زیرساخت ، مرکز ثقل و راهبردی ترین دست آویز در توسعه ی متوازن ،فراگیر و ماندگار در پهنه ی اجتماعی و فرهنگی ،توجه شایان و بذل عنایت در شکل گیری و حدوث باورهای نظری و رویکرد عملی و اجرائی به جایگاه و نقش اثربخش تشکل های اجتماعی در فرآیند و مهندسی افکار عمومی در جامعه می باشد. تکوین و نفوذ مشارکت های مردمی و خرد - جمعی در جامعه و در میان اقشار مردم در حوزه ی عمل و کنش اجتماعی منطقی ترین و عقلانی ترین و کم هزینه ترین ساز و کار جهت نیل و دست یافتن به مطالبات منطقی و عقلانی در عرصه های گوناگون خاصه امور صنفی و سیاسی می باشد. در جوامع توسعه یافته و همچنین درجوامع در حال گذار از خود رایی و انحصارطلبی به مردم سالاری وجود نهادهای مدنی و تشکل های مردم نهاد و جریان های رنگارنگ فکری و سلایق متکثر و معاضدت و تعامل آنان با یکدیگر علی رغم وجود آرمان ها و اهداف متعدد در بردارنده و ضامن حیات و استمرار و شکوفایی و توسعه ی اجتماعی و انسانی خواهد شد. کار ویژه ی تشکل های مدنی تسهیل و با ثبات نمودن روند زندگی اجتماعی، صنفی،فرهنگی وسیاسی است. تربیت و نهادینه شدن کار گروهی و مشارکت گروهی از اهمیت اساسی و راهبردی برخوردار بوده و بسیار تعیین کننده می باشد. وجود گروه ها و جمعیت های مردم نهاد سبب تنظیم هدف مند و با برنامه در شکل گیری و مناسبات اجتماعی گردیده و زمینه های تحقق آرمان ها و منویات گروهی و جمعی را فراهم می آورد. ایجاد حس مشترک و هم نوایی جمعی و گروهی و حمایت های مدبرانه دردست یافتن به مطالبات بسیا موثر و اثربخش خواهد بود. معلمان ازحیث و جهت کمیت درجای جای جامعه حضور داشته و دارند که این بسیار مبارک و به صورت فردی بسیار ذی قیمت و ارزش مند می باشد ولی در بعد و برد جمعی نمود و جلوه ای ندارند، چرا ؟ به نظر حقیر باید و ضرورت دارد روی این موضوع و مسئله تمرکز نمود تا چرایی آن و زوایای آن به خوبی روشن و تبیین ومشخص گردد.
در تاریخ ملل مختلف نیز شاهد این چنین تطورات و مناسباتی بوده ایم ، اما شاهد عبور آنان از این مقاطع دشوار بوده و به سرانجام مقصود رسیده اند ولی درجامعه ی ما به معنای واقعی و حقیقی نتوانسته است در جایگاه خود مستقر شده و به عنوان یک فرهنگ نهادینه گردد. باید در این راستا به آسیب شناسی و شناخت علل پرداخت ،البته در این باب از زوایا و مناظر متعدد می توان به بررسی و مطالعه ی موضوع تمرکز نمود.
در این مقال جهت درک بیشتر بحث به رویداد و پدیده ای تقریبا معاصر و هم زمان در تاریخ کشورمان و کشور ژاپن اشاره می نمایم .در مقطعی از تاریخ سرزمین مان نهضت مشروطه روی می دهد ودرهمان مقطع انقلاب میجی در کشور ژاپن به وقوع می پیوندد،اما در ایران بنا به دلایل عدیده و متعدد – که جای طرح آن عوامل دراین نوشتار نمی گنجد –آن نهضت متاسفانه باشکست مواجه گشته و استبدادبه گونه ای مرموزتر دوباره در ایران حاکم می گردد ولی در ژاپن انقلاب میجی زمینه ی توسعه و پیشرفت را دراین کشور فراهم نموده و ژاپن امروز ازجهاتی برآمده از آن رویداد اجتماعی،سیاسی وفرهنگی می باشد . چرا این دو رخداد معاصر هم نتایج یکسان نداشته بلکه کاملا درمغایرت با هم هستند –بررسی دلائل و علل مغایرت و تفاوت درنتایج دو پدیده ی اجتماعی را می توان درجایگاه خودش بحث نمود و در این نوشتار وارد این حوزه نمی شویم – در بررسی کم فروغی نمود اجتماعی تشکل های معلمان مطالب پرشماری را می توان برشمرد و به آسیب شناسی در این راستا همت گماشت و ازنظرات صائب فرهیختگان – معزز فرهنگی بهره ی وافر برده و استفاده مطلوب نمود. در این رابطه به اجمال نکاتی را طرح می نمایم .
علی رغم منزلت و جایگاه رفیع معلمان در جامعه و وجود فراوان و پر خیر و سازنده ی آنان ،در تصمیم سازی ، سیاست ورزی و پیش برد برنامه های راهبردی جامعه نقش ایشان را مطابق شان و منزلت شان نیافته و احساس نمی کنیم. در ارائه ساز و کارهای برون رفت از معضلات جامعه در ابعاد گوناگون آن علی رغم توانمندی های لازم حضور چشم گیر و اثربخشی از آنان را حتی در امورصنفی و موارد مربوط به حوزه ی کاری شان مشاهده نمی کنیم ،چرا؟
به تحقیق معلمان اندیشمند و فکور دراین راستا و پبرامون آن مطالب پرمغز و مستدلی را برای بیان و ارائه دارند که می توان در نشستی به آنها پرداخت و در آن موارد مداقه و غور نمود، اما دراین فرصت ، حقیربه عنوان یک همکار فرهنگی ازتمامی معلمان درخواست نموده و استدعا دارم با جدیت و نگرشی ژرف تربه رسالت و وظیفه ی معلمی خود نگریسته و بپردازیم و حضور خود را صحنه و کارگردان قرارگرفته و عمل نماییم ، به یکدیگر با همدلی و یک رنگی و صدق و صفا نظر بیفکنیم و حلقه های اتحاد و تشکل با یکدیگر را به معنی واقعی شکل دهیم و با هم و برای هم بودن را دردرون خود نهادینه نماییم ،صنف ما ازجهات مختلف برترین و کار آمدترین صنف جامعه می باشد –البته نقدهایی به ما وارد است ولی با نقد درون سازمانی و شناخت بیشتر و ریشه ای آن ضعف ها قادر به برطرف نمودن آنها به لطف خداوند و عنایات او خواهیم شد – و با درایت و برنامه ریزی و همبستگی خواهیم توانست در چهارچوب قوانین بالادستی چون قانون اساسی و بر اساس ظرفیت های متنوع و ژرف آن به مطالبات حق و منطقی صنف خود دست یابیم ، موفقیت ها و نیل به امیال و آرزوها یک روزه و یک شبه حاصل نمی شود باید ازبسیاری از حرکت ها و جنبش های مدنی مسالمت آمیز درس گرفت و با چانه زنی های عقلانی ، همراه با تدبیر، امید و پیگیری های مجدانه می توان اهداف را به منصه ی ظهور درآورده و تحقق بخشید. لازم است با معاضدت و همفکری و نشست های تخصصی راه های دست یافتن به منویات و مطالبات شناسایی و نقشه ی راه ترسیم گردد.
به امیدحق در نوشتارهای آتی در خصوص مظاهر و تجلیات آن به تفصیل ازجمله : مشارکت ونامزدی درانتخابات شورایاری محله ها ،شورای شهر مجلس شورای اسلامی ،انتخابات پارلمان معلمان ،انتخاب روسای مناطق ،مدیران مدارس و...به تفصیل با همفکری شما فرهیختگان فرهنگی به بحث خواهیم نشست.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

امروز خبری پیچید در صحن دلم
با همان تکانه ها ٬ دلهره ها٬
با همان نگاه دلگیر و غریب
لرزش کوه سکوت
و سقوط خبری هول برانگیز و غریب
سطر هر سایت و مجله شد سریع
قاتل «محسن خشخاشی» به دام افتاده
نیش ماری ز گذشته های دور
می گزد ٬ بار دگر
فکر پریشانم را.
فکر و اندیشه ی من یخ بسته
و از آن لحظه ی شوم
گل احساس مرا « آذر » برد
دوستان هم قلمان٬
قامت آن قلم سبز شکست.
ولی آخر اما!
چه کسی قاتل بود؟
تنه ی درخت فقر ؟
یا که تبعیض و جنون
یا همان نشتر خون آلوده؟
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
حمید رضا شجاعی نیا
دبیر آموزش و پرورش دامغان
این آپارتاید هم حکایت های جالبی در جهان دارد. یادگاری است از مبارزات ضد تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی َکه هر جا می خواهند تبعیض را به بهترین وجه توصیف کنند این کلمه را با یک پسوند می آورند. مثلا آپارتاید اتمی (که این روزها ما درباره آژانس انرژی اتمی به کار می بریم) – آپارتاید نژادی – آپارتاید جنسی - ....
اما آنچه که به نظر می آید از همه به واقعیت نزدیک تر است و موردی است ملموس و عینی ، آپارتاید کارمندی است!
بله این آپارتاید کارمندی فقط یک لغت نیست بلکه واقعيتي است که متاسفانه سالیان سال است در کشور ما جا افتاده و نهادینه شده است.
هنگامی که بعضی کارمندان از مزایای درمان صد درصد رایگان و پاداش های مختلف ، هدایای ویژه ، وام های کم بهره ، کمک هزینه تحصیل فرزند دانش آموز و دانشجو و .... پاداش دهه فجر ، پاداش آخر سال ، پاداش ماه رمضان ... و سایر عناوین دیگر برخوردارند و طرف دیگر فرهنگیانی که حتی از یکی از این مزایا هم بهره ای نبرده اند ؛ آیا جز کلمه آپارتاید کارمندی می تواند توصیف کننده این بی عدالتی باشد؟
اخيرا هم كه افزايش مزاياي فوقالعاده شغل كارمندان كه معلمان از آن بي نصيب مانده اند!
( تصاویر مربوط به سخن معلم می باشند )
تقریبا همه چیز و به اقتضای ضرورت يا اضطرار مطرح شده و به محض بهبود موقت یا نسبی اوضاع ، صورت مسئله تا اطلاع ثانوی به فراموشی سپرده ميشود تا فصلی دیگر !
در وضعیتهاي هشدار یا اضطرار و...، این " دیوار کوتاه مدارس " است که در تیر رس دید مسئولان برای فرار موقتی از وضعیت پیش آمده قرار ميگیرد. از ممنوعیت انجام حرکات ورزشی یا تعطیلی زنگ ورزش در مدارس گرفته تا تعطیل شدن مدارس، راه حلهايی هستند که انجام آن برای متولیان بسیار ساده و آسان به نظر ميآید.
تهران - ایرنا - کارشناس حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخابات شورایاری های مناطق و محلات تهران تا یک ماه آینده برگزار می شود، گفت: مشارکت فعال و آگاهانه فرهنگیان در این انتخابات می تواند تجلی آرزوهای تاریخی آنان باشد.
علی پورسلیمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: آن گونه که از شواهد برمی آید تاکنون فرهنگیان و معلمان نقش پررنگی در شورایاری های محله نداشته اند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد جمعیت غالب در این شورایاری ها، طیفی غیر فرهنگی هستند که دغدغه های آنها ممکن است مسایلی غیر از مدیریت نوین شهری و بهره روی منابع موجود باشد.
این کارشناس مسایل آموزش و پرورش تصریح کرد: فرهنگیان جزء گروه های مرجع و فکری جامعه به حساب می آیند و تجارب نشان داده است که آن ها مدیریت خوبی در زمینه فرآیند حل مساله دارند و به سبب مرجعیت اجتماعی می توانند تجربه خوبی را در مدیریت نوین شهری به نمایش بگذارند.
پورسلیمان یادآور شد: امسال برای هر محله حدود یک میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است و این در کنار سایر امکانات و ظرفیت های بالقوه ای که وجود دارد، در صورت مدیریت صحیح و بهینه منابع و استفاده از یک اتاق فکر منسجم و متشکل می تواند در مدیریت درست و منطقی منابع نقش مهمی ایفا کند.
وی اضافه کرد: روان شناسی اجتماعی معلمان نشان می دهد که این گروه اجتماعی معمولا در کناری نشسته و منتظرند تا دیگران آمده و مشکلات آن ها را رفع کنند.
مدیر سایت سخن معلم تصریح کرد: فرهنگیان و معلمان باید بپذیرند که راه برون رفت از وضعیت موجود، مشارکت فعال و آگاهانه و استفاده از فرصت های موجود از طریق ارایه برنامه و اندیشه برتر و بهتر است.
پورسلیمان اظهار داشت: بدون تردید جامعه بزرگ فرهنگیان را مشکلات و مسایل مختلفی احاطه کرده است و جمعیت قابل توجه آنان می تواند یک نقطه قوت و راهبردی برای حل این موضوعات به ویژه در زمینه مسایل و مشکلات معیشتی آنان باشد. وی با بیان اینکه در اساسنامه انجمن های شورایاری 18 کارکرد و یا وظیفه برای آن ها تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اگر چه تاکنون پژوهش و یا تحقیقی در باره تطابق این وظایف با عملکرد شورایاری ها صورت نگرفته اما وضعیت فعلی می تواند موید این فرضیه باشد که تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد.
این کارشناس حوزه آموزش و پرورش افزود: فرهنگیان و معلمان باید از پوسته تاریخی خود بیرون آمده و توانایی های خود را از طریق ارایه یک تفکر و کنش منسجم و هدف دار به رخ جامعه بکشند.
پورسلیمان تصریح کرد: این امر ممکن و شدنی است به شرط آن که با اعتماد به یکدیگر و نیز توسعه و تقویت فرهنگ نوشتاری به جای فرهنگ شفاهی و نیز ارتباط چهره به چهره با لایه های اجتماعی و جلب توجه آن ها، از وزنی متناسب با جایگاه خویش بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: قرار است انتخابات شورایاری ها در 374 محله تهران برگزار شود که در هر محله شورایاری مرکب از 10 نفر شامل هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل است.کارشناس حوزه آموزش و پرورش یادآورشد: شورای هر محله نمایندگی آن محله را در زمینه مسایل و مشکلات شهری بر عهده دارد و می تواند در انعکاس و پیگیری آن ها نقش های مهمی ایفا کند.
پورسلیمان اظهار داشت: از سوی دیگر این شورایاری ها نمونه ای از تمرین کار جمعی و الگوی کار گروهی هستند و می توانند در ساختن یک جامعه مدنی و پویا نقش مهمی ایفا کنند و در این میان فرصت برای ورود و حضور فرهنگیان و معلمان در این عرصه اجتماعی وجود دارد.
فراهنگ ** 1883 ** 1569
انتهای پیام /*
شهروند| انتخابات شورایاریهای محلههای شهر تهران ۲۴ بهمن برگزار میشود. داوطلبان برای شرکت در این انتخابات از ۱۵دی به مدت یکهفته مهلت دارند، ثبتنام کنند. مرتضی طلایی، نایبرئیس شورای شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: نرمافزارها و سختافزارهای لازم برای برگزاری انتخابات پیشبینی شده بهطوری که شورای شهر تهران به تمامی وظایف خود در این بخش عمل کرده است.
بهگزارش سایت خبری شورایاران او اضافه کرد: اصلاح آییننامه شرایط داوطلبان در جلسه آینده شورای شهر تهران در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت که پس از تصویب این آییننامه اقدامات بعدی جهت برگزاری انتخابات انجام میگیرد. او افزود: ستاد شورایاریها و شورای شهر تهران زمان برگزاری انتخابات را به فرمانداری و هیأت نظارت پیشنهاد داده که در صورت موافقت این دوستان، این انتخابات در زمان اشاره شده برگزار میشود. طلایی ادامه داد: بهنظر میرسد با توجه به مطالعات صورت گرفته و زمان پیشنهادی از سوی شورا، فرمانداری و هیأت نظارت نیز مشکلی را درخصوص زمان انتخابات ندارند و امیدواریم این انتخابات پرشورتر از انتخابات گذشته برگزار شود.
نایبرئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم سال آینده فعالیت شورایاریها با نیروهای جدید آغاز شود و بتوانیم پیشرفت قابل توجهای را در حوزه مدیریت شهری و همکاری این دوستان داشته باشیم. او درخصوص نحوه برگزاری انتخابات نیز گفت: این انتخابات به دو صورت سنتی و مکانیزه برگزار خواهد شد، ضمن اینکه ستاد شورایاریها بنا دارد جلسه هماهنگی را فیمابین شهرداران مناطق با سایر دستگاهها برگزار کند.
بسمه تعالی
بیانیه انجمن اسلامی معلمان شهرستان سنقر
خواه از زبان ناقوس خواه از لب مسیحا صاحبدلان شناسند آواز آشنا را
پس از طلوع دیر هنگام خورشید تدبیر و امید در شهرستان سنـــــــقر و پایان اداره هیئتی آموزش و پرورش این مــنطقه ؛ تمام نگاه ها به مدیریت استانی دوخته شد تا به نابه سامانی های تعلیم و تربیت این خطه سرو سامانی داده شود .
انتظار به جای فرهنگیان در خصوص انتصاب مــــدیریت بومـــــــــی در کش و قوس مذاکرات تمامیت خواهانه پدر خوانده های شهر و مسئولین استانی، رنگ می بازد و این مـــــهم به دلایل مختلف محقق نمی گردد و درمقابل فرهنگیان فـــرهیخته و قانون مدار شهرمان، بهترین تدبیر را تمکین به قانون و احترام به انتصـــــــاب و اختیار قانونی مدیریت سازمان می دانند.
حال که کشتی گم گشته سابق را ناخدایی بر آمده از تدبیر و امـــــــید هدایت می کند، انتظار مـــی رود چرخ های گسسته و لــــــرزان آموزش و پرورش به جـــــایگاه اصلی خویش بازگردد، اینک زمـــان رجوع به عقلانیت و تدبیر و زنگ پایان حــــضور بی ربط اغیار در آموزش و پرورش است ؛ حضوری که عرصه تعلیم و تربیت را مـکانی مساعد ، جهت عزل و نصب های فرمایشی و مطامع تبلیغاتی خویش می داند .
انجمن اسلامی معلــــمان شهرستان سنقر، ضمن تبریک انتصـاب مدیریت محترم اداره آموزش و پرورش این شهرستان ، بر خــــــود لازم می داند، حمایت خویش را در جهت بهبود روال نا بسامان اداره و زدودن هر نـــــــوع نگاه جناحی و منفعت طلبانه اعلام نماید ، چرا که جامعه فرهنگی ما، فراتر از آن است که قـــــربانی زدو بندهای سیاسی و مــــعاملات پشت پرده شود.
انجمن اسلامی معلمان شهرستان سنقر – هشتم دیماه نود و سه
در اینکه ماهواره، در این جهان پرهیاهو، فرصتی بزرگ و تعیین کننده است هیچ شکی نیست،چه آنکه ، از اینکه تهدیدی جدی و موثر می باشد نیز جای تردیدی وجود ندارد.
پس چه بایدکرد؟
ما در زمانه ای زیست می کنیم،که سرعت پیشرفت تکنولوژی و به روزشدن و ارتقا لحظه به لحظه آن،کل مناسبات انسانی و جز آن را نه تنها به شدت تحت تاثیر قرار داده،بلکه منش ها و کنش های متفاوتی را ایجادمی کند.
در این شرایط خاص،عکس العمل ما می بایست،سنجیده و درست باشد،حذف تکنولوژی که یکی از انواع آن ماهواره است،بهترین واکنش به این پدیده جهانی نیست.
در واقع مانند این مثال معروف است که همانند چاقویی است که هم در جنایت و هم دراعمال جراحی برای بهبودی وشفای انسان ها از آن استفاده می شود.
نادیده گرفتن ماهواره دراین دهکده جهانی،نه تنها نادرست بلکه نشدنی است.اینکه درجهان شاید؛ بدترین استفاده ها از ماهواره می شود،مجوزی برای انتخاب گزینه ی حذف نیست.
منطقی ترین برخورد با این پدیده اجتناب ناپذیر،به رسمیت شناختن آن و سپس،آگاهی بخشی به شکل های مختلف و ساخت فیلم ها،برنامه ها،موسیقی و آیتم های هنری است که بتواند در این فضای رنگارنگ ،عرض اندام کند،زیرا مردم فقط زمانی به حرف دست اندرکاران،گوش می دهند که ببینند به حق انتخاب و شعورشان احترام گذاشته می شود.
بهترین نوع برخورد را می توان از قرآن آموخت،آن جایی که مهمترین عمل پیامبر خود،حضرت موسی(ع) را بازگو می کند،در ماجرای پیامبری ایشان و زمانی که درآن موقعیت،جادو و جادوگری حرف اول را می زد، قرآن چه زیبا می فرماید که به موسی گفته شدبه ساحران بگوید اول شما بساط جادوی خود را پهن کنید تا همه ببینند و آن گاه، موسی به امرخدا معجزه خود را به منصه ظهور رساند و تمامی جادوهای آنان راباطل نمود. دراین داستان حضرت موسی(ع) به مردم خود نمی گوید اصلا جادو و جادوگری را نبینید،بلکه روش وی به امرخدا این گونه است که می گوید شما برنامه خود را پیاده کنید ولی روش و متد من برتر است،و این برتری رادر عمل و نه درحرف ،نشان می دهد.چرا که می داندحتی اگربه مردم بگوید به سمت ساحران وپیروی از آنان نروید،جذابیت این قضیه به حدیست که کسی این سیاست را نخواهد پذیرفت.
پس راه حل چیست؟
راه حلی که ایشان به کار برد این بود که روشی رابه اجرا بگذارد که نه تنها جذاب تر باشد،بلکه عملا حرف آخر را بزند،طوری که مردم خود دسته دسته،و تاپای جان،به وی و تفکرش روی آورده و در واقع،ایمان قلبی پیدا نمایند.
نباید این درس تاریخی رافراموش کرد که زمانی که رضاشاه استفاده از رادیو را ممنوع کرد،نمی دانست خودش خواهد رفت ولی رادیو می ماند،و همچنان ساختارجهان را تحت تاثیر قرار می دهد،چه آن که حضرت علی(ع) چه حکیمانه می فرماید مردم به طرف همان هایی می روند که منع شده اند.
کلام انتهایی این است که،ما درفرهنگ و عرف و مذهب خود،دارای آن چنان غنای سرشاری هستیم،که می توانیم به جای خارج شدن از میدان،درمیدان بمانیم و توانایی های بی شمارخود را عرضه کنیم و حتی میدان دار باشیم،به مردم خود اعتماد کنیم و جادوی تمامی رسانه های ریز و درشت راباعصای هنر و فرهنگ باطل نماییم.
ایمان بیاوریم که این کار شدنی است....
از باب تشکر برای سایت سخن معلم بستریست برای تعامل افکار و اندیشه /
روزبهانی نویسنده سایت سخن معلم لطف نمودند مقاله نه چندان قابل فهم به زعمش و نامفهوم !! « آب در خانه مورچگان » بنده را گذرا خواندند و آن طور که خودشان اظهار فرمودند ، چیزی نفهمیدند الا چپ روی و روشنفکر بازی و منجی شدن مقاله نویس و اباذری . عجب است مقاله ای نه چندان قابل فهم « نفهمیده » ، چگونه ارزش نقد پیدا می کند ؟ بنا نداشتم به مطلب سبک و خالی از اندیشه پاسخی دهم اما کامنت های مخالفان و موافقان فرهیخته و صاحب نظر مرا بر آن داشت جهت تنویر افکار، از جناب روزبهانی چند نکته را پرسش نمایم.
آیا خداوند که در تمام کتب الهی انسان ها را " نادان ، جاهل ، بی فکر ، بی بصیرت " مورد خطاب قرار می دهد به دسته ، قوم ، گروه و مردم توهین نموده است ؟ یا معلمی در کلاس به علت شیطنت دانش آموزی تذکر می دهد بعد از چند باره ی تذکر، به او کلمه نادان خطاب می کند در آن لحظه همه دانش آموزان کلاس می خندند اگر معلم بگوید همه تان نادان هستید آیا این توهین تلقی می شود ؟
در سال های گذشته و در موضوع " سوسک "در روزنامه ای معتبر ، بلوا به پا شده است ، از عده ای تظاهر کننده سوال شده است برای چه اینجا جمع شده و شعار می دهید پاسخ می دادند نمی دانیم به ما گفتند که به قوم ما توهین شده است آیا ماهیت قضیه ی بلوا این بوده است ؟ نکند بلوای شما هم از این دست باشد ؟
کودکی در مهمانی لج می کند و به دنبال باج خواهی ، آبروی پدر و مادر را می برد تهدید می کند که می گویم بابا دیشب مامان رو دعوا کردی و... وقتی شما در پاسخ مقاله این عبارت را به کار بردید که « اباذری در دانشگاه سیگار می کشد » من به خروش اباذری بیشتر ایمان آورده ام آقای جامعه شناس ، شما همه مسائل را کودکانه حلاجی می کنید ؟
شما شاگرد اباذری بودید ؟ دیدید که ایشان سیگار می کشید ؟ خوب اگر سیگار بکشد به نظر شما کار بدی کرده است که می گویید ما هم آدمیم ، یعنی با سیگار کشیدن دیگری ، شما دیگر آدم نیستید ؟ چه ارتباطی بین مقام علمی و آثارش و سیگار کشیدن در نقد بی پایه شما دارد ؟
تحصیل کرده عزیز می دانی دکتر شریعتی هم سیگار می کشید و بسیاری از بزرگان دیگر همچنین . سرچ عکس های سیگار به لب ، سبکی افکار شما را هویدا خواهد کرد !
سئوال کردید اباذری دوران 8 سال احمدی نژاد کجا بود که حالا رابین هود شده ، من سئوال می کنم نمره جامعه شناسی شما چند بوده است ؟ مگر جامعه شناسی پیش گویی است ؟ آقای اباذری تحلیل یک پدیده را که اتفاق افتاد به سان آیینه پیش روی ملت گذاشت ، کاری که از امثال شما بر نیامد ، دیگر آیینه شکستن چه معنایی جز حسادت می تواند داشته باشد ؟ مگر قرار است هر کسی حرفی بزند رابین هود شود ؟ تازه مگر آنهایی که حرف زدند رابین هود شدند ؟ شما در کجای لشگر رابین هود خیالی تان قرار داشتید ؟
آقای روزبهانی !
به گمانم سن شما قد نمی دهد که آن روزی که هر کس اسم - لیبرال ، توده - را می برد انگ آمریکایی و چپی می خورد را به یاد بیاورید ، اتفاقا اگر هوشیار باشید باید بدانید دیگر دوره انگ زدن گذشته است . واقعا فکر می کنید آن مردمی که شما سنگ شان را به سینه می زنید در باره انگ شما « چپ روی ، روشنفکر بازی ، منجی سازی » چه قضاوتی می کنند ؟
باید بدانید جامعه به همان اندازه ای که از لیبرالیسم ضربه خورده به همان میزان از اردو گاه چپ ، شما لطفا مقاله را علمی نقد کنید ، فرافکنی و نیت خوانی موقوف !
آیا وقتی مرحوم پاشایی فوت می کند به مرگ طبیعی ، حضور مردم پدیده می شود ، اما یک معلم در ساحت کلاس آن هم بی گناه کشته می شود به صورت نرمال ، عکس العمل جامعه چگونه باید باشد ؟ خمودگی و بی تفاوتی نشان از چیست ؟ اگر وزیر استعفاء نداد چه ترسیمی از جامعه ایده آل ضد گفته های اباذری دارید ؟
حسین علیزاده یکی از چهره های ماندگار موسیقی برای کنسرتی در اصفهان از فرود گاه مهر آباد عزم رفتن می کند ، در فرودگاه به سازش گیر می دهند و پس از معطلی ، مسئول احیانا تحصیل کرده فرودگاه می گوید نمی توانم شما را با ساز همراه کنم ، علیزاده پس از معطلی و سر گردانی هر چه می گوید این ساز من است و من علیزاده ، می گویند هر کسی هستی باش شاید این ساز داخلش بمب باشد ، مسئول فرودگاه بر اصرارعلیزاده وقعی ننهاد و او با جمله اگر در ساز بمب هست چرا خنثی و مرا دستگیر نمی کنید به خانه اش باز می گردد و کنسرت اصفهان با هزاران بلیت فروخته شده لغو می شود !! به همین راحتی ، سئوال اساسی این است این بی برنامه گی ، ندانم کاری ، وقت کشی ، نخبه کشی ، توهین ، چند باره کاری ، آزمون و خطا در همه بخش های جامعه « سد می زنیم بعد از ده سال خشک می شود و یا تمام آثار کهن چند ین ساله زیر آب می رود » و ...را شما یک نامی غیر از نامی که اباذری همچون نیش زنبور که پس آن شهد عسل ، کام ها را شیرین کند می توانید بگذارید ؟
در مقاله "آب در خانه مورچگان " در کدام جمله ، اباذری به منجی و هدایت کننده به سمت نور معرفی شده است ؟ در کجای مقاله بسان مقاله ی شما " خشونت ، جامعه ... " دوره کنونی دوره بدبختی و ظلمت معرفی شده است ؟
مگر مقاله مدعی است که نویسنده از روزبهانی بیشتر می فهمد که شما با عصبانیت اعتراض می کنید و نصیحت ، استاد اگر کسی به چپ زده باشد و روشنفکر بازی به نمایش ، معرکه بگیرد این شمایید که فکر کرده اید از همه بیشتر می فهمید ، لطفا فضل و دانش دیکته ای خود را به همان اندازه ای که در توشه دارید خرج کنید نه کمتر نه بیشتر. اما اجازه بدهید به عنوان یک معلم ساده خاک خورده دوستدار کتاب توصیه کنم ، بروید کتاب " لطفا گوسفند نباشید " ، " جامعه شناسی نخبه کشی " ، " ما چگونه ما شدیم " " را بخوانید تا بر حلم خود بیافزایید واین قدر آشفته ، بر آشفته نشوید که چرا گوسفند نباید باشیم وانسان نما ...
Today our world needs peace more than ever, a world without any form of violence in which Nations and religions could have dialogue in a fair condition.
People of the world are tired of all these irrational enmities. And their governments should turn their approach to peaceful co-existence with respecting each other .We are all in the same boat and no one has the right to shirk his responsibilities from eradicating the violence. We, as teachers or designers of future's society, must do our best in such process. Governments should gradually exclude educational planning from their ideological concerns, and instead, concepts such as peace, dialogue and dynamic higher thought should be the prevailing factors in education .
Unquestionably, the world with proper education and the related concepts can bring peace and prosperity for all nations. So, the group of "Sokhan-e- Moalem" felicitates the new year to all Christians and wishes the new year without any violence and war in the world
تبریک سال میلادی جدید به همه مسیحیان سراسر جهان
جهان ما امروز بیش از پیش نیازمند صلح و آرامش است .
جهانی که عاری از خشونت بوده و اقوام ، مذاهب و ملل بتوانند در یک شرایط عادلانه به گفت و گوهای برابر بپردازند .
مردم در سراسر دنیا از این همه جنگ و خصومت های بی دلیل و عاری از خرد خسته شده اند و دولت ها باید با احترام به نظر آن ها ، به هم زیستی مسالمت آمیز روی آورند .
ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم و کسی نمی تواند مسئولیت خود را در پیراستن مظاهر خشونت و تلاش در جهت از بین بردن ریشه های خشونت فراموش کند .
ما به عنوان معلمان که طراحان جامعه فردا هستیم باید در این فرآیند تلاش کنیم .
دولت ها باید به تدریج آموزش و پرورش را از جنبه های ایدئولوژیک آن خارج کرده و مفاهیم صلح ، گفت و گو و پویایی اندیشه برتر گفتمان غالب در فلسفه تعلیم و تربیت جوامع گردد .
بدون تردید ، جهان توام با صلح و برابری با آموزش و تربیت انسان هایی معتقد به این مفاهیم و آموزه ها ساخته و پرداخته می شود .
گروه سایت سخن معلم سال جدید را به همه مسیحیان و انسان های صلح طلب در سراسر جهان تبریک گفته و آرزوی سالی بدون خشونت و جنگ را در همه نقاط جهان دارد .