صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پی گیری رتبه شغلی سال 95

کردستان

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

رییس بازرسی وزارتخانه

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

ابراز تاسف

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

بررسی عملکردم در این سال ها نشان می دهد که چگونه در کمتر از دو سال آموزشگاه از هر لحاظ رو به پیشرفت گذاشت/ این آموزشگاه هم اکنون از لحاظ تجهیزات، وسایل آموزشی، عمرانی، شکل و ظاهر ساختمان و ... به هیچ وجه قابل مقایسه با سه سال گذشته نیست و با بررسی عملکرد مالی آموزشگاه به خوبی نشان دهنده ی میزان رضایت اولیا و موفقیت بنده در جلب مشارکت مالی اولیا و خیرین بوده است/ در سال تحصیلی 94-93  با قرار گرفتن آموزشگاه در طرح تعالی مدیریت مدرسه توانستیم (رتبه ی 6 برتر استانی) را کسب کنیم/ در طی سه سال گذشته ، اداره ی زرین شهر تنها نزدیک به سه میلیون تومان به عنوان سرانه ی آموزشی و پرورشی و ... به این مدرسه پرداخت کرده است و غیر از دو بسته کاغذ و چهار عدد صندلی و دو عدد میز معلم که به جای تحویل دو خاور اسقاطی به اداره صورت گرفته است هیچ کمک دیگری به مدرسه نشده است/ در این نامه اشاره به نظر شورای معاونین و نظر مدیر مدیریت اداره شد که خود جای سوال هست که با توجه به چه دلایل و مستنداتی چنین تصمیمی گرفته اند/ بارها درخواست جواب نامه ام را داشته ام تا کنون هیچ جوابی دریافت ننمودم/ در جوابیه ی اداره کل به دو مورد تذکر کتبی اشاره شده است که صدور آنها قانونی نبوده است، زیرا هیچ تذکر شفاهی قبل از صدور تذکر اول و دوم به بنده داده نشده و بنابراین بنده هیچ مستنداتی برای دفاع از خود ارائه نداده ام/ مجدداً به اطلاع می رساند هیچ گزارشی که بیان کننده حتی نقطه ضعف کوچکی از دبستان هشت بهشت (1) باشد موجود نمی باشد/ بعد از گذشت یک سال من تا کنون هیچ شکایت و گزارشی از مدیر مدرسه گلشن ندیده ام و به اطلاع من نرسیده است/ در جوابیه ی اداره کل به دو مورد تذکر کتبی اشاره شده است که صدور آنها قانونی نبوده است، زیرا هیچ تذکر شفاهی قبل از صدور تذکر اول و دوم به بنده داده نشده و بنابراین بنده هیچ مستنداتی برای دفاع از خود ارائه نداده ام، چون فرصت این کار را به من نداده بودند/ بنده سه سال به صورت شبانه روزی برای این آموزشگاه زحمت کشیدم ولی هنگامی که به اداره کل مراجعه کردم و خواستم از خود دفاع کنم به من گفتند که فقط پنج دقیقه فرصت داری حرفهایت را بزنی

منتشرشده در یادداشت

داستان اصلی معلمان این است که هنوز نتوانستیم آموزش و پرورش را برای جامعه به عنوان یک مساله مطرح نماییم.امروز مساله ی آموزش و پرورش مساله اصلی جامعه نیست/ مساله آموزش و پرورش به عنوان مطالبه ی ملی مطرح نشده و مانند نظام تحول، بیان و نگاه ملی نداشته است/ باید مساله آموزش و پرورش مساله ی اصلی نظام و معلم محور اصلی تعلیم و تربیت مطرح شود و این نگاه و نگرش فارغ از شعار و شعار زدگی باشد باید به این سمت برویم که خوشبختانه  شروع شده و نسبت به گذشته این فضا ایجاد شده ولی کافی نیست / اگر نگاهی به معیشت معلمان داشته باشیم و معلمان را با دیگر اقشار مقایسه کنیم ؛ انصافا حق با معلمان است/ چرا به رفاه معلمان توجه کلی نداشتیم؟ بیمه فرهنگیان داریم که خودتان داستان را می دانید؟ بی اثر و غیرکار آمد/ متاسفانه دولتی ها به این بهانه که تعداد معلمان زیاد هستند از ارایه امکانات و رفاهیات به معلمان دریغ ورزیده و پاسخ گو نیستند. معلمان زیادند ولی زیادی نیستند / گره کور اینجاست که معلمان مساله اصلی در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش مساله ی اصلی نظام نشده است! در برنامه ششم توسعه چقدر به مساله آموزش و پرورش و مساله ی معلمان پرداخته شده است؟ شما پاسخ یدهید/ امیدوارم دولت تدبیر و امید تداوم داشته باشد و بیاید آموزش و پرورش را به صورت جدی تر نگاه کند/ من اگر جایگاهی در دولت داشته باشم توصیه ام قطعا آموزش و پرورش است/ ساختاری که طراحی کردیم کمتر قابلیت تغییر دارد. این ساختار تمایل به حفظ وضع موجود و محافظه کاری دارد/ هنوز در مدارس آب را می خرند و آب خوردن ندارند/ اصلی ترین وظیفه ام تقویت راهبردها و تقویت روح همدلی ،همکاری ، مشورت و همفکری در میان کارکنان و مدیران است/ مشکل از ماست ؛ چون که ما تعاملی با رسانه ها نداریم و دچار ترس از رسانه هستیم/ ارتباط با رسانه آگاهی می خواهد/ ما سعی می کنیم کمتر با رسانه ها سرو کار داشته باشیم. رسانه ها می توانند کمک و حمایت گر مسایل آموزش و پرورش باشند/ از صدای معلم هم به خاطر نقد مسوولانه و منصفانه سپاسگزارم/ معلمان یک فرصت برای نظام و ارزش های نظام می باشند

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

بازنشستگان فرهنگي جانباز

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی
سه شنبه, 16 شهریور 1395 10:23

خصوصی سازی در آموزش و پرورش

 آیا در آموزش و پرورش "خصوصی سازی" انجام شده است / خصوصی‌سازی انتقال دارایی‌های دولتی به غیردولتی‌ها است/ ایجاد و گسترش مدارس غیر دولتی " خصوصی سازی " نیست/ اخذ وجه اجباری از اولیای دانش آموزان غیر قانونی و تخلف  است/ صورت بندی اخذ وجه غیر قانونی زیر عنوان " خصوصی سازی " نوعی عوام فریبی است/ چپگرایان  منتقد خصوصی سازی در آموزش و پرورش نشان دهند که کجای،دارایی های دولتی به غیر دولتی ها منتقل شده است/ منتقدان چپ گرا نمی توانند یک مدرسه دولتی را نام ببرند که مالکیت آن به بخش خصوصی انتقال یافته است/  تاسیس مدارس غیر دولتی منطبق بر اعلامیه جهانی حقوق بشر است/ مخالفت با مدارس غیر دولتی تحت عنوان " خصوصی سازی " بیشتر عوام فریبی است/ نه دولت روحانی لیبرال نو است ، نه لیبرالها طرفدار خصوصی سازی آموزش و پرورش هستند و نه مدرسه دولتی خصوصی شده است! این تصورات غلط اندر غلط است / مطابق ماده 26 اعلامیه جهانی حقوق بشر، پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود اولویت دارند/ اگر دولتی همه کودکان را مجبور کند که در مدارس دولتی تحصیل کنند حقوق آموزشی شهروندان را نقض کرده است/ مدرسه غیر دولتی باید واقعا غیر دولتی و دارای اختیارباشد /   انتقاد درست از زاویه حقوق شهروندی این است که چرا اختیارات کافی به موسسان مدارس غیر دولتی نمی دهند/ چرا مدارس غیردولتی را مجبور به اجرای برنامه های مدارس دولتی می کنند/ چرا مدیر مدرسه غیر دولتی را اداره تعیین می کند/ مشکل اصلی، اُفت کیفیت در مدارس دولتی است که بخشی از آن به ترویج گفتمان معیشت محور بر می گردد / فعالان چپ گرا با تبلیغات خود انگیزه کار را از معلمان می گیرند/ خانواده ها در به در دنبال مدرسه خوب دولتی می گردند/ فعالان صنفی با ترویج گفتمان معیشت محور، معلمان را بی انگیزه و نومید می کنند

منتشرشده در یادداشت

ابتدا یک خانم با صدا و لحن غیر رسمی گوشی را بر می دارد و با سردی پس از شنیدن سوالم به بخش مربوطه وصل می کند/ مسئول پاسخ گویی وزارت خانه : نه فعلا هیچ چیز مشخص نیست ببینیم در آینده چه می شود/ اصلا به شما چه ؟ شما برو بخشنامه های مناطق خودت رو دنبال کن/ به شما ربطی نداره ! اصلا شما چه کاره اید که سوال می کنید/ تلفن را قطع می کند و صدای بوق گوشی در گوشم می پیچد/ مگر جواب یک سوال کوتاه را دادن چه هزینه و سختی دارد که فرد با لحن و صدایی که بی شباهت به فریاد نیست از پشت تلفن این گونه با من سخن می گوید/ همواره به تعامل بین مسئولین ستادی و اهالی رسانه و بدنه معلمان و تشکل ها معتقد بوده و هستم/ متاسفانه تعامل توام با احترام یکی از حلقه های گم شده این حوزه است / بی اعتمادی و رنجش در بین اهالی رسانه و افکار عمومی معلمان بیشتر شود/ در سیستم سیاسی و فرهنگی ما عنصر پاسخ گویی و احترام به افکار عمومی و رسانه ها بسیار کمرنگ و شعاری و بستگی به شرایط دارد و قاعدتا این امر در حوزه آموزش و پرورش نیز نمود  بیشتر دارد/ بیشتر مدیران ارشد تا مدیران پایینی و مردم عادی، رسانه و روزنامه نگاری را مفید و خوب می دانند که باب دل آنها و هم راستا با منافع آن ها عمل کند / وقتی رسانه ها در جایگاه پرسش گر یا منتقد ظاهر می شوند به هر بهانه سعی در کاستن ارزش کاری وی هستند

منتشرشده در یادداشت

علت عدم انتصاب یک معاونت قوی و کارآمد برای معاونت پشتیبانی که در واقع موتور محرکه سازمان در پیگیری امورات مالی در بخش دانش آموزی و همکاران می باشد چیست و چرا  هرکسی در این بخش ابلاغ می گیرد بیش از چند ماه دوام نمی آورد/ ضریب اعمال سنوات ۱/۲و پرداخت مابه التفاوت آن بالاخره به کجا انجامید / موضوع طلب همکاران استثنائی در وزارتخانه مطلقا دیده نمی شود/ در اواخر سال ۹۴ با امضاء معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  ( محمد بطحائی)  ادارات کل استان ها و مناطق از اعمال  دستورالعمل مزبور منع و حتی طبق گزارشات واصله در برخی استان ها ، سنوات اعطائی را از احکام همکاران  مسترد و از مجموع سنوات احکام معلمان آموزش وپرورش استثنائی  کسر نموده اند/ مگر مدارس استثنائی و معلمان و مدیران چه اندازه می توانند در نتایج انتخابات مختلف موثر باشند که به سمت سیاست زدگی و در خدمت سیاست زدگان قرار گیرند/ همان سال هائی  که یک  کارشناس ارشد مکانیک در راس سازمان استثنائی کشور با تمام پیچیدگی هایش قرارگرفته بود و نتیجه طبیعی آن تدریس کتب درسی دانش آموزان عادی در مدارس استثنائی ، انتصاب مدیران غیر تخصصی و…. که با هیچ استانداری قابل توجیه نبود/ کدام مزایای معلمان استثنائی در طول مدیریت جنابعالی برگشته است که در ماهنامه نگاه با افتخار بدان اشاره فرموده اید/ به گواهی و تائید همکاران شاغل در این بخش ،در زمان تقریبا سه سالی که جنابعالی در راس این سازمان قرار گرفته اید به جز وعده های عملی نشده  ،اقدام موثری انجام نگرفته است/ بارها تاکید می فرمودید با کم کاری یا فرار از مسئولیت کاری نکنید که بر روی پل صراط  یک کوک معصوم استثنائی جلوی شما را بگیرد و بگوید حق من را خورده ای ، بنابراین نمی گذارم از پل عبور کنی

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور