نباید اجازه دهیم منافع فرهنگیان وجه المصالحه قرار گیرد/ هدف ما این است که از طریق شفاف سازی، ذهنیت افراد نسبت به این مجموعه را اصلاح کنیم و در این میان نیز مغرضین به عظمت کارهای انجام شده پی خواهند برد/ باید به تمامی ابهامات و سوالات و انتقادات فرهنگیان عضو با سعه صدر پاسخ گفت زیرا آنها بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند/ با بیان کارهای انجام شده در سه سال گذشته، به تنویر افکار عمومی می پردازیم/ چشم انداز ارائه خدمات به فرهنگیان روشن است...
معلمان بعد از 20 سال تدریس ساعت کاری شان به 20 ساعت تقلیل پیدا می کند و بسیاری با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و دیگر کار آیی سابق را ندارند .
در زمان دولت خاتمی در مدارس ابتدایی « معلمان ذخیره » بودند که در صورت نبود معلم اصلی به کلاس می رفت و کلاس را اداره می کرد ، از زمان دولت احمدی نژاد این پست حذف شد و با 24 ساعت کار معلم مبلغی به عنوان اضافه کار به معلم هر دو ماه یکبار پرداخت می شد تا اینکه در سال اول دولت وقت ساعت اضافه کار به 3 ساعت تبدیل شد و در سال دوم ابلاغ ها با تاخیر در بهمن ماه صادر شد و هر روز معلمان را سرگردان کرده بودند و معلوم نبود اضافه کار پرداخت می شود یا نمی شود ؛ در سال سوم دولت هم ابلاغ های 20 ساعتی صادر کردند ولی به صورت شفاهی اعلام کردند اضافه کار پرداخت خواهد شد !
از آن جا که با وجود صدور ابلاغ اضافه کاری مبلغ آن با تاخیر چندین ماهه پرداخت می شد حال با توجه به صادر نشدن ابلاغ در سال 94-95 عده ای از معلمان تصمیم گرفتند از بیکاری خود استفاده کنند ؛ حال بماند که چه دردسرهایی با مدیر مدرسه و اولیا پیدا کردند ...
حتما چنین فراغتی نیاز بوده که قانون گذار آن را تدوین کرده است و اگر کسی بیشتر از ساعات مشخص شده کار کند دچار آسیب جدی خواهد شد که شاید غیر قابل جبران باشد .
با توجه به موارد ذکر شده بهتر است آموزش و پرورش دوباره پست معلمان ذخیره را احیا کند تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید و یک معلم بتواند از 4 ساعت فراغت خود استفاده کند و کار کردن بیش از ساعات موظف کیفیت کار را هم پایین خواهد آورد .
اگر احیای پست معلم ذخیره امکان پذیر نیست حداقل مدیران را توجیه کنند اگر همکاری درخواست استفاده از فراغت خود را دارد با او موافقت شود و با بهانه های مختلف در روز های فراغت معلم را به مدرسه نکشانند !
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وقتی در دوره ابتدایی مدارس با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و حتی مدارس در برخی از مناطق آموزشی بدون معلم مانده اند و یا از معلمان غیرمرتبط و یا مازاد دوره ابتدایی استفاده می نمایند چه ضرورتی بر انجام این امر و آن هم با تخصیص 3 راهبر آموزشی برای هر منطقه به طور متوسط بوده است / بهتر نبود تخصیص راهبر به هر منطقه آموزشی با در نظر گرفتن تراز نیروی انسانی در این دوره انجام می گرفت/ چرا باید با این تراز منفی نیروی انسانی دوره ابتدایی اصراری براستفاده از 3 راهبر باشد/ آیا این ساماندهی نیروی انسانی است...
گروه اخبار/
علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده محلات در خصوص تعیین و تکلیف استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: متن استیضاح وزیر نیم ساعت قبل تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و اگر امضاهای آن به نصاب قانونی رسیده باشد و کسی انصراف ندهد اعلام وصول خواهد شد.
به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی طی تذکری در جلسه علنی امروز گفت: یک ماه و نیم قبل موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مطرح شد و هیئت رئیسه موظف است براساس قانون و زمان مقرر آن را اعلام وصول کند. لذا از هیات رئیسه می خواهم این موضوع را تعیین تکلیف نمایند.
انتهای پیام
یک معلم تاثیرگذار است و شرایط را تغییر می دهد و یک معلم منفعل است و گوشه طویله بیتوته می کند/ مصاحبه مقداد باقرزاده معلم 26 ساله روستای آیرقایه در گروه های تلگرامی معلمان بازتابی نداشت/ معلم روستای محروم آیرقایه ، شرایط را تغییر می دهد و نام معلم را بلندآوازه می کند/ خوابیدن معلم در داخل طویله در کنار حیوانات و در فضای 1.5 متری باور پذیر نیست/ حتی چوپان های دو هزار سال پیش هم محل زندگی و خواب خود و محل نگهداری حیوانات را تفکیک می کردند/ معلم شکنی به شیوه ای رایج در برخی گروه های تلگرامی منتسب به معلمان تبدیل شده است/ وقتی برخی معلمان خودزنی می کنند و معلم و مدرسه و وزیر و آموزش و پرورش را بی اعتبار می کنند از دیگران چه انتظاری داریم/ یادداشت نویسان صنفی ، اغلب شرح مصیبت می نویسند و برای اوضاع معیشتی روضه تکراری می خوانند/ عده ای شاکی هستندکه چرا منزلت معلم پایین است اما خود تیشه به ریشه منزلت معلم می زنند/ "فقر نمایی" ادامه گفتمان انقلابی دهه 40 و 50 شمسی است که مبارزین ،اقتصاد را زیربنا می دانستند/ علت سرنگونی رژیم شاه فقر نبود ، دیکتاتوری و مسایل فرهنگی و مذهبی بود/ نام معلم در کنار کلماتی مانند گرسنگی و آتش زدن روزنامه و کتک زدن دانش آموز و زد وخورد با اولیا، منزلت معلم را کاهش می دهد/ متاسفانه برخی ، تحت عنوان دفاع از معیشت ، معلم را گدا ، گرسنه و افسرده و... معرفی می کنند و لایک می گیرند/ عده ای به نام معیشت معلم دنبال پروژه سیاسی و اقتصادی خود هستند و معلم را انسانی عصبانی و قانون شکن معرفی می کنند/ معلم واقعی در مواجهه با مشکلات یا راهی می یابد و یا راهی می سازد/ مطالبات معیشتی معلمان باید در ارتباط با افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت مطرح شود نه در قالب تضاد کارگر (معلم ) و کارفرما (دولت)
انجمن اسلامی معلمان از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در مواردی راضی است و در مواردی نیز ایرادات جدی به آن وارد می کند/ امیدواریم در مدت زمانی که تا پایان دولت یازدهم باقی مانده وزارت آموزش پرورش بتواند به خواسته های به حق معلمان توجه کند/ ارتباط انجمن اسلامی معلمان با این جامعه فرهنگی بسیار خوب است/ در انتخابات مختلف اگر نامزدی بتواند در جامعه فرهنگی پایگاهی برای خودش کسب کند به احتمال زیاد پیروز میدان خواهد شد/ هم اکنون در حوزه های مختلف آموزش و پرورش انجمن نظرات کارشناسانه ای را ارایه می کند