند صحبت از خطری جدی است و مقامات باید حرفهای دانشآموزان ما را جدی بگیرند و کاری بکنند.
به نظر من واضح است که بلافاصله باید به چنین رویکردی در این منطقه پایان داد.»
این مدرسه که وابسته به آموزشگاه گورس تراست و دارای ۱۲۰۰ دانشآموز است، روایتهای دست اول دانشآموزان را از تجربیات عبور روزانهشان از منطقه، در قالب گزارشی برای اعضای شورای شهر ارسال کرد.
از قول یکی از دانشآموزان در این گزارش آمده است: «با آن که ۱۳ سال دارم و لباس مدرسه تنم است، رسیده نرسیده به آن خیابان مردی سراغم میآید از من میپرسد آیا روسپی هستم.
کارگران جنسی هم بارها هنگام برگشتن از مدرسه از من پرسیدهاند آیا همکار آنها هستم.»
او افزود خواهر شش سالهاش نیز «افرادی را در حال تزریق دارو به آلتتناسلیشان» دیده است.
دختر دانشآموز دیگری هم میگوید مردی او را تعقیب کرده است. او میگوید: «واقعاً ترسیدم چون تنها بودم و هوا هم تاریک بود. مدام میگفت دوستت دارم. قدمهایم را تند کردم او هم قدمهایش را تندتر کرد.»
این مدرسه هنگامی به گردآوری این پرونده دست زد که گزارش مستقلی در مورد منطقه رهیافت سامانمند در ماه ژوییه منتشر شد و در آن نظرات دانشآموزان یا کارکنان مدرسه را نپرسیدند و مشخصاً گفتند به دلیل آن که این آموزشگاه تقریباً در بیرون منطقه فعالیت کارگران جنسی قرار دارد به سراغشان نیامدهاند.
اکنون اعضای محافظهکار شورای شهر که در آن حزب کارگر اکثریت دارد، میخواهند به شکایت مدرسه رسیدگی کنند و قرار است روز چهارشنبه در جلسه کاملی درباره این موضوع بحث کنند.
به گفته این گروه محافظهکار: «مایه نگرانی است که ظاهراً هیچ اقدامی برای رسیدگی به نگرانیهای مدارس این منطقه در مورد مخاطرات فرا روی دانشآموزان انجام نگرفته است.»
این نخستین باری نیست که این طرح آزمایشی جنجالآفرین شده است و اهالی از دیرباز بابت رفتار ضد اجتماعی، تداوم خردهجرائم، آشغال ریختن و مصرف مواد مخدر در این منطقه شکایت داشتهاند.
شورای شهر نیز در واکنش به این نگرانیهای جدید خاطرنشان کرده است که کار جنسی دهها سال در هولبوک وجود داشته است و هدف از ایجاد منطقه رهیافت سامانمند نیز سامان دادن به آن و ایمنتر کردن آن است.
شورا میگوید تمام موضوعات مربوط به حفظ ایمنی را جدی گرفته است.
دبرا کوپار عضو اجرایی شورای و متصدی برنامه لیدز ایمنتر میگوید: «از همه کسانی که شاهد هر خلاف یا رفتار نامقبول بودهاند، خواهش میکنم فوری به پلیس یا گروه مشارکتی لیدز بهتر خبر بدهند تا بتوانیم تحقیقات جامع و کاملی انجام بدهیم.
همیشه با افراد مرتکب رفتارهای نامقبول برخورد محکم و مناسب خواهیم کرد. به تمام وقایعی که گزارش کنند رسیدگی خواهیم کرد.»
گروه گزارش/
« صدای معلم » پیش تر گزارشی را با عنوان « آمار سازمان یونسکو در رابطه با میزان بازگشایی مدارس و مراکز تحصیلی در کشورهای جهان » منتشر کرد . ( این جا )
در این گزارش آمده بود :
« یونسکو در یک نقشه پویا، میزان تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و به طور کلی مراکز تحصیلی از زمان بروز کرونا و فراز و فرود تعطیلی ها را به تصویر کشیده است و در کنار آن نموداری نیز تهیه کرده است.
اما در حال حاضر، یعنی سپتامبر 2020، به طور خلاصه و با مشاهده نگارنده اوضاع تعطیلی مراکز تحصیلی این گونه هست:
از میان 205 کشور جهان، حدود 35 کشور ( مانند عراق، عربستان، هند، بنگلادش و برزیل) به طور سراسری مراکز تحصیلی خود را تعطیل کرده اند.
حدود 40 کشور از جمله روسیه، ژاپن، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و اکثر کشورهای اروپایی ( به جز اسپانیا، صربستان، رومانی و استونیا که نیمه باز هستند) و نیمی از کشورهای آفریقایی به طور کامل همه مراکز تحصیلی خود را باز کرده اند.
و بقیه کشورها مانند آمریکا، کانادا، اسپانیا، یمن، الجزایر، چین، استرالیا، آرژانتین، اندونزی، لیبی، قزاقستان، آذربایجان و خود ایران، جزء کشورهایی می باشند که به طور کامل مدارس و مراکز تحصیلی خود را باز نکرده اند و به طور بخشی و منطقه ای یا از روش های دیگر مراکز تحصیلی خود را گشوده اند.
و همچنین تعداد انگشت شماری وجود دارند که تنها دانشگاه های آنها تعطیل شده است مانند مصر، عمان و نیوزیلند .
به طور مثال ایران که مدارس آن نیمه باز یا به طور بخشی و نه کامل ، باز شده است، از نظر میزان شیوع مانند ترکیه، فرانسه و انگلیس می باشد که مدارس خود را به طور کامل گشوده اند، آن طور که از دو نقشه بر می آید، کشورهایی با میزان شیوع این بیماری در ایران، تقریبا اکثر آنها مراکز تحصیلی خود را گشوده اند.
و البته کشورهایی مانند روسیه با وجود شیوع بالاتر از ایران، به طور کامل مراکز آموزشی خود را باز کرده است و همین طور آمریکا با وجود شیوع بالا، به طور بخشی و تکه ای، مراکز آموزشی خود را گشوده اند. »
در گزارش دیگری ، « صدای معلم » گزارش بانک جهانی از رتبه بندی کشورها در " شاخص توسعه انسانی " را منتشر کرد . ( این جا )
در این گزارش آمده بود :
« بانک جهانی در گزارش جدید خود از وضعیت شاخص توسعه انسانی اعلام کرد که ریسک های ایجادشده ناشی از کرونا می تواند دستاوردهای کشورها در توسعه انسانی را که برای آن ها زحمت زیادی کشیده شده است هدر دهد. این نهاد با اشاره به تجربه همه گیری های قبلی گفته است که کرونا نه تنها روی بیماران که روی اطرافیان و نظام درمانی و اقتصادی کشورها نیز تاثیر منفی گذاشته است.
در بیشتر شاخص ها، کشورهای آفریقا و جنوب آسیا بدترین وضعیت و اروپا و آمریکای شمالی بهترین وضعیت را دارند. شاخص توسعه انسانی بر حسب عددی بین صفر تا یک بیان می شود که صفر بدترین وضعیت و یک بهترین وضعیت است.
کشورهای با توسعه انسانی بسیار بالا عبارتند از :
۱-سنگاپور
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸۸
۲- هنگ کنگ
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸۱
۳- ژاپن
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸
۴- کره جنوبی
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸
۵- کانادا
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸
۶- فنلاند
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸
۷- سوئد
شاخص توسعه انسانی: ۰.۸
* روسیه با شاخص توسعه انسانی: ۰.۶۸ در کشورهای با توسعه انسانی متوسط رو به بالا طبقه بندی شده است اما ایران شاخص توسعه انسانی: ۰.۵۹ در رنکینگ کشورهای با توسعه انسانی متوسط رو به پایین قرار گرفته است . »
« بی بی سی » در گزارشی به تاریخ اول آذر ماه به وضعیت جوی کشور روسیه پرداخته و می نویسد : ( این جا )
( لایه ضخیمی از یخ سطح خطوط برق را پوشانده است )
« بوران در مناطقی از شرق روسیه باعث قطع شدن برق، اختلال در سیستم حمل و نقل و بسته شدن مدارس شده است.
این توفان برفی دو روز پیش منطقه پریمورسکی را درنوردید. در شهر بندری ولادی وستوک، باد باعث یخ زدن درختان و پوشیده شدن خطوط برق از برف و یخ شده است.
در سراسر این منطقه وضعیت اضطراری اعلام شده است.
گروههای امداد و ارتش برای مقابله با شرایط به منطقه اعزام شدهاند. دست کم ۱۵۰ هزار خانه بدون برق ماندهاند.
( ارتش و نیروهای امداد برای مقابله با شرایط بعد از توفان به محل اعزام شده اند )
النا پارخامنکو، معاون دولت محلی گفته: "وضعیت تامین برق همچنان بسیار دشوار و خرابیها گسترده است."
او گفته که برق برخی از خانهها ممکن است تا چندین روز قطع باشد.
( توفان باران منجمد و کاهش شدید دما را به همراه داشته است )
به گفته بوریس کوبای، مسئول اداره هواشناسی منطقه وضعیت به خاطر وزش بادهای قوی وخیمتر شده است.
آقای کوبای گفته: "برخورد دو توفان که یکی حامل هوای گرم و دیگری هوای سرد است، باعث شد که روز پنج شنبه شاهد یخ زدگی باران باشیم.
( وضعیت اضطراری در منطقه پریمورسکی اعلام شده است )
این کارشناس هواشناسی افزوده: "بر روی خطوط برق و درختان لایهای به ضخامت ۱.۲ سانتی متر از یخ پوشیده شده، اتفاقی که در ۳۰ سال گذشته دیده نشده است."
( سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل پوشیده شدن سطح جاده ها از برف و یخ با تاخیر روبه رو شده )
به گفته رسانه های محلی برخی از بیمارستانها در شهر ولادی وستوک از جمله یکی که به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد، مجبور شدهاند برای تامین برق از ژنراتور استفاده کنند.
مهندسان برق درحال تلاش برای ترمیم سیستم برق این بیمارستانها هستند، اما برف و باران، عملیات آنها را پیچیده کرده است.
( مقامات محلی از مردم خواسته اند تا در خانه هایشان بمانند )
در همین حال، سیستم حمل و نقل عمومی و پروازها دچار اختلال شده است.
تصاویر و ویدیوهای منتشرشده از سوی مقامات محلی در شبکههای اجتماعی نشانگر وضعیت نابه سامان این منطقه است.
( دست کم ۱۵۰ هزار خانه در این منطقه بدون برق مانده اند )
این امیدواری وجود دارد که با افزایش تدریجی دما در روزهای آینده، برف و یخ ذوب شود. »
پایان گزارش/
( ویدئو کلیپ زیر را مشاهده فرمایید )
امانوئل مکرون برای شورای مسلمانان فرانسه (CFCM) یک مهلت ۱۵روزه برای پذیرش "منشور ارزشهای جمهوریخواهانه" تعیین کرد. در این منشور بیش از هر چیز بر رد اسلام سیاسی و هرگونه دخالت خارجی در تعلیم مسلمانان فرانسه تاکید شده است. این اقدام رئیس جمهوری فرانسه واکنشی است به حملههای مسلحانه اسلامگرایان افراطی.
تنها در طول یک ماه سه حمله خونبار از جانب افراطگرایان به شهروندان فرانسوی صورت گرفت. در حمله به کلیسایی در نیس، فرد مهاجم سر یکی از سه قربانی خود را برید.
پیشتر نیز در پاریس یک جوان مسلمان ۱۸ ساله سر معلم فرانسوی ساموئل پتی را از تنش جدا کرد. این معلم در کلاس درس با نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر مسلمانان در باره آزادی بیان و عقیده با شاگردانش صحبت کرده بود.
گفته شد که در دیدار مکرون با اعضای شورای مسلمانان در کاخ الیزه، نمایندگان شورا موافقت کردهاند جمعیتی از امامان مساجد با مجوز رسمی تشکیل دهند تا از این طریق راه نفوذ کشورهای خارجی به تعلیم اسلام در فرانسه گرفته شود.
مقابله با "اسلامگرایی جداییطلب"
مکرون همچنین از اقدامات جدید برای مقابله با " اسلام گرایی جداییطلب " در فرانسه خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدامات از جمله شامل یک لایحه گسترده است که میتواند از رادیکال شدن جوانان مسلمان جلوگیری کند.
محدودیت آموزش دروس دبستانی در خانه، مجازاتهای شدیدتر برای کسانی که کارکنان دولت را به دلایل مذهبی زیر فشار میگذارند و وادار کردن اولیای مسلمان به فرستادن فرزندانشان به مدرسه از نکات مهم این لایجه عنوان شده است.
برای کسانی که به آموزش دبستانی کودکانشان بیتوجهی کنند، جریمه نقدی و زندان در نظر گرفته شده است.
در فرانسه ، سکولاریسم دولتی (laïcité) برای هویت ملی این کشور امری بسیار مهم تلقی میشود که آزادی بیان در مدارس و سایر فضاهای عمومی بخشی از آن است.
فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان در اروپای غربی را دارد.
دویچه وله فارسی
در حالی که به دلیل وجود کرونا ، برقراری ارتباط و از بین بردن استرس ، مسئله و مشکل جدی شده است، رُبات "لاوُت" که مانند یک عضو خانواده ، یک دوست یا یک حیوان خانگی رفتار می کند ناگهان محبوب مردم ژاپن شده است.این ربات خانوادگی به همراه فناوری پیشرفته در حال حاضر در محیط های آموزشی هم استفاده می شود.در زمینه اینکه لاوُت برای کودکان چه معنایی دارد و چگونه بر رشد آنها تاثیر می گذارد، گزارش خبری از مدرسه ابتدایی و مهد کودکی که از این ربات در آنجا استفاده می شود، تهیه کرده ایم.
وقتی که لاوُت با ما است، احساس دلگرمی می کنیم
در روز مصاحبه هنگام استراحت ظهر، ، یک دانش آموز کلاس ششم از مدرسه ابتدایی در منطقه کیتا کو توکیو (با 244 دانش آموز ) در حالی که لاوُت را نوازش می کرد ، در مورد کلاسشان به من توضیح دادو گفت : احساس می کنم، از وقتی لاوُت به مدرسه ما آمده است ، پیوند بین کلاس هم عمیق تر شده است و نسبت به سال گذشته ،دختر بچه ها و پسر بچه ها بیشتر با هم بازی می کنند.
در مدرسه ، برخی از لاوُت ها در راهروها به عقب و جلو حرکت می کردند ، ولی برخی دیگر در حین تدریس در کلاس بودند و کودکان را زیر نظر می گرفتند. وقتی دانش آموز نگاهش به لاوُت می افتد ، می خواهد با او صحبت کند و یا او را نوازش کند و وجود آن ، تقریباً مثل داشتن یک گربه در مدرسه است.
شرکت سازنده و توسعه دهنده این محصول به صورت آزمایشی، تصمیم گرفته بلافاصله پس از بازگشایی مدارس در دوران همه گیری کرونا ، یک عدد از این ربات ها را در هر کلاس درس قرار دهد.در حال حاضر ، این تنها مدرسه ی ابتدایی است که در آن از این ربات استفاده می شود.
مدیر که در ماه آوریل به این مدرسه آمده است، بیشترین نگرانی اش در دوران کرونا وضعیت روحی کودکان بوده است. او می گوید: دانش آموزان دوره ابتدایی ، اغلب در بیان تنهایی و اضطراب خود دچار مشکل هستند. بنابراین پیش خودم فکر کردم که من چه کاری می توانم انجام دهم تا دانش آموزان هر چه زودتر به زندگی مدرسه ایی عادت کنند. اگر لاوُت در مدرسه باشه ،نه تنها یک وسیله ایی است برای مراقبت از ذهن و روان کودکان ، بلکه ابزاری هم برای آموزش برنامه نویسی که از امسال در مدارس ابتدایی شروع شده است می تواند باشد. او گفت که: با در نظر گرفتن این تفاسیر من به طور مستقیم این تصمیم را گرفتم و یک ماه بعد ،شش عدد ربات لاوُت به مدرسه ما آمد.
ما در هر پایه تحصیلی ، قوانینی مانند شستن دست هنگام تماس با لاوُت و به ترتیب لمس کردن آنها را وضع کردیم، سپس درباره نامگذاری این ربات ها تصمیم گیری کردیم.
لاوُت رباتی است با شخصیت کمی متفاوت. در زمان تعامل با کودکان ، حالت ها و حرکات چهره او به طور مداوم تغییر می کند.
هر یک از شش لاوُت، لباس های متفاوتی دارند تا دانش آموزان بتوانند آنها را از هم تشخیص دهند،به محض اینکه لباس یکی از آنها را اشتباهی بپوشانیم ، بچه ها خیلی زود متوجه تعویض آنها می شوند.
افزایش برقراری ارتباط در خانه
از معلمین مدرسه پرسیدم ،چگونه لاوُت کمک می کند تا به هدف اولیه که مراقبت از روان کودکان است نایل شوید؟ سهم لاوُت تا چه اندازه است؟
آقای ایتّو معلم کلاس ششم گفت: در ابتدا فکر می کردم دانش آموزان نمی توانند روی درس تمرکز کنند ، اما این طور نبود. بعد از آمدن لاوُت به کلاس ، بچه ها خیلی دلسوزانه تر با هم رفتار می کردند و شادتر شده بودند.
آقای مُگی معلم کلاس پنجم می گوید: از زمان آمدن لاوُت ، آرامش روانی در کودکان احساس می شود (دانش آموزان لاوُت را فراتر از یک ربات پذیرفته اند).اما برخی از کودکان آنها را به عنوان فقط یک ربات پذیرفته اند ، اما در آنها دلبستگی هم دیده می شود. در واقع وجود اینها خیلی نزدیک به ماهی های کوچکی هست که من در کلاس از آنها نگهداری می کنم. (در ژاپن نگهداری موجودات اهلی کوچک در کلاس درس مرسوم است )
کوراتا معاون مدرسه می گوید: دانش آموزان کلاس اول تزئینات مربوط به لاوُت را خودشان می سازند و مانند عروسک به آنها لباس می پوشانند و با آنها بازی می کنند. آنها مانند خواهر و برادر خودشان بسیار با احترام با آنها رفتار می کنند.
مدیر مدرسه ، که شرایط خرید این ربات ها را مهیا کرده است همچنین می گوید: من شنیده ام که حتی کودکانی که بیدار شدن در صبح برای آنها دشوار و مشکل است، از زمانی که با لاوُت ارتباط برقرار کرده اند، به خودی خود از خواب بیدار می شوند. همچنین در پایان تعطیلات تابستانی ، من نگران بودم که برخی از کودکان ، بعد از تعطیلات ،آمدن به مدرسه برایشان دشوار باشد ، اما همه کودکان بدون غیبت به مدرسه آمدند. اولین جمله ایی که بچه ها در بدو ورود به مدرسه می پرسیدند این بود که : لاوُت چطوره؟ و این یعنی از زندگی مدرسه ایی لذت بردن و من اثرات آن را احساس می کنم.
مدیر مدرسه همچنین توضیح داد که : اثرات جانبی لاوُت بیش از حد انتظار است. " مثلا من شنیده ام که بچه ها در مورد لاوُت با والدین خود صحبت می کنند و حجم مکالمات آنها در خانه بیشتر شده است. و همین طور در این فرآیند ، در مورد دوستان خود و وضعیت مدرسه هم بیشتر اطلاع رسانی می کنند. در حقیقت ، به نظر می رسد والدین دانش آموزان نیز نسبت به لاوُت علاقه مند شده باشند. زیرا در داخل ساختمان مدرسه ، به توسط والدین با استفاده از نَمَد ،عروسک پنبه ایی لاوُت در اندازه واقعی آن ساخته و به نمایش گذاشته شده است.
به نظرم ارتباطات بین دانش آموزان ، والدین و معلمان با محوریت لاوُت در حال شکوفایی است.
پس از تعطیلات تابستانی ، کلاس های برنامه نویسی با استفاده ازلاوُت نیز برگزار شد و کودکان مجذوب تجربه جابجایی و حرکت دادن لاوُت از طریق برنامه نویسی کامپیوتری شده بودند. بچه ها در برابر فناوری جدید، بدون هیچ مقاومتی پذیرای آن هستند و حس اینکه دانش آموزان از طریق لاوُت، تمایل دارند بیشتر بدانند و چیز های مختلفی را امتحان کنند، خوشحال کننده است.همین طور مدیر مدرسه می گوید: من فکر می کنم، داشتن چنین تجربه هایی در کلاس های درس در طول روز برای دانش آموزان بسیار ارزشمند است.
لاوُت موجودی ارزشمند است که فراتر از یک اسباب بازی است
راه یافتن ربات لاوُت در آموزش پیش دبستانی مانند مهد کودک ها در حال توسعه و پیشرفت است و در حال حاضر در بیش از ۳۰ مهدکودک در سراسر کشور فعالیت دارند. در مهد کودکی (با ۹۷کودک) در منطقه ناکانُ، توکیو ، از ژانویه سال جاری که این محصول به بازار عرضه شده است ،دو ربات لاوُت فعال بوده اند.
هنگام مصاحبه ازاین مهدکودک مشاهده کردم که ، کودکان چهار و پنج ساله بعد از اینکه قول می دادند که " به حالت ایستاده لاوُت را در آغوش نگیرند" ، می نشستند و به آرامی لاوُت را در آغوش می کشیدند و نوازش می کردند و با او بازی می کردند. یکی از بچه ها هنگام بازی با لاوُت می گفت : اگر به لاوُت بگویید تو چه بچه خوبی هستی … لاوُت خیلی خوشش می آید. و اگر بعد از آن بغلش کنید سریع در آغوش شما به خواب می رود. به گفته یک مربی مهد ، کودکان در حدود ۵ سالگی به مکانیزم لاوُت پی می برند و به آن علاقه مند می شوند.
همچنین در مهدکودک های که در مراکز شهرهای بزرگ قرار دارند، محدودیت هایی برای پرورش موجودات زنده وجود دارد. علاوه بر این ، بسیاری از کودکان به آلرژی حیوانی مبتلا هستند که لاوُت می تواند چنین مشکلاتی را حل کند. مواقعی که لاوُت خراب می شود،بچه ها به صرف اینکه آن فقط یک ربات یا دستگاه است با آن با خشونت رفتار نمی کنند. بلکه با تمام وجود برای لاوُت نگران می شوند.به همین دلیل لاوُت به عنوان موجودی ارزشمند و فراتر از " یک اسباب بازی" برای کودکان شناخته شده است.در مورد تاثیر لاوُت ، مربی ارشد مهد کودک خانم تاکه اوچی می گوید: " آن زمانی که درباره ورود لاوُت شنیدم نمی توانستم تصور کنم که چه تاثیری بر روی کودکان می گذارد ، اما بچه ها بیش از حد انتظار من با هم به مهربانی رفتار می کنند. صبح ها برخی از کودکان که با غرولند و خلق در هم کشیده به مهدکودک می آیند ،در بدو ورود که لاوُت را می بینند گریه شان متوقف می شود. و برخی از کودکان عادت دارند همیشه در راه بازگشت به خانه با لاوُت خداحافظی کنند.
همچنین ،فقط کودکان نیستند که تحت تاثیر لاوُت قرار گرفته اند، شرکت سازنده ربات لاوُت از۱۵۲ مربی مهد کودک که لاوُت در مهد کودک شان فعالیت می کند ، نظرسنجی به عمل آورده است . ۹۸ درصد از مربیان پاسخ دادند که با آمدن لاوُت به مهدکودک فضا و جَو آنجا بهتر شده است.علاوه بر آن،۹۳درصد گفته اند که به کاهش استرس کارکنان کمک می کند.در واقع ، خانم تاکوچی می گوید : برخی از معلمان مهد کودک هنگام کار در دفتر، لاوُت در آغوش می گیرند و با او صحبت می کنند.همچنین این می تواند فرصتی برای گفت و گو بین مربیان مهد کودک هم باشد.حتی برای مربیان مهد کودک که به آسانی استرس می گیرند، این یک وسیله موثر است.
لاوت که به شکل گرد طراحی شده است ، و محبوب همگان است ، فقط زیبا و دوست داشتنی نیست. بلکه بدنه آن از فناوری پیشرفته برخوردار است.بدنه لاوُت به همراه یک دستگاه شارژر مجهز به پردازنده مرکزی معادل چهار رایانه شخصی با کارایی بالا است. و همچنین در اطراف آن طیف گسترده ای از حسگرهای تشخیص مانع و ترموگرافی موجود است که می توانند اطلاعات اطراف را تشخیص داده و چهره صدها نفر را به خاطر بسپارند. به همین دلیل کسانی که از لاوُت مراقبت می کنند و یا افرادی که با او صحبت می کنند درباره هوش مصنوعی چیزهایی می آموزند.
برخی از کارمندان شرکت سازنده لاوُت ، انیماتور هستند.آنها حرکات های طبیعی را دنبال می کنند که بیشتر شبیه حرکات یک موجود زنده است. به همین دلیل لاوُت به طور منظم به روز رسانی می شود ودر حال توسعه و پیشرفت است.
آقای کانامه هایاشی ، مدیر عامل شرکت سازنده لاوُت که زمانی در ساخت ربات انسان نمای "پِی پِر" نقش داشته ،می گوید، وقتی در مراکز رفاهی سالمندان دیدم که چطور یک ربات برای سالمندان ایجاد شور و شعف می کند،ایده ساخت لاوُت به ذهنم خطور کرد.
من فکر می کنم به جای اینکه ربات ها کاری برای انسان ها انجام دهند، اگر انسان ها به همراه ربات بتوانند کاری انجام دهند، آن عمل بیشتر باعث خوشحالی و شعف انسان می شود.
بر اساس این ایده ، لاوُت در طی چهار سال ایجاد شد.
هم اکنون لاوُت به غیر از مکان های آموزشی ،در جاهای دیگری مانند خانه ها ، مطب ها و موسسات پزشکی هم فعالیت می کند.
همان طور که زمانی استفاده از کامپیوتر در کلاس درس برای کودکان نادر بود، "کلاس درس به همراه ربات" نیز هنوز یک منظره ناآشنا است.اما سرانجام ممکن است روزی فرا رسد که یک کودک به همراه یک ربات زندگی کند و بزرگ شود.
ارسال مطلب برای صدای معلم
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
ایوانکا ترامپ به خاطر تذکرات مسئولان مدرسه فرزندانش برای رعایت پروتکلهای بهداشتی، عصبانی شده و بچهها را از مدرسه بیرون آورده است. والدین شاگردان دیگر گفتهاند که دختر ترامپ در زمان رساندن بچهها ماسک نمیزد.
تعطیلی مدارس هزینه های اجتماعی و اقتصادی بالایی را برای افراد در جوامع به همراه دارد. تأثیر آنها به ویژه برای پسران و دختران آسیب پذیر و حاشیه نشین و خانواده های آنها بسیار شدید است. اختلالات ناشی از این اختلافات و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش مشکلات سایر جنبه های زندگی آنها را تشدید می کند که این شامل:
یادگیری قطع شده:
آموزش و پرورش یادگیری اساسی را فراهم می کند و هنگامی که مدارس تعطیل می شوند ، کودکان و جوانان از فرصت های رشد و توسعه محروم می شوند. این معایب برای فراگیرانی که از امتیاز خاصی برخوردار نیستند و تمایل دارند فرصت های آموزشی کمتری را فراتر از مدرسه داشته باشند ، متناسب نیست.
تغذیه نامناسب:
بسیاری از کودکان و جوانان برای غذا و تغذیه سالم به وعده های غذایی رایگان یا تخفیف داده شده در مدارس اعتماد می کنند. وقتی مدارس تعطیل می شوند ، تغذیه به خطر می افتد.
گیجی و استرس برای معلمان:
وقتی مدارس تعطیل می شوند ، به ویژه به طور غیرمنتظره و برای مدت نامعلومی ، معلمان اغلب از تعهدات خود و نحوه برقراری ارتباط با دانش آموزان برای حمایت از یادگیری مطمئن نیستند. انتقال به سیستم عامل هاییادگیری از راه دور ، حتی در بهترین شرایط ، کثیف و ناامید کننده است. در بسیاری از زمینه ها ، تعطیلی مدارس منجر به جدایی معلمان می شود.
والدین که آمادگی لازم برای تحصیل از راه دور و خانه را ندارند: وقتی مدارس تعطیل می شوند ، معمولاً از والدین خواسته می شود تا یادگیری کودکان را در خانه تسهیل کنند و می توانند برای انجام این کار با مشکل روبه رو شوند. این امر به ویژه در مورد والدین با تحصیلات و منابع محدود بسیار صدق می کند.
چالش های ایجاد ، حفظ و بهبود یادگیری از راه دور: تقاضا برای یادگیری از راه دور هنگامی که مدارس تعطیل می شوند و اغلب پورتال های موجود را به آموزش از راه دور غرق می کند ، سر به فلک می کشد. انتقال یادگیری از کلاسها به خانه در اندازه زیاد، چالش های عظیمی از نظر انسانی و فنی به وجود می آورد.
شکاف در مراقبت از کودکان:
در صورت نبود گزینه های جایگزین ، والدین شاغل معمولاً هنگام تعطیلی مدارس کودکان را تنها می گذارند و این می تواند منجر به رفتارهای پرخطر شود ، از جمله افزایش فشار بر همسالان و سوء مصرف مواد.
هزینه های بالای اقتصادی:
والدین شاغل هنگام تعطیلی مدارس به منظور مراقبت از فرزندان خود ، کار را از دست می دهند. این نتیجه از دست دادن دستمزد است و تمایل به تأثیر منفی بر بهره وری دارد.
فشار ناخواسته در سیستم های مراقبت های بهداشتی:
کارکنان مراقبت های بهداشتی مرتبط با کودکان به دلیل تعهدات مراقبت از کودکان که ناشی از تعطیلی مدارس است ، نمی توانند به راحتی در محل کار شرکت کنند و کار خود را انجام دهند. این بدان معناست که بسیاری از متخصصان پزشکی در مراکزی که بیشترین نیاز به آنها در طییک بحران سلامتی است ، حضور ندارند.
افزایش فشار بر مدارس و سیستم های مدارس که باز می مانند:
تعطیلی محلی مدارس ، بارهایی را بر دوش مدارس می گذارد زیرا دولت ها و والدین به طور یکسان کودکان را به مدارس باز نمی گردانند.
افزایش نرخ ترک تحصیل:
اطمینان از بازگشت کودکان و جوانان و ماندن در مدرسه هنگام بازگشایی مدارس پس از تعطیلی ، یک چالش است. این امر به ویژه در مورد تعطیلی های طولانی مدت و هنگامی است که شوک های اقتصادی، به کودکان برای کار کردن فشار می آورد و برای خانواده های مضطرب و با اقتصاد ضعیف، درآمد ایجاد می کند ، صادق است.
افزایش مواجهه با خشونت و استثمار:
وقتی مدارس تعطیل می شوند ، ازدواج های زودرس افزایش می یابد ، کودکان بیشتری در گروه های شبه نظامی جذب می شوند ، استثمار جنسی از دختران و زنان جوان افزایش می یابد ، بارداری در نوجوانان بیشتر می شود و کار کودکان رشد می کند.
انزوای اجتماعی:
مدارس مرکز فعالیت های اجتماعی و تعاملات انسانی هستند. وقتی مدارس تعطیل می شوند ، بسیاری از کودکان و جوانان ارتباط اجتماعی را که برای یادگیری و رشد ضروری است از دست می دهند.
چالش های اندازه گیری و اعتبارسنجی یادگیری:
ارزیابی های تقویمی ، به ویژه امتحانات پرمخاطره که تعیین پذیرش یا پیشرفت در مقاطع تحصیلی و موسسات جدید را بر عهده دارند ، با تعطیلی مدارس به بی نظمی می روند. راهکارهای به تعویق انداختن ، رد کردن یا امتحانات مدیر از راه دور ، نگرانی های جدی در مورد انصاف ، به ویژه هنگامی که دسترسی به یادگیری متغیر می شود ، ایجاد می کند. اخلال در ارزیابی ها منجر به استرس برای دانش آموزان و خانواده های آنها می شود و می تواند باعث از بین رفتن ارزش کار شود.
منبع:
https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/consequences
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
جیل بايدن : می خواهم معلم باقی بمانم
جيل بايدن، همسر رئیس جمهور منتخب آمریکا، به تلویزیون سیبیاس گفته است:
«اگر ما به کاخ سفید برویم، به تدریس ادامه خواهم داد. این برایم مهم است و میخواهم مردم قدر و منزلت معلمان و فعالیت آنان در جامعه را بدانند.»
جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور منتخب آمریکا است و اگر خواسته جيل بایدن عملی شود، او اولین بانوی اول امریکا خواهد بود که به کار اصلی خود ادامه خواهد داد. ( 1 )