صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حسين طاهري فرد/ کارشناس ارشد جامعه شناسي

آيا هنوز مي توان به روحاني اميد بست؟

تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود/ حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدي‌نژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريم‌هاي بين‌المللي بسيار کاهش يافته بود/ دولت اعتدال با همه فراز و فرودش روي هم رفته در مسير درستي در حال حركت است/ بخشي از مشکلات اقتصادي جاري دولت يازدهم، ريشه در سياست هاي ناكارآمد اقتصادي دولت قبل دارد/ يکي از مهمترين ضعف‌هاي دولت يازدهم، ضعف اطلاع رساني است/ اگر دولت از روابط عمومي قوي برخوردار بود مي توانست با تبيين تلاش ها و دستاوردهايش پاسخ منتقدان سياست هاي اعتدالي اش را با تدبير داده و از اعمال فشارهاي پشت پرده عليه دولت و دولت مردان جلوگيري کند

کارنامه و عملکرد دولت روحانی

هرچه به انتخابات 96 نزديک تر مي شويم، زمزمه هاي يک دوره‌اي بودن دولت حسن روحاني بيشتر به گوش مي‌رسد. تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود.

اما سوال اساسي اين است « آيا مردم در پايان اين سال، با راي خود يک بار ديگر سرنوشت خود را باز به دست روحاني مي سپارند يا راه ديگري بر مي گزينند؟!»

دولت به پايان يک دوره چهار ساله نزديک مي شود و در پايان همين دوره، مردم بايدبه عملکرد دولت نمره دهند. حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدي‌نژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريم‌هاي بين‌المللي بسيار کاهش يافته بود.

تورم شتاب فزآينده‌اي به خود گرفته بود و روابط با کشورهاي اروپايي و خصوصاٌ کشورهاي عربي خاورميانه به خاطر سياست‌هاي ناصحيح دولت دهم متشنج شده بود. با همه اين اوصاف انتخاب حسن روحاني با شعار اعتدال، دوران جديدي در زمينه مديريت سياسي، اقتصادي و فرهنگي ايران بوجود آورد.

اگرچه بسياري از سياسيون و نخبگان معتقدند که روحاني به احتمال زياد، دور بعد هم رييس جمهور خواهد بود، اما نبايد فراموش كرد اصول گرايان و دلواپساني كه در خرداد 92 قوه مجريه را از دست دادند تمام تلاشان را براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آتي و يك دوره اي كردن انتخاب آقاي روحاني به كار خواهند بست.

با نگاهي دقيق به كارنامه روحاني مي توان گفت که او نيز همانند رؤساي جمهور قبلي، براي بار دوم رئيس جمهور خواهد شد يا خير؟

به اعتقاد بسياري از صاحب نظران و تحليل گران، دولت اعتدال با همه فراز و فرودش روي هم رفته در مسير درستي در حال حركت است. اما براي بررسي درستي اين موضوع نياز است تا عملكرد سياسي و اقتصادي دولت يازدهم به عنوان شاخصه های اصلي سنجش موفقيت يا ناکارآمدی دولت مورد بررسي قرار گيرند،چرا که روحاني در 24 خرداد 1392 با وعده حل مشکلات اقتصادي و ايجاد تغييرات سازنده در سياست خارجي به پيروزي رسيد.

 

حوزه اقتصادی:

بخشي از مشکلات اقتصادي جاري دولت يازدهم، ريشه در سياست هاي ناكارآمد اقتصادي دولت قبل دارد. روحاني و تيم اقتصادي اش توانستند با مهار تورم فلج كننده، رشد منفي اقتصادي را متوقف كنند. بررسي کارنامه اقتصادي روحانی نشان مي دهد، دولت در شاخص هايي چون کنترل نقدينگي، بهبود وضعيت توليد و افزايش رشد اقتصادي موفق عمل کرده و سياست‌هاي دولت براي خروج از رکود و کاهش تورم موفقيت آميز بوده است.

 

حوزه سياسي:

موفق ترين جنبه عملکرد دولت يازدهم در حوزه سياست خارجي و روابط بين الملل مي باشد. روحاني با شعار تحقق آزادي هاي مصرح در قانون اساسي و حقوق شهروندي توانست شکست سختي به رقباي انتخاباتي خود در سال 92 تحميل کند. روحاني در تمام مدت بارها بر پايبندي اش به آزادي هاي فردي و اجتماعي تاکيد کرده و با تمام توان در جهت رفع موانع سياسي و تحقق آزادي هاي موجود در قانون اساسي و قوانين مدني کوشيده است.

با روي کار آمدن روحانی، مردم به حل مشکلات اقتصادي و بازگشت دولت به مسير اعتدال اميدوار شدند. هدف اصلي دولت در اين مدت باقي مانده بايد رفع مشکلات اقتصادي، کنترل تورم، تنظيم بازار و از بين بردن رکود اقتصادي باشد. آنچه اين روزها بيشتر ذهن مردم را درگير خود کرده و شايد نقطه ضعف دولت محسوب شده و نياز به تغيير جدي دارد، فضاي اقتصادي است. اکثريت راي دهنده گان به دولت اعتدال مي پذيرند که تاثيرات مثبت توافق اتمي درازمدت خواهد بود، اما واقعيت غير قابل انکار اينست که،بخشي از اقتصاد به برجام مربوط مي‌شود و بخش ديگري نياز به به کار گيري سياست هاي درست اقتصادي براي برون رفت از شرايط نامطلوب کنوني است.

يکي از مهمترين ضعف‌هاي دولت يازدهم، ضعف اطلاع رساني است. دولت تدبيرواميد نخواست يا نتوانست در حوزه عمومي به هجمه‌ها و انگ هايي که به آن متهم مي شود به صورت شفاف و ريشه اي پاسخ دهد. اگر دولت از روابط عمومي قوي برخوردار بود مي توانست با تبيين تلاش ها و دستاوردهايش پاسخ منتقدان سياست هاي اعتدالي اش را با تدبير داده و از اعمال فشارهاي پشت پرده عليه دولت و دولت مردان جلوگيري کند.

دولت بايد درباره عملکردش، دستاورد هاي استراتژيک برجام، چگونگي مهار تورم و ديگر اقداماتي که انجام داده است براي مردم توضيح دهد. مهمترين دغدغه روحاني در سال آخر دولت يازدهم بايد تلاش براي حل مشکلات و معضلات اقتصادي باشد و در غير اين صورت دلواپسان و تندروها ناجوانمردانه در تخريب و شکست دولت موفق خواهند شد.

 

و کلام آخر اينکه:

هنوزمي توان به روحاني اميد بست، چرا که رويکرد کلي دولت اعتدال، رويکرد منطقي، کارشناسانه و عمل گرايانه بوده است و هنوز بسياري از مشکلات کشور را مي توان با کليد تدبير روحاني باز نمود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 12 شهریور 1395 20:19 خوانده شده: 3292 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -26 --
منظری 1395/06/12 - 20:59
بسیار عالی بود .منتظرمقالات بعدیتان هستیم
پاسخ + 0 0 --
معلمان 1395/06/13 - 05:56
روحانی خودش برگ برنده اصلیش یعنی فرهنگیان دو نادید گرفت

در همین زمانی که شما میفرمایید کلی مشکلات بود حقوق خیلی از کارمندان افزایش چند برابری نسبت به معلمان داشت تازه معلم عقب بود عقب تر افتاد

ما ب روحانی به خاطر وزیر ناتوان و بی رمقش رای نخواهیم داد

روحانی فقط ب فکر زمان خریدن است
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/13 - 08:53
دولت به بازنشسته ها به لحاظ معیشتی خیلی ظلم می کند تبعیض و بی عدالتی زیادی شده.امتیازاتی زیادی به زیاده خواهان داخلی و خارجی میدهد و به امثال بازنشسه های مظلوم نهایت بی انصافی را روا می دارد.تبعیض و زیاده خواهی ها به روش نجومی و احقاق حق و کاهش تبعیض و شکاف که در همین سه گذشته زیاد شده به روش قطره چکانی و پلکانی وعده و وعید می دهند.ایمان و صداقت و عدالت شرط اول در قبولی خدمت است.اگر صداقت نباشد خیر و برکت هم نیست و خداوند متعال نیز یاور راستگویان و نیکوکاران است.
پاسخ + +30 -6 --
معلم خسته 1395/06/12 - 21:00
اقای محترم روحانی مبارکت باشه مثل اینکه جنابتان هم کهکشانی حقوق میگیرید و ازحقوق معلمی بی خبری
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/13 - 23:28
ایشان فقط برجی دویست میلیون تومان ناقابل می گیرند مگه شما که معلم هستی از ایشون کمتر می گیری
پاسخ + +7 -34 --
معلم 1395/06/12 - 21:10
عملکرد روحاتی به طور نسبی قابل دفاع است. حداقل هروز شاهد یک بحران نیستیم و آرامش نسبی بر همه چیز حاکم است.
پاسخ + 0 0 --
اوس نقی 1395/06/15 - 14:14
هنوز صدای فریاد روحانی در 22 بهمن 94 درگوش ها طنین انداز است که داد میزد ما حقوق بازنشسته ها را افزایش می دهیم وهمه دیدیم که وقیحانه 12درصد در قالب20درصد جا زده شد حالا بازهم می خواهید به روحانی رأی داده شود؟
پاسخ + +27 -6 --
بهلول 1395/06/12 - 21:18
و کلام آخر اينکه: هنوزمي توان به روحاني اميد بست،

آقاي طاهري شما قطعا فرهنگي و آموزش وپرورشي نيستيد و اگر هستيد از يك منبع جانبي پول هاي اساسي به شما پرداخت مي شود و يا به چنگ مي آوريد .

بنده اعتقاد دارم فرهنگي اصلاح طلب با اين عملكرد روحاني ديگر وجود ندارد اگر وجود دارد شما يا بقيه همكاران فرهنگي محترم اصلاح طلب طرفدار روحاني لطفا لطفا لطفا خواهشا خواهشا خواهشا ناموسا فقط يك مورد فقط يك مورد فقط يك مورد از اقدامات دولت تبخير اميد در ارتقا منزلت اجتماعي و معيشت فرهنگيان متناسب با كارمندان بانك بيمه دارايي نفت و... نام ببريد . خسته نشديد بعد از سه سال عملكرد پوشالي هنوز دولت هاي قبل حتي روح پهلوي را پيش مي كشيد ؟
به چه زبوني بنده در اين سايت صداي معلم از شما طرفداران روحاني اين سوال را بپرسم و يك نفر وجود نداشته باشه جواب بده ؟ آقا ، ايها الناس فقط يك مورد اقدام روحاني براي فرهنگيان را نام ببريد .
اگر اقدامي نداريد رو كنيد پس لطفا كوركورانه اداي حمايت از روحاني را درنياوريد . به خدا مضحكه فرهنگيان و مردم هستيد شما .
پاسخ + 0 0 --
مدیری 1395/06/12 - 22:12
آقای بهلول لطفا زود قضاوت نکنید آقای طاهری یکی از فرهنگیان خوش فکر و خوش قلم فرهنگی است ای کاش همه ماها فراموش نکنیم در دوران احمدی نژاد چه اتفاقاتی افتاده و اینگونه زحمات دولت اعتدال را زیر سوال نبریم. دولت یازدهم با همه کاستی ها عملکرد موفق داشته است، لطفا فقط از جانب خودتون صحبت کنید بدون توهین.....
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1395/06/12 - 22:31
استاد مديري فرموديد زحمات دولت اعتدال . جان هركسي كه دوست داريد يك مصداق از اين زحمات را براي من فرهنگي نام ببريد بابا من دارم در اين كشور با زبان فارسي از شما سوال مي كنم يك مورد از خدمات دولت اعتدال در مورد فرهنگيان را نام ببريد .
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1395/06/12 - 22:35
روحاني راي نياره مسلم بدونيد مقصر شما طرفداران روحاني هستيد . اين چه طرفداري از روحاني هست كه يك مورد از خدمات آقاي روحاني در ارتقا منزلت و معيشت فرهنگيان متناسب با كارمندان حوزه بانك و بيمه را نمي تونيد نام ببريد ؟ طرفداري بدون علت براي يك فرهنگي مايه خجالت است . يك مقاله بنويسيد و اقدامات روحاني در قبال فرهنگيان را ليست كنيد بگذاريد بقيه در ذيل مقاله شما خدمات دولت اعتدال را تاييد كنند از اين بهتر ؟؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی از ایلام 1395/06/12 - 22:51
فکر کنم از نظر بعضی ها ، کل ایران باید در خدمت فرهنگیان باشدو معیار موفقیت و عدم موفقیت را باید بر اساس خدمت رسانی به فرهنگیان دید نه کل مملکت و مردم؟؟؟؟
ای کاش منطق تحلیل درست را داشته باشیم و به عنوان یک فرهنگی نگاهمون با دیگران متفاوت تر باشد و بتوانیم مسائل را درست ببینیم.
پاسخ + 0 0 --
بیاتی فرد 1395/06/12 - 23:18
با نظر آقای بهلول موافقم، دولت روحانی انتظارات را بر آورده نکرده در هیچ بخش (البته در پرداخت های نجومی چرا) در بخش آموزش که اصلا ذلیل وخوار بوده.
بنده شخصا در دوران تبلیغات وحتی روز انتخابات که تبليغ ممنوع. وغیر اخلاقی است کلی برای ایشان تلاش کردم حاصلش شد فانی وحسرت برای بنده وهمکاران، قطعا خیلی از همکاران ایشان را بخاطر کم توجهی تعمدی به آموزش وپرورش ایشان را بر نخواهند تابید!!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1395/06/12 - 23:39
بنظر شما کسی میتونه نوبخت فانی و ترکان و سایر عزیزان سالمند و تحمل کند چرا مردم را از احمدی نژاد میترسونیدقرار نیست احمدی نژاد برگردد ولی روحانی هم رئیس جمهور نمیشه کافیه تو کوچه بازار تاکسی مدرسه ادارات به حرف مردم گوش کنید میبینید که این دولت مقبولیت ندارد تنها حامی این دولت حقوق بگیر های نجومی و پزشکان پولکی هستند
پاسخ + 0 0 --
مدیری 1395/06/12 - 23:42
لطفا دو مقاله آقای طاهری رو در خصوص نقض ضعفهای دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش را مطالعه کنید که در سایت معلم هم به چاپ رسیده است
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1395/06/13 - 13:27
این دولت حامی سرمایه داریست وتوجهی به قشر محروم جامعه ندارد نمونه اش حمایت ازمدیران نجومی بگیر ومعرفی آن هابه عنوان ذخیره ی انقلاب نه خائن به بیت المال پس خیلی امیدی به رای آوردن روحانی در دور دوم نداشته باشید احمدی نژاد هم همین طور امیدوارم فردی رییس جمهور شود که منافع ملی را فدای منافع حزبی وگروهی نکندوعاشق آبادانی وپیشرفت کشور ایران باشد ودست خائن ها را از خزانه ی مملکت کوتاه کند
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 14:15
با احترام به نظر جنابعالي، تحليل شما با توجه به شرايط موجود واقع بينانه نيست، اينکه به مشکلات معيشتي فرهنگيان توجه نشده است دليل بر عملکرد ضعيف يا بد دولت يازدهم نيست. حل مشکلات نظام اموزشي نيازمند همکاري همه مسولان ارشد نظام است و بايد نگاه سياستگذاران ارشد به مقوله آموزش و پرورش تغيير کند، اما بخشي از قصور بعهده دولت و شخص ريس جمهور است.. مهمترين دستاورد دولت در زمينه توافق اتمي و لغو تحريم ها بوده است. لازم به ذکر است که بنده فرهنگي هستم ولي نبايد همه چيز را کاملا سفيد يا سياه ديد، بايد با توجه به مسائل کلان نسبت به نقد منصفانه پرداخت.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی منطقه محروم 1395/06/13 - 15:14
دولت روحانی دولت سرمایه داران و نجومی بگیران است به قشر
ضعیف و متوسط جامعه خصوصا قشر ضعیف فرهنگیان اصلا توجه
نداشته و ندارد و نخواهد داشت . پس آزموده را دوباره آزمودن خطاست
من دور اول کلی برای انتخاب ایشان تلاش کردم ولی اینبار اصلا این
کار رو انجام نمیدم و به ایشان رای نمی دهم و مخالف ایشان هستم
پاسخ + 0 0 --
بهلول 1395/06/13 - 17:28
آقاي طاهري
نقد منصفانه براي دولتي كه بيش از 90 درصد معلمان آن مشكل معيشت در حد بحران دارند و آن دولت خودش را به كوچه علي چپ زده است كارساز نيست . دولتي كه وزيرش با سخنان كاملا عوامفريبانه افزايش 80 درصد حقوق فرهنگيان را در تمامي اخبارها به رخ مي كشد ! دولتي كه وزير آ وپ وي با كاركنانش و معلمان صداقت ندارد ! دولتي كه پاداش بازنشستگان معلمانش با بيش از دو سال تاخير هنوز پرداخت نشده اما كاركنان ديگري از همين دولت دارند حقوق ماهيانه به اندازه پاداش پايان خدمت يك فرهنگي مي گيرند ! معلماني كه مظلوم ترين و با حيا ترين افراد جامعه هستند و اكثريت در مقابل خانواده و بستگان چيزي جز شرمساري از معلم بودن حاصل نشده است . فقط عدم راي دادن به رئيس جمهور فعلي چاره كار است .
آقاي طاهري مسلم بدانيد شما و كسان ديگري مثل شما در فرداي قيامت بخاطر دفاع از ظلم بايد پاسخگو باشيد . بخاطر دفاع از بي عدالتي بايد پاسخگو باشيد .
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 22:35
با سلام و تشکر از شما. لطفا یاداشت های اخیر بنده را که در سایت معلم هم کار شده است مطالعه بفرمایید. تمامی پاسخ های خود را دربافت خواهید کرد. یهداشتها تحت عنوان " نقد عملکرد سه ساله فانی" " استیضاح فانی بزی دو سر باخت" و " سخنی با نمایندگان اصلاح طلب" .
پاسخ + +25 -1 --
قولوم بخیل 1395/06/12 - 21:23
کلید کارکردش بالز کردن قفله اگه این کارکرد را از دست داد باید بندازیش دور صاحب کلید هم هر کی میخواد باشه. کلید روحانی از همون اولش دوتا نقطه حساس داشت که شروع به پوسیدن کرد. اول اینکه روحانی روحانی بود و در هاله ای از تقدس فرورفته بود و انتقادی ازش نمشد کردچون بالاخره اهل بخیه بود. و دوم اینکه اطرافیانی داشت که هر کدوم یه سوهان و بعضی هاشون هم بی انصافا یه سنگ فرز اهنگری ورداشتن و افتادن بجون این کلیدذ تا همشو ساییدن و الان یه چیزی مونده که دسته اش دست روحانیه مثل کلیده و مابقی اش ساییده شده مثل میخ که توی هر سوراخی فرو میکنه چیزی رو باز که نمیکنه هیچ تازه باعث اسیب جدی هم میشه. بهترین کاری که میشه کرد اینه که در کوتاه مدت کاید کذایی رو از دست روحانی بگیریم تا بیشتر اسیب نزده و در بلند مدت دو تا کار اولویت دار بکنیم اول سوهان ها را از دست اون اطرافیان دوست خاله خرسه حمع کنیم و در اولویت بعدی سنگ فرزهای اهنگری رو حمع کنیم. اینتکار را که کردید میشه یه روحانی اکبند تمیز برای دور بعدی ان شا الله انگار نه انگار که خانی امد و خانی رفت.
پاسخ + +22 -2 --
ناشناس 1395/06/12 - 21:30
یک سال است بازنشسته شده ام هنوز یک ریالی ازحق و حقوقم را نگرفته ام کجای دولت روحانی خوب است سال نود ودو دخترم را شوهر داده ام هنوز پاداش ازدواجش را نگرفته ام دولتی که به معلم فوق لیسانسش به اندازه ی آبدارچی بانک ومخابرات ارزش قائل نشود دولتی که تفاوت حقوق شاغل وبازنشسته اش از زمین تا آسمان باشد کجایش خوب است چه این دولت باشد چه دولت قبل
پاسخ + 0 0 --
الهه 1395/06/12 - 22:43
فکر می کنی اگه شخص دیگه ای رییس جمهور بشه حقوق معلما به اندازه شرکت نفت و مخابرات بالا میره؟؟؟
تو این سه سال دولت برای هزینه های جاری هم کمبود منابع مالی داشت.
مطمئن باشید اگه دوباره فردی مثل احمدی نژاد رئیس جمهور بشه شاید واسه عوام فریبی حقوق ها رو بالا ببره اما اونوقت باید منتظر تورم ۳ رقمی هم باشیم.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگي 1395/06/13 - 06:55
با سلام همكار محترم الهه سوال من اين است كه اگر فقط به حقوق فرهنگيان اضافه شود تورم 3 رقمي خواهد شد؟
پاسخ + 0 0 --
شیخ مراد 1395/06/13 - 16:58
اونوقت اون خلیفه مسلمین بود که شب میگت تا محتاجی بیابد و غذایش دهد او کجا و اینها کجا.
پاسخ + +18 -1 --
حسن 1395/06/12 - 21:31
سلام آقای طاهری فرد همانطور که فرمودید وعده های روحانی حل مشکلات اقتصادی و سیاسی بود ولی کاش روزی برسد که مهمترین شاخص بررسی موفقیت دولتها حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان باشد
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 22:37
من هم معتقدم پیشرفت هر کشوری از اموزش و پرورش ان کشور نشات می گیرد.
پاسخ + +27 -3 --
حسین 1395/06/12 - 21:35
روحانی واقعا بی سواده
پاسخ + +24 -1 --
Morteza Hajibabaei 1395/06/12 - 21:35
امید بستن به بنده خدا اشتباه محض است
پاسخ + 0 0 --
بی دل دهلوی 1395/06/13 - 03:15
مردی بخدا قسم ولی تعداد بسیار اندکی نظر شما را دارند مصیبت ما همین است.
پاسخ + +13 -1 --
فرهنگی 1395/06/12 - 22:03
اقای روحانی با توجه به اماری دادند شاید با کمی کمتر از 51درصدبرنده انتخابات شد ازاین مقدار25درصدطرفداران سازندگی اصلاحات بودند و25درصدبه خاطر اینکه کالا ارزان شود رای دادند و50درصد مخالف بودند الان هم از عملکرد ایشان راضی نیستند ومخالفتر شدند وان 25درصد به خاطر اینکه کالا ارزان بشود رای دادند همه مخالف هستند پس بنابراین اقای روحانی 75درصد مخالف دارد در سال 96رای نمی اورد وان 75در مخالف اقای روحانی شدیدا تمایل دارند اگر اقای احمدی نژاد کاندید شود به او رای بدهند
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 15:03
احمدي نژاد با تز زمين سوخته دولت را تحويل روحاني داد، دولتي با 800 ميليارد دلار به باد رفته، رکود و تعطيلي کارخانه ها، تورم 46 درصدي و رشد اقتصادي منفي و ... . مطمئنا تمام تلاش دولت روحاني برگرداندن قطار اقتصادي به مسير اعتدال بوده است ، اما اين بدان معنا نيست که دولت فارغ از کاستي ها و اشتباهات بوده و از همه جهات مورد تاييد همگان است. عليرغم تمامي نارضايتي‌هاي و مخالفت ها، بررسي کارنامه اقتصادي دولت نشان مي دهد در شاخص هايي چون کنترل نقدينگي، بهبود وضعيت توليد و افزايش رشد اقتصادي موفق عمل کرده و سياست‌هاي دولت براي خروج از رکود و کاهش تورم موفقيت آميز بوده است.
پاسخ + 0 0 --
شیخ العرفا 1395/06/13 - 16:38
.یادت باشه یه روزی هم میایی و میگی روحانی دولت را با تز هوا و زمین سوخته تحویل ...دیگه داد
پاسخ + +20 -4 --
ابوالفضل 1395/06/12 - 22:13
روحانی ان شاالله پر حسن پر
پاسخ + +16 0 --
بازنشسته 1395/06/12 - 22:15
اقای طاهری عزیز. برای ما فرقی نمی کنه کی باشه یک ساله بازنشست شدیم هیچ خبری از پاداش نیست گفتند اخر شهریور می دیم به اخر شهریور نز دیک می شوی به نظر شما چه اتفاقی می افتد. حالا شما بگید کی خوبه از رتبه بندی هم خبری نیست حالا بگین کی بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 22:38
انشالله که زودتر پرداخت بشه.
پاسخ + +25 -4 --
حسین صدارت 1395/06/12 - 22:20
هرگز به روحانی رای نخواهم داد و دیگران را هم راهنمایی خواهم کرد.
پاسخ + +24 0 --
فرهنگي جنوب 1395/06/12 - 22:45
من هم هرگز به روحاني به دلايل ذيل هرگز راي نخواهم دادماچپ راست نيستيم به عملكردراي ميدهيم 1-ايشان بي تفاوت ترين رئيس جمهورنسبت به مسائل اموزش وپرورش بوده به عبارتي وزيرنامبرده دراين حيطه بيارضعيف بوده وعملكردش نيز به تشريح وتوضيح ندارد.2-تمام نگاه كشوررابه مسائل هسته ايي گره زد وهمه وزرا دركابينه روزمرگي و چشم به اقاي ظريف دوخته اند نه خلاقيتي ونه شور فعاليتي-3-درحيطه مسكن دوتابلوك را هم روي هم نگذاشت وهيچ كاري صورت نگرفت و........
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 14:27
اینکه دولت اعتدال از مسیر اعتدال در رابطه با فرهنگیان خارج شده و اراده ای برای حل مشکلات فرهنگیان ندارد کلملا درست است. اما در بخش مسکن با توجه به ایجاد تعهد 100 هزار میلیاردی از طرف دولت نهم و دهم و عدم تامین اعتبارات لازم باعث شد که دولت یازدهم نتواند با توجه به کاهش قیمت نفت در این بخش اعتباری جهت تکمیل بموقه مسکن اختصاص دهد.
پاسخ + +16 0 --
دزفول 1395/06/12 - 23:28
بنظر من دولت آقای روحانی فاصله ی زیادی با قشر حقوق بگیر از جمله کارگران معلمان بازنشسته ها گرفته تفاوت دولت روحانی با آقای خاتمی کاریزما بودن آقای خاتمی صداقت رفتار و گفتار ایشان بود دولت روحانی حتی با اصلاح طلبان هم خیلی فاصله دارند نمونش انتخابات مجلس و حمایت از ریاست لاریجانی اصول گرا بود بنظر من با توجه این وضعیت اصول گرایان خیلی راحت روحانی و دولتش رو شکست می دهند
پاسخ + +13 -2 --
ناشناس 1395/06/12 - 23:56
تا شما پاچه خوران دولت تزویر و دروغ هستید نگران ضعف رسانایی روحانی نباشید شما که هستید جای دولت روحانی حرف بزنید وهمه چیز راتوجیه کنید ، دلخوشان انتخابات روحانی ،
پاسخ + +12 0 --
احمد 1395/06/13 - 04:40
"هنوزمي توان به روحاني اميد بست، چرا که رويکرد کلي دولت
اعتدال، رويکرد منطقي، کارشناسانه و عمل گرايانه بوده است
و هنوز بسياري از مشکلات کشور را مي توان با کليد تدبير
روحاني باز نمود"!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از قدیم گفته اند: آزموده را آزمودن خطاست.
شاید جنابعالی امیدی داشته باشید ولی من معلم نه ! پس وعده
حل 100 روزه مشکلات چه شد؟
شما و امثال شما جناب طاهری فرد بدانید که مردم ما امروزه
از نام ها گذشته اند ! پس شان و منزلت معلم چه شد؟ قدرت
خرید معلم چه شد؟ چرا جناب سخنگو یک مدیر دارای فیش
نجومی را " ذخیره نظام" نامیده و جامعه را به استحمار
می کشد؟ چرا افکار عمومی به فرزند این فرد که صحن
مقدس مجلس را با جمع خانوادگی خود عوضی گرفته و برای
دفاع از بابا جونش! نه نه من غریبم راه انداخت پاسخی درخور
نداد؟
از جناب طاهری فرد خواهشمندم که به کامنت های منتقد پاسخ
گفته و بزن در رویی نکنند! فکر کنم شان صدای معلم بالاتر از
از آنست که به بوق تبلیغاتی جناح یا دسته خاصی تبدیل شود.
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 14:40
هنوز دوران پر از بحران دولت احمدی نژاد را فراموش نکرده ایم. بخشي از حرفتون درسته، متاسفانه آقاي سخنگو ي دولت دريافت کنندگان حقوق هاي نجومي ( صفدر خان حسيني) را ذخيره انقلاب مي داند که من هم صد درصد با اين حرف مخالفم و اينکه گفته مي شود حقوقهاي آنچناني قانوني ولي نامتعارف بوده است عذر بدتر از گناه است. سخنان نسنجيده خانم حسيني ( دختر صفدر خان) در مورد برداشت از سفره انقلاب کاملا بيجا و غلط است. نمايندگان طبق قانون مي توانند در مورد مسائل کشور نظر دهند. آيا مقصر تمام نطق هاي غير منطقي نمايندگان درباره مسائل کشور دولت است؟؟ کدام يک از نمايندگان براي احقاق حقوق بحق فرهنگيان تلاش کردند يا مي کنند.؟
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1395/06/13 - 08:26
روحانی در مناظره ی خود با دگیر قبا در صدا وسمیای میلی گفتند :شأن معلم نیست که سرویس دانش آموز خود باشد ویا شغل دوم داشته باشد . به آرشیو صداو سما مراجعه کنید و حرفه ای جناب روحانی درباره فرهنگیان را در مناظره اشان گوش کنید آن حرف ها برای چه بود چرا عمل نکردند. بیشترم علمانی که منبع درامد دیگری ندارند تا پانزدهم ماه می توانند خود را داره کنند بعدش دیگه با نسیه و شرمندگی روزگار می گذرانند بنده معلم سراغ دارم قسم می خورد که اگر اعتقادی نداشت به حساب و کتاب و اینکه خودکشی گناه است خود را حلق اویز می کرد بس که شرمنده زن و فرزندش شده است در طول سال ها
پاسخ + +5 0 --
معلم بازنشسته 1395/06/13 - 08:53
دولت به بازنشسته ها به لحاظ معیشتی خیلی ظلم می کند تبعیض و بی عدالتی زیادی شده.امتیازاتی زیادی به زیاده خواهان داخلی و خارجی میدهد و به امثال بازنشسه های مظلوم نهایت بی انصافی را روا می دارد.تبعیض و زیاده خواهی ها به روش نجومی و احقاق حق و کاهش تبعیض و شکاف که در همین سه گذشته زیاد شده به روش قطره چکانی و پلکانی وعده و وعید می دهند.ایمان و صداقت و عدالت شرط اول در قبولی خدمت است.اگر صداقت نباشد خیر و برکت هم نیست و خداوند متعال نیز یاور راستگویان و نیکوکاران است.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/06/13 - 09:20
سلام فکرکنم تا صدسال دیگه تمام ناتوانی هارو ربط بدن به دولت احمدی نژاد در صورتی که خیلی ازمردم از ناتوانی این دولت درتمام زمینه ها آرزوی آمدن احمدی نزاد را دارند وچرا جناب طاهری که تمام مشکلات آموزش وپرورش برمیگرده به افرادی از جنس شما که بیشترتون اصل نظام رو قبول ندارید و دیدتون نسبت به تمام مسایل سیاسی است اگه دولت وابسته به شما باش اگه گند بزنه میگید تقصیر دولت قبل ودولت هایی که از نظرفکری با شمامخالفن اگه کارهای مثبت انجام بدن شما میگید گول اینارو نخورین اینا میخان ظاهرسازی کنن مارو فریب بدن وکلام آخر من به دولت ها کاری ندارم ولی بین حاجب بابایی با فانی تفاوت از زمین تاآسمون است وبااین فانی دولت محترم هزار تا رای از فرهنگییان نمیاره
پاسخ + 0 0 --
طاهری فرد 1395/06/13 - 14:48
یخشی از مشکلات آموزش و پرورش به عدم توجه دولت ها به زیرساخت ها و عدم تامین منابع کافی مالی برای این وزارتخانه داشته است. ابنده مخالف سیاسی کاری و سیاسی بازی در برخورد با مشکلات فرهنگیان بوده و معتقد بوده و هستم به اینکه عدم ترمیم کابینه و برکناری فانی یکی از بزرگترین چالش های روحانی در انتخابات 96 خواهد بود. حاجی بابایی یک پوپولیست واقعی بود و تلاش می کند با شانتاژ رسانه ای خود را منجی آموزش و پرورش نشان دهد. اما سوال اینست اگر واقعا اقای حاجی بابایی دلسوز فرهنگیان است چرا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشد تا برای احقاق حقوق معلمان تلاش کند؟
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1395/06/13 - 09:28
در واقع روحانی در این دولت هیچکاره است ..در واقع به جای اقای هاشمی رییس جمهور شده ..و تمام نیروهایش به جر چند نفر مربوط به دوران 8 ساله ریاست جمهوری هاشمی است که بعداز تحویل به خاتمی اکثر ان نیرو ها بدلیل سو مدیریت ها کنار گذاشته شدند ...در واقع همه کاره دولت نوبخت است که با دودستیارش یعنی رییس بانک مرکزی و معاون اول و طرح کادی به نام وزیر اقتصاد 70 درصد مردم را در این سه سال اندی فقیر تر کرده اند .....و اگر 4 سال دوم سر کار نباشند دولت بعدی چه چیز ها در مورد انان که نخواهد گفت همان کاری که خود با احمدی نزاد کردند ...پس دعا کنید روحانی رای بیاورد
پاسخ + +7 -16 --
سید محمد حسن حسینی 1395/06/13 - 09:45
هر چند از آقای روحانی راضی نیستم اما باز هم به او رای خواهم داد ...
پاسخ + 0 0 --
شیخ العرفا 1395/06/13 - 11:42
دکتر جان دربست نوکرتیمک. شاید اگر زلزله سرمون نمیاد بخاطر و جود باشرفهایی مثل شماست
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/13 - 11:47
چرا بدون دلیل و منطق و استدلال دروغ و تهمت؟از خدا نمی ترسید؟
دولت به بازنشسته ها به لحاظ معیشتی خیلی ظلم می کند تبعیض و بی عدالتی زیادی شده.امتیازاتی زیادی به زیاده خواهان داخلی و خارجی میدهد و به امثال بازنشسه های مظلوم نهایت بی انصافی را روا می دارد.تبعیض و زیاده خواهی ها به روش نجومی و احقاق حق و کاهش تبعیض و شکاف که در همین سه سال گذشته زیاد شده به روش قطره چکانی و پلکانی وعده و وعید می دهند.ایمان و صداقت و عدالت شرط اول در قبولی خدمت است.اگر صداقت نباشد خیر و برکت هم نیست و خداوند متعال نیز یاور راستگویان و نیکوکاران است.
پاسخ + 0 0 --
سید محمد حسن حسینی 1395/06/13 - 13:01
آقای شیخ العرفا! احمدی نژاد و قبیله اش با نیرنگ و ریا و هاله نور و ... این مملکت رو شخم زدند و غارت کردند. احمدی نژاد از نظر من باید در برابر ملت ایران ...
تنها دلیل اینکه اعدامش نمی کنند و ... اینه که.... بلکه امثال من باید مایه عبرت دیگران بشیم!
پاسخ + 0 0 --
ادم سالم 1395/06/13 - 16:47
برای سرنوشت مملکتی باید های های گریه کرد که یک ادم با هیچ و پوچ و بدون هیچ سر سوزنی حمایت از ارگانی که در ان کار میکند اینگونه خودش خودساخته و باسواد باشد که تز اموزشی اش را خارجی ها و اجنبی ها روی هوا ببرند و در موردش صحبت کنند و در یک مدرسه کاردانش تدریس کند و یک دکترش با رانت و ریش دکترایی بگیرد که هیچ جایی اثری از وجودش نیست مثل قائدنا الاعظم اقای بطحایی. دکتر حسینی باور بفرمایید مردم میدانند دوغ چیست و دوشاب چیست فقط کافی است بهشان فرصت اظهار نظر بدهی. انوقت است که ...بطحایی و ...... اینها اینطوریند
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/06/13 - 16:58
من احمدی نژادی نیستم ولی با بی ادب باید مثل خودش بود اقای حسینی منظوراز....میدونم کامنت را تاییدنمیکنندمدعیان فرهنگ سازی
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1395/06/13 - 11:19
روحانی خداحافظ مستاجر چند روزه پاستور....روحانی نسبت به قشر فرهنگی کاملا بی تفاوت بود.....
پاسخ + +11 -1 --
علیرضا 1395/06/13 - 13:17
بزرگترین لطمه را به روحانی خودش با ادامه وزارت فانی ودارودسته اش زده است
پاسخ + 0 -9 --
مهران 1395/06/13 - 13:21
دوستانی که دولت رو دست می اندازید،بدونید اون احمدی نژاد وحاجی بابایی اجازه اظهار نظر در فضای مجازی رو به شما نمی دادند. یاد تون نیست که صدا وسیمای شخصی شون چه بوق وکرنایی برای احمدی نژاد می کرد و اونو تا عرش بالا می برد. بنظرم روحانی یک مرحله از مراحل اولیه دگردیسی است. یکم حوصله کنید و حاضر باشید تا بتوانیم مرحله به مرحله آموزش وپرورش وایرانمون رو به جایگاه واقعی برسونیم. تا معلمش دغدغه نیاز اولیه نداشته باشه
پاسخ + +1 -11 --
مهران 1395/06/13 - 13:21
دوستانی که دولت رو دست می اندازید،بدونید اون احمدی نژاد وحاجی بابایی اجازه اظهار نظر در فضای مجازی رو به شما نمی دادند. یاد تون نیست که صدا وسیمای شخصی شون چه بوق وکرنایی برای احمدی نژاد می کرد و اونو تا عرش بالا می برد. بنظرم روحانی یک مرحله از مراحل اولیه دگردیسی است. یکم حوصله کنید و حاضر باشید تا بتوانیم مرحله به مرحله آموزش وپرورش وایرانمون رو به جایگاه واقعی برسونیم. تا معلمش دغدغه نیاز اولیه نداشته باشه
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/06/14 - 11:40
این فضای بازی که ایجاد شده اگر همه اختیارات در دست دولت بود قطعاً اینگونه نبود.
به این جملات دقت کنید این جملات به خوبی همه چیز را روشن می کند:
سید محمد حسن حسینی 1395/06/13 - 14:01
آقای شیخ العرفا! احمدی نژاد و قبیله اش با نیرنگ و ریا و هاله نور و ... این مملکت رو شخم زدند و غارت کردند. احمدی نژاد از نظر من باید در برابر ملت ایران ...
تنها دلیل اینکه اعدامش نمی کنند و ... اینه که.... بلکه امثال من باید مایه عبرت دیگران بشیم!
پاسخ + +7 -4 --
ناشناس 1395/06/13 - 14:31
رای احمدی نژاد دست قشر محروم است جناب آقای حسینی احمدی نژاد به رای امثال شما نیازی ندارند .
پاسخ + 0 0 --
سید محمد حسن حسینی 1395/06/13 - 16:21
پرنده های "قفسی" عادت دارند... هر کی بهشون بده یارونه فکر می کنند خداشونه.... قشر محرومی که شما از آنها صحبت می کنید از نظر من چون معنای "آزادی" را درک نکرده اند زندگی از نظر آنها صرفا خوردن خوب و ... می باشد. - البته عمدا ما را محروم نگه می دارند تا هرگز به فکر واژه هایی مثل آزادی نیفتیم.
پاسخ + 0 0 --
سید محمد حسن حسینی 1395/06/13 - 16:24
نمی دانم چرا دوستان کنترل کنندگان این سایت مقالات و نظرات من را جویده جویده و سانسور شده انتشار می دهند!؟
پاسخ + 0 0 --
ادم سالم 1395/06/13 - 16:49
قشر محروم یعنیهمونهایی که دکل میدزدیند دیگه قشر محروم یعنی اونایی که صف اول نماز جماعت بودند و بعدش توی بیت المال... قشر محروم یعنی اونایی که همراه دکتر میرفتن ونزوئلا دیگه یه مشت چاقچوری کثیف؟...
پاسخ + +5 0 --
علی 1395/06/13 - 17:10
بابا اینها فقط به فکر جیب خودشان هستند .دیگر رای نخواهیم داد.
پاسخ + +1 0 --
معلم خسته 1395/06/13 - 22:25
دعوا نکنید روحانی واحمدی هر دو ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/06/13 - 23:46
بهلول جان این را بدان که تمام فرهنگیان به روحانی رای خواهند داد چون او تنها رایس جمهوری بود که برای فرهنگیان سنگ تمام گذاشت و همه چیزشان را به باد داد و نه تنها فرهنگیان بلکه دانش آموزان و خانواده هایشان را نیز به خاک سیاه نشاند و بهترین دلیل برای حرف خودم انتصاب بهترین وزیر از جانب او برای آموزش و پرورش می باشد که همه بدون استثنا او را قبول دارند و کارآمدی او شهره جهانی دارد
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/06/14 - 00:54
آدمی که ادعای سالم بودن می کنی هیچ می دانی این قشرمحروم بودند که8سال درمقابل دشمن جانانه از مملکت دفاع کردند شما که به قول خودتان سالمید چرا دزدان بیت المال را ذخیره انقلاب قرار دادید .
پاسخ + +2 -1 --
بازنشسته 1395/06/14 - 11:41
این فضای بازی که ایجاد شده اگر همه اختیارات در دست دولت بود قطعاً اینگونه نبود.
به این جملات دقت کنید این جملات به خوبی همه چیز را روشن می کند:
سید محمد حسن حسینی 1395/06/13 - 14:01
آقای شیخ العرفا! احمدی نژاد و قبیله اش با نیرنگ و ریا و هاله نور و ... این مملکت رو شخم زدند و غارت کردند. احمدی نژاد از نظر من باید در برابر ملت ایران ...
تنها دلیل اینکه اعدامش نمی کنند و ... اینه که.... بلکه امثال من باید مایه عبرت دیگران بشیم!
پاسخ + +1 -2 --
بازنشسته 1395/06/14 - 11:43
ایجاد فضای نقد یکی از دستاوردهای خوب دولت دکتر روحانی است .
****
در ارتباط با جمله فوق:انتقاد هست ولی هیچ کس صادقانه پاسخگو نیست.
در دولت قبل حیف ومیل هم اگر بود به شکل غیر قانونی و تخلف و محدود بود که محاکمه و مجازات هم شدند(به هر حال همیشه افراد خلافکار بوده و خواهند بود) ولی الان حقوق نجومی می گیرند و ادعا دارند که قانونی بوده و سهم خود از سفره انقلاب می دانند حتی بخشی از حقوق های نجومی را قانونمند کردند(افزایش سقف حقوق به 10میلیون)این در حالی است که حقوق بازنشستگان سال های قبل با بازنشستگان سال 95(با مدرک و پست سازمانی یکسان)شکاف و تفاوت عمیقی پیدا کرده در واقع حیف و میل و هرج و مرج و تبعیض و بی عدالتی عجیب و تاریخی و کم سابقه شده.
پاسخ + +6 -1 --
حمید 1395/06/14 - 13:34
...روحانی رفت به تاریخ منتظر سلطان دلها احمدی تژادیم .
پاسخ + 0 0 --
هدی 1395/06/14 - 21:38
نمیخوام از روحانی طرفداری کنم ولی واقعا واسه کسی که منتظر عوامفریبی مثل احمدی نژاد متاسفم.
پاسخ + +3 0 --
عادل بازنشسته 1395/06/15 - 00:31
کلاً دولت روحانی دراین سه سال گذشته نشان داده که علی رغم ادعاهایش درعمل هیچ اراده ای برای حل مشکلات فرهنگیان نداشته وندارد ونخواهد داشت ولی دربخشهای دیگر بابهانه های اشتغالزایی و... خدمات زیادی به سرمایه داران ،کارخانه داران، سهامداران عمده ، پول داران ، نفوذ داران و...داران نموده است.با این اوصاف دیگر امیدی به این دولت نیست.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور