احساسی که من الان دارم مثل احساس معلم سال اول تدریس است/ عرض کردم کی می خواهد جلوی این حل المسائل ها را بگیرد؟ چطوری با وجود حل المسائل روش جدید را اجرا کنیم/ روی هم می شود 16 خط ارتباطی/ دومی هم از پارسال به روز رسانی نشده است و حال و احوالش معلوم است/ گفتیم این درد دل ( نه دل درد!) را از طریق سایت شان به اطلاع عالی جنابان برسانیم دیدیم هیچی ندارند گفتیم از چه طریقی برسانیم. داشتیم فکر می کردیم که یادمان افتاد ما خودمان یک ته صدایی هم داریم/ حقوق مادی و معنوی شما در متاب ویژن 1 چیست که با انتشار حل المسائل ها و گام به گام ها نقض نشده است؟ آیا خودتان مجوز داده اید/ دوران کبک و برف گذشته است ؛ همه در اتاق شیشه ای زندگی می کنند
شمال که می رسم
خطای هاله ای (اثر هاله ای) (به انگلیسی Halo Effect ) به نوعی خطا در شناخت و تصمیم گیری گفته میشود که تحت تاثیر ذهنیت قبلی قضاوت کننده شکل می گیرد و می تواند از حقیقت و انضاف به دور باشد/ نگارش این مطلب به هیچ وجه به منزله تایید عملکرد فانی و مجموعه وی نیست/ بسیاری از اوقات " احساسات و هیجانات کاذب " سرنوشت افراد و جامعه را رقم می زند و این وضعیت همیشه بین « سکوت » و " شورش » در نوسان است/ از نظرات و دیدگاه های سایر فرهنگیان که در این نشست سخنرانی کرده بودند خبری نبود/ ترتیب دادن یک مراسم رسمی با سخنرانی تعدادی از چهره های موافق و از قبل تعیین شده با شعار " مردمی بودن " تناسب ندارد/ اکثر محتوای آن هیچ ارتباطی با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان ندارد/ اگر آقای احمدی نژاد در حوزه آموزش و پرورش حرفی برای گفتن ندارد ؛ حداقل اجازه می داد تا سایرین به ارائه دیدگاه های خود بپردازند و ایشان شنونده بوده و یا به پرسش های احتمالی حاضران پاسخ دهد/ محمود احمدی نژاد تاکنون و در مورد عملکرد 8 ساله خود در آموزش و پرورش هیچ گاه پاسخ گو نبوده است و آدرس های غلط داده است / .« عدالت » مورد نظر آقای احمدی نژاد دقیقا به چه معناست و چرا این عدالت در قانون مدیریت خدمات کشوری متبلور نشد/ چرا در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ظرفیت های ماده 68 این قانون برای معلمان اجرایی نشد/ از سال 87 تا پایان سال 92 ، دولت احمدی نژاد هیچ گاه حقوق کارمندان و نیز فرهنگیان را بر اساس نرخ تورم افزایش نداد/ چرا دولت احمدی نژاد در آن زمان حتی به قوانین مصرح عمل نکرد و تاسف بار تر آن که بابت این قصور عذرخواهی هم نکرد/ دولت محمود احمدینژاد در سالهای ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته/ سر جمع درآمدهای نفتی دولتهای محمود احمدینژاد در سالهای ۸۴ تا ۹۱ به رقمی معادل ۵۷۸ میلیارد دلار بالغ میشود که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۳ رقمی معادل ۱۴۵ میلیارد دلار بیشتر است/ چرا در 8 سال دوران ریاست جمهوری ایشان هیچ گاه کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش صفر و یا نزدیک به صفر نشد/ حاجی بابایی در تدوین لایحه بودجه 90 ، بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت اموزش و پرورش را کافی دانسته بود/ یکی از عناوین برنامه کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش، اعطای دو ماه پاداش کارکنان دولت به معلمان در سال 84 بود/ هیچ یک از وزرای آموزش و پرورش و نیز شخص رئیس دولت ؛ هیچ گاه حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت نشناختند/ پرسش این است که آن معلمان منتقد به رفتار غیرقانونی دولت وقت احتمالا هنوز همان " مخالفان بی مقداری " هستند که آقای احمدی نژاد در گردهمایی اخیر مسجد غدیر قزوین نام برد/ این " کرامت " و " انسان جهانی " که آقای احمدی نژاد به کرات در سخنرانی اخیرش یاد کرده است چگونه و کجا مصداق پیدا می کند ....
گروه اخبار /
ساعاتی پیش ، خبرگزاری فارس خبری را در مورد برکناری اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر کرد . ( این جا )
کمی پس از آن ، سایت رسمی صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد :
" پیرو انتشار اخباری در برخی از خبرگزاری ها درباره هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، بدین وسیله اعلام می دارد که این هیئت مدیره کماکان و باقوت به فعالیت خود ادامه می دهد و تا لحظه تنظیم این خبر تمام شایعات مطرح شده پیرامون موسسه تکذیب می شود.
پایان پیام/
گروه اخبار/
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس ، هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در آخرین جلسه خود اعضای هیأت مدیره این صندوق را برکنار کرد.
با توجه به اینکه شهاب الدین غندالی به عنوان مدیر عامل و عضو هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان است، لذا با برکنار شدن اعضای هیأت مدیره این صندوق، غندالی نیز از سمت خود برکنار شده است.
اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان شامل شهابالدین غندالی (مدیر عامل)، روح الله عالمی (رئیس هیأت مدیره)، بهروز امید علی، رحیم اسماعیلی دانا، سید محسن گلدانساز و سید احمد زرهانی بودند و نفر هفتمی در هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداشت.
گفته میشود که به جز روح الله عالمی، 6 عضو دیگر هیأت مدیره تغییر کردهاند.
حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با تأیید تغییر اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: هیأت مدیره روی کاغذ تغییر کرده و از 7 نفر قبلی 6 نفر تعویض و یک نفر از قبل باقی مانده است تا مجموعا هفت نفر شوند.
وی با تأکید بر اینکه مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان را هم روی کاغذ تعویض کردند، خاطرنشان کرد: اکنون مراحل اعلام و کارهای ثبتی هنوز انجام نشده است که قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد از آقای فانی به عنوان یک نماینده و به عنوان یک فرهنگی درخواست میکنیم این کار اشتباه، سیاسی و غیر تخصصی است و اوضاع و احوال صندوق ذخیره فرهنگیان و اوضاع استیضاح را بدتر خواهد کرد و این موضوع به نفع دانشآموزان و معلمان در اول مهر نیست.
مقصودی تصریح کرد: دو جلسه هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که شنبه هفته گذشته و چهارشنبه هفته گذشته بود، توسط فانی برگزار شده است و افرادی مانند «مظفر» وزیر اسبق آموزش و پرورش که عضو هیأت امنا هستند در این جلسه حضور نداشتند و در نهایت هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را به صورت 100 درصد و یا از 7 نفر، 6 نفر را تغییر میدهند که متعاقب این موضوع هم عزل «غندالی» مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شد.
به گزارش فارس، اتفاقات و ابهامات بسیار زیادی این روزهای پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد و موضوعات مالی همچنان بحث نخست این صندوق و برخی شرکتهای زیر مجموعه آن است.
این صندوق با پولی که هر ماه از حقوق فرهنگیان کسر میشود اداره و قرار است که فرهنگیان از مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکتهای زیر مجموعه آن منتفع شوند که اکنون فرهنگیان از عدم تحقق این موضوع نگران و معترض هستند.
اما با برکناری 6 نفر از اعضای سابق صندوق ذخیره فرهنگیان، 6 نفر جدید جایگزین آنها خواهند شد که خبرها از حضور «هاشمیطبا»، «خجسته»، «سحابی»، «شبیری»، «ناصری» و «رضایی» حکایت دارد، ضمن اینکه روح الله عالمی که پیش از این به عنوان رئیس هیأت مدیره صندوق ذخیره فعالیت داشت در لیست 7 نفره و جدید هیأت مدیره وجود دارد.
انتهای پیام/
گروه گزارش/
وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای به شماره 62 / 57783 / 9 و به تاریخ 13 / 6 / 95 را به دبیرستان های متوسطه نظری با موضوع برگزاری دوره های آموزشی / تکلیفی کتب تازه تالیف پایه دهم با قید " مهم و فوری " ارسال کرده است .
از مدیران مدارس نیز خواسته شده است ضمن مطالعه دقیق مفاد بخشنامه ، آن را به طور کامل به همکاران اطلاع رسانی کنند .
جدول زمان بندی برگزاری دوره های آموزشی برای دروس فارسی ، نگارش ، علوم و فنون ادبی ، زبان انگلیسی و زیست شناسی در نظر گرفته شده است .
در بخش موارد مهم و ضروری قید شده است :
طبق دستور العمل وزارتی ، با توجه به کم بودن ساعات هر دوره ، امکان غیبت وجود نداشته و غیبت در اولین جلسه دوره منجر به حذف سیستمی مخاطب از دوره می گردد .
« اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران » نیز در ضمیمه بخشنامه ، کلاس هایی را مطابق جدول زمان بندی شده برای مدارس ارسال کرده است .
این کلاس ها در موضوعات درسی یاد شده از شانزدهم شهریور تا بیست و هفتم در نظر گرفته شده اند .
مکان برگزاری دوره های تکلیفی دبستان میلاد نور واقع در خیابان آزادی ، خیابان نجار زادگان در نظر گرفته شده است .
تصاویری که در زیر می بینید نیازی به توضیح زیادی ندارند و خود گویای مسائل هستند .
*در یکی از کلاس ها که در محوطه برگزار شده بود ، یک پنکه برای یک کلاس حدودا 30 نفره در نظر گرفته شده بود .
*این کلاس ها در نداشت و نور مستقیم آفتاب مانع از رویت مطالب توسط ویدئو پروژکتور برای معلمان می شد .
*پس از گذشت بیش از دو ساعت و کلافگی و اعتراض معلمان ناشی از شرایط و وضعیت فیزیکی ، یکی از مسئولان برگزاری از همکاران خواست که به اتاقی دیگر بروند که با بی اعتنایی معلمان روبه رو شد .
*از یکی از مسئولان برگزای سوال شد که چرا مکان بهتری برای برگزاری دوره ها استفاده نشده است . ایشان در پاسخ گفت که 6 مدرسه در حال حاضر در حال تخریب و بازسازی هستند . در نظر داشتیم این دوره ها را در تهرانسر برگزار کنیم اما معلمان آن جا نمی آیند .
ایشان همپچنین تاکید کرد که منطقه 9 در حال حاضر فاقد هر گونه مرکز آموزش ضمن خدمت است .
پایان گزارش/
در پاسخ به یادداشت شیرزاد عبداللهی با عنوان " افزایش تدریجی حقوق ، بخش هایی از معلمان را عصبانی می کند! " ( این جا ) ؛ رضا نیک اندیش به این یادداشت پاسخ داده است .
در این کتاب به فنون خلق پیام رسانه ای ، مخاطب شناسی ، رسانه و سبک زندگی و ... پرداخته شده که نیاز به تخصصی جدی در تدریس و ارائه پیام این درس دارد/ آن چه متاسفانه در سازماندهی نیروها در این قضیه رعایت نمی شود ، تقسیم این درس بین مدیران ، معاونان و معلمانی که برنامه درسی آن ها با مشکل مواجه شده ، می باشد/ سعی کنیم این باور در دانش آموز ایجاد شود که این درس رهگشای او به سمت درک صحیح رسانه است و درسی سرگرم کننده و بی هدف نیست/ آن چه توجه بدان ضروری به نظر می رسد نگاه جدی به این درس تازه متولد شده است که از همین ابتدا توسط عوامل سازماندهی اداری راهی انحرافی را شروع کرده است و پیامدی منطقی را نمی توان برای آن انتظار داشت