صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آن قدر خلق خانم معلم تنگ است که کسی جرات سوال ندارد/ من دیگر از دست شما خسته شده‌ام و زحمت کشیدن برای شما فایده‌ای ندارد/ اینها در مدرسه‌ای اتفاق می‌افتد که میانگین معدل سوم تجربی نهایی در حد 19 است/ صورت آقا معلم آن چنان از عصبانیت، برافروخته است که معاون جرات پادرمیانی ندارد/ واقعا چرا بعضی از معلمان از تدریس خود لذت نمی‌برند و مدرسه و دانش‌آموز را دوست ندارند؟ چرا برخی معلمان تا حال لبخندی یا تبسمی را به بچه‌ها هدیه نداده اند/ بعد از دو سال آقای ..... در کلاس ما لبخند زد/ چیزی بین تبسم و لبخند بود/ می دانم مقوله معیشت بسیار مهم است اما بیاییم در این قضیه آن را فراموش کنیم چرا که لااقل دو مثال اولی آن دو خانم اگر مشکل معیشت داشتند طبیعتا نمی‌توانستند ماشین در حد 100 میلیون تومان به بالا سوار شوند/ هر زنگ تدریس می‌تواند یک خاطره باشد. بچه‌ها چشمشان به چشم و دهان ما دوخته شده است. با کج خلقی ما انرزی منفی می‌گیرند و براخلاقی را یاد می‌گیرند/ این دانش‌آموز فردا می‌خواهد به شکنجه‌گاه برود یا مدرسه/ این هنر معلمی است که به مقتضیای شرایط عمل کند/ ما که می‌توانیم با خوش‌خلقی و مهربانی، انرژی مثبت به خودمان و بچه‌ها بدهیم چرا آن را از خود و دیگران دریغ می‌کنیم

منتشرشده در دانش آموز

تغییرات در سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دکتر مجید قدمی   گروه اخبار/

شنیده ها حاکی است که وزیر آموزش و پرورش قصد تغییراتی در مدیریت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور را دارد .

« دکتر مجید قدمی » از تیر ماه 1393 عهده دار این سمت بوده است و پیش از آن « نامدار عبداللهیان » رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بود .

شنیده ها می گویند که « قدمی » برای ابقای خود به « دکتر محمدعلی نجفی » متوسل شده است .

در دو سال اخیر و در « صدای معلم » همکاران انتقاداتی را متوجه مدیریت و پاسخ گویی ایشان نموده اند .( این جا )

پایان پیام /

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

تاخیر در رتبه عالی

لرستان

منتشرشده در نامه های دریافتی
چهارشنبه, 25 آبان 1395 11:31

ما بیرون زمان ایستاده ایم!

امروز نگاهی اجمالی به کانال های تلویزیون بیاندازید ! سینما را با آموزش و پرورش مقایسه کنید از حیث راهبردی ، استراتژیک ، بنیادین بودن در پیشرفت یک کشور و شمار مخاطبان و .... مطمئنا سینما و هیچ صنف دیگری قابل مقایسه با آموزش و پرورش نیستند/ همین اکنون در برنامه هایی که برای معلمان و آموزش و پرورش به صورت مناسبتی و شاید از روی اکراه پخش می شوند ، درباره هر چیز آموزش و پرورش بحث می شود به جز خود ما/ از اما چه یک نان بگیرند و یا یک نان به ما بدهند فرقی نمی کند و این اصلا امروز در بین همکاران ما بحث نمی شود...

منتشرشده در یادداشت

به خاطر استفاده از مزایای سختی کاری و نیز فوق العاده شغل ویزه معلمان بالاتر از آن حق معاونت و یا مدیریت مدارس با اعمال نفوذ اداری به مدارس خالی از پست که قبلا هم جای خالی آن تعریف می شود با صدور حکم مدارس به این افراد از مزایای مربوطه استفاده و با این آخرین حکم بازنشسته می شوند/ آیا این است عدالت در روند اجرای مدیریت ها/ با این وجود دوست داشتم حتی در آخرین زمان نفسم در پای کلاس درس باشم/ اخیرا محله محوری و نیز انتخاب مسئولان از محله و طایفه سالاری هم مد شده است/ اگر می خواهیم آموزش وپرورش را نجات بدهیم باید از اصلاح های اساسی آن رویکرد مبارزه با باندبازی ها و... باشد/ باید از بازنشستگان پیش از موعد فراخوانی محرمانه شود که علل بازنشستگی آنها چه بوده است و مطالب آنها که ناشی از سوز و گذاز در بی عدالتی ها بوده به گوش مسولان رسانده شود ....

منتشرشده در یادداشت
چهارشنبه, 25 آبان 1395 09:51

انسان شناسی امام صادق (ع)

انسان شناسی امام صادق   دیدگاه امام جعفر صادق (ع) نسبت به انسان از چندین منظر است. امام صادق (ع) آفرینش انسان را مبتنی بر فطرت یگانه پرستی می‌داند. زراه از اصحاب ایشان گوید:" از امام صادق (ع) پرسیدم از قول خدا عزوجل "فطرت خدا را که مردم را بر آن آفریده است، فرمودند: همه را بر فطرت یگانه پرستی آفریده است". پس انسان دارای فطرتی است و در بدو خلقتش در وی نهاده شده است که مبتنی بر یگانه‌پرستی (توحید) است. تنها آرامش و سکینه‌ي انسان ،گوش سپاری به همان ندای فطرت می‌باشد. تنها راه رسیدن به آرامش در انسآن‌ها از منظر امام (ع) داشتن ایمان و اعتقاد به ندای یگانه است. امام صادق (ع) در تفسیر قول خدای عزوجل که فرموده است :" اوست آن‌که فرو فرستاده است سکینه (آرامش) را در دل مؤمنان پس فرمودند:" مقصود از آن ایمان است".
سکینه و آرامش مقوله‌ای است که مرتبط با تمام ابعاد وجودی انسان است. گوش سپاری به ندای فطرت (همان یگانه‌پرستی) و ایمان و اعتقاد به خدای یگانه، به عقیده امام صادق (ع) تنها گزینه‌ای است که انسان‌ها را به آرامش خواهد رساند. لازمه آرامش و سعادت انسان در ایمان به خدا و اجرای اوامر اوست.
امام صادق (ع) انسان را دارای مقام شرافت خاص می‌داند که او را از سایر موجودات مستثنی می‌سازد. زيرا به مفضل مي‌فرمايد: "اي مفضل! ببین! به جهت کرامت، مقام و شرف انسان، ایستادن و نشستن را برای او تدبیر نمود و او را بر دیگر مخلوقات برتری داده و ویژگی‌هایی را برای او نسبت به موجودات دیگر مانند چهار پایان قرار داده است".

از جمله ویژگی‌های برتری انسان که امام صادق (ع) بر می‌شمارند بدین قرار است:
1- برخورداری از حواس پنج گانه کاملاً متفاوت با سایر موجودات زنده. می فرمایند:" ای مفضل، به حواس 5 گانه انسان بویایی، چشایی، بینایی، شنوائی، لامسه و ساختار آفرینش آن فکر کن! که نشانه‌ی شرافت و مقام والای آن و برتری آن بر دیگر مخلوقات است".
2- برخورداری از عقل اما کسی که عقل نداشته باشد، همانند حیوان یا بلکه بدتر است! چرا که بسیاري از مصالح حیوانات را هم نداند و توان آن را هم نداشته باشد، چون حیوانات از روی غریزه کارهای شگفتی را انجام می‌دهند اما چنین انسانی نه (حسینی‌تهرانی).
3- سخن گفتن آدمی: امام صادق (ع) می‌فرمایند: "ای مفضل! در مورد حرف زدن آدمی و خلقت آن در بدن انسان و ابراز نمودن آن و صدایی که از آن به گوش طرف مقابل می‌رسد، اندیشه کن!".
4- مغز انسان و قوای ذهنی او همچون حافظه، تخیل، تعمق، تفهم و ...
5- قلب انسان
6- تدبر در خلقت: امام (ع) خطاب به مفضل عرض می‌نمایند: "پس! مرگ و نفرین بر کسانی که ادعای فلسفه و حکمت می‌کنند ولی چشم دل‌هایشان کور است و این خلقت و شگفتی را نمی‌بینند، که تدبر و هدف را، در دایره‌ي هستی و کار آن را انکار می‌کنند".

از جمله خصوصيات دیگر انسان:
7- وجود قوای نفسانی در انسان است. امام صادق (ع) می‌فرمایند:" ای مفضل! قوای نفسانی و موقعیت آن‌ها در انسان مانند فکر، وهم، عقل، حفظ و غیر از این‌هاست".
8- مقام انسان در وجود حیا: امام (ع) می‌فرمایند:" ای مفضل! نگاه کن! در بین مخلوقات فقط آدم با حیاست. خداوند سبحان در میان آفریدگان فقط انسان را با این نعمت، منزلت بسیار داده است که آن حیا می‌باشد. از مزایای وجود حیا این‌گونه بر می‌شمارند که حیا موجب پذیرایی میهمان، وعده‌ي به وفا (وفای به عهد) برآوردن حاجات دیگران، پای‌بندی به هنجارها و دوری از ناهنجاری‌هاست، رعایت حق پدر و مادر، صله‌ي رحم، باز پس دادن امانت دیگران، روگردانی از اعمال قبیح".
9- نطق انسان: امام (ع) می‌فرمایند: "ای مفضل در آن‌چه را که خداوند به انسان داده تأمل کن. اما، در باره‌ي نطق و گفتار، که به‌وسیله‌ي آن باطن انسانی، تعبیر می‌شود و آن‌چه را از قلب او خطور می‌کند و نیز نتیجه فکرش را ادا می‌نماید و بواسطه‌ي نطق خود به غیر آن‌چه را که در نفس اوست به دیگری می‌فهماند".
10- از جمله ویژگی‌های دیگري که امام صادق (ع) عقیده دارند، کتابت و نویسندگی است.
11- فطرت مبتنی بر فضائل اخلاقی. ویژگی‌های اساسی دیگر که امام صادق (ع) برای انسان بر می‌شمارند عبارت است از: بصیرت، کسب دانش، بهره‌گیری درست از جوارح در بر آوردن نیازهای مادی و معنوی، کشف واقعیات و حقایق امور، تدبیر در خلقت و واقع‌بینی.
امام صادق (ع) در ارتباط با انسان، به کلیه حالات و رفتار انسانی عقیده دارند که انسان به واسطه‌ی ایمان و اجرای او امر الهی و تلاش در این جهت، توان رسیدن به کرامت و کمالات را دارد. افزون بر این ایشان انسان را با داشتن تمام این ویژگی‌ها، موجودی نیازمند به خدا و خالق می‌داند. اگرچه انسانیّت انسان در این ویژگی‌ها خلاصه می‌شود [بالاخص در اجرای اوامر الهی و حرکت در راستای فطرت وجودی خود یعنی توحید يا یگانه پرستی] .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

زمانی که خبر استیضاح و استعفای اقای فانی تیتر اخبار رسانه های رسمی و مجازی گردید معلمان خوشحال از این خبر ، انگار یک بار سنگین ناشی از تحمل چند ساله ی وزیری ناتوان در اقدام و عمل که بر مجموعه آموزش و پرورش تحمیل شده بود ، از اقدام رییس جمهور محترم استقبال کردند/ امید آن می رود تا حضزتعالی بر خلاف سلف خود قاطعانه و در عمل و با اتکا بر رای بی شمار نمایندگان ملت گام های رسیدن به آموزش و پرورشی ایده آل را با توچه به تغیر وضعیت معلمان به موازات آن برداشته و جامعه معلمان ما را از خمودی و بی انگیزگی و روزمرگی که ناشی از سیاست های اشتباه و بی توجهی به خواسته ای مشروع و قانونی اشان است ، خارج کنید و آموزش و پرورشی پویا و سرزنده و مولد با ساختاری قوی ایجاد کنید/ تلاش کنیم نگاه خود را از شعار گرایی به عمل گرایی تغیر داده ، ضمن درک وضعیت موجود برای پایان دادن به تبعیض و نابرابری در پرداخت های این بخش تلاش خود را مضاعف کنیم

منتشرشده در یادداشت

صورت مسآله و راهكار حل مساله هنوز همان است كه ١١ سال پيش بود/ آن موقع يعني پاييز ٨٤، مسوولان محترم منتظر باد بودند تا هواي آلوده را با خود ببرد ولي امروز منتظر بارانند! عقل و تدبير را تعطيل كرده ايم و همچون كشاورزان اوليه چشم به آسمان دوخته ايم/ در برنامه‌ريزي براي مديريت يك كشور و يا حتي يك شهر تكيه بر باد خطاست/ خلا توليد اطلاعات و تحليل‌هاي مبتني بر منافع ملي باعث مي‌شود كه انبوهي از ديدگاه‌هاي غيركارشناسي و غيرعلمي حتي از سوي رسانه‌هاي رسمي منتشر شود و گره اين كلاف را كورتر كند. در حالي‌كه مساله بسيار ساده است/ علت اصلي آلودگي بيش از حد در تهران آن است كه متوسط استفاده از هر خودروي موجود در تهران بيش از 5 برابر ساير كلان شهرهاي جهان در روز است/ آنان كه راهكار اقتصاددانان را نمي‌پذيرند، در برابر خداوند و مردم مسووليت دارند كه راهكاري جايگزين ارائه كنند تا از وقوع بحران مجدد پيشگيري كنند

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

طلب کمک

یزد

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور