صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

 گروه گزارش/

« صدای معلم » در مورد  مدیریت منابع انسانی و تدریس اجباری مدیران و معاونین گفت و گویی را چندی پیش با « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام داد .

بخش نهایی را می خوانید .

منتشرشده در گفت و شنود

صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس در بانک سرمایه و سود صندوق

1. سالها قبل که اعتراض معلمان آغاز شد و صدای معلمان شنیده شد از برنامه‌ای سخن به میان آمد که طبق آن درصدی از حقوق معلمان به‌ منظور افزایش ثروت و رفاه معلمان در دوران بازنشستگی و حین خدمت، در صندوقی ذخیره شود تا در آغاز بازنشستگی آن درصد به اضافه سود ناشی از گردش پول ذخیره‌شده به معلمان پرداخت گردد.

دولت نیز متعهد شده بود که معادل پول واریزی معلمان به صندوق کمک نماید.

این طرح، مانند بسیاری دیگر از برنامه‌ها، ظاهری زیبا داشت و در نتیجه با استقبال بسیاری از معلمان مواجه شد، هر چند عده‌ای از همکاران به دلایل مختلف با دیده تردید به آن نگریستند.


2. در روزهای گذشته اخبار مربوط به اختلاس و سوءاستفاده چند هزار میلیاردی از بانک سرمایه که سهامدار اصلی آن صندوق ذخیره فرهنگیان است به اوج رسیده و تعدادی از مدیران آن دستگیر شده‌اند. نتیجه‌ای دیگر نیز از میانگین سودآوری که حداقل باید ده‌درصد بیش از رقم فعلی می‌بود، می‌توان گرفت و آن این است که بخش مهمی از اختلاس‌ها از سرمایه فرهنگیان تأمین شده است

همزمان با آن گزارشی ارائه شده که مبلغ پرداختی این صندوق به معلمان بازنشته اشاره کرده است. در آن گزارش آمده است که میانگین سود تعلق‌گرفته به سرمایه ذخیره‌شده فرهنگیان حدود 17درصد می‌باشد.

صرف نظر از آن همه اختلاس، سود 17درصد نشان می‌دهد که مدیران صندوق نتوانسته‌اند آن سرمایه هنگفتی را که در اختیار دارند به خوبی به گردش درآورند و میانگین سودآوری آن را افزایش دهند.

در طول این 22 سالی که صندوق تأسیس گردیده است همواره سود بانکی سپرده‌ها بیش از 17درصد و در بازار بسیار بیش از این رقم بوده، این بدان معناست که فرهنگیان در این قضیه دچار ضرر و زیان شده‌اند و معیشت آن بهبود نیافته است چرا که اگر آن پول صرفاً در بانک پس‌انداز می‌شد هم امنیت بیشتری داشت و هم سود بیشتری به آن تعلق می‌گرفت.

در حقیقت این میزان سود نشانگر آن است که بخشی از پول‌های اختلاس‌شده از جیب و از حقوق فرهنگیان پرداخت شده و در حساب عابربانک پرسپولیسی‌ها قرار گرفته است !

صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس در بانک سرمایه و سود صندوق

3. نتیجه‌ای دیگر نیز از میانگین سودآوری که حداقل باید ده‌درصد بیش از رقم فعلی می‌بود، می‌توان گرفت و آن این است که بخش مهمی از اختلاس‌ها از سرمایه فرهنگیان تأمین شده است.

قرار بر این بود که این صندوق به معیشت و رفاه معلمان در حین خدمت و دروان بازنشستگی کمک نماید اما عملاً در خدمت عده‌ای اختلاسگر بوده و به زیان معلمان و فرهنگیان تمام شده است.

این امر شبهه‌ شرعی این صندوق را که برخی از همکاران که حاضر نبودند سرمایه خود را آنجا ذخیره نمایند، پذیرفتنی‌تر می‌سازد.

کانال رسمی خالد توکلی

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد: مسئولیت عدم اجرا توسط سازمان سنجش، متوجه آموزش و پرورش شده بود . در قانون بعدی نیز بیان شد که باید صعودی و پلکانی پیش رویم تا به سوابق تحصیلی برسیم ولی دوستان برای اینکه قانون را اجرا نکنند واژه تاثیر مثبت سوابق را مطرح کردند .

شعر در مورد حمایت از حقوق اجتماعی

از خدا ترسی نه از خود دیگران
لم یلد یولد خدایی مهربان

واحدی مطلق یکی او را ثنا
در تمامی لحظه با او ربنا

در تمامی حال خالق را به یاد
خدمتی ما بین مردم ازدیاد

خود بپا دور از اذیت دیگران
بی اجازت از زمین عابر نه هان

حکم قطعی از خدا صادر همان
حکم را اجرا میان خلقی عیان

هر یک از ما را حقوقی مردمان
حق مردم را رعایت هر زمان

در کنار آبی فرود آیی دلا
بی اجازت دور شو از خانه ها

با چنان آرامش آسایش دلا
گام برداری به سو آنان روا

بین مردم جای گیری بر قرار
احترامی بین مردم با وقار

کن سلامی مردمان را احترام
لا قصوری بین هر یک خاص و عام

کن خطابی مردمان را آشکار
حکم قطعی از ولی را خواستار

جانشین آن ولی ماییم ما
تا طلب حق را بگیرم از شما

آن چه در اموال تان حق خداست
گر شما تحویل در دستان ماست

حق را بر ما بپردازید هان
ما امانت دار امینان بین تان

هر که دادش مالیاتش را بگیر
آن که کرد اعراض از او دور امیر

آن که پاسخ داد آری گفت هان
شو روان همراه او با کاروان

دور از ارعاب و تهدیدش دلا
نرم خو با او که اجرا حکم را

هر چه منقول از طلا سیمی دلا
گوسفندی یا شتر اموال را

حداقل اموال بیت المال را
اکثریت مال اشخاصی دلا

همچو اشخاصی نگردی سلطه گر
بین مردم سخت گیری با ابر

دام داران را نرنجانی دلا
رم مده حیوان دیگر غیر را

بر دو قسمت کن مقسم مال را
رخصتی از صاحبش گیری دلا

اعتراضی لا بگیری هر چه را
خود بکردش انتخابی برملا

دور از هر خرده گیری از کسان
آن چنان رفتار کن با دیگران

حکم دستوری به اجرا در حیات
هر کدامین تا ادایی مالیات

شد پشیمان گر ز تقسیم انتخاب
دامداری گر پریشان التهاب

دام را درهم کنی باری دگر
تا دگر باری کنی قسمت دو بر

همچو اول بار قسمت کرده ای
حق خالق را بگیر از بنده ای

پیر حیوان دست و پا بشکسته را
عیب دارد یا مرض از هم جدا

لا پذیرش این رقم موجود را
از گرفتن حق زکاتی لا ابا

اختیار آن کسانی دام را
تا سپاری حق امانت را ادا

آن که دل سوزی به مال مسلمین
یست جانا در امانت خائنین

دست او مسپار خود ده پیشوا
تا دل آرامش بگیرد با ادا

دست آن فردی امانت واگذار
مهربان باشد امینی رستگار

نه ستمگر باشدش نه سخت گیر
بیت مالی را فراهم تا امیر

خرج در راهی کند رخصت دلا
خالقی دادش که اجرا حکم را

کن سفارش فرد را باشد امین
بین نوزادی شتر الفت همین

هان ندوشد شیر را نوزاد هان
تشنه ماند بس گرسنه تشنه جان

چون که خواهی مرکبی را هان سوار
حکم اجرا کن عدالت آشکار

خسته حالی زخم اشتر را نگاه
گر سواری سخت باشد خود گناه

در مسیری کوچ دامی را دلا
آب باشد پر علف خوراک ها

گاه گاهی مهلتی گله رها
در میان آبی علف زاری دلا

مهلتی تا آب نوشند و خورند
تازه سبزی را خورندشان در رهند

تا به اذنی حکم جاری از خدا
پایه قرآن سنتی را برملا

یاد دستورات حکمی را عمل
مایه عزت باشدش بین جُمل

حکم احکامی که صادر از قرآن
با عدالت حکم را اجرا همان


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

منتشرشده در یادداشت

 گروه رسانه/

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ « مهدی بهرامی اقدم » روحانی و موسس مدرسه قرآن و عترت بناب از مدیر صدای معلم به اتهام " نشر اکاذیب در فضای مجازی " شکایت کرده است .

به تازگی « سازمان سنجش آموزش کشور » هم به صف شکات علیه صدای معلم پیوسته است .

« صدای معلم » پیش تر و در دفعات متعدد نسبت به ادامه چنین روندی در برخورد با معلمان منتقد به « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش هشدار داده بود .

معاون رئیس جمهور  و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به تازگی گفته است : ( این جا )

" برخی کارگزاران، مدیران و کارکنان دولت به مفهوم حقوق شهروندی آشنا و مسلط نیستند .

آموزش حقوق شهروندی در نظام اداری به کارکنان بر اساس برنامه ای که از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است باید در دستور کار مدیران باشد.
مردم باید مطالبه گری کنند و مدیران ملزم به پاسخ گویی هستند ... )

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، مدیران مسوول و خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفته است: هیچ مدیر دولتی حق شکایت از اصحاب رسانه را ندارد.

موضع وزیر آموزش و پرورش تاکنون " سکوت " بوده است .

بخشی از کارنامه « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در مورد " معلمان منتقد " :

* در  وزارت بطحایی مدیر آموزش و پرورش بناب از معلمان شکایت کرد .

* در وزارت بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از معلمان منتقد شکایت کرد .

* در وزارت بطحایی مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان از سایت عصر خبر شکایت کرد . ( این جا )

* مدیر کل آموزش و پرورش قم هم در ردیف شکات قرار گرفته است .

* اخیرا هم مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز به صف شکایت کنندگان پیوسته است .

یکی از نکات قابل توجه ، قابل تامل و البته قابل تحسین در وزارت فانی و دانش آشتیانی سعه صدر بالا  و تحمل مخالفان و منتقدان نسبت به سیاست ها و عملکردهای وزارت آموزش و پرورش بود .

اما گویی « سید محمد بطحایی » دارد در این زمینه رکورد می زند .

شاید بتوان پایه گذار چنین فضایی را در وزارت یک ساله بطحایی ، « علی اللهیار ترکمن » دانست ...... ( این جا )

« صدای معلم » از مسئولیت شناسی و آگاه سازی آقای  « عبدالله افراسیابی » تشکر و قدردانی می کند .

« صدای معلم » از همه همکاران و دوستانی که در این مدت حمایت های بی دریغ خود را نسبت به رسانه خودشان ابراز داشته اند تشکر و قدردانی می کند .

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 27 دی 1397 10:04

تحقیر در برابر مقاومت

جایگاه معلم و تحقیر در برابر مقاومت

می دانم که وقتی چندسطر فراتر می رود کسی دیگر حوصله خواندن و شنفتن ندارد.
چه می شود کرد وقتی اندیشه ها و زندگی ها همه و همه فست فودی می شود.
لاجرم در میان آن همه حرف که دارم مطالبی را پراکنده می گویم و این پراکندگی ناشی از بسیاری سخنم است.

در این غوغا بازار فضاحت و قحط سال فضیلت، می بینیم تصاویر و فیلم های کوتاهی که شرم آور است اما شرم آورتر از آن تفسیرهای نابه جا و غیرمنصفانه و تک بعدی از آن است.

آخرین آن راجع به معلمی بود که از دانش آموز خود می خواهد برای چندلحظه روی زمین بنشیند.

آنچه در این فیلم بهت آور است مظلومی معلم است که اسیر نافرمانی های گستاخانه متعلم (دانش آموز) است.

آنانی که معلم بوده اند و در کلاس های این روزهای مدرسه ها به تدریس و تعلیم نشسته اند؛ خواهند دانست و بهتر قضاوت خواهند کرد.
مگر نه این است که اندوه دل سوختگان، سوخته داند.

آنکه فرزند، گم کرده است از سوز دل یعقوب خبر خواهد داشت.

آنچه امروز، نسل جدید، با آن روبه روست از انواع مفاسد جنسی تا سیگار کشیدن نوجوانان و نونهالان، و بی بندوباری ها و نابه سامانی ها و خودشیفتگی ها و بی سوادی ها و بی انگیزگی ها و همه و همه کاری تخصصی است که تحلیل متخصصان آزاده را می طلبد.

و آنچه که امروز در کلاس های مدرسه می گذرد و صحنه هایی که معلم با آن روبه رو می شود فقط باید ماجرایش را از زبان معلمان شنید که بیشتر از آنکه به معلم شبیه باشند به مبصر کلاس می مانند؛ نه اقتداری دارند و نه حرمتی، نه معیشتی و نه منزلتی و هرلحظه با ده ها حوادث از پیش دیده نشده مواجهند که باید عجالتا و سریعا به رتق و فتق آن بپردازند و نظم را جاری و ساری سازند.

پیشینیان ما معلم را پدر دوم می دانستند و برای آن اجر و منزلت والایی قائل بودند، جورش را برابر عدل می خواندند و نیشش را نوش می دانستند.
کافی ست به آثار ادب و فرهنگ سرزمینمان مراجعه کنید. می بینید که صائب، حتی خنده ی شاگرد بی ادب بر معلم را باعث هلاکتش می داند.

صائب! به پای خویش زند تیشه بیخبر
آن بی ادب که خنده به استاد می زند.

امروز بر ما چه بلا و نکبتی باریده است که چشم در چشم بزرگتر افکندن و سیلی به گوش پدر زدن و نافرمانی معلم کردن را عین آزادی و آزادگی می دانیم؟


آیا این معناباختگی نیست؟
وقتی که واژه ها و مفاهیم وارونه معنا شوند بی شک نشانه ی احتضار و مرگ ملتی است که میان زشتی و زیبایی فرق نمی تواند نهد.
آیا پیشینیان و بزرگان ما به ما نگفته اند که جور معلمان، جور نیست بل تربیت است همان طور که داغ طبیبان، داغ نیست بل درمان است؟

اگر تو جور کنی جور نیست تربیت است
وگر تو داغ نهی داغ نیست درمان است.

جوشیدن آب را نه فقط باید نگاه کرد بلکه لحظه لحظه ی داغ شدن ملکول های آب قبل از جوشیدن را هم باید نظاره کرد.
نتیجه محور بودن و فقط به تماشای آخرین قسمت سریال نشستن، منتقد را از نقد منصفانه به دور می کند.

آنان که به زعم خود جفای معلم را دیده اند بهتر نبود که از خطای متعلم هم بپرسند که آخر چه کرده بود که مستحق تنبّه بود؟

جور معلم دیدند و جفای شاگرد ندیدند.

معلمی که نه با دستور بلکه انگار با عجز و لابه می خواست و می طلبید که دانش آموزش ، اندک آبرویش را بخرد و اطاعت کند و چندمرتبه خواسته ی خود را تکرار می کند و آخر سر برای انکه در مقابل این مقاومت تحقیر نشود بی دشنامی و بی تازیانه ای اورا به جای خود می نشانَد آیا تجلی خشونت و سَطْوَت بود؟
سبحان الله!

آیا حدیث مولا (ع) نخوانده ایم که آموزگار من در حکم مولای من است؟ (هرکس مرا نکته ای بیاموزد بنده ی خود کرده است)

ساحت معلمان را باید از ساحت دیکتاتوران و زورگویان جدا کرد و هر گِردی را گردو ندانست.

نشانه ی سفاهت است تیغ جراحان را عین درفش ظالمان پنداشتن.
و نشانه ی رذالت است بی حرمتی را به ساحت ولی نعمتانِ معنوی روا داشتن.

این آخرین سنگرِ حفظ حرمت ها را حفظ کنید و آن را تحت لوای ایسم های ملال آور قرن21 نکوبانید که به منتهاالیه راه وقاحت خواهیم رسید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یک معلم سمنانی در انتقاد از وضعیت خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

بلی - 57%
خیر - 43%

مجموع آرا: 223

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور