صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/

همان گونه که پیش تر نیز آمد  ( این جا ) ؛ نشست خبری « مجتبی زینی وند » معاون  وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در ساختمان 2 وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید حججی برگزار گردید .

یکی از محورهای پرسش « صدای معلم » در مورد چگونگی اجرای بخشنامه ی الزام دعوت از خبرنگاران و رسانه ها به نشست های شوراهای آموزش و پرورش بود .

این پیشنهاد قبلا توسط " صدای معلم " مطرح و مورد قبول رئیس سازمان قرار گرفت .

با پی گیری های صدای معلم این بخشنامه به همه استان ها ابلاغ گردید .

مدیر صدای معلم ضمن تشکر از آقای زینی وند گفت علی رغم ابلاغ این بخشنامه اما به نظر می رسد که نظارت کافی در این زمینه صورت نمی گیرد .

نمونه واضح و جدید آن تشکیل شورای آموزش و پرورش البته با حضور وزیر آموزش و پرورش در همدان بود که اخبار نشان می دهند به بخشنامه وزارتی عمل نشده است .

زینی وند ، رسول پاپایی مدیر شوراهای آموزش و پرورش را مسئول پی گیری و نظارت بر اجرای صحیح و کامل این بخشنامه کرد و تاکید کرد که گزارش در این مورد به وی ارائه گردد .

مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش را می خوانید .

منتشرشده در گفت و شنود
یکشنبه, 01 تیر 1399 18:03

دادرسی از معلمان ماده 28

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

آموزش و پرورش استثنایی کشور با بسته های تحولی در مسیر توسعهاز شاخصه های اصلی کشورهای توسعه یافته  توجه جدی به آموزش و پرورش و در چنین جوامعی به دلیل تشخیص درست مسیر توسعه که از درون آموزش و پرورش می گذرد سهم قابل ملاحظه ای از بودجه دولت ها به این حوزه اختصاص می یابد . در این بین آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز به دلیل تحت پوشش قرار دادن نزدیک به 10درصد از مجموع دانش آموان که به نوعی نیازمند دریافت خدمات بیشتر و تخصصی تر  می باشند ؛ خاص تر دیده می شود .

سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جمله معاونت های وزارت پهن پیکر آموزش و پرورش و تخصصی ترین معاونت این وزارتخانه می باشد که با تحت پوشش قرار دادن هفت گروه دانش آموزی قریب 150هزار نفر دانش آموز با ۲۳ هزار کادر اداری و آموزشی در گذر زمان با فراز و فرودهای بسیار چه در بعد دانش آموزی و چه کادر آموزشی و اداری دچار چالش های بسیار بوده است. ضمن تشکر و قدردانی از همه عزیزانی که سهمی در بهبود وضعیت این حوزه تخصصی از آموزش و پرورش داشته اند لازم می دانم به گوشه ای از اقدامات امیدوار کننده ریاست فعلی سازمان جناب دکتر حسینی و تیم تخصصی ایشان به عنوان مدیرانی تحول خواه که به دور از غوغا سالاری و بدون این که ترافیکی از وعده های عملی نشده ایجاد نمایند اشاره، و در پایان پیشنهاداتی را ارایه کنم ؛ باشد که مورد توجه فرادستان وزارت و سازمان قرار گیرد .

1- اعتقاد به تعامل با رسانه ها در شرایطی که بسیاری مدیران رسانه گریز هستند ایشان را باید مبدع  جایگزینی امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی در مدت محدود سرپرستی شان بر وزارت آموزش و پرورش بدانیم که این مهم خوشبختانه در سازمان استثنایی شکل گرفته است .دادن فرصت مطالبه گری به رسانه ها و منتقدان با هدف شفاف سازی امور و تلاش برای تبدیل سازمان استثنایی به سازمان شیشه ای که در همه امور شفافیت حرف اول را بزند و نقطه کور و ابهامی وجود نداشته باشد ، اطلاع رسانی از جزییات اقدامات انجام گرفته در رسانه های مختلف موید این ادعاست .

آموزش و پرورش استثنایی کشور با بسته های تحولی در مسیر توسعه

2- تلاش برای اجتماعی نمودن آموزش و پرورش استثنایی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر که سال ها قبل می بایست بر اساس اقتضائات جهانی به عنوان مقدمه عبور از آموزش متمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس خاص به سمت آموزش تلفیقی در مدارس عادی و در نهایت فراگیر ، در راستای پذیرش منطقی افراد معلول در متن جامعه  انجام می گرفت ،با تاکید بر این اصل که هر چقدر  جامعه پذیری دو جانبه معلولین با افراد عادی در سنین پایین تر آغاز شود اجتماعی شدن راحت تر اتفاق می افتد .

3- حرکت به سمت برنامه های مشارکت محور و کاهش تمرکز در سازمان که این رویکرد را در قالب سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات به هنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت » می توان تعریف نمود .

4- تلاش  وافر برای رفع مشکلات همکاران پرتلاش این بخش بخصوص در حوزه های پرداخت به روز کسورات سنوات ارفاقی ،ضزیب موسوم به 2/1 و مشکلات انتقال سنوات بیمه تامین اجتماعیی به صندوق باز نشستگی کشوری که در دهه هفتاد برای تعداد حدود 5 هزار نفراز همکاران اتفاق افتاده و به هنگام باز نشستگی به طور جدی برای همکاران مشکل ساز خواهد شد .

5- زحمت مضاعف تیم حاکم بر سازمان  برای احیای برخی امتیازات تخصیص یافته به معلمان این حوزه که با  اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری حذف گردید و نیز افزایش امتیازاتی که بتواند قدری از صعوبت کار همکاران سخت کوش را تامین و مشوقی برای جذب معلمان علاقه مند به فعالیت در این حوزه را فراهم نماید .

6- راه انداختن  انقلاب مدرسه سازی در بخش آموزش و پرورش استثنایی از طریق خیرین نیک اندیش  مدرسه ساز و در دستور کار قراردادن ساخت 210 مدرسه در سراسر کشور از جمله ساخت مراکز خاص اوتیسم در مراکز کلیه استان ها .

7- توجه به دانش آموزان طیف اوتیسم و مراکز مشاوره خانواده و هدف گذاری راه اندازی مراکز فوق در مراکز استان ها ، هر استان حداقل یک مرکز

8- تامین به موقع کمک سرانه مدارس استثنایی ، هزینه ایاب و ذهاب  و پرداخت هزینه های درمانی و توانبخشی دانش آموزان تحت پوشش این حوزه به همراه ده ها مورد دیگر را از جمله فعالیت های دکتر حسینی و تیم منسجم ایشان در سازمان استثنایی می توان ارزیابی نمود که شایسته تحسین و قدردانی است .

آموزش و پرورش استثنایی کشور با بسته های تحولی در مسیر توسعه

و اما انتظارات معلمان سخت کوش این حوزه  از مجموعه دولت تدبیر و امید ، وزیر محترم و دیگر فرادستان وزارتخانه در صورتی که واقعا خواهان تحول در این حوزه هستند این است که:
1-به دلیل تخصصی بودن کاردر این حوزه  نسبت به صدور مجوز و ایجاد دو مرکز دانشگاه فرهنگیان دختران و پسران جهت تربیت کادر مورد نیاز سازمان استثنایی کشور اقدام نمایند .

2- در راستای استقلال ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها با هدف مدیریت منابع انسانی تخصصی و نظارت بهینه بر امور جاری مدارس تحت پوشش اهتمام لازم را داشته باشند .

3 - با پرداخت مطالبات  معلمان این بخش از آموزش وپرورش به خصوص طلب ناشی از ضریب 2/ 1و نیز انتقال سنوات بیمه تامین اجتماعی به صندوق باز نشستگی کشوری که به رغم داشتن رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری با مقاومت و سر سختی مسئولان بیمه تامین اجتماعی مواجه  و سوهان روح همکاران دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی شده است از طریق قانونی و به صورت دفعی برای همیشه پایان دهند، چرا که معلم در این میان شرایط پذیر و تابع تصمیمات مسئولان دولتی و سازمان در ان برهه بوده است و نباید تاوان اشتباهات دیگران را بدهد .

4- با توجه به امکان استمرار کرونا ویروس در سال تحصیلی پیش رو تامین لوازم مورد نیاز  آموزش های لازم  در بستر فضای مجازی برای معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه از قبیل تبلت و گوشی و اینترنت رایگان برای معلمان و دانش آموزان با اولویت مناطق محروم و با استفاده از ظرفیت و اعتبارات ستاد ملی مبارزه با کرونا  ، خیرین و سازمان نوسازی و توسعه وتجهیز مدارس کشور انتظار می رود مسئولان سازمان دراین راستا برنامه ریزی لازم را بنمایند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آموزش و پرورش استثنایی کشور با بسته های تحولی در مسیر توسعه

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

تسلیت صدای معلم به مناسبت درگذشت البرز زارعی

درگذشت جانسوز زنده یاد " البرز زارعی " موجب اندوه و تاثر هموطنان و دوستداران محیط زیست گردید .

« صدای معلم » ضمن عرض تسلیت به مناسبت فوت این حافظ و نگاهبان " محیط زیست " در برابر حس " مسئولیت شناسی "  ایشان سرتعظیم فرود می آورد .

پایان پیام/

شنبه, 31 خرداد 1399 18:11

صداقت و جدیّت

صداقت و جدیّت

به نظر من امور اعتقادی استدلال بردار نیست. مثلا اگر پیامبر (ص) می خواست با استدلال ابوذر را مؤمن کند، ابوذر همیشه می توانست در مقدّمات سخن پیامبر (ص) چون و چرا کند. لذا آن چه ابوذر را مسلمان می کند شخصیّت صادق و با جدیّت پیامبر (ص) است.

در مورد خودم هم این تجربه وجود دارد.

از نظر من اگر چه بسیاری اعمال و نظریات امام خمینی برای من جای شکّ و شبهه دارد، ولی شخصیّت ایشان عاملِ اعتقاد من به ایشان بوده است.و من از آیه ی قرآن که می فرماید الذین جاهدوا فینا لنهد ینهم سبلنا، هم همین را می فهمم، جاهدوا یعنی جدیّت، فینا یعنی صداقت.

جدیّت یعنی زندگی را جدی بگیریم و صداقت هم یعنی بعد از فهم واقع و خطای خود سریعا و صریحا به آن اقرار کنیم. چون بسیار می شود که ما واقع را می فهمیم، ولی آن را به خاطر مقاصدی می پوشانیم. لذا این تجربه ی من است و روان شناسان هم همین سخن را دارند.

اصول و عقاید هیچ دینی برهانی نیست.
اما نباید از تبعیت از کسی و اندیشه ای پل زد به مستدل بودن تمام سخنان آن فرد یا اندیشه. و لذا من قائل ام که اصول و عقاید هیچ دینی برهانی نیست، ولی از برهانی نبودن آن برنمی آید که باید از آن دست برداشت. کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم نیز همین است. لذاست که می بینید فلاسفه ذهن را تسخیر می کنند، ولی نمی توانند افراد را به تبعیت وادارند.
اگر قرار بود مردم اروپا با استدلالات عقلی مسیحی می شدند، باید با استدلالات هیوم هم از دین خارج می شدند،در حالی که هنوز مردم مسیحی اند. چون در خاطره ی مردم مسیح آدم صادقی است، ولی در خاطره ی مردم هیوم آدم صادقی نبوده است.

معنای زندگی | صفحه 105

کانال مصطفی ملکیان


صداقت و جدیّت

منتشرشده در آموزش نوین

گروه گزارش/

نشست خبری اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و پرسش های صدای معلم

نشست خبری مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز شنبه با خبرنگاران برگزار گردید .

علی رغم دعوت پیشین از  « صدای معلم » ، امروز از این رسانه برای حضور در نشست دعوتی به عمل نیامد .

پرتال اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گزارش خبری خود می نویسد : ( این جا )

" در این نشست محمد اعتدادی مدیرکل، معاونین و رؤسای ادارات داخلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پاسخ گوی اصحاب رسانه بودند. "

این ادعا در حالی بیان می شود که تاکنون اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در مورد گزارش های متعدد این رسانه پاسخ گو نبوده است .

محمد اعتدادی در ابتدای این نشست از همراهی همیشگی اصحاب رسانه با آموزش پرورش تشکر و قدردانی می داند . اگر قرار باشد این گونه مسئولان به محض طرح پرسش هایی از این قبیل از خود رفع مسئولیت کرده و همه چیز را به جای دیگری احاله دهند ؛ پس جایگاه مدیر کلی و... به چه دردی می خورند ؟

پرسش « صدای معلم » از مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان آن است که بگوید شرط همراهی همیشگی با ایشان چیست ؟

آیا اگر رسانه ای با مشی مستقل و مدنی از مسئولان آموزش و پرورش توضیح خواسته و خواهان شفاف سازی شود ؛ از این همراهی کنار گذاشته خواهد شد ؟

آیا انتظار این مسئولان آن است که رسانه ها " بازوی خبری – تبلیغاتی " آنان بوده و نقش روابط عمومی را ایفا کنند ؟

لازم است تا این اداره کل در اسرع وقت نسبت به عدم دعوت از رسانه صدای معلم پاسخ گو باشد .

نشست خبری اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و پرسش های صدای معلم

و اما چند پرسش ؛

« اعتدادی » از امضاء تفاهم نامه با اداره پست استان اصفهان خبر داد و گفت: برای اینکه خانواده ها بتوانند فرزندان خود را در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند با اداره پست استان تفاهم نامه ای منعقد شد تا آدرس محل سکونت خانواده ها توسط کد پستیِ ثبت شده و مدرسه مورد نظر توسط کارکنان اداره پست کنترل شود و پس از تایید، دانش آموز می تواند در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام شود.

ممکن است دانش آموزی نخواهد در مدرسه نزدیک به محل سکونت خود ثبت نام کند که در سامانه از خانواده پرسیده می شود و در صورت عدم ثبت نام در مدرسه نزدیک محل سکونت خود می بایست مدرسه دیگری را انتخاب نماید که تذکرات لازم در خصوص احتمال عدم ثبت نام به دلیل پر شدن ظرفیت به کاربر داده خواهد شد.

نشست خبری اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و پرسش های صدای معلم

اعتدادی ضمن درخواست از خانواده ها برای ثبت نام فرزندان شان در مدرسه نزدیک محل سکونت خود، تصریح کرد: به دلیل شرایط ویژه استان توصیه می کنیم دانش آموزان کمتر از سرویس ایاب و ذهاب استفاده کنند تا با کم شدن رفت و آمد سرویس از تراکم دانش آموزان درون آن هم کاسته شود.

« صدای معلم » در آخرین گزارش خود خطاب به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نوشت : ( این جا )

" از حدود یک ماه پیش هم معاونین و مسئولان این وزارتخانه نشست های مختلف و متعددی را با موضوع " ثبت نام  در مدارس " آغاز کرده اند بدون آن برنامه ی کلی و راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش در مورد " بازگشایی واقعی مدارس " شفاف و تعریف شده " باشد .

اگر قرار باشد مدارس همچنان در تعطیلی به سر برند  و یا " تقویم آموزشی " به حاشیه برود ؛ دیگر چه فرقی می کند چه کسی در کجا و با چه شرایطی در مدرسه ثبت نام کند ؟ "

آیا آقای اعتدادی و همکاران ایشان تاکنون نگاهی آسیب شناسانه به کیفیت آموزش در شبکه شاد انداخته و یا کار پژوهشی – میدانی در مورد آن انجام داده اند ؟

نشست خبری اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و پرسش های صدای معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سوالات خبرنگاران ضمن تشکر از سوالات کلیدی آنها، در خصوص ادامه وضعیت آموزش مدارس می گوید :

هرگونه تصمیم گیری در خصوص بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس در گرو تصمیم گیری ستاد ملی مدیریت کرونا خواهد بود و در حیطه اختیارات ما نیست ...

هنوز وزارت آموزش و پرورش به سلسله گزارش های صدای معلم در مورد مستندات قانونی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش در مورد آموزش های مجازی جاری در شبکه شاد و مهم تر از آن برگزاری آزمون ها به شیوه " غیرحضوری " پاسخی نداده است ؟

اما پرسش این است ؛ اگر قرار باشد این گونه مسئولان به محض طرح پرسش هایی از این قبیل از خود رفع مسئولیت کرده و همه چیز را به جای دیگری احاله دهند ؛ پس جایگاه مدیر کلی و... به چه دردی می خورند ؟

آیا مواضعی که این مدیران بیان می کنند وفق قانون شوراهای آموزش و پرورش و حتی " آیین نامه اجرایی مدارس " است ؟

نشست خبری اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و پرسش های صدای معلم

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان در این نشست از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس به هنگام حضور دانش آموزان می گوید و این در حالی است که در همین نشست از " فاصله فیزیکی مناسب " میان مدعوین به عنوان مهم ترین اصل در برابر همه گیری کرونا خبری نیست .

آیا صرف زدن ماسک که بیشتر جنبه نمایشی دارد به پروتکل های بهداشتی توجه شده است ؟

در این نشست خبری از پرسش های خبرنگاران و پاسخ های مسئولان نیست اما اگر حضور داشتیم این پرسش را مطرح می کردیم که آیا به دانش آموزان ، معلمان و حتی اولیای آنان ، آموزش های لازم همانند سایر کشورها در این زمینه داده شده است ؟

و این اداره کل چه میزان بودجه و اعتبار برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نیز نظارت بر انجام دقیق آن ها در نظر گرفته است ؟

پایان گزارش/


نشست خبری اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان و پرسش های صدای معلم

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور