صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالحسین برزگرزاده در وزارت آموزش و پرورش سال هاست به جای رسیدگی جدی در مورد عدم پرداخت حقوق ناچیز معلمان ؛ برای پرداخت بدهی های خود تبلیغات می کنند .

سال هاست برای حل مشکل عده ای ؛ وعده ی استخدام گروهی دیگر را می دهند .

 سال هاست علم دیگر بهتر از ثروت نیست  .

 سال هاست که  معلم  جایگاه و منزلت اجتماعی خود را از دست داده است .

سال هاست گروهی برای تعطیلات دو ماهه قبل از شهریور معلمان که حتی یک سوم تعطیلی وزارت علوم هم نمی شود ؛ مدام احکام حرام و حلال صادر می کنند .

سال هاست گروهی البته غیرمعلم با سوء استفاده از اصل 141 قانون اساسی خود را در وزارت علوم ؛ معلم جا زده و پز زندگی با حقوق معلمی را می دهند .

سال هاست معلم و متعلم در آتش  ناکارآمدی برخی می سوزند و توسط چاقوی جاهلان کشته می شوند و در یکی از تازه ترین موردها دانش آموز حادثه دیده خلخالی در یک قدمی بیمارستان در شرف مرگ است !

چند سوال و امید که پاسخی داده شود :

1-آیا بهتر نیست از اعزام دانش آموزان به حج عمره یا اعزام آنان به اردوی راهیان نور ،  تغییرات مکرر و بی نتیجه نظام آموزشی ؛  تغییر مداوم کتاب ها ؛ آزمون های بی خاصیت پیشرفت تحصیلی و امثالهم خودداری نموده و با مبالغ کلان فوق ؛ مدارس کشور را مجهز به ورزشگاه  ،کارگاه ، آزمایشگاه و وسایل سرمایشی و گرمایشی و درمانگاه با پزشک مستقر و نظایر آنها نمائیم تا در سایه محیط شاداب و امن و بانشاط شاهد کاهش حوادثی نظیر معلم کشی و کشتن شدن دانش آموزان و سوختن آنها در مدارسی شبیه شین آباد و خلخال نباشیم ؛ آیا بهتر نیست ؟

2- آیا بهتر نیست ، به جای آنکه نمایندگان مجلس در لوایح بودجه ؛ آموزش و پرورش را در پارورقی و در ردیف های پایین تر از نهادهای به اصطلاح فرهنگی چند ده نفره دیده و در مواقع اعتراض معلمان طلب کار وزیر شوند ؛ وزیر آموزش و پرورش نه برای دفاع از حقوق معلمان بلکه برای دفاع از شخصیت  وزارت آموزش و پرورش و جایگاه خود، طلب کار مجلس شده و از نمایندگان تهدید کننده به استیضاح بپرسند که حضرات نماینده مگر غیر از آن ناچیزی که به معلم داده اید ؛ احیانا بودجه  ،بانک  ، معدن ، نفت ،  قبض ، جریمه ؛ عوارض و یا .... در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار داده اند که به معلمان رسیدگی نمی شود؟

 آیا واقعا بهتر نیست وزیر به جای خجالت کشیدن از داشتن یک میلیون معلم فقیر و معترض ؛ قدری شجاعت به خرج دهد و عوض پاک کردن صورت مسئله قدری هم از همکاران خود دفاع نمایند؟

3- آیا کارمندان محترم سایر نهادها ؛ بهتر نیست  از این به بعد از مقایسه معلم با کارگر و تحویل دار بانک و نظایر آنها هرچند که به جای خود مشاغل لازم و محترمی هستند؛ خودداری نموده و معلم را فقط با معلم بدون هیچ تفاوتی ( مانند معلم دانشگاه یا آموزشگاه ) مقایسه نمایند؟

4- روند و رویه حاکم در دهه های اخیر گویای آن است که علاوه بر درجه دوم و سوم شدن شغل انبیاء در کشور ؛ شان وشخصیت وزیر مشاغل انبیائی هم در قبال وزرای خدماتی مدام در حال نزول و بلکه سقوط است و این نشان دهنده  ناکارآمدی برخی از مدیران آموزش و پرورش است ؛ آیا بهتر نیست به جای رتبه بندی معلمان مدیران وزارت خانه را رتبه بندی شوند تا مدافعی بر کیان علم و دانش در مقابل دلالان پیدا شود؟!

 آیا بهتر نیست ؟

به جای رتبه بندی معلمان ؛ مدیران وزارت را رتبه بندی کنید.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار /

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاداتی که به دلیل کاستی های حقوق فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش می شود، بی دلیل است و باید عزمی در دولت برای حل مشکلات بوجود بیاید.
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

انتقاد

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

وام 5 میلیونی فرهنگیان

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

نفاوت تطبیق

کرمان

منتشرشده در نامه های دریافتی
یکشنبه, 19 ارديبهشت 1394 19:29

موج‌سواری روی مطالبات معلمان

گروه اخبار / معاون وزیر آموزش و پرورش  با ذکر اینکه در بحث افطاری‌ها، میلیاردی بدهکار هستیم، گفت: در برخی از استان‌ها هنوز این بدهکاری‌ها برای مخارج ضیافت‌های افطاری پرداخت نشده است.

یکشنبه, 19 ارديبهشت 1394 16:44

خبری از دبیر کل سازمان معلمان ایران

علیرضا هاشمی سنجانی  گروه اخبار /

روز شنبه نوزدهم اردیبهشت ، آقای علیرضا هاشمی سنجانی ، دبیر کل سازمان معلمان ایران جهت انجام امور دندان پزشکی به درمانگاه شهید منتظری اعزام شد .
روحیه دبیر کل سازمان معلمان ایران خوب بود و از مساعدت مسئولان محترم در این مورد تشکر نمود .
همچنین خانواده و دوستان ایشان ضمن تشکر از برخورد محترمانه و خوب همراهان و نیز توجه مسئولان زندان به بیماری ایشان ، خواهان آزادی این معلم می باشند .
علیرضا هاشمی سنجانی به علت پرونده ای که در سال 89 و در موضوع " هفته معلم " به دلیل دعوت از فعالان صنفی به منزل خویش تشکیل شد به 5 سال زندان محکوم گردید .

پایان پیام /

مشکلات آموزگاران علاوه بر تبعیض میان سایر کارمندان با فرهنگیان، متاسفانه آموزگاران مقطع ابتدایی شاهد تبعیض های دیگری نیز هستند که البته در دو سال گذشته به دلیل  عملکرد جناب فانی وزیر محترم آموزش پرورش، این تبعیض بیشتر شده است.

از دوسال پیش، بخشنامه هایی درباره لزوم حضور معلمان ابتدایی در مدرسه تا پایان خرداد ماه و چالش آنها با دیگر همکاران شان ابلاغ و اجرا شده است. اجرای این بخش نامه در مقاطع ابتدایی و عدم بسط آن به سایر مقاطع موجب اعتراض آموزگاران از اعمال چنین تبعیضاتی شده است.

سوال مهم آموزگاران ابتدایی از وزیر این است که اگر ماه خرداد باید ماه پرداختن به چالش و بحث و گفت و گو و آسیب شناسی، وبرنامه ریزی و... باشد، چرا این لطف مکرر تنها شامل معلمان ابتدایی شده نه سایر معلمان؟

جهت اطلاع وزیر محترم جا دارد مقایسه ای بین ساعات و شرایط کاری همکاران در مقاطع ابتدایی و متوسطه صورت گیرد.

به گفته کارشناسان ، تاثیرگذارترین مقطع آموزش ابتدایی است. کلاس های درس به ویژه برای سه سال اول ابتدایی باید توام با بازی و نشاط و حرکت باشد. معلمان ابتدایی باید انرژی بسیاری صرف دانش آموزان خود نمایند. حضور 35 تا 40 دانش آموز در هر کلاس، با نیازهای خاص این گروه سنی، کار معلم را بسیار سخت و طاقت فرسا می کند.

از سوی دیگر، اداره کلاس توسط یک معلم، به معنای تدریس 6 الی 10 کتاب مختلف، طرح سوال های امتحانی گوناگون، دیدن تکالیف، تصحیح املاء، است که سختی بسیار دارد. به خصوص با تغییر کتاب ها و سخت و پیچیده شدن درس ریاضی، سختی کار معلمان بیشتر هم شده است. این در حالی است که دبیران شاغل در متوسطه، معمولا به طور تخصصی 1 تا 4 کتاب در رشته تحصیلی خود را تدریس می کنند.

سال ها بود که قشر زحمت کش معلمان ابتدایی، ناگزیز شش روز هفته در مدرسه حاضر می شدند، در حالی که همکاران شاغل در راهنمایی و متوسطه 24 ساعت تدریس موظف داشتند. از چهار سال پیش که به همت جناب حاج بابایی؛ وزیر پیشین آموزش وپرورش، پنجشنبه ها تعطیل شد، معلمان ابتدایی نیز از این لطف بهره مند شدند و ساعات حضورشان در مدرسه به 5 روز تقلیل یافت.

معلم ابتدایی پنج روز در هفته به مدرسه می رود اما ابلاغ 25 ساعت برایش صادر می شود ، در حالی که معلمان متوسطه چهار روز در مدرسه حضور دارند با 24 ساعت ابلاغ. من به درستی دلیل این اجحاف را نمی دانم ای کاش کسی به این معادله پاسخ می داد که چگونه پنج ساعت حضور در مدرسه برابر با 1 ساعت در نظر گرفته شده و برای معلم ابتدایی 25 ساعت ابلاغ زده می شود.

معلمان متوسطه در امتحانات دی ماه تعطیل هستند و تنها در روزهای مراقبت برای چند ساعت در مدرسه حضور دارند ، اما آموزگاران حتی در زمان امتحانات نوبت اول از تعطیلی ساعاتی بی بهره اند و همراه دانش آموزان باید در مدرسه باشند.

در خرداد ماه ، معلمان پایه های سوم تا ششم به همراه دانش آموزان خود، تا نیمه خرداد به مدرسه می آیند. در حالی که دبیران متوسطه 5 تا 6 روز برای مراقبت و تصحیح اوراق در مدرسه حاضر می شوند.

بار اصلی تربیت و آموزش در مدارس ابتدایی، بر دوش معلم است. از برنامه ریزی برنامه کلاس و برنامه امتحانات تا اردوهای تفریحی و آموزشی برای کودکان بر عهده معلم است. در تمام اردوها ، معلم هم پای معاون حضور دارد و مسئولیت تک تک دانش آموزان بر عهده اوست. درحالی که در متوسطه برنامه ریزی برنامه کلاسی و امتحانی و اردها برعهده معاونین و مدیر است و دبیران هیچ مسئولیتی در قبال اردوهای دانش آموزی ندارند.

علاوه بر این تفاوت ها که سالیان سال است بین معلمان مقاطع مختلف وجود دارد ، بخشنامه های متعدد درباره حضور معلمان ابتدایی تا پایان خرداد ماه که به این تفاوت و تبعیض دامن زده است.

آموزگاران مقطع ابتدایی ضمن آن که مخالفتی با حضور در مدرسه و برنامه ریزی و بحث و چالش در ماه خرداد ندارند، اما از وزیر محترم می پرسند:

چرا چنین بخشنامه هایی تنها برای معلمان ابتدایی صادر می گردد؟

اگر قرار است بخشنامه ای دال بر حضور معلمان در مدارس بیاید باید همه مقاطع را در بر بگیرد نه فقط معلمان ابتدایی را.

اگر نیاز به بحث و چالش است به همه دبیران مربوط می گردد نه معلمان ابتدایی.

وزیر محترم ؛ این دیگر چه تبعیض و بی عدالتی است که بر معلمان ابتدایی روا داشته شده است ...


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور