صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

 وزیر و معاونان او شهامت دفاع از برنامه و اقدامات دولت را ندارند و مرعوب گفتمان معیشت محور شده اند/ اعتراضات سیاسی است و معیشت و افزایش حقوق بهانه است  / رییس جمهور گفت "حق اعتراض معلمان را به رسمیت می‌شناسم" فعالان معلمی هورا کشیدند و بارها به این سخن رییس جمهور  را بولد کردند/ هر چه مسئولان دولتی نرم تر سخن بگویند عده ای از همکاران درشت تر سخن می گویند/ بیشتر اعتراضات از جنس تحریک و داد و قال و تبلیغ سیاسی و انقلابی است/ ایجاد رابطه بین فیش حقوقی نجومی و اختلاس و املاک نجومی با بودجه آموزش و پرورش و حقوق معلمان تحریکات عوام فریبانه است/  در دل خاورمیانه آشوب زده تا آینده ای دور،  اولویت دولت ها ،امنیت مردم و حفظ مرزها و تهیه نان و آب و برق مردم است / کشوری را نشان بدهید که بودجه دولتی آموزش و پرورش از بودجه نظامی و امنیتی و تامین اجتماعی و... بالاتر باشد/ فعالان نباید نقش اسب تروای اصولگرایان تندرو را بازی کنند/  اینکه با خشم و غضب پرچم مطالبه محوری را بالا ببریم و فریاد بزنیم و خواسته های حداکثری را توی سر دولت بکوبیم ، راه به جایی نمی بریم / نشان دادن عکس مدارس کپری و شلوارهای وصله دار تقلید از تبلیغات انقلابیون دهه 40 و 50 به سبک صمد بهرنگی است/ این که معلم کاملا ثابت و منفعل باشد و دولت حقوقش را چند برابر کند اجرایی و عقلانی نیست / دولت ها نهایتا به این نتیجه می رسند  که نسبتی بین افزایش حقوق کارکنان و افزایش کارآمدی آنها وجود ندارد/ احتمالا دولت به این جمع بندی  می رسد که ریشه مشکلات ، استخدام رسمی یک کارمند برای مدت 30 سال و پرداخت بازنشستگی مادام العمر از خزانه دولت و امنیت شغلی آهنین او  است

منتشرشده در اقتصاد

سخنان نماینده شهرستان شبستر در مورد آموزش و پرورش و فرهنگیان  گروه اخبار/

آقاپور نماینده مردم شبستر در نشست هم اندیشی بانوان فرهنگی با گرامیداشت قیام خونین ۱۷ شهریورماه گفت: ۱۷شهریور ماه یکی از ایام مهم و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که منجر به پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ شد.

وی جایگاه آموزش و پرورش را در کشور با اهمیت دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه پایدار و همه جانبه کشور است و برای دست یابی به توسعه پایدار باید به آموزش و پرورش به‌ویژه آموزش ابتدایی توجه ویژه‌ای شود.

آقاپور افزود: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی بسیار موثر است و توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین وظایف همه مسئولین است.

نماینده مردم شهرستان شبستر اظهار داشت: کار فرهنگی در جامعه نیازمند پایداری فکری، زمان و هزینه است و اهداف استکبار جهانی بر محور کار فرهنگی و تبلیغاتی برنامه ریزی می شود.

وی تصریح کرد: زنان در فرهنگ سازی و رشد فرهنگ جامعه بیشترین نقش را دارند و عمده ترین و تاثیرگذارترین عناصر مبارزه با ضد فرهنگ ها هستند.

آقاپور اضافه کرد: ۵۰ درصد مخاطبان جامعه خانم ها هستند و حضور فعال آنها در صحنه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و… در توسعه و پیشرفت هر شهر و روستا تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان شبستر در ادامه با تاکید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان، از ارایه پیشنهادی به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی برای حل این مشکل در برنامه ۵ ساله ششم توسعه خبر داد.

وی از بانوان فرهنگی شهرستان خواست تا کمیته و هیئت ۷ نفره را تشکیل داده و برنامهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را برای خود تعریف کنند و از این طریق خواسته های بانوان فرهنگی شهرستان را با نماینده مطرح، مطالبه و پیگیری نمایند.   

نماینده مردم شبستر درپایان از تلاش های بی وقفه مجموعه آموزش و پرورش تقدیر و تشکر نموده و توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین دغدغه ها و وظایف نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانست.

تاکید بر حضور همه جانبه بانوان فرهنگی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و….،اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاه ها و فرزندان فرهنگی، تکریم و ارتقای جایگاه معلمین در سطح جامعه، صیانت از حقوق بانوان در جامعه، احداث مجتمع رفاهی خدمانی برای فرهنگیان در شهرستان، احداث خانه خیرین در سطح شهرستان و…. از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

شبستر نیوز

منتشرشده در بازنشستگان

هدف تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نوین تربیت دانش آموزانی است که بتوانند شهروند متعهد و مسئولی برای جامعه خود باشند/ آیا دبیران و آموزگاران ما چنین رسالتی برای خود قائل هستند یا خیر / به راستی چرا اوقات فراغت ایرانیان به طوراعم و اوقات تعطیلی یا آزاد دانش آموزان در مدرسه به طور اخص تا این حد خطرخیز و آسیب زا و استرس زا است/ ما باید ریشه اساسی این معضل مزمن و هزینه زا را نخست درخانواده و سپس در دستگاه تعلیم و تربیت و نوع آموزش آنها جست و جو کنیم/ چرا دانش آموزی که از یک تا سه و گاه تا چهار سال با همسالان خود به نوعی زندگی می کند و خانه دوم او هست نه برای بهداشت خود و همکلاسی های خود نه برای آرامش خود و دوستانش و نه برای حرمت و گفت وگوی آرام و بدون فریاد و اهانت و نه برای حق کسب اجازه از همسالان خود برای استفاده از وسایل آنان ارزش واحترام و حقی قایل نیست/ بهترین آزمون برای موفقیت نظام تعلیم وتربیت در تربیت شهروند مسئول در زمان استراحت و وقت آزاد آنان است/ تعلیم و آموزش و از همه مهمتر تمرین مدارا تمرین بردباری و شکیبایی و تمرین دیگرپذیری و دوستی و مهر در عین تمایزات و اختلافات ضرورت تحقق شهروندی و انسان شهروندمدار است

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/

جمعی از فرهنگیان و معلمان سراسر کشور چهارشنبه (۱۷ شهریور ۹۵) با دکتر محمود احمدی نژاد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از فرهنگیان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف پرداختند.

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد

پایان گزارش/

گروه اخبار/ درس « تفکر و سواد رسانه ای » از سال تحصیلی جاری در مدارس و در پایه دهم تدریس خواهد شد .

با توجه به اهمیت این موضوع ؛ « صدای معلم » اخیرا انتقاداتی را متوجه نوع نگرش مدیران آموزش و پرورش و معلمان نسبت به این درس نموده است . ( این جا ) و ( این جا )

عملکرد روحانی در مورد آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان و تیکی تاکای مجلس و دولت  تیکی تاکا چیست؟
تیکی تاکا بازی مبتنی بر پاس‌های مداوم و حفظ مالکیت توپ به هر ترتیب است.
در مجلس گذشته هر زمان که معلمان نسبت به وضع موجود خود اعتراض می کردند مجلسیون دولت را متهم می کردند که برنامه ی خود را برای تحول وضعیت معلمان به مجلس ارائه نمی دهد؛ دولت هم به خاطر بار مالی مدعی بود که این مهم با مجلس وقت آن زمان قابل اقدام نیست.

این کش و قوس آن قدر ادامه داشت تا عمر مجلس پیشین به پایان رسید .

با شروع به کار مجلس همسو با دولت نیز شاهد همین روند با منزلت و معیشت معلمان هستیم. مجلس از خود سلب مسئولیت می کند و وعده پایان سال نود شش را می دهد ، دولت هم با وجود وصول میلیاردها دلار طلب مالی اظهار بی پولی می کند حتی حداقل همانند خیلی از وزارتخانه ها که چندین منبع درآمدی علاوه بر بودجه سالانه خود دارند یک منبع درآمدی مستقیم برای آموزش و پرورش در نظر نمی گیرد.( همانند درصدی حداقلی بر عوارض واردات)
معلمان در این بازی تیکی تاکای حرفه ی دولت و مجلس هیچ عایدی نداشته و از قرار معلوم نخواهند داشت.
متاسفانه در دولت قبل و این دولت گروه های از گذشته تا حال حقوق های آن چنانی می گیرند و حتی گروهایی هم در همین دولت بدون هیچ اعلامی به صورت چراغ خاموش افزایش حقوق پیدا می کند.
راستی چرا؟
چون در یک گروه شاهد سیل مهاجرت این کارمندان به کشورهای کانادا و استرالیا بودیم و این اقدام فقط تلاشی برای جلوگیری از ادامه این روند بود و یا همچون گروهی دیگر خود دستی بر منابع مالی ملت داشتند و متاسفانه امروزهم که شاهد هستیم با اجرای شدن دولت الکترونیک دیگر کار چندان خاصی ندارند .
حتی یک صورت حساب ساده گرفتن را هم برای ارباب رجوع خود به صورت رایگان انجام نمی دهند و مراجعه کننده را به سمت خودپرداز با کارمزد معلوم هدایت می کنند.
این وسط دل فرهنگیان به چه چیز این دولت خوش باشد؟
راستی یک سوال ساده از رئیس جمهور می بایست پرسید :
چرا یک معلم با 20 و حتی 30 سال سابقه به اندازه یک کارمند کم سابقه خیلی از ارگان ها و سازمان ها حقوق و مزایا و حق بازنشستگی دریافت نمی کند؟ (مثلا بانک، بیمه ، نفت، نیرو و ...)
آن همه وعده و شعار کجا رفت آقای روحانی ؟
جناب روحانی !

می دانید معلمان هنوز هم سرویس مدارس خود هستند !
یادتان هست در مورد فصل سوم قانون اساسی گفتید: عدالت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید هر سه مورد توجه قرار گیرد. در عدالت اجتماعی حمایت از محرومین باید در اولویت باشد، کسانی که حقوق ثابت دارند کارمندان، کارگران مورد توجه قرار گیرند و ...
این اولویت شما بود ؟!
شاید هم فکرمی کنید با این وضعیت فرهنگیان پس از سه سال هنوزاز طرف جامعه فرهنگیان مورد حمایت قرار می گیرید؟
کمی به نظر سنجی ها مراجعه کنید !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 20 شهریور 1395 20:06

اندر حکایت دانشگاه فرهنگیان !

در ولایات ایران سپردن مدیریت ها به متخصص و اهل فن چیزی مثل سیمرغ یا پری نایاب است/ هیچ چیز جای خودش نیست/ حکایت دانشگاه فرهنگیان از همه جانکاه تر است/ در ترکیب هیئت امنای دانشگاه کسی از مدرسان و  درد آشنایان دانشگاه نیست ؛ پس چه تصمیمی ،کی، برای چه کسی و چرا اتخاذ می شود معلوم نیست/ آن مرد کوتاه قد تاریخی برای اینکه نوآوری کند رئیس هیئت امنا را رئیس جمهور در نظر گرفت/ بسیاری از استاندارها حتی نمی دانند که رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان هستند / این تیم ریاست غریبه شترگاوپلنگی (در زبان فارسی همان زرافه است) درست کرده اند که نه شتر است نه گاو است نه پلنگ/ نه تربیت معلم است با آن استادان موقر و دارای کاریزمای شخصیت ، نه مدرسه است با شیطنت و هیاهوی بچه ها ، نه دانشگاه است با آن اسم و رسم و آن عالم خاص (این قسمت را آهسته می گویم در خفا بسیاری از هیئت رئیسه مخالف تربیت معلم اند)

منتشرشده در یادداشت

سواد رسانه ای در دنیای امروز به دنبال نقد کارکردهای رسانه ها است که هدف آنها تامین هژمونی فرهنگی، تعمیم فلسفه سیاسی و حفظ قدرت هایی است که خود این رسانه ها محصول آنها هستند/ ر حال حاضر ، نه مدیران وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن معلمان شناخت چندان و یا درستی از " رسانه " ندارند/ گاه غالب مدیران وزارت آموزش و پرورش در همه سطوح به رسانه به مثابه " روابط عمومی " است/ انتظار نهایی او از صدای معلم ، پاک کردن صورت مساله بود/ هر چه به سطوح بالای آموزش و پرورش می رویم ، وضعیت پیچیده تر و چندبعدی می شود/ این مدیران حتی جرات و یا شهامت مکتوب کردن نظرات شفاهی خود را نیز ندارند / این نوع نگاه مدیران به رسانه به طور طبیعی تاثیر خود را بر روی برنامه ها و سیاست گذاری ها نیز می گذارد/ از زمانی که بحث سواد رسانه ای مطرح شده است ؛ چه میزان از آموزش های ضمن خدمت معلمان به این موضوع اختصاص داشته است / وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سواد رسانه ای معلمان چه تدابیری اندیشیده است / مسئولان وزارت آموزش و پرورش در محتوای آموزش های ضمن خدمت تا چه حد به " تفکر انتقادی " و " فرهنگ گفت و گو " پرداخته اند / تا چه زمانی باید محتوای آموزش های ضمن خدمت معلمان باید عناوین تکراری ، غیرمرتبط و بعضا ایدئولوژیک باشد/ رفتار و کنش  برخی از معلمان در نظرات آیینه تمام نمایی از عملکرد و کارنامه مسئولان است/ معلمی که با ادبیات غیرفرهنگی توام با خشونت و بعضا برخاسته از فرهنگ لمپنیسم و فحاشی و... اقدام به ارائه نظر خود می کند ، مسئولان را باید به تفکر وادارد که چرا چنین است/ مسئول و یا مدیری که خود فهم درست ، به روز و جهانی از سواد رسانه ای ، ماهیت رسانه و سایر کارکردهای آن  ندارد چگونه می تواند به معلمان روش تعامل با رسانه را آموزش دهد/ مدیری که از رسانه گریزان است و ترجیح می دهد در یک جاده صاف و قابل پیش بینی راه برود و کسی به او نگوید بالای چشمش ابروست .... ؛ چگونه می تواند مفاهیم دنیای جدید را در عصر رسانه به معلمان نشان دهد / این همان فضای نظارتی یک رسانه است که انسان متوجه خطای خود می شود/ مشکل از ماست ؛ چون که ما تعاملی با رسانه ها نداریم و دچار ترس از رسانه هستیم/ گر معلمان به قدرت و کارکرد رسانه آگاهی یابند و بتوانند از ظرفیت های رسانه  به صورت منطقی و مستمر در جهت بهینه سازی سیستم و تصحیح عملکرد استفاده کنند شاید دیگر آن مدیرانی که بر اساس شایسته سالاری ( meritrocracy ) در آن جایگاه قرار نگرفته اند با چالش های جدی مواجه شده و خود را ناگزیر به پاسخ گویی در حوزه مسئولیت ها و اختیارات بدانند و یا ناچار باشند که جای خود را به افراد کاردان و مسئولیت پذیر بسپارند

منتشرشده در آموزش نوین

جنا ح هاي مختلف در تلاش براي بهره برداري از هياهوي ايجاد شده، يکديگر را به فضاسازي و اتهام زني متهم مي کنند/ صندوق ذخيره فرهنگيان از اهداف اصلی خود که افزايش قدرت مالي دوران بازنشستگي فرهنگيان بود، منحرف شده و با بحران جدي مواجه شده است/ عدم شفافيت در مسائل مالي و نبود نظارت کافي کارنامه غير قابل قبولي از عملکرد صندوق ارائه داده است/ بسياري از ابهامات و نابه ساماني هاي کنوني به عملکرد ضعيف و غير شفاف هيات امنا، هيات مديره و مدير عامل صندوق ذخيره فرهگيان بر مي گردد/ بخشي از ضعف ها و کاستي هاي موجود در صندوق ذخيره به عهده هيات امناست/ هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان از نظر نظارتي نقش مجمع عمومي را به نيابت از سهام داران دارد/ نگاهي به ترکيب هيات امنا و اعضاي هيات مديره و سوابق تحصيلي و اجرايي آنان خود گوياي بخشي از مشکلات و ضعف هاي موجود در صندوق ذخيره فرهنگيان است.چرايي انتخاب بعضی از اعضاي فعلي هيات امنا حکايتي تامل برانگيز دارد/ بعضي از اعضاي انتصابي هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان پس از سکوتي معنا دار، عملکرد مدير عامل صندوق را در سه سال اخير مثبت و قابل دفاع مي دانند و معتقدند که اختلاسي رخ نداده است/ امروز ، هيات امنای صندوق ذخيره فرهنگيان حتي در انجام ابتدايي ترين مسؤليت خود به عنوان يک نهاد نظارتي ناتوان است و اعضاي هيات امنا بهتر است به جاي استراتژي فرار به جلو و فرافنکي نسبت به وظيفه نظارتي خود پاسخ گو باشند / پرداخت پاداش به مديران مجموعه نيز بايد بر اساس قانون تجارت باشد. پرداخت پاداش هاي کلان به مديراني که با عملکرد ضعيف خود باعث کاهش و ركورد سودآوري صندوق ذخيره فرهنگيان شده اند، با قانون تجارت منافات دارد/ بخشي ديگري از ضعف ها و کاستي هاي موجود در صندوق ذخيره فرهنگيان به عهده نمايندگان مجلس و دستگاه هاي نظارتي مي باشد ؛ چرا که به وظيفه قانوني و نظارتي خود به درستي عمل نکرده اند

منتشرشده در اقتصاد

این روزها خبری از اعتراض یا درخواست لغو ممنوعیت ادامه ی تحصیل فرهنگیان نیست/ اراده ای محکم برای جلوگیری از رشد علمی معلمان،مانع ادامه تحصیل مان شده است/ برای زحمت شبانه روزی یک معلم، نه؛ بلکه یک شهروند ارزش قایل شوید/ خیلی راحت می گویند : نه / نمی خواهم مدرکم اعمال شود، فقط می خواهم ادامه تحصیل بدهم/ بگذارید با خیالی راحت شروع فصل تحصیل را آغاز کنم و سرکلاس فرزندان تان آرامش داشته باشم 

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور