گروه اخبار/
گروه اخبار/
محمدرضا واعظ مهدوی درباره اینکه چه برنامههایی برای ارتقای معیشت و منزلت معلمان در برنامه ششم درنظر گرفته شده و اینکه چه ساز و کاری باید فراهم شود که حس تبعیض معلمان با سایر کارمندان از بین برود، اظهار کرد: بهطور کلی معلمان و آموزگاران نقش بسیار مهمی در نظام آموزشی و تربیتی ما دارند و خدمات و تلاشهای آنها همیشه مورد قدردانی است، اما دولت در نظام حقوق و دستمزد تابع قوانین همگانی و عمومی است و ضرایب حقوق و دستمزد هر سال توسط دولت تعیین میشود و تغییرات حقوق و دستمزد به وسیله این ضرایب، باعث میشود در همه کارکنان دولت، یکسان عمل شود.
وی افزود: از نظر ما در بین معلمان، پرستاران و کارکنان بخشهای مختلف، برتری بر دیگری وجود ندارد و باید سعی دولت بر این باشد که شرایط رفاهی گروههای مختلف اجتماعی بهتر شود. برای حقوق بگیران و دستمزدبگیران مهمترین حمایتی که دولتها میتوانند انجام دهند، مهار تورم و کنترل افزایش قیمتهاست.
واعظ مهدوی با بیان این مطلب که دولت سیاستهای خودش را در سال های اخیر بر کنترل قیمتها و کاهش تورم متمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: به طوری که تورم از 28 ،29 ،30 درصد در ابتدای دولت، امروز به کمتر از 13_ 14 درصد کاهش پیدا کرده است و این روند را باید ادامه دهیم.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور اضافه کرد: بسیار مهم است که مردم بدانند که اگر دولت بخواهد، بدون تحقق درآمدهای کافی؛ حقوق و دستمزد گروههای مختلف را افزایش دهد، این یعنی از طریق کسری بودجه باید این کار را انجام دهد. تزریق پول به صورت کسری بودجه به کشور، معنایی جز افزایش تورم ندارد. در نتیحه ممکن است؛ کسی که حقوقش اضافه میشود، در کوتاه مدت احساس کند که خوب است، اما در دراز مدت چون این تورم، قدرت خرید را کاهش میدهد، عملا به زیان افراد است.
وی در ادامه تصریح کرد: از مطبوعات و رسانهها میخواهیم که توضیح دهند؛ مهمترین کاری که دولتها باید انجام دهند، کنترل هزینهها و قیمتهاست و افزایش پرداختیها بدون اینکه بخش مالیات و درآمدهای مالیاتی افرایش یابد، برای دولتها و مردم (دستمزدبگیران، حقوق بگیران و بازنشستگان) سم و زیان است. مردم باید از ما بخواهند که هزینه بدون درآمد ایجاد نکنیم و ما این سیاست را پیش میگیریم.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا میانگین دریافتی فرهنگیان و معلمان را کافی میدانید؟ گفت: مهم این است که ما چه چیز را کافی تلقی میکنیم. طبیعتا ما باید سعی میکنیم که حقوق و دستمزد را به هر حال به سطحی برسانیم که زندگی مرفهی را فراهم کنیم. به طور کلی دولت سعی کرده، ضرایب سالیانه و میزان حقوق و دستمزد به خصوص برای گروههای کم درآمد و فقیر بیش از تورم باشد. این کاری است که در توان دولت بوده و برای این کار اقدامات خودش را انجام داده است.
وی متذکر شد: همه دستمزدبگیران میخواهند که حقوق و دستمزد بهتری را داشته باشند، اما مهم این است که امکانات، توان مالی و پرداخت دولت چقدر است؟ و باید این موارد با یکدیگر تطبیق داده شود.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم باید بیشتر به بخش تولید پرداخته شود، خاطرنشان کرد: تلاش مان این است که در زمینههای مختلف در بخش رفاهی اقدامات لازم را انجام دهیم، اما رفاه از تولید، کار بیشتر و از بالارفتن تولید ناخالص داخلی حاصل میشود. این خدمات باید ارزش افزوده و سود بیشتری ایجاد کند و دولت بتواند مالیات اینها را بگیرد و از محل مالیاتها، سرویس و خدمات بهتری ارائه دهد و اگر این چرخه ادامه نیابد؛ این امکان نیز وجود ندارد.
واعظ مهدوی ادامه داد: دولت در حد توانش برای ارتقای معیشت تلاش میکند، اما لازمه ارتقای بیشتر و افزایش حقوق بیشتر این است که این چرخه بچرخد. ( ایلنا )
سیر تکاملی تاریخ جوامع بشری و نیز با بن بست مواجه شدن مکاتب و دکترین های سیاسی، فلسفی و مدعیان کاذب نجات انسان ها به اضافه ی زمینه سازی و بستر گستری برای ظهور و قیام مهدی موعود چشم انداز روشن و امیدوار کننده ای از آزادی و عدالت و امنیت را فراروی انسان ها می گشاید.
دکترین مهدویت و وعده بر حق قرآنی بر تعلق گرفتن وراثت زمین و حاکمیت راستین به مردم و مغضوبین زمین و آزادی خواهان و عدالت جویان و امنیت طلبان و امن و امان گشتن هستی و ترقی و تعالی علم، عرفان، معنویت، برابری، رفاه و سعادت، نقطه ی امیدی است برای آنانی که به وضع موجود در ابعاد کلی آن و در سطح کلان و داخلی و خارجی راضی و خرسند نبوده و البته دست روی دست هم نگذاشته و انزوا نگزیده و عقب گرد و ارتجاع و در جا زدن را نیز بایکوت نموده اند.
منتظران واقعی و راستین آنسان که در کلمات نورانی معصومین (ع) آمده هرگز به گرد گناه و تعدی و تبعیض و بی عدالتی و بدعهدی و پیمان شکنی با خدا و رسول و امامان (ع) و اطاعت از طاغوت و هوی نفس نگشته و ضمن دارا بودن سجایای اخلاقی و معرفت و بصیرت و تقوی و تعهد و تخصص متناسب ،همچون پاره های آهن و کوه با صلابت و با استقامت می باشند.
در چنین حالتی است که امداد غیبی نیز به سراغشان آمده و حضرت مهدی(عج) نیز فرموده اند ما دائما به فکر شما و مددکارتان هستیم و از حالات و اوضاع شما آگاه می باشیم و اگر غیر از این می بود، دشمنان شما را نابود می کردند.
طرح ها و سناریوهایی نظیر پایان تاریخ و به آخر خط رسیدن مذهب و دین و ایدئولوژی و پیروزی لیبرالیسم غربی و انسان محوری منهای اولوهیت و معنی، از سوی امثال فرانسیس فوکویاما و ساموئل نیتنگتون و.... آرماگدون معروف از ناحیه ی گسترش گران و متجاوزان صهیونیستی برای محو و یا کمرنگ جلوه دادن دکترین مهدویت عملیاتی می گردد.
متاسفانه هر گونه خرافه گرایی، ایستا گرایی، انحصارطلبی، خشونت و عدم تحمل یکدیگر، انگ زدن ها و برداشت ها و تفاسیر خود محورانه و بلهوسانه و غیر پویا از دین و مذهب و معنویات و انگاره هایی از جنس انجمن حجتیه و قشری گری، زمینه را برای کمرنگ و بی خاصیت شدن دکترین اصیل و صادق و ناب مهدویت و عینیت یافتن و تحقق اهداف و اغراض و خواسته ها و استراتژی نرم و سخت دشمنان قسم خورده ی ایران، اسلام و مهدویت در معنی اخص و حقیقی آن منجر خواهد شد.
ارائه ی چهره ای صلح جویانه، متعادل، منطقی، متعارف، کثرت گرایانه و عزتمند و شرافت مندانه و البته با اقتدار اصولی و مورد نظر اسلام اصیل و قرآن کریم که حقوق محرومان استیفاء گردد، چاره ی کار و پای بست دکترین مهدویت می باشد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
نتايج حاصل ازمطالعات انجام يافته درزمينه افت تحصيلي و فراراز مدرسه نشان مي دهد كه يكي از مهم ترين عوامل، ناخوشايند بودن محيط هاي آموزشي و فقدان زمينه هاي عاطفي در مدرسه مي باشد كه اين امر سبب ايجاد نوعي بيگانگي بين دانش آموزان و محيط مدرسه مي گردد و نيز دانش آموزان اذعان مي دارند كه شرايط ياد دهي – يادگيري بيشتر از طريق يك فرآيند يك طرفه و بدون توجه به عوامل انگيزشي و كاربردي انجام مي گيرد و همين نتيجه با مطالعات مرتبط با عوامل ترك تحصيل و مردودي انجام يافته در اكثر كشورها، به نحوي مورد تائيدواقع شده است، هرچندكه دركشورهاي فوق مانند ژاپن وكره جنوبي اقدا مات عملي موثري دراين ارتباط انجام پذيرفته ونتايج چشم گيري به بارآمده است.
استفاده نامناسب و ناكافي از رنگ ها، نامناسب بودن شيوه هاي برخورد با دانش آموزان، غير تعاملي بودن شيوه هاي ياددهي – يادگيري، موضوع محوري، تاكيد بر يادگيري هاي حفظي، مشاركت ضعيف دانش آموزان در فرآيندهاي آموزشي و پرورشي، نمره محوري، فقدان برنامه هاي شاد در مناسبت هاي مختلف، ضعيف بودن برنامه اردوها وگردش هاي علمي، وضعيت نامناسبي رادرمدارس بوجودآورده است.
در كنار مسايل فوق، همچنين نامناسب بودن برنامه هاي فوق برنامه و دروس پرورشي كه بيشتر متناسب بااستعدادها و علايق دانش آموزان نبوده كه وجود مشكلات فوق را پررنگ تركرده است؛ و حتي مساله رنگ كه يكي از عوامل ايجادكننده شادي است؛ درمدارس زياد مورد توجه واقع نشده است و مشاهدات روشن مي سازد كه اين امر نيز درآموزشگاه هاي كشور ناديده گرفته شده است و استفاده بهينه ازآن صورت نپذيرفته است.
پژوهش ها و تجارب عيني، روشن مي سازد كه اكثر دانش آموزان تعطيلي را برحضور در مدرسه ترجيح مي دهند و اين امر بيشتر هنگامي روشن مي شود كه هنگام تعطيلي، دانش آموزان به شكل هاي مختلف اظهار رضايت مي كنند؛ چراكه وضعيت فيزيكي ورواني را خوشايند ندانسته و از فقدان فعاليت هاي فرح بخش درمدرسه اظهارناخرسندي می كنند و اين امرگفته هاي آلفرد نورث وايتعهد را در ذهن تداعي مي كند كه يادگيري دانش آموزان بي فايده است؛ مگر اينگه كتاب هاي خود را گم كنند، جزوات خودرا بسوزانند و آنچه را كه براي شب امتحان به خاطر سپرده اند؛ فراموش كنند.
با توجه و تامل به موارد فوق، ضرورت دارد كه مقوله شادابي در مدارس به عنوان يك راهبرد موثر در حصول به هدف هاي آموزشي مورد تاكيد قرار گيرد و دقت در رعايت هر كدام از مولفه هاي زير در مدارس مي تواند در ايجاد محيط هاي آموزشي شاداب موثر باشد:
الف) عوامل مديريتي:
- اجراي نظم و انضباط به صورت سازنده و موثر در مدرسه
- رسيدگي به مشكلات معلمان و دانش آموزان به صورت روان شناختي
- مناسب ساختن برنامه هفتگي معلمان و دانش آموزان
- توسعه مديريت مشاركتي
- توسعه نظام پيشنهادات و تقدير از بهترين پيشنهاد ها
- فراهم كردن فرصت انتقاد در مدرسه
- عدم تبعيض بين معلمان و دانش آموزان
- مشاركت دانش آموزان در اداره مدرسه
- توسعه روابط انساني در مدرسه
ب) عوامل فيزيكي:
- استفاده از رنگ هاي شاد در محيط فيزيكي مدرسه
- استفاده از رنگ هاي شاد در لباس دانش آموزان
- توجه به تميزي حياط و محيط مدرسه
- بهينه ساختن نور كلاس ها و سالن ها
- توجه به كيفيت صندلي ها
- تميز بودن كلاس ها و اتاق دبيران
- استفاده از گل و گياه در محيط مدرسه
- خط كشي تميز حياط مدرسه
- كاشتن درخت هاي مورد علاقه معلمان و دانش آموزان
ج) عوامل آموزشي:
- توسعه رويكردهاي فعال ياددهي- يادگيري
- توسعه تدريس مشاركتي
- تجهيز مدرسه به امكانات و وسايل كمك آموزشي
- اعلام روز يا هفته اي بدون امتحان در مدرسه
- استفاده از شيوه هاي موثر در مديريت كلاس
- تقويت دانش آموزان ضعيف
- رفع اضطراب از محيط آموزشي
- استفاده از روش هاي مثبت و موثر مديريت كلاسي
د) عوامل تربيتي:
- استفاده از فيلم هاي با نشاط
- برگزاري برنامه هاي طنز
- گرفتن جشن تولد به خصوص براي دانش آموزان
- انجام نقاشي آزاد توسط دانش آموزان
- خوشايند كردن زنگ تفريح
- توسعه گردش هاي علمي و برنامه هاي اردويي براي معلمان و دانش آموزان
- تشكيل انجمن هاي مختلف
- استفاده بهتر از تابلوي اعلانات
- اجراي مطلوب برنامه مناسبت ها و اعياد به شكل جالب
- اجراي برنامه هاي صبحگاهي و ظهرگاهي به صورت صحيح و جاذب
- گرفتن جشن بازگشايي و پاياني در مدرسه
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ تعدادی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدرسه فرزانگان تهران در اعتراض به قطع ورودی مدرسه "فرزانگان 1 " در پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهر تهران تجمع کردند.
گروه اخبار/
اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس غیردولتی میتوانند با عنوان آموزش دو زبانه بودن در تهران فعالیت کنند؟»، اظهار داشت: با صراحت اعلام میکنم که در تهران مجوز هیچ مدرسه دو زبانهای را ندادهایم و هیچ مدرسهای مجوز تبلیغ دو زبانه بودن ندارد.
وی افزود: اگر مدرسهای چنین تبلیغاتی میکند، تخلف است و با آنها برخورد میکنیم.
چهاربند در واکنش به این موضوع که برخی مدارس با دریافت پول، دورههایی را در فصل تابستان برگزار میکنند، خاطرنشان کرد: شرکت در کلاسهای تابستانه کاملاً اختیاری و در اختیار خانواده است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: اگر این موضوع اجبار باشد نه تنها تبعات تربیتی مثبت نخواهد داشت بلکه میتواند مخرب باشد و دانشآموز را از با خانواده بودن محروم کند. ( فارس )