گروه رسانه /
« روزنامه کیهان » امروز در تحلیلی در مورد « استعفای فانی » چنین نوشت :
فانی: برای ادامه همکاری آمادهام /رئیس جمهور: با استعفای شما موافقت میشود!
گروه اخبار/ نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم فراهم شدن امکان ادامه تحصیل فرهنگیان تاکید کرد
پس از عدم موفقیت نجفی در کسب رای لازم، علی اصغر فانی به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه وزارت از سوی انجمن اسلامی معلمان و برخی تشکل ها مطرح شد/ از نیمه دوم وزارتش و با گذشت زمان و عدم تحققِ برنامه ها و عدم توفیق در حل مشکلات معلمان ، از اوایل اسفند ماه ۹۳ تجمعات اعتراضی معلمان شروع شد/ مخالفان سیاسی دولت نیز با استفاده از این نارضایتی ها سعی در موج سواری داشتند ولی به دلیل سابقه و عملکرد مجلس نهم در زمان وزارت حاجی بابایی و عدم اعتماد بدنه و تشکل های معلمی به آنها، نتواستند در این کار جامعه معلمان را همراه خود کنند/ اصولگرایان به دلیل اختلاف سیاسی شان با دولت تصور می کنند با زدن فانی دولت را ناکارآمد نشان می دهند و نمایندگان اصلاح طلب عملکرد ضعیف فانی را به ضرر دولت و باب میل اصولگرایان می دانند و فکر می کنند حضور وزیر ضعیفی مثل فانی سبد رای روحانی را کوچکتر می کند/ یکی از معاونت های مورد نقد در دوره ی فانی، معاونت پارلمانی آقای ناصری بود/ بسیاری عملکرد وی و مدیر کل سابق امور مجلس آقای روشنی را بی شباهت با تجار معامله گر نمی دانند و معتقدند آنها از وضع موجود چندان هم ناراضی نبوده و نیستند/ علی اصغر فانی اگر کارشناس و نظریه پردار خوبی هم باشد قطعا مدیر ضعیف و ناکارآمدی است که به درد وزارت نمی خورد/ فانی در این سه سال و اندی امتیاز دهی به نمایندگان را به امری رایج در رابطه بین نمایندگان و مدیران آموزش وپرورش بدل کرده است/ برخی از نمایندگان به سمت های آموزش و پرورش به عنوان تیول خود می نگرند/ عملکرد فانی ذهنیتی به جامعه معلمان القا کرده است که هر تغییری ولو بر اساس معیار آموزشی را به فشار های سیاسی ارتباط می دهند/ این روزها نقد فانی و برائت از او تقریبا کاری محبوبیت زا و نوعی سرمایه گذاری برای آینده در بین افراد و تشکل ها و نمایندگان تبدیل شده است/ « انجمن اسلامی معلمان ایران » که یکی از حامیان اصلی تصدی پست وزارت توسط فانی بوده نامه ای شبه محرمانه خطاب به جهانگیری معاون اول دولت نوشت/ موسوی توضیح نمی دهد چرا به صورت پنهانی و خطاب به جهانگیری این نقدها را مطرح می کند / سهم اعضای انجمن در این وضعیت نگران کننده چقدر است / آیا اعضای اصلی انجمن که در سطوح بالای مدیریتی قرار دارند با آقای فانی در رقم خوردن این شرایط همراه نیستند/ فانی باید خوب بداند در این مرحله نیک نامی و بدنامی را خودش انتخاب می کند و با انتخابش می تواند باقی بماند....
معاون اول رییس جمهور درنامه شماره ۱۰۹۹۳/ت۵۰۵۱_به تاریخ ۱۳۹۴/۰۲/۰۲ مصوبه هیات وزیران درمورد رتبه بندی معلمان را به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ نمود .
وزارت آموزش و پرورش نیز در نامه شماره۱۲۳۷۸۸_۱۳۹۴/۰۶/۲۵ دستورالعمل اجرای طرح رتبه بندی را جهت اجرا به ادارات کل و نواحی و مناطق ابلاغ نمود .
در بند۱ مصوبه مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل در رتبه بندی معلمان شامل: آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان بهداشت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع های آموزشی و تربیتی ذکر شده است .
بنا به گفته های مسئولان وزارت حدود ۸۰۰ هزارنفر در مهرماه سال ۱۳۹۴مشمول طرح رتبه بندی شده اند .
در بند ۲ اعتبار مورد نیاز طرح برای سال ۱۳۹۴مبلغ ۱۳۵۰میلیارد تومان و در بند ۳ اعتبار مورد نیاز برای سال ۱۳۹۵ مبلغ ۳۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است و مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربودجه آن را تامین کند .
با توجه به مصوبات هیات وزیران و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش و طرز اجرای رتبه بندی در مهرماه سال ۱۳۹۴نتایج زیربه دست می آید:
الف. میانگین افزایش دریافتی مشمولین طرح در نیمه دوم سال ۱۳۹۴برای هر نفر ماهانه مبلغ ۲۸۱هزار تومان بوده است .
ب. میانگین افزایش دریافتی مشمولین طرح در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ برای هر نفر ماهانه ۷۳۰هزارتومان می باشد .
با عنایت به اینکه مبلغ مورد نظر برای سال ۱۳۹۵تامین شده است ؛ وزارت آموزش و پرورش تاکنون اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی را به تعویق انداخته است .
مسئولین وزارت آموزش و پرورش درموارد مختلف کمبود اعتبار را دلیل عدم رسیدگی مناسب به بهبود وضعیت معیشتی معلمان عنوان می کنند! حال با توجه به اینکه اعتبار مورد نیاز طرح رتبه بندی معلمان تامین شده است، تعلل وزارت متبوعه در اجرای مرحله دوم طرح بیش از این پذیرفتنی نیست و بایستی هرچه سریع تر طبق مصوبات قانونی از اول مهرماه سال۱۳۹۵ آن را اجرا نمایند .
همچنان که وزیر محترم از معلمان انتظار دارد قانون و مقررات را اجرا نمایند و در چارچوب قانون عمل کنند ؛ معلمان نیز از وزیر انتظار دارند به مصوبات قانونی پای بند باشند و بدون کم وکاست در چارچوب قانون عمل کنند و این عدم پای بندی مسئولان به قوانین موجب دلسردی معلمان شده و در درازمدت لطمات جبران ناپذیری به آموزش خواهد زد!
معلمان همچنان منتظر اجرای مرحله دوم رتبه بندی هستند...
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش چند بار در مجلس مطرح شد و فرصت دادیم تا فانی، ضعفها و کمبودهای موجود را اصلاح کند.
تردیدی نيست که در پایین ماندن میزان حقوق و دستمزد معلّمان عوامل متعددی دخیل است اما تعداد ساعات ظاهری اشتغال روزانه آنها از دید مقامات و شخصیّت های دخیل در تعیین حقوق و دستمزد، پنهان نمانده و بیتأثیر نبوده است/ آن دسته از آقا معلّمان عزیزی هم که شغل دومِ نان و آبداری دارند، معترف اند که شغل آموزگاری بهترین شغل است و زمان زیادی را از آنان نمیگیرد و وقت و فرصت کافی برای شغل دوم شان باقی می گذارد/ بهترین شغل برای خانم ها شغل معلمیست/ آنان شغل آموزگاری را برای هر کسی که از موهبت شغل دوم برخوردار است، بهترین شغل میدانند/ سوء مدیریّت همه جانبه در طول سالیان متمادی چنین وضعیّتی را رقم زده است/ اگر این توهم در ذهن برخی از افراد سطحی نگر و کوته نظر به وجود آید که جامعهٔ آموزگاری عمدتاً کم کار و کم بازده است، نفی نظرشان اندکی دشوار خواهد بود/ برخی از فرادستان، شغل معلّمی را شغلی با تعطیلات طولانی تلقی و ارزیابی میکنند و اختصاص مزایا به معلّمان را در همین حد کافی میپندارند/ به نظر می رسد مدارس دونوبته و توهم پاره وقتی در مورد فعالیت معلمان، یکی از عوامل اثر گذار در تعیین حقوق و دستمزد و وضع معیشت و منزلت معلمان بوده است .....
گروه رسانه و تشکل/
« کانون فرهنگیان استان اصفهان » به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1395 بیانیه ای صادر کرد .
متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی از معلمان ناحیه 2 مشهد در نامه ای به صدای معلم خواهان توجه به مطالبات خود و پاسخ گویی مسئولان گردیدند .