صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

معلمان فداکار و یادی از سیمین کوهستانی

نوشته ای که پیش رو دارید نقدی کوتاه است به برنامه پخش شده در شبکه دوم صدا و سیما به تاریخ پنج شنبه چهارم آذر ماه ساعت بیست شب که به صورت پخش مجدد پس از یک سال و نیم نشان داده شد و در آن روایت خانم معلمی را نشان داد که با وجود تلاش های خالصانه و بدون چشم داشت در محروم ترین مناطق شمالی کشوربه مدت هفت سال خدمت کرده است اما پس از این همه سال هنوز برای دریافت این حقوق ناچیز معلمی هم، به استخدام آموزش و پرورش در نیامده است.
خانم سیمین کوهستانی در مصاحبه ای که طی سال گذشته تحت عنوان ماجرای مدرسه ای با ۷ دانش آموز/تنها خواسته معلم از وزیر با خبرگزاری مهر داشت خبر از تعطیلی مدرسه خود دادند ، مدرسه ای که برای ایشان هیچ خیر مادی نداشت و اکنون ایشان به عنوان نیروی آزاد ، تنها با دریافت مبلغ ناچیز ماهیانه سیصد هزار تومان، بدون بیمه و البته با تاخیر بسیار زیاد مشغول به فعالیت هستند.
خانم معلمی که با وجود داشتن مدرک کارشناسی زبان انگلیسی به علت عدم نیاز به رشته ایشان حتی نتوانستند در آزمون استخدامی سال گذشته شرکت نمایند و آن گونه که از شواهد پیداست طبق مقررات استخدامی جدید حتی امکان شرکت در آزمون استخدامی بعد را به علت شرط سنی نخواهند داشت زیرا طبق ضوابط آزمون افرادی باید استخدام شوند که حتماً بومی محل پذیرش باشند و شرط سنی آنها نیز برای فوق دیپلم ۲۵ سال، لیسانس ۳۰ سال و فوق لیسانس ۳۵ سال در نظر گرفته شده است و البته ناگفته پیداست بسیاری از معلمان و مربیان پیش دبستانی که سال ها به صورت نیروی آزاد و حق التدریس برای آموزش و پرورش خدمت کرده اند این شرایط سنی و سایر شرایط جنسیتی را ندارند.
در پایان، پخش مجدد این برنامه به هر قصد و غرضی در رسانه ملی صورت گرفته باشد چیزی جزء شرمندگی برای مسئولان قبلی آموزش و پرورش و رسانه ملی ندارد و البته از مسئولیت وزیر جدید نیز کم نخواهد کرد.
چه شخصی به جز یک معلم در راه فرزندان این آب خاک تا این حد ایثار و فداکاری را انجام می دهد؟
هر چند این خواهر گرامی یکی از هزاران معلمی هستند که در این شرایط ناعادلانه نوین آموزش و پرورش گرفتار شده اند.
پانوشت :
روایت ۸ سال معلمی که نه حقوق دارد نه استخدامی ( این جا )

معلمان فداکار و یادی از سیمین کوهستانی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

سال هاست که مي شنوم بازنشسته شده اند ولي همچنان سکاندار بخش خودشون هستند/ وزارتخانه در امور کمًي هم چنين رويکردي دارد و براي اينکه نيروهاي تازه کار يا جديد الورود نيز از مهرباني محروم نباشند براي هر بخشي که ميتونه با يک يا حداکثر دو نفر اداره شود، دو تا سه برابر نيرو به کار گرفته است/ مهم اين است که اشتغال ايجاد مي کنند و پورسانتي داده يا گرفته مي شود/ مهرباني از نوع آموزش و پرورش که حتي بانک سرمايه اش به تهيه کننده سريال خوب شهرزاد وام کلان مي دهد بدون دغدغه بازگشت پول بانک/ يک مهرباني ديگر که در نوع خودش شاهکاري احتمالا بي نظير در جهان باشد، استخدام نيروهاي خدماتي به عنوان معلم بود که البته اين قلم از نوآوري را بايد در زمره کيفيت بخشي به نظام آموزشي و پرورشي به شمار آورد/ پيش بيني ميشه که عن قريب وقتي در خيابان انقلاب جلوي دانشگاه تهران رد مي شويم در کنار فروش انواع پايان نامه براي تمام مقاطع دانشگاهي اعم از ليسانس، فوق ليسانس و دکترا شاهد فروش انواع ضمن خدمت براي هر نوع رتبه اعم از پايه، ارشد، خبره و عالي خواهيم بود ...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ رئیس مرکز بسیج فرهنگیان با طرح انتقاد نسبت به اینکه آموزش‌های تجاری کنکور حتی وارد مدارس ابتدایی شده است و مزه درس خواندن را از بچه‌ها گرفته است گفت: تاکید داریم و به صداوسیما می گوییم که این تبلیغات سم است و ضرر برنامه‌های ماهواره‌ها کمتر از بار این آموزش‌های مسموم و مضر برای دانش آموزان است.

ماهنامه اقتصاد ایران در مهر ماه 1377 و زماني پايه به عرصه مطبوعات گذاشت كه اقتصاد كشور نيازمند تحليل علمي و تحقیق مستند بود/ در فضاي سياسي اجتماعي آن دوره، روزنامه هاي موجود عمدتا به خبررساني مي پرداختند و از تحقيق و تحليل اقتصادی نزدیک به جریان اصلی علم اقتصاد خبري نبود/ گزارش های تحلیلی مستند،طراحی شاخص ها و گفت وگوهای کوتاه و کاربردی،شگرد این ماهنامه بود/ در حالی که ده ها نشریه اقتصادی بی کیفیت و کم تیراژ تنها به واسطه رانت یارانه های دولتی زنده مانده اند،توقف انتشار ماهنامه اقتصاد ایران خبر خوبی به شمار نمی رود...

مواجه با این حجم از دردسر، کار هر کسی نیست/ جالب اینکه اغلب مرادشان از تنبیه، نوع بدنی آن است و التفاتی به تنبیهات کلامی و روانی ندارند که به مراتب مخرب تر است/ .اینها که اغلب اهل نظردهی و قلم زنی هستند، به سختی قادر به اداره یک کلاس سی نفری اند.آن هم نه برای تدریس که فقط برای ساکت و سرگرم نگاه داشتن بچه ها ولو برای یک ساعت/ نبیه بدنی در مدرسه فقط ممکن است ادامه یابد و الا این مسئله ابتدا در خانواده و جامعه تولد و تکوین پیدا می کند ، خاصه در جوامعی مثل جامعه ما که حضور دیرپای استبداد را تجربه و تحمل کرده اند/ قانون مجازات اسلامی ، اجازه تنبیه فرزند را از پدر و مادر سلب نکرده است/ احتمالا این بزرگ نمایی ها از دو آبشخور آبمی خورد؛ یکی در وضع نابه سامان نظام آموزشی است که به واسطه فقرمالی و به صور مختلف، مدارس خود را منفعل و مطیع ومحتاج خانواده ها نشان داده است و دیگر اینکه با رونق یافتن فضای مجازی که همه توان کلیک کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب را دارند،به آسانی یک کلاغ را چهل کلاغ نشان می دهند/ این روی یک سکه است و بیشتر برای آنها که در کار تدریس و کلاسداری نیستند، حس و حال نوستالژیک دارد ...

منتشرشده در دانش آموز

بودجه آموزش‌ و‌ پرورش در هر کشور نشان دهنده اهميتي است که دولت‌مردان به بخش آموزش مي‌دهند/ ميانگين جهاني سهم آموزش‌ و‌ پرورش کشور‌ها از توليد ناخالص داخلي، حدود ۵ درصد است و جالب اينکه برخي کشورهاي فقير که اقتصاد کوچکي دارند درصد بيشتري از توليد ناخالص داخلي خود را صرف آموزش مي‌کنند/ به‌ دليل پايين بودن رقم توليد ناخالص داخلي در ايران نسبت به كشورهاي توسعه‌يافته، پول كمتري صرف آموزش‌ و‌ پرورش مي‌شود/ علي‌رغم افزايش نسبي اعتبارات، سهم آموزش‌ و‌ پرورش از بودجه عمومي کشور کمتر از 10 درصد است / کسري بودجه آموزش‌ و‌ پرورش به دليل انتقال کسري‌هاي بودجه سال‌هاي گذشته به سال‌هاي بعد، روندي تصاعدي را طي کرده است/ بخش اعظمي از مشکلات کنوني آموزش‌ و‌ پرورش به‌ نگاه نادرست سياست‌گذاران کلان کشور و دولت به مقوله آموزش‌ و‌ پرورش بر مي‌گردد/ در اين شرايط آشتياني بايد نشان دهد که در راستاي تحقق بودجه مورد نياز وزارتخانه‌اش با تمام توان چانه‌زني خواهد کرد و از رابطه‌هاي خود براي افزايش بودجه آموزش‌ و پرورش استفاده خواهد برد/ سهم آموزش‌ و‌ پرورش از بودجه پيشنهادي 96 نشان خواهد داد كه دولت واقعاً به دنبال تغيير نگرش و اصلاح مشکلات اساسي فرهنگيان است يا تغيير وزير صرفاً انتخاباتي بوده است/ بودجه 96 آموزش‌ و‌ پرورش فرصتي مناسب براي راستي آزمايي وعده‌هاي دولت‌مردان در خصوص پاسخ گويي به مطالبات فرهنگيان و اصلاح ساختار ناكارآمد آموزش‌ و‌ پرورش است...

منتشرشده در اقتصاد

گروه استان ها و شهرستان ها/

پس از انتشار دومین جوابیه اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در صدای معلم ( این جا ) ؛ جمعی ار فرهنگیان و معلمان این استان به آن واکنش نشان دادند .

متن کامل این پاسخ به شرح زیر است

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور