صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نباید اجازه دهیم منافع فرهنگیان وجه المصالحه قرار گیرد/ هدف ما این است که از طریق شفاف سازی، ذهنیت افراد نسبت به این مجموعه را اصلاح کنیم و در این میان نیز مغرضین به عظمت کارهای انجام شده پی خواهند برد/ باید به تمامی ابهامات و سوالات و انتقادات فرهنگیان عضو با سعه صدر پاسخ گفت زیرا آنها بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند/ با بیان کارهای انجام شده در سه سال گذشته، به تنویر افکار عمومی می پردازیم/ چشم انداز ارائه خدمات به فرهنگیان روشن است...

منتشرشده در اقتصاد
چهارشنبه, 07 مهر 1395 12:04

اضافه کاری اجباری ؛ چرا ؟

 وضعیت تقلیل کار معلمان در آموزش و پرورش و معلمان ذخیره  معلمان بعد از 20 سال تدریس ساعت کاری شان به 20 ساعت تقلیل پیدا می کند و بسیاری با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و دیگر کار آیی سابق را ندارند .

در زمان دولت خاتمی در مدارس ابتدایی « معلمان ذخیره » بودند که در صورت نبود معلم اصلی به کلاس می رفت و کلاس را اداره می کرد ، از زمان دولت احمدی نژاد این پست حذف شد و با 24 ساعت کار معلم مبلغی به عنوان اضافه کار به معلم هر دو ماه یکبار پرداخت می شد تا اینکه در سال اول دولت وقت ساعت اضافه کار به 3 ساعت تبدیل شد و در سال دوم ابلاغ ها با تاخیر در بهمن ماه صادر شد و هر روز معلمان را سرگردان کرده بودند و معلوم نبود اضافه کار پرداخت می شود یا نمی شود ؛ در سال سوم دولت هم ابلاغ های 20 ساعتی صادر کردند ولی به صورت شفاهی اعلام کردند اضافه کار پرداخت خواهد شد  !

از آن جا که با وجود صدور ابلاغ اضافه کاری مبلغ آن با تاخیر چندین ماهه پرداخت می شد حال با توجه به صادر نشدن ابلاغ در سال 94-95 عده ای از معلمان تصمیم گرفتند از بیکاری خود استفاده کنند ؛ حال بماند که چه دردسرهایی با مدیر مدرسه و اولیا پیدا کردند ...

حتما چنین فراغتی نیاز بوده که قانون گذار آن را تدوین کرده است  و اگر کسی بیشتر از ساعات مشخص شده کار کند دچار آسیب جدی خواهد شد که شاید غیر قابل جبران باشد  .

با توجه به موارد ذکر شده بهتر است آموزش و پرورش دوباره پست معلمان ذخیره را احیا کند تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید و یک معلم بتواند از 4 ساعت فراغت خود استفاده کند و کار کردن بیش از ساعات موظف کیفیت کار را هم پایین خواهد آورد .

اگر احیای پست معلم ذخیره امکان پذیر نیست حداقل مدیران را توجیه کنند اگر همکاری درخواست استفاده از فراغت خود را دارد با او موافقت شود و با بهانه های مختلف در روز های فراغت معلم را به مدرسه نکشانند !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

وقتی در دوره ابتدایی مدارس با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و حتی مدارس در برخی از مناطق آموزشی بدون معلم مانده اند و یا از معلمان غیرمرتبط و یا مازاد دوره ابتدایی استفاده می نمایند چه ضرورتی بر انجام این امر و آن هم با تخصیص 3 راهبر آموزشی برای هر منطقه به طور متوسط بوده است / بهتر نبود تخصیص راهبر به هر منطقه آموزشی با در نظر گرفتن تراز نیروی انسانی در این دوره انجام می گرفت/ چرا باید با این تراز منفی نیروی انسانی دوره ابتدایی اصراری براستفاده از 3 راهبر باشد/ آیا این ساماندهی نیروی انسانی است...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

آخرین اخبار استیضاح وزیر آموزش و پرورش

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده محلات در خصوص تعیین و تکلیف استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: متن استیضاح وزیر نیم ساعت قبل تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و اگر امضاهای آن به نصاب قانونی رسیده باشد و کسی انصراف ندهد اعلام وصول خواهد شد.

به گزارش  ایسنا، علیرضا سلیمی طی تذکری در جلسه علنی امروز گفت: یک ماه و نیم قبل موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مطرح شد و هیئت رئیسه موظف است براساس قانون و زمان مقرر آن را اعلام وصول کند. لذا از هیات رئیسه می خواهم این موضوع را تعیین تکلیف نمایند.

انتهای پیام

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

پیشنهاد

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

چند ساعت همراهی با آقای بازرس

خراسان رضوی

منتشرشده در نامه های دریافتی

یک معلم تاثیرگذار است و شرایط را تغییر می دهد و یک معلم منفعل است و گوشه طویله بیتوته می کند/ مصاحبه مقداد باقرزاده معلم 26 ساله روستای آیرقایه در گروه های تلگرامی معلمان بازتابی نداشت/  معلم روستای محروم آیرقایه ، شرایط را تغییر می دهد و نام معلم را بلندآوازه می کند/ خوابیدن معلم در داخل طویله در کنار حیوانات و در فضای 1.5 متری باور پذیر نیست/ حتی چوپان های دو هزار سال پیش هم محل زندگی و خواب خود و محل نگهداری حیوانات را تفکیک می کردند/ معلم شکنی به شیوه ای رایج در برخی گروه های تلگرامی منتسب به معلمان تبدیل شده است/ وقتی برخی معلمان خودزنی می کنند و معلم و مدرسه و وزیر و آموزش و پرورش را بی اعتبار می کنند از دیگران چه انتظاری داریم/ یادداشت نویسان صنفی ، اغلب شرح مصیبت می نویسند و برای اوضاع معیشتی روضه تکراری می خوانند/ عده ای شاکی هستندکه چرا منزلت معلم پایین است اما خود تیشه به ریشه منزلت معلم می زنند/  "فقر نمایی" ادامه گفتمان انقلابی دهه 40 و 50 شمسی است که مبارزین ،اقتصاد را زیربنا می دانستند/ علت سرنگونی رژیم شاه فقر نبود ، دیکتاتوری و مسایل فرهنگی و مذهبی بود/ نام معلم در کنار کلماتی مانند گرسنگی و آتش زدن روزنامه و کتک زدن دانش آموز و زد وخورد با اولیا،  منزلت معلم را کاهش می دهد/ متاسفانه برخی ، تحت عنوان دفاع از معیشت ، معلم را گدا ، گرسنه و افسرده و... معرفی می کنند و لایک می گیرند/ عده ای به نام معیشت معلم دنبال پروژه سیاسی و اقتصادی خود هستند و معلم را انسانی عصبانی و قانون شکن معرفی می کنند/ معلم واقعی در مواجهه با مشکلات یا راهی می یابد و یا راهی می سازد/ مطالبات معیشتی معلمان باید در ارتباط با افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت مطرح شود نه در قالب  تضاد کارگر (معلم ) و کارفرما (دولت)

منتشرشده در یادداشت

انجمن اسلامی معلمان از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در مواردی راضی است و در مواردی نیز ایرادات جدی به آن وارد می کند/ امیدواریم در مدت زمانی که تا پایان دولت یازدهم باقی مانده وزارت آموزش پرورش بتواند به خواسته های به حق معلمان توجه کند/ ارتباط انجمن اسلامی معلمان با این جامعه فرهنگی بسیار خوب است/ در انتخابات مختلف اگر نامزدی بتواند در جامعه فرهنگی پایگاهی برای خودش کسب کند به احتمال زیاد پیروز میدان خواهد شد/ هم اکنون در حوزه های مختلف آموزش و پرورش انجمن نظرات کارشناسانه ای را ارایه می کند

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور