صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حمیدرضا حاجی بابایی در سخنان اخیر خود در جمع فرهنگیان و سایر اقشار ساوه به مطالبی اشاره نمود . ایشان گفته است : " 150 میلیارد پول چند سال فروش نفت است و می توان کشور را گلستان کرد/وقتی آموزش و پرورش را تحویل دولت جدید دادم یک بازنشسته طلبکار نداشتیم و حقوق ها با شیب مناسبی افزایش یافت ولی امسال وضعیت آموزش و پرورش بدتر شده است ... " مشروح این سخنان را می توانید ( این جا ) بخوانید .

یک همکار فرهنگی در یادداشتی کوتاه نقدی بر این سخنان وارد نموده و پرسش هایی را مطرح کرده است .

« صدای معلم » از نظرات و مطالب همکاران در این زمینه استقبال می کند .

منتشرشده در یادداشت

انتقاد یک دانشجو معلم از وضعیت صنفی آموزشی دانشگاه فرهنگیان و مدیریت دکتر محمود مهرمحمدی  دکتر مهر محمدی و همکارانش در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان نشسته اند و سوداهای خوبی در سر دارند که یکی شان همین تایید صلاحیت دانشجو معلمان است. دکتر مهرمحمدی خودش هم فهمیده است از زیر دست کادر موجود و از این جو پادگانی ممکن است خیلی ها آسیب دیده باشند و نیاز است صلاحیت شان دوباره تایید شود.

دکتر مهرمحمدی و همکارانش خوب می دانند در این جوی که دانشجو را به گونه ای ترسانده اند که گاهی می پندارد سایه اش هم ممکن است دنبال نقطه ضعف گرفتن از او باشد و او را گزینشی و حراستی کند و از سایه اش هم می هراسد نیاز است صلاحیت دانشجویانش برای معلمی تایید شود .

دکتر مهر محمدی خوب می داند دانشجویی که چهار سال در اتاق های ده تا شانزده نفره خوابگاه های این دانشگاه سکونت داشته باشد بدون شک خیلی مولفه های شخصیتی اش در این جو سنگین نسبت به روز های بدو ورود به این دانشگاه تغییر کرده است و نیاز دارد دوباره تایید صلاحیت شود.

دکتر مهرمحمدی و همکارانش خوب می داند در دانشگاهی که نصف حقوق دانشجویان بورسیه اش را برای بی کیفیت ترین غذا ها و سخت ترین شرایط خوابگاهی از دانشجویانش می ستاند ممکن است موجبات بعضی کینه توزی ها را نسبت به شرایط موجود بوجود اورد و این نوع دانشجو باید تایید صلاحیت شود.

دکتر مهر محمدی خوب می داند در دانشگاهی که انتقاد به کادر اداری و رفتار های انجام شده جایگاهی در آن ندارد  و آن قدر تک صدایی و تک محوری است که منتقدی اگر ظهور کند می شود قهرمان دانشگاه و یل پادگان باید دانشجویانش تایید صلاحیت شوند و چندین و چند دلیل دیگری که بر اساس آن به جناب دکتر مهر محمدی حق می دهیم که به پرورش یافتگان سیستم تحت مدیریتش در طول چهار سال اعتماد نکند و در صدد سنجش دوباره آنها برآید بالاخره ایشان کادر و نیروی انسانی تحت مدیریتش در پردیس های تابعه را خوب می شناسد و توانایی شان را می داند وگرنه پس از چهارسال درصدد سنجش مجدد صلاحیت پرورش یافتگان چنین سیستمی نمی بود.

اما ای کاش جناب دکتر مهرمحمدی درصدد تایید صلاحیت شرایط حاکم بر دانشگاه تحت مدیریتش هم برآید تا معلمی صالح در تمام جهات از آن خارج شود نه فقط دارای صلاحیت های مد نظر عده ای قلیل در جامعه .

ای کاش جناب مهر محمدی و همکارانش کمی هم به بررسی امکانات رفاهی و آموزشی موجود در دانشگاه تحت مدیریت شان بپردازند تا کمی از فشار روانی بر روی دانشجویان این دانشگاه کاسته شود.

ای کاش جناب مهرمحمدی را شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تایید صلاحیت می کرد تا پس از گذشتن چهار سال از عمر این دانشگاه یک رییس با اختیارات تام به خودش می دید.

ای کاش تنی چند از عزیزان بالا نشین کمی به فکر بررسی اوضاع معیشتی معلمان و مشکلات صنفی آنها نیز می بودند تا کمی آرامش خاطر در زندگی و کار به معلمان باز می گشت.

تا زمانی که شاگرد اول های آموزش و پرورش هدف شان ادامه تحصیل و رفتن به وزارت علوم و استادی دانشگاه باشد ، تا زمانی که فعالین و نوابغ سیاسی- اجتماعی آموزش و پرورش در فکر گریختن و انتقال به وزارت خانه و نهاد دیگری باشند. تا زمانی که خیل عظیمی از معلمین در فکر شغل دوم باشند و معلمی در این جامعه فقط در اسم و ظاهر دارای شان و جایگاه باشد نه در عمل و باطن  اگر صبح به صبح هم آزمون تایید صلاحیت برگزار کنیم باز هم مفید فایده واقع نخواهد شد !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 04 ارديبهشت 1395 09:04

این تصویری از کلاسی دو پایه‌ست!

مشکلات کلاس های چندپایه

- شما چه پایه‌ای تدریس می‌کنید؟
- سوم و چهارم.
- سوم و چهارم؟
- آره. کلاسم دو‌پایه‌ست.
- دو پایه یعنی ؟
- کلاسِ دو‌پایه یعنی من همزمان آموزگار بچّه‌هایِ دو پایه تو یه کلاسم‌. - خیلی سخته که! چه جوری می‌شه؟
- اوم. بذار تصویری توضیح بدم. عکس رو ببین. واسه امروزه. آخرای زنگِ چهارم. نفری یه کاغذ سفید به سومی‌ها دادم و ازشون خواستم به مناسبت روزِ مَرد، نامه‌ای خوش‌خط، خوش‌لحن و خوش‌رنگ به پدراشون بنویسند. همزمان من و چهارمی‌ها مشغول حساب و کتاب در حوزه‌ی ریاضیات بودیم. - مدیریت همچین کلاسی سخت نیست؟
- اگه برای هر روز و هر ساعتش برنامه نداشته باشی، سخته.
این تصویری از کلاسی دو پایه‌ست.
در مدارسِ گوشه و کنار ایران‌مون، کلاس‌های سه‌پایه، چهار پایه، پنج پایه و حتّی شش پایه هم تشکیل می‌شه. البته با تعداد دانش‌آموزانی کمتر از کلاسِ من.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نامه یک معلم به شاگرد و اصول آموختن برای زیستن

شاگرد عزیزم

سلام
این نامه را برای تو می نویسم
تا بدانی که برای من عزیز و گرامی هستی
می خواهم با خواندن این نامه
به محبت حقیقی و عشق این معلّم سخت کوشت پی ببری.
می خواهم بدانی که
در فکر و ذهن من برای تو جایی هست
و برای همیشه مال توست.
می خواهم بدانی که
آینده و سرنوشت تو برای من مهم بوده و هست
می خواهم بدانی که نقش آفرینی و تاثیر من در سرنوشت
آگاهانه و دلسوزانه و هدف مند بوده است
می خواهم از صمیم دل بفهمی که
من خوشحالم از اینکه در موفقیت، پیروزی و پیشرفت های تو سهیم هستم.
...
از تو می خواهم بدانی و دقیقا در این مورد بیندیشی که
درس خواندن برای پیشرفت در مسیر زندگی خوب است
اما کافی نیست.
بیست گرفتن برای فعالیت های درسی ات خوب است
اما بهتر نیست.
در بین دیگر دانش آموزان اول شدن بهتر است
اما عالی نیست.
نظر دیگران را برای خود جلب کردن زیباست
ولی خیلی زیبا و زیبای زیبا نیست.
به بالاها رسیدن مفید است
اما کاملا مفید و ثمربخش نیست
و مقصد نهایی نیست.
...
از تو می خواهم بدانی و دقیقا متوجه باشی که
این تویی که باید بفهمی و باشعور باشی
این تویی که باید قفل ذهن را باز کنی
این تویی که باید قفل دل را باز کنی
و تمام بن بست های وجودت را بشکنی
و برای عاشق شدن به تمام انسان ها، قدم برداری
عشق را زمزمه کن که بی عشق نفس بی معناست.
باید برای خوب، بهتر، عالی و مفید بودن
کارهای دیگری انجام داد.
باید هر چیز و هرکسی شد
باید نگاه و بینش عاشقانه ای به هر چیز و هر کس داشت
باید سنگ، خاک، گیاه، درخت، انسان، حیوان، کوه، دشت، خورشید، هوا، آب و باغ ها را
عاشقانه در آغوش فکر و دل گرفت
باید عشق را آفرید
باید عشق را جوشاند
باید عشق را نثار کرد
باید عاشقانه شنید، عاشقانه نگاه کرد، عاشقانه بویید و عاشقانه لمس کرد
باید عاشق مطلق بود
باید از هیچ کس و هیچ چیزی کین و کدورت به دل نگرفت
باید بخشید و گذشت
باید به دوردست ها اندیشید
باید افق دید را بازتر نمود
باید چشمان را تیز کرد
باید فهمید، باید درک کرد و باید دردمندی ها را علاج کرد
و جالب اینجاست که همه اینها به راحتی شدنی است
فقط باید بخواهی و به جا بیاوری...
از تو می خواهم همیشه تبسم را ارزانی همه کس داری
و برای هر انسانی روی مهربانت را گشوده داری
از تو می خواهم خندیدن و خنداندن را هیچ وقت فراموش نکنی
و دیگران را بخندانی تا گریاندن
در واقع غم و گریه به طور طبیعی در مسیر حیات خودشان ما را پیدا می کنند
این خنده ها هستند که باید ما آنها را خلق کنیم و به وجود بیاوریم.
از تو می خواهم برای هر کسی خوب و خوش بین باشی
و مثبت اندیشی را فدای کین و کدورت نکنی
از تو می خواهم از گذشته درس بگیری
و در حال تلاش کنی
و متوجه آینده باشی و برایش برنامه ریزی کنی
باید بدانی که این فرداها هستند که موفقیت ها را رقم خواهند زد
پس با تکیه بر گذشته و کوشیدن در حال، آینده را بسازید
...
شاید فعلا آن قدر جوان هستی
که این مسائل برای تو بی معنی است
اما باور کن کمی آگاه تر و بزرگ تر که شدی
خودبه خود همه ی اینها را خودت خواهی فهمید
و دقیقا متوجه تمام منظور من خواهی شد
...
بهانه های کوچک شما برای فرار از صحن کلاس و درس هیچ وقت از یادم نمی رود
آقا اجازه دستشویی
آقا اجازه شکمم درد می کند
آقا اجازه بروم دماغم را پاک کنم
یا با خودکار قرمز دست تان را قرمز می کردید که خون آلود به نظر برسد و ...
آقا اجازه انگشتم خون می آید
آقا اجازه خودکارم جوهر پاشیده دست هایم کثیف شده
و همه اینها را عمدا انجام می دادید
و یا گاها در کلاس پیش می آمد که
به همدیگر می خندیدید
و گاها برای هر چیز و یا حرکت پیش پا افتاده ای
نظم کلاس را به هم می زدید
و سعی می کردید که وقت کلاس را به نوعی تلف کنید
تا فکر کنید که مثلا کاری را
و یا هدفی را به نتیجه رسانده اید
و من همه ی اینها را با آرامش سپری می کردم
و به روی خودم نمی آوردم تا در کلاس من احساس خشکی
و در خود من احساس ناملایمی و عصبانیت نبینیند
من به آرامی همه ی ناملایمات کلاسم را
تحمل می کردم
...
خشم خود را فرو می خوردم
و خودم را بشّاش و آرام نشان می دادم
تا شما فکر نکنید که می توانید ذهن مرا ناآرام کنید
ولی باور کنید که تمام رفتارهای غلط شما
مثل تیری در قلبم فرو می رفت
و من حتی به روی خود نمی آوردم
...
تمام حرکات غلط شما برای من آزار دهنده بود
ولی من سعی می کردم حتی در بین آن شلوغی و بی نظمی هم
برای شما درس بدهم
و برای شما از اخلاق و مهربانی صحبت می کردم تا
اگر یکی از هزاران کلمه نیز موثر افتاد مفید است
و این چنین فکر می کردم و انجام می دادم
و پا پس نمی گذاشتم تا وجدانم را سربلند نگه دارم
هر وقت خسته می شدم وجدانم مرا تسلی می داد
حتی زمانی که که خیلی عصبانی و ناراحت بودم نیز
با شما به آرامی صحبت می کردم
اگر یادتان باشد معمولا وقتی ناراحت می شدم
به طور جدی شروع به نصیحت شما می کردم
و جالب اینجاست که شما همگی بدون هیچ گونه بی نظمی با دقت تمام گوش می دادید.
...
هیچ وقت خستگی ناشی از دیگر کلاسهایم را
به کلاس شما نمی آوردم
و حق شما از اعصابم را همیشه محفوظ نگه می داشتم
سعی می کردم برای همه ی شما دوست متحمل
و معلم دلسوزی باشم
و باور کن اگر تحمل های مرا آموخته باشی
و یا در موردشان بیندیشی
مطمئن باش که می توانی برای همه دلسوز باشی.
تلاشهایم را هیچ وقت از یاد نمی برم
که شما را با حوصله متوجه درس تان می نمودم
و حواستان را شش دانگ مشغول درس می کردم
و شما حتی در بین درس نیز سعی در شلوغی می کردید
و همیشه می خواستید دوباره اگر توانستید حواس کلاس را از درس بدزدید
و من همه ی آنها را با عشق به شما تحمل می کردم
و در بین تمام افکار نامربوط شما
سعی می کردم به هر نحوی شده چیزهایی به شما بیاموزم.
...
باید یادتان باشد که به هیچ علتی
هیچ یک از شما را هیچ وقت از کلاسم اخراج نکردم
هیچ وقت احترام شما را در کلاس نشکستم
و هیچ وقت آرامش و لذت محیط کلاس را از یاد نبردم.
می دانی که به نظم خیلی اهمیت می دادم
چون که اعتقاد من برا اینست که نظم اساس و پایه تمام پیشرفت های بشری است
نظم را دوست داشتم و از بی نظم اذیت می شدم، باید یادتان باشد.
بیشتر در مورد نظم،
پایمال کردن حقوق دیگران
و دروغ گویی بود که من ناراحت می شدم
و گرنه بقیه مسائل را به نوعی تحمل و حل می کردم.
اینها قسمتی از خاطرات من در کلاس شما بود
من همه چیز را تحمل می کردم
فقط بخاطر شما
...
چون که تک تک شما را دوست می داشتم
و از اینکه می دانستم برای شما مفید خواهم بود لذت می کردم.
حضور شما در کلاسم برای من ارزشمند بود
و من توانستم توان فکری، کاری و شخصیتی خود را بسنجم
و سربلند از این قسمت زندگی ام بیرون آمدم
باور کنید برایتان خیلی زحمت کشیدم
و خیلی خیلی زحمت کشیدم
یعنی هر چی از دستم بر می آمد انجام دادم.
برای اینکه می دانستم بالاخره خواهم توانست برای شما کاری بکنم
و بن بست فکری تان را بشکنم
و شکستم
و شما را با کوچه ها و خیابان ها و بزرگراه هایی آشنا نمودم
دست در دست هم بن بست ها را شکستیم و کوچه ها را پشت سر گذاشتیم
پنجره جدیدی به رویتان گشودم
و آن پنجره نقطه اشتراک ماست
و شما نیز باید با خیلی های دیگر شریک شوید
میخواهم وقتی پیر شدم و زورم به این پنجره نرسید
کسانی را برای گشودنش آماده کنی
...
حالا با گذشت سال ها می بینی که
باور من به کارم و عملکردم واقعی و حقیقی بوده است
چون که امروز وقتی تو را در مسیر توسعه و فعالیت می بینم
به کارم می نازم و به تلاشهایم افتخار می کنم
و به معلمی خودم عشق می کنم
و از اینکه باورهایم را به بار نشانده ام خیلی خیلی خوشحالم.
کافیست کمی به رفتارت، افکارت و اندیشه هایت دقت کنی
کافیست زندگی اجتماعی ات را دقت کنی
کافیست کارت و برخوردت با مراجعینت را دقت کنی
کافیست زندگی شخصی ات را دقت کنی
کافیست از والدینت، از همسرت، از فرزندانت و از دوستانت خودت را تحقیق کنی.
آن وقت خواهی فهمید که کار من بی نتیجه نبوده است.
...
دانش آموز عزیزم و شاگرد گرامی ام
من همیشه مواظب تو بوده ام
و هر لحظه برای تو کوشیده ام
و برای تلاش ها و زحماتم چیز خاصی از تو نمی خواهم
فقط آرزو دارم تو نیز در مسیر زندگی
در هر کار، شغل و موقعیتی که هستی
در قلبت،
در فکرت،
در ذهنت،
و در اعمالت،
مثل من باش و مثل یک معلم سخت کوش عمل کن
مثل مورچه باش
از رویارویی با مشکلات نترس و هراسی به دل راه نده
عقب روی نکن
با تکیه بر آینده نگری و مثبت اندیشی
و با تمام قوای خود به سوی مشکل بشتاب
و مشکل را چنان بکوب که نابود شود
البته قرار نیست همه ی مشکلات و سختی ها را نابود کنی
بعضی هایشان یار و همراه همیشگی زندگی هستند
و باید با آنها کنار آمد بدون اینکه یاس و نومیدی به دل راه داده باشی
همیشه مواظب عزت نفس و اندیشه های خود باش
تا فرومایگی نکرده باشی.
از تو می خواهم به همان اندازه که غم را گرامی می داری و غمگین می شوی
خیلی بیشتر از آن به شادی ها بپردازی و شادی گستر باشی
بدان که تبسم معجزه زندگی بشر است
هیچ هزینه ای برای تو نخواهد داشت
ولی منافع زیادی به بار خواهد آورد
پس همیشه مواظب لبخند کوچولویت باش و فراموشش نکن.
...
تحمل کن تا دیگران بتوانند در سایه مهربانی ات
آرامش داشته باشند
تحمل کن تا دیگران
از تو بیاموزند تحمل کردن را.
...
از تو می خواهم مواظب دیگران باشی
انسان ها را فراموش نکنی
و برای دیگران بکوشی
و دستشان را بگیری
می خواهم باور کنی که بعضی ها واقعا نمی دانند که چه باید بکنند
باید دست آنها را بگیری و برایشان دقیق باشی.
باید در خاطرت باشد که گرمی دستان دیگران
همان رمز حیات و جاودانگی
و همان راز جوانمردی و مردانگیست
هیچ وقت دستانت را خالی نگه ندار
دستانت را پر از حرارت کن
حرارتی که عشق را زمزمه می کند و برای دوستی و مهربانی
و برای انسان بودن لازم و ضروری است.
از تو می خواهم مثل قلب من باشی
دلسوز، سخت کوش، مهربان، خوش بین، پرانرژی، شاد، خندان، وفادار و با صداقت.

منتخبی از کتاب (نامه های من)


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/ مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از افزایش سه ساعته درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم خبر داد و گفت: رشته و برنامه جدیدی برای این درس اضافه نمی‌کنیم و افزایش نرخ پوشش در مدارس برای ما در اولویت است.

گروه اخبار/

افزایش حقوق بازنشستگان کشور و همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه

احمد توکلی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۵۲ قانون اساسی به پیشنهاد حسن کامران مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان کشور گفت: شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به مجلس بر پرهیز از تغییر قوانین دایمی در جریان بررسی لوایح بودجه سالانه تاکید کرده است، بر این اساس پیشنهاد مطرح شده تغییر در قوانین دایمی کشور بوده و تصویب این پیشنهاد نوعی تبعیض نارواست .

دکتر لاریجانی با وارد دانستن اخطار احمد توکلی گفت: شورای نگهبان تاکید کرده که در زمان بررسی بودجه نباید قوانین دائمی را تغییر داد و تصویب این پیشنهاد ایراد شورای نگهبان را در پی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با کارمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح تصریح کرد: حتما باید همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود اما برای این همسان‌سازی نباید منابع را دستکاری کرد به همین منظور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد می دهیم که در برنامه ۵ ساله ششم توسعه این مشکل را حل کنند تا نگرانی بازنشستگان کشور برطرف شود.

دولت مکلف است به منظور کاهش اختلاف سطح حقوق های بازنشستگان قبل، بعد و شاغلین موضوع ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه جداول مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ را با تأمین اعتبار مربوط از محل های زیر و با رعایت سقف پرداخت ها موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری ۵۰ درصد افزایش دهد از همین محل رعایت سقف بخشی از بار مالی قابل تأمین است.

همچنین در ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه کشور آمده است:

الف ـ هیأت وزیران به عنوان مرجع تصویب افزایش سالانه ضریب حقوق کارکنان مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری (به نحوی که درج تفاوت تطبیق موضوع فصل دهم قانون مذکور مانع افزایش نباشد) و تصویب افزایش جداول و امتیازات و میزان فوق‌العاده‌های موضوع فصل دهم قانون مذکور از جمله تسری فوق‌العاده ایثارگری در مورد فرزندان شهدا حداکثر تا پنجاه درصد (۵۰%) و تعیین عیدی و پاداش شش ماهه فقط برای کارکنانی که به تشخیص دستگاه مربوط خدمات برجسته انجام داده‌اند و تعیین موارد و سقف کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم با رعایت ماده (۱۲۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، تعیین می‌گردد. مصوبات هیأت وزیران، شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه مدیریت در سقف اعتبارات مصوب مندرج در بودجه‌های سنواتی است.

ب ـ استفاده از بودجه عمومی دولت و سایر منابع برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان در مرحله تطبیق مشاغل عمومی، تخصصی و اختصاصی قوه مجریه با جداول مربوط، موکول به تعیین مشاغل مذکور و تصویب آن در شورای توسعه مدیریت خواهد بود.

ج ـ به منظور رفع نابرابری و تبعیض بین بازنشستگان سنوات مختلف، اعمال احکام و جداول مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری براساس ضریب مصوب دولت برای بازنشستگان با تصویب هیأت وزیران مجاز است.

د ـ دولت مجاز است برنامه جامع بیمه بیکاری کارکنان رسمی و پیمانی و افراد طرف قرارداد با دستگاه های اجرائی را تصویب و با استفاده از منابع دستگاه اجرائی و دارنده ردیف و منابع حاصل از مشارکت بیمه‌شدگان از سال دوم برنامه اجراء نماید.

هـ ـ به کارگیری افراد در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا ساعتی برای اجرای وظایف پست های سازمانی فقط در سقف مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز است. تمدید قراردادهای قبلی بلامانع است.

و ـ انتقال کارکنان رسمی یا ثابت، مازاد دستگاه های اجرائی در سطح یک شهرستان بدون موافقت مستخدم با توافق دستگاه های ذی‌ربط، انتقال به سایر شهرستان ها باید با موافقت مستخدم صورت گیرد.

ز ـ تفاوت تطبیق موضوع تبصره ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در محاسبه فوق‌العاده‌های موضوع بند (۹) ماده (۶۸) قانون مذکور لحاظ نمی‌شود.

ح ـ هرگونه پرداخت خارج از مقررات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع است مگر در مورد فوق‌العاده خاص شرکت های دولتی و بانک ها و بیمه‌های مشمول ماده (۴) و قسمت اخیر ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که طبق دستورالعمل مصوب کارگروهی مرکب از معاونت، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و بالاترین مقام دستگاه متقاضی، اقدام می‌شود.

خانه ملت

منتشرشده در بازنشستگان
جمعه, 03 ارديبهشت 1395 18:28

اطلاعیه رتبه بندی حرفه ای معلمان

اطلاعیه رتبه بندی حرفه ای معلمان و فرهنگیان مشمول ارتقای شغلی  گروه اخبار/

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی وروابط عمومی و بنا به اعلام کارشناس مسئول امور اداری و تشکیلات منطقه  همکاران فرهنگی که از تاریخ 94/7/2  الی 94/12/29 مشمول رتبه بندی حرفه ای می شدند ولی به دلیل عدم اخذ مجوز احکام آنها صادر نشده است نسبت به تکمیل مدارک و تحویل به کارشناسی امور اداری اقدام نمایند تا در اسرع وقت پس از نصب نگارش برنامه در سیستم احکام صادر  گردد.

اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران

گروه اخبار/ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه دولت شرایط سختی را از نظر مالی در سال ۹۴ پشت سر گذاشت، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش توانست حدود ۱۱۰ درصد بودجه خود، پول از دولت دریافت کند.

سهم آموزش و پرورش در بودجه سال 95 و مطالبات فرهنگیان و معلمان

تردید نیست دکتر نجفی یکی از باتجربه ترین نیروهایی است که در کنار دولت روحانی مشغول به فعالیت است . سوابق کاری وی نشان دهنده این موضوع است . از وزارت علوم تا 8 سالی که وزیر آموزش و پرورش بوده و سپس به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی فعالیت کرده است .

بنابراین می توان نظرات و گفته های ایشان را به عنوان کارشناس ترین نیروی دولت روحانی مد نظر قرار داد .

ایشان در مصاحبه  اخیر خود ( این جا )  در بخشی از سخنان خود گفته است که اختصاص 15 درصد از کل بودجه کشور در سال 94 برای دولت بسیار سخت بوده و این رقم نسبت به کل بودجه کشور مبلغ زیادی است و نکته دیگری که در خصوص وضع فعلی آموزش و پرورش بیان نموده این است که مدیریت مالی منابع در آموزش و پرورش خوب اجرا نشده و و می شد که بهتر اقدام و اجرا شود .

نقد بیانات آقای نجفی کار آسانی نیست چون تجارب والای ایشان در امور اجرایی کشور را نمی توان نادیده گرفت .

بنابراین اگر در آمارها یا نکاتی که ارایه می کنم اشکالی وجود دارد مدیر محترم سایت یا همکاران عزیز اصلاح نمایند .

با نگاهی به اکثر کشورهای توسعه یافته یا جهان اول و حتی دوم ، سه رکن امنیت و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اساسی ترین مشغله دولت ها در سراسر جهان است که برکسی پوشیده نیست .

با نگاهی اجمالی به بحث امنیت به نیروی انتظامی ارتش و سپاه و بسیج حتی وزارت اطلاعات می رسیم . هیچ منطقی نمی تواند از اهمیت والای امنیت در کشور و نقش نهادهای نظامی و انتظامی چشم پوشی کند و همگان امنیت را به عنوان رکن هر کشور و نظامی می پذیرند .

سوریه ، عراق ، لبنان ، یمن ، ترکیه و حتی بخش هایی از اروپا شاهد بر مدعای اهمیت و نیاز جامعه به امنیت کامل است .بهداشت و درمان در کشور ها نیز امری حاکمیتی است .

سلامت مردم یک کشور در پیشرفت و تعالی آن نقش مستقیم دارد .بیماری ها یکی از دغدغه های اصلی مردم هر کشوری است اما آموزش و پرورش نیز امری حیاتی برای اداره هر کشوری است .آموزش و پرورش با بستر سازی آموزشی و پرورشی و هدایت کودکان و نوجوانان و جوانان باعث پالایش جامعه و کاهش هزینه های دولت ها در بسیاری از موضوعات امنیتی و بهداشتی و درمانی و سایر حوزه های مرتبط یا غیر مرتبط خواهد شد .

بنابراین هزینه کردن در آموزش و پرورش سودهای بسیار هنگفتی برای کشورها و دولت ها در بر دارد که متاسفانه در کشور ما تا کنون نگاه صحیحی نسبت به این سود دهی وجود ندارد .

حال به منابع مالی این ارکان می پردازیم .

ظاهرا درآمد مخابرات ، همراه اول و ... در اختیار سپاه قرار دارد تا هیچ گاه امنیت کشور به خاطر کمبود منابع مالی مختل نشود که در صورت صحت آن کاری کاملا منطقی و درست بوده است و احتمالا سپاه و بسیج و حتی وزارت اطلاعات از آن بهره مند می شوند ؛ اما نیروی انتظامی منبع در آمدی عظیمی بنام جریمه های ناشی از « تخلفات رانندگی » دارد که هرسال به مبلغ آن اضافه می شود و قطعا مبالغ کلانی در اختیار این نیرو است گو اینکه اکثر نیروهای موجود در نیروی انتظامی نیروهای وظیفه هستند که خدمت خود را انجام می دهند و معمولا دریافتی های قابل توجهی ندارند .

ارتش هم از نیروهای وظیفه تغذیه می شود و قطعا با سرریز منابع سپاه و نیروی انتظامی مشکل زیادی از نظر منابع مالی نباید داشته باشد .

وزارت بهداشت و درمان هم علاوه بر بودجه بالای 50 هزار میلیارد تومانی دولتی نیز دارای درآمدهای دیگری است که یکی از کلان ترین آنها در بخش واردات و فروش دارو است و درآمدهای بیمارستان از مراجعات بسار زیاد مردم بیمار است که مجبورند در هر حال حتی با دفترچه بیمه هم مبالغی را بپردازند .

آموزش و پرورش در افکار عمومی وزارت خانه ای است که فقط با تزریق بودجه های دولتی سر پا نگهداشته شده و دولت ها از وجود چنین دستگاه پر جمعیتی ناخرسند هستند اما یکی از منابع اقتصادی آموزش و پرورش « صندوق ذخیره فرهنگیان » است که بر اساس شنیده ها 6 هزار میلیارد سرمایه داشته و سالانه سود قابل توجهی به دست می آورد .

از شهریه های 12 تا بیست میلیونی مدارس غیر دولتی و درآمدهای میلیونی مدارس هیات امنایی و نمونه دولتی و تیز هوشان و....که بگذریم ؛ آموزش و پرورش املاک بسیار زیادی دارد که بسیاری از آنها را نهادهای دیگر استفاده می کنند .

در همین عید نورور 94 شنیده شده درآمد حاصل از اسکان فرهنگیان بالغ بر 13 میلیار د تومان بوده است که ظاهرا تاثیری بر فقر زدایی از آموزش و پرورش ندارند .

در پایان ، دوباره به نکته دکتر نجفی بر می گردیم که فرموده اند که تخصیص 15 درصد از بودجه 180 هزار میلیاردی دولت به آموزش و پرورش کار بزرگی بوده و مبلغ 26 هزار میلیارد تومان بودجه زیادی بوده که به آموزش وپرورش داده شده است ، فقط در آموزش و پرورش درست مدیریت نشده است .

در خبرها شنیدیم که مجلس بودجه 987 هزار میلیاردی سال 95 را تصویب کرده است .

ظاهرا ، سهم دولت از این بودجه حدود 250 هزار میلیارد تومان بیشتر نیست .

اگر 15 درصد آن را حساب کنیم مبلغ سی و هفت و نیم هزار میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش می شود .

معلوم نیست که چرا دولت و مجلس این حداقل 15 درصد را به قول جناب نجفی در بودجه سال 95 با این همه مشکلات و کمبودها و مطالبات و حقوق های زیر خط فقر معلمان و کارکنان آموزش و پرورش شاغل و بازنشسته رعایت نکرده اند ؟

این سوالی است که دولت و مجلس می باست به 40 میلیون مخاطب آموزش و پرورش پاسخ دهند که چرا بودجه آموزش و پرورش در سال 95 ناکافی و با کمبود بسته شده است ؟

در حالی که حتی وزیر آموزش و پرورش نیاز واقعی آن را اخیرا 37 هزار میلیارد تومان در سال 95 اعلام کرده است .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور