صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق معلمان و افزایش حقوق شهریور  گروه اخبار/

به دلیل کمی بودجه ، پرداخت افزایش حقوق از فروردین امسال با تاخیر و در چند ماه پرداخت شد که این امر ابهاماتی برای همکاران به وجود آورده است .

 حقوق فروردین و اردیبهشت امسال به روال حکم های قبل پرداخت و خرداد ماه با افزایش سنواتی و تنها خودش پرداخت شد و در تیر ماه حقوق تیر با معوقه اردیبهشت پرداخت شد ، در مرداد ماه حقوق مرداد به تنهایی و اگر همکارانی به هر نحوی حکمی جدید  با تاریخ اجرای 95/1/1 داشته اند اضافه فروردین را نیز دریافت نموده اند بدون کسر مقرری .

 در شهریور ماه ، حقوق شهریور با معوقه فرودین پرداخت شده با این توضیح که برای همکاران مشمول مقرری ماه اول به حساب دولت برگشت داده شده و همکارانی که در مرداد  اضافه دریافت نموده اند علاوه بر برگشت اضافه دریافتی در مرداد مقرری نیز کسر گردیده است .

لازم به توضیح  است که نحوه پرداخت  سراسری و با توجه به دستورات وزارت بوده است.

اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش

باید تلاش، کوشش، امید، تدبیر و اعتدال‌مان را از مدرسه آغاز کنیم/ مدرسه نباید محیط اوهام، خرافات و خشونت باشد/ کلاس درس باید کلاس احترام به یکدیگر باشد/ چه راهی وجود دارد که کشور، جامعه و منطقه ما از خشونت آسوده شود/ سوال مهر امسال این چنین است که خشونت از کجا نشأت گرفته است/ محیط کلاس، محیط سوال باشد و هرگز از سوال کردن شرمنده نشده و نهراسیم چرا که آنچه ما را به پیشرفت می‌رساند، سوال درست و دریافت پاسخ صحیح است/ رفتار مدیران و معلمان، رفتاری محبت‌آمیز بوده و در کلاس درس، به گونه‌ای عمل کنند که کار تیمی از ابتدای دبستان شروع شده و دانش‌آموزان را به کار گروهی و رقابت وادار کنند/ مدرسه یک پناهگاه است و نه گریزگاه/ اگر دولت توانسته در سال جاری، کاری برای معلمان در راستای رفاه‌شان انجام دهد در سایه عملیاتی کردن ‏و اجرای برجام بوده/ آنها که می‌گویند آثار برجام را نمی‌بینیم باید بدانند بخش بزرگی از بودجه و منابع دولت ‏در سال جاری در سایه اجرای برجام به دست آمده

منتشرشده در دانش آموز

  گروه اخبار/

روحانی و آغاز سال تحصیلی

رییس جمهوری صبح شنبه سوم مهر ماه، با حضور در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه نرجس در منطقه ٦ تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٥ را به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بدو ورود به دبیرستان نمونه دولتی نرجس، این مجموعه آموزشی را که توسط خیرین مدرسه ساز و بنیاد فرهنگی مصلی نژاد احداث شده ، افتتاح و از لوح یادبود آن پرده برداری کرد.

همزمان با افتتاح این مجموعه آموزشی، تعداد ١٠٠٠ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی نیز به طور همزمان در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مشکلات بازنشستگان مورد غفلت قرار گرفته است/ صدای معلم شروع سال تحصیلی را به معلمان و بازنشستگان تبریک می  گوید/ پیشرفت تعلیم و تربیت در گرو تعامل بین معلم ، دانش آموز و خانواده است/ صندوق های بازنشستگی مکلف شده اند در اولین سال برنامه ششم حقوق بازنشستگان را 50 درصد اضافه کنند/ هزینه زندگی افراد بعد از بازنشستگی افزایش می یابد/ در گروه های تلگرامی، بازنشستگان را به برگزاری تجعمات و اعتراضات خیابانی بدون مجوز دعوت کرده اند/ برخی تشکل ها می کوشند وعده دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان را به نفع خود مصادره کنند/ کمیته بازنشستگان وابسته با کانون صنفی فراخوان غیر رسمی داده اما کانون رسما مسئولیت تجمع خیابانی را نپذیرفته است/ ماجراجویی های صنفی سال 94 شکست خورد این تجربه را نباید در مورد بازنشسته ها تکرار کرد/ اگر دعوت کنندگان برای اعتراضات خیابانی مجوز قانونی گرفته اند تصویر آن را منتشر کنند/ باید روشن شود مسئولیت اتفاقات و حوادث احتمالی در تجمعات بدون مجوز خیابانی با چه کسانی است/ «صدای معلم » از حق اعتراض و انتقاد معلمان و بازنشستگان،  از مجاری و راه های قانونی دفاع می کند/ صدای معلم در کنار فرهنگیان و بازنشستگان برای ایفای حقوق قانونی آن ها ایستاده است....

منتشرشده در بازنشستگان

وزارت آموزش‌وپرورش قادر به اجراي فاز دوم براي همه واجدين شرايط نيست و عملاً نظام کامل رتبه‌بندي در سال ۹۶ محقق خواهد شد/ از سخنان فاني و مديرانش اين گونه استباط می‌شود که وزارت آموزش‌وپرورش قادر به اجراي فاز دوم براي همه واجدين شرايط نيست و عملاً نظام کامل رتبه‌بندي در سال ۹۶ محقق خواهد شد/ در حالي که اجراي فاز دوم طرح رتبه‌بندي در هاله اي از ابهام قرار گرفته است و هنوز جزييات اجراي فاز دوم اين طرح و نحو ارزيابي صلاحيت حرفه‌ای معلمان اعلام نشده است و بخشنامه‌ای در خصوص نحوه اجراي مرحله دوم به ادارات ارسال نشده است مشخص نيست تعداد واجدين رتبه بندي در سال جاري بر اساس کدام سند و مدرک به دست آمده است/ اجراي ناقص طرح رتبه‌بندي به خاطر ضعف برنامه‌ريزی، بی‌تدبيری وزارت نشينان و محدود بودن به عده‌ای محکوم به شکست خواهد بود/ به نظر می‌رسد اجراي فاز دوم « طرح به اصطلاح رتبه‌بندي معلمان » صرفاً يک بازي رسانه‌اي براي وزير و دولت يازدهم است

منتشرشده در یادداشت

برای تهیه یک پروژه مهر آبدار و راحت الحلقوم چه موادی لازم است/ مواد لازم برای یک عدد پروژه مهر فرم پسند استاندارد وزارتخانه/ 5 تا معلم ترجیحا آروم و مودب و مسئول پسند/ اقدامات آزمایش و خطا و  کارهای موش و خوکچه ای خود را توجیه کنند و از مسئولیت کارهایشان مبرا باشند/ با این حرف گویی که آب سرد بر آتش گرم شان ریخته شده باشد چنان آرام شدند که 22 تومن را فراموش کردند/ تو معلمی به عوض اینکه از مشکلات معیشت و بدبختی معلم و حقوق کم و سختی کار حرف بزنی داری قصه شهرداری و معاینه دله روغن به هم می بافی و از ترافیک و طرح می گویی/ زندگی ما ایرانی ها مثل یک کتاب 70 صفحه ای است که 60 صفحه اش مقدمه است و ده صفحه اش اصل مطلب/ یک راست بفرستند گورستان مشروط بر آنکه هزینه تقبیر و تغسیل و تکفین و تدفینم را بدهند البته از پول خودم که در صندوقچه ذخیره آخرتم است/ آن بینوا زن عمو بیماری اعصاب را اصلا بیماری نمی دانست و شاد بود و شنگول که از اعصاب است

منتشرشده در یادداشت

آموزش و پرورش و دولت تدبیر و امید  با شروع سال تحصيلي دوباره جنب و جوش به خيابان ها برمي گردد و يك بار ديگر تلاش میليون ها نفر براي يادگيري و ياد دهي و تعليم و تربيت آغاز مي شود. نيك مي دانيم چنانچه آموزش و پرورش در انجام رسالت خويش موفق باشد، جرم، بزه كاري، اعتياد، طلاق و بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي كاهش خواهند يافت و از طرفي هنجارها و ارزش هاي مورد قبول جامعه تقويت خواهند شد.

در واقع آموزش و پرورش كارخانه اي است كه محصول آن انسان مي باشد. لذا هر چقدر سرمايه گذاري در اين كارخانه بيشتر و بر اساس طرح و برنامه باشد محصولات اين كارخانه از كيفيت بالاتري برخوردار خواهند بود.
اما متاسفانه  در كشورهاي جهان سوم و از جمله كشور ما، نهاد آموزش و پرورش به عنوان سازماني مصرفي قلمداد مي شود و همه سعي دولت ها در كاهش هزينه هاي آن مي باشد. با چنين رويكردي است كه غالب كاركنان آموزش و پرورش در كشور ما با مشكلات عديده ي مالي دست و پنجه نرم مي كنند و آن گروه خيلي كوچك هم كه وضع مناسب مالي دارند از طريق داشتن شغل دوم سعي كرده اند زندگي خانواده خود را بهبود بخشند. اكثر معلمان ايران به جاي آنكه تمركزشان بر دانش افزايي و ارائه راهكارهاي آموزشي و پرورشي مطلوب به شاگردانشان باشد، بايد وقت و انرژي خود را صرف تأمين نيازهاي اوليه خود و فرزندانشان در ساعات بيكاري كنند.
 دولت ها هم يكي  پس از ديگري به وعده و وعيد بسنده كرده و هيچ كار عملي در جهت رفع مشكلات، صورت نگرفته و اقدامات انجام شده هم در مقابل ظلم روا شده به معلمان ناچيز بوده است. گرچه متوجه ركود اقتصادي و پايين بودن بهاي نفت و مشكلات فراواني كه گريبان كشور را گرفته است مي باشيم اما لازم است دولتي كه تدبير و اميد نام گرفته است در باقي مانده عمر خود با درايت، اقدام به حل مشكل معلمان كند و به اين ترتيب نامي ماندگار از خود بر جاي بگذارد.

دولت به عنوان كارفرماي كاركنان خود مي بايست نگاهي پدرانه به كاركنانش داشته باشد و حل مشكلات معيشتي آنها را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهد.

لازم به يادآوري نيست كه براي تربيت نسلي مسئوليت پذير، قانون مند، منضبط، متدين به معني واقعي و .... نياز به معلميني داريم كه تنها دغدغه آنها تربيت آينده سازان جامعه بر اساس الگوهاي درستِ تعريف شده باشد و بي ترديد انتظار مطالعه و تحقيق و ارائه شيوه هاي نوين آموزشي و راهكارهاي مدرن پرورشي از معلمي كه ذهنش مشغول چگونگي تأمين نيازهاي اوليه ي خانواده اش مي باشد نابه جاست.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

میزان افزایش حقوق معلمان و سخنان وزیر آموزش و پرورش   تعاریف
مغالطه
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مُغالِطِه، سَفسَطه یا مَغلَطِه (به پارسی سره: دُژفرنود) استدلالی است که از نظر علم منطق به یکی از دلایل زیر نادرست باشد:
نخست آن که دست‌کم یکی از مقدمات گزاره نادرست باشد؛
دوم آنکه مقدمات گزاره، متضمن نتیجهٔ گزاره نباشد.
مغالطه جزئی از برهان است که به طور قابل اثباتی در منطق آن ایراد وجود دارد و بنابراین کلِ برهان را نامعتبر می‌سازد. مغالطه ممکن است برای وارونه کردنِ حقیقت (ها) به کار رود.
مغالطه‌گر کسی است که از روی استدلال نادرست به یک نتیجهٔ درست یا نادرست رسیده‌ است و ممکن است آن نتیجه را برای نتیجه‌گیری‌های دیگری هم به کار گیرد. به گفته مهرزاد خرادآذر خلاصهٔ تعریف مغالطه – که از واژه عربی غلط مشتق شده است – استدلالی است که درآن فساد معنوی وجود داشته باشد، و تفاوت سَفسَطه‌گر با مَغلَطه‌گر در آن است که اولی نادانسته مرتکب اظهار برهان مبتلا به انحراف می‌شود و دومی دانسته و برپایهٔ اصول تغلیط به سوی استنتاج منطبق با مقصود خود می‌گراید.

در روزهایی که به انتخابات نزدیک می شویم بازی درصدها جانی دوباره گرفته است. در ابتدا وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش 67 درصدی میانگین حقوق فرهنگیان طی ۲ سال گذشته، گفت و اکنون دوباره با بیان عدد 85 درصدی، بار دیگر معلمان ر از خود رنجیده خاطرتر کرد.
براساس این آمار بر آن شدم تا یک بار برای همیشه، با بررسی احکام خود واقعیت این درصد ها را روشن نمایم.

در زیر جدولی رسم شده که مبالغ احکام بنده طبق سنوات مربوطه را در نشان می دهد.
میزان افزایش حقوق معلمان و سخنان وزیر آموزش و پرورش

توضیحات: افزایش بیشتر نسبت به نرخ مصوب در سال 92 ، به علت ارائه مدرک فوق لیسانس می باشد .

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید افزایش سنواتی تمام کارمندان دولت بر اساس نرخ مصوب دولت از سال 1392 تا 1395 شامل 71 درصد افزایش می باشد. اگر این رقم را از 85 درصد نقل قول شده وزیر کم کنیم عدد باقی ماند 14 درصد می باشد نه 85 درصد که اگر مبنا بر افزایش 85 درصدی بدون محاسبه افزایش مصوب برای تمام کارکنان دولت بود حداقل هر معلم می بایست دو تا سه میلیون تومان افزایش حقوق طی سه سال اخیر داشت.
جناب وزیر فراموش کردید 71 درصد این افزایش حقوق که بر اثر تورم بوده شامل تمام کارمندان دولت شده است اما هیچ کدام از وزرای آنها بلندگو به دست نگرفته و این رقم را که حق مسلم و مصوب دولت بوده را با منت اعلام نکرده اند.


جناب وزیر !

بهترین نمونه در این دوره برای مقایسه با شما وزیر زحمت کش بهداشت می باشد. ایشان توانست به حق سهم خوبی از دولت برای مجموعه کارکنان خود کسب کند؛ پزشک زحمت کشی که در سال 91 در محروم ترین منطقه نهایتا 3 میلیون تومان دریافتی داشت در سال 95 حدودا به 14 میلیون تومان رسانده شده است.

در وزارت بهداشت کارانه های خاصی برای کل مجموعه در نظر گرفته شد. علاوه بر آن مناطق محروم به درستی تعریف شد تا سهم دریافتی کارکنان این وزارت خانه هر چه بهتر افزایش یابد ؛ مثلا طبق تعریف آموزش و پرورش من در منطقه برخوردار قرار دارم یعنی منطقه یک که شامل هیچ امتیازی نمی شود اما طبق تعریف وزارت بهداشت مرکز شهرستان محل زندگی من منطقه 3 می باشد و طبق تعریف وزارت بهداشت منطقه 3 جزء محروم ترین مناطق است. این بماند که من به مدت 10 سال در دور افتاده ترین روستاها ( نه مرکز شهرستان) بدون هیچ وسیله ی نقلیه سازمانی و یا حق ایاب ذهابی تردد کردم.
شما اگر جای ایشان بودید با این افزایش 500 درصدی حقوق از سال 92 تا 95 چه می کردید؟
علاوه بر این اگر یک کارمند در هر یک ارگان دولتی در سال 92 مبلغ 3 میلیون تومان دریافتی داشت اکنون 5 میلیون 550 هزار تومان طبق گفته شما و طبق افزایش مصوب 5 میلیون 130 هزار تومان دریافتی دارد.
پس جناب وزیر بدانید و آگاه باشید منتی بر ما معلمان ندارید!
نهایت کاری که به شخصه برای من صورت گرفته یک افزایش کمتر از 18 درصد آن هم نسبت به حقوق خودم در سال گذشته بوده است نه نسبت به سایر کارمندترها.
جهت اطلاع نه تنها وضع ما بهتر نشده بلکه در سال 92 نزدیک 15 درصد و درسال 93 هم 15 درصد یعنی مجموعا 30 درصد بر عقب ماندگی ما نسبت به تورم رسمی کشورافزوده شده است.

شما چه کردید جناب وزیر ؟
چرا حق تحصیل به مقاطع بالاتر را به خاطر افزایش ناچیز حقوق بی اثر کردید ؟
چرا حق مرزی را هم فقط شامل روستاهای لب مرز کردید و اکثر شهرستانهای مرزی را از این امتیاز محروم کردید؟
جناب وزیر !

به جای بازی با درصد ها بفرمایید در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای وزارت آموزش و پرورش چه کردید؟

یا بفرمایید معلمان در آغاز مهر دلشان به چه چیزی خوش باشد ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

برکناری اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان  گروه اخبار/

وزیر آموزش و پرورش با بیان "در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان از نهادهای نظارتی کمک خواستیم"، گفت: اعضای هیئت مدیره "صندوق ذخیره فرهنگیان" برکنار نشدند.

علی‌اصغر فانی در مورد آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: در مورد صندوق از نهادهای نظارتی کمک خواسته‌ایم؛ نهادهای نظارتی در این زمینه بررسی می‌کنند و در نهایت به هر جمع‌بندی برسیم اقدام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در این رابطه که آیا اعضای هیئت مدیره  صندوق ذخیره فرهنگیان برکنار شده‌اند یا خیر، عنوان کرد: صحبت کردیم و اعضا برکنار نشدند.

 پیش از این برخی رسانه‌‌ها از برکناری اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان توسط هیئت امنای این صندوق خبر داده بودند.

تسنیم

انتهای پیام/

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور