گروه اخبار/
علی اصغر فانی روز شنبه در یازدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز تخلفی درباره این صندوق ثابت نشده، اظهار کرد: از نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و دادستانی درخواست کرده ایم ما را در بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان کمک کنند تا به جمع بندی نهایی برسیم.
وی افزود: بر اساس جلسه اسفندماه سال گذشته هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضا به این نتیجه رسیدند که باید مدت عضویت هیات مدیره ترمیم شود.
** تشکیل کمیته ای برای اجرایی شدن طرح آموزش زبان های خارجی
وزیر آموزش و پرورش به تشکیل کمیته ای برای اجرایی شدن طرح آموزش زبان های خارجی نیز اشاره کرد و گفت: این کمیته متشکل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری است.
فانی افزود: این کمیته هنوز به جمع بندی دقیق نرسیده است که در صورت اخذ نتیجه، اعلام خواهیم کرد.
** وظیفه آموزش و پرورش توسعه پیش دبستانی در مناطق دوزبانه است
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش وظیفه خود می داند نسبت به توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه گام های موثری بردارد تا بچه های این مناطق نیز با زبان فارسی آشنا شوند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زبان فارسی عامل وحدت همه ایرانیان است، ادامه داد: به منظور ترویج زبان فارسی، امسال برای اولین بار ردیف بودجه جداگانه ای برای توسعه پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه در نظر گرفته شده است.
ایرنا
چرا زنان متاهل خیانت میکنند، نفس این امر در میان متولدین دهه شصت و پنجاه به شدت روبه گسترش است/ نه میخواستند و نه حتی تصورش را میکردند/ آنچه او را از سایر حیوانات در این مورد مجزا کرد قوه یادگیری و تعقلِ در جهت سازگاری و بقاست/ ما در ایران در آموختنیها بسیار ضعیف عمل کرده ایم/ رسوم و سبکی از زندگی وارد جامعه ما شد که متناسب با آنچه ما هستیم و بر ما میرود نبود. ما مهارت ارتباط با دیگران را یاد نگرفتیم. حد و مرزها را نمیشناسیم/ مفهومی به نام «جاست فرند» که ما چندین سال است آن را لق لقه میکنیم و یک مفهوم وارداتیست، هیچ کدام از این تعاریفی را شامل نمیشود که ما در مناسبتهامان آن را به جا میآوریم/ چون خودآگاهی نداریم گم میشویم/ ما قدرت عجیبی در انکار این حس و خودفریبی داریم/ میدانم آن قدر از سمت نهادهای بازدارنده، کارشناس بیسواد تلویزیون، فلان شخصیت.... این حرفها را شنیدهایم که حالمان به هم میخورد. آنها این مفهوم را خراب کردهاند. مردم را زده کردهاند ....
طول برگزاری این دوره های تابستانی حدود 6 هفته و مبلغ 170000 هزار ریال برای هر واحد درسی اخذ می شود/ چگونه می شود دانش آموزی که در طول سال تحصیلی میانگین نمره اش به عنوان مثال از 5 فراتر نرفته است در این دوره موفق به اخذ نمرات بالایی شده است ؟آیا در این 6 هفته معجزه ای رخ داده است / « صدای معلم » همواره بر ضرورت اعمال یک " نظارت موثر و دریافت بارخورد " در سازمان آموزش و پرورش و مدارس تاکید کرده است/ آیا پاسخ گویی در وزارت آموزش و پرورش به یک « فرهنگ » تبدیل خواهد شد ....
ولی که در مدارس دولتی از دانشآموز خواسته میشود، هدیه به مدرسه یا کمک به مدرسه، نامیده میشود که مدیر مدرسه از سرِ ناچاری و استیصال - با برشمردن دهها ضعف و خرابی و نداری و نیاز از دانش آموزان خود طلب میکند/ عملاً هیچ پولی و لو در حد تامین هزینه های جاری از طرف دولت در اختیار مدارس قرار داده نمیشود / اینکه دانش آموختگان امروزی بیسواد و کم سوادند، فاقد مهارت حرفهایاند، فاقد مهارت برقراری ارتباط صحیح با محیط پیرامون اند، ضرورت آشتی و دوستی با محیط زیست را درک نمیکنند، از درک رسالت اجتماعی و ضرورت راستی در روابط اجتماعی عاجزند، فاقد نگاه و نگرش علمی به پدیده زندگیاند و اغلب بعد از خروج از مدرسه، جهت مسئولیت پذیری و حتی جامعه پذیری نیاز به بازآموزی و بازپروری دارند، ناشی از ناکامی مدرسه در انجام رسالت خویش است/ دولت مجبور است برای هر زندانی ۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در سال هزینه کند از پیامدهای صرفه جویی در آموزش و پرورش است
به تعويق افتادن پرداخت پاداش بازنشستگان، همتراز نبودن مستمري بازنشستگان آموزش و پرورش با ساير دستگاه هاي دولتي، تجميع بيمه هاي بازنشستگان، اجراي رتبه بندي و همچنين تاسيس بانك قرض الحسنه فرهنگيان از مهمترين مطالبات بازنشستگان است / پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان سال هاي ٩٣ و ٩٤ به زودي و در ماه جاري پرداخت مي شود/ در مورد همترازي مستمري نيز مذاكراتي با مسئولان وزارت آموزش و پرورش انجام شده/ مساله تاسيس بانك قرض الحسنه فرهنگيان از دغدغه هاي به حق فرهنگيان كشور است...
مدیر عزیزم ! مگر مسئولان آموزش و پرورش نمیگویند آموزش و پرورش رایگان است و پرداخت شهریه در مدارس هیئت امنایی برای کلاس های فوق برنامه است؟ پس چرا همان روز ثبت نام فرمودید باید شهریه را واریز کنید/ معلمان، فقط به جای گچ و ماژیک از قلم نوری استفاده کردند. آیا روش و محتوای تدریس عوض شد/ با افتخار پز دادید که مدرسه من هوشمند است/ با ما آن قدر مهربان نبودید تا ما آن قدر جسارت داشته باشیم که به این امر اعتراض کنیم / چرا شما آن قدر عبوث و خشک بودید که من نتوانستم با شما ارتباط برقرار کنم و از تدریس شما لذت ببرم/ چرا ما را حواله به کلاس بیرون از مدرسهتان دادید/ چرا شما درس به این شیرینی را این گونه کسالت بار تدریس میکنید ....
چنین معلّمانی با توجه به اینکه فضای فکری شان صرفاً فضای آموزگاری نیست، بیشترین مقاومت را نیز در برابر تغییرات آموزشی از خود نشان داده و به خاطر بی خبری از تحولات جهان آموزش، شیوه های تدریس و کلاس داری خود را عوض نخواهند کرد/ بی تفاوتی مسئولان نسبت به مسألهٔ معیشت آموزگاران، آنان را به چنین اشتغالاتی وادار می سازد و در این میان دونوبتی بودن مدارس و پاره وقت بودن فعالیت واحدهای آموزشی نقشی تسهیل کننده برای اشتغال در مشاغل غیر فرهنگی دارد/ رقم خط فقر نسبی همواره بیش از دو برابر دریافتی آموزگاران و نزدیک به سه برابر بوده است/ در اینجا به هیچ وجه سخن از پایین بودن میانگین فعالیت روزانه معلمان نیست بلکه سخن بر سر آن است که علیرغم تحمیل فشار به اندازهٔ فعالیت تمام وقت، زمان لازم برای توزیع حجم کار در طول روز فراهم نیست/ تأمین معیشت و بی نیازی از اشتغالات مضاعف در مشاغل غیر فرهنگی و حضور تمام وقت در مدارس، جدای از اینکه موجب مصونیت معلمان از آسیب های روانی و ذهنی ناشی از آن اشتغالات می گردد، موجب رشد و گسترش مهارت ها و قابلیت های حرفه معلمان نیز می شود
استفاده از لباس متحد در مدارس، اولین و مهمترین مزیتی که بر لباس پوشیدن با سلایق شخصی افراد دارد این است که دانشآموزان با هر طبقه اجتماعی و تمکن مالی با یک فرم یکسانسازی شده در مدرسه حاضر میشوند/ علاوهبر برهم زدن این معادله طبقاتی، پوشش لباس فرم برای دانشآموز میتواند آموزشی باشد برای تمرین قانونپذیری آنها در یک نظام اجتماعی کوچک به نام مدرسه/ حسن دیگر استفاده از این فرمهای دانشآموزی، شخصیتدهی دانشآموزی است/ مواردی که مخالفان این طرح آنها را مصمم میکند بر طبل این مخالفت بکوبند خدشهوارد کردن به استقلال فرد در انتخاب نوع پوشش خود، با توجه به تفاوتهای فردی است/ بهترین روش قرار گرفتن نظرات مختلف در یک سبد پیشنهادی متشکل از موارد مد نظر نماینده دانشآموزان، نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدارس و همچنین مسئولان آموزشی است