در زمان وزارت مرتضی حاجی ، وزارت آموزش و پرورش با تهیه و ارسال بخشنامه و نیز پوسترهایی ، این روز را گرامی داشت/ وزرای دولت های نهم و دهم عملا هیچ واکنشی نسبت به این روز جهانی نشان ندادند و در سکوت و بی تفاوتی از کنار آن گذشتند/ هنوز هم رسانه فرشیدی هیچ نامی از این روز نمی برد گویا اصلا چنین روزی در در تقویم معلمان وجود ندارد/ به راستی مشخص نیست که چرا و به چه دلیل این افراد با گرایش های خاص سیاسی با این روز و اصل آن مخالفت می کنند/ مشخص نیست که وزیر کابینه دولت تدبیر و امید چرا حرفی در مورد پیام سازمان یونسکو که ایران نیز عضوی از آن است نمی زند و حاشیه ها بر متن می چربد/ با این که وزیر آموزش و پرورش به مناسبت این روز ، پیامی با وجود اشکالات متعدد صادر کرد اما این وضعیت از پرتال وزارت آموزش و پرورش فراتر نرفت/ حتی مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت ، علیرضا کمرئی هیچ اشاره ای به این روز نکرد و پرتال اداره کل آموزش و پرورش تهران نیز از انتشار پیام وزیر خودداری کرد/ هیچ یک از مدیران ادارات آموزش و پرورش مناطق 19 گانه تهران اشاره ای به این روز نکرده و پرتال آن ها حتی پیام فانی را منتشر نکردند/ با این که اراده جدی در وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت به این روز وجود ندارد اما تحرکی هم در مدارس و حتی تشکل ها برای پرداختن به این روز وجود ندارد/ حتی در مدارس هم معلمان غالبا چنین روزی را نه به یکدیگر و نه به دانش آموزان یادآوری نمی کنند/کنش این تشکل ها نسبت به این روز بیشتر حالت " رفع تکلیف " داشت/ این در حالی است که « روزنامه افغانستان ما » در گزارشی به گرامی داشت این روز در کشور طالبان زده افغانستان پرداخته است/ باید به این واقعیت اعتراف کرد که صفت " محافظه کاری " صفت غالب در آموزش و پرورش است/ راس و قاعده هم ندارد/ بسیاری از معلمان ، فانی را متهم می کنند که توان ، تاثیر و جنگندگی لازم را برای دفاع از حقوق فرهنگیان و معلمان در مجموعه دولت و حاکمیت ندارد و در هیات وزیران از آنان و مطالبات شان سخن نمی گوید و ... اما همین معلمان در محیط مدرسه و در جلسات شورای معلمان و... رفتار متفاوت و یا بهتری نسبت به وزیرشان ندارند....
معلمی ، معلمی می طلبد،گذشت، فداکاری و مسئولیت پذیری می خواهد . معلمی صبر و تحمل لازم دارد. ذات نایافته از هستی بخش ، کی تواند که شود هستی بخش/ معلم صاحب خِرَد و اندیشه است و اندیشیدن در توان هر کس نیست/ به دوستان عزیز عرض می کنم: دوستان ، صبر و تحمل هم راهی است ! حوصله پیشه کنید/ برخی تصور می کنند اگر حقوق ها ده برابر می شد، شخصیت ها نیز تغییر می یافت و نگاه جامعه نیز نسبت به افراد عوض می شد ؛ در حالی که شخصیت هَر کَس، وابسته به رفتار اوست نه محتوای جیب و موجودی حساب های بانکی او/ متاسفانه جوامع در شرایطی قرار گرفته اند که غالبا در آنها ، نگاه منفی غلبه یافته و بر این اساس نا به سامانی هایِ عدیده نیز دور و بر ما را گرفته و مجال هیچ تدبیر و عقلانیتی داده نمی شود/ فراموش نکنیم این جامعه متعلق به همه است اگر نتوانیم تعادل آن را حفظ کنیم ، شرایط دیگری فرصت بروز خواهد یافت . با خشونت و عصبیت ، کاری درست نمی شود ....
یادها و نام ها برای این بوده و هست که خویش را فراموش نکنیم و به خود یادآور شویم که برای چه هستیم چه می خواهیم و چه باید بکنیم/ درد همه معلمان در جهان درد مشترکی هست و آموزش دانایی و توانایی به نونهالان و فرزندانی که جهان آینده را می سازند مسئولیتی سنگین است که نیاز به معلمانی شاداب ، توانا و واجد کرامت انسانی که زیبنده مقام و شغل مقدس آنان می باشد هست/ این مهم محقق نمی شود مگر آنکه پیش ازآن معلمان به شادی و صلح و کرامت رسیده باشند/ از هم بگوییم و بیاموزیم ....
از روز جهانی معلم، درحالی گرامی داشت به عمل آمد که هنوز هم حکومت وحدت ملی، بر تعهداتش عمل نکرده و معلمین از نبود سرپناه، پایین بودن معاش و ماندن در یک بست رنج می برند/ با آنکه معلمین همیشه افتخار آفرینی می کنند و قربانی می دهند؛ اما به مشکلات شان توجه جدی صورت نگرفته است/ تجلیل از مقام معلم در حقیقت تجلیل از دانایی، روشنایی، شگوفایی، اخلاق و معنویت است و از همین جهت است که ملت های آگاه و پویا همواره معلمین خود را تکریم نموده، جایگاه آنان را گرامی می دارند/ کیفیت در نظام تعلیمی معارف، نسبت به گذشته به شدت پایین آمده؛ چنانچه یک شاگرد توانایی نوشتن یک عریضه را ندارد و علل عمدۀ آن عدم کم توجهی معلمان می باشد/ تدریس٢٧ ساعت ٤٥ دقيقه يی در یک هفته، طاقت فرسا است و خارج از توان یک معلم است؛ در این راستا باید تغيیرات به میان آید/ از اثر سعی و تلاش منسوبین این وزارت، در قانون کارکنان خدمات ملکى تعدیل به میان آمده و در بست و قدم معلمین، سر از آغاز سال ١٣٩٦ خورشیدی، مشکلی وجود نخواهد داشت....
گروه اخبار/
علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا سرانه مدارس از سوی ستاد پروژه مهر به آموزش و پرورش تهران اختصاص داده شده است؟»، اظهار داشت: بله، بخشی مربوط به بازگشایی مدارس جهت تعمیرات، نقاشی و بازسازی بود که در تابستان توزیع شد.
وی افزود: بخشی از سرانه هم در اوایل مهر ماه و همزمان با بازگشایی مدارس بین آموزشگاههای تهران توزیع شد.
کمرئی در خصوص رقم این سرانه واریزی به حساب مدارس، گفت: البته این رقم برای آغاز فعالیت مدارس بود و خیلی عدد بالایی نبود.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: این سرانه از محل اعتباری است که در اختیار آموزش و پرورش بود و از درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش تأمین و بین مدارس توزیع شد؛ رقم دقیق آن را حضور ذهن ندارم.
فارس
انتهای پیام/
کلاس های ضمن خدمت من برای این ارتقا به حد نصاب نرسیده است/ در این 48 ساعت که وقت با ارزش ما که حدود 40 نفر بودیم را گرفت بیشتر به گفتن خاطرات و مسایل شخصی پرداخت/ تنها مورد مفیدی که در این 48 ساعت آموزش داد "طرز ساخت ای میل و وبلاگ" بود/ اگر می خواهید به راز میلیاردر شدن من پی بیرید باید کتاب من را بخرید....
گروه رسانه و تشکل/ انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی به مناسبت فرارسیدن 5 اکتبر ، روز جهانی معلم بیانیه ای صادر کرد .
متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است :
دیمه ور گفته که "بنا به دلایل و مصالحی" کنار رفته اما این دلایل و مصالح را نمی گوید/ نامه استعفای دیمه ور شاعرانه و رمانتیک است و رمزگشایی از آن دشوار است/ دیمه ور خطاب به همکارانش در معاونت می گوید : "خالق عشق نگهدار شما " اما مدیریت صحنه عشق ورزی و شعار و شعر نیست/ نامه دیمه ور لحن یک مدیر آزرده خاطر را دارد که در عین ترک صحنه دنبال جمع کردن عده و عُده برای آینده است/ با نزدیک شدن به انتخابات ممکن است مدیران دیگری هم حساب خود را از فانی جدا کنند تا آینده خود را تضمین نمایند/ با معیارهای مدرن روزنامه نگاری محتوای نامه دیمه ور ارزش خبری ندارد/ این استعفا از پیامدهای طرح استیضاح وزیر است و این نامه فقط به شایعات و گمانه زنی ها دامن می زند/ می گویند دیمه ور برای تصدی پست وزارت خیز برداشت و فانی پر و بال او را قیچی کرد/ بر اساس شنیده های تایید نشده نوبحت دیمه ور را صدا زده و از او رزومه گرفته بود/ این شایعه با تصمیم دولت و فراکسیون امید مجلس در دفاع از وزیر فعلی و منتفی شدن طرح استیضاح همخوانی ندارد/ شاید یکی از شرایط نمایندگان برای پس گرفتن امضا ها بر کناری برخی مدیران از جمله دیمه ور بوده است/ نوبخت گفته که تا تعیین تکلیف مساله استیضاح با وقوع هر تغییری در بین مدیران آموزش و پرورش در کلیه سطوح برخورد خواهد شد / زبان فرمول بندی شده و به شدت محافظه کارانه و تا حدودی رمانتیک در فضای مدیریتی آموزش و پرورش، عمومیت دارد/ آقای فانی با همه تلاشش برای صدور یک پیام ارزشی به مناسبت روز جهانی معلم ،حضرت نوح (ع ) را از قلم انداخت/ از مفاهیم دینی و ارزشی باید به جا استفاده کرد و این مفاهیم و ارزش ها را در جاهای غیر ضروری نباید استفاده کرد/ در پیام روز جهانی معلم آقای فانی، معلوم نیست عدالت و برابری انسان ها چه ارتباطی با 5 اکتبر دارد/ آقایان فانی و دیمه ور و دیگران به جای تنازع برای بقا در پست های مدیریتی باید سعی کنند سطح گفتمان و سقف اندیشه را در آموزش و پرورش بالا ببرند/ دعوا برای پست و مقام را نباید پشت مفاهیم ارزشی یا عاطفی پنهان کرد/ رایزنی ها برای دلجویی و برگرداندن دیمه ور نشانه بلبشوی مدیریتی در آموزش و پرورش است....