صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سید محمد حسن حسینی / دکترای آموزش زبان انگلیسی و دبیر رسمی آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان و تحقیر آنان ؟!

کلاس های ضمن خدمت من برای این ارتقا به حد نصاب نرسیده است/ در این 48 ساعت که وقت با ارزش ما که حدود 40 نفر بودیم را گرفت بیشتر به گفتن خاطرات و مسایل شخصی پرداخت/ تنها مورد مفیدی که در این 48 ساعت آموزش داد "طرز ساخت ای میل و وبلاگ" بود/ اگر می خواهید به راز میلیاردر شدن من پی بیرید باید کتاب من را بخرید....

وضعیت کلاس های آموزش ضمن خدمت معلمان   بعد از 21 سال خدمت وقتی رفتم تا از رتبه ارشد به خبره ارتقا پیدا کنم مسئول مربوطه – در آموزش و پرورش مشهد گفت که کلاس های ضمن خدمت من برای این ارتقا به حد نصاب نرسیده است!

راستم می گفت من همین 150 ساعتی را هم که در این کلاس ها شرکت کرده بودم با اکراه و از روی ناچاری بوده. در هر صورت به خاطر افزایش حقوقم هم که شده (حقوقم یک ملیون و 700 هزار تومان) باید چند ساعت دیگر در کلاس های ضمن خدمت شرکت می کردم.

به اداره آموزش و پرورش ناحیه 7 (مشهد) که مراجعه کردم گفتند یک کلاس 48 ساعته "تولید محتوای الکترونیکی" دارند. من به آنها گفتم که اگر مدرس می خواهند این کلاس در حوزه علایق و تخصص های من هست و من اولین مقاله ام را در این باره در سال 1385 به زبان انگلیسی نوشتم و در یک جرنال معتبر در خارج از کشور چاپ کردم. اما آنها گفتند که "استاد" دارند و به وجود امثال من احتیاجی ندارند.

البته من سال هاست که با توجه به تخصصم در آموزش و ... ( 1 )  درخواست انتقال دانش خودم را به همکاران از طریق کلاس های ضمن خدمت و یا حضور در گروه ها می دهم که متاسفانه حراست مانع این امر می شود.

خلاصه اینکه من این بار هم از روی ناچاری و با اکراه در آن کلاس ضمن خدمت شرکت کردم. "استاد"ی که انتصاب کرده بودند یک آقای لیسانس ریاضی بود که در این 48 ساعت که وقت با ارزش ما که حدود 40 نفر بودیم را گرفت بیشتر به گفتن خاطرات و مسایل شخصی پرداخت.

تنها مورد مفیدی که در این 48 ساعت آموزش داد "طرز ساخت ای میل و وبلاگ" بود ؟!

البته در جلسه آخر یک معلم آوردند تا درباره "راه میلیاردر شدن" سخنرانی کند! به محض اینکه این استاد معظم گفت می خواهد روش میلیاردر شدن را به ما آموزش دهد من کلاس را ترک کردم.

بعدا از همکاران شنیدم که در آخر سخنرانی شان گفته بود اگر می خواهید به راز میلیاردر شدن من پی بیرید باید کتاب من را بخرید و ...! تقریبا از همان آغاز همه ما نسبت به این کلاس ها چندین بار به مسئولان اعتراض کردیم اما هیچ کس توجهی نکرد.

حالا بعد از چند ماه از آن زمان که برای تایید این کلاس ها در سایت ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه کردم همان مسئولان گفتند این کلاس ها مورد تایید ما نیست و بنابراین آن را تایید و ثبت نمی کنیم!؟
و سوال ما این است که پس این همه وقت و انرژی که ما به واسطه برنامه ریزی شما گذاشتیم چه شد؟ و چرا از همان جلسه اول که ما اعتراض کردیم فکری نکردید؟!

آیا ما باید چوب  بی برنامگی و بی تدبیری شما را هم بخوریم!؟

( 1 ) http://beyondelt.blogfa.com


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 13 مهر 1395 16:21 خوانده شده: 6339 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +23 0 --
معلم ناامید 1395/07/13 - 17:23
در ادارات دیگر برا ضمن خدمت پول میدن حق ماموریت و....اما در ا.پ ضمن خدمت قبلا رایگان پولی شده و...وتعداد ساعاتش در مدرک و حقوق کم اثر و...
پاسخ + +13 -1 --
غفورنیا 1395/07/13 - 19:32
انتخاب مدرسین ضمن خدمت مناطق بیشتر بر اساس رابطه و آشنا بودن با اداره می باشد . در آ.پ تهران که به این صورت است کهسعی می کنند افراد باسواد را از پست های مهم ، دور نگه دارند و کار را به آشنایان خود بسپارند .
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1395/07/13 - 20:09
فقط یک سفره ای باز شده تا دوستان دوره همی بی نصیب نمانند.
چه ضمن خدمتی؟!!!!!
هرچی هم بگیم تکراریه.
پاسخ + +12 -1 --
عارف 1395/07/13 - 21:44
سلام جناب حسینی باعث تأسف است همکاری مثل شما با مدرک دکترا در رشتهٔ خود و با 21سال سابقه برای گرفتن رتبه آنهم نه عالی بلکه خبره و برای افزایش حقوق ناچیزی در حدود 100هزار تومان دچار چنین مشکلی شود و در رشتهٔ خودت خبره نباشید ولی همکار محترم دیگر با مدرک لیسانس خبربه باشد .باید برای ارتقای رتبه و طبقه که منتقد آن هم هستم همان مدرک تحصیلی و سابقهٔ خدمت کافی باشد و نه چنین دوره ها و یا ارزشیابی مدیر وغیره. من هم با 29سال سابقه فقط 280 ساعت دوره ضمن خدمت دارم که حدود 230ساعت آن یکجا و تخصصی و برای تغییر پست سازمانی بود که آن موقع مجبور شدم ولی بعد آن تصمیم گرفتم به هیچ دوره ای نروم مگر مورد خیلی خاص که خودم تشخیص دهم.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی سر به زیر 1395/07/14 - 05:34
قابل توجه ان عزیزانی که شایسته سالاری را ترویج میدهند از چپ و راست. اقی سید شکایت به رهبر معظم امام خامنه ای ببرید لااقل ایشان در این امور قاطع و حق نگر هستند.
پاسخ + +9 0 --
عارف 1395/07/13 - 22:06
ادامه -همکارانم با سابقهٔ من بیشر از 1500ساعت نیز دوره دارند و به خاطر کمی دوره ام از طرف بعضی از مدیران و همکاران سرزنش شدم انگار که دچار گناه کبیره شده باشم. به نظرم این دوره ها با این مدرسها و با این موضوعات که به قول شما به حاشیه هم کشیده می شود برگزار نشود خیلی بهتر است اگر هم باشد در قبال حضور در آن یک مبلغی به عنوان پاداش وغیره داده شود نه تأثیر در رتبه و غیر ه. من بعنوان یک انسان که شغلم هم معلمی است هر موقع احساس نیاز کردم خودم عاشقانه در حد بالا مطالعه کردم و آزادانه به کلاسهای آموزشی مختلف رفتم و منتظر کلاس ضمن خدمتی نماندم با آن تدریس سطح پایین و به قول شما تحقیر آمیز.
پاسخ + +6 0 --
محمد باقر 1395/07/13 - 23:14
متاسفانه اکثر کلاسهای ضمن خدمتی که من شرکت کرده ام (حدود 700ساعت) بیش از 95 درصد توسط افراد غیر متخصص برگزار شده است .
پاسخ + +5 -1 --
حسینی 1395/07/14 - 00:56
باز هم داستان پر ملال وتکراری ضمن خدمت!!!
گویا آسمان آموزش وپرورش در ایران همه جایش یه رنگ است!!!!؟؟؟
پاسخ + +7 -1 --
محمدیان 1395/07/14 - 08:03
هدفشان از کلاسهای ضمن خدمت ارتقای دانش همکاران نیست: فقط می خواهند ما را علاف و سرگرم نگه دارند و در ضمن بیلان کاری ارایه دهند.
پاسخ + +5 -2 --
معلم 1395/07/14 - 08:23
با سلام
ضمن احترام فراوان به همكار ارجمند جناب آقاي حسيني
نفس برگزاري كلاسهاي ضمن خدمت كاري بسيار پسنديده و قابل تقدير است اما اينكه در هنگان اجراي از اساتيد خوب استفاده نمي شود و يا اينكه در مكانهاي مناسب برگزار نمي گردد و مشكلاتي از اين قبيل جاي بحث است.
بيايم به جاي اينكه اصل اين كلاسها را زير سوال ببريم در خصوص بد اجرا شدن آن انتقاد كنيم و شيوه بهتر برگزار شدن اين كلاسها را هم پيشنهاد دهيم .
پاسخ + 0 0 --
مددیان 1395/07/15 - 08:02
متاسفانه در دولت تدبیر و امید هم علیرغم اینکه با شعار شایسته سالاری سر کار آمدند کار را به کاردان نمی سپارند. اما دفعه بعد مردم کار را به کاردان خواهند سپرد! برای نمونه ای دیگر مسیول آموزش ناحیه ما یک لیسانس معارف است!
پاسخ + +10 0 --
یک معلم 1395/07/14 - 11:20
بیشتر این دوره ها ضمن خفت هستند تا ضمن خدمت!!!
پاسخ + +3 0 --
شهاب 1395/07/15 - 15:25
آقای حسینی من هم بعد از 25 سال خدمت سال قبل نتوانستم رتبه ی عالی را دریافت کنم به دلیل برگزار نشدن دوره ی ضمن خدمت برای پایه ای که در آن تدریس می کردم ضمن خدمت نداشتم نمره ی ارزشیابیم 86 شد ومن رتبه ی عالی نگرفتم فرمایش شما را در مورد بی فایده بودن کلاس های ضمن خدمت قبول دارم متاسفانه حضور در این کلاس ها وملاک قرار دادن آن در نمره ی ارزشیابی ورتبه بندی ظالمانه است من افرادی را می شناسم که در کلاس ضمن خدمت شرکت نمی کنند ولی چون با مدرس وافراد اداره آشناهستند گواهی ضمن خدمت برایشان صادر می گردد در این وزارت خانه بی تدبیری زیادی وجود دارد که ناشی از مدیریت ضعیف وبی سواد آن است
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/07/15 - 15:35
بی سوادی آنان درست است
پاسخ + +1 0 --
عدالتی 1395/07/15 - 18:37
کدام کشور دنیا - غیر از ایران - را می شناسید که برای کلاسهای ارتقای دانش معلمان که در راستای کمک به کشور و مردم است از معلمان پول بگیرند؟! به نظر من دکان باز کرده اند و با توجه به این کلاسهای بی کیفیت منافع مالی خود را دنبال می کنند....
پاسخ + +1 0 --
معلمی که حیران مانده 1395/07/15 - 22:04
سه سال گذشته برای کتاب های دوره متوسطه اول کلاس ضمن خدمت در شهریور و سه ماه پاییز گذاشتند .چگونه . استاد که از دبیران مرکز استان بودند و تابستان را به تهران رفته بودند و جواب فعالیتها و کار برگه ها ی کتاب را نوشته بودند نویسنده کتاب یا نویسندگان گفته و انها هم بدون کم و کاست به ما به صورت دیکته می گفتند تا ما هم آنها را دیکته وار سر کلاس به بچه ها بگوییم و به جای تلاش در جهت اندیشمند کردن و محقق بار آوردن بچه ها سئوالات را با جواب برای انان بگوییم اخر نوبت اول و دوم هم همان ها را امتحان بگیریم بر عکس اندیشیدن ؛ اندیشه ها را به صورت حفظی . من اعتراض کردم گفتم بهتر است در مورد موضوعات بحث کنیم نه دیکته بنویسیم که همه معترض شدند گفتند ما وقت نداریم مطالعه کنیم بگذار جواب ها را بخواند ما هم به دانش اموزان می دهیم جالب بود استاد که در کلاس های نویسنده کتاب شرکت کرده بود وقتی به عکسی از طاق بستان در شهر کرمانشاه رسیدیم گفت به نظرم این جمعه بازار است متاسفانه سواد بعضی از ما معلمان خصوصا در بخش اطلاعات عمومی بسیار پایین است ان هم در درس مهمی چون مطالعات اجتمایی
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1395/10/16 - 00:46
اصلاچرابایدمسئول کارگزینی یک اداره فردی نااگاه به امور اداری باشد وازلحاظ رفتاری به گونه ای که حتی همسایه وهم روستای های انهاهم بارهاازرفتاربداین اقادلگیرشده باشن وافرادی که اشناهست زود وبدون بیان مشکل کارشان راانجام دهدوامابااقرادی که اشنانیستن رفتاری تند داردچقدرخوب است مسئولین ادارات درتعیین این افرادبرای پست هایی مث کارگزینی تامل بیشتری کنند
پاسخ + 0 0 --
فاطمه امیدعلی 1396/02/09 - 01:52
با سلام و ادب
من کلاسهای زیادی رفتم و هیچگونه تاثیری در به روز بودن اطلاعات من نداشته و من سال 1374 استخدام شدم و ضمن خدمتهایی که از آن سال داشتم تا سال 1379 یعنی الکی و بیخود بوده ولی کسانی که یه تازگی استخدام شده اند به تقعشان شده زبرا ضمن خدمتها از بعد از 79 حساب شده و ما قدیمی ترها به قول بچه ها بوقیم یعنی چندین سال از بهترین روزهای زندگیمان بیخود گذشته و سر کار بودیم اگر به جای اینکه وقتمان را تلف کنیم در این کلاسها ،ادامه تحصیل میدادیم پروفسور شده بودیم . و با به جای وقت تلف کردن در این کلاسهای بیخود به تربیت بچه های خود و دیگرا ن می پرداختیم . تا اینقدر فساد در مدارس و دانش آموزان وجود نداشته باشد . وبه جای کاغذ بازی ها ی بیخود به تربیت ابعاد انسانی و اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی بچه ها و خانواده هایشان می پرداختیم تا دیگر این همه مشکلات اخلاقی و تربیتی و ...وجود نداشت . به امید روزی که معلمان امروز همچون معلمان دیروز ارزش کارشان مشخص شود و مقام معلم در جامعه از همه ی اقشار جامعه بالا تر باشد و آن موقع است که معلم معلم است .
به امید آن روز
پاسخ + +1 0 --
محمد 1397/10/15 - 23:17
از من می شنوید هر چه سریع تر از این شغل مسخره دست بکشید و شغلی آبرومند پیدا کنید. من سعی دارم در زمینه کشاورزی علمی پیشرفت کنم. واقعا هم لذت می برم
پاسخ + 0 0 --
محمد 1397/10/15 - 23:17
از من می شنوید هر چه سریع تر از این شغل مسخره دست بکشید و شغلی آبرومند پیدا کنید. من سعی دارم در زمینه کشاورزی علمی پیشرفت کنم. واقعا هم لذت می برم
پاسخ + 0 0 --
رضا پهلوی 1398/09/07 - 20:30
انشا الله در آینده نزدیک و به خواست خدا همه چیز رو درست میکنم.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور