صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

وظیفه حراست، حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی است/ جایگزینی" قدرت منطق" به جای "منطق قدرت" نکته کلیدی و محوری تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی است

معلمی که صلاحیت حضور در کلاس درس را دارد طبعا واجد شرایط  برای نظارت بر امتحانات هم است/ گاهی مدیران برای فرار از پاسخ گویی و ترساندن معلمان، پای حراست را وسط می کشند/  هفت هزار نیروی بازرس و حراست بانک ها در ارتباط با تخلفات مالی مدیران چه کار کردند/ برخی حراست ها درگیر مسایل خُرد شده  و از مسایل کلان غافل مانده اند/ گاهی سوء استفاده مدیران از قدرت مهم ترین تهدید و چالش در یک دستگاه است/ بدون ایجاد یک نظام کارآمدنظارت و بازرسی و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات، امنیت فرهنگی تامین نمی شود/ چرا سامانه رسیدگی به شکایات در سایت های ادارات کل آموزش و پرورش فعال نیست/ بیخ گوش وزیر، کُد پیگیری و کد شکایت می دهند اما به شکایت رسیدگی نمی کند/ در حراست، «منطق قدرت» باید جایش را به «قدرت منطق» بدهد/ منطق قدرت در محیط های آموزشی کارآیی ندارد/برخوردهای سلبی و حذف معلول توسط حراست تنها صورت مسئله را پاک می کند/ درهای حراست باید به روی تمامی معلمان باز باشد و معلمان به حراست برای حل مشکل مراجعه ‌کنند/ رویکرد حراست نباید رازآلود، سیاسی، کنترلی و برخورد از موضع قدرت باشد

نقدی بر عملکرد و رویکرد حراست های آموزش و پرورش   یکی از معلمان ناحیه 3 تبریز پس از 10 بار مراجعه به دفتر رییس منطقه برای دیدار و گفت و گو با وی ، بارآخر با برخورد توهین آمیز مدیر دفتر رییس ناحیه مواجه می شود. او برای تظلم خواهی و  طرح مشکل خود ، به سایت اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی  مراجعه می کند. اما بخش شکایات را مسدود می یابد.

این معلم به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه و شکایتی را به نام خود تنظیم و به صورت آنلاین ارسال می کند. به او کد پیگیری و کد شکایت می دهند و قرار بوده که بعد از 48 ساعت نتیجه را به ایشان اطلاع دهند .دو هفته از تسلیم شکایت می گذرد  و جوابی دریافت نمی کند . بعد از آن  با نوشتن یادداشتی شرح ماوقع را جهت اطلاع مسئولان و همکاران برای سایت صدای معلم ارسال می کند ( اینجا ).

در یادداشت این معلم آمده است که حراست ناحیه برای دومین سال پیاپی نام او  را از لیست ناظران امتحانات نهایی حذف کرده بود. اوسال پیش به این روند غیر قانونی اعتراض کرده بود و مدیر ناحیه قول داده بود که مشکل  را برطرف کند. اما با تکرار ماجرا او تصمم می گیرد با مدیر ناحیه دیدار کند و دلیل حذف دوباره نام خود را جویا شود. بعد از ده بار مراجعه نه تنها موفق به دیدار مدیر نمی شود، بلکه مورد توهین هم قرار می گیرد. علت حذف نام او به عنوان ناظر امتحانات نهایی اعلام نشده است . هرچند به او گفته اند که حراست نام او را حذف کرده، اما  معلوم نیست که حراست این کار را انجام داده باشد. گاهی مدیران برای توجیه سلیقه خود و فرار از پاسخ گویی پای حراست را وسط می کشند.  

طبق شیوه نامه امتحانات، ناظر امتحان باید ، متعهد ، متدین ، باتقوا ،  آگاه به قوانین و مقررات، دارای ظاهر اسلامی و موجه ،خوش برخورد و دارای سعه صدر و مدرک لیسانس و بالاتر باشد. ناظر امتحانات نهایی ناحیه به پیشنهاد کارشناس سنجش و ارزیابی تحصیلی و تایید و ابلاغ رییس ناحیه معرفی می شود. بدیهی است معلمی که صلاحیت حضور در کلاس و تدریس را دارد به طور طبیعی واجد شرایط ذکرشده برای نظارت بر امتحانات هم  است. وظیفه حراست این است که اگر معلمی را مثلا برای نظارت بر امتحانات،  فاقد صلاحیت می داند محترمانه و خصوصی دلیل و مستندات خود را به فرد رد شده ارائه دهد تا بتواندخود دفاع یا خود را اصلاح کند. 

پرسش این است که چرا حراست و بازرسی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در رابطه با اتفاقی که برای این معلم افتاده به وظایف حفاظتی و صیانتی خود از کارکنان عمل نکرده است ؟

وظیفه اداره حراست یک دستگاه : "حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی،  اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سیستم به مراجع ذی صلاح، حفاظت از اماکن و تأسیسات و تجهیزات ،حفاظت از اسناد و تعیین صلاحیت افراد برای احراز پستهای اداری " است. بر خلاف تصور رایج در میان کارکنان، حراست ابزار دست مدیران برای ترساندن و ساکت کردن منتقدان نیست بلکه وظیفه اصلی آن حفاظت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدها است .

دستگاه حراست باید ملجا و پناهگاه کارکنان یک دستگاه باشد. آسیب ها و تهدیدهایی که کارکنان را تهدید می کند، ممکن است منشا خارجی یا داخلی داشته باشند. گاهی سوء استفاده مدیران از قدرت مهم ترین تهدید و چالش در یک دستگاه است. فروکاستن وظایف حراست و دستگاه های نظارتی به کنترل رفتار و گفتار منتقدان و تبدیل حراست به اهرم کنترل سیاسی، نوعی انحراف از وظایف این نهاد است و ممکن است باعث غفلت آنها از مسایل مهم تری بشود.

چند روز پیش این سوال در رسانه ها مطرح شد که بانک های کشور 7هزار نیروی بازرس و حراست دارند و  آنها باید پاسخ دهند که در ارتباط با تخلفات مالی مدیران بانک ها چه کار کردند؟ این سوالی است که ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور می پرسد.

سراج می پرسد : "چرا حراست و بازرسی بانک‌ها نتوانستند در ماجرای فیش‌های حقوقی مدیرعامل سابق بانک رفاه و حقوق‌های چند ده‌میلیونی مدیران عامل سابق بانک ملت، صادرات و قرض‌الحسنه مهر ایران و وام‌های کلان این مدیران گزارشی به سازمان بازرسی کل کشور بدهند؟

در ماده واحده مصوب سال 68 درباره نظام اداری حراست‌ها تأکید شده این مجموعه‌ها به‌ عنوان یکی از زیرمجموعه‌های تشکیلاتی به‌ صورت مستقیم و نامحسوس وظایف خطیری در ارتباط با بررسی و احراز تخلفات اداری مالی در کنار سایر وظایف خود دارند."

رئیس سازمان بازرسی کل کشور منتقد اصلی کم‌کاری بازرسی و حراست بانک‌ها در ماجرای افشای حقوق‌های نجومی است. 

سراج گفت: «ما باید از بازرسان و مسئولان حراست ادارات بخواهیم که چرا به تکلیفشان عمل نکردند؟ ما حتما طی برنامه‌ای قرار است اقدام کنیم و مسئولیت هر یک از این افراد را خواهیم خواست که چرا گزارش‌هایی را که در این زمینه (حقوق‌های نامتعارف) تهیه کردند، به سازمان بازرسی اعلام نکردند. بازرس‌ها و حراست‌ها باید درباره عملکردشان توضیح و گزارش بدهند."  احتمالا یک دلیلش این است که حراست ها به قدری درگیر مسایل خُرد شده اند که از مسایل کلان غافل مانده اند.

این سخن را از مسئولان وزارتخانه و به خصوص وزیر محترم آموزش و پرورش بارها شنیده ایم که می گوید : "سیاست ما در دولت یازدهم ایجاد امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی بوده است."  نتایج اجرای این سیاست در فضای عمومی جامعه و در مدارس تا حدودی مشهود است، اما این سیاست نهادینه نشده است ، بدون ایجاد یک نظام کارآمدنظارت و بازرسی بر عملکرد مدیران و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات معلمان و اولیا و دانش آموزان، اجرای این سیاست امکان پذیر نیست.

وقتی یک معلم برای احقاق حق خود در مراجعه به دستگاه نظارتی وزارتخانه باید از هفت خوان بگذرد و نهایتا به دلیل وجود موانع  مایوس می شود، طبعا اولیا و دانش آموزان با مشکلات بسیار بیشتری برای طرح شکایات خود مواجهند.

وزیر محترم باید این موضوع را پی گیری کند که چرا سامانه رسیدگی به شکایات در سایت های ادارات کل فعال نیست و اصولا ادارات کل آموزش و پرورش شکایات کارکنان و  مراجعه کنندگان را چگونه دریافت و رسیدگی می کنند و مهم تر از آن وقتی بیخ گوش وزیر و در سامانه وزارت به شاکی ، کد پیگیری و کد شکایت می دهند و اعلام می کنند که ظرف 48 ساعت به او جواب می دهند چرا با گذشت دو  هفته شاکی جوابی دریافت نمی کند؟

 قطعا همه شکایات معلمان یا اولیا وارد نیست،  اما وظیفه دستگاه بازرسی و رسیدگی به شکایات این است که شکایات را بادقت و سرعت رسیدگی کند و جواب رسمی و قانع کننده بدهد . اگر وزارتخانه توان رسیدگی به شکایات را ندارد، سامانه الکترونیکی تحویل شکایات را تعطیل کند.

مرداد 93 درست دوسال پیش وزیر آموزش و پرورش با کارکنان مرکز حراست وزارتخانه دیدار کردند. در این دیدار محسن موحد مدیرکل حراست وزارت آموزش و پرورش بحثی علمی و بسیار دلگرم کننده در باره حدود وظایف حراست بیان کردند. موحد با بیان این که رویکرد حراست وزارت آموزش و پرورش با گذشته متفاوت است،گفت: "متاسفانه برخوردهای سلبی و حذف معلول موجب می‌شد که تنها صورت مسئله پاک و علت ها کماکمان ساری وجاری باقی بماند، اما امروز در حراست دانش بنیان، شناسایی علت ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و «منطق قدرت» جایش را به «قدرت منطق» داده است."

وی با اشاره به این که امروز «تبیین واقعیت‌ها» در حراست پشت درهای بسته صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: "امروز درهای حراست به روی تمامی معلمان باز است و معلمان به حراست به عنوان مأمن و ملجا و امید به حل مشکل مراجعه می‌کنند. رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش با بیان این‌که نوسازی و بازسازی نیرویهای انسانی متعهد و متخصص در دستور کار این مرکز قرار دارد بر تشکیل اتاق های فکر، شورای راهبردی و عبور از عقل فردی به خرد جمعی از اقدامات موثر این مرکز نام برد. وی از اتخاذ تصمیم گیری «هوشمند و پیشگیرانه» به جای تصمیم گیری «واکنشی» در این مرکز خبر داد .

من دقیقا نمی دانم چه مقدار از این برنامه ها اجرایی شده است اما انچه مدیرکل حراست از آن به عنوان جایگزینی" قدرت منطق" به جای "منطق قدرت"  نام می برد، نکته کلیدی و محوری تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی است. مدیران حراست باید مراقبت کنند که دستگاه حراست چه به صورت یک نهاد و چه تک تک کارکنان آن از منطق قدرت در برخورد با معلمان استفاده نکنند . اصولا منطق قدرت در محیط های آموزشی کارآیی ندارد. باید دید آنچه وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل حراست برآن تاکید کرده اند تا چه اندازه در دوایر حراست ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق و نواحی ، نهادینه شده است؟

آیا حراست همچون گذشته ابزاری در دست مدیران برای ترساندن کارکنان و به ویژه معلمان است و یا حراست پناهگاه و مامن کارکنان اولیا و دانش آموزان و مدیران شرافتمند است ؟

آیا رویکرد حراست رازآلود ، سیاسی ،  کنترلی و برخورد از موضع قدرت است یا اداره ای است با درهای باز و برخورد هوشمندانه و پیشگیرانه که پشت و پناه کارکنان و مدیران است و با چشم باز پیگیر تخلفات و قانون شکنی ها بخصوص از جانب مدیران  است؟

دوره مسئولیت ها به سرعت برق و باد سپری می شوند آنچه در خاطره ها باقی می ماند عملکرد مسئولان است.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 06 مرداد 1395 13:46 خوانده شده: 11870 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
معلم درمانده 1395/05/06 - 14:56
جناب عبدالهی خیلی تلاش کردید که جایگاه حراست را واقعی نشون بدید. با همه ی مواردی که ذکر کردید حراست در بین معلمان جایگاهی ندارد.در بازی با کلمات حراست جایگاه خودش را پیدا نمی کند. معلمان به حراست بدبین هستند. چون حراست نگاهش به وزارت اطلاعات و سپاه است. جایگاه معلم برای حراست به عنوان موجود شماره سه است. متاسفانه. ....لطفا معلم را ریشه قرار دهید نه حراست. ممنون
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:02
جایگاه حراست را واقعی نشان دادن یعنی چه ؟ حراست چه ما با آن مخالف باشیم یا موافق ، یک واقعیت و بخشی از نظام آموزش و پرورش است . جنابعالی به عنوان یک معلم به جای اینکه جایگاه حراست را انکار کنی (که هیچ اثر و فایده ای ندارد) باید خواستار فعالیت این نهاد در چارچوب وظایف قانونی آن باشید. شما با این نام مستعاری که برای خود انتخاب کرده ای (معلم درمانده)معلم را به اسفل السافلین برده ای، باز هم آفرین به حراست که نگاهش به قول شما به معلم به عنوان موجود شماره 3 برخورد می کند!در این مقاله از زاویه منافع معلمان به حراست نگاه شده است منتها نگاه آنارشیستی و نفی گرایانه نیست بلکه در چارچوب قانون است و از حراست خواسته شده به جای وارد شدن در مسایل جزیی معلمان و ابزار دست مدیران شدن ،بیشتر دنبال تخلفات مدیران برود.
پاسخ + +7 0 --
معلم درمانده 1395/05/06 - 14:56
جناب عبدالهی خیلی تلاش کردید که جایگاه حراست را واقعی نشون بدید. با همه ی مواردی که ذکر کردید حراست در بین معلمان جایگاهی ندارد.در بازی با کلمات حراست جایگاه خودش را پیدا نمی کند. معلمان به حراست بدبین هستند. چون حراست نگاهش به وزارت اطلاعات و سپاه است. جایگاه معلم برای حراست به عنوان موجود شماره سه است. متاسفانه. ....لطفا معلم را ریشه قرار دهید نه حراست. ممنون
پاسخ + +6 -1 --
فرهنگی 1395/05/06 - 15:03
وزیر کارهای مهم تر داره,
کمریی رو بذاره جای چاربند, چاربندو ارتقا بده, بازنشسته ها رو دوره خودش جمع کنه,
وقت نمیکنه به این مسایل رسیدگی کنه,
دو سال این سیستم شکایات این وضع رو داره, هیچکس عین خیالش نیست,
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:09
مسایل را باید تا حدودی از هم تفکیک کنیم. بحث انتصاب مدیران موضوع این مقاله نیست. در این مقاله از وزیر خواسته شده که در جهت اجرای شعار امنیت فرهنگی کارکنان ، سیستم رسیدگی به شکایات را در سطح استان و وزارتخانه کارآمد و روزآمد کند. در حال حاضر این سیستم ضعیف است . وقتی امنیت فرهنگی معنا دارد که هر معلم یا دانش آموز یا ولی بتواند بدون صرف وقت و هزینه شکایت خود را مطرح و در زمان کوتاه جواب بگیرد. واضح است که همه شکایتها وارد نیستند اما باید جواب قانونی و قانع کننده به شاکی داده شود و اگر حقی از او ضایع شده است جبران گردد.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/05/06 - 15:17
جناب شیرزاد میدونید چرا سازمانها و افراد به اصطلاح ناظر و بازرس چرا نمیتونند به وظایفشان عمل کنند؟!!!
مهمترین دلیل "فساد سیستماتیک" است.
در این حالت کلیت سیستم, مخصوصا ارکانها و مدیران اصلی درگیر فساد هستند. در نتیجه زیر مجموعه های این سیستم اگر بخواهند هم نمیتوانند در مقابل این فساد ایستادگی کنند, بلکه به مرور ابزار دست عاملان این فساد شده, وسیله گیر دادن و ترساندن کارمندان به ویژه "نیروهای سالم و منتقد" خواهند شد.
تایید حرفم تجربه معلمان در برخورد با حراست و... میباشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:19
ضمن احترام من نظر شما را قبول ندارم. در همین سیستم می شود تخلفات افراد و حتی مدیران را پیگیری کرد و به نتیجه هم رسانید. نوعی "جبرگرایی" و "قدرگرایی" در سخنان شما هست که اگر قبولش کنیم باید تسلیم سرنوشت شویم و یا دست به شورش و انقلاب علیه سیستم بزنیم و سیستم را نابود کنیم. در نظریه جبرگرایانه حالت سوم که اصلاح تدریجی امور است حذف شده است. حالت اول انفعال است و حالت دوم هیجان .حرفهای بزرگ و طرح های بزرگ خیلی فایده ندارد. مهم این است که انسان درحوزه کاری و زندگی خود گام های کوچکی برای بهتر شدن امور بردارد. مثلا ما در مدرسه ای که کار می کنیم یا در محیط خانواده می توانیم کارهای کوچک و مفیدی انجام دهیم که به هیچ جا هم برنخورد.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 1395/05/08 - 18:46
ازاز اقای شیرزاد می خواهم حداقل یک مورد
را که به نتیجه رسید ه مثال بزنه
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/10/18 - 11:58
فقط خواهش میکنم مطلبم را بخوانید:دبیری هستم ٢٢سال با ذوق وشوق کارکردم با نتایج شگفت آور معلوم بود لطف خداست اما!ازسال ٩۰که مسوول حراست عوض شد ورئیس اداره عوض شد بدون تخلف وجرمی که اگر بود رسیدگی میشد ومحکومیتم باید ابلاغ میشد وقبلش فرصت دفاع باید میدادن ،بخدا چنان درخفقان بودم که عکس العمل همکارا باعث شد برم از حراست خواهش کنم هرجرمی شما بگید من نشنیده قبول دارم توروخدا بزنین روی تابلو اعلانات تاهمه بیک چیز متهمم کنن @اینجوری هرکسی از ظن خود شد یار من/واقعا اندازه ی این مسلمانی که از آقایون دیدم چقدره؟آبروی معلم قرآن که پیامبر فرمود اشراف امتی حملت القرآن درحدیث قدسی چی آمده؟من اعتراضی نداشتم گفتم اگر جرم کردم کوشاکی @کوشکایتش،جوابشون اولا پارسال بوده دوما محرمانست سوما خود حراست شهرستان حکم شفاهی بدوایر مثل آموزش داده ومحرومیت اعمال شد برای من وتو جلسه سازماندهی جلو همکارا// شما از کجای این حراست که کارش جسارته وخسارته دفاع میکنی؟ (،آنچه گفتم نمی از دریا بود غمی از این دل پر غوغا بود)اگر شماره تماس شمارو داشتم استاد حیف
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/05/06 - 15:21
درود بر موحد
اقاي عبداللهي عزيز، اين گفتمان و توليد ايده و نظريه در تمام اعصار حراست بيسابقه بوده است. اقاي فاني بايد از تصميم خود برگردد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:27
این مطلب من ارتباطی با جابجایی احتمالی مدیر حراست ندارد و قبل از شنیدن خبر جابجایی مدیر حراست نوشته شده است. تغییر مدیران از اختیارات وزیر است. تفسیر و تحلیل این جابجایی ها هم نباید بر اساس شایعه و حرفهای درگوشی توی اتاق های وزارتخانه صورت گیرد. اهل قلم باید هوشیار باشند که تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند. به طور کلی در ادارات و ستاد وزارت دسته بندی هایی وجود دارد . گاهی با اهالی رسانه تماس می گیرند و خیلی خصوصی خبری را می دهند که بعدا معلوم می شود هدف از این به اصطلاح نشت خبر ، جریان سازی علیه فرد رقیب اداری بوده است. پایه تحلیل را باید روی مستندات گذاشت و نه شایعه و حرفهایی که توی چتهای تلگرام ردوبدل می شود.
پاسخ + 0 0 --
مدیربازنشسته 1395/05/06 - 15:26
سلام آقای شیرزادومخاطبان عزیز.میخواهم واقعیتی راازیک مدیربرایتان بگویم امابدانیدانطورکه فکرمیکنیم نیروهای حراست آ پ مامامن وپناگاهندنیست.مدیری میگفت زمان بهمن ماه وقت جمع آوری مشارکت اولیا همان فروش قبوض هدیه به مدرسه بود.طبق روال مدیران مقطع ابتدایی به دلیل اینکه معلوم نیست دانش اموزچندمیلغی بیاورددادن قبض اصلی هدیه رابعدازآوردن وجه موکول می کردندمثلا دانش اموزی ۲هزارتوان می آوردمدیرلیست می کرد وبعدازتمام شدن وقت آوردن هدیه قبوض راصادرمی کرد.اومیگفت نزدیک یک ماه بودکه این روندادامه داشت ودانش اموزان نزدیک ۱میلیون ۹۰۰هزارتومان به مدرسه هدیه کرده بودندومدیرکم کم آماده میشدتاصورتجلسه کرده وازاداره قبوض هدیه گرفته وبه دانش آموزان بدهد.ناگهان یک روز مسول حراست بابازرسی اداره سرزده درمدرسه حاضرمیشوندوبدون هماهنگی ومقدمه ازمدیرمدرسه لیست تمامی کلاسهارامیخواهندومدیرغافل ازهرجالیست هارامی دهدوآقایان بدون اجازه مدیرومعلمان به کلاسهای درس می روندودرکمال خرنسردی ازدانش اموزان میخواهندبگویندهرکدام چه مبلغی به مدیرداده اندودانش اموزان مبالغ راگفته وحراست بازرسی جلوی نامشان مینپیسند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:36
دوست عزیز یک اتفاق را نمی شود به همه تعمیم داد . کما اینکه تخلف یک مدیر یا تعدادی از مدیران را هم نمی شود به همه تعمیم داد. یکی از زمینه های فساد در مدارس همین جمع آوری کمک های مردمی و سوء استفاده های احتمالی برخی از مدیران است. ورود حراست به موضوع قابل تحسین است اما شیوه عمل آنها مطابق آنچه شما نوشته اید ، نسنجیده و نادرست بوده است. روشهای بهتری برای بررسی این تخلف وجود داشته و آنها بدترین روش را انتخاب کرده اند. اینکه لیست بگیرند و بروند سرکلاس و از تک تک بچه ها سوال کنند، غلط بوده .
پاسخ + +4 -2 --
ناشناس 1395/05/06 - 15:29
دوست دارم تجربه تلخ و در عین حال مضحک خودم را تعریف کنم.
در یک مدرسه مشغول به تدریس بودم که طبق معمول مدیر مدرسه از بنده توقعات بیجا و همیشگی نمره دادن به دانش اموزان بدون توجه به عملکرد آنها داشت. متاسفانه در این زمینه من زیر بار نرفتم, غافل از اینکه مدیر فخیمه زهر خود را خواهد ریخت. خیلی نکشید به حراست اداره فراخوانده شدم. با دلشوره رفتم حراست و با این عنوان که شما در مدرسه خلاف شعونات اخلاقی عمل کرده اید, شکه شدم. یعنی چی؟!! خلاصه در نهایت متوجه شدم که در مدرسه بر طبق گزا ش مدیر لباسم خلاف عفت عمومی بوده است؟!!!!! در نهایت با مدیر تماس گرفتم و پس از کلی حاشیه, پوشیدن شلوار لی من, شد خلاف عفت. و با کلی کش و قوس این پرونده به نفع مدیر و اخطار به بنده, همراه با رفعت اسلامی پایان یافت.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/05/06 - 23:20
درسال 93درمراحل بازنشستگی رییس حراست اداره کارت شناسایی راخواستندوبامراجعه بنده به رییس ناحیه ضمن معذرت خواهی رییس ناحیه وضایع شدن رییس حراست این کاربی معنی خاتمه یافت ومن بعد30سال تفاوت هراست راباحراست متوجه شدم.ورییس حراست موردنظرنیزبعدیکسال بازنشسته شدوهروقت روبرومیشویم شرمساری درچهره اش مشخص است.ای کاش ظرفیت مدیران افزایش یابدانشاا...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:58
بله متاسفانه در مدارس دخترانه این اتفاق بسیار شایع است مدیر و مربی پرورشی علیه برخی کارکنان که با آنها سرچیز دیگری اختلاف دارند، گزارش رد می کنند که فلان شخص حجاب را رعایت نمی کند یا آرایش کرده و .... گاهی هم دیده و شنیده ام که برخی معلمان علیه مدیر و مربی پرورشی چنین گزارش هایی به اداره داده اند. به نظر من حراستها نباید وقت و انرژی خود را صرف رسیدگی به تهمت های کارکنان مدرسه علیه هم بکنند و درگیر این مسایل اختلافی و بی پایه بشوند. درگیر شدن در این مسایل که سر وته ندارد و 99 درصد مغرضانه است ، حراست را از انجام وظایف اساسی خود باز می دارد و باعث بدبینی کارکنان به حراست و رواج روحیه تظاهر و غیبت و دروغگویی و تهمت در مدارس می شود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 03:04
بازنشسته مهر 93 تبریز ، من متوجه نشدم که مسئول حراست کجا از شما کارت خواست ؟ خواستن کارت شناسایی چرا توهین آمیز است؟ چرا رییس ناحیه از شما عذر خواهی کرد؟ اگر جایی مسئولی حق را به ما بدهد آیا استفاده از عنوان "ضایع شدن" درست است؟ در این قضیه که ظرفیت مدیران خیلی بالا بوده ... شما از چه چیزی در این قضیه نارحتی ؟
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/05/07 - 11:43
آقای شیرزادعبدالهی حالایکی ازشما بخواهداین سایت راجمع کن و رییس همان شخص بگویدادامه بده وهیچ دلیلی نیاورندعکس العمل وبرداشتت چیه؟گرفتی؟افتاد؟
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/05/07 - 14:20
سلام
دوست گرامی
بازنشسته مهر 93 تبریز

از این که با ارائه نظر در این رسانه مشارکت دارید سپاسگزاریم .

اما متاسفانه شما در برخی موارد ادب را زیر پا گذاشته و به دیگران توهین می کنید ...

از شما انتظار داریم تا با رعایت نزاکت و احترام با دیگران سخن بگویید .

چنان چه باز هم به روش خود اصرار ورزید ، مجبور خواهیم بود علی رغم میل باطنی مان هیچ نظری با نام و آی شما منتشر نگردد .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/05/07 - 18:22
......
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/05/07 - 21:59
...
پاسخ + +3 0 --
مدیربازنشسته 1395/05/06 - 16:38
بقیه سخن اینکه اقایون ازکلاسهابرگشتندمدیرازکارشان مطلع میشودوباآنهابحث وجدل میکندکهچراابتداجریان رابه من مدیرکه منتخب اداره ام نگفتیدچراباآبروی من بازی کردیداگرازمن نی پرسیدیدلییتهارابرایتان می دادم صورتجلسه انجمن وشورای مالی رابرایتان نشان می دادم ومطلع تان می کردم که این شیوه نظرجمعی ازکارکنان مدرسه بوده خلاصه نمی دانستم به چه شک کرده اندآیامبالغی که دانش اموزان گفته بودندبیشترازلیست دردست منه مدیربودکه حراست لب به سخن گشودوگفت کارحراست یعنی این. وحراست اینطوری عمل میکنه وبرداشتندبازدیدنوشتندومدیرراتوبیخ وتوضیح خواستندخلاقه بعدادیده شدلیست تنظیمی انان باوجوه جمع اوری ندیرچندان فاصله ای نداشت فقط مدیرحین دریافت پول قبض نداده بود.شیرزادعزیزاینامچگیرنداینامامن نیستندایناعقده ای اندنمی دانی باامثال این مدیران ومعلمان چه هاکه نکرده اند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 02:47
در کامنت بالا نوشتم که این کار غلط انجام شده است. ضمنا معلوم نیست اگر حساب و کتابها درست بوده به چه استنادی مدیر را توبیخ کرده اند؟ مدیر که چوب خشک نیست ، چرا قضیه را پیگیری نکرده است؟ منکر رفتارهای بد برخی از روسا و کارکنان حراست نیستم. اصولا وقتی آدم در جایگاه قدرت قرار می گیرد و احساس می کند دیگران از او می ترسند ممکن است دچار غرور شده و از چارچوب قانون خارج شود. راه حل مشکل این نیست که بگوییم فایده ندارد. ما باید سعی کنیم هم خودمان قانونی برخورد کنیم و هم از مدیر و مسئول حراست بخواهیم قانونی رفتار کنند . نفی حراست فایده ای ندارد باید حراست را به جایگاه واقعی اش برگردانیم. حراست باید ملجا ستمدیدگان باشد و در مقابل قانون شکنان و مفسدان بایستد.
پاسخ + +6 0 --
Morteza Hajibabaei 1395/05/06 - 16:56
معلمان چقدر حامی دارند خود ندانستند
بهتر بود گزارشی از کارهی انجام شده توسط حراست ارائه مینمودید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 03:30
از متن : وظیفه اداره حراست یک دستگاه : "حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی، اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سیستم به مراجع ذی صلاح، حفاظت از اماکن و تأسیسات و تجهیزات ،حفاظت از اسناد و تعیین صلاحیت افراد برای احراز پستهای اداری " است. بر خلاف تصور رایج در میان کارکنان، حراست ابزار دست مدیران برای ترساندن و ساکت کردن منتقدان نیست بلکه وظیفه اصلی آن حفاظت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدها است ....
پاسخ + +4 0 --
دبیر 1395/05/06 - 18:40
ایا رسیدگی به تخلفات اداری و اجحاف حقوق معلمان توسط مدیرکلها در حبیطه کار حراست ادارات کل اموزش و پرورش است؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 03:35
آیا حراست می تواند به کارهای هیات تخلفات اداری ورود کند را نمی دانم. اما قطعا اگر مدیرکل در حق معلمی اجحاف کند حراست می تواند وارد شده و گزارش تهیه کند و به مقامات یا دستگاه های مرتبط ارائه دهد. در متن آمده : "مدیران حراست باید مراقبت کنند که دستگاه حراست چه به صورت یک نهاد و چه تک تک کارکنان آن از منطق قدرت در برخورد با معلمان استفاده نکنند . اصولا منطق قدرت در محیط های آموزشی کارآیی ندارد."
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1395/05/06 - 20:00
اقاي پورسليمان ، شما از برگزاري جلسه سازمان معلمان و دريافت مجوز برگزاري مجمع عمومي تشكلهاي صنفي كه توسط اقاي موحد و با لابي ايشان انجام گرفته است را اطلاع دهيد
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/05/06 - 20:10
سلام
دوست عزیز
مجوز برگزاری مجمع عمومی سازمان معلمان ایران با هماهنگی و پی گیری حراست وزارت آموزش و پرورش به مدیریت آقای موحد صورت گرفت و البته همان موقع نیز صدای معلم از این همکاری تشکر نمود .
پایدار باشید .
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/05/06 - 20:43
سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای عبداللهی از جمله فیش های حقوقی نجومی فیش آقای غندالی و جوکار مدیر عامل مروارید هست و آقای غندالی حقوق خودش هم 14 میلیون اعلام کرده بود ولی الان سندش لو رفته که 27 میلیون حقوق دریافت میکنه و اصطلاحات نیوز اون رو منتشر کرده.چرادیگه راجب صندوق و این آقایان وصحبت ها و گاف های جدیدشان نمینویسید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 03:59
سلام . من هم این فیش را در دنیای اقتصاد آنلاین دیدم . چون تخصصی در امور مالی ندارم دقیقا نمی دانم این کپی تا چه حد معتبر است. نکته دیگر اینکه حقوق بهمن و اسفند وفروردین در این کپی 13 میلیون است و در اردیبهشت یکباره 27 میلیون ثبت شده است که غیر طبیعی به نظر می رسد . به نظر من بهتر است آقای غندالی به جای بیان معما گونه حقوق خودش و مدیران شرکت که فلان مدیر نصف مدیر فلان شرکت حقوق می گیرد یا مثلا حقوق من نصف مدیرعامل قبلی است و یا هاضمه معلمان تحمل هضم مبلغ را ندارد و... عدد حقوق خودش و مدیران شرکتهای صندوق را رسما اعلام کند . عرض بنده این نیست که حقوق زیادی می گیرد یا تخلف کرده است. مساله شفافیت است. شفافیت را از همین نقطه شروع کند.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/05/07 - 07:12
اقای عبداللهی
سلام
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
برای اثبات صداقت خود در ارتباط با برخورد با فیشهای حقوقی نا مشروع خصوصا در صندوق چه کردید!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 09:01
یا علی ! چرخید و چرخید و در مساله فیش های حقوقی مدیران ، من برصندلی اتهام نشانده شدم و الان باید صداقت خودم را اثبات کنم. آنهم در مقابل یک دادستانی که اسمش "ناشناس" است. من به عنوان روزنامه نگار حداقل در این سایت 3-4 تا یادداشت و مقاله نوشتم و به ده ها کامنت پاسخ دادم. انتظار داری و داشتی که چکار کنم؟ غندالی را دستبند بزنم و زندان بیاندازم ؟ در صندوق ذخیره را پلمب کنم؟ دفتر مرکزی صندوق را با قوه قهریه اشغال کنم؟ از شما انسان بی نام و بی چهره می پرسم : شما که این همه طلبکاری و توپت این قدر پر است ، خودت در رابطه با برخورد با فیشهای حقوقی چه کار کردی ؟ شما که به من می گویی دو صد گفته چون نیم کردار نیست. لطفا یک ذره از کردار و گفتار خود را نمایش بده .
پاسخ + 0 0 --
پرسنل مروارید 1395/05/07 - 19:14
جناب عبداللهی درست می فرمایند.آیا اقای عبدالهی قدرت اجرایی دارد که شما چنین توقعی دارید؟نمیبینید هیچ رسانه یا روزنامه نگاری حتی جرات ندارد راجب مسئله فیش های حقوقی مقاله بنویسید و فقط در نهایت به ذکردبرخی خبرها از منابع دیگر می پردازند؟ وظیفه اقای عبداللهی آگاه سازی بود که به نوبه خود به بهترین شکل کرد و چه بسا این اگاه سازی برای ایشان مشکلات و دردسرهایی بوجود اورده باشد از جمله تهدید به شکایت که این روزها شده لپ کلام اقایان صندوقی اما مخاطبینی مثل شما ودیگر دوستان و یا حتی خود بنده چه کردیم درعمل؟اعتراضی نشان دادیم؟ ویا همه باهم یکدست شدیم و خاستار شفاف سازی و ...شدیم؟برخی رسانه ها مانند نفت ما خبر خود در رابطه با فیش مدیرعامل مروارید را حذف کردند و در بعد از ترس شکایت این آقایان یک مصاحبه با اقای جوکار کردند و تا توانستند ار ایشان تمجید کردند آنهم با محتویات ...که واقعیت ندارد.ما به نوبه خود کمال تشکر را از جناب عبداللهی داریم و شجاعت ایشان را می ستاییم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/10/18 - 12:13
٣سال پیش وقتی مدیر تازه منتصب خواست مسوول حراست را عوض کند من دوتا پیشنهاد دادم که مارا زدند لااقل دیگران رانزنند ١)چون تجربه ثابت کرده مسوول حراست تخصص وتجربه ای درراستای اختلاف وشکایتو .... ندارد بدون علم وبدون حدود اختیاراتش دقیقا کار دادسرا از دادیار وبازپرس ودادستانو وقاضی جزائی را انجام میدهد البته بخش حکمرانیرا نه اجرای قانون مثلا درمورد بنده عرض کردم پاپوش ساختند یکسال بعد مهر سال بعد حکم شفاهی رو به من گفتند تمام وفاتحه ی منه معلم جناب شیرزاد در چهل سالگیم حقوق خوندم که هیچ وکیل وقاضی نمیتواند بامن بحث علمی کند ولی یاران شما چنان سرمو زیر آب کردند که نگو آقا غلط کردم معلم شدم خوبه؟کمترین جرم مرا ثابت کنند وبه اشدمجازاتم کنند دیگه چی میخواین (حالا بلندتر فریاد بزنید معلمی شغل انبیاست)
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/10/18 - 12:13
٣سال پیش وقتی مدیر تازه منتصب خواست مسوول حراست را عوض کند من دوتا پیشنهاد دادم که مارا زدند لااقل دیگران رانزنند ١)چون تجربه ثابت کرده مسوول حراست تخصص وتجربه ای درراستای اختلاف وشکایتو .... ندارد بدون علم وبدون حدود اختیاراتش دقیقا کار دادسرا از دادیار وبازپرس ودادستانو وقاضی جزائی را انجام میدهد البته بخش حکمرانیرا نه اجرای قانون مثلا درمورد بنده عرض کردم پاپوش ساختند یکسال بعد مهر سال بعد حکم شفاهی رو به من گفتند تمام وفاتحه ی منه معلم جناب شیرزاد در چهل سالگیم حقوق خوندم که هیچ وکیل وقاضی نمیتواند بامن بحث علمی کند ولی یاران شما چنان سرمو زیر آب کردند که نگو آقا غلط کردم معلم شدم خوبه؟کمترین جرم مرا ثابت کنند وبه اشدمجازاتم کنند دیگه چی میخواین (حالا بلندتر فریاد بزنید معلمی شغل انبیاست)
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/10/18 - 12:22
ادامه :پس ازبین همکاران حقوقدان زیاد داریم که بشه مسوول حراست ،روزیکه خودم رفتم حراست یکسال بعد آقا تفهیم اتهامو توروخدا دقت کن(شما پارسال در یک مدرسه ای سر یک دانش آموزی داد زدی) همکاران توجه دارند؟ پرسیدم جرم درکشورما تعریفش چیه بچی میگن جرم؟چی بگه سواد نداره /پس ببینید حراست دربعضی مناطق مرکز تخریب ومرکز ایجاد تروریسته چون منو ٨سال بازی دادند امسال بازنشست میشم زندگیمو نابود کرد من خاکسترش میکنم حکم خداست(:فمن اعتدی علیکم فاعتدو علیه بمثل ماعتدی علیکم)
پاسخ + +2 0 --
شهاب 1395/05/07 - 08:22
باتشکر از این مقاله ی خوب
باید عرض کنم که سامانه ی شکایات وزارت آموزش وپرورش فقط جنبه ی صوری دارد واصلا به شکایات رسیدگی دقیقی صورت نمی گیرد من درمورد نمره ی ارزشیابی امسالم شکایت کردم یا پاسخ انحرافی دادند ویارسیدگی نکردند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/05/07 - 09:10
حضور آموزش و پرورش در فضای مجازی فقط اتلاف پول است.امروز دو ساعت در سایتهای مختلف وزارت دنبال یک سری اطلاعات ساده و اولیه بودم . نیافتم . مراجعه به سایتها آدم را عصبی می کند . در این سایتها اصلا اطلاعات وجود ندارد. روابط عمومی هزار کارمند در سراسر کشور دارد که ماهانه 5 میلیارد و سالی 60 میلیارد تومان فقط هزینه پرسنل و دو برابر این هزینه امکانات و تجهیزات و چیزهای دیگر ایت که جمع آن می شود سالی 180 میلیارد تومان. با دو درصد این مبلغ می توان کارهای این بخش را برونسپاری کرد.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/05/07 - 11:47
آقای شیرزاداین مطالب شما درموردخودشمانیزصادق است؟همینجوری واسه خودت میبری ومیدوزی؟
پاسخ + +4 0 --
منحل باد صندوق 1395/05/09 - 23:14
باشرف است آنکس که انسان باشد و بين آشغال ها نان پيداکند،
تا آنکس که‌آشغال باشد و بين انسانها نان پيداکند....!
پاسخ + +2 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/11 - 22:45
بنام خدائی که دراین نزدیکیست.

نقش حراست وجایگاه قانونی آن برکسی پوشیده نیست البته اگرصزرفا به وظایف قانونی خودعمل کرده وباعث ایجادفضائی امن وعادلانه بای هم باشد،ازمدیریت یک مجموعه گرفته تاارباب الرجوع.
اماگاه شاهداین بوده ایم که عملکردحراستی تنهابرای ترساندن زیرمجموعه ومردم بوده است.
طبیعی است که امنیت یک مجموعه بسیارحیاتی وارزشمنداست امااگرندانمکاری ونفوذی بودن مدیری هم موجب ناراضی تراشی وفسادباشدحرات بایدبوظیفه عمل وجلوی مشکل راازابتداءمسدودکند.
امااین سالهاشاهدنیمی ازوظیه بوده وتنها مدیران جامعه ازحراستها بهره مندبوده اندکه اینهمه بدبینی درمورد این افراد وجود دارد.
درصورت رعایت همه جانبه بنظرحقیراین گروه نیروی ارزشی وارزشمندی هستند.

یاحق
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/16 - 21:08
سلام
درمورد حراست تفکر منفی نداشته باشیم.حراست هر چند جایگاهی رعب انگیز در ذهن آحاد مردم دارد ولی رویکرد اکنون حراست مصلحانه است.من به عنوان خادم آموزش و پرورش که 20 سال است خدمت میکنم تا کنون غیر از دید مثبت و یاری و القای اعتماد بنفس از حراست چیزی ندیده ام و فکر میکنم تنها شعبه ای است که دراداره همیشه و همیشه با روی گشاده برخورد میکنند.
پاسخ + +19 0 --
یک فرهنگی 1396/08/10 - 19:27
سلام و خدا قوت خدمت همکاران محترم متاسفانه اداره آموزش و پرورش به اداره دانش آموزان تبدیل شده . اگر معلمی شاکی باشد هیچ کس پاسخگوی حرمت شکنی به او نیست . حال اگر دانش آموزی شکایت کند بی مستند و بی مدرک حراست اداره بلایی به سر معلم بیچاره خواهد اورد که فکر می کنم قوه قضاییه با مجرمینش بسیار محترمانه تر برخورد می کند حداقل انها را یک بار مجازات می کند . اما معلمین هر روز مجازات میشوند و ذره ذره اب می شوند و امنیت روانی ندارند. این است حراست دانش بنیان که معلمین زیر پا له شوند و حراست وعده سرخوش پیروزی به والدین بدهد و تمام تلاشش این باشد این وعده را به سرانجام برساند. بعد بگوییم در حراست قدرت منطق جایش را به منطق قدرت داده است . همکاران محترم ما باید خودمان هوای همدیگر را نگه داریم هیچ کسی به فریاد ما نخواهد رسید.فالله خیرحافظا و هو ارحم الراحمین
پاسخ + 0 0 --
بانوی ایرانی 1396/09/01 - 09:20
عذر میخام اقای عبدالهی. اگه من بخام گزارشی در خصوص سابقه یکیفری و مشکلات اخلاقی یکی از افرادی که به تازگی وارد سیستم نهضت سواد اموزی شده بدهم باید از کجا شروع کنم؟میشه یه راهنمایی بفرمایید؟همین برم حراست استان و اعلام بکنم کافیه؟
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1396/11/02 - 12:18
حراست در واقع حامی معلمان است آنها هم به وظایف و تکالیف خود عمل می کنند هرچند برخی از آنها خوششان نیاید.
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1396/11/02 - 12:18
حراستها جایگاه والایی دارند و حافظان نظام آموزشی و پرورشی هستند .
پاسخ + 0 -1 --
حسنعلی زارع زاده 1398/08/21 - 03:41
سلام اینجانب حسنعلی زارع زاده بازنشسته آموزش و پرورش کاش حراست سی سال پیش این توانایی را داشت که من را اخراج کرده بود.اقایون محترم سی سال زحمت کشیدم خودتون بهتر می دانید لازم به گفتن نیست.الان یک کارگر هم سن من از نظر مالی بهتره شش سال پیش ازشرکت تعاونی مسکن شهید بهشتی فارس که آموزش و پرورش عشایری شیراز همه کاره بود بین معلمان قردادی بستند و مبلغ ۵۰میلیون پول نقد هم گرفتند طبق قرارداد دوساله می بایست واگذار می کردند.هنوز که هنوزه خبری نیست.به خدا کارگر شهرداری شده بودم بهتر بود آخه کاش همون سال اول حراست کاری کرده بود که من از آموزش و پرورش اخراج شده بود م
پاسخ + 0 -1 --
حسنعلی زارع زاده 1398/08/21 - 03:42
یادم رفت شماره تماس بگذارم با عرض معذرت
۰۹۱۳۹۵۲۸۳۳۴
دلم از دست بی عدالتی گرفته
پاسخ + 0 -1 --
دببد 1398/10/30 - 10:20
با سلام
اگر بخواهیم از حراست اداره اموزش و پرورش شهرمان به دلیل ورود بی اجازه به کلاس و بی حرمتی و رفتار نامناسب شکایت کنیم باید به کجا مراجعه کنیم ؟ چون شکایت از حراست در حیطه ی کار بازرسی نیست...ممنون
پاسخ + +1 0 --
فاطمه 1399/05/22 - 22:26
با سلام‌مدارس دولتی نمونه حاجی آباد با پارتی بازی حق دانش اموزیک درس خوند زحمت کشی رو نادیده گرفته ولی از دوست آشنایان خود حمایت کرده ایا این درست ک دانش آموزشی ک زحمت کشید با کسی گ از طریق پارتی مدیر مدرسه نمونه ضایع بشه
پاسخ + 0 0 --
فاطمه 1399/05/22 - 22:28
۰۹۱۷۰۷۶۹۰۹۶
پاسخ + 0 0 --
فاطمه 1400/02/07 - 02:19
سلام من دانش آموز دوره متوسطه هستم
از زمانی که از مدیر مدرسه بدلیل پوشش نامتعارف و همچنین اوردن همسر خود در دفتر آموزشگاه و گرفتن مبلغ در ازای دادن نمره به حراست منطقه شکایت کردم زندگیم رو سیاه کردن و تو بدترین شرایط روحی و روانی قرار دادن و به بهانه اینکه مدیر مدرسه رو نمیتوان جابجا کرد حکم به جابجایی من دانش آموز باددادن
لطفا پیگیری کنید
پاسخ + 0 0 --
رحمت 1401/12/01 - 12:51
سلام همکاران گرامی.
امروز ۱۴۰۱/۱۲/۱ با اینجانب از حراست شهرستان با موبایل شخصی تماس گرفتند و گفتند که ساعت ۱۳ حراست اداره کل آموزش و پرورش باشم. یکی از خانواده ها از دستم شاکی شده که چرا درباره لاتاری و حجاب در کلاس صحبت کرده ام. مدیر تازه کار که شناختی از بنده و دیگر همکاران ندارد و از ابتدایی به مدیریت مدرسه راهنمایی منصوب شده با بنده صحبت کرد و بنده هم در کمال ادب حرفامو گفتم و فکر میکردم مسئله تمام شده است اما اینطور نبود. حال سوال بن ه اینست که آیا بهتر نبود مدیر مدرسه جلسه ای با بنده و فرد شاکی برگزار می‌کرد و رفع سوی داشت میشد؟ یا اینکه قبل حراست اداره کل ابتدا حراست شهرستان با بنده جلسه ای میگذاشت؟ چون باور دارم که اصلا مسئله خاصی نیست که بخاد به اداره کل بکشد.ضمنا بنده چندسال سرگروه شهرستان و استان در رشته خودم بودم و در مدرسه تیزهوشان و عادی تدریس دارم و همیشه فکر میکردم دارای منطق و شخصیت در رفتار هستم. کاش مدیر مدرسه جلسه سه نفره با حضور خودش/بنده و فرد شاکی برگزار می‌کرد. الان حس بدی دارم که چرا از کاه کوه می‌سازند. تشکر از همه بزواران.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور