صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه رسانه/

سکوت کلیسا نسبت به قتل کودکان بومی در یک مدرسه شبانه‌روزی در کانادا و انتقاد نخست وزیر کانادا

با گذشت نزدیک به دو هفته از کشف گور دسته جمعی کودکان بومی در کملوپس کانادا، نخست وزیر این کشور گفت که از موضع کلیسا کاتولیک «مایوس شده است» و دولت او اقدامات شدیدتری در ارتباط با افشای اسناد این واقعه انجام می‌دهد.

۲۲ تا ۲۵ ماه مه امسال بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی در یک مدرسه شبانه‌روزی وابسته به کلیسای کاتولیک در شهر کملوپس کانادا کشف شد. رئیس این قبیله در ۲۸ مه به رسانه‌ها گفت که پیش از این ۴۱۰۰ کودک دیگر در مدارس شبانه‌روزی که تا دهه ۷۰ میلادی تحت تسلط کلیسای کاتولیک بودند کشته شدند.

روزان کازیمیر، رئیس قبیله TteS که پیگیر کشف گور‌های دسته جمعی کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی تحت کنترل کلیسای کاتولیک است، روز جمعه گفت: هیچ‌گونه شواهد و مدارکی که بتواند به شناسایی اجساد کشف شده کمک کند از مسئولان دولتی دریافت نکرده است.

 او افزود : خواسته آنها عذرخواهی کلیسای کاتولیک نه فقط از آنها بلکه از کل جهان است.

کلیسای کاتولیک در کانادا اما یا سکوت اختیار کرده یا از خودش سلب مسئولیت می‌کند. چهارشنبه هفته قبل اسقف مایکل میلر در توییتر نوشت: اقدام کلیسا بدون شک اشتباه بود و اسناد مربوط به این مدارس افشا می‌شود.

سکوت کلیسا نسبت به قتل کودکان بومی در یک مدرسه شبانه‌روزی در کانادا و انتقاد نخست وزیر کانادا

کنفرانس اسقف‌های کانادا اما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هر اسقفی مسئول عملکرد خودش است و کلیسای کاتولیک کانادا با مدارس مسکونی در ارتباط نبوده است.

ترودو در واکنش به سکوت کلیسای کاتولیک در این کشور که حداقل ۱۳۰ مدرسه سکونت گاهی را در اختیار داشت، گفت: «بسیاری از اینکه کلیسا سکوت کرده و گامی برنمی‌دارد تعجب کرده‌اند.»

او از گفت که امیدوار است رهبران مذهبی درک کنند و پیش از آنکه دولت کانادا مجبور شود موضوع را به دادگاه بکشاند، این موضعی است که آنها باید در آن مشارکت کنند و پنهان نشوند.

روز گذشته کارشناسان حقوق بشر در کانادا نیز در اطلاعیه‌ای از دولت کانادا و کلیسا کاتولیک خواستند در مورد قتل کودکان بومی در کملوپس بیشتر تحقیق کند. در اطلاعیه این گروه آمده است: «غیرقابل تصور است که دولت کانادا و کلیسا کاتولیک چنین جنایت فاجعه‌باری را بدون دادرسی و جبران خسارت کامل رها کند.»

رادیو زمانه/


سکوت کلیسا نسبت به قتل کودکان بومی در یک مدرسه شبانه‌روزی در کانادا و انتقاد نخست وزیر کانادا

منتشرشده در آموزش تطبیقی

مدارس خصوصی یا غیرانتفاعی چه آسیب هایی به دانش آموزان وارد می کند

براساس نتایج مطالعه‌ای که دانشگاه یورک انگلستان منتشر کرده، دانش‌آموزان مدارس خصوصی بیشتر تجربۀ قلدری دارند و مصرف مشروبات الکلی را زودتر شروع می‌کنند.

این پژوهش که بر روی یک نمونۀ حدوداً ۲۷۰۰ نفری از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مدارس دولتی و خصوصی در انگلستان انجام شده، نشان می‌دهد که حضور در مدرسۀ خصوصی فایدۀ چندانی ندارد و حتی بر برخی جنبه‌های پیشرفت دانش‌آموزان تأثیر منفی دارد. براساس این پژوهش، بسیاری از مزایایی که مدارس خصوصی ادعا می‌کنند دارند، محصول انتخاب خود دانش‌آموزان و پیش‌زمینه‌های خانوادگی آنها است نه ارزش افزودۀ مدارس خصوصی.

درحالی‌که کودکان دبستانی کمتر دچار مشکل رفتاری هستند، در طول دورۀ متوسطه ۱۵ درصد بیش از دانش‌آموزان مدارس دولتی در معرض آزار و اذیت و قلدری و ۲۴ درصد بیشتر در معرض مصرف نوشیدنی‌های الکلی قرار دارند.

در سال ۲۰۱۹ در انگلستان، ۷ درصد دانش‌آموزان دبیرستانی در مدارس خصوصی درس می‌خواندند. هزینۀ تحصیل در این دبیرستان‌ها سالانه بین ۱۸ تا ۳۵ هزار پوند است. در این سال متوسط درآمد خانوار در انگلستان حدود ۲۸.۴ هزار پوند بوده است.

مدارس خصوصی یا غیرانتفاعی چه آسیب هایی به دانش آموزان وارد می کند

از آنجا که مدارس خصوصی هزینه‌های بیشتری برای دانش‌آموزان می‌کنند و معلمان بهتری دارند، انتظار می‌رود که در زمینه‌های فعالیت‌های داوطلبانه، انجام رابطۀ جنسی ایمن و کنترل رفتاری نیز عملکرد بهتری داشته باشند، اما واقعیت این است که دانش‌آموزان مدارس خصوصی عملکرد بدتری در این زمینه‌ها دارند.

براساس این پژوهش، بسیاری از مزایایی که مدارس خصوصی ادعا می‌کنند دارند، محصول انتخاب خود دانش‌آموزان و پیش‌زمینه‌های خانوادگی آنها است نه ارزش افزودۀ مدارس خصوصی.

صوفیا وان‌استوم؛ مدیر این پژوهش می‌گوید: والدین بهترین چیزها را برای فرزندان خود می‌خواهند و هزینه‌های نجومی برای این کار متحمل می‌شوند، اما پیام ما به آنها این است که احساس گناه نکنید، مدرسۀ خصوصی هیچ ضرورتی ندارد...

انتظارات ما دربارۀ مزایای مدارس خصوصی غیرواقعی است و بسیاری از مزایایی که تصور می‌شود، ناشی از زمینه‌های خانوادگی است نه عملکرد این مدارس... با این وجود تحقیق و استنطاق از مدارس خصوصی بسیار مهم است چراکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اکثر رهبران سیاسی و اقتصادی ما در مدارس خصوصی تحصیل کرده‌اند!

کانال اکونومیست فارسی


مدارس خصوصی یا غیرانتفاعی چه آسیب هایی به دانش آموزان وارد می کند

منتشرشده در پژوهش

گروه رسانه/

کشف گور دسته جمعی با بیش از ۲۰۰ کودک بومی متعلق به کلیسای کاتولیک در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی کانادا

یک گور دسته جمعی حاوی بقایای ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا کانادا کشف شده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از شوک و پریشانی خود در مورد کشف بقایای اجساد این کودکان در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق که بیش از یک قرن پیش برای جذب مردم بومی تاسیس شده بود، سخن گفته است.

آقای ترودو این مساله را یادآور دردناک آنچه او به عنوان یک فصل تاریک و شرم آور از تاریخ کانادا خواند، دانست.

روزان کازیمیر، رئیس قبیله TteS در شهر کملوپس بریتیش کلمبیا گفت آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز توسط مدیران مدرسه ثبت نشده بود.

مقامات این قبیله در حال همکاری با متخصصان و دفتر پزشکی قانونی برای ایجاد اطلاعات بیشتر در مورد مرگ این افراد هستند.

برخی از اجساد کشف شده متعلق به کودکان سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد مشخص نیست.

خانم کازیمیر گفته است "در حال حاضر، سئوال‌های بیشتر از پاسخ‌هایمان است."

کشف گور دسته جمعی با بیش از ۲۰۰ کودک بومی متعلق به کلیسای کاتولیک در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی کانادا

مدرسه شبانه‌روزی کملوپس در سال ۱۸۹۰ توسط کلیسای کاتولیک تأسیس و در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

این مدرسه با هدف دور کردن کودکان بومی از خانه و جوامع‌شان و ممنوع کردن صحبت به زبان های مادری یا انجام اقدامات فرهنگی خاص تاسیس شد.

گزارش‌های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهادهایی منتشر شده است.

اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

گزارشی که به سفارش دولت کانادا در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، خاطرنشان کرد آثار سوء اجرای طرح اعزام اجباری کودکان بومیان به مدارس شبانه روزی انگلیسی زبان، موجب پدید آمدن نسلی آزرده شد.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن ۱۹ میلادی، دولت، کودکان بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می‌کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

در این گزارش آمده بود کودکان بومی کانادا که از این مدارس فارغ التحصیل شدند، "کودکانی با روح مرده و آزرده" بودند.

دولت کانادا تا کنون چندین میلیارد دلار غرامت پرداخت کرده است.

بی بی سی

پایان پیام/


 

کشف گور دسته جمعی با بیش از ۲۰۰ کودک بومی متعلق به کلیسای کاتولیک در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی کانادا

منتشرشده در آموزش تطبیقی
جمعه, 07 خرداد 1400 11:37

" دموکراسی " و " توهم " ؟!

آیا دموکراسی در جامعه متوهم رشد می کند

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور ارشد اشرف غنی، رئيس‌جمهور افغانستان، با اشاره به رد صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ایران گفته است:

«باید قدر دموکراسی خود را بدانیم‌»

حقیقتا یکی از الطاف الهی شهروند خاورمیانه بودن همین شوخی و شنگی است که هر روز از گوشه و کنار این سرزمین پهناور به گوش می رسد.

مثلا همین بنده خدا مشاور رئیس جمهور افغانستان که هر روز صبح که از خواب بیدار شده و از خانه بیرون می رود نمی داند که تا شب در کوچه و محل کاری جایی منفجر می شود یا زنده به خانه بر می گردد، از کسی [احتمالا از بایدنی، مرکلی] شنیده است که "باید قدر دموکراسی خود را بدانیم" و حالا آن را برای تمسخر ایرانیان تکرار می کند‌.

اما برادر جان و مشاور رئیس جمهور کشور دوست و همسایه که به هر دلیلی دنبال طعنه زدن به ایران و ایرانیان هستی، باید حواست باشد که این متلک پراکنی شما مصداق خندیدن «آدم لخت» به «آدم خشتک پاره» است.

آیا دموکراسی در جامعه متوهم رشد می کند

برادر جان !

به خاطر داشته باشید که شرط رسیدن به دموکراسی و آزادی نه در متلک پراندن به این و آن بلکه در نتیجه ملموس و عینی سیاست ورزی شماست. به خاطر داشته باشید که قدردان دموکراسی بودن در حکومتی که نصف سرزمین تحت سلطه اش در اختیار طالبان است شوخی بی مزه ای است.

به خاطر داشته باشید شکرگزار دموکراسی بودن از سوی حکومتی که توان تامین امنیت مدرسه و دانشگاه و کوچه و خیابان چند صدمتری کاخ ریاست جمهوریش را ندارد، شوخی تلخی است.

به هیچ وجه قصد تمسخر ندارم و همیشه از صمیم قلب برای افغانستان و سوریه و یمن و هر کشور درگیر خشونتی در منطقه آرزوی آرامش و توسعه و صلح و امنیت و آزادی و دموکراسی دارم، اما نیک می دانم که خاورمیانه با حاکمان و مشاورانی متوهمی چون شما هیچ گاه روی خوش به خود نخواهید دید. حاکمانی که به جای آن که حواسشان درگیر مسئولیت شان باشد و در راه اتقاء امنیت و آزادی شهروندان خود باشند مدام به دنبال متلک پراکنی به این و آن و دمیدن بر نفرت قومی قبیله بین ملت های مختلف هستند.

آیا دموکراسی در جامعه متوهم رشد می کند

جناب شاه حسین مرتضوی مشاور رئیس جمهور افغانستان !

بهتر است به این روایت سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران [که احتمالا ساختگی است اما معنای عمیقی دارد] توجه بفرمایید : به خاطر داشته باشید شکرگزار دموکراسی بودن از سوی حکومتی که توان تامین امنیت مدرسه و دانشگاه و کوچه و خیابان چند صدمتری کاخ ریاست جمهوریش را ندارد، شوخی تلخی است.

داستان از این قرار است که در سال 1355 ژیسکاردستن رئیس‌ جمهور وقت فرانسه به ایران سفر می‌کند. شاه ایران هم که در اوج قدرت است شخصا به استقبال او می‌رود و با هم در یک ماشین می‌نشینند. در آن زمان سومین کتاب شاه یعنی کتاب «به‌سوی دروازه‌های تمدن» از چاپ خارج شده بود. در ماشین، شاه در مورد کتاب صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که ما پل و جاده ساختیم و به دروازه‌های تمدن داریم می‌رسیم. در جایی در نزدیکی میدان انقلاب فعلی، گل کاری شده بود که دور این گل کاری حصار کشیده بودند.

ژیسکاردستن خطاب به شاه می‌گوید « شما قدری تأمل کنید. در کشوری که مثلاً برای 20 هزار تومان گل کاری، 200 هزار تومان حصار می‌کشید که مردم گل ها را لگدکوب نکنند، حرف از توسعه پایدار و توسعه زدن، حرف صحیحی نیست. شما باید پول گل کاری و نرده‌کاری را روی منابع و سرمایه‌های انسانی صرف کنید. در کشور شما انسانها باید توسعه‌یافته شوند. باید تفکری پیدا شود که خود آن تفکر مانع و حریمی باشد که محیط زیست از بین نرود.»

آیا دموکراسی در جامعه متوهم رشد می کند

حال آقای مرتضوی برای شما مسئولی که مقابل چشمانتان، جانیان و آدمکشان دختران مدرسه ای را قتل و عام می کنند و انگشت رای داده را قطع می کنند، سخن از دموکراسی و قدردانی از دموکراسی بسیار زود و چه بسا مشمئزکننده است.

شما بهتر است به جای روی آوردن به سمت و سوی این سخنان مضحک و پوپولیستی به فکر توسعه سطح فرهنگی و اجتماعی و سیاسی افغانستان مظلوم باشید و دست از این شوخی های رسانه ای بردارید.

کانال خرمگس


آیا دموکراسی در جامعه متوهم رشد می کند

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

درخواست کودکان قندوزی از دولت افغانستان برای منع واردات اسباب‌ بازی خشونت‌زا

شماری از کودکان در شهر قندوز در شمال شرق افغانستان با راه‌اندازی همایشی از دولت افغانستان خواستند تا جلو ورود اسباب بازی های خشونت‌زا را بگیرد و خرید و فروش آنها ممنوع کند.

آنها همچنان از دولت خواستند که فروشندگان اسباب بازی خطرناک مثل ترقه و اسلحه پلاستیکی را به دادگاه معرفی کند.

عصمت مرادی، سخنگوی والی قندوز به بی‌بی‌سی گفت دو روز پیش در جلسه میثاق امنیتی در این ولایت تصمیم گرفته شد که پلیس به هیچ مغازه‌داری اجازه فروش اسباب‌بازی خشونت‌زا را ندهد.

آقای مرادی گفت که این تصمیم به مغازه داران اعلام و در صورت تخلف، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

درخواست کودکان قندوزی از دولت افغانستان برای منع واردات اسباب‌ بازی خشونت‌زا

به گفته سخنگوی والی قندوز پلیس جمع‌آوری اسباب‌بازی خشونت‌زا را از بازار این ولایت آغاز کرده‌اند.

به طور معمول، در آستانه دو عید فطر و قربان در افغانستان، حجم فراوانی از اسباب‌بازی کودکان وارد بازار می‌شود. وزارت داخله (کشور) افغانستان در سال ۱۳۹۴ فروش سلاح‌های پلاستیکی و اسباب‌بازی‌هایی را که قابلیت آسیب رساندن داشته باشند، ممنوع کرد و به تمام نیروهای امنیتی اعلام کرد که از فروش این گونه اسباب‌بازی‌ها در این کشور جلوگیری کنند.

بی بی سی


درخواست کودکان قندوزی از دولت افغانستان برای منع واردات اسباب‌ بازی خشونت‌زا

منتشرشده در آموزش تطبیقی

گروه رسانه/

تاثیر بازگشایی مدارس و از سرگیری خرید از خرده‌فروشی‌ها بر اقتصاد انگلستان

بنابر اعلام مرکز آمار ملی بریتانیا، اقتصاد این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی (ژانویه تا مارس ۲۰۲۱) حدود ۱/۵ درصد کوچکتر شده است.

سه ماهه اول امسال در تقویم میلادی همزمان با قرنطینه طولانی مدت بود؛ در این مدت مدارس و فروشگاه‌هایی که خدمات غیرضروری عرضه می‌کردند بسته بودند.

افت فروش خرده‌فروشی‌ها از دلایل عمده کاهش رشد اقتصادی بریتانیا در این مدت عنوان شده است.

مرکز آمار ملی بریتانیا البته در گزارش خود گفته در ماه مارس و با بازشدن مدارس و از سرگیری خرید از خرده‌فروشی‌ها، اقتصاد این کشور ۲/۱ درصد تقویت شد؛ هر چند این بهبود یک ماهه برای جلوگیری از کوچک شدن اقتصاد در یک فصل کافی نبود چون به دلیل قرنطینه بسیاری از بخش‌های خدماتی قادر به فعالیت نبودند.

تاثیر بازگشایی مدارس و از سرگیری خرید از خرده‌فروشی‌ها بر اقتصاد انگلستان

اقتصاد بریتانیا هم اکنون حدود ۸/۷ درصد کوچکتر از دوران پیش از همه‌گیری کروناست.

از بخش‌هایی که طی بیش از یکسال اخیر ، به رشد خود ادامه داده بخش مسکن و ساخت و ساز است که در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری کرونا تقویت شده است؛ که دلیل اصلی آن حذف مالیات نقل و انتقال برای خانه‌های زیر ۵۰۰ هزار پوند (بیش از ۷۰۰ هزار دلار) بود.

این طرح یکساله ماه ژوئیه به پایان می‌رسد.

تاثیر بازگشایی مدارس و از سرگیری خرید از خرده‌فروشی‌ها بر اقتصاد انگلستان

طی ماههای اخیر افزایش واکسیناسیون، حمایت‌های دولتی از کسب و کارها و چشم‌انداز مثبت بازگشایی مشاغل، اعتماد را تا حد زیادی به اقتصاد بریتانیا برگردانده است.

تا به امروز چهارشنبه (۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت) حدود ۳۵/۵ میلیون نفر در بریتانیا دست کم دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال در این کشور در جریان است.

از دوشنبه هفته آینده (۱۷ مه) هم بخش دیگری از محدودیتها برداشته خواهد شد از جمله فعالیت مشاغلی نظیر سینماها، موزه‌ها و هتل‌ها که تا پیش از این ممنوع بود، از سر گرفته خواهد شد.

اتفاقات اخیر در حالیست که همزمان با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، اقتصاد بریتانیا بین ماه‌های آوریل و ژوئن پارسال در مقایسه با سه ماه اول سال گذشته ۲۰/۴ درصد کوچک‌تر شد.

در این دوره با تعطیلی فروشگاه‌های غیرضروری، خانوارها بسیار کمتر از قبل خرج کردند و تولید کارخانه‌ها و ساخت و سازها نیز به شدت کاهش یافت.

دولت بریتانیا از زمان وضع محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا، از اواخر ماه مارس پارسال، بسیاری از شاغلان را به مرخصی فرستاد و تا ۸۰ درصد حقوق آنها را در ماههای اول پرداخت کرد؛ این طرح در چند نوبت تمدید شد.

تاثیر بازگشایی مدارس و از سرگیری خرید از خرده‌فروشی‌ها بر اقتصاد انگلستان

در حالی که واکسیناسیون در کشورهای اروپایی ادامه دارد، اتحادیه اروپا هم تخمین خود را برای رشد اقتصادی امسال و سال آینده میلادی تغییر داده است.

رشد اقتصادی این اتحادیه برای هر دوسال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیش از ۴ درصد تخمین زده شده که از پیش‌بینی قبلی نیم درصد بالاتر است.

کمیسیون اروپا دلیل بهبود تخمین جدید را سرعت واکسیناسیون و برنامه حمایت اقتصادی دولتها اعلام کرده است.

بی بی سی


تاثیر بازگشایی مدارس و از سرگیری خرید از خرده‌فروشی‌ها بر اقتصاد انگلستان

منتشرشده در آموزش تطبیقی

گروه رسانه/

مرگ حداقل هفت کودک و یک معلم در روسیه بر اثر تیراندازی مرگبار

گزارش ها از روسیه می‌گویند که در مدرسه‌ای در شهر کازان (در حدود ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو) تیراندازی صورت گرفته است.

گزارش ها در مورد تعداد کشته شدگان متفاوت است اما گفته می‌شود که حداقل هفت کودک و یک معلم بر اثر این تیراندازی کشته شدند .

گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که مهاجمان دو نفر بوده که یکی از آنها کشته شده اما بعد تائید شد که مهاجم تنها یک نفر بوده که بازداشت شده است.

رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری تاتارستان ، این تیراندازی را یک "فاجعه" و "تراژدی" توصیف کرد.

مرگ حداقل هفت کودک و یک معلم در روسیه بر اثر تیراندازی مرگبار

او به خبرنگاران در مقابل مدرسه گفت که 12 کودک و چهار بزرگسال در بیمارستان تحت درمان هستند.

او گفت: "این تروریست دستگیر شده است. او 19 ساله است. و صاحب سلاح گرم بوده که مالکیت آن را ثبت کرده بود."

در واکنش به این حمله ، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور بازنگری در قوانین کنترل اسلحه در روسیه را داده است.

رئیس جمهوری روسیه به خانواده‌هایی که كودكانشان را در این تیراندازی از دست داده تسلیت گفته و برای دانش آموزان مجروح آرزوی بهبودی سریع کرده است.

کازان با اکثریت مسلمان در جمهوری تاتارستان روسیه واقع است.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها نیروهای مسلح پلیس و خودروهای امدادی در محل حادثه مستقر شده‌اند.

یک کلیپ ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده نشان می‌دهد که برخی از کودکان این مدرسه از پنجره بیرون می‌پرند.

در یک کلیپ هم دیده می‌شود که یک نوجوان در خارج از ساختمان مدرسه ظاهرا بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، نیروهای امنیتی در کازان در حال بازرسی یک آپارتمان در مجتمعی هستند که فرد مظنون به تیراندازی در آن زندگی می‌کرد.

مقامات خواستار بازرسی از همه مدارس تارتارستان و تقویت وضعیت امنیتی آنها شده‌اند.

فردا( چهارشنبه) هم برای بزرگداشت یاد کشته‌شدگان روز عزای عمومی اعلام شده است.

بی بی سی

پایان پیام/


مرگ حداقل هفت کودک و یک معلم در روسیه بر اثر تیراندازی مرگبار

منتشرشده در آموزش تطبیقی

گروه رسانه/

افزایش واکنش‌های جهانی به انفجار مدرسه ای در کابل و کشته شدن دانش آموزان

( این حمله عصر روز گذشته در مقابل یک مکتب دخترانه رخ‌داد )

 

وزارت داخله/کشور افغانستان از افزایش شمار جان‌ باختگان و زخمی‌های انفجار دیروز (شنبه، ۱۸ ثور/اردیبهشت) در نزدیک مدرسه/ مکتب دخترانه "سیدالشهدا" در غرب شهر کابل خبرداد. طارق آرین، سخنگوی این وزارت گفت در این انفجار بیش از ۵۰ تن کشته شده و آمار زخمی‌ها نیز به بالاتر از ۱۰۰ نفر رسیده است.

آقای آرین گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهند که این انفجار با استفاده از یک خودر بمب‌گذاری شده نوع تویوتا (کرولا) سرمه‌ای رنگ انجام شده است. بعد از انفجار خودرو و خارج شدن دانش آموزان از مدرسه، ۲ مین‌ کارگذاری شده نیز منفجر شده است.

او گفته که این آمار نهایی نیست و ممکن است که شمار قربانیان حمله افزایش یابد.

افزایش واکنش‌های جهانی به انفجار مدرسه ای در کابل و کشته شدن دانش آموزان

( به گفته وزارت داخله ابتدا یک خودرو بمب‌گذاری منفجر و بعد دو بمب کارگذاری شده منفجر شدند )

 

این انفجار ساعت ۴:۲۷ عصر به وقت محلی، روز گذشته ( شنبه ۱۸ ثور/ اردیبهشت) رخ‌داد و بیشتر قربانیان غیرنظامیان و دانش‌آموزان دختر بودند.

وزارت داخله افغانستان این کار را جرایم جنگی دانسته و گفته که مراکز آموزشی مصونیت جنگی دارند و طالبان مسئول این حمله هستند.

آقای آرین گفت که هدف از این کار طالبان وارد کردن فشار بر مردم و حکومت افغانستان است.

سخنگوی وزارت داخله گفت که طالبان مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را نیز به عهده نگرفتند، ولی با دستگیری عامل این حمله مشخص شد، که حمله کنندگان ارتباط با گروه طالبان دارند.

افزایش واکنش‌های جهانی به انفجار مدرسه ای در کابل و کشته شدن دانش آموزان

( بعضی از کاربران نوشته که حتی چندین قربانی به یک خانواده تعلق دارند )

 

محمد آصف اکبری، کاربر افغان در صفحه فیسبوک خود نوشته "شفاخانه (بیمارستان) علی‌جناع رفتم، نوجوانی کنار جنازه‌ای تنها زانوی غم در بغل گرفته بود، پرسیدم فامیل و اقارب کجاست؟ گفت مادرم شفاخانه عالمی پیش خواهر زخمی‌ام رفته، پدرم شفاخانه استقلال دنبال جنازه خواهر بزرگترم رفته و این جنازه‌ هم خواهرم‌ است."

تاکنون کسی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته ولی دولت طالبان را عامل این حمله می‌داند و طالبان نیز با محکوم کردن این حمله گفته‌اند که در آن دست ندارند.

 

واکنش‌های جهانی به انفجار کابل

انفجار مقابل مکتب دخترانه کابل با واکنش‌های جهانی نیز همراه بوده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ( یونیسف) این حادثه را "حمله وحشت انگیز" خوانده و افزوده که این حمله جان تعداد زیادی از کودکان مکتب را گرفته که اکثراً دختر بودند و شمار زیادی نیز شدیداً زخمی شدند.

افزایش واکنش‌های جهانی به انفجار مدرسه ای در کابل و کشته شدن دانش آموزان

( شماری از قربانیان امروز در قبرستانی در غرب کابل به خاک سپرده شدند )

 

این نهاد افزوده که "خشونت در اطراف مکاتب به هیچ وجه قابل قبول نیست. مکاتب باید محل صلح باشند و جایی که اطفال(کودکان) بتوانند با احساس امنیت و حفظ مصونیت به بازی، آموزش و اجتماعی شدن بپردازند."

یونیسف افزوده که "اطفال هرگز و به هیچ وجه نباید هدف خشونت قرار گیرند. این نهاد از طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته که "به حقوق بشر بین‌المللی و قوانین انسان دوستانه پای‌بند باشند و ایمنی و مصونیت تمام اطفال را تامین کنند."

سفارت بریتانیا در کابل نیز این حمله را محکوم کرده و گفته که هدف قرار دادن دانش آموزان غیر قابل تصور است. این سفارت خواهان پایان فوری خشونت‌ها شده تا کودکان بی‌گناه دیگر جان خود را از دست ندهند.

آمریکا نیز حمله به این مکتب دختران را "وحشیانه" خوانده و محکوم کرده است. واشنگتن خواستار خاتمه فوری خشونت‌ها و هدف قراردادن غیرنظامیان در افغانستان شده است.

دولت آمریکا افزوده که به حمایت و مشارکت با مردم افغانستان ادامه خواهد، زیرا مردم افغانستان مصمم هستند که ببینند، دستاوردهای دو دهه گذشته از بین نخواهد رفت.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز این حمله را محکوم کرده و گفته که عاملان این جنایت فجیع باید پاسخگو باشند.

او به ضرورت پایان خشونت در افغانستان و دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز تاکید کرده است.

ترکیه نیز انجام این حمله را در شب‌های قدر محکوم کرده و آن را "تروریستی و غیرانسانی" خوانده و ابراز امیدواری کرده که عاملان آن به دادگاه کشانده شود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان این حمله را "جنایت‌کارانه" خوانده و افزوده "حمله بر یک نهاد آموزشی مصداق روشن جنایت جنگی است." این کمیسیون از دولت افغانستان خواسته که این‌گونه حملات را شناسایی و طبق قانون مجازات کند.

بی بی سی

پایان پیام/


افزایش واکنش‌های جهانی به انفجار مدرسه ای در کابل و کشته شدن دانش آموزان

منتشرشده در آموزش تطبیقی

گروه رسانه/

خبرگزاری آناتولی نوشت : ( این جا )

اعتصاب دانش آموزان نیجری در اعتراض به پایگاه‌های نظامی خارجی  و شرایط آموزش

دانش‌آموزان در نیجر در اعتراض به پایگاه‌های نظامی خارجی در این کشور به مدت 3 روز سر کلاس حاضر نخواهند شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه مدارس نیجر (USN) دانش‌آموزان جهت اعلام اعتراض خود به فعالیت‌های پایگاه‌های نظامی خارجی به ویژه فرانسوی‌ به مدت سه روز سر کلاس حاضر نخواهند شد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه پایگاه‌های نظامی خارجی باید در اسرع وقت تعطیل شوند، بر لزوم بهبود شرایط آموزش نیز تاکید شد.

گفتنی است اتحادیه مدارس نیجر (USN) دارای بیش از 100 هزار عضو است، سال گذشته نیز به پایگاه‌های نظامی خارجی که آنها را «ادامه امپریالیسم غرب» می‌داند، اعتراض کرده بود.

پایان پیام/


اعتصاب دانش آموزان نیجری در اعتراض به پایگاه‌های نظامی خارجی  و شرایط آموزش

منتشرشده در آموزش تطبیقی

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم از اعتراض پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا

یورونیوز نوشت : ( این جا )

« کارزار ضد قرنطینه در آرژانتین با برگزاری کلاس‌ درس در فضای باز

گروهی از پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی در اعتراض به تصمیم دولت کشورشان مبنی بر تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا، روز شنبه در میدان «پلاسا دمایو» واقع در مرکز پایتخت، بوئنوس آیرس، در فضای باز کلاس درس برگزار کردند. آنها از پدر و مادرهای دانش‌آموزان در سایر نقاط پایتخت نیز خواسته‌اند تا به این اعتراض بپیوندند.

تاکنون بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر با شعار «آموزش حق ماست» در شبکه‌های اجتماعی به کارزار ضد قرنطینه در آرژانتین پیوسته‌اند. »

گزارش صدای معلم از اعتراض پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا

پیش از این نیز دادگاه پایتخت آرژانتین با وجود افزایش شیوع کرونا در این کشور، دستور بازگشایی مدارس شهر را صادر کرد.

رویترز نوشت : ( این جا )

« پس از لغو حکم دولت فدرال از سوی دادگاهی در آرژانتین در زمینه بازگشایی مدارس، دانش آموزان در بوینوس آیرس به مدرسه رفتند. پیش‌تر تحصیل دانش‌آموزان به دلیل افزایش شیوع کرونا در این کشور به مدت دو هفته به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری بود.

یک قاضی دادگاه بوینوس آیرس با توجه به درخواست والدین دانش‌آموزان و برخی از معلمان این شهر دستور لغو فوری تعطیلی ۱۵ روزه مدارس را صادر کرد.

تصمیم دادگاه محلی آرژانتین در حالی است که شیوع ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است و بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران جدید ناتوان هستند.

گزارش صدای معلم از اعتراض پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا

این تصمیم احتمالاً باعث افزایش تنش‌های سیاسی میان آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور برزیل و دولت محلی بوئنوس آیرس می‌شود. فرناندز معتقد است تعطیلی مدارس برای جلوگیری از افزایش سریع کرونا در شهرها ضروری است. »

با این حال در ایران بیش از یک سال است که مدارس در تعطیلی به سر می برند .

با آن که در آرژانتین  کارزار ضد قرنطینه برای برگزاری کلاس‌ درس در فضای باز از سوی اولیای دانش آموزان صورت می گیرد اما در ایران جریان کاملا بر عکس است .

در ایران ، اکثریت رسانه ها دست اندرکار آن هستند تا به هر قیمتی این تعطیلی طولانی مدت استمرار یابد .

گزارش صدای معلم از اعتراض پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا

به نظر می رسد معلمان و سایر اضلاع آموزش و پرورش در ایران با این جریان همراهی می کنند .

در مرداد ماه 1399 ، کمپین سراسری تعطیلی کامل مدارس توسط دانش آموزان ایرانی راه اندازی شد . ( این جا )

« صدای معلم » از ابتدای اسفند 1398 مقارن با اعلام رسمی تعطیلی مدارس طی گزارش های تحلیلی ، یادداشت و مطالعات تطبیقی با روند تعطیلی مدارس مخالف بوده و آن را دارای عوارض زیان بار و غیر قابل برگشت مانند ترک تحصیل ، افت شدید کیفیت آموزشی ، افزایش کودکان کار ، ترویج کودک همسری و نیز پیامدهای ناگوار در حوزه بهداشت روان دانسته است .

منتقدان و مخالفان این ایده هیچ گاه به این پرسش اساسی پاسخ نداده اند که نقش مدارس و دانشگاه ها در امواج اول تا چهارم کرونا که البته روند ابتلا و مرگ و میر  در یک ماه اخیر به طرز بی سابقه ای جهش داشته چه بوده است ؟

به این نظرسنجی ها توجه کنید :

گزارش صدای معلم از اعتراض پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا

( کلیپ ویدئویی را مشاهده فرمایید ) :

* •آرژانتین: بازگشایی مدارس در این کشور آخرین دوشنبه ماه فوریه ( 9 اسفند) و یا  اولین دوشنبه ماه مارس ( 16 اسفند) است. دبیرستان ها معمولا یک هفته دیرتر از مدارس ابتدایی آغاز به کار می کنند. آرژانتین با دارا بودن نرخ باسوادی ۹۷/۵% قابل مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته است.حضور در مدرسه بین سنین ۶ تا۱۴ سال اجباری است و مدت دوره دبستان ۶ سال و دبیرستان۶ سال می باشد.در دوره دبیرستان دروس عمومی و تخصصی از جمله تجارت و بارزگانی و یا کشاورزی و سایر رشته های فنی تدریس می شود. ( این جا )


گزارش صدای معلم از اعتراض پدر و مادرهای دانش‌آموزان آرژانتینی تعطیلی مجدد مدارس به علت افزایش شیوع کرونا

منتشرشده در دانش آموز

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور