صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

دلایل نپذیرفتن وزارت آموزش و پرورش توسط دکتر نجفی

محمدعلی نجفی علت عدم پذیرش مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را بیان کرد.

محمدعلی نجفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در خصوص علت تجدیدنظر در تصمیم خویش برای پذیرش وزارت آموزش و پرورش و معرفی وی به مجلس از سوی رئیس جمهوری، اظهار کرد: بنده آقای دانش آشتیانی را فردی قوی، سالم و کاردان می دانم.

وی افزود: احساس کردم در این شرایط ایشان در این جایگاه می تواند موفق تر باشد و من به ایشان کمک می کنم.

در حالی که قرار بود در کنار آقایان صالحی امیری و سلطانی فر، محمدعلی نجفی نیز به عنوان یکی از سه وزیر پیشنهادی از سوی حسن روحانی به مجلس معرفی شود، نجفی در ساعات پایانی از پذیرش این مسئولیت خودداری کرد و رئیس جمهوری فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

پایان پیام/

یکشنبه, 02 آبان 1395 11:40

پرده آخر فانی !

علی اصغر فانی که کارنامه عملکردش چهره ای آرام و فاقد اقتدار را از او را به اذهان متبادر می کرد در مرحله رفتن نشان داد که به احتمال زیاد سکوت و مداراهای قبلی وی نیز برای ماندن در مسند وزارت بوده است/ فانی برای این امر راه های مختلفی را آزمود از پناه بردن به دامان انجمن اسلامی به طوری که در سخنانش در حضور اعضای انجمن اسلامی معلمان، این تشکل را ملجاء فرهنگیان خواند/ فانی بعد از مدت ها رفت و آمد بین دو قطبی اصولگرایان و اصلاح طلبان تصمیم گرفت راه حسین مظفر یار قدیم خود را بپیماید/ این نامه به گونه ای بود که مورد طنز و نقد چند روزنامه هم قرار گرفت/ فانی در آخرین روز رفتن خود در اقدام مهمی و سوال برانگیزی علیرضا ناصری را جایگزین شهاب الدین غندالی که همزمان با رفتن وی بازداشت شد کرد/ با برکناری و بازداشت غندالی این شائبه در اذهان پیش آمد که مسایل و مشکلاتی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشته و دارد که برخی گروه ها آن را چوبی بالای سر فانی نگه داشته بودند تا به مقاصد خود برسند....

منتشرشده در یادداشت

می گویند  آمدن  نجفی علي رغم ميل خودش  قطعی شده است: این حرف یعنی عوام زدگی / عده ای از همکاران می گفتند فانی پیر است و تعدادی از مدیران سالخورده و بازنشستگان را گرد خود جمع کرده است / نجفی سه سال از فانی بزرگتر است/ برخی از همکاران فکر می کردند که فانی عرضه چانه زنی و دفاع از افزایش بودجه آموزش و پرورش را ندارد. این یک تصور عوامانه از اولویت بندی بودجه است/ مسایلی مانند کمبود بودجه ، مشکلات معیشتی معلمان ، دخالت نهادها و اشخاص در عزل و نصب مدیران، هیچ کدام در دوره فانی حادث نشده بود/ انجمن اسلامی یک تشکل اریستوکرات جناحی  و محفلی برای افراد منتظر ریاست در آموزش و پرورش است/ فانی 95 همان فانی 92 و فانی سال 88 است . فانی اولویت انجمن اسلامی معلمان در سال 92 بود/ انجمن اسلامی معلمان حسین مظفر را به محمد خاتمی در سال 76 معرفی کرد/  انجمن اسلامی معلمان سهم خود را از پست های مدیریتی گرفت و در آستانه انتخابات ، فانی را قربانی کرد تا موقعیت خود را در دور دوم ریاست آقای روحانی تثبیت کند/ بین سطح انتظارات از وزیر آموزش و پرورش و امکانات و مقدورات دولت تناسبی وجود ندارد و همین تناقض هر وزیری را بی اعتبار می کند/ نجفی بودجه 30 هزار میلیارد تومانی نیمه دوم امسال و احتمالا 35 تا 40 هزار میلیارد تومانی سال آینده را جگونه مدیریت می کند که انتظارات معیشتی معلمان را برآورده کند/ نجفی تیم مدیریتی در داخل آموزش و پرورش ندارد و نمی تواند از ژاپن مدیر وارد کند. مدیریت اتوبوسی هم در شان او نیست/ در آموزش و پرورش 970 هزار نفر خود را بالقوه وزیر می دانند/  بعد از انتخاب مدیران 90 درصد حامیان ناکام نجفی در گرفتن پست مدیریت به صف مخالفان او می پیوندند / با آمدن نجفی مخالفان اصولگرای دولت و چپ هایی که نگران لیبرالیسم نو و ادغام اقتصاد ایران در نظام بین الملل هستند ، در ساز مطالبات معیشتی با شدت بیشتری  می دمند/  مخالفان اصولگرای نجفی با تفسیرهای ایدئولوژیک و متناسب با سیاست اشباع دینی  این سند را تبدیل به دامی علیه او می کنند/ به گفته جناب بطحایی سرپرست آموزش و پرورش بهره وری منابع دولتی 30 درصد است با این میزان بهره وری افزایش بودجه ، موجه نیست/ نجفی مجبور به ادامه سیاست های پنج گانه فانی  است زیرا اینها سیاست دولت هستند

منتشرشده در یادداشت

فانی برآمده از بافت مدیریت عقب مانده آموزش و پرورش است/ یافتن یک مدیر در تراز ملی غیرممکن است/ بخشی از معلمان انتظار دارند که نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود. آنها تصور می کنند نجفی معجزه خواهد کرد/ حل مشکلات آموزش و پرورش در توان یک وزیر نیست/ در چنین وزارتخانه ای هر وزیر محبوبی بعداز مدتی منفور می شود/ از طرفی نیروی انسانی وزارتخانه هم در مقابل وزیر با شعارهای معیشت محور صف آرایی کرده اند/ من منکر تفاوت وزرا نیستم. با منتقدان همدل هستم که فانی فاقد قدرت تصمیم گیری و قاطعیت بود/ سطح انتظارات جامعه و بدتر از آن توقعات پرسنل آموزش و پرورش با سطح امکانات و مقدورات دولت اصلا تناسب ندارد/ وزیر مصلوب الاخیار نیست اما توسط استاد بالادستی و نهادهای مرتبط و غیرمرتبط زمین گیر شده است....

منتشرشده در یادداشت

پس از اما و اگرهاي فراوان بالاخره فاني وزيري که از قضا انتخاب اول رئيس‌جمهور نبود رفت/ اکثريت فرهنگيان نه‌ تنها از تغيير وزير آموزش‌و‌پرورش که به‌زعم آنها بسيار دير هنگام اتفاق افتاد ناخرسند نيستند که نوعي همراهي مطالبه‌محور و تحول‌خواهانه را دنبال مي‌کنند/ تصميمات اين وزارتخانه به‌نحوي بر فرهنگيان و همه خانوارهاي ايراني تأثير مي‌گذارد/ مسلماً انداختن تمام تقصيرها و کاستي‌هاي يک وزارتخانه به گردن وزيري که مي‌بايست به رئيس کابينه پاسخ گو باشد، فرار از مسئوليت پاسخ گويي دولت است/ مطمئناً با رفتن فاني اتفاقي شگرف در وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش نخواهد افتاد/ بخش مهمتر به‌ نگاه نادرست سياست گذاران کلان کشور و دولت به مقوله آموزش‌و‌پرورش بر مي‌گردد/ ساده‌انديشي است که بپذيريم فاني با کابينه روحاني همراه نبوده، که اگر چنين بود روحاني مي‌توانست و مي‌بايست براي احترام به خواست اکثريت فرهنگيان خيلي زودتر اين‌ها دست به ترميم کابينه بزند/ در اين شرايط انتخاب درست و هدف‌محور مي‌تواند بسياري از سوء تفاهمات ايجاد شده در خصوص بي‌توجهي دولت اعتدال به معلمان و مشکلاتشان را قبل از آنکه دير شود برطرف نمايد....

منتشرشده در یادداشت

این سخنان آقای سرپرست نه تنها مرا شگفت زده کرد بلکه آزرده ساخت/ آقای بطحایی واقعاً انتظار بیش از این داشتم، دلیل برکناری آقای فانی آن چیزی نیست که شما از قول آقای نوبخت نقل می کنید ؛ دلیل عزل و اخراج ایشان همان تیتر دیروز کیهان است، که ناخواسته بیان شد/ دلیل اخراج آقای فانی  تن دادن رئیس جمهور به خواست معلمین بود و احترام به مطالبه فرهنگیان کشور نه چیزی که شما تصور می کنید/ از اینکه احساس کردم انسان ها خودشان هستند عذرخواهی می کنم، از اینکه تصور کردم میزهای مدیریت اینقدر چسبناک نیست که ماهیت انسان ها را عوض کند، عذرخواهی می کنم/ آقای بطحایی نایب رئیس هیات امنا صندوق ذخیره فرهنگیان بودند و هستند و  باید از جریانات و اختلاس ها مطلع باشند ، اینکه مدیر از مجموعه اش بی اطلاع باشد خیلی نابلدی می خواهد/ وزارت با نفت بشکه ای 140دلار هنر نیست، مگر دیگر وزرا هم چنین شرایطی نداشتند؟ چرا آن وزرا این قدر نامحبوب نشدند/ امیدوارم دکتر روحانی سریعا وزیر مورد نظر را معرفی کند و آن شخص هم دکتر نجفی که محبوب فرهنگیان است ؛ باشد البته صلاح مملکت خویش را خسروان دانند....

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

حقوق

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

سرمايه گذاري در آموزش و پرورش فقط براي شكوفا شدن افراد جامعه و فراهم ساختن امكانات لازم براي استانداردهاي بهتر زندگي نيست بلكه ضرورتي اقتصادي و فرهنگي نيز هست/ "هرگونه هزينه در مجموعه آموزش و پرورش سرمايه گذاري براي آينده و ايجاد ارزش افزوده است ."/ در بهمن ماه 93 جناب آقاي فاني وزير محترم آموزش و پرورش در جمله اي بيان نمودند كه دولت به آموزش و پرورش نگاه هزينه اي دارد/ در مسابقه بين افزايش حقوق معلم و تورم و افزايش حقوق ديگر نهادها اين اتفاق هميشه به ضرر معلم بوده است/ مي بايست از اقدام هاي سطحي و روزمره گي در آموزش و پرورش پرهيز و جاي آن با تحولات بنيادين جايگزين شود/ مديران ناكارآمد ، غير منعطف و اقتدارگرا نمي توانند محور توسعه باشند/ تشكيلات وسيع و حجيم با ساختاري تمركزگرا ، ديوان سالار و كم بازده به ساختاري غيرمتمركز و كوچك تر تبديل شود/ در اولين قدم ، انتخاب مديران مدارس و حتي مديران نواحي مي تواند با فعال سازي شوراي معلمان مدارس به معلمان واگذار گردد....

منتشرشده در یادداشت

حل مشكلات و بهبود فرآيندها و نيز اصلاح ساختارها، مستلزم بهره مندي از مديران خلاق، جسور و راهبردي در فرآيندهاي تصميم گيري، اجرايي و نظارتي مي باشد/ متاسفانه وضعيت مورد نظر در طول زمان نه تنها بهتر نشده بلكه در مسير چرخه معيوب خود ادامه يافته و خسارت هاي مادي و معنوي فراواني را متوجه جامعه نموده است/ جمعيت عظيم معلمان فرهيخته، با تجربه و تحصيل كرده، هيچ نقشي را در انتخاب مديران نداشته و هميشه با يك حالت انفعالي، نظاره گر فعاليت روسا و مديران خود بوده و حتي تصور يك نقش نظارتي ناچيز نيز براي آن ها هرگز قابل تصور نبوده است/ وزير آموزش و پرورش بايد در ساختار حاكميتي دولت وزين، نافذ و صاحب كاريزما باشد/ وزير آموزش و پرورش بايد داراي قدرت لابي‌گري و رايزني گسترده و موثر با نهادهاي قدرتي و حاكميتي باشد/ وزير آموزش و پرورش بايد برنامه محور بوده و ضمن توصيف وضعيت موجود و ترسيم وضعيت مطلوب، مسئولانه عمل كرده و در هر زمان كه نسبت به حل مشكلات موجود و خلق شرايط مناسب، ناتوان باشد؛ بلافاصله ضمن تشريح شرايط و موانع از مسئوليت خود به صورت داوطلبانه كناره گيري نمايد/ وزير آموزش و پرورش بايد داراي تيم كاري موثر در آموزش و پرورش باشد/ نكته آخر و مهم در اين ارتباط، تمركز جامعه فرهنگيان بر انتخاب وزير شايسته و مديران توانمند مي‌باشد و ضرورت دارد اين حساسيت‌ها به صورت نگارش نامه و مقاله و انعكاس آن به مسئولان ارشد نظام و شخص رئيس‌جمهور محترم و نيز طرح گسترده آن در فضاهاي مجازي مورد توجه  جدي تصميم‌گيران اصلي جامعه قرار گيرد....

منتشرشده در یادداشت

استعفای فانی مساله‌ای تاسف‌بار نه از جهت شخص او بلکه از جهت در نظر نگرفتن مصالح عمومی و اجتماعی توسط برخی از نمایندگان مجلس است/ در دو سال اخیر هرگاه فانی را می‌دیدم ذهنش مشغول و درگیر پاسخ گویی به مجلس بود/ چرا باید وزیر وزارتخانه را درگیر انتظاراتی کنند که بعضا این انتظارات در سطح پایین است و وزارتخانه را بی‌وزیر کنند آن هم وزیری که از دل آموزش و پرورش بیرون آمده و فرزند فرهیخته آموزش و پرورش است/ در حال حاضر خانواده‌ها وضع خوبی ندارند آن هم به این دلیل که اعضای خانواده دنیای روانی و فضای روحی یکدیگر را نمی‌شناسند/ ما واقعا به دوره‌ای رسیده‌ایم که باید تعلیم و تربیت را در سکوت برگزار کنیم

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور