صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گزارشی از نمایشگاه کتاب تبریز و وضعیت سالن ها جمعه سوم آبانماه ۹۸ بعداز ظهر به همراه خانواده تصمیم گرفتیم طبق روال هر ساله ، به نمایشگاه کتاب تبریز سری بزنیم.
به دعوت دوستی ابتدا به سالن مطبوعات و خبرگزاری ها رفتیم .
سالن "شهریار" مخصوص مطبوعات و رسانه ها بود و خبری از مردم عادی در آن نبود. و طبیعتا محل آمد وشد مسئولین و سیاسیون تا ثابت کنند روابط خوبی با رسانه به عنوان یکی از ارکان دموکراسی و نقد های اهالی آن دارند. البته با توجه به اهمیت بخش رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری ها، برپایی نمایشگاه انحصاری درطول سال و امکان تبادل اطلاعات و گزارش عملکرد مسئولین از موارد ضروری اجتناب ناپذیراست و همت ویژه ای می طلبد.
امسال به دلیل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ،سال مهم و حساسی (برای فعالان سیاسی و کاندیداها) است.از این رو این سالن مکان بسیار مناسبی برای دیده شدن و تهیه آلبوم عکس در غرفه های خبرگزاری های مختلف برای برخی  کاندیداهای بالقوه و بالفعل مجلس شورای اسلامی بود.

در واقع می توانستیم دو دنیای متفاوت را در نمایشگاه مشاهده کنیم که هرکدام جدا ازهم فعالیت داشتند.نمایشگاه کتاب و نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها.

مسئولان و کاندیداهایی که به خود زحمت رفتن به میان مردم عادی و نشستن پای درددل آنها و شنیدن مشکلات ناشران دراین اوضاع ناخوش اقتصادی و گرانی کاغذ و وضعیت چاپ و نشر و کم شدن سهم کتاب از سبد خانوارها را ندادند و ظاهرا صرفا از نمایشگاه سالن شهریار را انتخاب کرده بودند.البته به زعم بنده ،بسیاری از مردم عادی ،مسئولین شهر خود را نمی شناسند و بعید نبود همین دو نکته، علت رویگردانی این قشر از بازدید سایر سالن ها (به جز سالن شهریار) بوده باشد.دراین میان خبردلگرم کننده ای که مشاهده کردم، دیدن ویدیوی بازدید  امام جمعه محترم و محبوب شهر و نیز نایب رییس مجلس  آقای دکتر پزشکیان، از سایر سالن ها و گفت و گو با مردم و ناشران در صفحه اینستاگرامی ایشان  بود.
و البته براین باورم که اگر نمایشگاه کتاب تبریز با همایش استانداران سراسر کشور در مشهد مقارن نبود، شخص استاندار نیز که به عنوان رییس سابق دانشگاه تبریز، چهره دانشگاهی  و  شخصیت علمی محسوب می شود ، حتما از سایر سالنها به جز سالن مطبوعات ،دیداری می داشت.

سالن "آذربایجان" نیز مثل سالن "شهریار" خلوت بود. عرضه کتابهایی به زبان های اصلی ، مانع حضور عامه مردم در این سالن بود و قشر اندکی مشغول تورق کتابهای این سالن بودند که با تخفیف های مناسبی عرضه می شد و البته فروشندگان از ترجمه های آنها اطلاعات چندانی نداشتند.

سالن "پروین اعتصامی" از تنوع بیشتری برخوردار بود .گرچه درهمان نگاه اول، کم بودن تعداد کتابها به ویژه در حوزه تخصصی علوم انسانی و ناشران معروف در این حوزه و خلوت بودن این سالن نسبت به سالهای قبل و افت کیفیت کتابهای عرضه شده و پررنگ بودن کتاب های عامه پسند در موضوعات تاریخی و رمان و آموزش آشپزی و بچه داری نسبت به کتابهای تخصصی ، به چشم می آمد.
و اما شلوغ ترین سالن ، سالن "امیرکبیر" بود که به عرضه کتاب های کمک آموزشی اختصاص داشت و بیشترین بازدید کننده را از تبریز و شهرستان های اطراف داشت.
ازدحام جمعیت از همان در ورودی ، سرنوشت ناخوش کاربرد کتاب و نمایشگاه و سود سرشار ناشران کتابهای کنکوری و دست های پیدا و پنهان دراین امر را عیان می ساخت.

و اما قسمت شلوغ و پر طرفدار دیگری نیز در نمایشگاه به چشم می خورد و آن قسمت فروش مواد غذایی بود که پررونق تر از کتاب فروشی ها و انتشارات، سرگرم عرضه خدمات بودند و بعید نبود ناشرانی را از سال بعد به صرافت تغییر شغل و کاسبی نینداخته باشند!

نمایشگاه کتاب تبریز در مقایسه با نمایشگاه  کتاب تهران، چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت ، رتبه بالاتری کسب نمی کند اما برپایی آن برای اعتلای فرهنگی خانواده ها در سراسر استان به ویژه برای برخی از  ساکنان شهرستانی که امکان بازدید از نمایشگاه کتاب پایتخت را ندارند و می توانند برخی از کتب مورد نظر خود را از انتشاراتی های مطرح کشوری، با تخفیف های مناسب ،سالیانه از این مکان تهیه کنند، اتفاق مبارک و ضرورتی ویژه است.

گزارشی از نمایشگاه کتاب تبریز و وضعیت سالن ها

( صدای معلم : این عکس آرشیوی است و متعلق به گزارش صدای معلم در مورد نمایشگاه کتاب اصفهان است که توسط نرگس کارگری در سال قبل تهیه شد . ( این جا ) مشابهت محتوای گزارش ها  و رفتار مردم قابل تامل است ! )


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارشی از نمایشگاه کتاب تبریز و وضعیت سالن ها

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

در پی درج گزارش صدای معلم در مورد  وضعیت " خانه ی معلم ماسوله " روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به صدای معلم پاسخ داد .

ضمن سپاس از پاسخ گویی ؛ عین جوابیه به شرح زیر است .

پنج شنبه, 09 آبان 1398 16:18

نکته ای برای تأمل همه ما ! ( 3 )

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 09 آبان 1398 16:11

نکته ای برای تأمل همه ما ! ( 2 )

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 09 آبان 1398 15:54

لایحه به اصطلاح رتبه بازی !

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 09 آبان 1398 15:54

نکته ای برای تأمل همه ما !

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

دیدار و دلجویی مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با طاهری معلمی که در مراسم تکریم مورد ضرب و شتم قرار گرفت

در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان ،« طاهری » معلم منتقد مورد ضرب و شتم افرادی ناشناس قرار گرفت . ( این جا )

این معلم منتقد خطاب به مدیر کل پیشین گفته بود :

" امروز آقای مودت مدیر کل سازمان شد . آقای تقی زاده مدیر کل سابق خیلی صحبت کرد که من یک تنه بار سنگین آموزش و پرورش را تحمل کردم زحمت کشیدم ... ادارات و نهادها نه تنها کمک نکردند بلکه مصیبت اداره آموزش پرورش شدند و از این حرف ها... و شدیدا آقای تقی زاده تخریب دیگران و ادارات می کرد که من بلند شد گفتم آقای تقی زاده اتفاقا بیشترین ضربه به آموزش از ناحیه شما بود. شما ۵ هزار نفر را فله ای در یک سال به کار گیری کردی با مدرک دیپلم و فوق دیپلم بدون هیچ گونه آموزشی و با زد بند... شما تمام سرایدارها را برای معلمی به کارگیری کردی طوری که معاون و کارشناس مسوول کارگزینی اداره آموزش و پرورش ناحیه۳ ما سرایدار بود این ضربه به آموزش نیست؟ "

امروز پنج شنبه 9 آبان پرتال اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نوشت :

"مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دیدار با معلم اهوازی که در جریان آیین تکریم و معارفه مورد ضرب قرار گرفته بود از وی تفقد و دلجویی کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت ظهر امروز پنج شنبه ۹ آبان ماه ۹۸ در دیدار با این همکار فرهنگی ، ضمن تفقد و دلجویی با اشاره به اینکه جایگاه معلم جایگاهی ارزشمند است ، گفت : به واحدهای حراست و امور حقوقی دستور پیگیری این موضوع تا زمان حصول نتیجه را داده ام . 

مودت با تاکید بر لزوم پیگیری و شناسایی فرد ضارب و احقاق حق همکار فرهنگی اظهار کرد : هرگونه اقدامی که موجب هتک حرمت جایگاه معلم شود از نظر ما محکوم و شایسته برخورد جدی است .
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با عنوان اینکه ، خود را خادم فرهنگیان می دانم ، افزود: فرصت ابراز نظر و انتقاد را حق همکاران فرهنگی دانسته و برای ایجاد این فرصت تلاش خواهم کرد. "

پس از این واقعه ؛ « صدای معلم » ضمن انتقاد از این حرکت غیرفرهنگی خواهان عذرخواهی مسئولان در مورد این واقعه تاسف برانگیز شده بود .

پایان پیام/


دیدار و دلجویی مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با طاهری معلمی که در مراسم تکریم مورد ضرب و شتم قرار گرفت

گزارش تهیه شده در تاریخ شنبه اول آبان ماه ۱۳۹۸ صرفا مربوط به دو مدرسه ای که اکثریت عکس ها از آن منتشر شده است نمی باشد و اکثر مصاحبه های منتشر شده با دانش آموزان ابتدایی و متوسطه سایر مدارس نیز بوده است که به درخواست برخی دانش آموزان بی نام نوشته شده است.

از مدیریت محترم دبستان پسرانه سوم خرداد شهرستان برخوار و مدیریت محترم دبستان دخترانه علم و ادب و دانش آموزانی که با معصومیت و روی گشاده در این مصاحبه شرکت کردند کمال تشکر را دارم.

منتشرشده در دانش آموز

گروه گزارش/

پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل  فروش املاک مازاد آموزش و پرورش

همان گونه که پیش تر و بارها نیز آمده است ؛ اقتصاد آموزش و پرورش و تامین منابع مالی این وزارتخانه  فعلا در دو چیز خلاصه شده است : فروش املاک مازاد و مشارکت خیرین .

ماده 13 از قانون اصلاح » ماده 11 » قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها ، شهرستان ها و مناطق کشور به " تامین منابع مالی شوراهای مناطق برای هزینه های جاری و عمرانی " اختصاص یافته است .

در این ماده ، 5 بند ذکر شده است :

1- سهم منطقه از اعتباراتی که در بودجه جاری و عمرانی سالانه دولت که بر اساس تعداد دانش آموزان برای هر استان پیش بینی می گردد .

2-یک درصد از بهای فروش و خدمات کالا و خدمات کارخانه ها و موسسات خدماتی و تولیدی استان که از طریق شورای استان میان مناطق توزیع می شود .

3- تا 5 درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی ، تفکیک زمین ها ، پذیره و نوسازی علاوه بر عوارض مذکور را که شهرداری ها دریافت می کنند .

4- عواید حاصل از فروش ساختمان ها و زمین های بلااستفاده و نیز ساختمان و زمین های دیگر که در اختیار آموزش و پرورش است و می توان آن ها را با توجه به نیازهای آموزش و پرورش تبدیل به احسن نمود ، در چارچوب ضوابطی که از سوی وزارت آموزش و پرورش معین می شود .

5- هدایا و کمک های دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و افراد خیر .

پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نوشت :

" استاندار فارس بابیان اینکه خدمت به دانش آموزان استثنایی یک وظیفه اخلاقی و انسانی برای همه ماست، گفت: این قشر جامعه باید موردحمایت همگان باشند و تلاش کنیم تا از امکانات موجود برای کمک به این دانش آموزان بهره گیریم.

به  گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش فارس، دکتر عنایت‌الله رحیمی در یک‌صد و سی و چهارمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان با تأکید بر لزوم نظارت بر ایمنی و سلامت دانش آموزان گفت: باید در کنترل و تأمین تجهیزات گرمایشی مدارس در فصل سرما دقت بیشتری انجام شود.

پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل  فروش املاک مازاد آموزش و پرورش

 استاندار فارس موضوع پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل  فروش املاک مازاد را از جمله فعالیت‌های مهم دانست و افزود: مراکز یادگیری محلی در سوادآموزی کاری خوب و اساسی است و گسترش این مراکز باید از طریق متولیان امور شهری و با مشارکت دفاتر تسهیل گری دنبال شود.

استاندار فارس با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین به‌موقع پوشاک و سرویس دانش‌آموزی در مدارس شیراز و استان ، گفت: لازم است این امور نیز تا حصول نتیجه مطلوب  از سوی آموزش‌ و پرورش به نحو شایسته پی گیری و نظارت شود.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه خدمت به دانش آموزان استثنایی یک وظیفه اخلاقی و انسانی برای همه ماست، گفت: این قشر جامعه باید مورد حمایت همگان باشند و تلاش کنیم تا از امکانات موجود برای کمک به این دانش آموزان بهره گیریم.

نماینده عالی دولت تأکید کرد:  همه دستگاه‌های اجرایی در تأمین نیازمندی‌های جامعه معلولین فعالیت داشته و در این راستا شهرداری‌ها نیز حمایت حداکثری داشته باشند.

وی مناسب‌سازی فضا و تأمین امکانات مجموعه‌های ورزشی ، برای استفاده دانش آموزان معلول را از دیگر تکالیف قانونی دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دولت برای ساخت و تجهیز مدارس استثنایی با مشارکت خیران فعالیت‌های خوبی انجام داده است و در این زمینه باید از امکانات استانی برای تغذیه رایگان مدارس محروم نیز بهره‌گیری شود.

استاندار فارس با اشاره به مشکلات فضای آموزشی منطقه فورگ داراب ،از اختصاص 50 درصد اعتبارات موردنیاز ساخت مدارس توسط دولت با مشارکت بنیاد برکت خبر داد.

این جلسه با بررسی مصوبات شورای آموزش‌ و پرورش پایان یافت. "

پرسش « صدای معلم » از رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس آن است که آیا پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل  فروش املاک مازاد از جمله فعالیت‌های مهم ایشان است ؟

پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل  فروش املاک مازاد آموزش و پرورش

آیا معنای تبدیل به احسن چوب حراج زدن به سرمایه ها و املاک این وزارتخانه است ؟

چرا استاندار گزارشی از سایر فعالیت ها و مفاد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش نمی دهد ؟

آموزش و پرورشی که چشم نیاز به جیب خیرین دوخته و املاک و دارایی های خود را برای تامین مطالبات کارکنانش بفروشد چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود ؟

پایان گزارش/


پرداخت پاداش و مطالبات فرهنگیان از محل  فروش املاک مازاد آموزش و پرورش

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور