برخی از دوستان بر خلاف ادعاهای دموکراتیک و روشنفکرانه ، عملکردی کاملا خود محور و دیکتاتور مأبانه دارند ؛ آنها تمایل ندارند انتخابات به شکل اصولی و با شکوه برگزار شود/ مساله خود محوری به نوعی در بیشتر مردم من جمله فعالین اجتماعی و سیاسی و صنفی تبدیل به رفتاری عادی شده است/ اگر منتقدان جای افراد مورد نقد را بگیرند عملکردی به مراتب بدتر را به نمایش خواهند گذاشت/ آنها معتقدند نباید کانون به دست نا اهلان بیافتد و پرچم صنف باید در دست خودی ها باشد/ در خراسان شمالی که چندبن هزار معلم دارد ، تصاویر حکایت از حضور کمتر از صد نفر و صندلی های خالی فراوان داشت و در انتخابات کانون صنفی آذربایجان شرقی با وجود قریب به ۶۰ هزار معلم کمتر از ۴۰۰ نفر در انخابات مجمع شرکت کردند و اولین نفر هیت مدیره با رای کمتر از نیم درصد جمعیت معلمان استان انتخاب شد/ این میزان مشارکت معلمان مبین آن است که کانون ها نتوانستند بین معلمان جایگاه خوب و مقبولی داشته باشند و فعالیت آنها برای عضو گیری و همراه کردن معلمان ناموفق بوده است/ مقامات و مسولین نیز بهتر و عالم تر بر این مساله هستند و در همین حد به تشکل ها بها خواهند داد
سير نزولي سهم آموزش و پرورش از درآمد ملي در چهار دهه گذشته (دهه 50: 30-25% کل بودجه كشور)، (دهه 60: 25-20% كل بودجه كشور)، (دهه 70: 20-15% بودجه كل كشور) و (دهه 80: 12-8% بودجه كل كشور)، عمق نگراني ها را بيشتر كرده است/ بالاترین سرمایه گذاری های دولتی هنگامی که با حمایت مردمی و مشارکت واقعی آنها همراه نباشد؛ راه به جایی نخواهند برد/ نسبت اعتبارات دولتي برای آموزش وپرورش نسبت به تولید ناخالص ملی که درسال های مختلف بین 3 تا4 درصد نوسان داشنه؛ از میانگین جهان که در ده گذشته، 8/ 4 درصد بوده پایین تر و از میانگین کشورهای توسعه یافته(1/5) درصد، بسیار پایین است/ توجه به مقایسه تطبیقی بین المللی از نظر سهم سرانه دانش آموزی با توجه به جمعیت گسترده دانش آموزان، کشور ما را در رتبه هفتادم جهان قرار داده است
گروه اخبار/ معلمان از عدم پرداخت حقوق خرداد ماه خود تا امروز (چهارشنبه دوم تیر ماه) خبر میدهند ؛ این در شرایطی است که آموزشوپرورش از واریز حقوق به حساب استانها خبر میدهد.
وزرای آموزش و پرورش دولت های نهم و دهم از بیخ و بن تشکل ها را قبول نداشتند و حتی جایگاه " مشاور وزیر در امور تشکل ها " را تعطیل کرده و یا عملا آن را بی خاصیت کردند/ درست مانند نشست قبلی هیچ اثری از نظرات نمایندگان تشکل ها نبود و این گونه به نظر می رسید که تشکل ها همه جمع شده اند تا فانی برای آنان سخنرانی کند و انتظاراتش را از تشکل ها بیان کند/تاکنون هیچ یک از تشکل های معلمان شرکت کننده در این نشست ، به صورت رسمی و حتی تلویحی به این نوع انعکاس و پوشش رسانه ای اعتراض و یا گلایه ای نکرده اند/ فرهنگیان و معلمان می خواهند بدانند که چه مسائل و موضوعاتی از سوی طرفین در این نشست ها مطرح شده است تا بتوانند با مقایسه و سنجش دست به ارزشیابی و نهایتا قضاوت بزنند / آیا فانی بر اساس " نگرش ابزاری " به تشکل و کارکردهای آن می اندیشد/ آیا مصاحبه و یا گفت و گوی دائمی و هر روزه مسئولان مختلف این وزارتخانه و در رده های مختلف با انواع خبرگزاری ها و... برای بیان عملکرد مسئولان این دستگاه کافی نیست/ پس این همه دوایر روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و در سراسر کشور با یک هزار پرسنل و حدود 4 میلیارد تومان هزینه به چه کاری مشغول هستند
توسعه فضاي مجازي باعث افزايش خودآگاهي بين دانشآموزان شده است/ ما مسئولان و مديران آموزش و پرورش بايد از خود بپرسيم آيا بهراستي نسل جديد را با ويژگيهاي منحصر به خودشان ميشناسيم؟ كه البته پاسخ اين پرسش از نظر من منفي است/ دولت و خانوادهها پول زيادي را براي نسليكه بهدرستي آنها را نميشناسيم هزينه ميكنند در حاليكه همواره مطابق انتظار خروجي درستي هم نداريم/ بهدليل فقدان دروننگري فرهنگي ما بهدرستي قادر نيستيم از هوش نسل جديد بهرهبرداري كنيم/ براي افزايش كيفيت اداره آموزش و پرورش رقم ( بودجه آموزش و پرورش ) بايد به 45هزار ميلياردتومان برسد/ بايد به استفاده از ظرفيتهاي دروني آموزش و پرورش روي آوريم كه من نام آن را دروننگري ميگذارم