صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

اوضاع از آنچه در ذهن مردم و مسئولان می‌گذرد وخیم‌تر است/ این روزها مشاوران در مدارس نه تنها صوری که به افرادی غیرقابل اعتماد برای دانش‌آموزان تبدیل شده‌اند/ مشاوره در مدارس ما صرفا تحصیلی است/ در دهه‌های پیش هر دانش آموز در مدرسه یک پرونده بهداشتی داشت؛ چه از بعد جسمی چه از بعد روانی/ ما رو به عقب گرد هستیم/ این روزها پرونده درسی از همه چیز مهم‌تر شده است/ متاسفانه در مدارس ما مشاوران صرفاً صوری و نمایشی هستند

منتشرشده در دانش آموز

سی آفت در روش فکر کردن بعضی افراد

۱- نظر خود را نسبت به یک شخص یا موضوع، صحیح و نهایی می دانند؛

۲- اگر با کسی اختلاف فکری پیدا کنند، بر او القاب می گذارند؛

۳- اندیشه انسان ها را به خوب و بد تقسیم می کنند؛

۴-اندیشه انسان ها را به درست و غلط تقسیم می کنند؛

۵- اختلاف ،در یک موضوع باقی نمی ماند؛ به تدریج حتی به صورت ساختگی به موضوعات دیگر تسرّی پیدا می کند؛

۶- اختلاف فکری به عنوان یک "حق انسانی" محسوب نمی شود؛

۷- اختلاف فکری به عنوان یک "امر طبیعی" محسوب نمی شود؛

۸- وقتی اختلاف فکری صورت می پذیرد، غیبت کردن مجاز می شود؛

۹- وقتی اختلاف فکری صورت می پذیرد، تحریف سخن طرف مقابل مجاز می شود؛

۱۰- وقتی اختلاف فکری صورت می پذیرد، وارونه جلوه دادن سخن طرف مقابل مجاز می شود؛

۱۱- وقتی اختلاف فکری صورت می پذیرد، دشنام دادن مجاز می شود؛

۱۲- افراد به گونه ای صحبت می کنند که گویی شناخت آنها از موضوعات، مطلق است؛

۱۳- این گونه آغاز کردن جملات بسیار کم است: حدس می زنم، احتمال می دهم، تا به امروز به این نتیجه رسیده ام، شاید این طور باشد؛

۱۴- مدرک داشتن دلیل بر این نیست شخص آداب اندیشیدن را می داند؛

۱۵- مدرک داشتن دلیل بر این نیست که شخص نحوه برخورد با اندیشه متفاوت و اندیشه متضاد را می داند؛

۱۶- وقتی با کسی اختلاف فکری پیدا می کنند با پیراهن و کفش و کیف او هم کار دارند؛

۱۷- کسانی سریع با دیگران اختلاف فکری پیدا می کنند، که بسیار کم مطالعه کرده اند و عمدتاَ افراد شفاهی هستند؛

۱۸- کسانی که شفاهی هستند، دقت بسیار کمی دارند؛

۱۹- کسانی که شفاهی هستند و مطالعه نمی کنند، کمتر به دیگران گوش می دهند : بیشتر می خواهند حرف خودشان را بزنند؛

۲۰- کسانی که متوجه هستند به یک نظر رسیدن چقدر زحمت دارد، کمتر حرف می زنند؛

۲۱- کسانی که شفاهی هستند، در بحث کردن زودتر عصبانی می شوند؛

۲۲- کسانی که شفاهی هستند، با کمترین داده، بیشترین قضاوت ها را می کنند؛

۲۳- کسانی که ذهن حقوقی و دقیقی ندارند، راحت تر سخنان نسنجیده را می پذیرند؛

۲۴- کسانی که بسیار مطالعه می کنند و سؤال می کنند تا به یک نظر و قضاوت برسند، انسان های اخلاقی تری هستند؛

۲۵- کسانی که بسیار مطالعه می کنند و سؤال می کنند، آرام سخن می گویند و فریاد نمی کشند؛

۲۶- کسانی که بسیار مطالعه می کنند و سؤال می کنند، جهل را راحت تر تحمل می کنند؛

۲۷- فکر کردن ، سخت ترین عادتی است که انسان می تواند به آن عادت کند؛

۲۸-نحوۀ برخورد یک جامعه با یک فکر و فکر متفاوت، سرنوشت آن را رقم می زند؛

۲۹- فرد و جامعه ای که در عادات فکری خود تحول ایجاد نمی کند، متوقف می شود؛

۳۰- تعامل بین المللی باعث می شود تا افراد، جوامع و نخبگان در معرض تفاوت ها قرار گرفته و شروع به فکر کردن بنمایند.

وب سایت شخصی

منتشرشده در آموزش نوین
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

اگر نداری تحصیل نکن ...

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

بر خود واجب دیدم از این مسئله بی‌اعتنا گذر نکنم/ ایده‌ی "پرورش استعدادهای برتر " امروز یکی از ایده‌های متروک در محافل تخصصی و نظام‌های آموزشی پیشرو است/ فضای ارتباطی و روابط انسانی دانش‌آموزان تضعیف می‌شود و دانش‌آموزان فضای واقعی و گوناگونی‌های موجود در جامعه را تجربه‌ نمی‌کنند/ افسانه‌ی نخبه‌گی امروز رنگ باخته است و پیامدهای نامطلوب آن روشن شده است و مدارس نخبه‌پرور در دید متخصصان  دلربایی ندارد و در دهه‌های اخیر همواره منتقد آن بوده‌اند/ در سطح جهانی مدارسی که برنامه درسی را در یک بستر تمام الکترونیکی و به اصطلاح هوشمند طراحی کرده‌اند، چندان موفق نبوده و تفاوت معناداری در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس  کاملا هوشمند و مدارس غیرهوشمند وجود نداشته است/ مدارسی که با عنوان استعدادهای برتر می‌خواهند فعالیت کنند، تا چه میزان از  لوازم، پیامدها و چالش‌های کار خود آگاهی دارند/ کسانی که ادعاهایی با عنوان پرورش استعدادهای برتر و مدرسه ی نخبگان و برنامه های درسی چنین و چنان را دارند، خوب است قبل از بیان چنین ادعاهایی، از متخصصان مشورت بگیرند

منتشرشده در آموزش نوین
جمعه, 21 خرداد 1395 07:07

علی مطهری و امید معلمان!

 حضور عارف و مطهری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و امید معلمان عضویت آقایان عارف و مطهری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جمله خبرهایی بود که باعث تعجب بسیاری از سیاسیون و افراد عادی جامعه شده است .معمولا کمیسیون آموزش چنگی به دل نمی زند چون با قشر فرهنگی و دانش آموزان و مشکلات عدیده آموزش و پرورش همراه است .

اکثر نمایندگان ، کمیسیون های سیاسی و اقتصادی را ترجیح می دهند چون در آن جا حرف پول و سفرهای خارجی و... در میان است اما در کمیسیون آموزش تزریق بودجه به دستگاه عظیم تعلیم و تربیت از اهم کارهایی است که این کمیسیون باید انجام دهد که در طول دوره های مختلف مجلس عملا کاری برای فرهنگیان نکرده است .

البته اگر شعار دادن را فعالیت حساب نکنیم ، خوش بختانه در این دوره دو فرد سرشناس مانند آقای عارف و آقای مطهری عضو کمیسیون آموزش هستند ؛  افرادی که به رک گویی و شجاعت شناخته شده اند و امید این است که این بزرگواران دیگر اجاره تبعیض و کم فروشی نسبت به فرهنگیان شاغل و بازنشسته را ندهند .

حقوق های ناچیز ماهانه که کفاف نهایتا 10 الی 15 روز را با صرفه جویی هم نمی دهد ، عدم پرداخت پاداش های ناچیز فرهنگیان از سال 93 ، عدم پرداخت معوقات قانونی ، ایچاد تبعیض آشکار میان کارمندان و فرهنگیان در پرداخت حقوق و اجرای قانون ، عدم افزایش حقوق بر مبنای تورم واقعی و قیمت ارز آزاد و ...از چالش های بزرگ آموزش و پرورش است که در بازدهی و فعالیت کاری فرهنگیان و مدارس اثرات نامطلوبی را داشته است .

البته به علت نزدیکی آقای عارف به دولت تدبیر و امید و احتمال هم فکر بودن با تیم اقتصادی دولت و اینکه وزیر اقثصاد آقای طیب نیا هم از تیم آقای عارف بوده است شاید امید چندانی به وی نباشد اما مطهری یک اصول گرای اصلاح طلبی است که نشان داده که شجاعت بیان مشکلات و معضلات را دارد و با هیچ کدام از دولت های اصول گرا یا اصلاح طلب با تعارف و مماشات بر خلاف بعضی دیگر از اصول گرایان مانند رییس مجلس رفتار نکرده است.

از آقای مطهری انتظار می رود بدون مماشات و تعارف در مورد تمامی تبعیض ها و بی مهری ها و تحقیرها و بی حرمتی هایی که توسط تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید در این 3 ساله اخیر بر معلمان تحمیل شده با موضع گیری های انقلابی و اصولی ، بزرگترین خدمت طول عمر خود را نسبت به دستگاه عظیم تعلیم تربیت اسلامی و فرهنگیان شاغل و بازنشسته مظلوم انجام دهد که در این ماه مبارک رمضان هم خیر دنیا را در پی دارد و هم خیر آخرت .خداوند در این ماه مبارک رمضان به مطهری و هر کسی که از حقوق پایمال شده فرهنگیان مظلوم دفاع کند قطعا جزای خیر عنایت می فرماید .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

ما هم درد دل داریم

گلستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

 سازمان هايي كه در آن، افراد در مقابل تغييرات بر خلاف سازمان هاي سنتي مقاومت نشان نمي دهندافراد شكل جديد انديشيدن را مي آموزند و ياد مي گيرند كه چگونه با هم ياد بگيرند و چگونه ايده ها و نظرات و تصورات ذهني را به هم نزديك كننددر دوره وزارت آقاي حاجي به اين امر مهم توجه خوبي گرديد و حتي پاداش هايي نيز براي اين كلاس ها در نظر گرفته مي شد؛ اما با مرور زمان در دوره هاي وزارت آقايان علي احمدي و حاجي بابايي از روند كمي و كيفي اين دوره ها كاسته شد و در دوره وزارت آقاي فاني، تغييري در اين راستا مشاهده نشدنهادينه شدن سيستم ارزيابي صحيح عملكرد از توانايي هاي و ضعف كاركنان و نيز انجام برنامه هاي مناسب آموزشي و انگيزشي جهت تقويت توانايي ها و رفع ضعف ها از طريق برنامه هاي آموزشي موثر در ارتباط با ارتقاي دانش،‌ تقويت مهارت ها و تقريب نگرش ها امكان پذير مي باشد/توجه به مطالب فوق، نشان از نامناسب بودن وضعيت سازمان يادگيرنده در سيستم آموزش و پرورش كشور مي باشد

منتشرشده در یادداشت

ترور معلمان و کارمندان آموزش و پرورش  گروه اخبار/

نزاع بین دو طایفه در کهنوج که از سال 93 شروع شده است ، روز گذشته منجر به قتل کارمند آموزش و پرورش در این شهرستان شد.

فرماندار کهنوج گفت: مردی حدود 35 ساله به نام حمزه شهبازی کارمند آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس عصر دیروز (چهارشنبه) در خیابان شهید میثم کهنوج هدف گلوله سه راکب موتورسیکلت قرار گرفت.

سید محسن صمدانی افزود: قاتلان قبل از شلیک، خودرو شهبازی را که در خیابان شهید میثم کهنوج پارک شده بود، پنچر کردند.

وی گفت: زمانی که مقتول برای پنجرگیری خودرو اقدام می کند، راکب و سرنشینان موتورسیکلت اول به پا و بعد به سر وی شلیک می کنند.

فرماندار کهنوج بیان کرد: شهبازی از کارمندان خوب آموزش و پرورش شهرستان کهنوج بود که به دلیل درگیری طایفه ای و بروز یک قتل طی سال 93 در طایفه ای دیگر در شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان، تهدید به قتل شده بود.

وی گفت: مقتول به دلیل تهدید به قتل، کهنوج را به مقصد سایر استان ها ترک کرده بود، ولی سرانجام صلح و سازشی که به تازگی بین این دو طایفه برقرار شد، خیالش را برای حضور در کهنوج راحت کرده بود.

صمدانی افزود: با وجود این صلح و سازش، طایفه مقابل از تصمیم خود در مورد قتل شهبازی کوتاه نیامده بود.

به گفته وی، پلیس دقایقی بعد از بروز این حادثه قاتلان را شناسایی کرد و شب گذشته نیز شورای تامین شهرستان کهنوج به منظور تسریع در دستگیری قاتلان و جلوگیری از درگیری طایفه ای بعدی در فرمانداری تشکیل شد.

حمزه شهبازی سال ها به عنوان مسوول حراست آموزش و پرورش کهنوج انجام وظیفه می کرد.

ایرنا

ضرورت سازمان نظام معلمی و وظایف و نحوه تشکیل   این روزها در برخی محافل صحبت از ضرورت تشکیل سازمان نظام معلمی است. واقعا جای چنین سازمانی در کشور ما با توجه به استراتژیک بودن نظام تعلیم و تربیت، خالی است . روشن است  هر چه ساختار این سازمان از استقلال بیشتری برخوردار باشد، عملکرد کارایی آن نیز بالاتر خواهد بود . برای دوری از باندبازی و جلوگیری از دخالت جناح های سیاسی می بایست ساختار این سازمان انتخابی باشد.

در عرصه های دیگر مثل مهندسی ،پزشکی و پرستاری چنین سازمان هایی با ساختار انتخابی سال هاست که مسئولیت نظام دهی به امورات این عرصه ها و دفاع از حقوق صنفی این صنوف را بر عهده دارند .
با توجه به حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش ، به نظر می رسد چنین نهادی زمانی می تواند عملا شکل گیرد که یا حیطه ی اختیارات آن محدود به پیگیری مسائل جزئی صنفی باشد یا اگر بخواهد در امورات مهم نظام آموزش و پرورش دخالت کند باید با موافقت و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و توسط وزارت آموزش وپرورش و مصوبه ی مجلس ایجاد شود .


نحوه انتخاب اعضاء سازمان نظام معلمی می تواند به شرح زیر باشد :
در هر شهرستان سر گروه های آموزشی (با توجه به اینکه آن ها منتخبین گروه های آموزشی هستند) می توانند بهترین گزینه برای عضویت در نهاد سازمان معلمان شهرستان باشند . در استان نیز سرگروه های شهرستان ها می توانند از بین خود سازمان معلمان استان را انتخاب کنند و در نهایت سر گروه های آموزشی استان ها سازمان معلمان کشوری را تشکیل خواهند داد.


شرح وظایف این نهاد به شرح زیر می تواند باشد :
1 – پی گیری مشکلات صنفی فرهنگیان
2- نظارت بر کیفیت ( آموزشی ، پرورشی ، ارزشیابی ، تجهیزات و ساختمان ) مدارس غیر دولتی
3- بررسی صلاحیت دبیران غیر رسمی شاغل در مدارس غیر دولتی
4 - تعیین شهریه مدارس غیر انتفاعی
5- نظارت بر ارزشیابی معلمان و دانش آموزان
6- نظارت بر تعاونی های وابسته به آموزش و پرورش
7- در سطح وزارتی بررسی محتواهای دروس و اصلاح نواقص
8-بررسی و پیشنهاد اشل حقوقی سالانه و میزان مبلغ حق التدریس دبیران رسمی و غیر رسمی و سایر حق الزحمه ها
9- نظارت بر نظام ارتقای شغلی فرهنگیان
و....
به حال امیدوارم روزی مسئولان بلندپایه فرهنگی کشور به این نتیجه برسند که از به بازی گرفته شدن نخبگان منتخب جامعه فرهنگی در امر سیاست گذاری و اداره امورات فرهنگی کشور ضرر نخواهند کرد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور