صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

عقد و ازدواج دانش آموزی

مراسم جشن و صبح گاه مشترک بیش از  1100 نفر از دانش آموزان سمایی و بیش از 1000 نفر از اولیاء دانش آموزان در سالن ورزشی مرکزآموزشی و فرهنگی سما واحد یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر سید احمد زرهانی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین محمدرضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم برنامه های متنوعی برگزار شد که از جمله می توان به نمایش کودکانه عقد دو دانش آموز دبستانی اشاره کرد.

منتشرشده در دانش آموز

برخی از این تجمعات مانند استان یزد همراه با آتش زدن کتاب ها بود/ محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش موج اعتراضات به امتحانات نهایی را عجیب خوانده و  احتمال سیاسی بودن آن را رد نکرد / در حال حاضر آموزش و پرورش به شدت در سایه و سیطره موسسات آموزشی – تجاری است/ تعدد وحشتناک کتاب های کمک آموزشی تحت عناوین مختلف که مجوزهای رسمی و قانونی را نیز دارند موجب شده است تا " کتاب درسی " در حاشیه قرار بگیرد /شکل گیری این وضعیت حتی " نقش معلم " را نیز کاملا به حاشیه برده و این موسسات تجاری – آموزشی هستند که برای همه ارکان آموزش سیاست و راهبرد تعیین می کنند/ بارها و بارها معلمان بیان کرده اند که از سوی مدیران مدارس و حتی ادارات برای " دادن نمره " تحت فشار هستند/ نکته بعد که در این هیجانات پوپولیستی مغفول مانده و رسانه ها بر خلاف وظیفه ذاتی خویش بر آن دمیده اند نقش نهادهای سیاست گذار و نیز مدیریت آموزش و پرورش در « بی سواد پروری » دانش آموزان است/ همه این عوامل دست به دست هم داده و موجب شکل گیری دانش آموزانی می شوند که به محض مشاهده یک آزمون استاندارد و در شرایط آزمون نرمال مانند متفاوت بودن مراقبان آزمون ، مصححان برگه ،به حداقل رسیدن اعمال نظرات از سوی مراجع مختلف و... برآشفته شده و راه اعتراضات خیابانی را در پیش می گیرند

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/

عضویت علی مطهری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

 پس از اعلام « دکتر محمدرضا عارف » مبنی بر این که کمیسیون تخصصی وی برای فعالیت در مجلس دهم ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواهد بود ؛ علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس نیز آمادگی خویش را برای فعالیت در این کمیسیون اعلام کرده است .

علی مطهری در گفت و گو با خانه ملت گفته است :  اولویت اول من در این دوره، کمیسیون آموزش و تحقیقات است و سپس، حضور دوباره در کمیسیون فرهنگی.

وی تاکید کرده است : به هر حال من زمینه فرهنگی دارم و هر جا که بروم از مباحث فرهنگی، دور نخواهم بود.

« صدای معلم » در خبری که قبلا منتشر شد ( این جا ) میزان استقبال نمایندگان مجلس از این وضعیت را ناامید کننده خوانده بود .

همچنین مدیر گروه صدای معلم در یاداشتی که اخیرا منتشر شد ( این جا ) از این وضعیت انتقاد کرده بود .

پایان پیام/

گروه اخبار/ جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با صدور بیانیه ای اعتراض خود را نصبت به قانون ابلاغی ممانعت از تحصیل در مقاطع بالاتر را اعلام کردند و خواستار  ورود جدّی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن چه که در دانشگاه فرهنگیان می گذرد شدند.متن بیانیه به شرح زیر می باشد :

تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بانک مهراقتصاد همدان

اردیبهشت ماه ۹۵ تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بانک مهراقتصاد همدان منعقد شده تا به فرهنگیان متقاضی وام پرداخت شود.طبق آن تفاهم نامه تا ۱۵ میلیون تومان بدون ضامن ۲۰ میلیون تومان ۱ نفر ضامن و ...
سود وام به ظاهر ۲۰ درصد است که درصدی کارمزد هم علی الرویه به آن اضافه می شود.ارائه چک الزامی است. دو برابر مبلغ وام باید سفته تحویل شود. معادل مبلغ ۵ قسط وام بدون آنکه ریالی توسط وام گیرنده دریافت شده باشد و سود متعلقه هم حساب شده است در اول کار پس از تایید مشتری یا همان معلم نیازمند و تکمیل پرونده و ارائه مدارک می بایست توسط متقاضی به بانک پرداخت شود به عنوان ۵ قسط آخر وام! تا بعد از این کار بسیار انسانی و نزدیک به عدالت مبلغ وام درخواستی به حساب فرد واریز شود.
درضمن در تکمیل پرونده و قبل از هرکاری ارائه معرفی نامه از اداره مربوطه لازم است وگرنه مانند افراد عادی برخورد می شود که شرایطش به مراتب بهتر از شرایط فرهنگیان است!
چه تفاهم نامه عادلانه ای!

چه خدمت سزاوار و در شانی که توسط مسئولین معلمان به ایشان ارائه می شود !
آیا این غیر از حقیر کردن معلم چیز دیگری هست؟

آیا فقط معلم باید منبع درآمدهای هنگفت بانک های ظالم این چنینی باشند؟
در کجای اسلام توصیه به چنین کارهایی برای مظلوم ترین قشر زحمتکش جامعه که شغل شان به انبیا می ماند و جزو زیربنایی ترین منبع تامین نیروی انسانی آینده ساز ممکلت هستند شده است که با ۲۰ درصد سود شیره جان شان مکیده شود و ساختمان های آن چنانی برای بانک ها ساخته شود و در عوض دست گدایی به طرف خیران مدرسه ساز دراز شود تا بنایی نه چندان لوکس و مطمئن برای دانش آموزان ساخته شود؟
وجدانا اگر من نیازمند به جای این وام به نزول خور مراجعه کنم و پول بگیرم شرایطش آسان تر و بهتر نیست ؟
با این همه اختلاس و دزدی بیت المال آیا فقط برای معلم جماعت پول برای وام قرض الحسنه که چه عرض کنم، وام با سود کمتر وجود ندارد؟


مسئولان محترم سایت وزین صدای معلم !

لطفا در اسرع وقت این مسئله را به گوش آنهایی که باید، برسانید تا تحقیق شود و حق معلم اگر حقی البته داشته و مانده باشد محفوظ بماند...


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود / اگر ما توانستیم اقدامات مان طوری باشد که اولویت اول همه خانواده ها در تحصیل فرزندان شان و در شغل آن ها معلمی باشد آن وقت می توانیم بگوییم که ما در مسیر انقلاب فرهنگی مان قرار گرفتیم/ اگر قرار است بر این اساس و به چشم انداز توسعه و جایگاه مان در منطقه ( رتبه اول ) برسیم چاره ای جز توجه به " معلم " ندارد/ با بخشنامه نمی شود توسعه فرهنگی داد ! با بگیر و ببند نمی شود توسعه فرهنگی داد !/ ان شاء الله با کمک شماها و تشکیل یک " فراکسیون قوی معلمان " که معمولا در مجلس تشکیل می شود شکل بگیرد / باید با توجه به سمت و سوی سیاست های کلی باید به سمت ایجاد " نظام معلمی "  و یا تقویت " تشکل های صنفی " رفت/ اصولا ما باید به سمت نظام های صنفی برویم .با یک اساسنامه مشخص ، با اختیارات و مسئولیت های مشخص که در آن مسیر حرکت کند/ باید پیام را درک کنیم و نیاز به کمک داریم . نه فقط در ارتباط با آموزش و پرورش بلکه در بخش های دیگر به عنوان یک گروه پیشتاز ما را کمک کنید

منتشرشده در دیدگاه

افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم و رای دیوان عدالت اداری  امین پور ذاکری مدیر کل محترم حقوقی صندوق بازنشستگی : " برای دفاع از حقوق بازنشستگان تعارف نداریم " . ( ماهنامه ثمر - شماره 309 - فروردین و اردیبهشت 1395 )
ضمن سپاس و قدر دانی از آقای ذاکری توجه بازنشستگان بی پناه را به دفاع بی تعارف اداره کل حقوقی صندوق از حقوق پایمال شده بازنشستگان جلب می کنم .

اظهارات آقای ذاکری :
" در سال های پیش از این نزدیک به 12 هزار نفر از صندوق شکایت کرده بودند که بر اساس ماده 125 ق.م.خ.ک باید حقوقشان بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا می کرد که در قانون بار مالی آن بر عهده دولت محترم گذاشته شده بود اما متاسفانه دیوان عدالت اداری آرایی که صادر کرده بود تماما" بر علیه صندوق بود .

این در حالی بود که بار مالی آن در بودجه سال 86 تا 93 دیده نشده بود . با توجه به دفاعیاتی که در هیات عمومی دیوان عدالت اداری از سوی کارشناسان خدوم و زحمت کش این اداره کل به عمل آمد این امر منجر به صدور دادنامه های شماره 1217 الی 1220 در تاریخ 20 بهمن 1394 شد که بر اساس آرای صادره دادنامه های قبلی دیوان مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگی در سال های 1386 و 1387 و سال های بعد متناسب با نرخ تورم نقض شد. نقض دادنامه های مورد اشاره که بر علیه صندوق صادر شده بود بار مالی 32 هزار میلیارد تومانی را به صندوق تحمیل می کرد ."
حال باید دید که برنده خوشحال و شاکر این ماجرا چه کسانی باید باشند ؟

صندوق که از دفاعیات بی تعارف و شکوهمند خود از حقوق بازنشستگان سر بلند بیرون آمده است ! دولت که از مسوولیت بدهی 32000 میلیاردی به بازنشستگان که باید به صندوق پرداخت می کرد تا بدهی خود به بازنشستگان را تصفیه کند شانه خالی کرده ! دیوان عدالت ! که دیگر لازم نیست زحمت صدور بار سنگین ارای عادلانه را بر خود هموار کند! و خدای ناکرده خودی ها را آزرده سازد ! یا بازنشستگان که خیالشان از این همه عدالت پروری و مدافعان حق طلب آسوده می گردد !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در بازنشستگان

گروه اخبار/ رئیس فراکسیون امید مجلس و رای اول مردم تهران از تصمیمش برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد.

هفت گام مدیران موفق  طنز -

چندی پیش به این موضوع فکر می کردم که چگونه، برخی از مدیران ارشد و نیمه ارشد و خیلی خیلی ارشد در سنوات گذشته ی وزارتخانه هیچ گاه از پست خود کنار نرفته اند بلکه مدام پله های ترقی را دو تا دو تا بالا می روند؟!

گویی آنها بر اساس قانون بقای انرژی فقط از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شوند و به هیچ عنوان از بین نمی روند .نمی خواهم بگویم مثلا کی ولی کمی به چشم تان زحمت بدهید خواهید دید.
راستش در عجب بودم مگر می شود کسی دو یا چند دوره از وزارت حضرات از ما بهتران را ببیند و همچنان بر مسند ریاست باشد و اینکه هیچ وزیری اعم از چپی و راستی و میانی و اولایی و سفلایی به او کاری نداشته باشد؟!

تو را خدا نگویید که حتما آنها نیروهای توانمندی هستند،  این را خودتان هم باورتان نمی شود از من هم نخواهید که باور کنم .
من برای اینکه بفهمم موضوع از چه قرار است تصمیم گرفتم تحقیق جامعی در این خصوص داشته باشم و آن را در معرض دید عموم به خصوص کارمندان معمولی قرار دهم تا شاید آنها نیز به موجب این تحقیق، روزی بتوانند آن پله های یاد شده را با عصا و جزوه و کتاب های کمک مدیریتی و ... بالا بروند.


یک ماه بعد
حقیقت امر در این تحقیق و تفحص برای بنده هفت مورد کلان و هزار و چند مورد خرد محرز شد که شما دوستان اگر بخواهید همچنان مدیر ارشد باشید و یا بخواهید مدیر ارشد بشوید ، باید این چند مورد را پیشه ی خود سازید و اگر کارمند هستید باید منتظر بمانید تا من تحقیقات خود را به اتمام برسانم ؛ شاید شما هم به نان و نوایی برسید. می دانم با این اوضاع پیش آمده در وزرات آموزش و پرورش این مقاله که من دوست دارم آن را گام به گام موفقیت مدیران در وزرات آقای علی اصغر فانی بنامم از استقبال زیادی در میان مدیران ارشد برخوردار خواهد شد ، ولی خواهش می کنم مقاله مرا در زمره ی کتاب های گام به گام ، قلم چی ، آیندگان ، پویندگان ، دوندگان و چرندگان و از این اراجیف قرار ندهید که حسابی به من بر خواهد خورد.
اما بعد ...


راز ماندگاري مدیران موفق
گام نخست :
وقتی آدم ضعیفی دیدید تا می توانید قدرت خود را به رخ او بکشید و زمانی که آدم قدرتمندی دیدید تا می توانید از ضعف خود در مقابلش سخن بگویید. این درس را هیچ وقت فراموش نکنید که مافوق شما هیچ گاه نمی تواند تحمل شما را که از مسند آگاهی و خرد حرف می زنید داشته باشد ولو آن که دوست صمیمی و رفیق گرمابه ی هم باشید!


گام دوم:
مجیز کسی را نگوييد مگر بزرگان دستمال به دست مگیرید مگر برای پاک کردن ماشین سروران!


گام سوم :
مثل درخت تنومند و با اصل و ریشه نباشید که در مقابل تند باد ها از ریشه و بُن کن شوید و یا بشکنید بلکه تَرکه چوبی باشید منعطف که با باد ملایم خم شوید .البته دوستان نباید این حرف را با معنی "حزب باد" اشتباه بگیرند بلکه این فقط مصلحت و دور اندیشی است ، شما می توانید واژه ی پولتیک " politics"هم معادل خارجکی آن را به کار ببرید!
تذکر مهم :
" من از به کار بردن واژه های فرنگی در مقالات خودم اصلا خوشم نمی آید ولی چه کنم ، وقتی کلمه فرنگی به کار می بری می گویند طرف منورالفکر است و نگاهی به نوشته تو می اندازند"


گام چهارم :
تا می توانید فک و فامیل و آشنا را دور خود جمع کنید و به کار گمارید حتی اگر هیچ از آن کاری که شما او را به آن گمارده اید نداند. که گفته اند "قوم تو موجب قوام توست "


گام پنجم:
هرگز فراموش نکنید شما هیچ وقتی برای ارباب رجوع ندارید و همیشه در جلسه هستید مگر برای بزرگان.
به هر صورت از کلمه ارباب رجوع یک بار هم که شده باید درست استفاده کرد . رجوع از رجعت گرفته شده و رجعت یعنی بازگشت ، باید این اربابان بدانند که مهم ترین وظیفه شان بازگشت است آن هم از پشت دفتر شما .


گام ششم :
میز کارتان مملو از کاغذ باشد ولو آنکه این کاغذ ها دفتر مشق خط خورده ی بچه شما یا کاغذ هایی که امشب قرار است به لبو فرش سر کوچه تان بدهید. به هر صورت این نشان می دهد که شما سرتان شلوغ است و هر وقت ارباب رجوع داشتید می توانید به کاغذ های روی میز خود استناد کنید و بگویید" باور بفرمایید بس که سرم شلوغ است فرصت نمی کنم میزم را تمیز کنم " این بدان معنا خواهد بود که شما مدیر پرتوان و پر کاری هستید"


گام هفتم :
حواله کردن از مهمترین ارکان مدیریتی است و اگر مدیری نتواند از این رکن به خوبی استفاده کند قدر مسلم نباید انتظار داشته باشد بر روی صندلی خود ابقا شود . هیچ وقت به ارباب رجوع نگویید این کار از عهده ی من بر نمی آید ، می دانید این جمله که " از عهده ی من بر نمی آید " نشان ضعف مدیریتی است و این گونه برداشت می شود که شما به درد لای جرز می خورید ، باید بگویيد سعی می کنم با فلانی و بهمانی در خصوص کار شما صحبت کنم ؛ به هر حال ارباب رجوع شما باید الکی هم که شده دل خوش باشد که شما دنبال کارش هستید تا اگر نظر سنجی صورت گرفت بگوید مدیرمان خیلی تلاش کرد ولی نشد.

ببنید شرح این گام کمی پیچیده است چرا که خود حواله کردن هم تبصره و تک ماده های فراوانی دارد که مجال این مقال نیست .

شما می توانید برای فراگیری این گام به یکی از مدیران ارشد اتاق های کناری خودتان مراجعه فرمایید.

منتشرشده در دیدگاه

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور