صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و چند نکته

اگر در زمان انتخابات به جامعه گفته می شد که الان زمان انتخاب بین " بد " و " بدتر " نیست و انتخاب بین " راه " و " بیراهه " است پس  می توان گفت که به یمن هم نوایی مجلس و دولت منتخب باید بهترین ، شایسته ترین و کارآمدترین فرد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردد/ تجارب این مدت نشان داده است که نسخه تشکل ها برای این گونه موارد ناکارآمد بوده است/ حتی نسخه ای که دکتر نجفی نیز پیشنهاد کرد چندان رضایت بخش نبوده است  و به نظر می رسد که دانش آشتیانی نیز همچون وزرای پیشین خود به محاصره " دایره بسته مدیران " گرفتار آمده است و ابتکار عمل را در برابر « مدیران مرعوب » از دست داده است/ در حال حاضر سهم بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی حدود یک درصد است/  در سند 2030 چنین آمده است :ما اذعان داریم که اجرای همۀ تعهدات موجود در زمینۀ کمک های رسمی برای توسعه ( ODA  ) ضرورت دارد. از جملۀ این تعهدات، تعهد بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به هدف اختصاص ۷ درصد از تولید ناخالص ملّی آن ها، به کمک های رسمی برای توسعه به کشورهای در حال توسعه است. همسو با تعهدات انجام شده، ما از آن دسته از کشورهای عضو که هنوز تعهد خود را مبنی بر اختصاص ۷ درصد از تولید ناخالص ملّی به کمک های رسمی برای توسعه به کشورهای در حال توسعه انجام نداده اند، می خواهیم تا برای اجرای این تعهد، تلاش های ملموس مضاعف به کار بندند. به علاوه، ما متعهد هستیم که حمایت های خود را از کشورهایِ با پایین ترین سطح توسعه یافتگی افزایش دهیم. ما همچنین به اهمیت آزادسازی همۀ منابع بالقوه در جهت حمایت از حق آموزش آگاه هستیم/ این چشم انداز سند 2030 برای سهم آموزش و پرورش از بودجه ناخالص ملی است/ اگر قرار است آموزش و پرورش در اولویت باشد تکلیف نهادهای موازی فرهنگی و نیز بودجه هایی که برای آن ها تعیین می شود باید "شفاف سازی " شود/ اگر « شورای عالی آموزش و پرورش » اتاق فکر این دستگاه بزرگ است باید بتواند حرف اول و آخر را در امر سیاست گذاری و تعیین خط مشی انجام دهد/ نمی شود در بحران های جامعه و مرتبط با رسالت آموزش و پرورش این وزارتخانه را مسئول واحد دانست اما نهادهای دیگر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی  مصوبات آن را احتمالا وتو کنند بدون آن که پاسخ گو باشند/ به جای آن که در رسانه ملی دائما کمبودها و مطالبات معلمان را برجسته و تیتر کنند می توان از کارشناسان خبره ، غیر سیاسی ، متخصص و مستقل برای تحلیل مسائل و چالش های آموزش و پرورش استفاده کرد/ آیا در جریان سند 2030 واقعا رسانه ملی به ماموریت های ذاتی و حرفه ای خویش عمل کرد/ مورد دیگر می تواند طرح مسائل آموزش و پرورش در نشست های رسانه ای دولت باشد/ این یک واقعیت است که " تنبلی " ، " روزمرگی " و " فرهنگ شفاهی " آسیب ها و چالش های مهم در میان معلمان هستند/ در جریان 2030 چند درصد از معلمان کشور و نیز تشکل ها ضمن آگاهی و مطالعه از مفاد آن ، آن را نقد منطقی کردند/ متاسفانه بسیاری از معلمان بیش از آن که  به مفاد و نیز جو ایجاد شده در حاشیه سند 2030 توجه داشته باشند بیشتر نگران اعمال افزایش 20 درصدی حقوق خود بوده و هستند/ به یاد داشته باشیم که جایگاه و کلید اولویت بودن آموزش و پرورش مستقیما با عملکرد و کوشش معلمان بستگی دارد....

 

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و وظایف فرهنگیان و معلمان

هم زمان با آغاز رقابت های انتخاباتی و نیز شروع مناظره های تلویزیونی مسائل مختلفی طرح و در مورد آن مباحثی مطرح شد .

در نخستین مناظره تلویزیونی با آن که موضوع مناظره به مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی اختصاص یافته بود هیچ گونه صحبتی از آموزش و پرورش و معلمان مطرح نشد .

پس از آن صدای معلم در مطلبی نسبت به این وضعیت انتقاد نمود . ( این جا )

در دومین مناظره تلویزیونی موضوع " آموزش و پرورش " در گفتمان کاندیداها مطرح شد اما  طرح و یا برنامه خاصی در این مورد مطرح نشد .

« محمد علی نجفی » وزیر سابق آموزش و پرورش و رئیس ستاد فرهنگیان روحانی در یک نشست رسانه ای به صراحت اعلام کرد که در صورت پیروزی روحانی ، آموزش و پرورش در اولویت های نخست این دولت خواهد بود . ( این جا )

ایشان تقریبا یک هفته مانده به انتخابات در  سالن امام علی ( ع ) واقع در منطقه 5 تهران و نیز در همایشی که فرهنگیان حامی روحانی برگزار کردند ضمن تاکید بر مواضع قبلی اعلام کرد که طی یک فراخوان مطالبات فرهنگیان و معلمان از سراسر کشور گردآوری و و پایش شده و به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید . ( این جا )

در یادداشت قبلی ضمن نقد عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش ( این جا )  نوشتم  :

" اگر در زمان انتخابات به جامعه گفته می شد که الان زمان انتخاب بین " بد " و " بدتر " نیست و انتخاب بین " راه " و " بیراهه " است پس  می توان گفت که به یمن هم نوایی مجلس و دولت منتخب باید بهترین ، شایسته ترین و کارآمدترین فرد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب گردد . "

در واقع ، انتخاب یک وزیر با ویژگی های ذکر شده  نخستین مطالبه آموزش و پرورش و جامعه معلمان بوده و می تواند به شعار " اولویت بودن آموزش و پرورش "  جنبه عملی و واقعی بدهد .

در این یادداشت تصریح کردم :

" تجارب این مدت نشان داده است که نسخه تشکل ها برای این گونه موارد ناکارآمد بوده است !

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و وظایف فرهنگیان و معلمان

حتی نسخه ای که دکتر نجفی نیز پیشنهاد کرد چندان رضایت بخش نبوده است  و به نظر می رسد که دانش آشتیانی نیز همچون وزرای پیشین خود به

محاصره " دایره بسته مدیران " گرفتار آمده است و ابتکار عمل را در برابر « مدیران مرعوب » از دست داده است ."

جان کلام آن که مکانیسم تعیین وزیر آموزش و پرورش در این دوره می تواند ضمن اعتماد  سازی  بین فرهنگیان و دولت به پویایی و اقتدار این سازمان کمک شایانی نماید .

اما از نظر نگارنده در اولویت بودن آموزش و پرورش می تواند جنبه های دیگری را نیز در بر  بگیرد .

زمانی که این موضوع مطرح می شود ناخودآگاه تعدادی از معلمان تصور می کنند که اولویت  بودن آموزش و پرورش صرفا به این معناست که بودجه آموزش و پرورش چند برابر شده و  حقوق  معلمان نیز تابع فرمول این افزایش نیز بشود .

در حال حاضر سهم بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی حدود یک درصد است .

با وجود آن که برخی ها با مقاصد کاملا سیاسی و جهت دار سند 2030 یونسکو را مورد تخریب و هجمه یک سویه قرار دادند اما این سند موارد فراوانی در مورد توسعه نیافتگی کشورها دارد .

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و وظایف فرهنگیان و معلمان

 در سند 2030 چنین آمده است :

" با اذعان به اهمیت همکاری برای توسعه در تکمیل سرمایه گذار ی های دولت ها، ما از کشورهای توسعه یافته، اهداکنندگان سنّتی و درحال ظهور، کشورهای دارای درآمد متوسط و سازوکارهای تأمین بودجۀ بین المللی م یخواهیم که بودجۀ اختصاص یافته به آموزش را افزایش دهند و بر مبنای نیاز کشورها، از اجرای دستورکار آموزش 2030 حمایت کنند.

 ما اذعان داریم که اجرای همۀ تعهدات موجود در زمینۀ کمک های رسمی برای توسعه ( ODA  ) ضرورت دارد. از جملۀ این تعهدات، تعهد بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای دست یابی به هدف اختصاص ۷ درصد از تولید ناخالص ملّی آن ها، به کمک های رسمی برای توسعه به کشورهای در حال توسعه است. همسو با تعهدات انجام شده، ما از آن دسته از کشورهای عضو که هنوز تعهد خود را مبنی بر اختصاص ۷ درصد از تولید ناخالص ملّی به کمک های رسمی برای توسعه به کشورهای در حال توسعه انجام نداده اند، می خواهیم تا برای اجرای این تعهد، تلاش های ملموس مضاعف به کار بندند. به علاوه، ما متعهد هستیم که حمایت های خود را از کشورهایِ با پایین ترین سطح توسعه یافتگی افزایش دهیم. ما همچنین به اهمیت آزادسازی همۀ منابع بالقوه در جهت حمایت از حق آموزش آگاه هستیم.

ما به تأثیرگذاری بیشتر اقدامات کمک رسانی از طریق هماهنگی های بیشتر و همچنین از طریق اولویت بندی منابع مالی و کمک ها و اختصاص آن ها به زیرحوزه های مهجور مانده و به کشورهای دارایِ درآمد پایین توصیه می کنیم. ما همین طور، به افزایش قابل ملاحظۀ حمایت از آموزش در شرایط به روز بحران های انسانی و طولانی مدت، توصیه م یکنیم. ما از نشست سران اُسلو در حوزۀ آموزش برای توسعه )جولای 2015 ( حمایت می کنیم و خواستار آن هستیم که نشست تأمین منابع مالی برای توسعه که قرار است در آدی سآبابا برگزار شود، از هدفِ چهارمِ از اهداف توسعۀ پایدار حمایت کند."

این چشم انداز سند 2030 برای سهم آموزش و پرورش از بودجه ناخالص ملی است که متاسفانه در کشور ما مورد توجه واقع نگردیده و سهم آموزش و پرورش از بودجه ناخالص ملی در یک سیکل زمانی بیش از 10 سال از 3 درصد به یک درصد کاهش پیدا کرده است !

نکته مهم دیگر این است که در جامعه و در امر آموزش باید " یکپارچه سازی " صورت گیرد .

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و وظایف فرهنگیان و معلمان  اگر قرار است آموزش و پرورش در اولویت باشد تکلیف نهادهای موازی فرهنگی و نیز بودجه هایی که برای آن ها تعیین می شود باید "شفاف سازی " شود .

اگر قرار است وزارت آموزش و پرورش متولی امر آموزش و تربیت جامعه باشد نهادها و دستگاه های دیگر باید به آن تمکین کنند و نباید حالت ملوک الطوایفی و  یا جزیره بودن نهادهای متولی آموزش در جامعه مشاهده شود .

اگر « شورای عالی آموزش و پرورش » اتاق فکر این دستگاه بزرگ است باید بتواند حرف اول و آخر را در امر سیاست گذاری و تعیین خط مشی انجام دهد .

نمی شود در بحران های جامعه و مرتبط با رسالت آموزش و پرورش این وزارتخانه را مسئول واحد دانست اما نهادهای دیگر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی  مصوبات آن را احتمالا وتو کنند بدون آن که پاسخ گو باشند !

باید وزارت آموزش و پرورش اختیارات کافی داشته باشد و به همان انداره نیز در برابر عملکرد خود پاسخ گو باشد .

این امر موجب خواهد شد تا آموزش و پرورش با سیاست گذاری و ریل گذاری درست و دوراندیشانه در کانون توجه جامعه و مسئولان قرار بگیرد .

اما همان گونه که ذکر شد اولویت بودن آموزش و پرورش علاوه بر سر لیست بودن در تخصیص منابع و بودجه باید شامل موارد مهم تری نیز گردد .

یکی از این موارد می تواند استفاده از پتانسیل رسانه ملی برای طرح درست ، جامع و علمی موضوعات و مسائل آموزش و پرورش باشد .

به جای آن که در رسانه ملی دائما کمبودها و مطالبات معلمان را برجسته و تیتر کنند می توان از کارشناسان خبره ، غیر سیاسی ، متخصص و مستقل برای تحلیل مسائل و چالش های آموزش و پرورش استفاده کرد .

به عنوان مثال ؛ آیا در جریان سند 2030 واقعا رسانه ملی به ماموریت های ذاتی و حرفه ای خویش عمل کرد ؟

آیا این سند منطقی و به دور از سیاه نمایی و سیاسی کاری مورد نقد منصفانه کارشناسان موافق و مخالف قرار گرفت ؟

مورد دیگر می تواند طرح مسائل آموزش و پرورش در نشست های رسانه ای دولت باشد .

واقعا در این نشست ها چند رسانه و یا خبرنگار موضوع آموزش و پرورش را مطرح می کنند ؟

در این نشست های رسانه ای از چند رسانه مستقل و یا غیردولتی برای طرح پرسش های معلمان دعوت می گردد ؟

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و وظایف فرهنگیان و معلمان  پس اولویت بودن آموزش و پرورش می تواند به معنای طرح درست و جامع آموزش در افکار عمومی جامعه و نیز انعکاس منطقی و کارشناسی آن نزد برنامه ریزان و سیاست گذاران تلقی گردد .

و اما باید دید که میزان دست یافتن به این شعار و عملی کردن آن تا چه حد واقع بینانه  است ؟

تعداد قابل توجهی از معلمان و حتی کنش گران در نوشته ها و حرف های خود عنوان می کنند که باید نگاه حاکمیت نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند و به آن به عنوان یک مقوله "سرمایه ای " و نه " مصرفی " نگاه شود .

اما حاملان و عاملان این تفکر چه کسانی باید باشند ؟

آیا این که دائما از قیود " باید و نباید " استفاده کنیم بدون آن که جایگاه واقعی خود را برای جامعه و مسئولان تبیین کنیم عملی و شدنی است ؟

این که دستگاه آموزش چقدر ارزش افزوده اجتماعی تولید می کند و این که تا چه  میزان می تواند در کاهش بحران های اجتماعی و فرهنگی موثر باشد مستقیما می تواند با عملکرد معلمان و کنش گری آنان ارتباط مستقیم داشته باشد .

این یک واقعیت است که " تنبلی " ، " روزمرگی " و " فرهنگ شفاهی " آسیب ها و چالش های مهم در میان معلمان هستند .

این یک اصل پذیرفته شده و نهادینه شده در جامعه ما و حتی جوامع دیگر است که این فرد و یا افراد هستند که به یک مفهوم و یا سازه جایگاه و ارزش می دهند .

این که تاکنون آموزش و پرورش به یک اولویت در جامعه تبدیل شده است یک فاکتور مهم آن به عملکرد " معلمان " بر می گردد .

متاسفانه بسیاری از معلمان در برابر موضوعات و چالش های وزراتخانه خودشان منفعل و فاقد ابتکار عمل هستند .

این حالت در مقیاس وسیع تر در تشکل های آنان نیز مشاهده می شود .

فرضا در جریان 2030 چند درصد از معلمان کشور و نیز تشکل ها ضمن آگاهی و مطالعه از مفاد آن ، آن را نقد منطقی کردند ؟

اولویت بودن آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و وظایف فرهنگیان و معلمان متاسفانه بسیاری از معلمان بیش از آن که  به مفاد و نیز جو ایجاد شده در حاشیه سند 2030 توجه داشته باشند بیشتر نگران اعمال افزایش 20 درصدی حقوق خود بوده و هستند !

- چند درصد معلمان تاکنون به جد پی گیر مستمر تشکیل سازمان نظام معلمی بوده اند ؟

- چند درصد معلمان برای جلب حمایت و اعتماد خانواده ها  تاکنون در مورد منافع دانش آموزان و نیز کیفیت آموزشی حساس بوده و در مورد آن کنش گری کرده اند ؟

مواردی از این دست فراوان است ...

زمانی که مساله غالب در آموزش و پرورش فقط " معیشت " شود و گفتمان معیشت محور سایر کارکردهای آن را تحت الشعاع قرار دهد برآیند منطقی و طبیعی این وضعیت رانده شدن جایگاه آموزش و پرورش از جایگاه اصلی خود و حتی جبهه گرفتن سایر اقشار و گروه های جامعه در برابر معلمان خواهد شد .

به یاد داشته باشیم که جایگاه و کلید اولویت بودن آموزش و پرورش مستقیما با عملکرد و کوشش معلمان بستگی دارد .

سایر آدرس ها اشتباه است !

یکشنبه, 07 خرداد 1396 20:42 خوانده شده: 1935 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 -4 --
ناشناس 1396/03/07 - 21:25
سند 2030 در زمینه آموزش خوب است اگر اجرا شود.
ولی کشور ما تافته جدا بافته از کل جهان است!
و همه چیز با سیاست و مصلحت عجین شده متاسفانه.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 06:57
سلام
دوست عزیز

متاسفانه برخی جریان های سیاسی و ورشکستگان سیاسی این سند را بازیچه مطامع سیاسی خود قرار دادند و اذهان را نسبت به کلیت آن خراب کردند .

اما راهش وارد شدن در حوزه نقادی و گفت و گو است .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -7 --
علی 1396/03/07 - 22:43
در هیچ دولتی آموزش و پرورش اولویت نبود و نخواهد بود خواهید دید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 06:58
سلام
آقای علی

موافقم .

اما مقصر فقط دولت ها نیستند !

ما هم در این چرخه معیوب مقصریم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1396/03/08 - 07:24
بنده هم با آقاي پورسليمان موافقم
دولت ها مقصر نيستند .
مقصر فرهنگياني هستند كه 4 سال تبعيض به معني تمام كلمه را با گوشت و استخوان و پوست حس كردند بازم به تبعيض راي دادند .
اي كاش نتيجه اين اقدام آنها فقط دامنگير خودشان بود . آنها زندگي و معيشت همكارانشان را نيز به سمت محروميت و تبعيض بيشتر هدايت كردند .
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1396/03/08 - 07:28
خرداد 1401 وضعيت "انشاالله و ماشاالله " كاشته شده شما را مي بينيم كه حتي يك دونه لوبيا هم به نفع فرهنگي ثمر نداده
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:21
سلام
آقای بهلول

از نظر شما سپاسگزارم .

برخی طوری در مورد" تبعیض " صحبت می کنند که فقط در 4 سال اخیر بوده است !

این تبعیض در نظامی که پرداخت ها بر اساس شایستگی ها و عملکردها نباشد ادامه خواهد یافت .

شما تصور می کنید اگر دیگران رای می آوردند تبعیض از بین می فت ؟

مگر در زمان آقای احمدی نژاد با آن همه درآمد تغییری در وضعیت آموزش و پرورش و معلمان ایجاد شد ؟

سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی از عدد 3 درصد در زمان دولت خاتمی به یک درصد رسید !

خیلی به شعارها توجه نکنید !

مهم کارنامه و عملکرد است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 12:44
بله استاد عزیز اگر قالیباف بود وضعیت کاملا فرق میکرد والان این چهار سال باقیمانده کاشکی فرق نکند احتمالا وضع خیلی بحرانی تر خواهد شد البته برای معلمان کارمندان بانک و صنعت ملی نفت و دیگران در رفاه خواهند بود به جز معلمان آقای بهلول گرامی هم درست میفرمایند چهار سالی که آخرش بازنشستگی باشد معلوم است که باید به کارهای دیگری رسید اولویت چیزهایی دیکر است باید نعمت زاده هشتادمین سالگرد تولدش را جشن خواهد گرفت در وزارت صنعتی و معدن و پیرمردها جلسه خواهند گرفت دولت فسیل و یخبندان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:56
سلام
دوست عزیز ناشناس

قبلا هم گفتم قالیباف بیش از 10 سال شهردار تهران بوده است .

عملکردش چه بوده است ؟

چرا 5 درصد عوارض آموزش و پرورش را پرداخت نکرده است ؟

چرا فضای آموزشی در منطقه 22 تهران وجود ندارد ؟

کسی که هنوز پرونده املاک نجومی را در پرونده دارد چگونه می تواند برای معلمان دم از عدالت طلبی و پاک دستی بزند ؟!

احتمالا اگر ایشان رئیس جمهور می شد باید منتظر حملات گازانبری حراست ها و هیات های تخلفات اداری و لوله شدن معلمان منتقد بودیم !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
بهلول۰ 1396/03/08 - 15:03
آقای پورسلیمان در همه دولت ها تبعیض وجود داشت حرف شما درست
اما شما بفرمایید در زمان کدام دولت این شکاف بیشتر شد ؟
مگر روحانی حقوق ۴و۵ میلیونی پزشکان را به بالای ۱۵ میلیون نرساند؟
یکشبه ۸۰۰ نزاشت به حقوق بانکی ها
چرا شما این واقعیت ها را فکر می کنید شعار است؟
آقای پورسلیمان بجز معلمی از کجا پول به شما تزریق می شود ؟ که افزایش شکاف تبعیض را احساس که نمی کنید بلکه کتمان می کنید.
آقای پورسلیمان از تهران بزن بیرون برو شهرستان زندگی یک معلم با یک خدمتگزار بانک با یک استاد دانشگاه با یک پزشک را در طول ۱۲ سال گذشته مقایسه کن ببین روند بهبود معیشت کدام گروه در چه دوره ای چه افزایشی داشته است. بخدا تعصب جناحی چشم خیلی ها را به واقعیت حال و روز زندگی معلمان کور کرده است.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 15:09
سلام
آقای بهلول

اتفاقا در این دولت به خاطر کنترل نرخ تورم ، قدرت خرید معلمان بیشتر شده است .

ما در صدای معلم بارها نسبت به مساله تبعیض هشدار داده ایم و موارد قانونی را که در مورد معلمان اجرا نمی شود را گوشزد کرده ایم و باز هم خواهیم گفت .

اتفاقا به نظر می رسد در شهرستان ها به خاطر پایین بودن برخی هزیینه ها مانند اجاره خانه ، کرایه اتومیبل وضعیت معلمان از کلان شهرها بهتر باشد !

پایدار باشید .
پاسخ + +10 -3 --
معلم امیدوار 1396/03/07 - 23:18
انشاا...ا.پ در دولت 12 از حاشیه به متن بیاد و وزیری توانمند معتقد به مشکلات معلمان و اعتدال و اصلاحات انتخاب بشه و سند چشم انداز و 2030 عادلانه اجرایی بشه به دور از افراط و تفریط
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 06:59
سلام
دوست عزیز
معلم امیدوار
امید که با تلاش همه این گونه شود .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم امیدوار 1396/03/08 - 15:52
کاملا موافقم انشاا...دولت ومجلس در عمل به مشکلات معیشتی منزلتی معلمان توجه کنند و لایحه سازمان نظام معلمی و رتبه بندی عادلانه را عملیاتی کنند انشاا...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 22:11
انشالله باید بشود باید کار ایجاد شود ...باید شان معلمین حفظ شود ...باید جوانان ازدواج کنند ...باید ریشه ای عمل کرد...باید که دولت تلاش بیشتری کند ...باید به محرومان رسیدگی کرد....باید که مردم انتقاد کنند ...باید و باید و باید و انشاالله عمر ما کفاف اینقدر باید را نمیدهد باید عمر نوح داشته باشیم ..باید صبر ایوب داشت ...باید که صد سال دیگر منتظر بود تا شغل ایجاد شود و غیره ..
پاسخ + +7 -8 --
آموزگار 1396/03/07 - 23:25
دولت یازدهم و دوازدهم هر دوتاش یه رئیس داره. فک نکنم تغیری در سیاست های آموزش و پرورش رخ بده.
گرفتار شعار و عوامفریبی شده.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 07:00
سلام
دوست عزیز آموزگار

البته هر دولتی باید یک رئیس داشته باشد !

اما هنوز دولت دوازدهم شروع نشده است !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 22:19
برادر دولت که تمام نشده که شروع شود دولت همان دولت است چون آقایان تجربه کسب کرده اند وباید از تجارب این .عزیزان استفاده کرد تا به اهداف خود انشاالله برسند مثلا باید نعمت زاده پراید را به هدف نهایی که چهل میلیون تومان است برساند بدون کلاچ و ترمز شاید وزیر آموزش و پرورش نجفی شود که همان آدم قدیمی نیست انشاالله انشاالله باید اوضاع بهتر شود و نعمت زیاد شود انشاالله
پاسخ + +8 -6 --
ممقانی 1396/03/07 - 23:43
اما چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم ، ما در انتخابات اخیر بین بد و بدتر انتخاب کردیم . نگاه این دولت به نظر بنده هرگز به سمت اولویت بخشی به آموزش و پرورش نخواهد چرخید مگر در شعار و تبلیغات !
چرا که در راس دولت یک نگاه سیاسی و اقتصادی و حتی امنیتی حاکم است .
با این رئیس جمهور و با این طرز تفکر هرگز آموزش و پرورش اولویت اصلی نخواهد بود .
خودمان را گول نزنیم هیچ فرقی بین وزارت آقای نجفی یا دیگران نیست و نخواهد بود مگر آنکه شخصیتی فرهنگی در جایگاه ریاست جمهوری باشد !
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 08:12
سلام
دوست عزیز
آقای ممقانی

برای در اولویت بودن فرهنگ نیازی نیست حتما یک فرهنگی رئیس جمهور باشد .

مهم داشتن نگاه فرهنگی به مسائل و رویدادها است .

در این زمینه به نظر می رسد کار کم شده است .

پایدلر باشید .
پاسخ + +15 -7 --
جلیل 1396/03/08 - 00:38
چه انتظاری از معلمی که دریافتیش کمتر از یک و نیم میلیون تومان هست و بعد از مدرسه در تاکسی تلفنی یا بنگاهی و یا مشاغل دیگر مشغول به کاره ؟ حالا چنین معلم گرسنه چه اهمیتی براش داره که 2030 چی هست ؟ همین خود اشتیانی چند تا شرکت وارداتی داره ؟ وزیر اموزش و پرورش هم به دنبال پول هست و برای اینکار در شرکتهای مختلف مشغول فعالیته حالا این وضعیت اموزش و پرورش ماست که از معلم تا وزیرش به فکر پول هست اون وقت نویسنده که خودش شایعه افزایش 20 درصدی را در سایت عنوان کرده بود و اطمینان داده بود که این افزایش اعمال خواهد شد اکنون از معلمان شاکیست که چرا به فکر معیشت و بیست درصد هستند معلم به فکر سیر کردن شکم زن و بچه اش هست و چون با این حقوق کفاف زندگیش را نمیدهد به فکر شغل دوم و سوم هست برای این معلم 2030 یا 3040 یا 4050 فاقد ارزش و اهمیت است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 12:01
این حرف جلیل کاملا درست است هرچند با همه مخالف است و فقط به یک طرف در حال حرکت است ما معلمان نه .می دانیم 2030 چیست کجاست چه ربطی به معلمان دارد فقط برای سرگرم کردن معلمان و مردم است اگر رهبری نمی فرمودند اینها لام تا کام حرفی نمیزدند چون پنهان کار هستند چرا به اتهامات کارهای خلافی که در مناظرات مطرح شد جواب نمیدهند و چسبیده اند به این و زود وعده های انتخابات را فراموش کرده اند وقتی نمی خواهند آموزش و پرورش رشد کند کاری نمیشود کرد اینقدر رهبری روی آموزش و پرورش تاکید دارند ولی اینها خود را به کارهای دیگری مشغول کرده اند وفقط سیاست بازی میکنند
پاسخ + +8 -8 --
جلیل 1396/03/08 - 01:51
با توجه به اینکه در استانه معرفی وزیر جدید هستیم و برخی گمانه زنی ها از معرفی وزیر زن به مجلس حکایت دارد از صدای معلم درخواست میشود نظر سنجی در باره این چهرها در سایت قرار دهد مخصوصا اینکه بخش زیادی از فرهنگیان با معرفی وزیر زن به مجلس مخالفند چون معتقدند خانمهاسر به زیر و فاقد چانه زنی لازم برای اخذ بودجه هستند و نمی توانند از حقوق فرهنگیان دفاع کنند لطفا در صورت امکان نظر سنجی برگزار نمایید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 08:27
سلام
دوست عزیز
آقای جلیل

شما که در زمان وزارت حاجی بابایی از رانت های مختلف بهره مند بودید !

پس پشت دیگران و معلمان سنگر نگیرید !

عوام فریبی بس است !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 09:12
با سلام
بعد از انقلاب تمام وزاراي آموزش و پرورش مرد بودند
پس چرا آموزش و پرورش به اينجا رسيده؟
پاسخ + +4 -7 --
قاسم 1396/03/08 - 06:59
آقای پور سلیمان ! چه شد؟!!!! چند روز قبل شنا و آقای دکتر نجفی می فرمودید که اولویت دولت دوازدهم آ.پ است، یهویی باز چه شد که در متن بالا می نویسید که:"جایگاه و کلید اولویت بودن آموزش و پرورش مستقیما با عملکرد و کوشش معلمان بستگی دارد"؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 08:30
سلام
دوست عزیز
آقای قاسم

فکر می کنم برخی معلمان حوصله مطالعه کامل و یا فکر کردن در مورد موضوعات و مسائل را ندارند !

بنده از ابتدا هم معتقد بوده و هستم که نقش اول " معلمان " هستند .

اما مهم این است که فضای مطالبه گری و کنش گری باید فراهم باشد .

در این دولت این فضا به طور نسبی فراهم است .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -5 --
من 1396/03/08 - 07:17
معلم سرباز پیاده ی بی ارزشی بیش در نگاه مسولان نیست


بازی رای رای اوریست
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 08:36
سلام
دوست عزیز

مطابق سند 2030 ،معلمان از شرکای مهم آموزش به حساب می آیند و می بایست در همه مراحل سیاست گذاری ، برنامه ریزی ، اجار و پایش دخالت داده شوند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
متوسطه اول 1396/03/08 - 09:08
جناب مستطاب پورسلیمان. انگار سند تحول برای شما و سند 2030 شده قضیه مرغ همسایه. در سند تحول بنیادین که محصول خودمان بود نیز همین جایگاه رفیع برای معلم در نظر گرفته شد. ولی ظاهرا به دست فراموشی سپرده شده است. نکند طبق گفته خودتان چون سند تحول را متولیان دولت قبل نهادند شما به دولت محترم روحانی به کناری افکند؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:31
سلام
دوست عزیز

متوسطه اول

سند تحول بنیادینی که بخواهد از زیر دست افرادی چون آقای فرشیدی و یا آقای حاحی بابایی خارج شود معلوم است که چه آش شله قلم کاری خواهد شد !


از تاریخ ابلاغ و اجرای سند تحول بنیادین بیش از 5 سال گذشته است اما آیا تحولی در آموزش و پرورش حاصل شده است ؟

یکی از مشکلات این سند آن است که بیشتر بر اساس خواسته ها و آمال تدوین گران نوشته شده است تا این که بر اساس واقعیت ها و یا نیازهای اصلی جامعه باشد .


به عنوان مثال ، وضعیت خشونت ، سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی ، سازمان نظام معلمی ، آزادی عمل معلم ، عدالت آموزشی ، بازماندگان از تحصیل ، افت آموزشی ، به روز رسانی آموزش ، نابرابری های جنسیتی و... کجا به تصویر کشیده شده است ؟


البته سند تحول بنیادین وحی منزل نیست و تغییرات در درون آن پیش بینی شده است .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -4 --
شهسوارزاده 1396/03/08 - 07:34
به نام دوست
استاد گرانقدر ، انديشمند گرامي ، جناب آقاي پور سليمان مديريت محترم سايت وزين " گروه صداي معلم "
دست مريزاد .
در مقاله پر از تحليل شما به نکات بسيار مهمي اشاره شده است :
1. بي توجهي رسانه ملي در مناظره اول و کم توجي اين رسانه در مناظره دوم به آموزش و پرورش
2. اولويت اول دادن به آموزش و پرورش در تبليغات ستاد انتخاباتي روحاني
3. استفاده از پتانسيل رسانه ملي براي ايجاد عزم ملي جهت اصلاح ساختار آموزش و پرورش
4. از بي عملي و عدم واکنش من معلم نسبت به توهين به شعور اجتماعي معلمان در رابطه با سند ملي 2030
5. از غالب شدن فقط معيشت من سخن گفتيد
6. بدرستي به من معلم ياد آور شديد که به یاد داشته باشیم که جایگاه و کلید اولویت بودن آموزش و پرورش مستقیما با عملکرد و کوشش معلمان بستگی دارد .
سایر آدرس ها اشتباه است !


نظر ادامه دارد.
پاسخ + +5 -3 --
شهسوارزاده 1396/03/08 - 07:35
ادامه نظر :


7. سهم يک درصدي آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي در حال حاضر را مطرح نموديد !
8. پيشنهاد سند ملي 2030 براي حرکت بسوي سهم 7 درصدي آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي را بيان فرموديد !
9. ازتغيير و اصلاح ساختار آموزش و پرورش و اصلاح عملکرد نهاد هاي موازي سخن به ميان آورديد !
10. از اتاق فکر آموزش و پرورش سخن گفتيد !
ازمحضر جنابعالي و فرهنگيان فرهيخته اجازه مي خواهم که نظر کارشناسان براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش را به مطالب ارزشمند شما اضافه کنم :
1. اصلاح ساختار آموزش و پرورش بدون ايجاد عزم ملي امکان پذير نيست !
2. اتاق فکر آموزش و پرورش بايد يک نهاد بالا دستي فرا بخشي مثل سازمان مديريت و برنامه ريزي باشد !
3. وزير آموزش و پرورش خارج از فضاي بسته آموزش و پرورش انتخاب شود ! وزير آموزش و پرورش بايد نگاهي فرا بخشي داشته باشد ! مثل نوبخت ، جهانگيري ، ستاري فر ، محمود عسگري آزاد ، کاظم جلالي و ...


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند ِ شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 08:37
سلام
همکار محترم
جناب شهسوارزاده
از پیشنهادات و آیتم های شما سپاسگزارم .
پایدار باشید .
پاسخ + +5 -5 --
اموزگار 1396/03/08 - 08:19
با سلام اولا افزایش 20درصد بودجش تامین شده یعنی از خزانه برداشت شده ولی ب فرهنگیا نمیدن .دادن ب ذخایر انقلاب و ی مقدارش صرف تبلیغات انتخاباتی شد .دوما اون وزیر زنی ک اقای جلیل اشاره کردن شاید غیرتش بیشتر از دیگران باشه .اخه اموزش و پرورش براش فرق نداره کی وزیر باشه چون نگاه ریس دولت ب اپ منفیه.علی برکات
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 10:16
سلام
دوست عزیز آموزگار

در مورد 20 درصد باید مسئولان پاسخ گو باشند .

بهتر است از بجث های پوپولیستی فاصله بگیریم .

ضمنا بحث هایی مانند جنسیت و ... هم در عداد بحث های پوپولیستی است .

باید کار را به کاردان سپرد .

از تو حرکت از خدا برکت .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 19:52
چرا هرکس حرفی میزند انگ پوپولیست بر پیشانی ایشان می زنید یا جواب بهتری ندارید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 19:56
آقای پور سلیمان شما در حال حاضر معلم هستید ؟؟؟.یعنی درس میدهید،؟؟اگر بله در چه مقطعی؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1396/03/08 - 21:50
20درصد ما رو بدید راستی 20درصد کجایی دقیقا کجایی
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1396/03/08 - 09:03
با صبر و مطالبه گری منطقی معلمان که البته نقطه شروع این مطالبه گری از نمایندگان محترم مجلس شروع میشود امکان رسیدن به مطالبات است . به امید آن روز (علی برکت الله)
پاسخ + +7 -3 --
جوادرضا اسفندیاری 1396/03/08 - 09:26
با سلام
آقای پور سلیمان
باید خاطر نشان کنم که شکم گرسنه دین و ایمان نمی شناسد و تا زمانی که با این ترفند فرهنگیان را تحت فشار قرار دهند . فرهنگیان قادر به فکر کردان راجع به مسائل ایده آلی مد نظر شما نخواهند بود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:40
سلام
آقای اسفندیاری

بنده هم قبول دارم که معیشت معلم در وضعیت مطلوبی نیست و باید بهبود یابد .

اما نکته مهم آن است که نظام پرداخت باید بر اساس عملکرد و شایستگی های حرفه ای شغلی باشد .

آیا اگر فرضا حقوق معلمان چند برابر شود تغییر شگرفی در بهبود کیفیت آموزش حاصل خواهد شد ؟

من شما را به یک نمونه ارجاع می دهم .

الان معلمانی که در مدارس خارج از کشور تدریس می کنند و حقوق به قیمت روز آن جا می گیرند آیا کیفیت آموزشی مدارس آن ها تفاوت خاصی با این جا دارد ؟

وجود این مدارس فقط باعث ایجاد یک رقابت منفی برای حضور در آن جا و بستن خود در مدت زمانی که فرد در آن جا اقامت می کند شده است !

چرا می خواهیم از واقعیات فرار کنیم ؟

مشکل ما این است که تعداد قابل توجهی از معلمان انگیزه و اعتقادی به کار معلمی ندارند و بد حادثه آن ها را به این جا کشانده است !

باید نظام ورودی و گزینش معلمان تغییر کند .

افرادی باید معلم شوند که واقعا به آن اعتقاد و باور دارند .


یک معلم بی سواد و یا کم سواد باانگیزه از یک معلم باسواد بی انگیزه بهتر است .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -4 --
ناشناس 1396/03/08 - 09:50
با رای دادن به دولت یازدهم منتظر معجزه در دولت دوازدهم نباشید.دولت دوازدهم ادامه خط سیر دولت یازدهم است.این را هر فردی که دانش سیاسی کمی هم دارد می داند.وزیرش مثل آقای فانی و آقای دانش اشتیانی.اضافه حقوق هر سال ده درصد یا کمتر که مبادا قدرت خرید معلم بالا برود.
آزموده را آزمودن خطاست.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:42
سلام
دوست عزیز ناشناس

درست گفتید .

منتظر معجزه نباشید !

معجره در دست معلمان کنش گر و نه بی تفاوت است !

پایدار باشید .
پاسخ + +3 -4 --
ناشناس 1396/03/08 - 10:32
باش تاصبح دولتت بدمد.مگه این دولت قراربوده کاری برای آپ انجام بده؟4سالی که نیازبه رای داشت،چه کاری کردکه این 4سال دیگه بخوادانجام بده.البته درهمین چهارسال هم به زعم خودشون میانگین حقوق شده دومیلیون وهشتصدوافزایش صددرصدی داشته.پس تازه یه منت هم دارند.ومنت دارندکه اگه مانبودیم دیگران میومدندوچه هاکه نمی شد.فقط من ازیک چیزمی ترسم.این دولت بشه مثل دولت دوم هاشمی که تورم50درصدشدومملکت روشورش فراگرفت ودرنبودرسانه هاخفه شد.خدااون روزنیاد.
پاسخ + +2 -4 --
مجید 1396/03/08 - 11:00
زمانی که مساله غالب در آموزش و پرورش فقط " معیشت " شود و گفتمان معیشت محور سایر کارکردهای آن را تحت الشعاع قرار دهد برآیند منطقی و طبیعی این وضعیت رانده شدن جایگاه آموزش و پرورش از جایگاه اصلی خود و حتی جبهه گرفتن سایر اقشار و گروه های جامعه در برابر معلمان خواهد شد .

به یاد داشته باشیم که جایگاه و کلید اولویت بودن آموزش و پرورش مستقیما با عملکرد و کوشش معلمان بستگی دارد .

سایر آدرس ها اشتباه است !
پاسخ + +5 -3 --
معلم بازنشسته 1396/03/08 - 11:02
تکثر جمعیت معلمان به همراه سیل خروشان دانش اموزان یک امتیاز است . مضاف بران توسعه وپیشرفت ایران اسلامی که خروجی ان تولید علم ومهندسان وپزشکان وسایر فرهیختگان که ضامن استقلال کشور از نظر علمی و فنی, در زمینه های گوناگون در سطوح بین المللی خود نیز برکت دیگر,به یاد داشته باشیم این جماعت تاثیر گذار چه در بدو انقلاب وقبل وبعد ان بسیار مشقات بردند ودر پیروزی انقلاب وپیشبرد جنگ تحمیلی نقش بی همتایی داشتند به طوری که علاوه بر ضامن پیروزی جنگ تحمیلی بلکه بیشترین مشارکت ,ومجروح, شهید از همین قشر بود .تکریم وتامین معیشت این قشر وظیفه ملی ودولتی کشور است .خصوصا بازنشستگان که هم سختی های خاص زمان خورا در 30 سال خدمت کشیدند وهم همواره در بحرانهای جنگ وانقلاب ,انتخابات های سر نوشت ساز ,یار ویاور انقلاب بودند,قدر دان این پتانسیل عظیم باشیم.
پاسخ + +5 -3 --
شهروند 1396/03/08 - 11:54
درود جناب پورسلیمان.مقاله خوبی بود.این جماعت مخالف در روزنامه صدا وسیما .سازمان تبلیغات .مساجد و حوزه ها ووویکطرفه بدون حق دفاع کارشناسی به 2030می تازند چون فکر میکنند کنترل نسل جوان از دستشان خارج میشود ودیگر نمی توانند مدارس را در اشغال خود داشته باشند ویکه تازی کنند بدون محدودیت .باید مدارس را از دست این اشغالگران آزادکرد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:45
سلام
دوست عزیز شهروند

از توجه شما سپاسگزارم .

درست گفتید .

متاسفانه در مورد سند 2030 هم مسئولان وزارت آموزش و پرورش منفعل بودند و هم معلمان !

مدرسه و آموزش و پرورش باید استقلال حرفه ای داشته باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 -2 --
ناشناس 1396/03/08 - 12:12
معلمان عزیز دیگر آب از آب تکان نخواهد خورد تا سر هر سال که ده درصد را بدهند یاخیر و وضع برتر هم خواهد شد و معلمان میشوند ابزاری برای اجرای طرحهای بی خود و مسخره که آقایان به پول و پله ای برسند پس منتظر هیچی الی بدبختی بیشتر نباشید معلمان کار خود را کردند و رای دادند و کار بیشتر هم نمیتوانند بکنند حالا نوبت وعده دهندگان است که همه اش فقط وعده بود مثل همین بیست درصد کذایی اینها معلم نمیخواند معلوم نیست چرا مردان را بازنشسته نمیکنند و خانم نمی آورند مطمئن باشند دیگر هیچ اعتراضی وجود نخواهد داشت
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:48
سلام
دوست عزیز ناشناس

رای دادن نخستین مرحله است .

مهم این است که باید در صحنه بود و مطالبه گری کرد .

اتفاقا سند 2030 نشان داد که آموزش و پرورش پتانسیل بالایی برای طرح در افکار عمومی دارد به شرط آن که در دست اهلش باشد و کار به کاردان سپرده شود .

پایدار باشید .
پاسخ + +7 -4 --
ناشناس 1396/03/08 - 12:45
معلمانی که از کینه ی ساختگی رئیسی سنگ روحانی را به سینه می زدند خواهند دید که روحانی در چهار سال پیش رو کماکان بر طبل بی اعتنایی خود به فرهنگیان خواهد کوبید.
رئیسی تنها کاندیدی بود که به اهمیت معلمان پرداخت.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:52
سلام
دوست عزیز ناشناس

صدای معلم از همه کاندیداها پرسش هایی مطرح کرد .

تنها کاندیدایی که به آن پرسش پاسخ شفاف داد آقای نجفی بود .

البته صدای معلم با کسی روردبایستی ندارد و پی گیر وعده ها و برنامه های ارائه شده خواهد بود .

حداقل در این دولت خیال مان راحت است که حراست ها و هیات های تخلفات برای منتقدان پرونده سازی نمی کنند !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1396/03/08 - 14:14
آقای پورسلیمان انقدر نجفی نجفی نکن ایشونم مثل رئیسشون هستند
کلی سنگ روحانی به سینه زدید که چه ؟
چهار سال رو حانی امتحان شد نتیجه نگرفتیم
چهار سال هم رئیسی امتحان می کردیم خیلی بهتر بود تا اینکه مصداق این حرف بشویم که آزموده را آزمودن خطاست
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 14:34
سلام
خانم زهرا

ما سنگ کسی را به سینه نمی زنیم اما چه کنیم که مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد !

مگر کار ممکلت داری الکی است که حالا این یکی نشد آن یکی !

خدا به همه انسان ها عقل داده است تا تفکر کنند و بهترین راه را انتخاب کنند .

ابتدا رجوع به خرد فردی کنند و پس از آن به خرد جمعی احترام بگذارند .

مردم در این دوره حرف ها را شنیدند و انتخاب کردند .

شما و دوستان شما هم بهتر است به جای فرافکنی و... کلاه خود را کمی بالاتر بگذارید و واقعیات را ببینید !

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -2 --
معلم 1396/03/08 - 12:56
آقای پور سلیمان آیا شما شغل معلمی را جز مشاغل سخت میدانید یا خیر ؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 12:59
سلام
دوست عزیز
معلمی شغلی شریف است که زحمت فراوان دارد و فرسودگی شغلی آن هم نسبتا بالاست .

البته بنده خودم هم معلم هستم .

اما همه معلمان مثل هم نیستند !

برخی بیش از حد انتظار زحمت می شکند و متاسفانه برخی هم شغل دوم و یا سوم شان است !


اما نظرم این است که حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری سخت ترین شغل نه در ایران که در دنیاست !


محض اطلاع شما ، فهرست برخی مشاغل سخت را به نقل از " معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی " می آورم :


" 1- کار در معادن اعم از تحت‌الارضی یا سطح‌الارضی که ایجاب می‌کند کارگر در تونل‌ها و راهروهای سرپوشیده به استخراج بپردازد.

1-1- کار استخراج شامل جداکردن یا منفجر ساختن مواد از سطح کار، حمل مواد عملیات مربوط به انفجار، اداره تأسیسات آب و برق در داخل معدن و به طور کلی هرگونه مباشرت و نظارتی که ایجاب نماید کارگر در تونل‌ها، راهروها یا میله‌های معدن انجام وظیفه کند.

2- کار در حفر قنوات، چاه‌ها، فاضلاب‌ها، تونل‌های زیرزمینی و مخازن سربسته.

3- تخلیه و حمل موادمذاب از کوره‌های مشغول به کار و کار مستمر در مجاورت کوره‌های ذوب به نحوی که کارگر در معرض مستقیم حرارت یا بخارات زیان‌آور متصاعد از کوره باشد.

4- کارگری که مستقیماً و مستمراً در امر تولید در کارگاه‌های دباغی، سالامبورسازی و روده پاک کنی اشتغال دارد و کار مستمر در گندآبروها - جمع‌آوری، حمل و دفن و بازیافت زباله به صورت غیرمکانیزه

5- کارگری که مستمراً به امر جمع‌آوری و انتقال، انبار کردن کود (نظافت مستمر طویله، اصطبل، سالن‌های پرورش طیور) در واحدهای دامداری و طیور اشتغال دارد.

6- کار مستمر و مداوم در فضای باز و در ارتفاع بیش از 5 متر از سطح مبنا روی دکل‌ها، اتاقک‌های متحرک، داربست‌ها و اسکلت‌ها.

7- کار مداوم روی خطوط و پست‌های انتقال برق با فشار شصت و سه کیلوولت و بالاتر.

8- مشاغل شن‌پاشی، پخت آسفالت دستی، قیرپاشی و مالچ‌پاشی.

9- کار در محل‌های با فشار محیط غیرمعمول از قبیل غواصی.

10- کار مستمر در محیط‌هایی با فشار صوتی بسیار بالا که امکان کنترل یا حذف آن در محیط با حفاظت از دستگاه شنوایی با وسایل حفاظت فردی امکانپذیر نیست.

11- کار در امور سمپاشی باغ‌ها و اشجار و مزارع و ضدعفونی اماکن و طویله‌ها و آشیانه‌های مرغداری در زمان سمپاشی.

12- کارگری که مستقیماً در امر تولید و ترکیب سموم و حشره‌کش‌ها در زمان انجام کار اشتغال دارد.

13- کار با وسایل دارای ارتعاش که با وجود رعایت مقررات حفاظت فنی و ایمنی در حد غیرمعمول باشد و برای سلامتی کارگر زیان‌آور باشد."

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 13:49
جواب چی شد؟؟؟،
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 14:30
سلام
دوست عزیز ناشناس

به قول لقمان حکیم بنده راه رفتن شما را ندیده ام تا بدانم به مقصد می رسید یا نه !

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 19:46
شما که معلم هستید راه رفتن خودتان را هم دیده اید لابد راه رفتن لقمان حکیم را هم دیده ای یع توجه به راه رفتن خودتان فکر کنم که تا هشتاد نود سالگی باشید چون از راه .رفتنی که شما دارید معلمان باید فعلا بدوند شاید به مقصد هم نرسند اگر میخواهی بگویی که معلمان زحمتکش نیستند حرف دیگری است و شما زحمت را میکشید بحثی دیگر تشریف بیاورید کلاس و مدرسه بنده تا به حرف لقمان هم برسی
پاسخ + +6 -2 --
معلم 1396/03/08 - 13:51
شما با بازنشستگی 25 سال موافق هستید ؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 14:23
سلام
دوست عزیز
آقا / خانم معلم

صدای معلم قبلا در مورد این موضوع صحبت کرده است .

با توجه به بحران صندوق های بازنشستگی و این که ظرف چند سال آینده تعداد بازنشستگان از تعداد شاعلین بیشتر می شود بازنشستگی پیش از موعد موجب فشار بیشتر بر روی این صندوق ها خواهد شد .

هر چند این موضوع خارج از بحث بود اما به احترام مخاطبان پاسخ داده شد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 19:58
شما جوابی ندادیدفقط لقمان حکیم را فراخواند ید ودر وصف حال راه رفتن همکاران نظریه دادید که به مقصد می رسند یا خیر مقصد کجاست ؟.،
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 20:09
سلام
دوست عزیز

یکی از مشکلات جامعه ما این است که افراد زیاد حاشیه می روند .

موضوع یادداشت من در مورد اولویت بودن آموزش و پرورش و الزامات منطقی آن است .

خیلی ها در جامعه ما می خواهند همه چیز را به گردن دولت بیندازند و اصولا رسالت و یا وظیفه ای برای خودشان قائل نیستند .

به جای نقد کارشناسی عادت شده است نالیدن و عر زدن ...

خیلی ها انتظار دارند که ما در این رسانه هیچ انتقادی از معلمان نکنیم چون اسمش صدای معلم است !

بارها گفته ایم که روش ما تفکر نقادی و گفت و گو است و هیچ حیاط خلوتی در آموزش و پرورش و افراد نداریم !

خط قرمز ما هم قانون است .


این همه آیتم در این یادداشت مطرح شده است و شما هم فقط به این معترض هستید که چرا بنده می گویم برخی معلمان منفعل ، زیرکار دررو و یا حراف هستند !


باید نسبت به مسائل دید منطقی داشته باشیم .

پایدار باشید .
پاسخ + +2 -5 --
ارزو 1396/03/08 - 14:06
سلام
همکاران فرهنگی دبیران دبیرستان را به مقطع ابتدایی فرستادند ومدیر به دبیران مثل بچه ها رفتار می کند بر علیه دبیران بانماینده معلمان صورت جلسه امضا میکند وبعضی از دبیران به خاطر ارزشیابی تن به امضا میدهند به داد دبیران برسید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 14:28
سلام
همکار محترم

در صورت امکان گزارشی از این وضعیت برای صدای معلم ارسال کنید .

ممنون .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/08 - 21:33
لطفا به معلمان ابتدایی توهین نکنید بد نیست که بدانید در مقطع ابتدائی چه ظلمی به معلمان میشود و چرا کار آنان سخت ترین کارهاست
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/03/09 - 07:06
خانم آرزو متوجه مثل بچه رفتار می‌کنند نشدیم شما هم ظاهراً چون مقطع بالاتر هستی خودت رزا یاد بالا نبراحتمالا گفتی بلدنیستم درس بدم باهات اینجوری رفتارشده
پاسخ + +1 -2 --
ابوالفضل 1396/03/08 - 22:00
میگم بانکیها هم برای رای دادن این همه تحلیل می کنند یا این تحلیلها برای معلمها فقط معنا داره تا خودشون بابت رای و امثال هم بدون برداشتی از این سفره قانع کنند
دست گربه به گوشت نمی رسید میگفت بو میده
البته ببخشیدا
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/03/08 - 22:28
سلام
دوست عزیز
آقای ابوالفضل

ماهیت کار مشاغل با هم تفاوت دارد .

هر شغلی برای خودش محترم است .

آموزش با روح و تفکر انسان ها سر و کار دارد .

( البته شما هم اگر می توانستید کارمند بانک می شدید ! )

بنده برای معلمی با همه کاستی هایش ارزش قائل هستم و هیچ گاه بابت آن پشیمان نبوده ام .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/09 - 00:51
همه ی شغلها محتزمند در صورتی که تبعیضی بین این مشاغل نباشد معلمی در هر کشوری بهترین شغل است پس نباید گفت شما هم اگر میتوانستید کارمند بانک میشدید این پایین آوردن جایگاه شغل معلمیست
پاسخ + +5 -1 --
امیر احمدی 1396/03/09 - 23:44
با سلام، معلمان گرامی اسماعیل عبدی که ۲۳ روز در اعتصاب غذا به سر میبرد را فراموش نکنید، این معلم شریف به خاطر همین تبعیض ها بین معلمان و سایر کارکنان دولت الان حکم ۶ سال زندان دارد. جان این معلم شریف در خطر است، لطف کنید این مطلب را منتشر کنید، امام حسین میفرماید اگر دین ندارید ازاده باشید.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور