امام خمینی (ره) :
یکی از اموری که مطمح نظر آنهایی است که میخواهند این انقلاب را به شکست برسانند قضیه مجلس است. مجلس یک چیز سهلی نیست کارش. مجلس یک چیزی است که در رأس همه اموری که در کشور است واقع است. یعنی مجلس خوب همه چیز را خوب میکند و مجلس بد همه چیز را بد میکند. صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۲۸۲.
مقام معظم رهبری :
شهید مطهّری خیلی خصوصیّات ممتازی داشت لکن به نظر من شاخصهی شخصیّت او معلّمی بود ؛ معلّم بود. (16 / 2 / 1394 )
با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله (مرحله اول 7 / 12 / 94 ) و (مرحله دوم 10 / 2 /1395 ) نمایندگان منتخب مردم ایران در حوزه های مختلف مشخص و از تاریخ 8 / 3 / 1395 رسماً کار خود را به مدت چهار سال شروع نمودند .
جامعه بزرگ فرهنگیان کشور برای تمامی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، آرزوی موفقیت در زندگی دینی و دنیوی را داشته و ضمن توفیق دانستن این فرصت خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در منصب نمایندگی مردم عزیز ایران زمین ، انتظاراتی از آن بزرگواران داشته ، که ان شاالله با مصوب نمودن قوانین جدید و نظارت مکفی در بخش آموزش و پرورش کشور ، گام های بلندی در جهت کم نمودن دغدغه های این قشر زحمت کش بردارند .
از آنجا که جامعه فرهنگیان ، جامعه بزرگی است و مخاطب بسیار بزرگتری دارد (حدود یک میلیون فرهنگی و حدود 13 میلیون دانش آموز در کشور ) ، در تحقق پیشرفت ، الهام بخشی وآگاهی دهی جامعه ، بسیار مؤثر است . یکی از بارزترین این موضوع ها بحث انتخابات کشور است ؛ در همین انتخابات گذشته نمی توان نقش آموزش و پرورش را از کسی کتمان نمود :
- آگاهی سازی معلمین دانش آموزان و خانواده هایشان جهت پرشور سازی انتخابات
- استفاده از مدارس و امکانات آن جهت برگزاری انتخابات
- استفاده از فرهنگیان در هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات ( از کلان تا شعبه)
همچنین است نظر ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به معلمین و سیستم آموزشی کشورو انتظاراتی که از این بخش دارد که در تراز آموزش و پروش انقلاب باشد و در خود مجلس نیز تشکیل کمسیون تخصصی آموزش و تحقیقات و فراکسیون فرهنگیان.
همه اینها شاهد بر اهمیت این بخش و نیاز توجه ویژه به بحث آموزش و پروش می باشد ، امید است که نمایندگان محترم لزوم توجه به این بخش را به عنوان بخش دارای اولویت مسائل کشور لحاظ نمایند .
دغدغه و انتظارات جامعه فرهنگیان را در 3 بخش ارائه می نماییم :
بخش اول : دغدغه های و انتظارات آموزشی و تربیتی
( آنچه مهم است این است که در باب این تحوّل بنیادین، اصل اینکه نظام آموزش و پرورش ما احتیاج به یک تحوّل دارد را همه پذیرفتهاند. این نظام قدیمی آموزش و پرورش در کشور، اگر هیچ عیب دیگری هم نمی داشت ، همین که با گذشت زمان هیچ نوآوری در آن بهوجود نیامده بود ، کافی بود که انسان آن را رد کند و معتقد باشد به تحوّل بنیادین.
این سند تحوّلی هم که خوشبختانه دو سه سال پیش فراهم شد و ابلاغ شد ( 10/ 2 / 1392 10/02/1392 ) و بر اساس آن برنامهریزی شد، از نظر کارشناسان زبده و برجستهی آموزش و پرورش، یک سند خوبی است، سند متینی است؛ آنهایی که اهل این کارند، خبرهی این کارند، این سند را تأیید می کنند؛ می گویند سند تحوّل بنیادین که با ساعت ها کار، با زمان های طولانی و با تلاش فراهم شده است، همه کمک کردهاند که این سند به حمدالله فراهم شد و ابلاغ شد، این را کارشناسها و خبرههای آموزش و پرورش تأیید می کنند و می گویند سند بسیار متقن و مهمّی است. پس این سند باید اعمال بشود. مقام معظم رهبری 16 / 2 / 94 در دیدار معلمان )
بخش دوم : دغدغه های و انتظارات مدیریتی
بخش سوم : دغدغه های و انتظارات اقتصادی
الف : معلم شاغل ؛ دغدغه دریافت مطالبات ، مسکن ، معیشت ، خودرو ، ازدواج فرزندان و ادامه تحصیل خود و فرزندان را دارد، امام حقوق او کافی نمی باشد و هیچ مزایایی ندارد .
ب: معلم بازنشسته ؛ دغدغه پرداخت مطالبات و دیون و پاداش بازنشستگی خود را دارد
ج :به علت عدم تأمین معیشت ، معلم رجوع به شغل دوم و گاهاً سوم می نماید و تأثیر سوء این کار بر جایگاه و منزلت معلم و سیستم آموزشی و پرورشی می گذارد .
لذا انتظار جامعه بزرگ فرهنگیان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که روزی شاگردان این قشر زحمت کش بوده اند اینست که :
عزم خود را جزم و در راستای کاهش مشکلات نظام آموزشی کشور و معلمینی که شعل انبیا را دارند و نسل های کشور را تربیت ، رشد و تعالی می دهد قدم برداشته و خاطره خوبی از این دوره مجلس در ذهن قشر فرهنگی برجا گذارند .
ان شاالله
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
وبگاه شبکه «بی. بی .سی» در گزارشی به موضوع درز پرداختهای نجومی به برخی مدیران دولت «روحانی»، دستور اکید رهبری ایران به دولت در برخورد قاطعانه با این مسئله و انتقادهای مردمی پرداخت.
به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری «بی. بی .سی» در مطلبی با اشاره به ماجرای پرداختهای کلان و نجومی به برخی مدیران دستگاههای دولتی در ریاست جمهوری «حسن روحانی » نوشت: درز خبر پرداختهای کلان به برخی مسئولان دستگاههای دولتی ایران به موضوع روز شبکههای اجتماعی مبدل شده است .
در این ماجرا پاداشها، وامهای بدون بهره و پرداخت اضافه کاریهای قابل توجه به ویژه در یک مورد به مدیر یک بانک دولتی را نشان میدهد که در یک ماه برابر با 50 هزار پوند انگلیس حقوق دریافت کرده داشت. اما در نقطه مقابل پرستاران و دبیران و اصحاب رسانههای ایران با انتشار دریافت های ماهیانه خود نشان میدهند که حتی مبلغی پایینتر از 300 پوند انگلیس و حتی کمتر را در یک ماه دریافت میکنند.
بی. بی . سی نوشت: رسانههای حامی اصولگرایان ایران از این موضوع برای انتقاد از دولت میانه روی حسن روحانی استفاده میکنند هرچند که دولت کنونی ایران این موضوع را به اسلاف خود نسبت میدهد.
در ادامه این گزارش با اشاره به گسترش انتقادهای مردمی در این زمینه به دولت فعلی و حتی دولت قبلی آمده است: برخی در شبکههای اجتماعی به وجود این مسئله در دولت قبلی پرداختهاند. یک کاربر فضای مجازی با انتشار پستی عنوان میکند که از این موضع دلزده شده و امیدوار است دولت دلایل وقوع این مسئله را توضیح دهد.
بی. بی. سی در انتهای این گزارش با اشاره به سازوکارهای انتقادی با این پدیده و انتشار برخی فیشهای حقوقی به صورت خودآگاه از سوی مردم درفضای مجازی، از دستور رهبری ایران به دولت برای برخورد قاطعانه با این مسئله خبر داد.
گروه اخبار/ مطابق جوابیه ای که مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برای روزنامه وقابع اتفاقیه ارسال نموده است میزان مبالغ پرداختی توسط این وزارتخانه مشخص گردیده است .
گروه اخبار/
سخنگوی محترم دولت در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران جراید در مورخ 25 / 3 / 1395 به تخصیص و پرداخت مبلغ ۱۴ هزار میلیاردتومان در سال جاری جهت رفع نابرابریها و افزایش حقوق کارکنان دستگاهها اشاره کردند. اما هیچ عنایت و اشارهای به رفع نابرابریها و شکافهای موجود در امر حقوق بازنشستگان نداشتند.
به ویژه که با «وضع قانون مدیریت خدمات کشوری در مهرماه سال۱۳۸۶ و اجرای فصل دهم یا فصل حقوق و مزایای آن از ابتدای سال۱۳۸۸ و اعمال امتیازات مختلف برای شاغلان و نیز افزایشهای نقدی، خاصه در سالهای اخیر در فوقالعاده شغلهای مستمر کارکنان (چون فوقالعاده شغل، کارایی ویژه و…)، وضعیت دریافتی بازنشستگان سال به سال حادتر و تفاوتی بیشتر و شدیدتر داشته است.
امسال نیز طرح پلکانی افزایشهای بازنشستگان نه تنها رافع مشکلات نشد، بلکه بدعتی جدید و تبعیضی نو را بنا گذاشت چرا که این طرح نوعی ضایع کردن سالهای رنج و زحمت افراد در کسب تحصیلات عالیه و نادیده گرفتن تخصص و تجربه و مسئولیتهای سازمانی دوره خدمت بازنشستهها است با این روشهای تبعیضآمیز فاصله دریافتی یک مستخدم خدماتی بازنشسته با مدرک ۶ ابتدایی، سال به سال با دریافتی یک مشاور، یا کارشناس عالی و نیز یک رئیس اداره و مدیر کل بازنشسته با مدرک تحصیلی (لیسانس و بالاتر)، کم و کمتر و حتی منطبق خواهد شد.
به عبارت دیگر ، طرح پلکانی برابر کردن نابرابریها است.
لذا با توجه به گذشت ۱۰ سال از تصویب قانون یاد شده (مدیریت خدمات کشوری) و حال که عمر آزمایشی آن به اتمام رسیده امید است نمایندگان محترم این دوره مجلس شورای اسلامی و مسئولان محترم سازمان مدیریت و برنامهریزی و سازمان بازنشستگی به منظور برطرف کردن تبعیضها و نابرابریهای موجود در روند حقوق بازنشستگان که درحال حاضر برای دو بازنشسته از هر نظر برابر و با شرایط استخدامی و خدمتی یکسان (از لحاظ مدرک تحصیلی، پست سازمانی و سابقه خدمت) تفاوت دریافتی چند صدهزار تومانی، بلکه چند میلیون تومانی ایجاد شده، همچنین در راستای برقراری پرداختهای عادلانه، با اصلاح قانون مزبور و رفع نارساییها و کاستیهای آن در بخش حقوق بازنشستگان در مقایسه با شاغلان، نظام پرداخت هماهنگ بازنشستگان را مطمح نظر و طرح همسانسازی حقوق و همترازی دریافتی بازنشستگان مشابه سنوات مختلف (قبل و بعد از سال۱۳۹۵) را تدوین و تصویب و اجرایی نمایند.
ایران
یک اشکال در باور معلمان وجود دارد .منظورم باور کردن نسبت به معلمان وجود دارد .این که بپذیرند معلمان درست تشخیص می دهند / رای این که سلیقه ای نباشد باید قانون شود .اگر هم قانون شود برخی اوقات طوری اجرا می شود که اگر نباشد بهتر است/ از آن مجموعه بی انگیزه ، قانون توسعه صنعت ایران گردی و جهان گردی بیرون آمد که در مجلس تصویب شد/ منزلت معلم این نیست که دائم از او تعریف کنید .به این است که برای او احترام عملی قائل شوید . به او بگوییم رای تو درست است و این را اجرا می کنیم / یکی از فواید همان سازمان نظام معلمی همین است که آدم های توانا از این مجموعه بالا بیایند / در این تشکیلات افراد به ترتیب خانه ها را طی کرده اند تا به این جا رسیده اند . هم مورد قبول معلمان هستند و هم توان اجرایی شان را نشان داده اند . آن وقت برای وزارت آموزش و پرورش مجبور نمی شوند که از وزارت تعاون آدم بیاورند/ مربی پرورشی که این ها را انتخاب کرده و یک چنین شانی برای آن ها قائل شده است و چند روز به بهترین نحو پذیرایی می شوند ...می گویند مربیان نباشند/ حدود 83 درصد رای به " تلفیق " دادند .فقط 25 تا 16 درصد می گفتند که تلفیق صحیح نیست
جناب فانی
سلام علیکم
طاعات و عبادات جنابعالی قبول حق
اینجانبان نیروهای خدماتی سرایدار خدمتگزار کشور اعتراض و گلایه خود را مبنا بر بی عدالتی وزارتخانه مورد تصدی جنابعالی در دولت امید و اعتدال مبنا برموارد زیر و مشکلات عدیده دیگر خدمت جنابعالی عرض می نماییم.
همان گونه معلمان از پرداخت ناعادلانه بادیگر کارمندان دولت گلایه دارند ما هم از پرداخت های ناعادلانه حقوق و دستمزد با معلمانی که نصف ما در مدارس حضور ندارند اما سه و و اغلب چهار برابر ما حقوق می گیرند گلایه مندیم .
جناب فانی عزیز !
شما و دیگر معلمان دیگر چگونه خواهان اجرای عدالت و پرداخت با دیگر کارمندان ادارات و نهادهای دیگر هستید در صورتی که این ناعدالتی در خود آموزش وپرورش بیشتر از هرجای دیگری به چشم می خورد .
جناب فانی !
در این ماه مبارک و شب های قدر عزیز از شما تمنا داریم فکری به حال نیروهای خدماتی عزیز و زحمت کش در رفع ناعدالتی حقوق و دستمزد و موارد زیر بنمائید :
1- پایین بودن دریافتی حقوق و دستمزد
2- شامل نشدن هیج گونه افزایش حقوق از قبیل طرح رتبه بندی و افزایش حقوق 35 درصدی نیروهای اداری و ستادی
3- نداشتن هیچ گونه حق جانبی از قبیل اضافه کاری ، حق لباس سرایداری و نوبت کاری
4- عدم موافقت وزارت خانه با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی
5 -عدم به کارگیری و ترفیع پست به اداری و آموزشی نیروهای خدماتی که تحصیلات دانشگاهی دارند .
خواهشمندیم فریاد مظلومانه 40000هزارنیروی خدماتی شاغل در آموزش وپرورش را بشنوید .
ما و زن و بچه های ما حق زندگی بهتر دارند که چشم و امیدشان اول به خدا و بعدا به شماست .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید