صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

استیضاح فانی ؛جایگاه کمیسیون آموزش و چند پرسش ؟!

او در مجلس قبل به عنوان " رکورد دار کارت زرد " در میان وزرا نام گرفت/ به فاصله کم تر از چند ساعت ، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از جریان استیضاح اظهار بی اطلاعی کردند/ برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی سعی کردند که این موضوع را در قالب تکذیب اسیتضاح معرفی کنند/ موارد و دلایل بیان شده در متن استیضاح بالغ بر 24 مورد می شود/ چرا در مرحله اول ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان تخصصی ترین بخش مجلس در جریان کار قرار نگرفته است/ نگاهی دقیق تر به امضاهای این متن نشان می دهد که از 23 نفر عضو کمیسیون آموزش فقط نام  سه نفر به عنوان تایید کننده استیضاح به چشم می خورد/ این می تواند به این معنا باشد که اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استیضاح وزیر آموزش و پرورش مخالفند/ « حسین مقصودی » به عنوان طراح این استیضاح در زمره نمایندگانی بوده است که علی رغم " معلم بودن " و " سابقه کار داشتن در آموزش و پرورش به عنوان مديرعامل شركت تعاوني فرهنگيان و كارشناس مسئول در آموزش و پرورش و... حاضر به نامزدی برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشده است/ چرا این 55 نفر در الویت خود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان اولویت خود انتخاب نکردند و بیشترین اقبال به سایر کمیسیون ها بوده است 

استیضاح فانی در مجلس دهم و دلایل استیضاح

فانی در مجلس نهم چهار کارت زرد از نمایندگان دریافت کرد و یک بار نیز استیضاح شد .

او در مجلس قبل به عنوان " رکورد دار کارت زرد " در میان وزرا نام گرفت .

یک بررسی ساده نشان می‌دهد که پرسش نمایندگان مجلس در هر پنج دوره ای که او را به مجلس فرخوانده اند تقریبا مشترک است، چه روزهای عادی و چه روز استیضاح. محور اغلب پرسش‌ها از وزیر آموزش و پرورش «چرایی به کارگیری نیروهای بازنشسته و ناکارآمد، علت عدم استخدام مربیان پیش دبستانی، چرایی عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بی‌توجهی به مدارس روستایی» بوده است. ( این جا )

روز یکشنبه 17 مرداد ماه ، حسین مقصودی نماینده سبزوار اعلام کرد که استیضاح فانی کلید خورده است .

این نماینده مجلس بر همین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.

او اعلام کرد که کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسی‌کاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاه های شبانه‌روزی و بی‌توجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامه‌ریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی هستند .

نماینده سبزوار استقبال نمایندگان از استیضاح فانی را در حد " زیاد " توصیف و پیش بینی کرد که تعداد امضاها در همان مرحله اول به 100 امضا برسد .

به فاصله کم تر از چند ساعت ، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از جریان استیضاح اظهار بی اطلاعی کردند .

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا موضوع در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مطرح شده است؟»، اظهار داشت: خیر، چنین چیزی مطرح نیست.میرزاده افزود:من این موضوع را نشنیده‌ام و چنین چیزی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است.

او تاکید کرد که موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار نیست .

هم زمان محمد بیرانوند رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در خصوص ماجرای استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون حرفی در این خصوص نشنیده‌ام .

اما برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی سعی کردند که این موضوع را در قالب تکذیب اسیتضاح معرفی کنند .

سرانجام استیضاح فانی با 57 امضا و با طرح همان نماینده سبزوار تقدیم هیات رئیس مجلس شده است .

موارد و دلایل بیان شده در متن استیضاح بالغ بر 24 مورد می شود .

در این زمینه پرسش ها و ابهاماتی مطرح است :

1- چرا در مرحله اول ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان تخصصی ترین بخش مجلس در جریان کار قرار نگرفته است ؟

اگر قائل به تقسیم کار باشیم منطق ایجاب می کرد که نمایندگان طراح استیضاح این موضوع را با این کمیسیون در میان می گذاشتند .

 

2- نگاهی دقیق تر به امضاهای این متن نشان می دهد که از 23 نفر عضو کمیسیون آموزش فقط نام  سه نفر به عنوان تایید کننده استیضاح به چشم می خورد .

این می تواند به این معنا باشد که اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استیضاح وزیر آموزش و پرورش مخالفند !

 

3-  « حسین مقصودی » به عنوان طراح این استیضاح در زمره نمایندگانی بوده است که علی رغم " معلم بودن " و " سابقه کار داشتن در آموزش و پرورش به عنوان مديرعامل شركت تعاوني فرهنگيان و كارشناس مسئول در آموزش و پرورش و... حاضر به نامزدی برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشده است ! ( این جا )

البته این در مورد سایر افراد امضاء کننده طرح استیضاح هم صادق است .

چرا این 55 نفر در الویت خود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان اولویت خود انتخاب نکردند و بیشترین اقبال به سایر کمیسیون ها بوده است ؟

 

4- اگر حداقل روال سابق را بپذیریم ؛ قاعدتا باید نمایندگان مجلس دهم از وزیر آموزش و پرورش سوال و در نهایت کارت زرد به ایشان می دادند .

چرا این نمایندگان در مرحله اول ، حرف آخر را زده اند ؟

دلیل این همه شتاب و عجله بدون در جریان گذاشتن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چیست ؟

چهارشنبه, 20 مرداد 1395 21:01 خوانده شده: 2469 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +34 -3 --
اصلانی 1395/05/20 - 21:25
مهم این است که فانی استیضاح میشود.هدف از این حرفها چیست؟ نماینده حق اظهار نظر در هر موضوعی را دارد کمیسیونها برای بررسی تخصصی موضوع است که البته حال و روز فانی و عملکردش نیاز به تحقیق و تخصص ندارد امیدوارم زودتر استیضاح و رد صلاحیت شود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/20 - 22:00
دوست عزیز
آقا / خانم اصلانی
سلام

بنده هم با شما موافقم که نماینده حق اظهار نظر در همه موضوعات مطابق قانون اساسی را دارد .

اما این که یک نفر علی رغم معلم بودن علاقه ای به عضویت در یک کمیسیون تخصصی مجلس یعنی آموزش را نداشته باشد و بعدا بخواهد برای معلمان دلسوزی کند چه معنایی می تواند داشته باشد ؟

بنده قبلا در یادداشتی با عنوان " آموزش و پرورش تیول نمایندگان مجلس نیست" به تفصیل به این موضوع پرداخته ام .

برای من در این موضوع گرایش سیاسی تفاوتی ندارد .

اما مهم این است که نماینده مجلس باید مظهر قانون گرایی و نظم پذیری هم باشد و مسائل و موضوعات را دور نزند !

من از این استیضاح بوی صداقت را حس نمی کنم .

معلمان باید در موضوعات فکر کنند و نباید بدون دلیل به دنبال جریان های سیاسی و منافع احتمالی افراد راه بیفتند حتی اگر زمان بر باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
من 1395/05/21 - 09:23
نظر من به نظر جناب اصلانی نزدیک تر است
پاسخ + 0 0 --
معلم بازنشسته 1395/05/21 - 09:34
سلام و درود خدای بزرگ بر نماینده سبزوار و همه نمایندگانی که ان شاالله رای عدم اعتماد به فانی خواهند داد.
فانی غلام حلقه به گوش نوبخت است نوبختی که از صفدر حسینی حمایت می کند.
خدواند کسانی را که به بازنشسته های مظلوم ظلم کردند نخواهد بخشید و آنها را در دنیا و آخرت مجازات خواهد کرد مگر اینکه توبه کنند و در صدد جبران برآیند.
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1395/05/21 - 14:00
هرنماینده با توجه به پیشینه و علاقه خود یک کمیسیون راانتخاب میکند.
نماینده به کمیسیونی باید برود که بتواند کاری انجام دهد.
بنا نیست هرچندتا نماینده که معلم اند به آموزش و تحقیقات مجلس بروند.
نکته مهم:
چرا اینقدر با استیضاح فانی مشکل داری برادر پورسلیمان گرامی!!!؟
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1395/05/21 - 14:02
در عجبم از نماینده مردم نماهایی که همان بار اول استیضاح فانی دوباره به او رای اعتماد ویران کننده ای دادند.
باید در برابر خدا پاسخگو باشند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/21 - 14:21
سلام
آقای علی ش
یک پرسش از شما دارم :

فردی که در آموزش و پرورش خدمت کرده است قطعا علاقه اش موجب انتخاب آن گردیده است .

اگر هم علاقه ای ندارد شاید بهتر باشد عطایش را به لقاش ببخشد تا جامعه و نسل آینده بیش از این متضرر نشود !

ما باید به واقعیات نگاه کنیم و بر اساس آن قضاوت کنیم .

آمورش و پرورش یک کلاف پیچیده و سردرگم است ضمن آن که مانند برخی کمیسیون ها خیلی نان و آب دار نیست !

به تبع آن ؛ هر کسی هم وزیر آموزش و پرورش شود با سیلی از مطالبات متراکم و پاسخ نداده شده روبه رو می شود که آخرش جز بدنامی نخواهد بود !

بر این اساس زمانی که آفای دکتر نجفی هم رای نیاورد خدا را شکر می کرد !

دوست عزیز !
مساله خیلی ساده است !

برخی از نمایندگان آموزش و پرورش را ملک خود می پندارند و می خواهند که منطقه زیر نفوذ و تیول آنان باشد .

اما حوصله پاسخ گویی به مطالبات و حضور در کمیسیون پردردسری مانند آموزش و پرورش و پاسخ به مطالبات فرهنگیان را ندارند !

قبلا هم عرض کردم .

من هم مثل شما از عملکرد فانی رضایت ندارم اما دوست ندارم بازیچه و ابزار برخی از افراد شوم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/05/21 - 16:34
قرار نیست معلمان در کمیسیون آموزش باشند باید در کمیسیونها ی ديگه هم حضور داشته باشند
پاسخ + 0 0 --
معلم زحمتکش 1395/05/21 - 18:12
بنده از جانب داری جناب پورسلیمان از فانی متعجبم شمااگه بعنوان صدای معلم فعالیت میکنید از جانب داری برحضرباشید نودونه درصد معلمین این وزیررالایق نمی دانند وانتظاردارندفردی فعال چون بهداشت وزیرباشد به هرحال امیدوارم درصدای معلم همه واقع بین بوده وجهت دارمطلب ننویسند قرار نیست یک نماینده که قدم در راه گذاشته توسط خودمان محکوم شود یاحق
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/21 - 18:43
معلم زحمتکش
سلام

موضوع یادداشت من چیز دیگری است .

خوشحال می شوم بدانم در این یادداشت دقیقا و کجا از آقای فانی حمایت شده است ؟

عادت غالب ما ایرانیان در بحث ها و گفت و گو دو قطبی کردن فضاست !

اگر از آقای حاجی بابایی انتقاد کنی از فانی حمایت کرده ای !

اگر از رفتار برخی نمایندگان مجلس انتقاد کنی حتما از فانی حمایت کرده ای !

این گونه مدل های گفت و گو ره به جایی نمی برد .

ما باید یاد بگیریم که بتوانیم بدون حب و بغض انتقاد کنیم حتی اگر به ضررمان باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/05/23 - 21:39
من معلم فقط ب استیضاح فانی رضایت میدهم نمایندگان موافق استیضاح کوتاه نیایید
پاسخ + 0 0 --
تفکر مقصودی 1395/06/08 - 15:32
جناب آقای پور سلیمان تفکر مقصودی تفکری برگرفته از انقلاب سال 1357 است... مستقل مردمی و پیرو خط رهبری... اگر شناختی از مبانی فکری آقای حسین مقصودی ندارید می توانم راهنماییتان کنم
تفکر مقصودی
پاسخ + +22 -2 --
حسن پور 1395/05/20 - 21:44
متاسفانه نه در مجلس و نه در دولت اراده ای برای حل یکباره مشکلات معلمان برای همیشه وجود ندارد. و این استیضاح های رگباری نتیجه ای نمی دهد و فقط وقت تلف کردن است. اگر نمایندگان واقعا راست میگویند طرح دو فوریتی برای الزام دولت به تغیر شرایط در اموزش و پرورش و بویژه معیشت معلمان بدهد.
از طرز نوشتن اسامی نمایندگان و امضاها می توان فهمید که نمایندگان بدون دقت و باعجله و انگار افتادن در رو در بایستی با همکارانشان امضا کرده اند.
اسامی هم وجود دارد که برای مشخص نشدن مخدوش و ناخوانا نوشته شده است.
واقعا هدف مجلس ازین کار چیست؟
مطمئنم ما معلمان نیستیم بلکه دست های پشت پرده از دولت روحانی باج خواهی میکنند و معلمان باز طعمه اهداف شوم سیاسی.
پاسخ + 0 0 --
منوچهر 1395/05/20 - 22:50
کاملا درسته تازه اسم یه نماینده دوبار در لیست امده مثل هاجر چنارانی
پاسخ + 0 0 --
بهناز 1395/05/23 - 17:39
همه ی اینا ترفندهای جدید آقای فانی برای حذف نشدنه.. اگرهم این فرضیه باج خواهی درست باشه مسببش خودآقای روحانیه.. اگه همون یکی دوسال اول به دادخواهی معلمان توجه میکرد و کمیته ای رو مسئول بررسی عملکرد این آقا در وزارتخونه میکردوفریاد معلمان محروم رو می شنید واعتراضاتشون رو میدیدو اقدامی هرچند جزئی برای اجرای عدالت در این وزارتخونه میکرد حداقل کورسویی از تدبیر و امیدمیتابیدوایجاد دلخوشی میکرد.. ولی ایشون ترجیح دادن نبینندو نشنوندوسکوت کنن..تازه چه باج خواهی ای؟!! این که مجلس جدیده وکفه اش به طرف آقای روحانیه ..اغلب ازهمین جناحن..نگران نباشید!!! ایشان نه تنها اکنون بلکه دردوردوم ریاست آقای روحانی همچنان برکرسی اقتدارشون تکیه واهندزد..اینقدرکه تجربه ی معلمی به ما آموخته قفل زنگ زده ی این وزارتخونه بااین کلیدهم که اسمشوگذاشتن تدبیروامید!! باز نخواهدشد..
پاسخ + +23 -3 --
بازنشسته فریب خورده 1395/05/20 - 21:44
همان سیاست که دهه های گذشته آموزش و پرورش را فقیر نگه داشته و فرهنگیان را به ضعیف ترین طبقه اجتماع تبدیل کرده،امروز نیز از استیضاح فانی جلوگیری میکند،هیچکس نمیتونه مثل فانی دروغ پشت دروغ بگه و در نهایت به عملکرد خودش افتخار کنه،دولت کجا میتونه چنین وزیری را کنار بگذاره،اصلا کی حاضره هر هفته در رسانه ملی قول پرداخت بده و از خالی بودن وعده‌های قبلی خجالت نکشه
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/20 - 22:03
دوست عزیز
سلام

معلمان به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید از « قهرمان بازی و قهرمان سازی » عبور کنند .

یک وزیر ضعیف در یک مجموعه باسواد ، توان مند و مطالبه محور نمی تواند دوام بیاورد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/05/20 - 23:07
احسنت
پاسخ + 0 0 --
بهناز 1395/05/24 - 13:49
بله همکار محترم..درست فرمودید و شکی در آن نیست..اما اینم مد نظرتون باشه که این سه مقوله ی ارزشمند یعنی سواد و مطالبه و توان دیگه تو این وزارتخونه جایگاهی نداره..باید با استراتژی درخور باهاش مواجه شد..!! که فعلا همون اعتراض و اقدام توسط نمایندگان وجدان مدار و عدالت محوریه که بلاخره میشه توبعضی حوزه ها پیداشون کرد...
پاسخ + +18 -3 --
فرهنگی 1395/05/20 - 21:55
فقط دریافت امتیاز از وزیر فانی بوده واگرنه دلشان برای قشر فرهنگی نسوخته
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/05/20 - 22:22
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
# نقش نام و نام خانوادگی حوزه انتخابیه
975277 رئیس محمدمهدی زاهدی محمدمهدی زاهدی کرمان (راور)
975283 نایب رئیس اول داوود محمدی تهران (تهران)
975289 نایب رئیس دوم محمود نگهبان سلامی محمود نگهبان سلامی خراسان رضوی (خواف / رشتخوار)
975301 سخنگو سیدحمایت میرزاده اردبیل (گرمی)
975304 دبیر اول علیرضا سلیمی علیرضا سلیمی مرکزی (محلات)
975306 دبیر دوم فاطمه سعیدی تهران (تهران)
975317 عضو محمد بیرانوندی لرستان (خرم‌آباد)
975308 عضو سیدمحمدجواد ابطحی سیدمحمدجواد ابطحی اصفهان (خمینی شهر)
975310 عضو قاسم احمدی لاشکی قاسم احمدی لاشکی مازندران (نوشهر / چالوس)
975312 عضو اسفندیار اختیاری کسنویه یزد اسفندیار اختیاری کسنویه یزد ()
پاسخ + +11 -2 --
محسن 1395/05/20 - 22:23
"من از این استیضاح بوی صداقت را حس نمی کنم ."
جناب پورسلیمان سلام.
ازاینکه هرنماینده ای چون معلم بوده باید درکمیسون آموزش باشد نمیتوان نتیجه گرفت که صداقت ندارد.
در اینکه معمولا دراینجورموارد نمایندگان دنبال اغراض شخصی هستندشکی نیست امانمیتوان مغالطه کرد و استدلال خودرابرصغری وکبری بی پایه واساس بچینیم که هرکس درکمیسیون اموزش نیست صادق دراستیضاح نیست.
رفتن فانی دردی دوانمیکندوحتی وضع رابدترهم میکند اماغالب فرهنگیان شایدبالای90درصدازآن استقبال میکنندپس خلاف خواسته ی معلمان گام برنداریم لطفا.
حتی به قیمت بدترشدن امیدوارم فانی واقعا استیضاح شوند واین حرکت هم نمایشی نباشد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/20 - 23:06
آقای محسن
سلام

زمانی که مجلس دهم تشکیل شد ، بیشترین اقبال به کمیسیون های اقتصادی و سیاسی بود .

آن زمان در صدای معلم به این روند اعتراض کردیم .

حتی مطرح کردیم چرا نمایندگانی که منتخب تشکل های معلمی بوده اند از عضویت طفره رفته اند ؟

البته هر نماینده ای می تواند در حوزه تخصص و دانش خود در مسائل آموزش و پرورش اظهار نظر کند و اتفاقا هر چقدر این نطق ها بیشتر باشد فضاسازی و گفتمان سازی برای طرح آموزش و پرورش به عنوان یک مساله ملی بیشتر خواهد شد .

اما این که ابتدا به ساکن برخی افراد که حاضر نشده اند 4 سال نمایندگی خود را به دور از مسائل پرورش باشند اما اکنون دایه مهربان تر از مادر شده اند چه چیزی را به اذهان متبادر می سازد ؟

این افرادی که پای متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده اند در این سه ماه در مجلس و در رسانه ها چقدر به مسائل آموزش و پرورش پرداخته اند ؟

بنده به بسیاری از رفتارها و عملکردهای فانی و اطرافیانش نقدهای جدی دارم اما همراه و هم نوا با افرادی که قصد موج سواری بر مطالبات معلمان و احتمالا گرفتن امتیاز را دارند نخواهم شد !

این جمله شما را متوجه نشدم !

" خلاف خواسته ی معلمان گام برنداریم لطفا.
... حتی به قیمت بدترشدن"

قرار نیست معلمان دست به انتحار بزنند !

قبلا هم گفتم و باز هم تاکید می کنم :
یک مدیر ضعیف و بی برنامه در یک مجموعه توان مند ، اهل مطالعه و مطالبه محور نمی تواند ادامه دهد .

و آخرین نکته :

گفته اید خلاف خواسته معلمان قدم برنداریم .

ما موظف به تنویر افکار عمومی و روشن شدن حقایق هستیم .

قرار نیست ما در پوپولیسم حل شویم و یا آن را قبض و بسط دهیم .

ملت آلمان هم زمانی در این جریان غرق شد و اکثریت پشت یک دیکتاتور ایستاد ...

ما محکوم به تفکریم .
پایدار باشید .
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1395/05/20 - 22:23
975313 عضو ضیاءاله اعزازی ملکی ضیاءاله اعزازی ملکی آذربایجان شرقی (بناب)
975316 عضو فریده اولاد قباد تهران (تهران)
975319 عضو کارن خانلری کارن خانلری تهران (تهران)
975321 عضو محمد باسط درازهی سیستان و بلوچستان (سراوان)
975323 عضو حبیب ا... دهمرده سیستان و بلوچستان (زابل / زهک)
975324 عضو سیدجواد ساداتی نژاد اصفهان (آران و بیدگل / کاشان)
975326 عضو محمود صادقی تهران (تهران)
975330 عضو محمدرضا عارف تهران (تهران)
975331 عضو سید محمدباقر عبادی سید محمدباقر عبادی خراسان جنوبی (بیرجند)
975333 عضو اسداله عباسی اسداله عباسی گیلان (املش / رودسر)
975335 عضو فرهاد فلاحتی خراسان جنوبی (قائنات)
975336 عضو محمد قمی تهران (پاکدشت)
975337 عضو جبار کوچکی نژادارم ساداتی جبار کوچکی نژادارم ساداتی گیلان (رشت)
پاسخ + +15 0 --
ناشناس 1395/05/20 - 22:23
فرهنگیان همیشه در تاریخ قدرت بزرگ تغیر بوده اند.
لذا ضعیف و فقیر نگهداشتن انها به صلاح خسروان است.!!
پاسخ + +7 -1 --
داود 1395/05/20 - 22:33
بریدبیشتر رای بدید
پاسخ + +9 0 --
منوچهر 1395/05/20 - 22:40
لابیگری قالیباف و امثال ایشان مانع استیضاح خواهد شد و اگر هم استیضاح شود مانع رای به استیضاح خواهند شد.باید منتظر بزرگواران ماند
پاسخ + +10 -3 --
خوزستان 1395/05/21 - 00:58
باز اسم استیضاح اومد آقای پورسلیما. مدافع فانی شدند جناب پورسلیمان میشه شما بگید ما باید چجوری از شر فانی راحت بشیم شما راهشو به ما نشان بدید
پاسخ + +9 -2 --
خوزستان 1395/05/21 - 00:58
باز اسم استیضاح اومد آقای پورسلیما. مدافع فانی شدند جناب پورسلیمان میشه شما بگید ما باید چجوری از شر فانی راحت بشیم شما راهشو به ما نشان بدید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/21 - 07:52
سلام
دوست عزیز
خوزستان

در این یادداشت در مورد چرایی استیضاح صحبتی به میان نیامده است .

به نظرم ، همه وزرای آموزش و پرورش با یک اختلاف اندکی تفاوت چندانی با هم نداشته اند !

چه جاجی بابایی باشد و چه حاجی و مظفر و حتی وزرای قبل از انقلاب !

باید دید مشکل کجاست ؟

من فکر می کنم مشکل در خود جامعه ، نگرش مسئولان و البته در یک نگاه ؛ فرهنگ شفاهی و ترس موهومی رایج میان معلمان عزیز است !

معلم پرسشگر = وزیر توان مند

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/05/21 - 17:41
فرمودید معلم پرسشگر یعنی وزیر توانمند.
مگر معلمان ما سالهاست پرسشگر و مطالبه گر نبودند؟
مگر معلمان ما از راههای مختلف چه با بیان مشکلات و راهکارها و تحصن ها مطالبه گر و پرسشگر نبودند؟
پس چرا وزرا تغیر رویه نداده اند؟
لطفا شعار ندهید و سفسطه نکنید.
اقای پورسلیمان در جواب هایتان طوری وانمود می کنید که انگار معلمان بیسواد و عوام اند.!
لطفا حرمت معلمان را نگه دارید.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/21 - 18:06
دوست محترم ناشناس
سلام

بستگی دارد که پرسش گری را چگونه معنا کنیم ؟

می توان میزان حضور مستمر و هدف مند معلمان در رسانه ها را یک نشانه پرسشگری دانست .

شما تصور می کنید از حدود یک میلیون معلم چه تعداد در رسانه ها حضور دارند و مطالبات و مسائل آموزش و پرورش و معلمان را به صورت سیستماتیک و منظم مطرح می کنند ؟

از جمعیت یک میلیونی معلمان چند رسانه و یا سایت مستقل معلمی وجود دارند که هر روز آپدیت شده و تولید محتوا دارند ؟
اگر همین صدای معلم نبود شما و سایر معلمان چگونه می توانستند نظرات خود را بیان کنند ؟

البته در چند سال اخیر وضعیت اندکی بهتر شده است اما واقعا کافی نیست .

بارو من این است که نه فقط معلمان که کل جامعه ما دچار بی سوادی و کم و سوادی است .

سرانه مطالعه در میان جامعه و حتی معلمان چقدر است ؟

هر چند دیگر یک رویه شده است که برخی از همکاران پشت دیوار کوتاه معیشت سنگر می گیرند ....

ما باید در خودمان تحمل حرف مخالف و نقد پذیری را بالا بیریم .

تصور کنید یک معلم وارد کلاسی شود که اکثریت دانش آموزان پرسشگر و اهل مطالعه باشند .

عکس العمل معلم چه خواهد بود ؟

یا باید خودش را به سطح کلاس برساند و یا مجبور خواهد بود جای خود را به معلم دیگری بسپارد !

آیا این ها به قول شما شعار دادن و سفسطه بازی و... است ؟

پایدار باشید .
پاسخ + +7 -1 --
عبدالله حقگو 1395/05/21 - 01:25
به نام خدائی که دراین نزدیکیست

سلام
ضمن تشکرازجناب پورسلیمان بایدعرض کنم همانگونه که فرمودیدبوی صداقت دراین استیضاح بعیداست.
شایدبارسوائیهای مالی وبحث صندوق ذخیره سعی درقربانی کردن فانی برای کتمان حقایقئ بزرگترباشد.
اگرچه کارآمدی فانی درخوراستیضاح هست وشایدکمی هم درشده باشدامابرخورد اینگونه ای مجلس میتواندبرای به حاشیه کشیدن مطالبات اصلی معلمین وسعی دربه تاخیرانداختن آن بواسطه مقصرتراشی باشد.
درهرحال استیضاح خیراست اگرچه بعیدمیدانم انجام شود.
باهمه اینها بحث تفحص ازصندوق ذخیره وپاداشهای نجومی آنان ناید کنارگذاشته شود.
سپاس ازموضوع بسیارخوبی که زیباتر بیان فرمودید.

یاحق
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/21 - 07:54
سلام
جناب حقگو
از نظر شما سپاسگزارم .

به قول شما اگر هم استیضاحی وصول شود مطالب جدی بیان نخواهد شد !

معلمان باید به صورت مستمر و قانون مند پی گیری مطالبات قانونی خود باشند .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/05/21 - 07:56
اقای وزیر , بالاخره غندالی شما را کشوند زیر بخیه ! حالا ببینیم کی خودش با عملکرد درخشانش توی مروارید باید جواب بده!
مرواریدی که با جوکار به سمت سقوط شیرجه زده !
پاسخ + +13 0 --
کلهری 1395/05/21 - 09:23
فانی صد بار در تمام رسانه ها حقوق معلمین را با بوق و ساز اعلام کرد

که بله معلمین این مقدار حقوق میگیرند

در حالی که تمام کارمندان وزارت نفت ماهانه 20000000تا30000000 حقوق در ماه می گیرند

حتی یکبار هم وزیر نفت اسمی از حقوق نجومی کارمندان خود نیاورده
پاسخ + +13 0 --
سجادی 1395/05/21 - 09:26
چرا دولت بین حقوق کارمندان خود تفاوت می گذارد بین من معلم با کارمند وزارت نفت که 20برابر بنده حقوق می گیرد چه فرقی است
پاسخ + +6 0 --
معلم بازنشسته 1395/05/21 - 09:34
سلام و درود خدای بزرگ بر نماینده سبزوار و همه نمایندگانی که ان شاالله رای عدم اعتماد به فانی خواهند داد.
فانی غلام حلقه به گوش نوبخت است نوبختی که از صفدر حسینی حمایت می کند.
خدواند کسانی را که به بازنشسته های مظلوم ظلم کردند نخواهد بخشید و آنها را در دنیا و آخرت مجازات خواهد کرد مگر اینکه توبه کنند و در صدد جبران برآیند.
پاسخ + +2 -1 --
معلم بازنشسته 1395/05/21 - 09:46
این دولت به بازنشستگان که از همه ضعیفتر هستند خیلی ظلم می کند حقوق بازنشسته ها با شاغلین اختلاف زیاده پیدا کرده پاداش بازنشستگی پرداخت نمی کنند و کلی خسارت و ظلم مضاعف.
باید از رئیس مجلس و نمایندگان بخواهیم به حقوق تضییع شده بازنشسته ها رسیدگی کنند امثال حاجی بابایی و علی لاریجانی می توانند به داد بازنشستگان برسند.
پاسخ + +13 0 --
علی 1395/05/21 - 09:47
حتی یک روز از عمر این دولت باقی مونده باشه فانی باید بره لطفا همکاران محترم با نماینده خود در تماس باشند که به استیضاح رای بدهند
پاسخ + +5 0 --
شهاب 1395/05/21 - 09:57
سلام آقای پور سلیمان
با تشکر از شما به نظرم در شرایط فعلی مساله مهمی توسط نمایندگان محترم مطرح شده که اگر فرهنگیان محترم از این نقطه ی امیدی که روشن شده استفاده کنند وبا همگرایی خود خواهان استیضاح وزیرباشند قطعا نمایندگان امضا کننده با انگبزه بالاتری استیضاح را پیگیری می کنندوبه خواست فرهنگیان محترم که برکناری وزیر فعلی است جامه ی عمل پوشیده خواهد شد وحواشی این موضوع اهمیت خیلی زیادی ندارد که به آن بپردازیم ضمنا در مراحل بعدی می توانیم برای انتخاب وزیر جدید به نمایتدگان محترم کمک کرده تا وزیری انتخاب شود که بتواند اوضاع این وزارت خانه را به سامان کند واگرایی وسخنان نا امید کننده وپرداختن به حواشی اوضاع را بدتر می کند
پاسخ + +5 0 --
معلم بازنشسته 1395/05/21 - 09:57
مقصر اصلی عدم پرداخت پاداش بازنشسته ها سازمان برنامه و بودجه است که در رأسش از امثال صفدر حسینی حمایت می کنند و او را ذخیره انقلاب و امانتدار می دانند چنین افرادی که 45000 تومان یارانه خانواده های ضعیف را قطع می کنند و پاسخگو هم نیستند برایشان خیلی سخت و دشوار است که پاداش بازنشستگی را پرداخت کنند، تا از حق امثال بازنشسته ها نزنند نمی توانند حقوق های نجومی بگیرند.
با این همه فشار و استرس بر مستضعفین، در واقع دولت مشتری برای بانکها(کارت های اعتباری و....)و پزشکان(صاحبان فیش های نجومی) فراهم می کند و شکاف و اختلاف و تفرقه و بی عدالتی و کاهش قدرت خرید ملت و رکود و وابستگی بیشتر می شود.
عمل و نتیچه ملاک است ،رئیس جمهور سخنان و آرزوهای زیبا را مطرح می کنند ولی در عمل و نتیجه ما شاهد تضییع بیشتر حقوق ملت ایران در سطح جهانی و تضعیف روابط و تعامل با دنیا ورکود و بیکاری و واردات و وابستگی هستیم.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/05/21 - 11:36
عملکرد دانشگاه فرهنگیان بهترین دلیل استیضاح می تواند باشد
چرا که تبدیل شده به باشگاه پول و قدرت جناب مهرمحمدی و بقیه دوستان
پاسخ + +4 -3 --
ناشناس 1395/05/21 - 12:49
بنده به عنوان یک فرهنگی اصلا فانی را قبول ندارم ولی استیضاح را هم در این شرایط بحرانی اموزش و پرورش و با وجود باقی ماندن کمتر از یک سال از عمر این دولت به صلاح معلمان نمی بینم.
نمایندگان مجلس اگر واقعا دلسوز معلمان هستند طرح های بهتری را برای فشار بر دولت روحانی و شخص وزیر فانی ارائه دهند تا در این مدت کوتاه جوابگو باشد.
پاسخ + +2 -6 --
حسین 1395/05/21 - 13:59
اول از همه عملکرد اقای فانی از اقای حاج بابائی خیلی بهتر است خداوکیلی دوستان از طریق سایت فیش حقوقی یک نگاهی به فیش حقوقی خود بیاندازید از سال 92 تا الان حقوق فرهنگیان تقریبا دو برابر شده است ان هم با این در آمد کم البته اینو هم بگم که فعلا این حقوق کافی نیست ولی در دوران گذشته با در آمد نجومی بالای دولت چرا اقایان به فکر حل معیشت فرهنگیان نبودند در ضمن افرادی که استیضاح را امضا کردند مثل کریمی قدوسی چرا ان زمان به فکر معلمان نبودند ودر ضمن کار نماینده قانون گذاری است نه عزل ونصب مدیران بنده در شهرستانی زندگی میکنم که کار نماینده مان شده تلاش برای تغییر مدیران این اقایانی هم که استیضاح فانی را امضا کردند دلشان برای ما تنگ نشده حتما در نظر داشتند مسئول ستادشان رئیس شود که به اوامرشان اعتنایی نشده است
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته94 1395/05/22 - 11:33
این وزیر از حق بازنشسته ها زده و حقوق شاغلین را افزایش داده پاداش بازنشسته ها را که یا یک سال تاخیر می دهد حساب کنید ببینید به هر بازنشسته چه ضرر و زیانی وارد می شود بسیاری مجبور می شوند وام با سود زیاد بگیرند./اینها از ظلم و اجحاف که ابایی ندارند./فقط می گوید بودجه نیست مرتب می گوید باید بودجه تخصیص بدهند./چرا فقط برای پاداش بازنشسته ها بودجه نیست؟
پاسخ + +4 0 --
علی ش 1395/05/21 - 14:12
معلمان اهرمهای فشار بسیار بسیار قوی و مناسب برای احقاق حقوق خود دارند ولی کی و کجا باید استفاده شود حدود 29 سال است مرا آزار میدهد...
تا کی بیخیالی و غفلت. ..
التماس بیداری و اقدام
پاسخ + +4 -2 --
غلامرضا 1395/05/21 - 16:50
سلام.
به نظر من الان ديگه استيضاح فاني به نفع ما معلمين نيست!!!
چون يه ماه طول ميکشه اعلام وصول شه و فاني راي نياره .يه سرپرست ميذارن ،سه ماه طول ميکشه که آقاي روحاني يه وزير معرفي کنه و راي اعتماد از مجلس بگيره . تو اين دوران دولت ميخاد بودجه ٩۶ ببنده حالا وزير جديد يا سرپرست چه قدرتي دارند که بخواهند از حقوق ما دفاع کنن.
پس يقين داشته باشيد که در اين فرايند جنبه شخصي دارند.
پاسخ + +8 0 --
سجادی 1395/05/21 - 18:12
باید حقوق معلمین با حقوق کارمندان نفت ایران یکسان و هم اندازه بشه

چرا وزارت نفت ماهانه 15000000 تا 25000000میلیون در ماه حقوق می گیرند ولی معلم ماهانه 1500000تومان

باید به این بی عدالتی خاتمه دهیم
پاسخ + +2 0 --
معلم بازنشسته94 1395/05/21 - 18:51
سلام و درود خدای بزرگ بر نماینده سبزوار و همه نمایندگانی که ان شاالله رای عدم اعتماد به فانی خواهند داد.
فانی .... نوبخت است نوبختی که از صفدر حسینی حمایت می کند.
خدواند کسانی را که به بازنشسته های مظلوم ظلم کردند نخواهد بخشید و آنها را در دنیا و آخرت مجازات خواهد کرد مگر اینکه توبه کنند و در صدد جبران برآیند.
پاسخ + +3 -1 --
معلم بازنشسته94 1395/05/21 - 20:18
این دولت به بازنشسته ها خیلی ظلم می کند حقوق بازنشسته ها با شاغلین اختلاف زیاده پیدا کرده پاداش هم پرداخت نمی کنند و کلی خسارت و ظلم مضاعف.
استیضاح فرصتی خوبی است که وزیر و دولت را تحت فشار قرار دهند تا مطالبات بازنشسته ها تمام و کامل پرداخت کنند.
جناب اقای پور سلیمانی لطفا به گوش رئیس مجلس برسانید که از این فرصت حمایت کنند و به استیضاح کنندگان کمک کنند اگر همچنان بی تفاوت باشند ریاست مجلس نیز در ظلمی که به بازنشسته ها می شود شریک هستند و ایشان نیز فرقی با وزیر نخواهند داشت./خیلی عجیب است تاکنون فقط جناب نوبخت وزیر را مورد تشویق و تقدیر قرار داده./
خواهشمند است پی گیری کنید اگر رئیس مجلس اراده کنند می توان به نتیجه رسید مشروط به اینکه رئیس مجلس از استیضاح حمایت کند و از وزیر و و دولت بخواهند که قبل از استیضاح، مطالبات همه بازنشسته ها پرداخت شود همچنین با افزایش حقوق بازنشسته ها کمی حقوق بازنشسته ها ترمیم شود.
جناب پورسلیمان لطفاً به اطلاع ریاست مجلس برسانید./
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/05/21 - 20:43
آقای فانی شجاعت داشته باش ! کنار گیری کن وبا استعفای خود ثابت کن که نیتی جز خدمت نداشتی امید است که به این نتیجه رسیده باشی که سکاندارخوبی برای این کشتی به گل نشسته نبوده ونیستی ایکاش قبل از پذیرش هر مسوولیتی توان خویش را محک بزنیم .جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است ! ان شاء الله نمایندگان واقعی ملت بویژه فرهنگیان دیگر اجازه نخواهند داد که کاندیدی بی کفایت به سمت این وزارتخانه بسیار مهم وکلیدی کشور منصوب شود.
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی ازاصفهان 1395/05/22 - 11:51
خانه ازپای بست ویران است
پاسخ + 0 -1 --
معلم زحمتکش 1395/05/22 - 11:54
جناب آقای پورسلیمان می فرمایید فرهنگیان باید مطالبه گر باشندوبروزبوده ووووسوال بنده چگونه باید مطالبه گربودوقتی نه کانون صنفی هست وشماهم متاسفانه برای ایجاد کمترتلاش دارین درصورتی که تمام احزاب و مشاغل دارای سندیکا وکانون شغای میباشند وبرای قانونی کردن آن تلاش داشته ومنسجمند بنابراین قبلا هم پیشنهاد دادم ولی جواب نگرفتم شما با اختصاص قسمتی درصدای معلم بعنوان نظرسنجی درمورد موضوعات مختلف ازهمکاران نظرسنجی کرده وان را به مسولین منعکس نمایید( درمورد استیضاح.وزیرجدید.اولویت ها.و...) وموردبروزبودن دردرپیامی گفتیم پشت معیشت سنگرنگیریم ولی واقع بین باشیم همکاری با یک ونیم ماهیانه وسه فرزند مثلا یک دانشجوازادترمی سه الی چهار میلیون ماهیانهدست کم ششصداجاره غیرتهران هزینه های زندگی در پایین ترین سطح بفرم اییدچگونه وبا چه روحیه ای باید بروزبود ومطالعه داشت بنظرمیرسد معلم فقیرارآقایان میباشد ایان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/05/22 - 12:07
سلام
معلم زحمتکش

تشکل ها هستند اما مشکلات خاص خودشان را دارند .

اما برای عضویت و فعالیت فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد .

ضمن آن که وزارت کشور مجوز برگزاری مجامع عمومی تشکل ها را صادر کرده است .

بنده هم اولویتم این است که در بخش رسانه فعال باشم .

دوست عزیز !
نظرسنجی فعال است و به تناسب موضوعات تغییر پیدا می کند .

صدای معلم هم به تناسب سعی و امکانات خودش پی گیر مطالبات معلمان بوده و هست .

این که بی تفاوت نباشیم ، از راه های مختلف و البته قانونی و مستدل ، صدای خود را به گوش دیگران برسانیم پرسش گری و مطالبه محوری است .

مهم این است که ناامید نشویم.
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/05/22 - 13:00
این وزیر فقط میگه که بودجه نیست.
آقای وزیر باید عرضه داشته باشی بگیری چرا از رئیس برنامه و بودجه می ترسی؟رئیس برنامه و بودجه که به فکر معلمان بازنشسته نیست رئیس برنامه و بودجه از صفدرها و فیش های نجومی غیر قانونی طرفداری می کنه نباید بترسی برو و با چنگ و دندان حق قانونی بازنشسته ها و معلمان را بگبر.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور