گروه رسانه و تشکل - جواد بابازاده :
این مراسم طبق اعلام قبلی و پس از اخذ مجوزهای قانونی بعد از وقفه ای نزدیک به یک دهه در ساعت ۱۷:۳۰ روز سه شنبه مورخه ۹۵/۳/۱۱ شروع شد . این جلسه با مدیریت و تلاش هیت مدیره قبلی کانون صنفی و جمعی از فعالین معلمان، با حضور نزدیک ۶۰۰ معلم برگزار گردید . قابل ذکر است در این انتخابات نمایندگانی از استانداری و اداره کل آموزش و پرورش نیز حضور داشتند . پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، کامیار قهرمانی فرد بعنوان مشاور مدیر کل در جایگاه سخنران حاضر شد؛ او با اشاره به فضای بازی که در دولت تدبیر و امید به وجود آمده است ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این فضا شاهد همکاری و تعامل بیشتر و بهتر تشکل های صنفی با اداره کل آموزش و پرورش استان باشیم .
پس از او حسن خراطیان از اعضای هیت مدیره قبلی کانون سخنانی را در خصوص لزوم انجام کار جمعی برای پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف بیان کردند . خراطیان با اشاره به مشکلات کار جمعی در کشور، و تاکید بر دستاورد ها و اهمیت انجام کار جمعی، خواستار گرد آمدن معلمان کنار یکدیگر زیر چتر تشکل های قانونی شد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری معلمان و فعالیت های مستمر آینده بهتری در انتظار معلمان باشد.
غلام رضا دَشَن به عنوان مدیر عامل هیت مدیره قبلی کانون، سخنران بعدی این مراسم بود ، او با اشاره به نحوه تاسیس این تشکل و زحمات و هزینه هایی که فعالین صنفی در این راه متحمل شده اند و با ارایه گزارش کوتاهی از عملکرد گذشته کانون به بیان اهداف و برنامه های کانون و اساسنامه پرداخت و خواستار پیگیری این راه توسط منتخبین جدید شد .
پس از او توفیق مرتضی پور از فعالین شناخته شده و خوشنام کانون صنفی به عنوان آخرین سخنران در جایگاه سخنران حاضر شد . سخنان در خصوص آسیب شناسی فعالیت تشکل ها و به خصوص کانون ارایه شد او از تمام فعالین بالاخص فعالین جوان خواست تا مطالبات و مشکلات خود را به صورت آرام و مستمر و به دور از حاشیه و هیجان زدگی پیگیری کنند .
او با اشاره به تجربیات طولانی و ارزشمند کانون و سایر فعالین ، اولویت بندی مطالبات و فعالیت ها را یکی از اصول مهم تشکیلات خواند و ابراز امیدواری کرد منتخبین جدید با اتکا به تجربیات ارزشمند گذشته و دانش و نیروی جدید خود بتوانند به اهداف مورد نظر کانون صنفی و معلمان دست یابند.
پس از اتمام سخنرانی ها نامزدهای هیت مدیره و بازرسین کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی به تربیت در روی سن حاضر شده و به معرفی مختصر خود پرداختند بعد از اتمام معرفی نامزدها رای گیری با حضور مدعوین و بازرسان و ناظر استانداری انجام گرفت که افراد زیر به ترتیب آرا به عنوان هیت مدیره و بازرس انتخاب شدند .
اعضای هیت مدیره منتخب :
غلامرضا دَشَن _ لطیف روزیخواه _ مهدی آزادان _ علی حاجی _ نادر شمیع زاده _ اسماعیل ابراهیمی _ جواد طاهری اصل _ معصومه ابراهیم زاده _ طاهره بی غم _ رحیم زائر کعبه _ ابراهیم باقرپور
منتخبین ذخیره هیت مدیره: بهرام یعقوبی _ حسین حلاج زاده _ یدالله ضیائی فر
بازرسین منتخب : توفیق مرتضی پور _ علیرضا شیوایی _ هاله شهبازی
منتخبین ذخیره بازرس :محمود اکبرزاده _ علیرضا نوری زاده
پایان گزارش/
تعريف مشخصي از واژه " وظيفه " و " فعاليت فوق وظيفه " در اركان آموزش و پرورش به چشم نمي خورد و اگر هم تعريفي وجود داشته باشد عموما عكس تعريف اقدام مي شود . مطابق نظرات انديشمندان "وظيفه قانوني " فعاليتي است كه در قبال دريافت حقوق براي رسيدن به اهداف مدنظر قانون انجام مي شود و يقينا براي انجام يك وظيفه قانوني دوبار حقوق پرداخت نمي شود و حق الزحمه يا اضافه كاري تعلق نمي گيرد .
همچنين " فعاليت فوق وظيفه " اموري را شامل مي گردد كه در غيرساعت كاري و فراتر از وظيفه قانوني انجام شده و در ازاي آن " حق الزحمه " پرداخت مي شود .
با عنايت به اين مقدمه ، بي مقدمه سوالات ذيل را از جناب آقاي فاني مي پرسيم و انتظار پاسخ گويي از طرف ايشان داريم :
1- جناب آقاي فاني ؛ طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان براي كليه دست اندركاران از وزارت متبوع ، سازمان آموزش و پرورش استثنايي ، ادارات كل استان ها ، ادارات استثنايي استان ها ، اعضاي پايگاه سنجش (به جز مدعوين خارج از آموزش و پرورش) مديران و معاونان و كادر مدارس ، يك " وظيفه " است يا " فعاليت فوق وظيفه " ؟
2- اگر " وظيفه " است بفرمائيد چرا مجموعه تحت امر شما از وزارت و سازمان استثنايي كشور تا ادارات كل استان ها و اداره استثنايي استان و افراد فعال در پايگاه (بجز مدعوين ) حق الزحمه دريافت مي كنند ؟
3- اگر " وظيفه قانوني " است چرا براي انجام وظيفه قانوني خود از مردم هزينه سنجش دريافت مي نمائيد ؟
4- اگر " فعاليت فوق وظيفه" است چرا براي مديران و معاونان مدارس "فعاليتي فوق وظيفه" نيست؟ و براي آنها هيچ حق الزحمه اي در نظر گرفته نمي شود ؟ چرا براي اين "فرآيند فوق وظيفه " از وزارت تا مدرسه فقط بخش كادر مدرسه حق الزحمه نمي گيرند و كلي از وقت خود را به جاي رسيدگي به وظيفه اصلي و قانوني ثبت نام و تكميل پرونده تحصيلي و نقل و انتقال دانش آموزان و كارنامه و دفاتر امتحانات و برنامه ريزي و آماده سازي مدرسه براي شروع سال تحصيلي و .... بايد صرف درج مشخصات نوآموزان در سايت سنجش و از همه بدتر اسكن و آپلود عكس هر نوآموز نمايند ؟
جناب آقاي فاني !
در تماس با مجموعه هاي مرتبط طرح سنجش از وزارت و سازمان استثنايي كشور گرفته تا استان همه به نوعي اذعان دارند "وظيفه" كادر مدارس اجراي طرح سنجش است . ما وظيفه را به شرطي كه براي همه عوامل طرح از ذيل تا صدر وظيفه باشد و دوبار حقوق و حق الزحمه داده نشود با ديده منت انجام مي دهيم .
سوال اين است چرا در اكثريت طرح هاي شما كه سنجش نمونه كوچكي ازآن است تبعيض وجود دارد ؟ تبعيض به اين معني كه اكثريت طرح هاي شما براي بعضي ها وظيفه است و براي بعضي ديگر از عوامل داراي حق الزحمه است .
به گمان نگارنده حق الزحمه هايي كه براي انجام وظايف قانوني برخي عوامل طرح ها پرداخت مي گردد نيز باعث ايجاد تفكر پرداختي پرسنلي 99 درصدي در آموزش و پرورش شده است در صورتي كه جمع كثيري از فرهنگيان روحشان نيز از اين پرداختي ها بي خبر است ! اين تبعيض ها كه ديگر ارتباطي با بودجه عمومي كشور ندارد كه بهانه كمبود اعتبار را يدك بكشد !
لذا خواهشمند است مباحث و سوالات 4 گانه فوق الذكر را براي فعاليت هاي " ثبت نام اينترنتي كتاب درسي " ، " ثبت نام اينترنتي آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي " ، " ثبت نام سرويس دانش آموزي " ، " دريافت هزينه بيمه از دانش آموزان " كه بعضا مدارس مجبور به انجام آنها هستند ، پاسخ بفرمائيد تا براي كادر مدارس مشخص شود كه آنها كارمندان اداره بيمه ، شركت تاكسي راني ، سازمان كتب درسي ، شركت مجري آزمون تيزهوشان ، سازمان استثنايي كشور هستند و يا اينكه كادر مدارس ، كارمندان وزارت آموزش وپرورش هستند كه اولويت اول كاري آنها آموزش و پرورش دانش آموزان است ؟
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
مجتبی زینیوند درباره جزییات ثبت نام دانش آموزانی که مشکل شهریه دارند در مدارس غیردولتی، اظهار داشت: این موضوعی که در مجلس مطرح و تصویب شده، ماده جدیدی نیست و پیش از این هم این قانون اجرایی شده است.
وی افزود: مدارس غیردولتی ما به ازای کمکی که از آمورش و پرورش دریافت می کنند و این کمک یعنی (مامور شدن نیرو از آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی) تعدادی از دانش آموزان را به صورت رایگان یا نیمه رایگان ثبت نام می کنند.
مدیر کل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اضافه کرد: از آنجایی که بحث آموزش و پرورش، حاکمیتی بوده و ما مصر هستیم، نیرویی که در مدارس مشغول به فعالیت است، پاسخ گو باشد، از این رو حتما باید کارمند دولت باشد و در این شرایط به ازای هر مامور در مدارس غیردولتی، ۴ دانش آموز به صورت رایگان و یا نیمه رایگان ثبت نام می شوند.
وی درباره اولویت ها و شرایط ثبت نام این دانش آموزان توضیح داد و گفت: فرزندان خانواده شهدا، فرهنگیان، ایثارگران بالای ۶ ماه خدمت و خانواده های مستمند بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در الویت هستند.
زینیوند در پاسخ به این سوال که در سال تحصیلی گذشته چه تعداد دانش آموز از این طریق در مدارس غیردولتی ثبت نام شدند، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته بعضی مدارس اصلا نیروی مامور نداشتند، اما مدارسی که نیروی مامور داشتند، معمولا تعدادی دانش آموز را ثبت نام کردند. آمار دقیقی در حال حاضر نداریم.
وی اضافه کرد: سامانه نیروی انسانی متمرکز در حال تعریف شدن است که به زودی راه اندازی می شود و آمار و اطلاعات دقیقی از نیروی انسانی مدارس غیردولتی مشخص خواهد شد. تاکنون این سامانه و سیستم جامع وجود نداشته است.
مدیر کل مدارس غیر دولتی درباره حقوق و مزایای معلمان مدارس غیردولتی گفت: بعضی از ناهماهنگی ها در پرداخت حقوق معلمان وجود داشت، در این دو سال ساماندهی کردیم و این ساماندهی به این صورت بود که ما اعلام کردیم در الگوی شهریه یکی از آیتم های تعیین میزان شهریه، بابد مبلغی باشد که به عنوان حق التدریس به همکاران غیر دولتی داده می شود.
وی تاکید کرد: امسال با ساماندهی که انجام دادیم، باید حداقل پرداختی به معلمان غیردولتی، براساس حقوق وزات کار باشد.
زینیوند با بیان این مطلب که اکثریت قریب به اتفاق معلمان در مدارس غیردولتی، نیروی آزاد هستند، گفت: در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ هزار نیروی آزاد داریم و میانگین حقوق این افراد در مناطق و مدارس مختلف فرق می کند و در صدد هستیم پرداختی ها را منطقی کنیم.
مدیر کل مدارس غیردولتی از یکسان سازی قراردادهای معلمان مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
ایلنا
چرا شما سازمان نظام معلمي را در سند تحول بنيادين حذف کرديد/ اگر حالا سازمان نظام معلمي را به عنوان يک مرجع تشخيص صلاحيت معلمان داشتيم ، حداقل در نظام رتبه بندي مشکل تعيين صلاحيت نداشتيم/شناخت و تشخيص کارکنان با عملکرد برجسته، تنها با نگاه ساده انگارانه به اعداد و ارقام امکان پذير نميباشد/ سیاستهای آموزشی و پژوهشی در ایران با معضل ناهمزمانی و عدم تعادل بین این سیاستها و جامعه مواجه است/ سازمان نظام معلمي " بهترين گزينه براي ارزشيابي معلمان مي باشد