صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

حاجی بابایی ؛ دکتر الهیات دانشگاه آزاد و عاشق معلمی در کمیسیون بودجه و برنامه مجلس چه می کند !

همه وزرای 50-60 سال اخیر آموزش و پرورش در امتحان معیشت و رفاه معلمان رفوزه اند/ داود محمدی و اعضای کمیسیون آموزش چرا به نطق تبلیغاتی و پر از غلط حاجی بابایی جواب نمی دهند/ ظاهرا حاجی بابایی مفهوم GDP و معنای بودجه عمومی دولت را نمی داند/ سواد ادبی حاج بابایی هم تعریفی ندارد فرق بین غزل و رباعی را نمی داند/ هیچ نماینده یا مسئولی  هم از حاجی بابایی نپرسید که بر اساس کدام محاسبه در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP ، 8 درصد بوده و بر اثر  کدام زلزله اقتصادی در سال 94 به 2.5 درصد رسیده است/ حاجی بابایی مثل چپی ها،دولت روحانی را طرفدار اندیشه های "نو کلاسیک نئولیبرالی"  می داند/  حاجی بابایی با عدد سازی می خواهد اثبات کند که سال 92 از نظر بودجه و رفاه معلمان سال طلایی بوده /حاجی بابایی اگر 4 سال وزیر فاسد ترین دولت در تاریخ ایران نشده بود، امروز می توانست از اقتصاد مقاومتی حرف بزند/ حاجی بابایی به واردات کالاهای بنجل از چین و روسیه و هند و  تاراج اقتصاد ایران و تورم 40 درصدی اعتراض نکرد/  در تقسیم کار اصولگرایان، حاجی بابایی مسئول تحریک و بسیج معلمان در جنگ روانی علیه دولت روحانی است/ تاریخ دوبار تکرار می شوذ بار اول به صورت تراژدی و باردوم به صورت کمدی / حاجی بابایی معلمان را با شعار معیشت، علیه دولت خاتمی تحریک می کرد/ احمد توکلی در مجلس فریاد زد که بنزین 100 تومانی گران است خاتمی  باید بنزین را لیتری 35 تومان بفروشد/ اسفند 83 مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها را تصویب کرد / حدادعادل طرح انتخاباتی تثبیت قیمت ها را عیدی مجلس اصولگرای هفتم  به مردم نامید/ بعد از انتخاب محمود احمدی نژاد ، اصولگرایان غوغای معیشت را بایگانی کردند/ حاجی بابایی در دوره وزارت گفت : با معلمان قرارداد اخلاقی دارم که اسم معلم را با پول نیاورم/ از حدود 800 سخنرانی چند ساعته حاجی بابایی ، 4 صفحه مطلب جدی استخراج نمی شود/ حاجی بابایی دنبال کارسیاسی است و از نام معلم استفاده ابزاری و تبلیغاتی می کند/ حاجی بابایی سواد آکادمیک و بیان آکادمیک نداردو حرف هایش عوامانه است

 

 حاجی بابایی و نقد عملکرد  سعدی شیراز به اتفاق چند سالک صحرانورد به دیدار مردی در اقصای روم می رود که به  پارسایی و لطف و کرم شهره است. میزبان از آنها استقبال می کند و سر و رو و دست مهمانان را می بوسد، با عزت زیاد آنها را در اتاقی می نشاند و مرتب به آنها سر می زند و کفش هایشان را جفت می کند . اما دیگدان میزبان سرد و خاموش است و خبری از غذا و پذیرایی نیست . سحرگاه که میزبان تعارفات خود را از سر می گیرد ، یکی از مهمانان گرسنه زبان به شکایت می گشاید که : "به خدمت منه دست بر کفش من/ مرا نان ده و کفش بر سر بزن / کرامت جوانمردی و نان دهی است/ مقالات بیهوده طبل تهی است" (باب دوم بوستان)

در ادبیات فارسی، اشعار و ضرب المثل های زیادی با این مضمون وجود دارد. ضرب المثل " ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزای " و یا " دوصد گفته چون نیم کردار نیست" در این زمره اند.

حالا حکایت ما معلمان است و رفتار مسئولان در قبال مطالبات ما . اگر با متر معیشت و رفاه معلمان به این وزیر (فانی ) و اسلافش (از جمله حاجی بابایی ) نمره بدهیم ، همه وزرای 50-60 سال اخیر رفوزه می شوند. از ملک الشعرای بهار و محمود حسابی و درخشش و پرویز ناتل خانلری و فرخ رو پارسا قبل از انقلاب،  تا برسیم به دکتر شکوهی و اکرمی و نجفی و مظفر و حاجی و فرشیدی و حاجی بابایی و فانی. 

عملکرد وزرا، چیزی حدود ده درصد با هم متفاوت است ، البته ویژگی های شخصتیی آنها فرق می کند. مثلا  فانی کمتر سخنرانی و مصاحبه می کند و چندان هم زبان آور و سخنور  نیست. اما حاجی بابایی،  مانند مرد رومی داستان سعدی رفتار می کند ، سر و رو و دست معلمان را می بوسد . دائما کفش آنها را جفت می کند،  اما او هم امتحانش را داد و دیگدان او هم مثل بقیه وزرا خالی بود. حرف های او در گرفتن دست معلمان و نشاندن آنها بر قله به قول سعدی ، "مقالات بیهوده" و مانند " طبل تهی " است . دیگدان او با دیگدان فرشیدی و حاجی و فانی فرقی نداشت. او فقط لاف و گزاف بیشتری می زد/ می زند.

حاجی بابایی اگر آن طور که در رزومه اش آمده، دکتر الهیات و معارف دانشگاه آزاد اسلامی و عاشق معلمی است، در کمیسیون بودجه و برنامه و محاسبات مجلس چه می کند؟

حاجی بابایی بی تعارف ،عدد نمی شناسد. مدتی پیش ادعا کرد که "در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP، حدود 8 درصد بود و  این رقم در سال 94 به حدود 2.5 درصد رسید" ؛ با استفاده از منابع،  نشان دادم ( اینجا) که اگر ادعای حاجی بابایی درباره سهم آموزش و پرورش از GDP در سال 92 را بپذیریم با همان فرمول و محاسبات سهم آموزش و پرورش از GDP ، درسال 94 ، حدود 11.8 (11 ممیز 8 دهم درصد ) است!

بدیهی است که سهم آموزش و پرورش از  GDP ، نه در سال 92 ، 8 درصد بوده و نه در سال 94 به حدود 11.8 درصد رسیده است.

حالا هم در نطق میان دستور  ادعا کرده ( اینجا)  که " سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت از سال 91 تا سال 95 از 15.8 دهم درصد به 9 درصد کاهش پیدا کرده است." در حالی که سهم بودجه آموزش و پرورش در سال 92 8 درصد بودجه عمومی بوده و در سال 93 به 9.5 درصد و سال 94 به9.7 درصد افزایش یافته است.

آقای حاجی بابایی توضیح بدهند که بر پایه کدام روش محاسباتی عدد 15.8 درصد را به دست آورده اند؟

جهت اطلاع کسانی که اهل تحقیق هستند بودجه عمومی دولت در سال 92 شامل اعتبارات هزینه ای ، درآمد اختصاصی و تملک دارایی های سرمایه ای، مجموعا 2،101،460،224  میلیون ریال بوده است. در سال 92 بودجه مصوب آموزش و پرورش شامل اعتبارات هزینه ای ، درآمد اختصاصی و تملک دارایی ها مجموعا 168،156،270 میلیون ریال بوده است. درصد بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت در سال 92  دقیقا 8 درصد است. عدد 15.8 که حاجی بابایی ارائه داده ، درصورتی صحیح است که بودجه آموزش و پرورش در سال 92 دو برابر بودجه واقعی آن بوده باشد !

حاجی بابایی برای اثبات عدد خود باید دو رقم بودجه عمومی دولت در سال 92 و بودجه آموزش و پرورش در این سال را اعلام کند.

ظاهرا حاجی بابایی دو تا پایش را در یک کفش کرده تا ثابت کند سال 92 دوره درخشان معیشت و رفاه معلمان بوده است!

به همین دلیل چنین گاف بزرگی داده است. من تعجب می کنم که آقای داود محمدی و همکاران ایشان در کمیسیون آموزش چرا بر اساس وظیفه قانونی خود و تعهدی که در برابر ملت دارند رسما به نطق تبلیغاتی و پر از غلط های فاحش حاجی بابایی جواب نمی دهند ؟

غلط گیری نطق حاجی بابایی دفاع از حقیقت است و نه دفاع از فانی یا شخص دیگر . اگر این تصحیح رسما صورت نگیرد ممکن است این اعداد قلابی توسط دیگران هم مورد استفاده قرارگیرند و پایه تحلیل های غلط شوند.

عدد و رقم و آمار در دولت گذشته به کلی بی اعتبار شد.

به نظر می رسد این روند همچنان ادامه دارد. آقای حاجی بابایی سال 92 یعنی آخرین سال وزارت خود را سال طلایی می داند و با عدد سازی می خواهد اثبات کند که همه شاخص ها بعد از ایشان به خصوص در بخش بودجه و معیشت سقوط آزاد کرده اند.

وزارت آموزش و پرورش ، کمیسیون آموزش مجلس و مرکز پژوهش ها هم با سکوت خود به این وضعیت آشفته دامن می زنند. هیچ نماینده یا مسئولی هم از حاجی بابایی نپرسید که بر اساس کدام محاسبه در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP ، 8 درصد بوده و بر اثر  کدام زلزله اقتصادی در سال 94 به 2.5 درصد رسیده است؟

به گمان من حاجی بابایی نه مفهوم GDP را می داند و نه معنای بودجه عمومی دولت را !

جایی چیزی به گوشش خورده و روی هوا گرفته است. حاجی بابایی ذهن تحقیقی و آکادمیک ندارد. حتی از نظر ادبی هم وضعش روبه راه نیست. مثلا فرق بین غزل و رباعی را نمی داند. در یکی از سخنرانی های خود در جمع معلمان کرج  گفت که برای قبول وزارت به دیوان حفظ تفال زده است ؛ اما به جای غزل یک رباعی خواند !

عدد برای او وسیله ای تبلیغاتی در جهت تحکیم ادعاهای سیاسی اش است. در انتخاب واژه و عدد و رقم و مفاهیم و اصطلاحات به شدت بی دقت و سهل انگار و عوام است.

او دولت را به "دور شدن از اقتصاد مقاومتی و فرو رفتن در اندیشه‌های نوکلاسیک و در اقتصاد نولیبرال" متهم می کند. معلوم نیست که حاجی بابایی از اقتصاد مقاومتی چه تصوری دارد؟ در اقتصاد مقاومتی مورد نظر او ، قرار است که هزینه شعارهای رفاهی حاجی بابایی از کجا تامین شود ؟

آیا کار نماینده مجلس شعار دادن و ارائه آمار و ارقام جعلی است؟

 حاجی بابایی آدم  سیاسی و جناحی است. او  مخالف صد درصد برجام است و برجام را " توهمات سیاسی" می داند. او مثل چپی ها ، دولت روحانی را طرفدار اندیشه های " نو کلاسیک نئولیبرالی "  می داند. احساسات ضد امپریالیستی و ضد امریکایی او در حال فوران است. اما روشن نمی کند که در چهار سالی که عضو کابینه بود،  آیا دولت احمدی نژاد  اقتصاد مقاومتی را اجرا می کرد ؟ 

آیا واردات کالاهای بنجل از چین و روسیه با قیمت دولا پهنا ، اعمال تحریم های کمرشکن بر اساس  قطعنامه های شورای امنیت ( کاغذ پاره ها ) ، ناتوانی ایران در صدور نفت، ناتوانی دولت در انتقال ارز حاصل از فروش نفت و کالاهای دیگر و خلاصه بازگشت به دوره انتقال ارز از طریق چمدان و صراف ها ، اقتصاد مقاومتی بود؟ اگر نبود، چرا حاجی بابایی در همان دوره  اعتراض نکرد و خواستار اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نشد؟

دوره طلایی مورد علاقه حاجی بابایی ، همان دوره ای است که افرادی مانند بابک زنجانی با ادعای دور زدن تحریم ها ، پول های دولت را دزدیدند. دوره ای که مشخصه اصلی آن چپاول اموال دواتی توسط باندهایی است که یک سرشان در دولت است و سر دیگرشان در کانادا و اروپا و مالزی و تاجیکستان . دوره ای که بزرگترین اختلاس ها و دزدی های تاریخ ایران اتفاق افتاد. دوره پرونده های دزدی سه هزار میلیارد تومانی . در این دوره حاجی بابایی که امروز طرفدار اقتصاد مقاومتی است،  کجا بود و چه می کرد ؟

حاجی بابایی اگر 4 سال وزیر فاسد ترین دولت در تاریخ ایران نشده بود ، امروز می توانست از اقتصاد مقاومتی یا هر نوع دیگری از اقتصاد دفاع کند، اما چگونه می توان پذیرفت که فردی که در برابر اقتصاد غارتی دوره احمدی نزاد  سکوت کرده بود ، امروز خودش را اصولگرا جا بزند و شعارهای پوپولیستی سر بدهد ؟   

در میان  اصولگرایان تندرو، نوعی تقسیم کار  علیه دولت روحانی به چشم می خورد . عده ای به برجام حمله می کنند ، عده ای در حال تحریک مطالبات اقتصادی اقشار مردم هستند. احمدی نژاد به اوباما نامه می نویسد .حاجی بابایی هم مسئول بسیج معلمان علیه دولت روحانی است. این همان نقشی است که حاجی بابایی در دولت دوم محمد خاتمی بازی کرد.

او در فاصله سال های 80 تا 83 در جلسات صنفی معلمان شرکت می کرد و با شعارهای معیشتی، معلمان را علیه دولت خاتمی تحریک می کرد. در یک جلسه کانون صنفی گفت که ما می خواهیم حقوق معلمان را اضافه کنیم اما چون در مجلس (ششم ) اقلیت هستیم زورمان نمی رسد ؛ به ما رای بدهید که تبدیل به اکثریت شویم تا مشکلات شما را حل کنیم !

طرح تثبیت قیمت ها در اسفند 83  نمونه ای از پوپولیسم اصولگرایانه بود. حداد عادل رییس مجلس هفتم این طرح را هدیه مجلس به ملت در سال جدید اعلام کرد. احمد توکلی اقتصاد دان و نماینده مجلس به خاتمی حمله می کرد که قیمت واقعی بنزین 100 تومان نیست و 35 تومان است و چرا دولت گران فروشی می کند. سه ماه بعد،  انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد !

تبلیغات حاجی بابایی ، طرح تثبیت قیمت ها و وعده بنزین 35 تومانی توکلی، مقدمه روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد بود. فلاکتی که در 8 سال حاکمیت یک دست اصولگرایان اتفاق افتاد نیازی به توصیف ندارد. معیشت مردم و به خصوص معلمان، برای اصولگرایان فقط ابزاری سیاسی بود برای کسب آرای مردم در انتخابات.حالا دوباره با شعارهای معیشتی به میدان آمده اند !

باید مواظب باشیم بازی نخوریم. باید مواظب باشیم در زمین یاران احمدی نژاد بازی نکنیم. در دبیرستان ما یک دبیر روشنفکر بود که اصلاح طلبان را سازشکار و سوپاپ اطمینان می دانست و زنگ تفریح مرتبا علیه خاتمی تبلیغ می کرد. در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 او از زاویه جدیدی همکاران را تشویق به حمایت از احمدی نژاد کرد و گفت : " با رای به احمدی نژاد بگذاریم که حاکمیت یکدست شود. احتمال دارد که حاکمیت یک دست بتواند کارآمد شود.اما اگر این اتفاق نیفتد، سرنگونی رژیم تسریع می شود.پس به احمدی نژاد رای بدهیم تا تکلیف جمهوری اسلامی یکسره شود." بسیاری از معلمان با تحلیل ها و انتظارات متفاوت سال 84 به احمدی نژاد رای دادند  اما اغلب آنها از رای خود پشیمان شدند.

 مارکس جمله یی از هگل فیلسوف آلمانی نقل می کند که « تاریخ دوبار تکرار می شود » و در ادامه این جمله ی هگل، می افزاید: «بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کُمِدی». حاجی بابایی می کوشد نقش سال 83 و 82 خود را در تحریک معلمان را دوباره بازی کند. اما با توجه به 4 سال وزارت او ،  تکرار شعارهای معیشتی ، نوعی کمدی است. حاجی بابایی امتحان خودش را در جایگاه اجرایی پس داده است.

کارنامه او به عنوان وزیر نه خیلی درخشان تر از بقیه وزرای آموزش و پرورش است و نه خیلی بدتر از بقیه است. وضع معیشتی معلمان در دوره او دچار تحول نشد و حتی در اثر تورم دو سال پایانی بدتر هم شد. حاجی بابایی که تا قبل از وزارت تقاضاهای معیشتی معلمان را تحریک می کرد در سال 91 گفت : "با معلمان قرارداد اخلاقی دارم که اسم معلم را با پول نیاورم." اما حالا اسم معلم را دوباره با پول می آورد !

وزرای سابق و اسبق آموزش و پرورش ذخایر مدیریتی این وزارتخانه هستند. طبیعی است که وزرا گرایش های سیاسی متفاوتی دارند. حاجی بابایی حق دارد از موضع سیاسی خود، عملکرد مدیران  آموزش و پرورش و سیاست های این دولت را نقد کند . اما نه با غوغاسالاری و سر هم کردن دروغ و طرح شعارهای احساسی و از خود تعریف کردن.

با نقد عالمانه و مستند و استفاده از اعداد و آمار صحیح و قابل اعتماد، سطح مباحث آموزش و پرورش را ارتقا دهد.

حاجی بابایی درحالی که روی معلم بودن خود مانور می دهد برای عضویت در کمیسیون آموزش مجلس کاندیدا نشد.

او دنبال جاه طلبی و بلندپروازی های سیاسی خودش است و رفتارهای سیاسی او این شبهه قوی را ایجاد کرده که از مشکلات معلمان فقط استفاده ابزاری کرده و می کند.

ایجاد دوگانه فانی – حاجی بابایی یک حرکت انحرافی است. این دو در 90 درصد موارد عملکرد مدیریتی یکسانی داشته و دارند. معلمان نباید خود را تا حد مرید و مجیزگوی این یا آن وزیر پایین بیاورند و ذوب در شخصیت افراد شوند. هرچند فانی هم در قضیه گنگو زهی برای پرهیز از تبعات مرگ یک معلم دست به حرکات عوام فریبانه زد اما در موضوع مورد بحث این یادداشت،  فانی رفتار قابل قبول تری دارد.

فانی کمتر حرف می زند و البته نسبت به حاجی بابایی دقیق تر سخن می گوید. نمی دانم سکوت و یا کم حرفی فانی از روی شناخت فضیلت سکوت است یا دلیلش ناتوانی او در سخنوری و چرب زبانی ؟ دلیل کم حرفی فانی هر چه باشد، عملی پسندیده است. بزرگی گفته است: "سعی کن درست صحبت کنی و گرنه عاقلانه این است که سکوت کنی."

حاجی بابایی در 4 سال وزارت خود حدود 800 سخنرانی عمومی در جمع معلمان برگزار کرد. هر شهری که می رفت یک میتینگ راه می انداخت . برخی از سخنرانی های او بیش از دوساعت طول می کشید و باعث آزار مستمعان می شد. از دل این همه سخنرانی،  به نظرم به سختی می توان  4 صفحه مطلب سنجیده و قابل اعتنا بیرون آورد. مطالبی  که مثلا در یک جمع آکادمیک به عنوان نظرات حاجی بابایی مطرح شود. رفتار حاجی بابایی هیجان زده و است. سخنان او  مخلوصی از چرب زبانی ، تعریف و تمجیدهای بی مبنا از معلم ، خودستایی ، پرخاشگری به دیگران، نقل خاطرات و در یک کلام تبلیغات بود. کار وزیر نه سخنرانی است و نه تبلیغات . وزیری که هفته ای دوبار ار گوشه و کنار کشور سخنرانی می کند قطعا از انجام وظایف اصلی خود باز می ماند.

حاجی بابایی بر خلاف تصور خودش ، یک سیاست مدار درجه 3 و اصولگرایی فرصت طلب است که خیلی ها او را به بازی نمی گیرند. هر جا که باد قدرت بوزد همان جا حاضر است.

در رزومه اش ادعا کرده که مدتی عضو حزب عدالت و توسعه ( نزدیک  به رفسنجانی ) بود. اما در سال 86 و در آستانه انتخابات مجلس هشتم از حزب عدالت و توسعه  خارج و به احمدی نژاد نزدیک شد و نهایتا سمت وزارت در دولت احمدی نژاد را در سال 88 پذیرفت. 

اگر بر اساس عملکرد کارنامه او را بررسی کنیم ، او کاری فراتر از وزرای سلف و  وزیر جانشین خود انجام نداده است. با ارزیابی سخنرانی ها و مصاحبه هایش به نظر می رسد که فاقد دانش آکادمیک در حوزه سیاست و آموزش و پرورش است . احتمالا هر چه یاد گرفته از طریق گوش و شنیدن  بوده و اهل خواندن نیست.

به گمان من او هم مثل بسیاری از شخصیت های سیاسی و اجرایی ، ارزیابی درستی از موقعیت و توانایی های خود ندارد و توسط حلقه ای از افراد کم سواد احاطه شده است.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 23 مرداد 1395 13:54 خوانده شده: 3183 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +22 -1 --
ناشناس 1395/05/23 - 14:44
الهی الهی فانی فدات بشه آقا شیرزاد
پاسخ + 0 0 --
110 1395/05/23 - 16:40
کاری به حاج بابایی نداریم !
کلا بودن این فانی احساس خواب به من میده .لاقل یکی باشه عرضه حرف زدن داشته باشه کاری که نمیتونن بکنن .. 4 تا بدرد نخور هم دور خودش جمع کرده هی آمار بیخود الکی میده . جیب من ملاکه این آمار و عدد شما روی هزار هم که باشه چیزی عاید من نشه چه سود ؟
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/05/23 - 21:24
حاجی بابایی هم مثل ریس دولت قبل پوپولیسم و عوام فریب!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 01:58
خوب است این موضوع بررسی شود که افراد عوامفریب چگونه به قدرت می رسند؟ اینها بر بستری از افکار و آرزوهای عوامانه رشد می کنند و قدرت می گیرند. امثال احمدی نژاد دروغ می گویند چون می دانند این دروغها طرفدار دارد.آنهایی که این دروغها را باور میکنند دنبال راستی آزمایی نیستند. حاجی بابایی در طول چهارسال، 800 سخنرانی عمومی حداقل دوساعته برگزار کرد. سخنرانی ها معجونی از حرفهای عوامانه ، خودستایی ، چاخان کردن در باره جایگاه معلم و وعده های دروغ بود. اگر هر سخنرانی را در 20 صفحه کاغذ آچهار پیاده کنیم حجم سخنرانی های او 16000 صفحه می شود. به نظرم از توی اینها به زحمت میشه 4 صفحه مطلب که ارزش کارشناسی داشته باشه استخراج کرد. بیشتر حرفهایش چیزی شبیه بادگلو بوده . منتها همین حرفهای بی سروته برای برخی همکاران جذابیت داشته و دارد.
پاسخ + 0 0 --
خانم دبیری 1395/06/11 - 09:49
حاجی بابایی هم مثل سایر بی عرضه هاست فقط فکر جمع آوری ثروت و اختلاس اند فقط خدا ریشه ظلم و دزدی را بسوزان .
پاسخ + +12 -7 --
ناشناس 1395/05/23 - 14:56
کمیسیون برنامه و بودجه محل درامد و رانت خواری ست.!
نمی دونستی؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 02:17
من چنین اتهامی نمی زنم . عرض من این است که حاجی بابایی تخصص اش در الهیات است و قاعدتا باید می رفت کمیسیون فرهنگی مجلس . از طرفی ادعا می کند که موضوع مورد علاقه اش آموزش و پرورش است پس قاعدتا باید به کمیسیون آموزش می رفت. کسی که عدد نمی شناسد و در مورد GDP و درصد بودجه آموزش و پرورش اعداد و ارقام پرت و بی ربط و مضحک می دهد از بودجه چه می داند؟ حاجی بابایی فقط تبلیغات چی خوبی است انهم فقط شفاهی . حرفهایش را پیاده و مکتوب کنی پر از مطالب خلاف واقع و یا بی سند و بی ارزش است. نمونه اش 5 ساعت گفتگو با صدای معلم است.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/07 - 11:18
حاجی بابایی آمده در کمیسیون بودجه که اجازه نده تبعیض ها و بی عدالتی ها افزایش پیدا کنه.طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.متاسفانه در سه سال گذشته تبعیض ها و بی عدالتی ها زیاد شده و رئیس بودجه کشور از امثال صفدر حسینی دفاع می کنه.
سقف حقوق کارکنان دولت را به 10میلیون افزایش می دهند و شاغلین هم کمی افزایش می دهند.
ضعفا(بازنشسته ها) که صدایشان به جایی نمی رسد را فراموش می کنند.غافل از اینکه خدایی هست و ظالمین سرانجام رسوا می شوند.
طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.اگر بودجه نیست همان که هست باید عادلانه تقسیم شود.
پاسخ + +10 -6 --
سلیمی 1395/05/23 - 14:57
حاج بابایی استفاده ابزاری از معلمان و احساسات آنها را خوب بلد است اما در عمل مثل بقیه است. با آنهمه گشایش مالی دولت در زمان او فقط یک بار پاداش پایان خدمت در روز معلم (9 ماه تاخیر) پرداخت شد، بقیه سالها یک یا دو سال بعد پرداخت شد با این تفاوت که تورم آن زمان همین پاداش مختصر را هم سوخت می کرد. البته جناب فانی واقعا در این مورد رکورد دار است. بعضی از همکاران نزدیک 30 ماه است که منتظر پاداش پایان خدمت هستند. جناب فانی باید بداند عمر معلم نامحدود نیست. چون صدایش هم در نمی آید همه فکر می کنند ایشان نسبت به این امور بی تفاوت هستند. حتی در مورد آزار و اذیت بی حد و حصر اولیا و دانش آموزان پایه دهم در جریان ثبت نام و هدایت تحصیلی، صدای ایشان شنیده نشد. لااقل می توانست بگوید این مشکلات زاییده طرح من درآوردی 3-3-6 حاج بابایی است. اگر یک چنین بهانه ای دست حاج بابایی می افتاد چه ها که نمی کرد!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 02:23
بله جناب سلیمی دیگدان وزرای آموزش و پرورش خالی است. گفته ام که عملکرد وزرا ده درصد می تواند متفاوت باشد. مخصوصا در حوزه بودجه و معیشت. به نظرم همه چیز را هم نباید به 6-3-3 ربط داد. فرمایش شما درسته قضیه هدایت تحصیلی نمونه ای از فقدان برنامه ریزی و عملکرد هردمبیل مدیریت کنونی آموزش و پرورش بود. به نظرم سکوت مدیران از چرت و پرت گویی شان بهتر است.
پاسخ + +17 -19 --
علي كارشناس ستاد 1395/05/23 - 15:00
آقاي دكتر حاجي بابايي؛ وزير دوست داشتني
خيلي زحمت كشيديد سند تحول را نوشتييد
خيلي زحمت كشيديد دانشگاه فرهنگيان دائر كرديد
خيلي زحمت كشيديد براي دانش آموزان ابتدايي يك روز استخر را طراحي كرديد
خيلي زحمت كشيديد مدارس نمونه را براي مردم مستضعفي كه پول غير انتفاعي را ندارند رشد داديد
خيلي زحمت كشيديد هنرستان ها را براي مبارزه با بيكاري رشد داديد
خيلي زحمت كشيديد وضع معيشت فرهنگيان را رشد داديد
خيلي زحمت كشيديد بيمه طلايي را ايجاد كرديد
خيلي زحمت كشيديد عزت معلمان را بالا برديد

صد حيف كه نمونديد تا ادامه بدهيد
صد حيف بعد از شما عده اي با 180 درجه مخالف مصالح آموزش و پرورش اومدند و تا تونستند خراب كردند
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/05/23 - 20:29
جنابعالی احتمالا از استخدامی های حاج بابایی هستی
پاسخ + 0 0 --
شهاب 27سال سابقه 1395/05/24 - 10:44
من استخدامی حاجی بابایی نیستم با 27 سال سابقه می گویم بهترین دوران معلمان دوران حاجی وحاجی بابایی بوده است گرچه یکی اصلاح طلب ودیگری اصولگرا بود مطالب آقای شیرزاد کلا تخریب شخصیت حاجی بابایی بود ولی جناب شیرزاد هیچ کس با تخریب دیگری به جایی نرسیده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/05/24 - 21:13
من استخدام زمان حاجی بابایی ام ی توفیقی شد ب خودشم گفتم ب خودشونم ایشون منو ب ارزوم رسوند
دوران حاجی دوران طلایی آ پ بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 02:38
برادر عزیز شما که کلمه کارشناس را دنبال نام خودت اضافه کرده ای این انتظار را در خواننده ایجاد می کنی که دقیق و مستند حرف بزنی . سند تحول را حاجی بابایی نوشت ؟!! پروسه تبدیل مراکز تربیت معلم به دانشگاه را فرشیدی شروع کرد . دانشگاه پیامبر اعظم یادته ؟ در دوره علی احمدی تبدیل شد به دانشگاه فرهنگیان و در دوره حاجی بابایی تحمیل شد. طرح آموزش شنا در ابتدایی طرح خوبی بود . مدارس نمونه دولتی از قبل بود. در دوره حاجی بابایی هم این مدارس و هم استعدادهای درخشان و دیگر مدارس خاص رشد زیادی کردند که از نظر کارشناسی محل ایراد و انتقاد است. توسعه هنرستانها هم برنامه نظام است و در دوره همه وزرا مورد توجه بوده است. رشد معیشت فرهنگیان هم فقط در چهارچوب تورم و شاخص های اقتصادی معنا می دهد که متاسفانه فضاحت بار بود این دوره . بیمه طلایی هم ابتکار خوبی بود اما ردیف بودجه ثابت نداشت و پایه اش لرزان بود. عزت هم به زدن حرفهای عوامانه و چاخان کردن در باره جایگاه معلم و قله نیست.
پاسخ + 0 0 --
ایرانی 1396/09/05 - 19:44
سلام سن تحول؟ شش سه سه کردن مدارس نه تنها سود نداره که در روستاها و حتی شهر باعث زیان جبران ناپذیر از نظر اجتماعی هست. میشه بگید در مدارس مختلط روستایی چگونه این مشکل را حل میکنید؟ دختران با سن 13یا 14و پسرانی با این سن. شما که ادعای این سابقه را دارید فکر کنم در همون مدارس غیر انتفاعی درس میدید و خبر از بیرون ندارید. توسعه مدارس نمونه! در دنیای پیشرفته این مسعله وچود نداره و ضررش بیش از نفعش هست. لطفا در مورد مساعل کمی تحقیق کنید. مدیر با 28 سال سابقه و 5 سال سابقه معاونت مجتمع
پاسخ + +9 -1 --
علوی 1395/05/23 - 15:30
مهم نیست فانی باشد یا حاجی بابایی یا هر کس دیگری مهم این است کسی بیاید که واقعا برای معیشت معلمان و آسودگی خاطر آنها و برای کیفیت آموزش دانش آموزان اقدامات قابل قبولی رو انجام بده
در ضمن فعلا وزیری برای آموزش و پرورش نیامده که اقدامات مهم و ادامه داری انجام داده باشد و این از ضعف دولت های بر سر کار آمده بعد از انقلاب است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 02:50
خوب و بد آموزش و پرورش را ناشی از توانایی و ناتوانی وزیر دانستن به نظرم خطای معرفتی است. وزرا اختیار چندانی ندارند بخصوص در بخش بودجه . حاجی بابایی سال 82 در جلسه استیضاح مرتضی حاجی در مجلس فریاد می زد چطور همه وزرا می توانند از دولت پول بگیرند اما تو نمی توانی ؟ خود حاجی بابایی چهار سال وزیر بود. سهم آموزش و پرورش از بودجه از دوره مرتضی حاجی کمتر شد! اولویت های بودجه محصول چانه زنی وزرا نیست تابع سیاستهای استراتژیک نظام است. در ایران هم مثل اغلب کشورها اولویت با نیروهای دفاعی ، امنیت ، اقتصاد ، بهداشت ، تهیه آب و برق مردم ، ایجاد شغل و... است. آموزش و پرورش اولویت 7 و 8 نظام های سیاسی اغلب کشورها است. مشکل تامین بودجه آموزش از سوی دولتها یک مشکل جهانی است. فرمایش شما درسته چه حاجی بابایی باشه یا فانی یا.... اوضاع گردش 180 درجه ای نخواهد کرد.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/05/23 - 15:39
مشکل معلمان در ایران این است که چرا دولت بین کارمندان خود فرق می گذارد

عده ای مثل معلمان-نظامیان و برخی از ادارات دولتی حقوق بسیار پایینی میگیرند

و برعکس بعضی از نهادها مثل بانکها و به خصوص وزارت نفت 10برابر سایر کارمندان دولت حقوق میگیرند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 02:51
فرمایش شما دو کلام حرف حساب است. مختصر و مفید مساله را بیان کرده ای . اگر قانون مدیریت خدمات دولتی داریم چرا بسیاری از نهادها و سازمانها و وزارتخانه ها خود را از شمول آن معاف کرده اند؟
پاسخ + +15 -2 --
احمد 1395/05/23 - 15:52
با عرض پوزش از تمامی دوستان!
فانی،حاجی بابایی و افرادی که نام بردید ،برای ما تنها یک اسم
هستند و امیدوارم همه اونها برن به جهنم!
ما فقط منزلت و معیشت نداشته یا از دست رفته معلمان رو
می خواهیم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:11
بهشت و جهنم دست خداست. بهتر است به جای نفرین ، برای افراد طلب آمرزش ورحمت کنیم. منزلت و معیشت معلم را در کادر آموزش و پرورش باید ببینیم نه جدا از آن. کار حرفه ای معلم ، سواد و مسئولیت پذیری معلم در قبال دانش آموز و اولیا، منزلت و معیشت معلم ، مدیریت شایسته و غیر رانتی ، اصلاح اسناد بالادستی ، فراغت آموزش و پرورش از سیاست و نوسازی برنامه های آموزشی و....را باید بصورت یک پکیج یا بسته ببینیم. اینکه بگوییم ما کاری به بقیه چیزها نداریم فقط حقوق ما را اضافه کنید و یا بگوییم تنها راه کارآمد شدن آموزش و پرورش افزایش حقوق ما است ، یا برای هر مشکل ریز و درشت یقه رییس جمهور و دولت و وزیر را بگیریم ، به نتیجه مطلوب نمی رسد.ما هم بخشی از مشکل هستیم و هم بخشی از راه حل.
پاسخ + +15 0 --
Morteza Hajibabae 1395/05/23 - 16:03
اقای فانی وحاجی بابایی واقای شیرزاد هیچ فرقی باهم ندارند .وجه مشترکشان این است که هیچکدام برا اپ مفید نبوده اند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:18
این هم یک نظر است و قابل احترام. اما دو اشکال دارد. اولا قرار دادن بنده که حتی مدیر یک مدرسه هم نبوده ام ، در ردیف بزرگانی مانند فانی و حاجی بابایی که درسطح وزارت مسئولیت اجرایی داشته اند و دارند یک طبقه بندی علمی نیست. ثانیا اظهار نظر فاقد دلیل و سند است. خودم را نمی گویم اما این دو بزرگوار در مقام اجرا منشا اقدامات مفیدی هم بوده اند. ضمنا تفکر شعاری و تعصب آلود با روحیه معلمی که باید سنجشگر و دقیق باشد خیلی جور در نمی آید.
پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1395/05/23 - 17:17
باباجان حاجی بابایی بیچاره چیزی نگفت که همینه دیگه میگن حرف حق تلخه . در این دولت دارنده لیسانس تقلبی تاریخ که شده رییس مخابرات .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:32
بحث این یادداشت در باره تلخی و شیرینی حرفهای حاجی بابایی نیست.اتفاقا حرفهای جناب حاجی بابایی شیرین است. حرف من در باره ارقام و آمار بی سند و دروغی است که ارائه داده است. برای کسی که 14 سال نماینده مجلس و 4 سال وزیر بوده خیلی زشته که بگوید: "در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP، حدود 8 درصد بود و این رقم در سال 94 به حدود 2.5 درصد رسید" اشتباهی به این بزرگی از کسی بر می آید که اصولا معنای عدد را نمی داند. مدیونی اگر اسم آن لیسانس تقلبی تاریخ که رییس مخابرات شده را افشا نکنی . تو که طرفدار حرف حق هستی این را باید بدانی که زدن حرف حق شجاعت می خواهد . آنوقت شما با اسم ناشناس هم جرات نداری حرفت را صریح بزنی ؟
پاسخ + +21 -9 --
دزفول 1395/05/23 - 18:11
درود بر دکتر حاجی بابایی هرچی شما مقاله بنویسی جناب شیرزاد وامثال شما حاجی بابایی بیشتر بین فرهنگیان محبوب میشه درود به شرفت مرد دوست داشتنی وکور شود چشمی که نمیتواند محبوبیت شما رو ببیند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:38
دزفول گرامی . این فرمایش شما شعاره و به نفع حاجی بابایی نیست. اگر واقعا طرفدار حاجی بابایی هستی عالمانه از او دفاع کن. مثلا در باره اعداد و ارقامی که داده تحقیق کن و در اثبات آمار و ارقام ایشان یک مقاله بنویس . یا مثلا ثابت کن که فانی کی دانشگاه فرهنگیان را یکی دوبار برچید و دوباره مجلس آن را سرجایش گذاشت. یا با عدد و رقم ثابت کن که در دوره وزارت حاجی بابایی معلمان در رفاه بودند...
پاسخ + +5 -16 --
خورشید خراسانی 1395/05/23 - 18:26
دست مریزاد استاد دانشمند شیرزاد
جدای از دلایل بسیار متقن وعلمی متن و ادبیات بسیار زیبای نوشته های شما بسیار تاثیر گزار است.اکر توانایی وقدرنی داشتم آن را در کتاب های فارسی دبیرستان قرار می دادم؛ تادانش اموزان از خواندن متن های زیبای نقد واعتراض لااقل لذت ادبی ببرند.
خداوند این قلم را برای معلم ها حفظ کند واستاد شیرزاد به روشنگری ادامه دهد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:39
ممنون از لطف بیش از اندازه شما .
پاسخ + +6 -8 --
ناشناس 1395/05/23 - 19:42
از شما بعید بود آقای شیرزاد حرف درست حسابی زدید
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته ۹۴ 1395/05/23 - 23:54
این دفعه شیرزادشیرشده ومی خواهدهرکی دروغ گفت دروغش رارو کند.اماسوال اینه چرابه دروغ گویی فانی ونوبخت حساس نیست. به نظرم بافانی ونوبخت یه جوری رفیقه. این دوآقاپدربازنشسته هارادرآورده اندفانی میگه این ماه میدیم نوبخت میگه ماه دیگه. حالا هم هردوگفته اندتاپایان شهریور.اما کدام شهریور؟شهریور۹۵ ۹۶ ۹۷.شایدحاجی بابایی دوباره بااحمدی نژادآمدودادویاگفت باما چه ازدولت قبلی مانده مادردولت خودمان همه راتسویه کردیم اینهاهم تسویه می کردندوحکایت همچنان شیرزادجان باقی وکافیست.خیلی دوست داریم. چون باتبرآمده ای بکوب دیه هایشان باپاداش ما.
پاسخ + +4 -4 --
جیران 1395/05/23 - 20:25
بابا حون یک کسی اون قدیمها گفته بود تازه ما فهمیدیم کی رو کجا بذاریم. گویا اینا هنوز نفهمیدن کی رو کجا بذارن. تقصیر ندارن امکانات نیست گذاشتن فعلا هوا بخوره حال بیاد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:40
استعداد طنزت خوبه . ولی طنز با هزل متفاوته !
پاسخ + +10 -2 --
نه به روحانی 1395/05/23 - 20:47
من به روحانی رای دادم..ولی برای اولین بار خیلی پشیمانم...روحانی یک دیپلمات هست و سخنگو... و هیچ اهمیتی هم به معلمان نداده...هییییچ...من فکر میکردم خاتمی دوم است...ولی این کجا و خاتمی کجا....احمدی نژاد خیلی از این بهتر بود ..لااقل اگه معلمان از وزیرشان راضی نبودند سریع عوضش میکرد....این وزیر دیگه از کجا پیداش کردند...عین دق میمونه...نمیتونی 5 دقیقه حرفاش رو گوش کنی...از بس که احساس تنفر ازش داری..فقط اوردنش معلمان رو دق بده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 03:51
بگذار کمی باهات شوخی کنم: من حدس می زنم سال 92 شما به جلیلی یا قالیباف رای داده ای و نه به روحانی . اسم خاتمی را هم برای ردگم کردن آورده ای . حرف واقعی تو این است که احمدی نژاد خیلی بهتر از روحانی بود، چون تند تند وزیر عوض می کرد!... این وزیر را روحانی از داخل آموزش و پرورش پیدا کرد . تو که دوره خاتمی را قبول داری ، لابد یادت هست که فانی در آن دوره معاون وزیر بود ! قبول دارم که فانی سخنور خوبی نیست. قیافه سردی هم داره ... اما عملکرد یک مسئول را از روی قیافه یا سخنوری نباید قضاوت کرد. شما می توانستی عملکرد فانی را عالمانه نقد کنی . احساس تنفر، بیش از هرکس روان خودت را تیره می کند و به خودت ضرر می زنی . جمله آخر شما هم نوعی اعتقاد به تئوری توطئه است. تصور می کنی روحانی رفته گشته و فردی را پیدا کرده و وزیرش کرده که تو را دق بدهد؟...
پاسخ + +3 -11 --
شی بابا 1395/05/23 - 20:59
شعار معلمان در سال 95:

ای شیرزاد اهل ایلام
بر تو درود بر تو سلام

ای شیرزاد اهل ایلام
بر تو درود بر تو سلام

ای شیرزاد اهل ایلام
بر تو درود بر تو سلام

ای شیرزاد اهل ایلام
بر تو درود بر تو سلام

.....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 04:28
شی بابای گرامی نسبت به بنده لطف خاص دارند و البته هر بار با یک اسم مستعار ظاهر می شوند. نوشته اند شعار معلمان در سال 95: ... این غلط است که بنده یا شما حرف خودمان از به نام معلم یا معلمان بیان کنیم. نه من و نه شما و نه هیچکس زبان معلمان نیست. فقط کسی که توسط جامعه معلمان در یک انتخابات شفاف به عنوان نماینده انتخاب شده باشد می تواند از جانب معلمان سخن بگوید یا شعاری و خواسته ای را به آنها نسبت دهد . معلمان همه مثل هم فکر نمی کنند در جامعه معلمان هم تنوع عقیده و نظر وجود دارد. بهتر است بگوییم نظر من این است ... شعار من این است.... خواسته من این است.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/07 - 11:20
حاجی بابایی آمده در کمیسیون بودجه که اجازه نده تبعیض ها و بی عدالتی ها افزایش پیدا کنه.طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.متاسفانه در سه سال گذشته تبعیض ها و بی عدالتی ها زیاد شده و رئیس بودجه کشور از امثال صفدر حسینی دفاع می کنه.
سقف حقوق کارکنان دولت را به 10میلیون افزایش می دهند و شاغلین هم کمی افزایش می دهند.
ضعفا(بازنشسته ها) که صدایشان به جایی نمی رسد را فراموش می کنند.غافل از اینکه خدایی هست و ظالمین سرانجام رسوا می شوند.
طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.اگر بودجه نیست همان که هست باید عادلانه تقسیم شود.
پاسخ + +3 -3 --
علی ش 1395/05/23 - 21:18
از قدیم گفتن از جدل با .... پرهیز کن.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 04:38
جدل ، استدلالی است که از قضیه‌های مشهور یا مورد قبول مخاطب تشکیل می‌شود، و برای قانع‌سازی طرف مقابل به کار می‌رود. صورت سادهٔ جدل این است که یکی دیگری را با پرسش‌های پی‌درپی و متعدد روبه‌رو می‌کند به‌طوری‌که سرانجام او به تناقض‌گویی بیافتد و محکوم شود. در این مبارزه کسی که بتواند از پذیرفته‌های طرف مقابل بهره گیرد و او را به بن‌بست بکشاند، پیروز می‌شود. در جدل انسان مقدمه ای را در كلام خودش می آورد كه آن مقدمه حقیقت نیست ولی طرف آن را قبول دارد، بعد روی قول خود طرف، طرف را محكوم می كند، با مطلبی كه گوینده آن را قبول ندارد ولی طرف قبول دارد. در جدل می خواهیم طرف را محكوم كنیم بر اساس عقیده ای كه خود طرف به آن اعتقاد دارد و حال آنكه حقیقت نیست،
پاسخ + +2 -9 --
صداي معلم 1395/05/23 - 22:18
به نام دوست
استاد گرانقدر ، همکار گرامي جناب آقاي شيرزاد عبدالهي
دستمريزاد .
چه استادانه و هنرمندانه حاجي بابايي را تحليل نموده ايد !

ّبا تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 04:40
ممنونم جناب شهسوار زاده . ادب و تواضع شما می تواند سرمشقی برای بنده باشد.
پاسخ + +11 -3 --
منصور 1395/05/23 - 22:36
حال که حاج اقابابایی دنبال یکسان سازی حقوق طبق مدیریت خدمات کشوری است نوشتن چنین مقالاتی بر علیه ایشان کار درستی نیست و دولت اقای روحانی که وعده سر خرمن میدهد باز هم به حاج اقابابایی نیت ان هرچه می خواهد باشد انشا الله رییس جمهور بعدی میباشد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 04:48
کسی که به شعور معلمان باور دارد حرفهای تبلیغاتی تحویل آنها نمی دهد. اولا لایحه مدیریت خدمات در صدد یکسان سازی حقوق کارکنان دولت نیست. ثانیا یکسان سازی حقوق حتی در کشورهای کمونیستی هم اجرا نشده و نمی شود. ثالثا یکسان سازی حقوق یعنی متوقف شدن رشد و پویایی جامعه . رابعا دوره آزمایشی قانون خدمات مدیریت تمام شده و قرار است دولت آن را در قالب لایحه جدیدی به مجلس بفرستد . خامسا مجلس 290 نماینده دارد و حاجی بابایی یکی از آنها است.
پاسخ + +3 -1 --
قاسم نظیری 1395/05/23 - 23:04
همه دولتها در عدم حمایت از معلمین بدبخت شبیه هم اند.تا بوده چنین بوده . فقط شعل دوم و ساعتی 100000 تومان را کاسب شدن را عشق است. زنده باد همایون و ماهور و سه گاه و چهار گاه و بیات زند و دشتی و ابوعطا. "هنر برار از گوهر آمد پدید".
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:03
بالاخره یک همکار ارجمند پیدا شد که طرفدار هنر است و موسیقی . اما حیف که آقای نظیری بازهم هنر را با پول ارزیابی کرده است. البته من هم خوشحالم که آقای نظیری ساعتی 100000تومان را کاسب است ولی امیدوارم تعداد این ساعتها درماه یک ساعت و دوساعت نباشد!!
پاسخ + +4 -6 --
بازنشسته منتظرپاداش 1395/05/23 - 23:44
احمدی نژادناچارا حاجی بابایی راوزیرمعرفی کرددیدکه همه علی الخصوص حاجی بابایی دم ازمعیشت ومنزلت معلم حرافی میکندیقین برتیش حاصل شدکه باخودحاجی بابایی چندسالی آ پ رابااوسرگرم کندتنهاافتخارحاجی بابایی درسایه فروش نفت بالای ۱۰۰دلاری پرداخت پاداش چندمیلیونی معلمان درعرض ۲ یا۳ ماه بعدازبازنشستگی بودوبه نظرم چون پاداش آخرخدمت معلمان دربرابردرآمددولت عددی نبودزودپرداخت میشداما درعرض چندسال وزارتش آ پ رادرچاهی فروبردکه فانی بدبخت برای بیرون آوردن معلمان خودش هم درچاه افتاد.نظام ۳۳۶راکه حاجی بابایی طراح ومجری آن شدازنمازخانه مدرسه گرفته تاسرایدارخانه هاحتی انباری های مدارس راتبدیل به کلاس درس کردکلاسی که هیچ چیزنداشت وتاحالاهم تجهیزنشده.معلم بایک لپ تاپ چینی درس کاروفن آوری راتدریس میکند.تازه اگربدانیدمدیرلپ تاپ راچطوری تهیه کرده بود.آنهامیتوانستندباآن درآمدبی شماردولت تمام مدارس رابه تکنولوژی روزمجهزکنند.اماافسوس.خلاصه آقاشیرزادتشکرخوب کوبیدی فانی راهم بکوب تاپاداش مارابدهد.تشکر
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:08
من اهل کوبیدن افراد نیستم. کوبیدن نوعی عمل فیزیکی را تداعی می کند. از سخنان و عملکرد و رفتار جناب حاجی بابایی انتقاد کرده ام. همین. قبلا هم از اعمال و رفتار و گفتار فانی انتقاد کرده ام. بین شخصیت افراد و رفتار و عملکرد و گفتارشان باید فرق بگذاریم و به شخصیت افراد حمله نکنیم.
پاسخ + +5 -3 --
همکار 1395/05/24 - 00:19
وای بر ما که وزیران آموزش و پرورشی همچون دکتر خانلری ها و دکتر نجفی ها و دکتر شکوهی ها داشته ایم که مظهر دانش و فرهنگ و سواد بوده اند...کارمون به جایی رسیده که باید در مورد حاجی بابایی ... و فانی و مظفر ... و فرشیدی ... صحبت کنیم...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:17
واقعیت اینه که وزرای آموزش و پرورش هم مثل دیگر شاخص های آموزش و پرورش دچار افت کیفیت شده اند. دکتر شکوهی چندان تاثیر گذار نبود . هم دوره وزارتش کوتاه بود(حدود 6 ماه )و هم فضای انقلابی با روحیات او سازگار نبود. خودش هم در مصاحبه با من همین را گفت که اختیار چندانی نداشت. نجفی هم بعد از وزارتش در آموزش و پرورش شکوفا شد و تبدیل به شخصیتی در مقیاس ملی شد. سقف آموزش و پرورش به دلیل فضای بسته ایدئولوژیک خیلی کوتاه است.
پاسخ + +2 -1 --
دبیر 1395/05/24 - 01:45
جالبه با این مقاله بر اهداف سیاسی مقالات قبل صحه گذاشتید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:20
حاجی بابایی، مانند مرد رومی داستان سعدی رفتار می کند ، سر و رو و دست معلمان را می بوسد . دائما کفش آنها را جفت می کند، اما او هم امتحانش را داد و دیگدان او هم مثل بقیه وزرا خالی بود. حرف های او در گرفتن دست معلمان و نشاندن آنها بر قله به قول سعدی ، "مقالات بیهوده" و مانند " طبل تهی " است . دیگدان او با دیگدان فرشیدی و حاجی و فانی فرقی نداشت. او فقط لاف و گزاف بیشتری می زد/ می زند.
پاسخ + +2 -2 --
عبدالله حقگو 1395/05/24 - 03:39
سلام


ایشان درمجلس نه به نیت خدمت به خلق ورضایت حق تعالی،بلکه درپی صدارت ووزارت ازدست رفته خودهستندوازهرگونه آمار پوپولیستی وغیرپوپولیستی دریغ نمیکنند.
ایشان عملکردخودرا بادقت مطالعه کندخواهددیداگردرمقاطعی منصفانه عمل میکرد وضعیت فرهنگیان بهترازامروزبود.
ایشان وتیمش امتحان خودراپس داده وکارنامه خودراازدست فرهنگیان بایدبگیرد.


یاحق
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:22
سلام جناب حقگو
حاجی بابایی کارنامه اش را گرفته. او چیز خارق العاده ای در چنته نداشت. نه بهتر از بقیه بود و نه بدتر از وزرای قبلی و بعدی .
پاسخ + +8 -4 --
درد آشنای فرهنگی 1395/05/24 - 06:08
آقای شیرزاد فقط . عشق نوشتن دارد وفضای مجازی هم شده کاغذ پارهاش، دردت مشکل معلمها نیست ،عقده ها دارد دلش ،وین جمله آشکارهاست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:29
عشق نوشتن که بد نیست. من ادعا نکرده ام که درد دارم ! نظر شخصی خودم را در باره مسایل آموزش و پرورش می نویسم. کسانی نوشته های مرا می پسندند و کسانی نمی پسندند. شما که درد دارید هر جور که دوست داری روی کاغذ یا فضای مجازی بنویس . انتخاب این نام مستعار غلط انداز و شعاری ، آدم را به شک می اندازد. اگر واقعا درد معلم داری به جای حمله به دیگران که درد ندارند با اسم واقعی دردت را فریاد بزن.
پاسخ + +6 -4 --
منتقد شیرزاد 1395/05/24 - 09:33
اینگونه نوشتن مذموم است ...مدرک ونوع دانشگاه رو ذکر کردن چیزی از بزرگی کسی نمی کاهد .مهم اینه در کمیسیون بودجه برای جذب بودجه دراموزش وپرورش وسایر بخش ها مفید باشه ....این مقاله شیرزاد سراسر توهین بود ...معلوم بود که از روی کین وحقد نوشته شده این مطالب ....این رویه بهتره تکرار نشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/25 - 05:37
منتقد شیرزاد نباش ! منتقد نوشته شیرزاد باش دوست عزیز. مدرک ایشان الهیات است و کمیسیون مورد علاقه شان کمیسیون بودجه و محاسبات !... شما تضادی نمی بینید؟ می گوید عاشق معلمی و آموزش و پرورش است اما دنبال عضویت در کمیسون آموزش نیست!... شما تضادی نمی بینید؟ کسی که عدد و رقم و آمار جعل می کند چگونه می تواند در کمیسیون بودجه مجلس مفید باشد؟ ... توهین تعریف دارد؟ یک پاراگراف حاوی توهین را می توانی بگویی ؟ ... اینکه مقاله از روی کین و حقد است یا خیرخواهی و مهربانی، ورود به حیطه انگیزه نویسنده است. انگیزه خوانی ، نقد نیست. انگیزه و نیت ما را فقط خدا می داند.
پاسخ + +12 -5 --
حمید 1395/05/24 - 11:20
حاجی بابایی لیاقت رییس جمهور شدن هم دارد حاجی بابایی کسی است که درد دل نیازمندان رامی دانست وطبقه بایین حقوق بگیر آموزش و پرورش را درک می کرد حالا چه طرح رتبه بندی ایا به طبقات بایین هم اضافه شده و......
پاسخ + +8 -2 --
علی 1395/05/24 - 12:16
اینجا صدای فانیه نه صدای معلم !!!! شیرزاد خار توی چشم حاجی بابایی رو میبینی اما دسته بیل تو چشم فانی و برو بچه هاشو نمیبینی!!!! حاجی بابایی هم گلی به سر معلما نزد ،هنوز یادمون نرفته احکام بدی آب و هوای زمان حاجی بابا رو که یه ماه قبل انتخابات زدن و یه ماه بعد از انتخابات لغوش کردن.... اما با همه این اوصاف فانی و رفقا دیگه گندشو درآوردن از بس که دروغ گفتن ......
پاسخ + +11 -3 --
محسن 1395/05/24 - 12:55
اقای شیرزادسلام.
مطالبت سفسطه است وناشی ازکینه ی شمانسبت به حاج بابایی.مطالب ازروی حب وبغض نمی تواند توفیق داشته باشه
پاسخ + +7 -3 --
صولتی از تبریز 1395/05/24 - 13:25
من از مخالفان دولت فبل هستم اما شیرزاد عزیز ترا نیز قبول ندارم به چند دلیل 1- تعصب و گرایش سیاسی شما هاله ای از تعصب در اطراف شما تنیده است که شما از مرز انصاف خارج ساخته است 2- شما به عنوان معلم زیست شناسی به کارنامه فانی مظفر و حاجی نیک بنگرید کدام جهش در منزلت معلمان را رقم زده اند جز گفتار درمانی 3- جناب عالی انگشت کوچک اقای حجاریان و امثالهم نیستی انها نیز برای ملمان تره خرد نکردند معلمان به زعم هم حزبی های شما و جناح مقابل هم همینطور البته سواد اعظمند پس بیخود جامه مدر و ادعای قلندری مکن تو نیز از سلک غلام سلطانی نه غلام بادمجان
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1395/05/25 - 01:22
جالب بود
پاسخ + +7 -2 --
احمد 1395/05/24 - 14:39
آقای شیرزاد سلام
قطعا از افشای حقوقهای نجومی دوستانت در دولت خیلی ناراحتی و پایان عمر دولت را در سال آینده پیش بینی می کنی که رفقای سیاست بازت دیگر در دولت حضو ر نخواهند داشت تا بیشتر از بیت المال غارتگری کنندوباید در برابر موضع به حق دکتر حاجی بابایی عصبانی شوی من کاملا به شما حق می دهم .
و ام_______________________________________ا

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری



شارلاتانیزم دیگر جواب نمی دهد

اگر می خواهی محبوب شوی

پی شیله پیله باش

معلم آگاه تر از این حرفهاست

عاقبت بخیر باشید
پاسخ + +9 -1 --
شهاب 27سال سابقه 1395/05/24 - 15:14
من استخدامی حاجی بابایی نیستم با 27 سال سابقه می گویم بهترین دوران معلمان دوران حاجی وحاجی بابایی بوده است گرچه یکی اصلاح طلب ودیگری اصولگرا بود مطالب آقای شیرزاد کلا تخریب شخصیت حاجی بابایی بود ولی جناب شیرزاد هیچ کس با تخریب دیگری به جایی نرسیده
پاسخ + +2 -1 --
بازنشسته93 1395/05/24 - 18:10
کمیسیونی که آب ونان نداره به چه دردی می خوره
پاسخ + +2 0 --
جواهری 1395/05/25 - 08:15
من وزیری می خواهم شجاع نترس که حق معلم از حلقوم سازمان مدیریت بیرون بکشد من مدیر می خواهم نه شاعر و مترجم و علام حلقه به گوش
پاسخ + +3 -2 --
نرگس معلم صومعه سرا 1395/05/25 - 11:54
آقاي شيرزاد در بي سوادي جنابعالي شكي نبود اما امروز فهميديم درك درستي هم نداريد احتملا آلزايمر هم گرفتيد
من به عنوان يك معلم تو را در جايي نمي بينم كه بخواهم جوابت را بدهم اما اينكه به شعور معلمان توهين مي كني مشخصه پست ترين هستيد
براي دولت تدبيري كه ما بهش راي داديم تاسف مي خورم كه امثال تو را دارد تازه فهميديم امثال تو كه در دولت قبل جايگاهي نداشتند چه كار خوبي بود تازه فهميديم وزير دولت قبل چه مرد بزرگي بود تازه فهميديم وزير دولت فعلي چقدر ضعيف است و تازه فهميديم در سال 96 به كي راي بدهيم
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/05/25 - 14:27
جناب آقای شیرزاد عبدالهی با همه احترامی که برای حضرتعالی قائل هستم میخواهم بگویم آن وقت که احمدی نزاد درمناظرات انتخاباتی جرات به خرج دادند وحقایق را گفتند چه بلایی که به سرش نیاوردید اگر اصطلاح (بگم بگم) را برای بنده نیزمطرح نمی کنید بگویم کدام آ بدار چی مخابرات باگرفتن دیپلم ازدبیرستان ایثارگران ولیسانس تاریخ ازموسسه آزاد علمی شده رییس مخابرات .
پاسخ + 0 -1 --
کاشی از همدان 1395/05/26 - 07:58
شنیدم حزب ورشکسته فتنه گران به صدای معلم دستور داده به حاجی بابایی و معاونش حمله کنید ای صدای فانی ای خود فروخته حزب حیا کنید به جمع معلمان به پیوندید چرا نوبخت ،صفدر غارتگر و سایر نجومی بخور گردن کلفت در امانند و تعریفند حاجی بابایی در سیبل حمله نفرین بر قلم به مزدهای معامله گر
پاسخ + +3 -1 --
احمد 1395/05/26 - 21:02
راستی آقا شیرزاد می دانی امروز آقای حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم انتخاب شدند پس بیشتر بسوز
پاسخ + 0 0 --
گمنام 1395/06/02 - 00:15
ما را به چوب شبانی فریفته اند از بینش شما اقای شیرزاد قدر دانی میکنم.ای کاش ما انسان ها انقدر اگاه بودیم و اگاهانه رندگی میکردیم که اینجور اقایون غارتمان نمیکردند(شعور و مال و ...)و به جهالتمان نمیخندیدند.از ما بهتران دست روی اعتقادات ما گذاشته اند و به مطامع دنیوی خود میرسند.این همیشه سیاست افراد دنیا طلب بوده و ما نیز با اگاه نبودنمان به انها کمک میکنیم و خسرالدنیا والاخره می شویم.
پاسخ + 0 0 --
مهدی علیزاده 1395/06/06 - 19:43
با سلام.خدمت آقای شیرزاد وبقیه همکاران محترم.شروع هر تحول و ساختارسازی سخت و ادامه آن بسی سخت تر.آقای حاجی بابایی شجاعت دست زدن به ساختار پوسیده آ.پ نشان داد ولی توان ادامه آن را نداشت.وآقای فانی عزیز که قربانش برم هنری در تغییر ساختار ویا ادامه آن را که ندارد هیچ با کادرشان سر در برف فرو برده اند. امیدوارم نیرویی قوی تراز این دو نصیب آ.پ شود.به امید آنروز .یا علی
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/07 - 10:28
حاجی بابایی آمده در کمیسیون بودجه که اجازه نده تبعیض ها و بی عدالتی ها افزایش پیدا کنه.طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/07 - 11:20
حاجی بابایی آمده در کمیسیون بودجه که اجازه نده تبعیض ها و بی عدالتی ها افزایش پیدا کنه.طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.متاسفانه در سه سال گذشته تبعیض ها و بی عدالتی ها زیاد شده و رئیس بودجه کشور از امثال صفدر حسینی دفاع می کنه.
سقف حقوق کارکنان دولت را به 10میلیون افزایش می دهند و شاغلین هم کمی افزایش می دهند.
ضعفا(بازنشسته ها) که صدایشان به جایی نمی رسد را فراموش می کنند.غافل از اینکه خدایی هست و ظالمین سرانجام رسوا می شوند.
طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.اگر بودجه نیست همان که هست باید عادلانه تقسیم شود.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/08 - 08:26
طبیعی است که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.متاسفانه در سه سال گذشته تبعیض ها و بی عدالتی ها زیاد شده ،رئیس بودجه کشور از امثال صفدر حسینی دفاع می کنه.وزیر رفا دیشت در تلویزیون می گوید برای پر کردن شکاف حقوقی بازنشسته ها با شاغلین بودجه زیادی می خواهد.چرا در سه سال گذشته این شکاف را بوحود آورید؟
سقف حقوق کارکنان دولت را به 10میلیون افزایش می دهند و شاغلین هم افزایش می دهند.در سه سال گذشته در پرداخت ها تبعیض ها خیلی ضالمانه و کم سابقه شده.
ضعفا(بازنشسته ها) که صدایشان به جایی نمی رسد را فراموش می کنند.غافل از اینکه خدایی هست و ظالمین سرانجام رسوا می شوند.
طبیعی ست که همزمان با افزایش حقوق شاغلین حقوق بازنشسته ها هم باید اضافه بشه تا شکاف و تبعیض ایجاد نشه.اگر بودجه نیست همان که هست باید عادلانه تقسیم شود.
پاسخ + 0 0 --
تاري 1395/06/09 - 12:04
عملكر فاني چيست و كجاست . آيا صندوق ذخيره با آن همه مسائلش ؟ آيا بيمه طلايي كه از همه چيزافتاده اش ؟ و اما حاجي بابايي با آن همه كار آمدي و محبوبيت در جامهع فرهنگيان . شما باي بعد از سه سال و اندي ارائه گزارش بدهيد ؟ اما از چي ؟ از صندوق ذخيره بسيار بسيار متاسفيم از عملكر بسيار ضعيف وزير محترم جناب فاني و همكارانش.و خيلي از نا كارآمديي ها و...
پاسخ + 0 0 --
تاري 1395/06/09 - 12:05
آقای شیرزاد سلام
قطعا از افشای حقوقهای نجومی دوستانت در دولت خیلی ناراحتی و پایان عمر دولت را در سال آینده پیش بینی می کنی که رفقای سیاست بازت دیگر در دولت حضو ر نخواهند داشت تا بیشتر از بیت المال غارتگری کنندوباید در برابر موضع به حق دکتر حاجی بابایی عصبانی شوی من کاملا به شما حق می دهم .
و ام_______________________________________ا

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری



شارلاتانیزم دیگر جواب نمی دهد

اگر می خواهی محبوب شوی

پی شیله پیله باش

معلم آگاه تر از این حرفهاست

عاقبت بخیر باشید . احسنت احسنت حرف دل مارا گفتي
پاسخ + 0 0 --
رحیم 1395/06/10 - 11:25
متاسفانه این صدای معلم نیست این خفت معلم است اینگونه عوامانه وسیاسی در سطح خیلی پایین با موضوعات مطلب می نویسد از دزدی دولتمردان دفاع می کند نه از حقوق معلمان معصوم ومظلوم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/13 - 18:07
دیگه حالم از معلمی بهم خورده..هیچ کس به فکر معلما نیست..یه روزی جامعه بیدار میشه که دیگه خیلی دیره

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور