آموزش و پرورش در هيچ كجاي جهان محمل آمد و شدهاي سياسي و جناحي نيست/ درس قرآن در آموزش و پرورش در حال تعطيلي است/ درسي كه در طول 12 سال آموزش داده مي شود، ولي نقش اثر بخشي خود را چندان كه بايد ايفا نمي كند./ اجراي طرح هاي عجولانه و پر اشكالي مانند طرح ملي حافظان قرآن، طرح 10 هزار مدرسه قرآني، طرح نور باران و ... چه ثمره اي براي آموزش و پرورش داشته است / مسئولان فرهنگي كشور در حالي از وضعيت فرهنگي كشور اعلام نارضايتي مي كنند كه نمي خواهند به بديهي ترين و مهم ترين مسأله فرهنگي كشور يعني بي توجهي به آموزش و پرورش فكر كنند/ با توجه به تزريق بودجه آموزش عمومي قرآن در دو دولت دهم و يازدهم، هزينه هاي زيادي به نام قرآن در اين ارگان انجام شد/ سال هاست كه آموزش معلمان، فاقد حداقل كارآيي لازم است/
حل کرده ام معادله ها را به یک جهش مجهول را عیان بنمودم به یک پرش
ترسیم خط و نقطه هزاران ، نه یک روش خط ها درون صفحه ی دفتر نشانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
از بانک مهر وام فراوان گرفته ام دفترچه های قسط چو باران گرفته ام
تصویر حکم و پوشه هزاران گرفته ام سی روز را چه سخت به پایان رسانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
گفتند شغل من بودی شغل انبیا کارم نکوست در رده ی کار اولیا
پا می نهم به جای قدم های اوصیا با حرف خود را به ثریا کشانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
روزی کلام حاجی و روزی مظفر است روزی ز طرح حاجی و بابا مقرر است
حالا که طرح رتبه ی فانی مصور است صد نونهال طرح به باغم نشانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
هر سال طرح تازه و هر سال یک طرف اجرای طرح های نوین ، گنگ و بی هدف
تنها کنند عمر من و ما تو تلف مردم بسی خبر زخبر نامه خوانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
از مدرسه روانه شدم سوی اقتصاد بر صحبت وزیر ندارم من اعتماد
از سردی زمانه دلم سوی انجماد انواع شغل بهر خودم من ستانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
فانی شده وزارت و فانی شده وزیر هم سطح گشته کار من و بینوا فقیر
شعر و نوشته هم نشود نان و هم خمیر صد شعر این چنین چو به پایان رسانده ام
اما هنوز زیر خط فقر مانده ام
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
مجید انصاری (معاون پارلمانی رییس جمهور) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس طرحی تحت عنوان "ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم" را در دستور کار دارند، آیا ادغام این وزارتخانهها شدنی است؟ گفت: این مجلس روزهای پایانی خود را طی میکند و فرصتی برای این چیزها نیست و باید مجلس بعد تشکیل شود.
معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این مطلب که ادغام این دو وزارتخانه اصلا درست نیست، اظهار داشت: وزارت علوم و آموزش و پرورش دو وزارتخانه بسیار مهم هستند و گستردگی هر کدام از این وزارتخانهها به اندازه چند وزارتخانه است. بنابراین ادغام این دو وزارتخانه اصلا مطرح نبوده است.
حجت الاسلام مجید انصاری در پاسخ به سوالی درباره توجه به معیشت معلمان در برنامه ششم توسعه گفت: کلیات این موضوع در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده، اما جزییات در خاطرم نیست و باید از آقای نوبخت بپرسید.
این اظهارات در حالیست که عبدالوحید فیاضی؛ نماینده مجلس بارها در گفتوگو با رسانهها از ادغام این دو وزارتحانه خبر داده است. این نماینده مجلس با اذعان به اینکه طرح خوبی را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر ادغام وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش ارائه دادهایم، گفته بود: همانند خیلی از کشورهای دنیا ایران هم باید فقط یک وزارتخانه آموزش داشته باشد و همه یک دست شوند.
فیاضی بر این باور است که اگر این طرح اجرایی شود؛ منافع زیادی به دنبال خواهد داشت، چرا که این طرح یک طرح بسیار خوب است و مقرر شده در دستور کار مجلس دهم ارائه شود. چرا که طرح نوشته و امضاء شده و آماده است.
ادغام این دو وزارتخانه از نگاه این نماینده مجلس آن قدر جدی به نظر میرسد که حتی برای آن عنوان هم انتخاب شده است! فیاضی میگوید: در خصوص عنوان جدید وزارتخانه پیشنهادی داده شده؛ تحت عنوان "وزارت آموزش، تربیت و تحقیقات" که البته نیاز به ویرایش دارد و پیشنهاد نهایی نیست.
فیاضی احتمالات اعتراض دانشگاهیان را هم در پی این ادغام در نظر گرفته است؛ به طوری که او گفته ممکن است؛ برخی دانشگاهیان نسبت به این طرح مخالفت داشته باشند، اما زمانی که دانشگاهیان عزیز با خروجیهای مناسب و خوب آموزش و پرورش مواجه شوند؛ امکان دارد، نظر خود را نسبت به این طرح جدید تغییر دهند و بهتر است که این دو وزارت خانه یک دستگاه شوند. ( ایلنا )
دولت یازدهم با وجود تنگناها ، بودجه آموزش و پرورش را دو برابر کرد/ راه توسعه کشور از طریق معلمان فرهیخته و با انگیزه است/ مسیر این توسعه از مدرسه و آموزش و پرورش شروع میشود/ هر چقدر که بتوانیم چند زبان مهم خارجی را به دانشآموزان یاد بدهیم به نفع زندگی آن دانش آموز کار کردهایم/ مگر میتوان بدون داشتن معلم خوب، مهارتدیده، عالم و با انگیزه، دانشآموزان را به خوبی آموزش داد/ هیچ چیز برای آینده کشور ما بالاتر از امید نیست/ اگر میخواهید فرهنگ جامعه رشد کند همه آن بودجهها باید در آموزش و پرورش خرج شود/اگر حتی یک پنجم پول هایی که با تابلوی نهادها و تشکیلات مختلف از بودجه عمومی دریافت میشود در داخل آموزش و پرورش خرج شود تعالی فرهنگ نسل جوان و نوجوان چندین برابر خواهد شد/ ما به معلمینی نیاز داریم که آزاد، آزاده و شجاع بوده و مصلحت جامعه و نسل جوان و کشور را بر منافع زودگذر چندروزه ترجیح بدهند
گروه اخبار/ اولیای یک دانشآموز در شهر اهواز با حمله به مدرسهای دخترانه اقدام به ضرب و شتم معلم کردند، آموزش و پرورش استان خوزستان جزییاتی را از این ماجرا اعلام کرد.
من معلمی را دوست دارم حتی وقتی پنجره های کلاسم را چوب های وارفته ای محصور کرده که باد و گرد و غبار را به کلاسم می آورد و من با روزنامه ای باطله جلوش را می گیرم تا تو و من سرما نخوریم.
من معلمی را دوست دارم آن گاه که می بینم تو با شکمی گرسنه اما با چشمانی منتظر به تخته سیاه کلاس نظر دوخته ای تا الفبای آگاهی را بیاموزی و من تازه می فهمم که چقدر معلمی شیرین است و برایم مهم نیست که دیگران چه می گویند ! حتی وقتی که موتور قدیمی خود را برمی دارم و سرمای پرسوز زمستان تا مغز استخوانم می رود و نگاه تو را می بینم که پر از مهربانی هست، آرام می شوم ، اگر باز هم همان روز نفت مدرسه تمام شده باشد و مجبور باشیم زیر کرسی که تازه رحمت برایمان آورده ، درس را دوره کنیم ، باز هم معلمی را دوست دارم .
من بی هیچ چشم داشتی معلمی را دوست دارم ، نه می خواهم معلم نمونه بخشنامه ای شوم که دنبال تقدیرنامه های دیمی برایش می گردند و نه می خواهم نیروی اداری شوم که خدای ناکرده به تملق آلوده گردم .
من می خواهم فقط معلم باشم حتی اگر مرا فراموش کرده باشند ! من معلمی را دوست دارم ، نه تنها در روز معلم که روی پارچه ها برایم شعر بنویسند و در سالنی بزرگ برایم متن بخوانند و کف بزنند!
من عاشق معلمی هستم ، وقتی می بینم باید برای آگاهی تلاش نمایم. وقتی می بینم پسرک پشت کوه های الله اکبر ، وقتی می فهمد، چقدر شاداب می شود من باز می بینم که نمی شود از معلمی جدا شوم حتی اگر بالا نشینان به مدرسه من که هنوز کپری هست سری نزده باشند !
من معلمی را دوست دارم . وقتی می بینم حق ازحمه حق التدریسم را ماه هاست که پرداخت نکرده اند باز هم با خودم می گویم که من معلم هستم و معلمی را دوست دارم و آمده ام تا وظیفه ام را که آگاهی بخشی ست به انجام رسانم.
اگر چه باور دارم که باید همیشه حقم را مطالبه کنم و به دانش آموزم بیاموزم که برای احقاق حق خویش تلاش نماید.
من معلمی را خیلی دوست دارم ، وقتی می بینم دانش آموزم راه های ترقی را پشت سر هم طی می کند و می تواند فردی موثر برای جامعه خود باشد حتی اگر باز هم بین من و دیگر کارمندان فرقی قائل شوند و مرا خدای ناکرده برای این که از مجموعه ای بزرگ و پرجمعبت هستم اضافی تلقی کنند ، باز هم معلمی را خیلی دوست دارم .
این ها برایم مهم نیست و ذره ای نقصان در کارم ایجاد نمی کند ، چرا که من معلم نشدم تا بالا نشینان از من خوششان بیاید ، بلکه معلم شدم تا عاشقانه معلمی کنم و بگویم که آموختن کار شگرفی ست و آگاهی صلابتی پایدار است که می تواند زمینه های رشد و توسعه یک جامعه را فراهم کند و برای همه این هاست که من همچنان معلمی را خیلی دوست دارم.
روزنامه تعادل
آزار جنسی دانش آموز 9 ساله توسط یک معلم در زنجان/ قربانیان آزار جنسی اغلب سکوت می کنند/ اگر کودک شما تمایلی به رفتن به مدرسه ندارد ممکن است در معرض آزار جنسی باشد/ حراست می گوید: خاطی معلق و بازداشت شده است/ علامت آشکار پدوفیلیا (pedophilia) یا بچه بازی، ابراز علاقه شدید به کودکان است/ برخی پدوفایلها با کودک رابطه جنسی برقرار می کنند/ اکثر قربانیان لمسی پدوفایل ها (۶۰ درصد) پسر هستند/ ابراز محبت به کودکان و نوازش حتما نشانه پدوفایل بودن نیست/ بوسیدن، بغل کردن، نشستن در نیمکت دانش آموزان، دست کشیدن به سر و صورت و گردن دانش آموزان باید ممنوع شود