صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

درخواست پی گیری

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

نخستین نامه اعتراضی در 27 اردیبهشت ماه 1393 از سوی فرهنگیان بروجرد برای صدای معلم ( سخن معلم سابق ) و خطاب به فانی وزیر وقت آموزش و پرورش ارسال گردید/ نامه ی دوم  فرهنگیان بروجرد در 30 اردیبهشت ماه 1393 با زهم به همان روال در صدای معلم ( سخن معلم سابق ) منتشر گردید/ فرهنگیان بروجرد در 21 خرداد 1393 پس از آن که از نگارش دو نامه قبلی خود به فانی نتیجه ای نگرفتند ؛ نامه ای را خطاب به رئیس جمهور نوشته و برای صدای معلم ارسال کردند/ فرهنگیان شهرستان دلفان نیز در این کنش گری ساکت نبودند .این معلمان در سوم مهر ماه 1393 در نامه ای که خطاب به کریمی فر مدیر کل وقت لرستان نوشته و برای صدای معلم ارسال کردند/ آن چه که در این اختلاف ها بیش از هر چیز و هر کس آسیب می بیند،آموزش و دانش آموزانی هستند که قرار است برای آینده شهر،استان و کشور سودمند باشند و خدمتی بکنند/ پس از دو تماس تلفنی ؛ ایشان گفت که مدیر کل وقتی برای این نشست ندارند و موضوع منتفی شد/ برای برخی و نیز شیرزاد عبداللهی این تصور پیش آمده است که جنس مطالبات معلمان از نوع " انتصابات " با رویکرد " سیاسی "  بوده است اما نگاهی بر محتوای مطالب بالا و نیز آن چه در زیر می آید نشان می دهد که این گونه نیست / جمعی از فرهنگیان ناحیه 1 و 2 خرم آباد ، کوهدشت وحومه ، کوهنانی ، دلفان ، درود ، سلسله و بروجرد در 27 دی ماه 1394 در نامه ای به صدای معلم چنین می نویسند/ در این نامه به موارد مختلفی مانند : وضعیت فن آوری اداره کل و ادارات ، آموزش غیر حضوری و حضوری ضمن خدمت برای همکاران ، استخدام حق التدریس مربیان پیش دبستانی ، سامان دهی و نقل و انتقال معلمان ، وضعیت آزمون ها و امتحانات و... اشاره می شود/ در 27 دی ماه 1393 نامه جمعی از فرهنگیان دلفان و نامه یک معلم دورودی در صدای معلم منتشر می شود/ در 13 آذر ماه  1394 ؛ کیومرث ملکی ؛ مسئول سابق حسابداری آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت در صدای معلم چنین نوشت/ آشفتگی شاید کوتاه ترین، رساترین، و البته مودبانه ترین واژه ای باشد که به یاری آن بتوان شرایط امروز آموزش وپرورش لرستان و به ویژه شهرستان کوهدشت را توصیف کرد/ عزل اینجانب « کیومرث ملکی » مسئول حسابداری آموزش و پرورش کوهدشت بدون کمترین خطایی، از مصادیق و موارد  فوق می باشد، ( گرچه اینجانب تمایلی به ابقاء و ادامه کار  خویش  در این مجموعه را نداشته و ندارم/ همکاران وزیر دستان شما در لرستان که  گروهی کوچک و حلقه ای بسته می باشند، در اتاق هایی که درهایش به روی معلمان بسته شده، می نشینند و در مورد زیربنائی ترین نهاد تعلیم و تربیت و انسان سازی تصمیماتی می گیرند که کمترین آن شکستن حرمت  فرهنگیان و بی اعتنائی به شان این قشر فرهیخته می باشد/ 8 شهریور ماه 1395 ؛ جمعی از جوانان و فرهنگیان این استان در نامه ای که به صدای معلم و خطاب به  ریاست محترم دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشورارسال کردند چنین نوشتند/ از سایت وزین صدای معلم که موجب شد پیام ما به گوش مسئولین محترم برسد سپاسگزاریم/ پس از برکناری کریمی فر و انتصاب دریکوند ، صدای معلم در گزارشی ( این جا ) ضمن اشاره مختصر به روند قضایایی که در دو ماه گذشته شدت گرفته بود مانند احضار و تهدید مدیر سایت عصر دلفان  به اداره آموزش و پرورش دلفان و نیز برخورد توهین آمیزی که با معلم زاغه ای و رتبه نخست اقدام پژوهی کشور صورت گرفته بود از اقدام وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه به افکار عمومی و جلب رضایت معلمان این استان تشکر و قدردانی کرد/ جهت یادآوری باید گفت که صدای معلم برای بار نخست نیست که از مسئولی تشکر و قدردانی کرده است/ آیا تشکر از یک مدیر که به خواسته های معلمان توجه کرده است دلیل بر خروج از " بی طرفی " است/ تاکنون کنش گری معلمان لرستان در هیچ استانی روی نداده است/ معلمان این خطه از کشورمان نشان داده اند که بر خلاف وضعیت حاکم فعلی که بی تفاوتی و سکوت است با قضایا برخورد فعال داشته اند/ نتیجه منطقی این گزاره تقویت رفتارهای جمع گرایانه که ویژه کشورهای جهان سوم و عقب مانده است و گریز از روی آوردن به رفتارهای " فردگرایانه " مبنی بر مسئولیت پذیری هر فرد در برابر جامعه می باشد/ این انسان ها هستند که محیط را می سازند و تصور تغییر در نرم افزارها بدون پی ریزی و طراحی تحول در ذهن و تفکر افراد نوعی ساده کردن افراطی مساله و سطحی نگری  نسبت به کنش های اجتماعی است/ دوستان و نخبگان جامعه باید سعی کنند تا با پرهیز از ادبیات پوپولیستی و در جهت تقویت مبانی دموکراسی و نیز نهادهای آن که رکن چهارم آن " رسانه " می باشد سهیم و موثر باشند...

منتشرشده در یادداشت

سایت ها و سردرب های ادارات کل، نواحی و مناطق آموزش و پرورش سرشار از تعاریف و تمجیدهای گسترده اغراق گونه از عملکرد ادارات متبوع می باشد که گویا مشکلات آموزش و پرورش در مرحله اتمام قرار گرفته و خبر از اتفاقاتی زیبا و خوشایند برای سیستم تعلیم و تربیت کشور می باشد/ هر رهگذری که از مقابل ادارات آموزش و پرورش عبور می کند؛ فکر می کند که تغییرات عظیم مثبت به صورت مستمر در این سیستم روی داده و یا در حال رخ دادن است/ هر نوعی اثرگذاری و اثربخشی و همچنین کارایی باید در عملکرد یا رفتارهای قابل مشاهده، خود را نشان بدهد/ . اگر خواهان کسب اطلاعات در زمینه فرایندهای آموزشی و پرورشی هستند؛ ضرورت دارد تا حضوری موثر در مدارس جهت ارزیابی این گزارش ها داشته باشند و واقعیت های آموزش و پرورش را تنها از زاویه دید آمارسازان حرفه ای مورد بررسی قرار ندهند...

منتشرشده در یادداشت

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

کمک هزینه ازدواج

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

تا نیاز ما مردم یک چیز است و دغدغه مسئولین اجرایی کشور چیز دیگر، همچنان ایران عزیزمان با وجود سرمایه های انسانی - اجتماعی و ملی زیاد « عقب مانده » یا به عبارتی «عقب نگه داشته شده» خواهد ماند/ مگر نه این است که برای حفظ محیط زیست، برای درست مصرف کردن آب و... باید فرهنگ سازی کرد/ پرورش و تربیت نسلی که مسئولیت پذیر باشد و دغدغه ی کشور و هم وطن و مردمش را داشته باشد خوب تر است/ آیا باور نداریم، باغبانان اصلی نظام تعلیم و تربیت باید به جایگاه راستین خود باز گردند...

منتشرشده در یادداشت
چهارشنبه, 07 دی 1395 19:17

"از فشار قبر تا فشار فقر"

ریا، دغل، چاپلوسی، فریب،روزمرگی رفتاری و بسیاری دیگر از ناهنجاری های اخلاقی هنوز در جامعه جای پایی پیدا نکرده بود/ هر کس نان خشکی در توشه داشت بی مزد و منت با یار ندارش قسمت می کرد/ از پدر پرسیدم این مردان در این سحرگاه در لابه لای قبور دیار خاموشان به چه کاری مشغول اند/ در ذهن رویا پرداز خود شبی را مجسم کردم که به همراه این گروه ساعاتی از شب را در جوار اموات سپری کنم اما حتی تجسم آن لرزه بر اندام من افکند/ به راستی مقصر شیوع فقر لجام گسیخته که موجب پدیده هایی این چنینی در جامعه شده، کیست/ بقای ملک و ملت و تحکیم مبانی فرهنگی به اجرای این اصل وابسته است...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

علی مرادی؛ مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: شب گذشته دادکریم آهورانی معلم دبستان میلاد چاه‌ جمال در منزلش با اسلحه به قتل رسید.

وی با اشاره به اینکه این معلم با سابقه به دلیل اختلافات خانوادگی و قومی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر پرونده قتل این معلم تشکیل شده و نیروی انتظامی مشغول جمع‌آوری اطلاعات از خانواده وی هستند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: فردی که این معلم را به قتل رسانده به زودی با اطلاعاتی که خانواده وی در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهند داد؛ دستگیر خواهد شد.

قتل معلم در سیستان و بلوچستان

پایان پیام/

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور