شما مدعی هستید که انتخابات کانون ها و انجمن های صنفی اصولی نبوده و اعضای هیات مدیره قدیم خود را صاحب و ولی نعمت این تشکل ها می دانند و مثال شما خراسان شمالی و ...بوده است.
مواردی در رد این نظر خدمت شما معروض می گردد :
برای برگزاری انتخابات انجمن صنفی خراسان شمالی مراحل زیر طی شده است :
1 - اطلاع رسانی از طریق روزنامه سراسری و پر طرفدار منطقه در چهار نوبت.
2- خبررسانی به همکاران از طریق پیامک که لیست 10000نفری را به شرکت تبلیغاتی داده ایم و 7580 نفر پیامک را سالم تحویل گرفته اند.
3 - از یک ماه پیش به تک تک همکاران رو در رو و درجلسات معلمان در هفته معلم این خبر توسط فعالان منتقل می شده است .
4 - بنده به بیش از 150 نفر پیامک شخصی داده ام و تماس تلفنی داشته ام و از همگی خواسته ام هر چه توان دارند خبر رسانی نمایند.
5 - در فضای مجازی و تلگرام که این استان چندین ابر گروه فرهنگی و اصلاح طلبی و... دارد ؛ بارها و بارها این خبر را تبلیغ و تاریخ و زمان ومکان و دلیل را به آگاهی همگان رسانده اند.
و...
در نهایت این نتایج حاصل شد :
1 - تعداد خیلی کمی از این انتخابات استقبال کردند که جای تاسف برای آن دسته همکارانیست که دست کم خبر داشتند و ازین فرصت استقبال نکردند.
2 - هرکس مایل بود کاندید هیات مدیره شد و در نهایت از 14 نفر عضو هیات مدیره انتخابی اصلی و علی البدل فقط یک نفر از افراد هیات مدیره سابق انجمن در دهه 80 بوده که ایشان نیز به اصرار خود ما و همکاران حاضر کاندید شدند.
3 - از سه نفر بازرس نیز هیچ یک عضو هیات مدیره سابق نمی باشند.
4- برای بهتر برگزار شدن و بهتر پیش رفتن اهداف انجمن با پیشنهاد بنده و رای همگانی طول دوره سه ساله هیات مدیره انتخابی را یک ساله کردیم تا با عضو گیری در طی سال با نفرات بیشتر دوباره انتخابات برگزار کنیم.
حال با توجه به این روند و این نتایج به دست آمده از شما پرسش دارم :
جناب جواد بابازاده رها لطفا بفرمایید :
1 - مبنا و معیار گزارش شما چه تحقیق و مطالعاتی بوده است؟
2 - هدف تان از این گزارش چه بوده است ؟
3 - مشاورین و همفکران شما برای ارایه این گزارش چه کسانی هستند؟
4 - به چه دلیل خفتگی و بی تفاوتی همکاران و شاید ترس وحشت گروهی از فرهنگیان به خاطر محافظه کاری را به پای خودرایی و غیردموکراتیک بودن کنشگران صنفی گذاشته اید؟
5 - می شود بفرمایید کجای روش وراه رفته ما اصولی و دموکرات نبوده و پیشنهاد شما برای روشی بهتر چیست؟
سپاسگزار می شوم اگر دقیقا پاسخ این جانب و همکاران بنده را به روشنی بدهید.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
صدا و سیما در این مقابله با فرهنگیان پرچم دار این رسانه ها بود. صدا و سیما حتی یک بار هم در این مدت حاضر نشد تا یک نفر از فرهنگیان را برای بیان خواسته هایشان دعوت کند و هربار که اعتراضات فرهنگیان بالا می گرفت با انتشار اخبار معمولا نادرست سعی در مواجهه ی جامعه با آنها داشت/ وزیر بهداشت هم در عملی شتاب زده می گوید: افشای فیشهای حقوقی زشت و غیرانسانی است/ فکر کردهاید اگر روزی پزشکان کار نکنند چه اتفاقی خواهد افتاد/ در همان زمانی که اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، در پرداخت پاداش پایان خدمت تعداد اندک فرهنگیان بازنشسته این استان، دچار مشکل بود، در جای دیگر دولت به یک نفر برای یک ماه به اندازه پاداش سی نفر از همکاران ما، حقوق ماهیان پرداخت می کرده است. یعنی کل پاداش فرهنگیان استان فارس به اندازه حقوق سالانه این شخص نبوده است/ دولت هایی که سال هاست آموزش را از اولویت های خود خارج کرده اند و نتیجه آن ترکیدن دمل های چرکین معضلات اجتماعی است مانند: طلاق، اختلاس، قتل، ناهنجاری های فرهنگی و .../در شرایطی که نام های درخشانی در کمیسیون آموزش مجلس خودنمایی می کنند و تعداد زیادی از فرهنگیان با حمایت جامعه فرهنگی، به مجلس راه یافته اند، امید داریم تا شرایط آموزش آینده سازان مملکت در خور نام "جمهوری اسلامی" باشد
در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک و معظم رمضان و در آن هنگامه ی نیایش عارفانه و عاشقانه به درگاه حضرت احدیت و سجده به آستان ربوبی، امام والا و ولی خدایی به دست یک شقی بدسگال خورد و سپس در بیست و یکم ماه خدا به شهادت رسید و به لقاء الهی پیوست که به راستی فخر اولیاء و اوصیاء بوده و هست.
مولا علی ابن ابیطالب علیه السلام همان بزرگ مرد والاتباری است که علاوه بر پسرعم و داماد رسول خدا(ص) امیرالمومنین بوده و نفس پیغمبر (ص) و جانشین بر حق آن نبی و ام الکتاب و تفسیر کلام خدا و جان و جوهره ی قرآن و معنی تام و تمام ایمان و حقیقت ایقان و مفهوم راستین فرقان و بر همگان رجحان و علو داشته و در عرش الهی مورد تکریم و تعظیم و تحسین کر و بیان می باشد.
آن گونه که حضرت محمدمصطفی (ص) فرمودند ای علی اگر تو نبودی هرگز مومنان از منافقان باز شناخته نمی شدند.
آری ، علی آیت خدا بوده و همای رحمت حق، کائنات به اذن پروردگار هستی به یمن وجود آن نازنین و به واسطه ی عشق و حب و جلال و جمال آن بنده ی حقیقی خداوند ایجاد و برپا داشته شده و هم اوست مقسم دوزخ و بهشت و ساقی کوثر چه زیبا و به جا فرمود پیامبر رحمت که یک ضربت شمشیر علی برتر است از عبادت جن و انس از اولین تا آخرین و نیز علی مصداق تمامی ایمان در مقابل تمامی کفر بود.
منطق علی، والاترین منطق ها، کلام او کامل ترین کلام ها، برهان او قاطع ترین برهان ها، ذوالفقار او، برنده ترین شمشیرها، ایمان او ناب ترین ایمان ها، میزان او شاخص ترین میزان ها و عدل آن امام همام اعدل عدالت ها و شجاعتش در حد اعلا و کمال و اخلاصش، خالص ترین اخلاص در کل هستی و پهنه و کرانه ی گیتی بوده است.
هنگامی که به نهج البلاغه اش می نگریم، اقیانوس مواجی از علوم مختلفه و قلم و بیان و سخن وری در می یابیم. در وصف کمال و سجایا و فضائل آن رادمرد بزرگ الهی و انسان کامل و جامع دانشمندان و سخن وران و نوابغ روزگار، جملات ارزنده ای بر زبان جاری و برخامه ی قلم زده اند از آن جمله:
" ای دنیا چه می شد تمام هستی ما را می گرفتی و در شجاعت، صداقت، کرامت، ایمان، قاطعیت و عدالت و .... یک علی دیگر به ما ارزانی می داشتی!"
آری!
علی (ع) همان اعجوبه خلقتی است که ظریفی به حق، در وصفش گفته است که گویی او (علی) برای زمانی دیگر غیر از زمان خود خلق گشته بود!
حقیقتا قلم از وصفش عاجز و زبان از توصیف آن مرد خدا و دین و جهاد، الکن می باشد. هم اینک و در این دنیای وانفسا! و اندر این دهشت و وحشت و عصر حاکمیت درندگان به صورت انسان در این جهان سراسر خون ریزی و جهالت و پلشتی و مرگ انسانیت انسان و دفن حقیقت و ایمان و مظلومیت انسان و دیانت و قرآن، جهان سخت نیازمند علی است. زیرا علی متعلق به تمامی هستی و ادوار و دوران است و نه گذشته ی منقطع از زمان!
در سوگ ابوتراب، تنها حسنین و زینبین نگریستند، در ماتم از دست دادن آن یگانه دهر و دلاور دوران و رکن رکین ایمان و جوهرالجواهر ایقان و کوکب فروزنده ی آسمان تنها فقیران و یتیمان و بی پناهان ماضی نگریستند، در آن سوگ بزرگ و ماتم سترگ، کل هستی گریست و ارکان زمین و زمان و آسمان به لرزه در آمد و گویی عدالت نیز با رفتن او و به همراهش در اعماق زمین مدفون گشت!
اما آن چه جفا در حق آن امام العارفین و آینه ی تمام نمای مومنین روا داشته می شود که شاید هم طراز جفای به او در عهدش و هم قطار قتلش و چه بسا بدتر از آن هم باشد، سوء استفاده از نام او، تحریف کلام و مرام او، ظلم و جفا و تاختن و تخریب دین به نام او و دانسته و ندانسته، مکرر نمودن نام و مسلک و مکتب او و یا بایگانی و متروک نمودن سخنان و مرام و منطق و عدالت و قاطعیت و ملاطفت او و صرفا در قاب کردن نام و رسم و سیمای او و زینتی تلقی کردن کتاب و منشور اوست.
شما را به خدا بیایم لااقل نام و یاد او را بر زبان جاری نسازیم و آن مظلوم تاریخ را به نفع خویش و مطامع و هوی و هوس خود مصادره به مطلوب نکنیم و این قدر روح والا و پاک و مطهر آن تندیس حقیقت و راستی را آزار ندهیم.
آری !
شایسته و بایسته فرموده اند که ذکر و یاد علی عبادت است اما نه هر ذکر و یادی، آن ذکر و پردازش به علی عبادت است که از روی صدق و صفا و وفا باشد و نه به قصد و آهنگ منفعت طلبی، رانت خواری، چپاول بیت المال و ضربه زدن به آمال و آرمان و امیال خداپسندانه علی و هر چند ناخواسته و جاهلانه العیاذبالله به قصد دفن نام و مرام و عدالت علی!
بیاییم از سویدای دل و از اعماق فطرت خود و صد البته با فعل و عمل خویش، علی را آری علی را دریابیم.
علی همچنان مظلوم است " قد قتل مظلوما"
بدین وسیله از شما مسئول صدای معلم جناب آقای پورسلیمان در راستای پیگیری و تحقق حقوق مادی و معنوی معلمان تقدیر و تشکر می گردد و به عنوان مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 اعلام می دارد در طول خدمتگزاری در این سمت از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا با همدلی و هم گرایی ایجاد شده در منطقه گام های مثبتی در عرصه های آموزشی ، فرهنگی و رفاهی معلمان بردارد .
امید است در آینده فرصتی ایجاد شود تا برنامه ی منطقه در اختیار عزیزان قرار گیرد .
ناصر کوهستانی
مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 تهران
« گروه صدای معلم » از « مدیریت آموزش و پرورش منطقه 19 تهران » جناب آقای کوهستانی تشکر و قدردانی نموده و امید است رویکرد مثبت ، نگاه مردمی و پاسخ گویی این مسئول دلسوز سرمشق همه مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد .
آیا این دریافتی ها محصول یک خلا قانونی یا یک قانون ناقص و اشتباه بوده است یا اینکه کم کاری و بی توجهی سیستم های نظارتی باعث این تخلف شده است /آیا مدیریت در کشور ما به معنای واقعی کلمه مدیریت است/ آیا بخش خصوصی کشور ما به معنای واقعی کلمه خصوصی است/ آیا رقابت در فضای اقتصادی ما وجود دارد که معنای واقعی مدیریت مشخص شود /زمانی که بانک ها به راحتی سپرده های قرض الحسنه مردم را به خود مردم با درصد های بالا می پرداختند و همین سپرده های قرض الحسنه را به مدیران و کارکنان خود با سودهای بسیار پایین با مدت بازپرداخت زیاد واگذار می کنند. آیا سودآور بودن این شرکت ها تضمین شده نیست/ آیا این دریافتی های خارج از ضابطه و قانون فقط در سطح چندین مدیر بلند پایه است/ آیا تاکنون آماری از دریافتی واقعی همه کارمندان ادارات و حتی حداقل و حداکثر دریافتی آنان به دست ایشان نرسیده است
در حالی کمتر از یک سال به پایان عمر دولت کنونی همراه با وزرایش باقی مانده است که احتمالاً در یکی از جمعههای خرداد ماه ۱۳۹۶ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
در طی عمر این دولت همانند دولت قبل، تا پیش از انتخابات سعی بر آن شد که از ظرفیت فراوان و آشکار جامعه فرهنگیان به عنوان یکی از بالاترین جمعیت های فعال و تاثیر گذار در نتایج انتخابات به سود گروه خود بهره برداری شود و همچون دولت قبل با سر دادن شعارهای رنگارنگ ، موفق به جذب و همراهی جامعه فرهنگیان با خود شوند ؛ جمعیتی که اکنون پس از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت کنونی جز وعده های رنگارنگ برای آینده و کسب القاب تکراری ، دهن پر کن و عوام فریبانه در نهایت امر هیچ عایدی دیگری نداشته اند.
اما چگونه این روش برای مدت نزدیک به یک دهه توانسته فرهنگیان را چشم انتظار گذاشته و هنوز هیچ شاخصی از آن اعلام نشود؟
مسئولان دولت بایست بدانند جامعه فرهنگیان به دنبال کسب القاب رنگارنگ توخالی و دهن پر کن (ارشد، خبره، عالی حرفه ای و ...) نیستند ، فرهنگیان کشور حاضر هستند همه به نام ساده و بی آلایش معلم خطاب شوند اما در عمل برای آنها اقدامی صورت بگیرد. حتی فرهنگیان به دنبال شاخص های پیچیده متمایز کننده میان خود و همکاران خود هم نیستند.
ملاک تمایز بر اساس سابقه کاری و مدارک تحصیلی برای همه فرهنگیان همچون سایر کارمندان کافیست. شاید یک عده بگویند «فرهنگیان که کارمند نیستند »پس چه هستند؟ حتی دانشگاهیان هم که حقوق بگیر دولت هستند، پس کارمندان دولت هستند.
از شواهد و قرائن چنین به نظر می رسد که اتاق فکر دولت تصمیم گرفته این مهم (رتبه بندی) را در پایان سال اخیر به صورت نیم بند مجدداَ اجرا نماید تا باز از همان روش روشن کردن کور سوی امید استفاده نماید و پس از برنده شدن احتمالی در انتخابات این طرح را همچون دولت قبل به حالت اغماء کامل فرو ببرد. در این زمینه می توان تحولات و نشانه های اولیه را به وضوح در کمیسیون های جدید مجلس یافت تحولاتی که برخی فکر می کنند سودمند است، اما به نظر بیشتر هدف مند است.
راه حل چیست؟
با توجه به بیش از یک دهه کار کارشناسی و بررسی و رفت و برگشت و تغییر عناوین و کاغذ بازی نمی بایست امید به تغییر شگرف ، تحت عنوان رتبه بندی در وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان داشت که اگر این چنین می بود در دولت کنونی ( طی 3 سال) و در دولت قبل ( طی 8 سال) زمان کمی برای اعلام شاخص ها و میزان افزایش حقوق ها نبوده و نیست.
به نظر می رسد جامعه دو میلیونی فرهنگیان ( با حدود حداقل 4 تا 6 میلیون رای دهنده مستقیم ) خود می بایست قبل از انتخابات یک میثاق نامه منزلتی و معیشتی تهیه نماید و آگاهانه به نامزدی رای دهد که به میثاق نامه تحول وضعیت منزلتی و معیشتی فرهنگیان در عمل پای بند باشد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ جمعی از نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در نامه ای برای صدای معلم خواهان توجه وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نسبت به مطالبات خود گردیدند .
من تشکل های فرهنگیان را برای آموزش و پرورش " یک فرصت " می دانم/ آقای حاجی بابایی آن موقع یک فریب کاری هایی می کرد .ایشان روی موج درخواست و مطالبات معلمان سوار شده بود . جایگاه نمایندگی مجلس را هم داشت . تربیون هم در اختیارش بود و می توانست حرف بزند / بسیاری از خواسته های کانون صنفی معلمان اززبان حاجی بابایی تکرار می شد و کانون احساس می کرد پشتیبیان خوبی در مجلس دارد و از این جهت آقای حاجی بابایی می تواند به آن ها کمک کند/ من فکر می کنم از اشتباهات کانون صنفی معلمان بود که زیادی روی آقای حاجی بابایی حساب کرده بود/ اگر آقای حاجی بابایی آن موقع راست می گفت می توانست با ارائه " طرح " در مجلس پی گیر باشد . اگر هم نهایتا به تصویب نمی رسید اما صداقتش اثبات می شد / تا جایی که من می دانم تاکنون صدا و سیما به موضوع « تشکل ها » به طور جد نپرداخته است .این که چه کسانی هستند و چه خواسته هایی دارند/ از نظر من ، سازمان نظام معلمی باید پایگاه قانونی از طرف مجلس داشته باشد/ آن چه از نظام معلمی انتظار می رود با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حاصل نمی شود .ممکن است سازمانی هم تشکیل بشود و اسمی هم داشته باشد اما خروجی قابل قبولی نخواهد داشت /وقتی یک سازمان از درون مردم شکل گرفته باشد ، مردم بخش ، مردم صلاحیت دار بخش شکل گرفته باشد دیگر به این ملاحظات اطرافیان توجه نمی کند . او به ملاحظات فنی کار خودش توجه می کند/ کار حرفه ای معلم یک کار تخصصی است و رسیدگی به مسائل آن هم در صلاحیت چنین سازمانی است/ مهم تر آن که بخش تایید صلاحیت حرفه ای را می توان به سازمان نظام معلمی تفویض کرد