گروه اخبار /
دکتر الهیار ملکشاهی نماینده مردم شهرستان های کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی ،در گفت و گو با خبرنگار لکنا ضمن مثبت ارزیابی کردن رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سال مزین به نام همدلی و همزبانی ،آن را نشانه حسن نیت و تعامل دو قوه در راستای شعار سال برشمرد و اظهار داشت :واقعیت امر این است که آموزش و پرورش از سال ها قبل مورد کم توجهی قرار گرفته به طوری که پائین بودن اعتبارات تخصیصی به آموزش و پرورش ایران با برخی کشورهای فقیر دنیا برابری می کند و این اصلا شایسته ایران اسلامی نیست ؛ همین بی توجهی در تخصیص اعتبارات ، آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان و خانواده های ایشان را با مشکلاتی مواجه نموده است که بر کسی پوشیده نیست .
رئیس کمیسیون قضائی اظهارداشت :استیضاح کنندگان طرح با هدف دفاع از حقوق و دغدغه به جای معلمان عزیز، این طرح را پیگیری نمودند و برخلاف اظهار نظر برخی افراد،که این استیضاح را سیاسی تلقی می نمودند ، خوشبختانه رای اعتماد مجددِ بالای نمایندگان محترم مجلس به آقای فانی که پس از جلسات متعدد وزیر و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با نمایندگان به خصوص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وتشریح برنامه های در دست اقدام وزارت خانه انجام گرفت ،ضمن رد شائبه سیاسی بودن استیضاح که حق قانونی مجلس است ،نمایندگان را به این نتیجه رساند که در شرایط فعلی ادامه کار فانی صحیح ترین راه حل برای رفع مشکلات آموزش وپرورش است .
نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در خانه ملت معتقداست طرح استیضاح فانی در چند بعد قابل تامل است از جمله :
۱- انعکاس مطلوب مشکلات آموزش و پرورش در سطح کلان و مهم تلقی کردن آن به خصوص در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرموده بودند بودجه آموزش وپرورش باید فرادستگاهی دیده شود . به عبارت دیگر، به نظر می رسد تغییر نگاه حاکمیت به مقوله آموزش وپرورش، که منطقی ،ضروری و خواسته به حق معلمان عزیز است ،در آستانه تحقق یافتن است.
2-ملزم شدن دولت و مجلس جهت تشکیل کمیته ای چند جانبه، شامل معاون رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت آموزش وپرورش و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مشکلات ریشه ای آموزش وپرورش ، اجرای عادلانه قانون خدمات کشوری ،و اهتمام در رفع آن ،مطابق با اقتضائات و امکانات فعلی ،کما این که در دوشنبه گذشته اولین جلسه این کمیته برگزار گردید و قراراست هفته آینده دومین جلسه برگزار گردد .
۳-توجه به معیشت معلمان و بازنشستگان، وضعیت بیمه درمانی فرهنگیان و پائین بودن خدمات قابل ارائه به رغم یدک کشیدن عنوان طلائی نیز پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان ، از مهمترین دغدغه های نمایندگان مردم در مجلس بوده واین که وزارت آموزش وپرورش باید در سه مرحله کوتاه، میان و دراز مدت برنامه و اقدام عملی دراین راستا انجام دهد ، از جمله مطالبات نمایندگان از کمیته چند جانبه است .
به هرحال آرزوی هر ایرانی به خصوص نمایندگان مردم در مجلس و نیز دولت تدبیر و امید،داشتن جامعه ای آباد و شکوفا است که بی تردید مشارکت و همراهی اندیشمندان جامعه ،این مسیر را کوتاه تر خواهد نمود .
لکنا
گروه اخبار /
نمایندگان مجلس دیروز به استیضاح وزیر آموزش و پرورش رای موافق ندادند و علیاصغر فانی در سمت خود باقی ماند. این استیضاح در حالی اتفاق افتاد که طی هفتههای گذشته بسیاری از فرهنگیانی که خود منتقد وضعیت آموزش و پرورش بودند، این کار را به صلاح این مجموعه ندانستند و خواهان ابقای او شدند. با این حال ابقای فانی نیز برای آنها راضیکننده نیست.
بسیاری از فرهنگیان مشکلات فراوانی در سیستم آموزشی کشور دارند و خواهان رفع آن هستند ، اما ماندن فانی در وزارتخانهای که همواره یکی از کلیدیترین و حساسترین انتخابها برای کسب رای اعتماد از مجلس بوده، این فرصت را برای مجلس و دولت فراهم کرد که مشکلات طیف مخاطبان خود را بهتر ببینند و به آن رسیدگی کنند. در جلسه استیضاح دیروز، وزیر آموزش و پرورش به شکلگیری کمیتهای اشاره کرد که قرار است در آن به دغدغههای فرهنگیان و نمایندگان استیضاحکننده رسیدگی شود.
ابوالقاسم خسرویسهلآبادی، عضو کمیسیون آموزش، یکی از اعضای این کمیته است که به فرهیختگان میگوید: «براساس پیشنهادی که در صحن علنی مجلس مطرح شد و به تایید هیاترئیسه مجلس رسید، قرار شد کمیتهای مشترک از معاون رئیسجمهور، سازمان مدیریت و برنامهریزی، وزارت آموزش و پرورش و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی تشکیل شود که نخستین جلسه آن دوشنبه همین هفته برگزار شد.»
وضعیت معیشت فرهنگیان و برقراری عدالت آموزشی در کشور یکی از مباحث مهمی است که از سوی فرهنگیان و مجلس بهعنوان معضلات اساسی آموزش و پرورش دنبال میشود. 13 میلیون دانشآموز، 26 میلیون اولیا و یکمیلیون فرهنگی در کشور جزء مخاطبان مستقیم آموزش و پرورش هستند که تنگناهای مختلف این سیستم که مهمترین آنها مشکلات اعتباری این وزارتخانه است روی آنها اثر مستقیمی دارد. با وجود اینکه وزیر آموزش و پرورش در این جلسه استیضاح گفته است در 22 ماه اخیر سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت 1/ 2 درصد رشد داشته است، اما با این حال ، ایران یکی از پایینترین سرانهها را در بخش آموزش و پرورش دارد که با فقیرترین کشورهای دنیا برابری میکند. این موضوعی است که به گفته خسروی عضو این کمیته مشترک امید است بهزودی حل شود. او میگوید: «در جلسه گذشته این کمیته شخص وزیر و برخی معاونان آموزش و پرورش حضور داشتند و تمامی راههای رفع مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات بحقی که معلمان آموزش و پرورش دارند به صورت دقیق و جامع در فضایی کاملا علمی بررسی شد. یکی از مصوبات این جلسه این بود که در لایحه تنظیم مقررات دولت و برنامه بودجه 94 پیشنهاداتی در مجلس تصویب شد که در صورت اجرایی شدن حدود پنجهزار میلیارد تومان به اعتبار آموزش و پرورش افزوده خواهد شد. قرار شد راههای وصول این اعتبارات از سوی آموزش و پرورش و دولت بررسی و تا جلسه بعدی که هفته آینده است، گزارش شود.» او ادامه میدهد: «مصوبهای دیگر که در این جلسه مطرح شد این بود که پاداش خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش که حدود هزارمیلیارد تومان است و معوقهها در اسرع وقت با کمک سازمان مدیریت پرداخت شود.»
این عضو کمیسیون آموزش معتقد است این کمیته میتواند فعالیتهای مثبتی در راستای حل مشکلات فرهنگیان انجام دهد چراکه سه نهاد مهم تصمیمگیری از دولت و مجلس و خود وزارت آموزش و پرورش در آن حضور دارند و میتوانند راهکارهای خوبی پیدا کنند.
جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش نیز در گفتوگو با فرهیختگان میگوید: «با صحبتهایی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، مقرر شد اقداماتی در جهت رفع مشکل فرهنگیان به شکل زیربنایی انجام شود.» او تاکید میکند: «اما این مشکلات گاه مشکلات سطحی است و گاهی مساله اعتبارات است و قابل رفع سطحی نیست. آنچه که امروز موجب نگرانی قشر عظیمی از فرهنگیان شده این است که ساختارهای موجود در راستای تامین خواسته و شأن و منزلت خودشان نیست. اختلاف فاحشی بین درآمد خودشان با سایر کارمندان دولت میبینند که آن را به حق نمیدانند. رفع این معضل نیازمند یک جراحی عمیق در کالبد آموزش و پرورش و سایر ساختارهای دولت است.» حال باید دید این سه نهاد مهم تصمیمگیری در بودجه که عضو این کمیته هستند خواهند توانست کمی از مشکلات معیشتی معلمان بکاهند.
روزنامه فرهیختگان
آذربایجان غربی
سرانجام و پس از دوبار کارت زرد ، برگزاری جلسات غیرعلنی ، سه بار طرح استیضاح فانی و پرسش های متعدد نمایندگان و... جلسه اسیتضاح فانی در صحن علنی مجلس برگزار گردید .
این نشست فرصت خوبی بود تا نظرات ، انتقادات و پیشنهادها در عرصه افکار عمومی و بدون ممیزی مطرح شده و بار دیگر مشکلات و مسائل این وزارتخانه مادر « تیتر یک » رسانه ها شود .
به نظر می رسید موافقان استیضاح از یک منظر شعاری و احساسی سعی در بیان مطالبات و خواسته های معلمان داشتند .
مخالفان استیضاح نیز با استناد به اعداد و ارقام و نیز بیان محدودیت ها و موانع سعی می کردند تا به نوعی پاسخی بر مشکلات پیش روی آموزش و پرورش و معلمان بیابند .
به نظر می رسید در میان موافقان استیضاح ، این تنها آقای عثمانی نماینده بوکان بود که سعی می کرد واقعیات و خواسته های معلمان را به صورت منطقی و دردمندانه به گوش همه برساند .
او از کم تحرکی وزیر سخن می گفت . از تفاوت میان وزیر بهداشت و دوندگی های بی امان آقای هاشمی برای دفاع از وزارتخانه اش و نیز نشست های پی در پی با نمایندگان و حتی نمایش پاورپوینیت در مجلس برای اقناع آنان جهت توجه بیشتر و در نتیجه اختصاص منابع بیشتر ...
نکته مهم در سخنان آقای عثمانی ، دفاع از کلیت عملکرد دولت تدبیر و امید بود و این که ابقای وزیر به وجهه این دولت در میان افکار عمومی صدمه خواهد رساند .
آقای عثمانی نسبت به آینده آموزش و پرورش و معلمان هشدار داد و این موضوعی است که باید مورد تامل جدی و موشکافانه مسئولان ، برنامه ریزان و حتی جامعه قرار بگیرد اگر چه سخنان ایشان که از ژرفای وجودش بر می خاست با تمسخر برخی از نمایندگان حاضر روبه رو می شد ...
از نکات مهم دیگر که آقای تاجر گردون نماینده دیگر و در مخالفت با استیضاح به میان آورد این بود که آقای فانی شخصیتی فرهنگی است و به قولی شومن ( showman ) نیست !
شاید اشاره او به وزرایی بود که با فن بیان و... سعی در قلب واقعیات و عوام فریبی داشتند و البته در بسیاری از موارد موفق نیز بودند !
یکی از نکات مهمی که آقای مصباحی مقدم در مخالفت با استیضاح بین داشت عدم بهره گیری آقای فانی در استفاده مناسب و فراگیر از ابزار رسانه بود و از این جهت شاید خدمات او بزرگ نمایی نشده اند !
نمایندگان موافق استیضاح دائما تاکید می کردند که این استیضاح ریشه های سیاسی ندارد و مساله ای صنفی است . شاید این واکنش نمایندگان پاسخ به انتقادات فعالان تشکل ها و معلمان بود که خاستگاه مطالبات استیضاح کنندگان را برگرفته از اهداف شخصی و سیاسی معرفی می نمودند و البته مسبوق به سابقه و قرین به واقعیات بود .
از سوی دیگر ، عدم رای اعتماد به آقای دکتر نجفی که مورد وثوق و اعتماد فرهنگیان سراسر کشور بود شاید این حس را به مجلس منتقل کرده بود تا نمایندگان موافق استیضاح با اجتناب از ادبیات سابق به گونه ای خواسته های خود را از منظر " صنفی " و " معلم پسندانه " بیان کنند .
هر چند این کنش با توجه به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه ، امری قابل پیش بینی بود .
با مطرح شدن بحث « انتصابات » و نیز « دخالت های غیرقانونی » برخی نمایندگان مجلس در موضوع عزل و نصب ها که با اصل تفکیک قوا در قانون اساسی تباین و تضاد دارد ؛ نمایندگان موافق استیضاح سعی می کردند که خیلی وارد این موضوعات و مباحث نشوند و همان گونه که قبلا نیز بیان شد دفاع آنان از استیضاح بر مبنای دفاع از معلمان و منزلت از دست رفته آنان و نیز اشاره به کاستی های مناطق محروم و...بود و این نشان می دهد که " رسانه " می تواند ابزار و کنترل مناسب وبازدارنده ای در مورد برخی رفتارها باشد .
( این نکته باید مورد توجه بنیادین همه به ویژه فرهنگیان و معلمان قرار گیرد که متاسفانه شواهد و قرائن حاکی از قوی بودن فرهنگ شفاهی در میان آنان است )
این واقعه ای مهم است و این که نمایندگی مجلس ، امانتی است که از سوی موکلان بر عهده آنان گذاشته شده است و هر موقع بخواهند می توانند این قرار داد را فسخ نمایند ضمن آن که به مدد رسانه و شبکه های اجتماعی وضعیت مانند سابق نیست و گفتار و عملکرد آنان حتی اگر غیرعلنی نیز باشد در مسند قضاوت و داوری عموم قرار خواهد گرفت و آنان باید در این زمینه پاسخگو باشند .
از نکات مهم دیگر این جلسه این بود که برخی از نمایندگان به نقش ضعیف مجلس در پیگیری مطالبات آموزش و پرورش و معلمان اذعان داشتند ( سخنان آقای عثمانی ) و این حس « خود انتقادی » باید به یک « فرهنگ » در میان جامعه و مسئولان تبدیل شود .
بر خلاف انتظار ، در آخرین بخش که مربوط به سخنان وزیر آموزش و پرورش بود ؛ آقای فانی از زمان 30 دقیقه که در اختیار او قرار گرفته بود فقط حدود 9 دقیقه به ایراد سخن پرداخت .
شاید مطالب مهم و قابل ذکر قبلا بیان شده بود اما آقای فانی نباید فراموش می کرد که این زمان متعلق به او نیست !
این زمان اختصاص یافته ، بهترین فرصت برای سخن گفتن و گفت و گو با جامعه و سایر مسئولان است و انتظار معلمان این بود که صدای حق طلبانه و عدالت خواهانه خود را از زبان وزیرشان بشنوند و زمان جلسه به بحث های تکراری و کلیشه ای نگذرد .
البته در یک نگاه بدبینانه ، معلمان ممکن است این گونه قضاوت کنند که همه چیز از قبل هماهنگ شده بود و این جلسه ای فرمایشی بوده است !
و اما سخن آخر :
« گروه سخن معلم » بر اساس رسالت و ماموریت رسانه ای و حرفه ای خود در این مدت که اسیتضاح آقای فانی مطرح شده بود سعی نمود تا نظرات و ایده های گوناگون مطرح شود .
« گروه سخن معلم » با برخی فعالان تشکل های معلمی به گفت و گو نشست و به بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و کارنامه وزارت آقای فانی با توجه به شرایط و امکانات موجود پرداخت .
باور ما همواره در این رسانه بر این بوده است که در نقد یک پدیده و جریان نباید « نگاه مطلق انگارانه و یا سیاه و سفید » داشت و ما همواره از جریانات افراطی و تندرو ضربه خورده ایم .
ضمن آن که نباید آن گونه دچار انفعال و پس روی شد که « صورت مساله » به فراموشی سپرده شود .
در نقد و نقادی هم باید به نقاط مثبت و قوت پرداخت و هم به نقاط منفی و ضعف ضمن آن که باید منطقا به یک راهکار عملیاتی نیز منتج شود .
یکی از نکاتی که حتی در گفت و گو با فعالان تشکل ها مورد تاکید قرار گرفت « تیم کاری و حلقه اطرافیان فانی » است .
بارها عنوان شده است که ستاد وزارت آموزش و پرورش و برخی از زیرمجموعه ها با دولت تدبیر و امید و حتی برنامه های آقای فانی همراه و هماهنگ نیستند .
به عنوان نمونه ؛ در گفت و گوی سخن معلم با عضو کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان به صراحت از دو مجموعه نام برده شد : " سازمان پژوهش و برنامه ریزی و دانشگاه فرهنگیان " ( این جا )
پرسش ما این است که عملکرد و برون داد حدود 20 مشاوری که آقای فانی را احاطه کرده اند چیست ؟
برون داد و عملکرد واقعی آقای محمدیان به عنوان رئیس یک سازمان راهبردی در آموزش و پرورش و زیرمجموعه ایشان برای آموزش و پرورش و معلمان چه بوده است ؟
( در ذکر عملکرد آقای محمدیان به عنوان نمونه به یک مورد اشاره می شود :
ایشان زمانی که مراحل تکوین و تدوین سند تحول بنیادین در جریان بود در مصاحبه ها و گقت گو ها از ضرورت تشکیل « سازمان نظام معلمی » سخن می گفت و حتی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا چنین عنوان کرده بود : " این طرح را بنده مطرح کردم و هنوز امکان تشکیل آن فراهم نشده است... " اما در نسخه نهایی که " سازمان نظام معلمی " حذف شد ، آقای محمدیان هیچ گونه موضعی اتخاذ نکرده و از کنار آن گذشتند ! )
چرا پس از گذشت دوسال از وزارت آقای فانی و دولت تدبیر و امید ، « بخش ستاد دانشگاه فرهنگیان » باید در اختیار کسانی باشد که هیچ گونه پای بندی به برنامه های وزیر و آقای روحانی ندارند ؟!
برخی از گزارش ها حاکی است که برخی از مدیریت های ستادی در وزارت آموزش و پرورش با آقای فانی جلسه می گذارند و گزارش مکتوب آن را در اختیار برخی از وزرای قبلی می گذارند !
در زمانی که طرح اسیتضاح وزیر مطرح بود برخی از اطرافیان ایشان با برخی از مصاحبه ها و گفت و گو ها سعی می کردند که خود را« آلترناتیوی مناسب » و " عموم پسند " برای مسئولان دولتی و حتی جامعه معلمان معرفی کنند !
چندی پیش « دبیراول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس » چنین گفته بود :
" مدیران وزارتخانه با همراهی مدیران استانی و شهرستانی شروع به برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور کردند و با سند میگویم که در برخی از شهرستانها، معاونان روسای آموزش و پرورش در تجمعات نقش کلیدی داشتند که معلمان در این تجمعات خواهان استیضاح وزیر شدند."
اساسا چرا آقای فانی باید چنین زیرمجموعه ای را دور خود جمع کند و « ضربه پذیری » خود را این گونه و به صورت غیرمنطقی و حتی غیرعقلانی افزایش دهد ؟!
« گروه سخن معلم » از آقای فانی می خواهد تا این گونه موارد را به صورت منطقی و همه جانبه نگر مورد دقت و تامل قرار دهند و هیچ گاه فراموش نکنند که بیشترین ضربه از نزدیکان و اطرافیان ، عاید هر فرد می شود تا دشمن مقابل !
توصیه گروه سخن معلم که قبلا نیز بیان شده است این است که ارتباطات عمومی خود را با بدنه فرهنگیان و معلمان افزایش دهند .
با مدیران مناطق ، نواحی و حتی مدیران مدارس و اگر مقدور باشد با نمایندگان معلمان در مناطق جلسات و نشست های چهره به چهره داشته باشند .
انجام این برنامه در تقویت وجهه و شان ایشان تاثیر به سزایی خواهد داشت و بسیاری از پیش داوری ها و قالب های ذهنی را تعدیل خواهد نمود .
و اما نکته مهم دیگر ، حضور پر رنگ کابینه تدبیر و امید در جلسه استیضاح بود .
این همراهی نشان داد که دولت تدبیر و امید نگاهی راهبردی و قابل تامل نسبت به مقوله آموزش و پرورش و معلمان دارد و باید از آن استقبال نمود .
اما پاشنه آشیل این بحث ها همان حکایت کهنه و واقعی " تبعیض " است .
فرهنگیان و معلمان کمبودها ، کاستی ها و موانع را می پذیرند اما با عدم اجرای قانون و اهمال در آن نمی توانند کنار بیایند .
بارها عنوان شده است در حالی که برون داد و یا بازده دوایر اداری و دولتی در حد تقریبا یکسان و مشابهی قرار دارد فلسفه این همه پرداخت های متفاوت ناشی از چیست ؟
چرا باید سایر کارمندان دولت از تسهیلات و مزایایی برخوردار باشند اما معلمان حتی از تسهیلات قانونی به بهانه فقدان اعتبارات و... بی نصیب باشند ؟
این جاست که دیگر منطق و آمار و ارقام و... نیز کم می آورد و گوش ها را برای شنیدن سخنان ناشنوا می کند ...
دولت تدبیر و امید باید برای این وضعیت باید چاره ای بیندیشد و با اصلاح و یا تعدیل قانون و برخی اقدامات جبرانی ، راه را بر استفاده فرصت طلبان و عوام فریبان مسدود کند .
چنین باد .
گروه اخبار /
فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، درباره جلسه امروز استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس اظهار داشت: از حسن اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس که نشان دادند؛ مشکل آموزش و پرورش را در جای دیگری میبینند نه شخص وزیر تقدیر و تشکر میکنم.
وی افزود: از اینکه این استیضاح باعث شد؛ مسائل آموزش و پرورش از تریبون مجلس در عرصه عمومی کشور مطرح شود تا شاید طرح این مسائل پایهای برای ایجاد یک عزم ملی برای حل معضلات آموزش و پرورش باشد، از نمایندگان استیضاح کننده نیز تشکر میکنم.
دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ادامه داد: از آقای فانی که به خوبی از مظلومیت آموزش و پرورش دفاع کردند، ضمن تقدیر و تشکر می خواهیم با قوت و سرعت بیشتری جمع همکاران خود را بسیج کرده تا رهنمودها و برنامههای ریاست جمهوری در حوزه آموزش و پرورش را هرچه زودتر عملیاتی کنند.
کمیجانی تصریح کرد: در هر صورت آن چیزی که برای ما محرز شد، این است که دولت و مجلس باید متحدانه برای حل مشکلات آموزش و پرورش همکاری داشته باشند و در حل معضلات آموزش و پرورش نگاه های سیاسی خود را کنار بگذارند و به طور عملی در پی حل مشکلات این نهاد انسان ساز باشند.
ایلنا
گروه اخبار /
جلسه بررسی طرح استیضاح علی اصغر فانی٬ حاشیههای مختلفی داشت که برخی از آنها به شرح زیر بود.
- همزمان با شروع فرآیند استیضاح و نطق موافقان استیضاح تشکیل حلقههایی از نمایندگان دور وزرا به صورت ملموس قابل مشاهده بود و نمایندگان در حال بحث و تبادل نظر و ارائه نامه به وزرا بودند.
- جهانگیری، نوبخت و قاضیزاده افرادی بودند که تعداد بیشتری از نمایندگان در حال مذاکره با آنها بودند.
- از دلایل عجیب قادرمرزی در مخالفت با فانی٬ یادآوری حادثه شینآباد بود که به گفته وی «در همه مدارس ما کپسول اطفای حریق وجود دارد٬ اما در شین آباد نه معلم ما و نه دانش آموز ما طرز استفاده از کپسول آتشنشانی را نمیدانست.» حال آنکه این حادثه مربوط به دوره وزارت حاجیبابایی و دولت احمدی نژاد بود.
- یکی از دلایل نادر قاضی پور در نطق مخالفت خود با وزیر آموزش و پرورش این بود که آقای فانی تعدادی مسئول گذاشته که حتی خود او را قبول نداشته و پشت سرش حرف میزنند.
- محسن علیمردانی از دیگر مخالفان فانی بود که در دلیل خود استعفای مدیران آموزش و پرورش برای انتخابات مجلس را ذکر کرد!
- محمود شکری از اقدام وزیر آموزش و پرورش برای هماهنگی این نماینده با فرماندار رضایت نداشت و گفت: «شما وقتی رای میگرفتید با نمایندگان کار داشتید٬ اما حال که نوبت بیان مشکلات رسیده٬ میگویید با فرماندار هماهنگ کنید.»
- سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات٬ محمود گودرزی، وزیر ورزش٬ محمود واعظی وزیر ارتباطات٬ سیدحسن قاضیزاده وزیر بهداشت٬ محمد فرهادی وزیر علوم٬ حسین دهقان وزیر دفاع٬ مسعود سلطانیفر معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی٬ علی صالح معاون پارلمانی٬ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت٬ محمدرضا صادق مشاور رسانهای رئیسجمهور٬ ولیالله سیف رئیس کل بانک مرکزی٬ محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید معاون رئیسجمهور٬ حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه و رضا طلایینیک از جمله همراهان فانی در جلسه استیضاح فانی هستند.
- غلامرضا تاجگردون در بخشی از نطق خود در مورد شخصیت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد وی همواره یک رفتار فرهنگی داشته و فانی شومن (Showman) و خالیبند نیست که این جمله تاجگردون با فریادهای حمایتی نمایندگان و موافقان فانی همراه بود.
-غلامرضا مصباحیمقدم در نطق خود در دفاع از وزیر آموزش و پرورش با خواندن شعری مشهور گفت که «گنه کرد در بلخ آهنگری - به شوشتر زدند گردن مسگری» که این جمله وی با فریادهای احسنت احسنت نمایندگان همراه بود.
ایلنا
گروه اخبار /
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی افراد زیر از دولت علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند:
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات٬ محمود گودرزی وزیر ورزش٬ محمود واعظی وزیر ارتباطات٬ سیدحسن قاضیزاده وزیر بهداشت٬ محمد فرهادی وزیر علوم٬ حسین دهقان وزیر دفاع٬ مسعود سلطانیفر معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی٬ علی صالح معاون پارلمانی٬ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت٬ محمدرضا صادق مشاور رسانهای رئیسجمهور٬ ولیالله سیف رئیس کل بانک مرکزی٬ محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید معاون رئیسجمهور٬ حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه و رضا طلایینیک از جمله همراهان فانی در این جلسه هستند.
گروه اخبار /
مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش را از ساعت 8 صبح امروز شروع نمود .
پس از صحبت های موافقان و مخالفان و نیز وزیر محترم آموزش و پرورش ، رای گیری آغاز گردید .
نتیجه آراء امروز در موضوع " استیضاح وزیر آموزش و پرورش " به شرح زیر است :
موافقان 76 رای
مخالفان 167 رای
ممتنع 13 رای
در نتیجه آقای فانی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی گردید .
پایان پیام /