صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

فقط آقای دلسوز بخواند

چهارمحال و بختیاری

منتشرشده در نامه های دریافتی

ادامه تحصیل دانشجو معلمان و ضوابط پذیرش اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان  گروه اخبار/

نعمت‌الله موسی‌پور (معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان) درباره امکان ادامه تحصیل دانشجو‌معلمانی که در شهریور ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند، توضیح داد و گفت: این موضوع وابسته به قانون متعهدین به خدمت است و این قانون تعیین می‌کند که این افراد امکان ادامه تحصیل دارد یا خیر. در این قانون اعلام شده که همه اشخاص متعهد به خدمت موظف هستند، بلافاصله بعد از اتمام تحصیل به محل تعهدی خودشان مراجعه کنند و براساس مقررات مربوطه به خدمت در آن مجموعه اقدام کنند.

 

آیا امکان ادامه تحصیل دانشجومعلمان وجود دارد؟

وی با اشاره به اینکه این قانون مصوب سال ۶۸ است و بیشتر از ۲۰ سال سابقه دارد، ادامه داد: براساس این قانون دانشگاه‌های محل تحصیل اجازه ندارند، مدارک و گواهی و هر نوع تاییدیه تحصیلی را به فارغ‌التحصیلان بدهند، و وظیفه دارند؛ این مدارک را به اداره محل خدمت‌شان تحویل دهند. این موضوع برای ما سوال بود که آیا می‌توانیم؛ دانشجومعلمان را به دانشگاه‌هایی که می‌خواهند، تحصیل کنند؛ معرفی کنیم یا خیر؟ تصور داشتیم؛ حتما این افراد را می‌توانیم به سایر دانشگاه‌ها معرفی کنیم، چون فکر می‌کردیم؛ براساس آنچه که در آیین‌نامه دانشگاه فرهنگیان آمده این موضوع امکان پذیر است در حالی که این طور نیست.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: در این رابطه از مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استعلام کردیم و آنها اعلام کردند که اینها نمی‌توانند؛ ادامه تحصیل دهند و ما هم مجاز نیستیم؛ گواهی برای ادامه تحصیل این افراد صادر کنیم.

بنابراین ادامه تحصیل دانشجومعلمان فعلی بدون مراجعه به محل خدمت‌شان وجود ندارد و به عبارت دیگر همه دانشجویان متعهد خدمت باید به محل خدمتی خود مراجعه کنند و براساس آن چیزی که آموزش و پرورش و ادارات ذی ربط تعیین می‌کنند، عمل کنند.

 

تقاضای ۲۰۰ ردیف استخدامی از سازمان برنامه

وی درباره جذب اعضای هیات علمی جدید در این دانشگاه نیز توضیح داد و گفت: ما مطابق نیازهایمان هر سال در فراخوان‌های جذب وزارت علوم شرکت می‌کنیم و آخرین فراخوانی که شرکت کردیم، در بهمن گذشته بود و به تعدادی که وزارت علوم اجازه داده، اعلام نیاز کردیم و ما پس از بررسی پرونده افراد متقاضی مطابق ضوابط وزارت علوم، کسانی که شرایط لازم را داشته باشند، پرونده آنها را بررسی می‌کنیم.

موسی‌پور ادامه داد: بررسی پرونده‌ها دو مرحله اساسی دارد؛ مرحله نخست در دانشگاه است که هیات اجرایی  جذب آن را بررسی می‌کند و مرحله دوم در وزارت علوم است که این پرونده‌ها را هیات مرکزی جذب بررسی می‌کند. در صورت که کسی امتیاز  لازم را بیاورد به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم معرفی می‌شود تا ردیف استخدامی دریافت کند.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۴ وزارت علوم دانشگاه فرهنگیان را به سازمان برنامه معرفی کرد تا مستقیما ردیف‌های استخدامی را دریافت کند، افزود: با مسئولان سازمان برنامه تاکنون چندین جلسه داشتیم که دو شب گذشته آخرین جلسه برگزار شد. ما تقاضا داریم که ۲۰۰ ردیف استخدامی از سازمان برنامه دریافت کنیم؛ چرا که براساس شاخص و زمان بندی‌هایی که پیش‌بینی کردیم، تا سال ۱۴۰۴ باید تا حدی به شاخص‌های وزارت علوم نزدیک شویم و ما باید بیش از ۲ هزار نفر هیات علمی داشته باشیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: ما در حال حاضر برای رسیدن به شاخص پیش‌بینی شده، باید سالانه حدود ۲۰۰ نفر جذب کنیم و پیش‌بینی ما این است که اگر سازمان برنامه توجه مثبتی کند، امسال حداقل ۲۰۰ ردیف استخدامی اختصاص دهد و با این شرایط امیدوار هستیم به شاخص پیش بینی شده برسیم.

 

تقاضای ۲۰ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد

وی همچنین درباره گسترش مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان، گفت: اساسنامه دانشگاه به نوعی مجوز اقدام به گسترش تحصیلات تکمیلی را به ما داده است و البته مشروط کرده که این گسترش براساس مقررات وزارت علوم انجام شود. یکی از این مقررات این است که ایجاد مقطع کارشناسی ارشد و گسترش آن فقط برای کارکنان آموزش و پرورش باشد و در حوزه بهسازی منابع نیروی انسانی پیش‌بینی شده است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته طی توافق با وزارت علوم مجوز تاسیس ۱۵ رشته محل را گرفتیم، خاطرنشان کرد: امسال تقاضای ۲۰ رشته محل را به وزارت علوم دادیم و در حال حاضر این رشته محل‌ها در حال بررسی است و امیدواریم همه آنها مجوز بگیرند، چرا که هم فرهنگیان تقاضا دارند و هم وزارت آموزش و پرورش به فراوانی پیگیر موضوع است و مایل است؛ ارتقا کیفیت کارکنان را داشته باشد و از این طریق به انگیزه کاری کارکنان کمک کند.

 

وزارت علوم با تقاضای رشته‌های جدید ارشد موافقت کند

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارها حساسیت خود را نسبت به این دانشگاه مطرح کردند و از کندی کار دانشگاه گلایه کردند و از نهادهای مختلف درخواست کردند، این موضوع رونق بگیرد و البته فرمایش رهبری در مراسم روز معلم سال جاری که فرمودند، همه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان کمک کنند، زمینه‌هایی است که باعث می‌شود؛ تقاضا داشته باشیم، وزارت علوم به این دانشگاه به عنوان دانشگاه ویژه حاکمیتی کمک کند و امیدواریم در این راستا با راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقطع ارشد در این دانشگاه موافقت به عمل آید.

ابلنا

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

مقایسه حکم حقوقی امسال با...

لرستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

هنوز وزیر آموزش و پرورش به دو پرسش صدای معلم پاسخ نداده است/ پس از گذشت نزدیک به دو ماه از درخواست حضوری مدیر گروه صدای معلم برای برگزاری نشست با ایشان تاکنون هیچ پاسخی به این درخواست داده نشده است/ اين امكان پذير نيست؛ مگر به معلم حرفه اي التزام داشته باشيم و منزلت اجتماعي معلم را بالا ببريم و نسبت به تامين معيشت و زندگي معلم همت گماريم/تجارب نشان مي دهد معلمان موفق كساني هستند كه اكسير معلمي را داشته باشند/ در صورت اجرای طرح، اختیاراتی که هم اکنون بخش دولتی در تایید صلاحیت معلمان دارد به نظام معلمی سپرده شود/ سازمان نظام معلمی هیچ گاه از صحبت ها و وعده های مسئولان فراتر نرفت و حتی پیش نویس آن نیز در اختیارعموم و رسانه ها قرار نگرفت/ چرا در جامعه ما فرد و یا مسئولی به خاطر انجام ندادن تعهد و یا گفته خود بازخواست نمی شود/ چرا مجلس به عنوان یک نهاد مستقل که قاعدتا باید کارکرد مردمی داشته باشد به وظایف نظارتی خود درست عمل نمی کند/ حاجی بابایی هیچ گاه به پرسش های اساسی و راهبردی گروه صدای معلم پاسخ نداد و با کشاندن بحث به حاشیه و به برخی مسائل نامربوط از پاسخ گویی فرار کرد/ اگر تشکیلاتی مانند " سازمان نظام معلمی " وجود داشت قطعا در مقابل برخی مسائل و موضوعات مانند ورود بی ضابطه نیروها و استخدام های فله ای و خارج از چارچوب می ایستاد و مقاومت می کرد/ مخالفان دیگر راه اندازی چنین تشکیلاتی برخی از معلمان و نیز فعالان تشکل های صنفی هستند/برخی از معلمان که البته در خط " پوپولیسم " حرکت می کنند به بهانه " وضعیت معیشتی و اقتصاد نابه سامان " هر گونه تغییر و نوآوری را در نظام آموزشی تقبیح و محکوم می کنند و از ابتدا آن را محکوم به شکست می دانند/ مخالفان آخر سازمان نظام معلمی برخی از فعالان تشکل های صنفی  به ویژه کانون های صنفی معلمان هستند/ صمد بهرنگی در بخش آخر کتاب " کند و کاو در مسائل تربیتی ایران " به طور کامل ویژگی های این معلمان را در بخش " زیر میکروسکوپ " بر شمرده است

منتشرشده در یادداشت

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی

مگر صدای معلمی پیدا شود و انعکاس دهد تا همه بشنوند آنهایی که باید بشنوند/ریشه همه این ماجراها را باید در  این اصل  سی ام  قانون اساسی که به طور صریح اعلام می کند / چرا قانون شفاف نیست/ قطع یارانه آنها هرگز به اصلاحات در زمینه بهداشت و آموزش و حمل و نقل و گسترش خدمات شهری و شهروندی منتهی نمی گردد/ اگر بنا بر قطع یارانه باشد باید یارانه هر دانش آموز به طور مستقیم به حساب مدرسه آنها واریز گردد/ باید دانش آموزان برخوردار در مدارس دولتی تحصل نکنند و به سمت مدارس غیر انتفاعی گسیل شوند و توسعه کمی و کیفی مدارس غیر انتفاعی در دستور کار باشد و همچنین جدی شدن خرید خدمات آموزشی/ اگر هم دولت کاری نکرد باید خودمان ایجاد تحول کنیم و منتظر نباشیم

منتشرشده در یادداشت

انتقاد از عملکرد مدیریت آموزش و پرورش منطقه 9 تهران  با سلام و احترام خدمت دست اندر کاران تارنمای صدای معلم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه خوانندگان
هنوز مدت زیادی از درج پی در پی اعتراض های والدین و فرهنگیان مطقه 9 تهران مبنی بر دریافت های بی حساب و کتاب برخی از مدیران مدارس به جهت ساخت و سازهای عمرانی در انزلی و ماهدشت و یا فشار بر اولیاء دانش آموزان به بهانه هایی مثل : فوق برنامه های مدرسه ، تقدیر از همکاران ،سفرهای کاری معلمان و هدیه های اجباری به اداره جهت رفو کشی کاستی های اداره و یا بی کفایتی مدیران بعضی مدارس و....نگذشته است که بخشنامه جدید اداره مبنی بر برداشت ماهیانه سی هزار تومان از حساب همکاران و صرف آن برای اتمام یا ادامه عملیات عمرانی انزلی ،آه از نهاد همکاران بر آورد!

تعجب و شوک حاصل از این دستورالعمل به حدی بود که فکر کردیم آموزش و پرورش منطقه 9 یک کشور مستقل و جدا از مناطق 19 گانه تهران است!
جالب تر از ابلاغ این دستور العمل ،تماس های پی در پی مسئولان اداره با مدیران مدارس و تاکیدها و الزامات پی در پی آنها مبنی بر ترغیب همکاران به شرکت در این طرح بود!
این آش به قدری شور و داغ بود که صدای اعتراض همکاران هم گوش فلک را کر کرد و هم تلنگری شد برای رییس که بلافاصله با بخشنامه ای جدید ابلاغ نمودند که شرکت در طرح فوق اختیاری است نه اجباری!

اگرچه محتوای اصلی بخشنامه اولیه در ظاهر چیزی غیر از این بود و بیشتر بوی اجبار داشت تا اختیار؟!
اگرچه با دستورالعمل جدید قضیه کمی جمع وجور شد ، ولی هنوز چند سوال ذهن ما را مخدوش کرده است:
1: اصلا رسالت اصلی مدیر یک منطقه در درجه اول عمران و ساخت و ساز است یا پرورش و آموزش ، آن هم در شرایطی که مدارس منطقه در وضعیت عمرانی نامطلوبی به سر می برند و در پرداخت قبوض آب و برق هم باز مانده اند!
2. چرا مدیریت منطقه همچنان بر این قضیه مصرند که پولی که از اولیاء اخذ می شود جزو اموال مدرسه است و اختیار هزینه کرد آن با مدیر است ! درحالی که فتوای مراجع دینی غیر این است !
3. آیا وزارتخانه و اداره کل از این همه به هم ریختگی و نابه سامانی در منطقه بی خبرند؟

بعید می دانم...
4. مدیران مدارس تا کی باید برای بقا در پست مدیریت در این گونه کارها شریک باشند؟
5.  آیا این تصمیمات برآمده از اعضای اتاق فکر منطقه است ؟

ما امیدوار بودیم با حضور آقای رضا مرادی در سمت مشاوره رییس ، اوضاع بهتر شود ولی انگار یک دست صدا ندارد!
6. تراژدی بی پایان این همه شلختگی اداری و بی سامانی در منطقه 9 خودمختاری های آن تمام شدنی نیست؟
  سخن آخر اینکه :

جناب آقای ربوشه گرامی

کسی که از مشاوره عاقلان بهره نگیرد و سخن ناصحان نشنود ،برای بقا یا به خطا می رود یا متحمل هزینه های جبران ناپذیری خواهد شد ؛ آیا وقت آن نشده که در انتخاب مشاوران و معاونین و همکاران معقولانه تجدید نظر شود ؟


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

هیچ یک از قوانین و مقرراتی که طبق آن، این حقوق‌های بالا پرداخت شده است، مصوب دولت یازدهم نبوده است/ ممکن است این مدیران در سال‌های قبل نیز چنین درآمدهایی داشتند ولی اكنون كه سال پایانی دولت یازدهم است، توجه و دقت بیشتری بر حقوق این مدیران شده است/ در ماده ۱۱۷ قانون خدمات كشوري به تعدادی از دستگاه‌ها اجازه داده شده که مقررات خاصی داشته باشند/ حدود یک سال است که روی قانون مدیریت خدمات کشوری کار کرده‌ایم و آن را در مجلس دهم ارایه خواهیم کرد/ آنچه باعث شد بانک‌ها و بیمه‌ها وبرخی شرکت‌ها پاداش‌هایی بدهند که خود ما نیز آن‌ها را قبول نداریم، مجوزات قانونی است که در قوانین مختلف به دستگاه‌ها داده شده است

گروه استان ها و شهرستان ها/ در پی درج مطلبی در صدای معلم با عنوان " " انتقاد یک معلم از  تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بانک مهر اقتصاد همدان" اداره کل این استان جوابیه ای را برای ما ارسال کرده است .

ضمن تشکر از پاسخ گویی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور