صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
یکشنبه, 27 تیر 1394 17:35

کج سلیقگی

نظر سید رازی طبیب در مورد حکم محکومیت مدیر گروه سخن معلم علی پورسلیمان   کچ سليقگي يا عدم توجه ˏ خواسته يا ناخواسته برخي از مسئولان اداري به ماه مبارک رمضان به ويژه شب هاي قدر و نزول خير و برکت و رحمات خداوند سبحان و گشايش ابواب رحمت در اين شب ها و روزه داريˏملت مسلمان در روزهاي گرم طاقت فرسا رمضان امسال و تأکيد بر چشم انتظاري همه به نتايج مذاکرات هسته اي ، آن هم در جامعه اي که مزين به نام دينˏ رحمت و مرحمت الهي يعني اسلامند .

 چطور ممکن است اين همه برکات را ناديده گرفت و در اين روزها حکم معلمي که متهم به اتهامي است به او ابلاغ و او را به کسر20% حقوق و فوق العاده شغل ( ساير عناوين مشابه ) آن هم به مدت يک سال محکوم نمايند ! و ابلاغ اين حکم را درست به اين روزهاي مبارک موکول سازند ، در حالي که از اصل اين اتهامات سال ها مي گذرد و حتي وزير آن زمان منقضي خدمت شده است .

امروز در گرما گرم شادمانيˏموفقيت نمايندگان ايران در مذاکرات هسته اي ، سر از پا نمي شناختم و شادماني عيد فطر نيز مزيد برعلت بود و سخنان اقتدارمدارانه رهبران ، دل هر فرد را متلذذ نموده بود و تلفن تبريک عيد لحظه اي فرصت نمي داد و همه سرگرم اين حال و هوا بودند ، تلفن هايي غير منتظره همه آرامش مرا به هم ريخت و همه مي خواستند کاري بکنم ...

به سايت " گروه سخن معلم " رجوع کردم ، اصل مطلب را ديدم ، واکنش جامعه معلمين را هم تحت عنوان نظرات ملاحظه کردم ، اعتقادي که از پيش برآن وقوف داشتم پيرامون آقاي پورسليمان را دريافتم و بسيار متأثر شدم . در ابتداء به يک نظر مختصر اکتفا نمودم . ولي بعد ديدم تلفن ها و تقاضاها پايان نمي يابند و به عنوان يک پيش کسوت اصرار دارند مطلبي بنويسم ناچار دست به قلم شده با عنوان « کچ سليقگي » اين مطلب را نوشتم .

به راستي در جامعه اي که سال های بسيار روح رأفت و گذشت اسلامي همه جا نمايان گشته اين بي اعتنايي به شئون اجتماعي قابل قبول است ؟

به گمان من کساني که بویي از اسلام و عطوفت هاي آن نبرده اند براي نارضايي و به هم ريختگي جامعه ، اين چنين مي کنند! که براي عاقبت آنها متأسفم .

مسئولان بزرگ مملکتي نمي توانند در اين کاروزار اجتماعي به اين مسائل هم معطوف گردند . خداخوشش نمي آيد با معلمي که خودش را به مخاطره ي دفاع از حقوق و جايگاه معلمان قرار داده ، وقت مي گذارد ، هزينه مي کند . اين چنين و با اين اتهامات برخور بشود .

انتظار از مسئولان غافل اين است که خودشان را با روح جامعه وقف داده و بي اعتناء نشان ندهند .

خداوند همه را به راه راست هدايت فرمايد. ان شا الله

آيا اين همه بازتاب هاي صادقانه جامعه براي رفع اتهام کافي نيست !

والسلام

سيد رازي طبيب

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 27 تیر 1394 17:02

ریشه تحولات اجتماعی چیست؟

ریشه تحولات اجتماعی
 
دوستي افغانی داشتم كه مي گفت زمان تحصيلم در سوئيس با يكی از اساتيد دانشگاهمون رفتيم كافه نزديك دانشگاه تا قهوه بخوريم.حرف از حكومت و اوضاع بد افغانستان شد كه استادم حرف جالبی زد كه همواره توی ذهنم نقش بست.
استادم گفت: فكر نكن برای كشورها قرعه كشی كرده اند و مردم سوئيس به خاطر شانس خوب اين حكومت گيرشون اومده و مردم افغانستان بد شانس بودن و به اين روز افتادند، بلكه هر ملتی حكومتی كه سزاورش هست رو مي سازه و اتفاقا مردم سوئيس حقشون داشتن حكومتی اين چنين هست و افغان ها هم لياقتشون بيشتر از اينی كه دارند، نيست.
دوستم مي گفت: كمی احساس تحقير كردم، به همين خاطر پرسيدم: افغان ها چه كاری بايد انجام دهند تا تغيير كنند؟
استاد فنجون قهوه رو از كنار دهانش پایین آورد و لبخندی زد و گفت:هر سوئيسی در سال 10 كتاب مي خواند، تو اگر يك افغانی را ديدی، از طرف من بهش بگو چنانچه مردم كشورت سالی يك كتاب بخوانند، كشورت تغيير خواهد كرد.
این راه حل به کشورهای مشابه نیز قابل تعمیم است. قانونی داریم که همیشه صادق است:"ما به محیط مان عادت می کنیم"
اگر با آدم های بدبخت نشست و برخاست کنید، کم کم به بدبختی عادت می کنید و فکر می کنید که این طبیعی است.اگر با آدم های غرغرو همنشین باشید، عیب جو و غرغرو می شوید و آن را طبیعی می دانید. اگر دوست شما دروغ بگوید، در ابتدا از دستش ناراحت می شوید، ولی در نهایت شما هم عادت می کنید به دیگران دروغ بگویید و اگر مدت طولانی با چنین دوستانی باشید، به خودتان هم دروغ خواهید گفت.اگر با آدم های خوشحال و پر انگیزه دمخور شوید، شما هم خوشحال و پرانگیزه می شوید و این امر برایتان کاملا طبیعی است.
"تصمیم بگیرید به مجموعه افراد مثبت ملحق شوید و گرنه افراد منفی شما را پایین می کشند و اصلا متوجه چنین اتفاقی هم نمی شوی"
 
ازکتاب: « یک روز را 365 بار تکرار نکن ! »
 
منتشرشده در آموزش نوین
یکشنبه, 27 تیر 1394 13:20

معلم و توافق هسته ای

عبدالحسین برزگرزاده دبیر ریاضی تبریز و مدرس دانشگاه  از قضای الهی توافق هسته ای حاصل و قبل از ظهور قدر الهی ، بحث ها بالا گرفته و به مصداق « هرکس از ظن خود شد یار من » و با عینک منافع گروهی و حزبی خویش موضوع را نگریسته و برخی در مدح و بعضی در نکوهش توافق سخن می رانند . در این اوضاع و احوال بد نیست همکاران محترم فرهنگی ما نیز در این خصوص اعلام نظر فرمایند.

در این راستا ، نگارنده با تاکید بر محکومیت اقدامات غیر قانونی و ظالمانه همه قلدران من جمله برخی از دولت ها در عرصه بین المللی و با تاکید بر اینکه مذاکره بهتر از جنگ و مقاومت بهتر از وادادگی است ؛ مفاد مقاله ای چاپ شده از خود به سال 1385 در هفته نامه سهند تبریز با عنوان « معلم بهتر است یا انرژی هسته ای » را بازگو می کند.
در آن یاداشت با اشاره به دو فرمایش از فرمایشات رئیس جمهور محترم وقت ، یعنی تعطیلی همه فعالیت ها به نفع انرژی هسته ای و تعطیلی همه فعالیت ها به نفع آموزش و پرورش ؛ آن دو را مقایسه و با این استدلال که هر علم و فن ای من جمله فن آوری هسته ای در نهایت بخش کوچکی از تلاش معلم بوده و اما معلم مولد همه آنهاست ؛ به این نتیجه رسیده بود که معلم اولی بر فعالیت هسته ای بوده و به شعار « معلم پر انرژی حق مسلم ماست » رسیده بود و حالا که این توافق به دست آمد و امید است خیر ملک و ملت را در برگیرد ؛ باز تاکید می شود که معلم به علت پدر و مادر تمامی علوم و فنون بودنش ، بر تک تک هر علم و فن ای ؛ از جمله فن آوری هسته ای اولی است  و علاوه بر آنها معلم چشمه جاری ، آموزش راه و رسم زندگی و انسانیت است .
سخن آخر آن که، اولا و با وجود اینکه معلم مقدم بر فعالیت هسته ای بود و می بایست مقدم بر آن قرار می گرفت ، متاسفانه مورد غفلت قرار گرفت ؛ بنابراین حالا که آن اولویت بندی غیر منطقی با قضای الهی به هم خورده و اولویت چندم ( فعالیت هسته ای ) فعلا نیمه فعال گردیده ؛ لازم است مسئولان کشور به اولویت اصلی یعنی علم و معلم به معنای حقیقی آنها ، پرداخته و کشور را در میسر پیشرفت به روش علمی سوق دهند .

دوما به جهت اینکه معلم و معملی سالها به سبب گرفتار شدن در دست دلالان؛ مورد بی مهری و تبعیض قرار گرفته و خاصیت خویش را از دست داده و نجات کشور با وزارت بی ارج و قرب و بی حال آموزش و پرورش ممکن نیست لذا بایستی این مرض ( تبعیض و بی مهری) درمان شود .

جان کلام آنکه ، در دوران پسا تحریم باید معلم به ما هو معلم و فارغ از نام وزارتش محور همه فعالیت ها شده و ضمن حذف تبعیض درون صنفی ( معلم و استاد دانشگاه ) ؛ درآمد بلوک شده کشور قبل از بلعیده شدن توسط دلالان و رانت خوران ؛ به علم و معلم اختصاص یافته و صد البته در کنار آن امنیت ، بهداشت ، تولید و رفاه مردم از این حق غضب شده به صورت قانون مند سهم شایسته یابند.

مبادا و مبادا که میدان اقتصادی کشور در دروان پسا تحریم مثل دوران تحریم عرصه جولان اختلاس گران و دلالان شده و علم و قانون همچنان حاشیه نشین باشند.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

اعتراض فرهنگیان به حکم محکومیت علی پورسلیمان مدیر گروه سخن معلم  جناب آقاي دکتر فاني

مقام محترم وزارت آموزش و پرورش دولت تدبير و اميد
صدور حکم تجدید نظر از سوی شعبه 3 هیات های تخلفات اداری برای همکار گرامي  ، مدیريت  محترم  سايت " گروه سخن معلم " جناب آقای علی پورسلیمان موجبات تعجب و نیز ناخرسندی فرهنگیان فرهيخته  را فراهم نموده است .
حکمی که در سال 1390 و در زمان وزارت آقاي دکتر حاجی بابایی برای مدیريت محترم سايت وزين " گروه سخن معلم "  تشکیل شد برگرفته از فضای بسته و امنیتی آن روزها بوده است .
متاسفانه از سال 1385 و هم زمان با اعتراض فرهنگیان و معلمان نسبت به اجراء نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری ، این گونه پرونده سازی ها ، توسط هیات های تخلفات که با هماهنگی حراست ها انجام می گرفت  ، شروع و گسترش یافت و بسیاری از فعالان صنفی درگیر این گونه امور شدند .
در آن زمان فرهنگ امنیتی در آموزش و پرورش یک فرهنگ غالب بود و بالا رفتن هزینه فعالیت های صنفی و مدنی موجب شد تا تشکل هاي مدني  تقریبا تعطیل شده و « جو سکوت  و ترس » در آموزش و پرورش حاکم شود .
با رای تاریخی مردم در 24 خرداد 1392 به دولت تدبیر و امید ، روزنه ی امیدی برای فعالیت تشکل هاي مدني  و فعالان صنفی فراهم شد .
جلسات و نشست های تشکل هاي مدني  پس از یک دوره رکود 8 ساله جان گرفت و فضای نقادی در آموزش و پرورش فراهم شد .
تکیه و تاکید آقای دکتر فانی بر تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و به رسمیت شناختن تشکل های مدني و رسانه ها ، تعيين نماينده اي جهت  ارتباط با تشکل هاي مدني ، برگزاری جلسات و نشست ها با نمايندگان تشکل هاي مدني و... فصل جدیدی را در تعامل  آموزش و پرورش با تشکل هاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين از سويي و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي از سويي ديگر گشود .
سخنان امید بخش آقای دکتر روحانی در هفته معلم که « حق اعتراض معلمان » را برای اولین بار به رسمیت شناخت موجب شد تا امید و اعتماد در بدنه فرهنگیان تقویت شده و معلمان به پیگیری مطالبات خود از مجاری و کانال های قانونی راغب شوند .
فرهنگيان فرهيخته به ياد دارند که جناب  آقای پورسلیمان مديريت محترم سايت وزين " گروه سخن معلم " در یادداشت ها و مقالات  خود بر این نکته تاکید می کرد :
" خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید برای معلمی بابت انتقاد و اعتراض پرونده ای در هیات های تخلفات گشوده نشده است و یا حکمی اجرایی نشده است."
اما حرکت اخیرهيأت تخلفاتˏ وزارت آموزش و پرورش در تضاد  و تعارض کامل با سخنان گفته شده و اقدامات انجام شده  توسط وزیر محترم و رئیس جمهور گرامي مي باشد .
متاسفانه برخی اقدامات انجام شده  در پيکره ي  دولت تدبير و اميد ، عمدأ يا سهوأ ( آگاهانه يا نآآگاهانه ) آب به آسياب ˏعوام فريب و فرصت طلبˏ رانده شده از حاکميت مي ريزد . بي تدبيري ،منجر به  ايجاد نااميدي در جامعه مي شود . در نتيجه  به افکار عمومی ، این گونه القاء مي شود  که وضعیت تغییر نکرده است و هنوز در بر پاشنه بي تدبيري و نااميد کردن مردم مي چرخد !


 مهم ترین و بزرگ ترین چالش اين بي تدبيري ها عبارتند از :
1.  القای یاس و ناامیدی در بدنه فرهنگیان ،
2.  تلاش برای روی گردانی فرهيختگان  از برنامه ها و اقدامات دولت ،
3.  تهيه خوراک تبليغاتي بسيار مناسبي براي  عوام فريبان فرصت طلبˏرانده شده از حاکميت

ضعف مدیریت و تعلل مسئولان و مدیران ارشد وزارت آموزش  در برابر بي تدبيري ها ، لطمه به اعتبار دولت تدبير و اميد مي زند . در نتيجه پيکره جامعه به غلط تصور مي کند حماسه انتخابات سال 1392 بي نتيجه يا کم نتيجه بوده است .

لذا ممکن است خداي ناکرده به شور حضور درانتخابات اسفند 1394 لطمه بزند .  
به نظر می رسد صدور حکم  تجديد نظر برای مدیر "گروه سخن معلم " گامی در این راستا باشد.


آقای فانی !

هیچ گاه نباید فراموش کنيد که نماینده دولت تدبیر و امید در وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش هستيد و هر گونه اقدام و یا حرکت در وزارت آموزش و پرورش  به حساب  دولت نوشته می شود.
در میان رسانه ها و سایت های مختلف و فراوان ، شاید به ندرت سايتي مشابه ،سایت" گروه سخن معلم " بيابيد که به اطلاع رسانی شفاف و تحلیل دقیق رویدادهای آموزش و پرورش و معلمان می پردازد و از نظر بسیاری از ناظران و فرهنگیان ، حوزه تاثیر و نفوذ آن بالاست.
برخی به زعم و گمان نادرست خود تلاش مي کنند ، با اقدامات سخیف و بی مایه این روند را مختل کرده و به اهداف نادرست خود دست يابند .
آن ها تصور می کنند که با هدف قرار دادن هسته فکری این گروه می توانند رویه اعتدال و نقد منصفانه در این پایگاه اطلاع رساني را ، از مسیر خود منحرف کرده و یا فرهنگیان و معلمان را نسبت به آن بی اعتماد نمایند.
احتمالا آن ها فراموش کرده اند که مدیر و اعضای شوراي نويسندگان " گروه سخن معلم " تجارب فراوانی در این زمینه اندوخته اند و می دانند به اقتضای شرایط چگونه برخورد نمایند.

آخرین سخن با آقای دکتر فانی :
باز هم تاکید می گردد سایت وزين " گروه سخن معلم " جزء محدود و معدود سايت هایي مي باشد که به دور از هر گونه هیجان زدگی ، پیش داوری و افراط و تفریط تاکنون به نقد منصفانه و همه جانبه مسئولان وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر پرداخته است  و حتی برخي به طنز مي گويند  : "  در این باره باید از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد. "
 هرچند که هدف اين سايت انعکاس " سخن معلم " است و چشم به پاداش معلم دارد که بزرگترين افتخارش بلکه فلسفه وجودي اش اين است .
انتظار فرهنگیان  فرهيخته از وزیر محترم آن است که با ارزیابی دقیق و تامل در شرایط و معادلات به عوام فريبان فرصت طلب رانده شده از حاکميت  که جزبه منافع خود به چیزی نمی اندیشند اجازه جولان و ابتکار عمل ندهد.
امید است  که مقام محترم وزارت با اقدام مناسب ،این حکم ناعادلانه و غیرمنصفانه را در مورد مدیر " گروه سخن معلم " مورد بازنگری قراردهند و به اعتبار خود بيفزايند .
تجربه ، تحليل ، تدبير ،نگاه ژرف انديشˏ  مديريت محترم و اعضاي شوراي نويسنگان "گروه سخن معلم " اميد فرهيختگان را نااميد نمي کند .

لذا اين پایگاه با تلاش بيشتر و عزم راسخ تر راه حمايت و انتقاد خود را دنبال مي کند ، زيرا بيدي نيست که با اين بادها بلرزد .
ان شاء الله

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 26 تیر 1394 09:34

" نق زدن " و " نقد کردن " !

تفاوت روشنفکر و روشنفکر مآب از نظر ادوارد سعید « ادوارد سعید » که کتابی با عنوان “روشنفکر کیست؟ روشنفکری چیست؟ ” نوشته است وظیفه روشنفکر را “ نقد نهادهای قدرت ” می داند. 
یک اصل مهم که در طول تاریخ در عرض جغرافیا به اثبات رسیده است این است که قدرت بدون نقد فساد می آورد. اخلاقی ترین آدم ها هم وقتی در بالای پلکان قدرت بنشینند، اگر به طور جدی با نظارت و نقد کنترل نشوند، دچار “خودشیفتگی” می شوند و پس از این به باتلاق “ ایدئوکراسی” فرو می غلتند (یعنی “مذهب حافظ قدرت”) و پس از آن هرچه بر دیگران مکروه و حرام است، بر “سلطان” مباح می گردد. 
به همین دلیل در جامعه، روشنفکر نقد می کند و نقد می کند تا نهادهای قدرت “سالم” بمانند.

یکی از ویژگی هایی که روشنفکر را از “ روشنفکر نما ” یا همان “روشنفکر مآب” جدا می کند این است که روشنفکر مآب “نقد” نمی کند، بلکه “نق می زند”. نقد کردن کار آسانی نیست. 
شما برای نقد کردن مدیریت یک سیستم، لازم است تاریخچه و گردش کار این سیستم را بدانید، آمار و ارقام مربوط به این سیستم را مرور کنید و با فرآیند تجزیه و تحلیل اطلاعات آشنا باشید.
پس نقد کردن تخصص و مهارت و صرف وقت و انرژی می خواهد. اما شما می توانید راجع به هرچیزی نق بزنید بدون این که کمترین وقتی صرف مطالعه و پژوهش آن کرده باشید!

“نق زدن” یک فرایند “هیجان مدار” است. یعنی ما با نق زدن آرام تر می شویم، خشم و غم مان را با دیگران در میان می گذریم و “درد دل” می کنیم، اما “نقد کردن” یک فرایند “مسأله مدار” است، ما هنگام نقد ، خودمان را سبک نمی کنیم، بلکه مساله را “حلّاجی” و زیر و رو می کنیم.

“نق زدن” مخاطب تعریف شده ای ندارد، کافی است گوش مفت بیابی، آن وقت می توانی شروع به نق زدن کنی، ولی نقد کردن، مخاطب تعریف شده ای دارد. مخاطب روشنفکر پیش از همه، خود نهادهای قدرت اند و سپس کارشناسان، گروه های ذی نفع، رسانه ها و سایر نقدکنندگان.

نقد کردن علاوه بر نیاز به دانش و مهارت و صرف وقت و انرژی، نیاز به شهامت و شجاعت دارد، شجاعت پرداخت هزینه ! شما می توانید در هر مهمانی که می نشینید و هر تاکسی که سوار می شوید نق بزنید، کسی کاری به کار شما ندارد! 
ولی اگر نقد خود را برای نهادهای قدرت و رسانه ها ارسال کنید، باید آمادگی پرداخت هزینه را هم داشته باشید؛ بنابرین یکی دیگر از ویژگی های روشنفکران که آن ها را از روشنفکرمآبان جدا می کند ،“ شجاعت ” است.

البته اینجا لازم است راجع به گروهی از روشنفکران توضیح دهم که کار سخت تری در پیش می گیرند و آن آگاه سازی توده های مردم است.
کسی که قرار است توده های مردم را آگاه نماید، از یک سو باید دارای دانش و مهارت نقد باشد و از سویی باید بتواند با زبان غیر تخصصی سخن بگوید.
این کار شبیه “بند بازی” است. اگر کمی تخصصی تر سخن بگوید، مخاطبانش سخنش را نمی فهمند و اگر کمی عوامانه تر سخن بگوید، به سرعت دچار “پوپولیسم” - عوام زدگی –می شود!

بسیاری از روشنفکران که به این قلمرو پا گذاشتند یا از این طرف یا از آن طرف فرو افتادند. با این حال این قلمرو پر خطر را نباید خالی گذشت؛ چرا که با خالی گذاشتن این قلمرو، جا را برای “پوپولیست های واقعی” باز می کنیم، کسانی که به جای نوشتن کلمه “مار” ،شکل “مار” را طراحی می کنند.

ویژگی مهم روشنفکران این است که تشکّل و شبکه سازی می کنند، روشنفکر اهل انزوا و در خود فرورفتن نیست.
او از جامعه قهر نمی کند و ناامید نیز نمی شود؛ چرا که از ابتدا هم توقع تغییرات دراماتیک نداشته است. روشنفکرمآب ها ناامید و سرخورده اند. شاید برخی از آن ها روشنفکرهایی بوده اند که توقع زیادی از مردم و جامعه داشته اند، آن ها به دنبال “اتوپیا” - مدینه فاضل – بوده اند و ناکام مانده اند.

روشنفکر به حرکت دائمی و پله پله اجتماع امیدوار است؛ بنابراین تماسش را با جامعه حفظ می کند و تیم و تشکّل می سازد. منظورم از تشکل، محفل نیست، بلکه نهادهای مدنی است، نهادهای مدنی شناسنامه دار که به طور دائمی رشد می کنند و با جامعه ی بیرون از خود ارتباط برقرار میکنند، اثر می گذارند و اثر می پذیرند.

پارسینه

منتشرشده در آموزش نوین

گروه اخبار /

بر اساس نظر سنجی صورت گرفته در سایت سخن معلم ، از مجموع 5682 رای ، 7 / 56 درصد شرکت کنندگان عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان مجلس را « ضعیف » ارزیابی نمودند .

نمودار این نظر سنجی به شرح زیر است :

نظرسنجی سایت سخن معلم در موردعملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان مجلس

« گروه سخن معلم » برای نخستین بار ایده تشکیل « فراکسیون صنفی معلمان » را در مجلس مطرح نمود .

به نظر می رسد مشارکت گسترده فرهنگیان و معلمان سراسر کشور در این امر می تواند در پیگیری موثر و کارآمد مطالبات آنان نقش مهم و راهبردی داشته باشد .

پایان پیام /

محمد زارع معلم دبیرستان های سمنان  نماینده گروه جمع ( جمع معلمان عدالت خواه )   خدا را شاکریم که  پایداری  توام با صبر و هوشیاری ملت بزرگ ایران با قدرت  دیپلماسی ظریف گونه با شعار (هسته ای حق مسلم ماست ) به ثمر نشست و رایحه خوش پیروزی عزتمندانه ملت بزرگ ایران با نرمش قهرمانانه و حفظ خطوط قرمز در توافق برد - برد هسته ای با 6 قدرت و قلدر جهان به مشام رسید. امیدواریم توافق هسته ای  حاصل شده  با طرف های زیاده خواه مذاکره افق های نوید بخشی از پیشرفت و توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.

بدون تردید فراموش نخواهیم کرد  در طی سال های متمادی که ایران اسلامی به دنبال دستیابی  به انرژی صلح آمیز هسته ای بود با چه خصم ها و تهدیدها و تحریم های سخت ، ظالمانه و غیر انسانی از سوی  مستکبران مواجه بودیم. همان هایی که روزی با قدرت نظامی  خاک وطن را اشغال و تجاوز کرده بودند و از خاک و ملت ایران به خاطر بی عرضگی و ناتوانی حاکمان زمانه ، امتیازات فراوانی مثل (عهد نامه ترکمن چای و گلستان - کاپیتولاسیون - امتیاز تنباکو ) را با سلطه زورمدارانه خود گرفتند و ثروت وعزت ملت را تاراج کردند.

یادمان باشدحق توحش، کثیف ترین امتیاز و باج ذلت باری بود که توسط حاکمان خود فروخته زمانه به همین مذاکره کنندگان مستکبر داده شد .اما کشتی با صلابت نظام  با هدایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  و رهروی عاشقانه ملت در این روزها به ساحل آرامش رسیده و وعده الهی که ( ان مع العسر یسرا  و نیز مستضعفان و مظلومان وارثان واقعی زمین هستند) به حق محقق گردید.

در این توافق تاریخی و هسته ای دنیا به ایران و ملت و رهبری تعظیم کرد و فریاد شادی سر داد. این واقعه ی مهم و تاریخ ساز، پیروزی حق و منطق بر باطل و زور را به نمایش گذاشت.این توافق جنگی بود که خون شهیدانش از قبل ریخته شده بود .این توافق افتتاح سدی بود بر رودخانه ای وحشی ،مخرب  و سرکش غرب و پایانی بر حربه ایران هراسی  غرب و سرانجامی بر اسارت سال های سخت ملت آزادیخواه و قدرتمند ایران در شعب ابی طالب که توسط  قریشیان و ابو جهل های قرن رقم خورده بود.

اما یادمان باشد که در آن سال های سخت و درد آور همه اقشار اعم از ( غنی و فقیر، کارگر و کارمند، معلم ، استاد و پزشک) آمدند  وگفتند انرژی هسته ای از نان شب هم مهمتر است ، زیرا حیات آینده و عزت و استقلال  نظام  و ملت درافق 2050 در دست یابی به این انرژی است.

همه می دانیم که 20 فروردین ماراتون 12ساله  به نام روز ملی انرژی هسته ای به عنوان نمادین روز پایداری و مقاومت ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران اسلامی به شمار میرود و اگر امروز شهد شیرین پیروزی موفقیت آمیز هسته ای را جشن می گیریم به برکت حرکت ها و حلقه های زنجیره ای دانش آموزی و دانشجویی در این سال ها بوده است. همه اقشار در این پیروزی و جشن توافق به طور مساوی سهیمند و قابل مصادره به فرد یا گروه یا دولت خاصی نیست ؛چرا که اگر کاشت آن سال ها نبود ، امروز برداشتی نداشتیم.

اما در این میان بیشترین اثر گذاری و نقش آفرینی در فرهنگ سازی و القای افکار عمومی را می توان درآموزش و پرورش و حضور پرشور و پررنگ معلمان و دانش آموزان در راهپیمایی های 20 فروردین در این دوران و برگزاری جشن های هسته ای در مدارس و جلسات بصیرتی با موضوع انرژی هسته ای با حضورمیلیونی معلمان و دانش آموزان اشاره کرد.

فلذا نقش بی بدیل و پر رنگ جامعه معلمان و دانش آموزان نه تنها دراین واقعه مهم سیاسی کشور بلکه در تمامی صحنه ها ی ملی فراموش نشدنی است .

پس جا دارد  مسولان این واقعیت را بپذیرند  که هر حرکت و پیروزی در عرصه های گوناگون علمی و سیاسی و اجتماعی بدون حضور میلیونی معلمان  و دانش آموزان بی ادعا امکان پذیر نخواهد شد ، همان طور که رهبر عزیز گفت ما نیازی به بمب هسته ای نداریم ، زیرا بمب واقعی را در وجود جوانان و نوجوانان تعلیم یافته در دامان معلمان مدارس و دانشگاه می داند و باید نگاه ثروت سازی و سرمایه گذارانه از نوع منابع انسانی که دغدغه رهبری بوده و آینده نظام بدان متکی است در مجلسیان و مدیران بوجود آید  که لازمه این توجه وتغییر نگاه ، تلاش دست اندرکاران و متولیان آموزش وپرورش با رویکرد شایسته سالاری و به دور از سیاست زدگی خواهد بود.

لازم است در یک برنامه ریزی درست و علمی این پیروزی در کتب درسی مربوطه نوشته شود و رسالت خطیر معلمان و جامعه علمی در تعلیم و تربیت نسل آینده نظام با رویکرد انرژی هسته ای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در پایان  ضمن تبریک مجدد به رهبری  عزیز و ملت غیور و دولت و تیم دیپلماسی خدمتگزار، نکته مهم و قابل توجه اینکه دقت شود تزریق پول های بلوکه شده زمان  تحریم  و بازگشت شرکت های تحریم کننده و سرمایه گذار خارجی به اقتصاد کشور ما را فریب ندهد زیرا از دشمن جز دشمنی انتظار نیست و باید رویکرد قناعت وصرفه جویی، و پرهیز از هزینه های پر خرج براساس اقتصاد مقاومتی سرلوحه و مداومت داشته باشد و هشدار به ملت مستقل و عزت مند ایران اسلامی که سال های تحریم ظالمانه غرب را فراموش نکنیم و با غیرت ایرانی و سر لوحه ( صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی ) باچشم انداز تمدن ایرانی اسلامی در توسعه و آبادانی کشور خود موثر و سهیم باشیم.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

 انجمن اسلامی معلمان ایران  گروه اخبار /

شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران میزبان جمعی از مدیران وزارت آموزش و پرورش بود .

درضیافت افطاری با حضور گروهی از مدیران ستادی و استانی وزارت آموزش و پرورش، مسایل جاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم آقای محمدی ، رئیس انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و استفاده از فیوضات ماه مبارک به میهمانان به دیدگاه انجمن درخصوص تعالی نظام تعلیم و تربیت و همراهی برنامه دولت تدبیر و امید پرداختند و همچنین به مطالبات فرهنگیان و دغدغه های موجود و دیداری که با معاون اول رئیس جمهور و وزیر محترم آموزش و پرورش  انجمن داشته اشاره نمودند.

 در پایان، مدیران اجرایی و ستادی حاضر در جلسه با تاکید بر همگرایی و همدلی تشکل های اصلاح طلب و حامی دولت خواستار ادامه چنین جلساتی که موجب تقویت و انسجام بیشتر همراهان دولت می گردد شدند و نیز درخواست عمومی جامعه برای تغییر مدیران در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید را یادآوری نمودند .

سایت انجمن اسلامی معلمان ایران

طاهره نقی ئی قائم مقام سازمان معلمان ایران

خطاب به مقام محترم وزارت آموزش و پرورش ؛ وزيري که براي احقاقˏ حقˏ معلمان در بند، به نهادهاي مسئول قضایی نامه می نویسد و قصد مذاکره دارد ،  آيا خبر دارند که هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش ، معلمي که به جاي تأمين معاش (تدريس خصوصي و يا شغل دوم ) تمام وقتˏآزاد خود را ( شبانه روز ) با هزينه شخصي جهت اصلاح آموزش و پرورش صرف مي کند ، به مجازات کسر 20% حقوق و فوق العاده شغل ( ساير عناوين مشابه ) به مدت يک سال محکوم مي کنند ؟!
علي پورسليمان  مديون خانواده اش مي باشد ،  زيرا  قسمت قابل توجهي از وقت و انرژي خود را صرف خدمت به آموزش و پرورش ( فرهنگيان فرهيخته ) اين مرز وبوم مي کند .
 کاري نکنيد که شما هم مديون خانواده محترم ايشان شويد  !
حقوق یک معلم چقدر هست که شما مي خواهيد يک سال 20% آن را هم کم کنيد ؟!
در سايه تدابير دولت يازدهم و حمايت  رهبري ، حالا که اعتماد به تدريج جايگزين التهاب شده، زماني که تشکل هاي مدني و رسانه ها به بالاترين تعامل با مسئولين آموزش و پرورش دست يافته اند ، به چه دليل حالا، شاهد اجراي احکام  قديمي بزرگان آموزش و پرورش مي باشيم ؟!
 چرا حکم افرادي که در بين فرهيختگان جامعه ، بيش از همه ( در بين گروه هاي خود ) به تعقل  و پرهیز از افراط گری و بيش از همه از انحراف و التهاب پرهيز دارند اجراء مي شود ؟!


آقاي وزير !

اجراي احکام گذشته  ، در دولت تدبير و اميد چه معني دارد ؟
1. دستگيري عليرضا هاشمي دبير کل " سازمان معلمان ايران " در آستانه جشن ملي ( توافق هسته اي )
2. دستگيري علي اکبر باغاني دبير کل سابق "کانون صنفي معلمان ايران" و دبير " شوراي هماهنگي کانون هاي صنفي  سراسرکشور " در آستانه جشن ملي ( توافق هسته اي )

3 . دستگيري اسماعيل عبدي دبير کل " کانون صنفي معلمان ايران " در آستانه جشن ملي (توافق هسته اي )

و هم اکنون اجراي حکم (کسر 20% حقوق و فوقالعاده شغل ساير عناوين مشابه ) به مدت يک سال  برای علي پورسليمان ؛ مديريت محترم سايت " گروه سخن معلم" در روز جشن ملي ( توافق هسته اي )

آقاي وزير !
 هنوز مرکب قلم اعتراض فرهنگيان فرهيخته به دستگيري عليرضا هاشمي، علي اکبر باغاني ،اسماعيل عبدي و... خشک نشده است که حکم علي پورسليمان مطرح مي شود .
 آموزش و پرورش ملتهب ما روزي چند بحران را بايد تجربه کند؟!


آقاي وزير !
 به جاي آن که علي پورسليمان به ديوان عدالت اداري شکايت نمايد ، جامعه فرهنگيان فرهيخته از شما انتظار دارند :
* به اين حکم اعتراض نماييد و در جهت ابطال آن بکوشيد .
* به صورت شفاف و صادقانه موانع پيش رو را بيان فرماييد .


آقاي وزير !
چرا تلاش مي شود آرامش نسبي و شکننده اي که در آموزش و پرورشˏ پر تلاطم در سايه تلاش خردورزاني چون علي پور سليمان و ...به وجود آمده است به جو ناآرام و ملتهب تبدیل شود ؟!
کدام تدبير و اميد در اين اقدامات نهفته است ؟!
چه کسانی از این وضعیت سود می برند ؟
البته فرهنگيان داناتر از آن هستند که اسير اين جوسازي ها شوند .

فرهيختگان ضمن حمايت همه  جانبه از همکاران صديق خود از هرگونه شتاب زدگي و اقدامات عجولانه پرهيز مي نمايند تا دچار خسران و زيان مضاعف نشوند .

منتشرشده در یادداشت

                                                          به نام خداوند بخشنده و مهربان


جناب آقای جعفری دولت آبادی

دادستان محترم تهران

سلام
  من فاطمه هاشمی سنجانی دختر علیرضا هاشمی سنجانی هستم . مردی که به خاطر احقاق حقوق خود و دیگر معلمان ۳ ماهی می شود که در زندان به سر می برد . پدرم دبیر کل سازمان معلمانی است که با آنکه مجوز قانونی از وزارت کشور دارد متاسفانه  در دولت مدعی عدالت و مهرورزی غیر قانونی خوانده شد که خوشبختانه اکنون در دولت تدبیر و امید با دعوت از سازمان معلمان توسط وزارت کشور و خانه احزاب به رسمیت شناخته شده و قانونی تلقی می شود . من فرزندی هستم که تمام موفقیتم را مدیون پدرم می دانم. من بدون او امیدی به آینده ام ندارم ، او بود که راه دانشگاه را برایم گشود.
برایم باورش سخت است پدری که فقط فعالیت صنفی داشته است چرا باید به اتهام سیاسی در زندان باشد ؟

چرا اتهام او را امنیتی می نامند؟ مگر این نیست که برای فعالیت سیاسی تعریف درستی وجود ندارد ؟ مگر این نیست که فعالیت صنفی را سیاسی و فعالیت سیاسی را امنیتی می نامید ؟
 عجیب است که برای پدرم که فقط فعالیت صنفی داشته است ، حداکثر مجازات  ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی داده شده است ، یعنی ۵ سال !!!!!!
۵ سال برای مردی که تمام هدفش در جهت ارتقاء کیفیت آمورش و پرورش بوده و هیچ گونه منافع شخصی در فعالیت های او نبوده است . ۵ سال دوری از خانواده . تحملش برایم سخت است . فکرش را بکنید ، این همه دوری یک دختر از پدرش .
می دانم که می دانید ، معلمان در شرایط سختی هستند و مشکلات اقتصادی آنها را از پای در آورده است و خواهان حق خود هستند. اعتراضات این روز های معلمان برای وجود این مشکلات است. اما باید بدانید که تحمل مشکلات مالی خیلی سخت نیست اما آنچه که قابل تحمل نیست خانه بدون پدر است.
ایام عید فطر نزدیک است . در این سال « همدلی و همزبانی » از شما خواهشمندم جامعه و فرهنگیان و البته من و خانواده ام را با آزادی  پدرم به هر طریق ممکن و به استناد هر قانونی که شما صلاح می دانید و از آن اطلاع دارید خوشحال نمایید...
 
 فاطمه هاشمی سنجانی
23تیرماه1394

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور